Το chat του δικάναλου

Ότι υπάρχει, τι να κάνουμε ;;;

Αλλά για Beatles το παράδειγμα : όσο άκουσα από τις πλατφόρμες μέσα σε λίγους μήνες δεν είχα ακούσει στην υπόλοιπη ζωή μου γιατί δεν τους γούσταρα καθόλου!

Οι πλατφόρμες (με την προτροπή στα σχετικά νήματα) ήταν το "μέσο" για να μάθω τους πραγματικούς Beatles και όχι αυτούς που άκουγα στα ραδιόφωνα και άλλαζα σταθμό...
είναι θετικό το ότι τους έμαθες και τους αγάπησες έστω και αργά.

Το θέμα είναι αν σε ενδιαφέρει να γνωρίζεις τι πραγματικά έχει συμβεί στη λογική "η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα"

Αν πάρουμε πάλι τους beatles για παράδειγμα, πχ το 1967 έφτιαξαν το sgt pepper's.
Κυκλοφόρησαν οι πρώτες εκδόσεις.
Στη συνέχεια όπως και στην όλη δισκογραφία τους η capitol που ήταν ο διανομέας στην αμερική έβαζε το χεράκι της κυρίως με compression και reverb σ αυτό που έφτιαχναν στην Αγγλία (στον συγκεκριμένο όχι τόσο πλέον, αλλά μέχρι εκείνον στους προηγούμενους γινόταν της κακομοίρας). Πχ άλλο να ακούς τους beatles σε ΕΜΙ και άλλο σε capitol. ΕΝΤΕΛΩΣ διαφορετικά πράγματα.
O συγκεκριμένος δίσκος ηχογραφήθηκε σε mono και ήταν όπως πάντα η μόνη εγκεκριμένη έκδοση από τους ίδιους και το συγκεκριμένο μάστερ δουλεύτηκε επι βδομάδες.
Το στερεο μάστερ χρειάστηκε μόλις δυο τρεις μέρες, χωρίς την παρουσία τους και φυσικά μιλάμε για στερεο από 4κάναλο. (άντε να κάνεις σωστή στερεο εικόνα, όταν τα τύμπανα είναι μόνα σε ένα κανάλι ή η φωνή παντρεμένη με ένα ντέφι και δεν ξεχωρίζει)
Αργότερα οι αρχικές ταινίες ταξίδεψαν σε όλο τον κόσμο για να πρεσσαριστούν αντίτυπα από Παρίσι, Ινδία, Αυστραλία κλπ.
Αντιλαμβάνεται κανείς τι τράβηξαν αυτές οι ταινίες.
Ενα major re release έγινε το 1978, ενώ για πρώτη φορά σε ψηφιακό μέσο το 1987.
Το πρώτο σοβαρό remaster έγινε το 2009 με τη γνωστή σειρά 09/09/09 ενώ το 2017 έγινε το remix της 50ετίας, όπου άλλαξε ο διαχωρισμός των στερεο καναλιών.
Φυσικά μόλις 6, 7 χρόνια αργότερα πολλά tracks ξαναμιξαρίστηκαν αφού διαχωρίστηκαν τα όργανα με ΑΙ σε κάθε track και έγιναν επι μέρους remix.
Εδώ και πάρα πολλά χρόνια οι πρωτότυπες ταινίες δεν βγαίνουν έξω το Λονδίνο.

Τι θέλω να πω με όλα αυτά?
Σήμερα σε μια πλατφόρμα στην καλύτερη θα βρείτε και θα ακούσετε την έκδοση του 2009 ή του 2017. Και δυστυχώς να αναφέρεται 1967, ενώ ακούτε του 2009.
Σας ενδιαφέρει?
Πρέπει να σας ενδιαφέρει?
Σας πληροφορώ ότι προσωπικά θα αναζητούσα μια πρώτη εκτύπωση του 1967 από Αγγλία έναντι οποιασδήποτε έκδοσης σε πλατφόρμα, αν και τις έχω όλες από το 1972 και μετά.

Η διαφορά μπορεί να είναι τεράστια, παρά την όποια φθορά θα είχε ένα βινύλιο 60 ετών.
Εχω πχ πρώτη έκδοση του all things must pass του George Harrison του 1970 και παρά τα όποια του καταμαρτυρούν (πχ wall of sound του Phil Spector) είναι πολύ καλύτερη από το remaster του 2001 εγκεκριμένο απο τον ίδιο, ή τα επόμενα του 2010 και 2021.

Αυτά που μπορεί να έχει μια "βελτιωμένη" έκδοση (τα εισαγωγικά δεν είναι τυχαία) μπορεί να είναι ενδιαφέροντα ως άποψη και πολλές φορές μπορεί να τα προτιμώ, αλλά αυτό που με ενοχλεί πάντα είναι ότι οι αρχικές εκδόσεις

α. δεν υπάρχουν σε άμεση διαθεσιμότητα παρά μόνο σε μτχ και σε ακριβή τιμή
β. δεν είναι ως υλικό έστω άυλο καταγεγραμμένες (σε καμιά πλατφόρμα, με όποια ηχητική διαφορά γεννάει αυτό)
γ. αν υπάρχουν είναι φτηνά rip στο συμπιεσμένο youtube και για όσο δεν κυνηγηθούν και κατεβούν.
δ. τελικά....δεν υπάρχουν (εκτός αν κάποιος διαθέσει πολύ χρόνο και χρήμα να τις αναζητήσει)

Η ιστορία, στον τομέα αυτό, έχει παραχαραχτεί.
Αυτό που είναι στην διάθεση των νέων γενεών είναι κάτι άλλο, ¨διορθωμένο", αλλοιωμένο, "βελτιωμένο", τόσο σε ήχο, συχνοτικό περιεχόμενο, χρονικό περιεχόμενο, προσθήκες ή αφαιρέσεις.
Και δεν ισχύει μόνο για τους beatles. Είπαμε, τυχαίο παράδειγμα.

Υπάρχουν στο διαδίκτυο πολλές ιστορίες και γεγονότα που αποκαλύπτουν αυτά, και καταλήγουν στο ότι ακόμα και στην περίπτωση των επετειακών εκδόσεων πχ the beatles in mono, πολλά χρόνια μετά κλπ, σε ψηφιακό μέσο ή και βινύλιο, ο ήχος υστερεί φανερά σε σχέση με πρώτες εκτυπώσεις.

Για πολλούς αυτά είναι ψιλά γράμματα.
Για άλλους είναι το Α και το Ω.


Συνεπώς δεν τίθεται πάντα (ή ποτέ) θέμα ανωτερώτητας βινυλίου ή αναλογικού σε σχέση με ψηφιακό.
Είναι ΤΙ θές να ακούσεις και πού θα το βρεις ΑΝ το βρεις ΠΟΤΕ

αν σε κάποιους αρέσει να ακούν στην πλατφόρμα κάτι που μοιάζει με beatles σε 1800/360000....με γειά τους και χαρά τους. Εμένα μου αρκεί να ακούσω το ορίτζιναλ σε απλό σύστημα με ΜΜ και απόκριση 20-20000
 
Last edited:
Είναι επόμενο να μην την σέβομαι.Εισαι πικαπομυρωδιας.
Κι εγώ αρχειομυρωδιας είμαι.Πως να γίνω απόλυτος όπως εσύ;
Κατσε ρε γιατι θα με τρελανεις.
Αν δηλαδη φαω αστακο σε εστιατοριο και οχι στο σπιτι μου σημαινει οτι, δεν ξερω τι γευση εχει;
Μιλαμε σοβαρα ή κλανουμε;
 
  • Haha
Reactions: christos56
Κατσε ρε γιατι θα με τρελανεις.
Αν δηλαδη φαω αστακο σε εστιατοριο και οχι στο σπιτι μου σημαινει οτι, δεν ξερω τι γευση εχει;
Μιλαμε σοβαρα ή κλανουμε;
Μάλλον θα σε λογικευσω.
Σκέψου πόσες φορές άκουσες πανάκριβα μηχανήματα σε Εκθέσεις,σπίτια κλπ. και δεν έπαιζαν καλα.Αυτο,κατ' εσε, σημαίνει πως ο "αστακός" δεν είναι καλός;
Αυτό που πρέπει να σ' ενδιαφέρει είναι το τι γίνεται στο δικό σου σύστημα.Απο τ' άλλα συστήματα είσαι περαστικός.Το "θαψιμο" συσκευων σε συστήματα άλλων έχει γίνει "εθνικό σπορ".
Υπαρχει μια άλλη προτεραιότητα.Να συνειδητοποιήσεις πως αυτό που έχει μέσα το Eversolo δεν είναι προενισχυτης.
 
Μάλλον θα σε λογικευσω.
Σκέψου πόσες φορές άκουσες πανάκριβα μηχανήματα σε Εκθέσεις,σπίτια κλπ. και δεν έπαιζαν καλα.Αυτο,κατ' εσε, σημαίνει πως ο "αστακός" δεν είναι καλός;
Αυτό που πρέπει να σ' ενδιαφέρει είναι το τι γίνεται στο δικό σου σύστημα.Απο τ' άλλα συστήματα είσαι περαστικός.Το "θαψιμο" συσκευων σε συστήματα άλλων έχει γίνει "εθνικό σπορ".
Υπαρχει μια άλλη προτεραιότητα.Να συνειδητοποιήσεις πως αυτό που έχει μέσα το Eversolo δεν είναι προενισχυτης.
Άι καλα, τι κανεις Γιαννη, κουκια σπερνω!
Θα ξοδεψω ενα σκασμο λεφτα για να αποδειξω στον εαυτο μου οτι εχω δικιο!
Επιχειρηματικο δαιμονιο απ'τα λιντλ λεγεται αυτο.
 
Άι καλα, τι κανεις Γιαννη, κουκια σπερνω!
Θα ξοδεψω ενα σκασμο λεφτα για να αποδειξω στον εαυτο μου οτι εχω δικιο!
Επιχειρηματικο δαιμονιο απ'τα λιντλ λεγεται αυτο.
Αυτό θα ίσχυε αν κρατούσες το συμπέρασμα σου για τον εαυτό σου.
Εσύ όμως θέλεις να πασσαρεις την "απόλυτη" αληθεια σου και σε μας.
 
Αυτό θα ίσχυε αν κρατούσες το συμπέρασμα σου για τον εαυτό σου.
Εσύ όμως θέλεις να πασσαρεις την "απόλυτη" αληθεια σου και σε μας.
Δε πασαρω τιποτα, λεω τη αποψη μου οπως ολοι.
Απαγορευεται;
Αν ειναι να λεμε ολοι τα ιδια, να συμφωνουμε και να βαλουμε και λουκετο στο φορουμγιατι δεν
θα εχουμε να συζηταμε τιποτα.
 
αν σε κάποιους αρέσει να ακούν στην πλατφόρμα κάτι που μοιάζει με beatles σε 1800/360000....με γειά τους και χαρά τους. Εμένα μου αρκεί να ακούσω το ορίτζιναλ σε απλό σύστημα με ΜΜ και απόκριση 20-20000

Μια χαρα ειναι η αναλυση του cd και του βινυλιου οταν διαβαστουν σωστα. Υπερ-επαρκει.
Το συστημα remastering -hi res- streaming κατα τα φαινομενα συνοδευεται απο παιδικες ασθενειες.
Μπορει στο μελλον αυτες να ξεπεραστουν και να λεμε αλλα.
Καποια επιμελημενα remaster απο ταλαντουχους μηχανικους διορθωνουν οντως πραγματικα προβληματα
και ακουγονται καλυτερα απο το πρωτοτυπο.
 
Μια χαρα ειναι η αναλυση του cd και του βινυλιου οταν διαβαστουν σωστα. Υπερ-επαρκει.
Το συστημα remastering -hi res- streaming κατα τα φαινομενα συνοδευεται απο παιδικες ασθενειες.
Μπορει στο μελλον αυτες να ξεπεραστουν και να λεμε αλλα.
Καποια επιμελημενα remaster απο ταλαντουχους μηχανικους διορθωνουν οντως πραγματικα προβληματα
και ακουγονται καλυτερα απο το πρωτοτυπο.
δεν έπιασες το βαθύτερο νόημα αυτών που γράφω

1. Βασικά άλλο remastering άλλο remixing, να το ξεκαθαρίσουμε αυτό.
2. Οι παιδικές ασθένειες και των δύο, σήμερα στο 2026 έχουν εξαλειφθεί, τελεία. (αν μιλάμε για σοβαρούς μηχανικούς, πχ Steven Wilson, Giles Martin).

3. Καλύτερα από το πρωτότυπο ΔΕΝ ακούγονται.
Ακούγονται διαφορετικά.
Ακούγονται ίσως όπως θα ακούγονταν αν είχαμε το 1967 128κάναλο και γράφαμε τα πάντα σε ξεχωριστό τρακ.

4. ναι η ανάλυση του βινυλίου και του cd είναι υπερεπαρκής.
Αλλά αυτο που προσφέρεται σήμερα ως "αντίγραφο" διορθωμένο ή μη μιας ηχογράφησης 60 ετών, ΔΕΝ είναι το αυθεντικό, το αυθεντικό πλεον σχεδόν 95% δεν υπάρχει, και στην θέση του αρχικού τίτλου στο 100% των πλατφορμών, βρίσκει ο σύγχρονος ακροατής ένα διαφορετικό πράγμα που απέχει σημαντικά από το αρχικό χωρίς να του το λέει ξεκάθαρα κανείς.
Και για πιουρίστες το αναλογικό είναι μόνο σε βινύλιο πρώτης έκδοσης ή μαγνητοταινία 3ης ή 4ης γενιάς στην καλύτερη. Ο,τιδήποτε άλλο είναι ψηφιακό. (αυτό σε περίπτωση που κάποιοι έχουν αλλεργία είτε με τον όρο ψηφιακό ή τον όρο αναλογικό/ υπάρχουν και οι δυο κατηγορίες αλλεργικών)
 
  • Like
Reactions: superfly
Δε πασαρω τιποτα, λεω τη αποψη μου οπως ολοι.
Απαγορευεται;
Αν ειναι να λεμε ολοι τα ιδια, να συμφωνουμε και να βαλουμε και λουκετο στο φορουμγιατι δεν
θα εχουμε να συζηταμε τιποτα.
Κανεις μεταφορα στην υπόλοιπη ομαδα την άποψη που σχηματισες σε άλλα συστηματα και νομίζεις πως το παιχνίδι πρέπει να συνεχιστεί.Στο volley όμως,η μεταφορά είναι πόντος υπέρ του αντιπάλου,ασυζητητί.
Μην αποτυγχάνεις εκεί που πήραμε τίτλο.
 
Κανεις μεταφορα στην υπόλοιπη ομαδα την άποψη που σχηματισες σε άλλα συστηματα και νομίζεις πως το παιχνίδι πρέπει να συνεχιστεί.Στο volley όμως,η μεταφορά είναι πόντος υπέρ του αντιπάλου,ασυζητητί.
Μην αποτυγχάνεις εκεί που πήραμε τίτλο.
Θα προσποιηθω οτι καταλαβα για να σταματησει η ατερμονη συζητηση.
 
δεν έπιασες το βαθύτερο νόημα αυτών που γράφω

1. Βασικά άλλο remastering άλλο remixing, να το ξεκαθαρίσουμε αυτό.
2. Οι παιδικές ασθένειες και των δύο, σήμερα στο 2026 έχουν εξαλειφθεί, τελεία. (αν μιλάμε για σοβαρούς μηχανικούς, πχ Steven Wilson, Giles Martin).
3. Καλύτερα από το πρωτότυπο ΔΕΝ ακούγονται.
Ακούγονται διαφορετικά.
Ακούγονται ίσως όπως θα ακούγονταν αν είχαμε το 1967 128κάναλο και γράφαμε τα πάντα σε ξεχωριστό τρακ.

4. ναι η ανάλυση του βινυλίου και του cd είναι υπερεπαρκής.
Αλλά αυτο που προσφέρεται σήμερα ως "αντίγραφο" διορθωμένο ή μη μιας ηχογράφησης 60 ετών, ΔΕΝ είναι το αυθεντικό, το αυθεντικό πλεον σχεδόν 95% δεν υπάρχει, και στην θέση του αρχικού τίτλου στο 100% των πλατφορμών, βρίσκει ο σύγχρονος ακροατής ένα διαφορετικό πράγμα που απέχει σημαντικά από το αρχικό χωρίς να του το λέει ξεκάθαρα κανείς.
Και για πιουρίστες το αναλογικό είναι μόνο σε βινύλιο πρώτης έκδοσης ή μαγνητοταινία 3ης ή 4ης γενιάς στην καλύτερη. Ο,τιδήποτε άλλο είναι ψηφιακό. (αυτό σε περίπτωση που κάποιοι έχουν αλλεργία είτε με τον όρο ψηφιακό ή τον όρο αναλογικό/ υπάρχουν και οι δυο κατηγορίες αλλεργικών)
Δεν διαφωνουμε σε κατι ουσιαστικο, οποτε διευκρινιζω περισσοτερο τη θεση μου στα επι μερους.

1. Παρελειψα το remixing ως επεμβαση με πιο καλλιτεχνικο χαρακτηρα οποτε ισχυουν τα περι ορεξεως.
2. Χαιρομαι που ακουω οτι το remaster εχει ξεπερασει τη φαση του loudness war.
3. Για εμενα ειναι τεχνικα καλυτερο και το προτιμω. Προτιμω να ακουω διακριτα οργανα και φωνες. (και οι μηχανικοι για να το κανουν...)
Εξαιρω πολυ συγκεκριμενα ειδη οπου ειναι μερος της ολης αισθητικης.
4. Δεν δηλωσα φιλος των αντιγραφων σε καμμια περιπτωση εκτος απο τις περιπτωσεις διορθωσης που προανεφερα.
 
Last edited:
Δεν διαφωνουμε σε κατι ουσιαστικο, οποτε διευκρινιζω περισσοτερο τη θεση μου στα επι μερους.

3. Για εμενα ειναι τεχνικα καλυτερο και το προτιμω. Προτιμω να ακουω διακριτα οργανα και φωνες. (και οι μηχανικοι για να το κανουν...)
Εξαιρω πολυ συγκεκριμενα ειδη οπου ειναι μερος της ολης αισθητικης.
4. Δεν δηλωσα φιλος των αντιγραφων σε καμμια περιπτωση εκτος απο τις περιπτωσεις διορθωσης που προανεφερα.
ισχύουν αυτά που λες.
Και για μένα πολλές φορές τεχνικά και ως τελικό αποτέλεσμα οι επεξεργασμένες εκδόσεις είναι προτιμητέες.
Το ότι όμως οι αρχικές εκδόσεις έχουν σχεδόν εξαφανιστεί και μελλοντικά δεν θα υπάρχουν μου δημιουργεί μόνο θλίψη ιδίως όταν κάποιος δεν έχει την δυνατότητα να εκτιμήσει το υψηλότατο επίπεδο απόδοσης/τεχνικά μέσα της εποχής που θα μπορούσε να προσφέρεται εναλλακτικά στον σύγχρονο ακροατή
 
στο youtube music ,αν έχεις YouTube premium ,αν ανοίξεις την εφαρμογή google home και ενεργοποιήσεις την επιλογή full dynamic range μέσω google cast και επιλέξεις always high μέσα από την εφαρμογή YouTube music για μένα και τα γούστα μου έχει καταπληκτικό ήχο .

Πλέον έχω καταργήσει το Spotify
 
  • Like
Reactions: Th.ARvan
Άκουγα μουσική αποκλειστικά από την τηλεόραση, από YouTube από το HDMI στον AVR
ή από το iPhone στα Beats με bluetooth.

Τα τελευταία χρόνια έχω βάλει όλο και περισσοτερο το βινύλιο στη ζωή μου και
ο βασικός λόγος δεν είναι ούτε η ποιότητα ήχου, ούτε ο ρομαντισμός, ούτε η ιεροτελεστία.

Έχει να κάνει περισσότερο με το ότι θέλω να κάνω όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα offline,
χωρίς κινητό, χωρίς υπολογιστή, χωρίς notifications.
Λίγη αποτοξίνωση από το digital distraction, να κάνω περισσότερο focus σε αυτό που κάνω και χωρίς multi-tasking.
Επίσης δεν θέλω κανένας αλγόριθμος να αποφασίζει το επόμενο κομμάτι που θα άκουσω.
 
Άκουγα μουσική αποκλειστικά από την τηλεόραση, από YouTube από το HDMI στον AVR
ή από το iPhone στα Beats με bluetooth.

Τα τελευταία χρόνια έχω βάλει όλο και περισσοτερο το βινύλιο στη ζωή μου και
ο βασικός λόγος δεν είναι ούτε η ποιότητα ήχου, ούτε ο ρομαντισμός, ούτε η ιεροτελεστία.

Έχει να κάνει περισσότερο με το ότι θέλω να κάνω όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα offline,
χωρίς κινητό, χωρίς υπολογιστή, χωρίς notifications.
Λίγη αποτοξίνωση από το digital distraction, να κάνω περισσότερο focus σε αυτό που κάνω και χωρίς multi-tasking.
Επίσης δεν θέλω κανένας αλγόριθμος να αποφασίζει το επόμενο κομμάτι που θα άκουσω.

Εξαιρετικά ιδιαίτερη σκοπιά.
Δεν ειναι εύκολο να κριτικάρει κάποιος αυτό που έγραψες.
 
είναι θετικό το ότι τους έμαθες και τους αγάπησες έστω και αργά.

Το θέμα είναι αν σε ενδιαφέρει να γνωρίζεις τι πραγματικά έχει συμβεί στη λογική "η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα"

Αν πάρουμε πάλι τους beatles για παράδειγμα, πχ το 1967 έφτιαξαν το sgt pepper's.
Κυκλοφόρησαν οι πρώτες εκδόσεις.
Στη συνέχεια όπως και στην όλη δισκογραφία τους η capitol που ήταν ο διανομέας στην αμερική έβαζε το χεράκι της κυρίως με compression και reverb σ αυτό που έφτιαχναν στην Αγγλία (στον συγκεκριμένο όχι τόσο πλέον, αλλά μέχρι εκείνον στους προηγούμενους γινόταν της κακομοίρας). Πχ άλλο να ακούς τους beatles σε ΕΜΙ και άλλο σε capitol. ΕΝΤΕΛΩΣ διαφορετικά πράγματα.
O συγκεκριμένος δίσκος ηχογραφήθηκε σε mono και ήταν όπως πάντα η μόνη εγκεκριμένη έκδοση από τους ίδιους και το συγκεκριμένο μάστερ δουλεύτηκε επι βδομάδες.
Το στερεο μάστερ χρειάστηκε μόλις δυο τρεις μέρες, χωρίς την παρουσία τους και φυσικά μιλάμε για στερεο από 4κάναλο. (άντε να κάνεις σωστή στερεο εικόνα, όταν τα τύμπανα είναι μόνα σε ένα κανάλι ή η φωνή παντρεμένη με ένα ντέφι και δεν ξεχωρίζει)
Αργότερα οι αρχικές ταινίες ταξίδεψαν σε όλο τον κόσμο για να πρεσσαριστούν αντίτυπα από Παρίσι, Ινδία, Αυστραλία κλπ.
Αντιλαμβάνεται κανείς τι τράβηξαν αυτές οι ταινίες.
Ενα major re release έγινε το 1978, ενώ για πρώτη φορά σε ψηφιακό μέσο το 1987.
Το πρώτο σοβαρό remaster έγινε το 2009 με τη γνωστή σειρά 09/09/09 ενώ το 2017 έγινε το remix της 50ετίας, όπου άλλαξε ο διαχωρισμός των στερεο καναλιών.
Φυσικά μόλις 6, 7 χρόνια αργότερα πολλά tracks ξαναμιξαρίστηκαν αφού διαχωρίστηκαν τα όργανα με ΑΙ σε κάθε track και έγιναν επι μέρους remix.
Εδώ και πάρα πολλά χρόνια οι πρωτότυπες ταινίες δεν βγαίνουν έξω το Λονδίνο.

Τι θέλω να πω με όλα αυτά?
Σήμερα σε μια πλατφόρμα στην καλύτερη θα βρείτε και θα ακούσετε την έκδοση του 2009 ή του 2017. Και δυστυχώς να αναφέρεται 1967, ενώ ακούτε του 2009.
Σας ενδιαφέρει?
Πρέπει να σας ενδιαφέρει?
Σας πληροφορώ ότι προσωπικά θα αναζητούσα μια πρώτη εκτύπωση του 1967 από Αγγλία έναντι οποιασδήποτε έκδοσης σε πλατφόρμα, αν και τις έχω όλες από το 1972 και μετά.

Η διαφορά μπορεί να είναι τεράστια, παρά την όποια φθορά θα είχε ένα βινύλιο 60 ετών.
Εχω πχ πρώτη έκδοση του all things must pass του George Harrison του 1970 και παρά τα όποια του καταμαρτυρούν (πχ wall of sound του Phil Spector) είναι πολύ καλύτερη από το remaster του 2001 εγκεκριμένο απο τον ίδιο, ή τα επόμενα του 2010 και 2021.

Αυτά που μπορεί να έχει μια "βελτιωμένη" έκδοση (τα εισαγωγικά δεν είναι τυχαία) μπορεί να είναι ενδιαφέροντα ως άποψη και πολλές φορές μπορεί να τα προτιμώ, αλλά αυτό που με ενοχλεί πάντα είναι ότι οι αρχικές εκδόσεις

α. δεν υπάρχουν σε άμεση διαθεσιμότητα παρά μόνο σε μτχ και σε ακριβή τιμή
β. δεν είναι ως υλικό έστω άυλο καταγεγραμμένες (σε καμιά πλατφόρμα, με όποια ηχητική διαφορά γεννάει αυτό)
γ. αν υπάρχουν είναι φτηνά rip στο συμπιεσμένο youtube και για όσο δεν κυνηγηθούν και κατεβούν.
δ. τελικά....δεν υπάρχουν (εκτός αν κάποιος διαθέσει πολύ χρόνο και χρήμα να τις αναζητήσει)

Η ιστορία, στον τομέα αυτό, έχει παραχαραχτεί.
Αυτό που είναι στην διάθεση των νέων γενεών είναι κάτι άλλο, ¨διορθωμένο", αλλοιωμένο, "βελτιωμένο", τόσο σε ήχο, συχνοτικό περιεχόμενο, χρονικό περιεχόμενο, προσθήκες ή αφαιρέσεις.
Και δεν ισχύει μόνο για τους beatles. Είπαμε, τυχαίο παράδειγμα.

Υπάρχουν στο διαδίκτυο πολλές ιστορίες και γεγονότα που αποκαλύπτουν αυτά, και καταλήγουν στο ότι ακόμα και στην περίπτωση των επετειακών εκδόσεων πχ the beatles in mono, πολλά χρόνια μετά κλπ, σε ψηφιακό μέσο ή και βινύλιο, ο ήχος υστερεί φανερά σε σχέση με πρώτες εκτυπώσεις.

Για πολλούς αυτά είναι ψιλά γράμματα.
Για άλλους είναι το Α και το Ω.


Συνεπώς δεν τίθεται πάντα (ή ποτέ) θέμα ανωτερώτητας βινυλίου ή αναλογικού σε σχέση με ψηφιακό.
Είναι ΤΙ θές να ακούσεις και πού θα το βρεις ΑΝ το βρεις ΠΟΤΕ

αν σε κάποιους αρέσει να ακούν στην πλατφόρμα κάτι που μοιάζει με beatles σε 1800/360000....με γειά τους και χαρά τους. Εμένα μου αρκεί να ακούσω το ορίτζιναλ σε απλό σύστημα με ΜΜ και απόκριση 20-20000
Λατρης του βινυλιου κι εγω αλλα κρατω μικρο καλαθι.Αιτια η αποκαλυπτικη συνεντευξη ενος Γερμανου παλαιμαχου χαρακτη δισκων που εδωσε συνεντευξη στο HIFIMUSEUM.DE.Εκει αποκαλυψε αληθειες για την χρηση των stampers στα χρυσα χρονια της ΜΑΖΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ δισκων.Μας ειπε ,λοιπον, οτι ενω τα stampers μπορουν να βγαλουν εως και 1500 ποιοτικα αντιτυπα ,η συνηθης πρακτικη ηταν 3000.Κι οταν πλησιαζαν γιορτες και ειχαν αυξημενες παραγγελιες χτυπουσαν απο το ιδιο stamper ανετα και 5000 ! Προσεχαν μονο τις παραγγελιες της κλασικης και της jazz ,βεβαιως με την σχετικη αυξηση της τιμης .Εξαλλου οι συγκεκριμενοι αγοραστες ειχαν απαιτησεις και πληρωναν .Και φυσικα τους καλλιτεχνες και τα συγκροτηματα του οικου τους που αξιζαν προωθηση . Πχ η ΕΜΙ τους δικους της, η Phonogram τους δικους της κλπ.Στα υπολοιπα labels(που δεν ηταν του εργοστασιου) αν δεν εδιναν παραπανω δεν εδιναν σημασια.Απλα τυπωνανε.Ειχαν κανει μαλιστα και ερευνες αγορας οπου το συμπερασμα ηταν οτι οι 8 στου 10 αγοραστες ακουγαν δισκους απο πικαπ της πλακας με σφαρικες βελονες (αληθεια ηταν) , οποτε τι να ασχοληθουν παραπανω; Και μετα την ανοδο των παραγώγων του πετρελαιου του 1973 και την ποιοτητα του μιγματος ριξανε, και φυσικα το βαρος.Αυτα για τις << χρυσες>> δεκαετιες 70ς, 80ς. ΜΑΖΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ εκαναν.Για να μην ζουμε με αυταπατες.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Frenz
Λατρης του βινυλιου κι εγω αλλα κρατω μικρο καλαθι.Αιτια η αποκαλυπτικη συνεντευξη ενος Γερμανου παλαιμαχου χαρακτη δισκων που εδωσε συνεντευξη στο HIFIMUSEUM.DE.Εκει αποκαλυψε αληθειες για την χρηση των stampers στα χρυσα χρονια της ΜΑΖΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ δισκων.Μας ειπε ,λοιπον, οτι ενω τα stampers μπορουν να βγαλουν εως και 1500 ποιοτικα αντιτυπα ,η συνηθης πρακτικη ηταν 3000.Κι οταν πλησιαζαν γιορτες και ειχαν αυξημενες παραγγελιες χτυπουσαν απο το ιδιο stamper ανετα και 5000 ! Προσεχαν μονο τις παραγγελιες της κλασικης και της jazz ,βεβαιως με την σχετικη αυξηση της τιμης .Εξαλλου οι συγκεκριμενοι αγοραστες ειχαν απαιτησεις και πληρωναν .Και φυσικα τους καλλιτεχνες και τα συγκροτηματα του οικου τους που αξιζαν προωθηση . Πχ η ΕΜΙ τους δικους της, η Phonogram τους δικους της κλπ.Στα υπολοιπα labels(που δεν ηταν του εργοστασιου) αν δεν εδιναν παραπανω δεν εδιναν σημασια.Απλα τυπωνανε.Ειχαν κανει μαλιστα και ερευνες αγορας οπου το συμπερασμα ηταν οτι οι 8 στου 10 αγοραστες ακουγαν δισκους απο πικαπ της πλακας με σφαρικες βελονες (αληθεια ηταν) , οποτε τι να ασχοληθουν παραπανω; Και μετα την ανοδο των παραγώγων του πετρελαιου του 1973 και την ποιοτητα του μιγματος ριξανε και φυσικα το βαρος.Αυτα για τις << χρυσες>> δεκαετιες 70ς, 80ς. ΜΑΖΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ εκαναν.Για να μην ζουμε με αυταπατες.
ναι συνεβαινε και αυτό.
Αν όμως πάρουμε το συγκεκριμένο παράδειγμα που έφερα (beatles) και αυτό που αναφέρετε, ναι πρόσεχε τους καλλιτέχνες του οίκου τους που άξιζαν προώθηση η ΕΜΙ, και ναι είμαστε ακόμα προ του 1973 όταν έπεσε η ποιότητα του βινυλίου.
Η δική μου έρευνα καταλήγει στο ότι σχεδόν πάντα με ελάχιστες εξαιρέσεις οι πρώτες εκδόσεις, ιδίως στη χώρα παραγωγής ήταν καλύτερες των επομένων, και το πλάκωμα έπεφτε πολύ αργότερα. Συνεπώς δεν θα χάσει κανείς αναζητώντας πρώτες εκδόσεις από τις χρυσές περιόδους του βινυλίου των 60 έως μέσα 70΄.
Το ότι ο περισσότερος κόσμος άκουγε με φτηνά μηχανήματα δεν είναι λόγος να μην ενδιαφέρονται οι εταιρείες για την ποιότητα και να βγάζουν σκουπίδια. Και με την ίδια λογική αφού τα μηχανήματα ήταν φτηνά, γιατί να δίνουν προσοχή στην κλασική και την τζαζ?

Αντίθετα το θέμα των stampers και των all analog ηχογραφήσεων επετειακών της mofi που έγινε ντόρος πριν λίγα χρόνια, ήταν ξεκάθαρο ότι θα τυπώνονταν πολύ περισσότερα κομμάτια, χωρίς να παιχτούν οι αρχικές μήτρες τόσες φορές.
Συμβαίνουν και συνέβαιναν και τότε πολλά, αλλά όπως είπα πιό πάνω, κανείς δεν έχασε αναζητώντας πρώτες εκδόσεις, εννοείται μετά από την ανάλογη έρευνα αγοράς.
 
Πολλες φορες δεν εδιναν σημασια ουτε και σε δικα τους συγκροτηματα.Μονο αυτα που πιστευαν οτι θα τους φερουν χοντρα λεφτα.