Το chat του δικάναλου

Re: Απάντηση: Το chat του δικάναλου

Σωστά......

Ως αναφορά τα παραπάνω, αν και ξεφεύγουμε λίγο από το θέμα, υπάρχει άσχημη εμπειρία που δύσκολα ξεχνιέται:

Πριν κάποιους μήνες, ήμουνα με τα ακουστικά στο pc και κατά τύχη πέφτω στο youtube σε video που μεταδίδει τις συχνότητες 20-20000 hz. ;E τι ήθελα να το δοκιμάσω!!!
Ξεκινά λοιπόν το video και κάπου στις 12000-13000 και πάνω, νεκρική σιγή! Αμάν λέω και ανεβάζω τον ήχο στο pc.... εγώ συνέχιζα να μην ακούω ΤΙΠΟΤΑ, σαν να μην είχε καθόλου ήχο το pc!
Τα ακουστικά κανονικά στα αυτιά...... και ακούω ΑΠΟ ΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ της την κόρη μου, να μου φωνάζει..... έ τι έπαθες! Κλείστο! Αυτά έχουν τα γεράματα! Και θέλω και μηχανήματα υψηλής τεχνολογίας, τρομάρα μου! Εκείνη άκουσε τον ήχο που έβγαζαν τα ακουστικά μου, από το δωμάτιό της, και εγώ, τπτ, καταλαβαίνετε τι σας λέω??

Ποια 13 000 Κhz ρε παιδια ;

Εχετε δει σχειδαγραμματα στανταρ ΟΡΛ ; Στανταρ λεω, οχι για κουφους η για ηλλικιωμενους. Τα ιδια που χησιμποιουν για παιδια για παραδειγμα.
Εγω εχω 3 προσφατα ( δυο προσφατα, ενα απο τα τελη 90ς συν δυο ενδιαμεσα για την ακριβεια) απο 3 διαφορετικους ειδημονες στο ειδος τους και με την τελευταια λεξη της τεχνολογιας στην ειδικοτητα...
Μη σας πω, και πεσετε απο τα συννεφα, που τελειωνει σε ποια χερζ βαζουν τερμα στην καταγραφη.

Μηπως μας περασαν γενικως για μλκς...
 
δεν με στεναχωρούν (ακόμα) αυτά.
όσο ακούω διαφορές ακόμα και από headshell wires στις κεφαλές μου, διαφορές από ματ σε ματ στο πλατώ και από subweight σε subweight στον βραχίονα, είμαι οκ!

η "ΦΡΙΚΗ" που έγραψα πιο πάνω ήταν χιουμοριστική :laugh:
(όπως το "αίσχος" του Γιάννη)
 
Ερώτηση δεν ξέρω αν είμαι στο σωστό νήμα . Έχω ένα cocktail 12 πικάπ τεσπά ολόκληρο σύστημα . Εάν κάνω εγγραφή ένα δίσκο στο σκληρό δίσκο η ποιότητα που παίρνω τι είναι ? Εννοώ σε σχέση με ένα flac αρχείο ,με ένα cd , και με τα αρχεία του tidal . Ποια από τα 4 αρχεία είναι καλύτερο ? Την ώρα που γίνεται η εγγραφή το μόνο που γράφει στην οθόνη είναι record sample rate 44 khz .
Ευχαριστώ εκ των προτέρων .

Να πω ότι μιλάω για κάποιους καλούς δίσκους που είναι original master recordings ..
 
Με όσο πιο λίγα λόγια γίνεται.

Η ποιότητα εξαρτάται:
Α) Από την ποιότητα του αναλογικού σήματος Εγγραφής.
=Ποιότητα >>

Πλατώ ->
Κεφαλής ->
Βραχίονα ->
Phono Stage ->
Καλωδίωση Interconnects >>​
+ >>
B) Από την ποιότητα του Ψηφιακού Κυκλώματος Εγγραφής.
=Ποιότητα >>

A/D Converter ->
Recording Hardware ->
Recording Software ->
Mastering Software ->
Final Format (Lossless/Lossy)​


Κανόνας: Κάθε προηγούμενος κρίκος καθορίζει τη μέγιστη δυνατή ποιότητα που μπορεί να φτάσει στον επόμενο κρίκο της αλυσσίδας εγγραφής.

Αυτά είναι όλα. Πώς υλοποιείται όμως συγκεκριμένα ο κάθε μεμονωμένος κρίκος της αλυσσίδας εγγραφής είναι ολόκληρο κεφάλαιο από μόνο του. Και αν θέλουμε να πετύχουμε τη μέγιστη θεωρητικά δυνατή ποιότητα Εγγραφής/Ψηφιοποίησης το κόστος μπορεί να φτάσει αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ.

Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν ότι δεν είναι και τόσο απλή υπόθεση. Επιπλέον κοστίζει. Γι' αυτό και παρατηρούμε τόσο μεγάλες διαφορές στο ψηφιακό υλικό που κυκλοφορεί ακόμα και από τις επίσημες εμπορικές πηγές. (Με μόνη τη διαφορά ότι εκεί για το υποσύνολο δίσκος+πικάπ μπορεί να έχουμε το υποσύνολο Master Tape+Tape Recorder).

Άλλες απορίες; :D

Υ.Γ. Γράφεις πιο πάνω 12 (!) Πικάπ. Έχει γούστο να μην είναι λάθος στην πληκτρολόγηση!!! :rolleyes:
 
Δεν εχεις το ιδιο δισκο σε εκδοση cd ,να το δοκιμάσεις?
Για να σου πει κάποιος υπεύθυνη γνώμη,θα πρέπει να έχει ακριβώς το ίδιο σύστημα με το δικό σου.
Διαισθητικά θα έλεγα ότι αν έχεις ΙΔΙΑΣ ηχητικής ποιότητας cd με pickup(και ποιος θα το ορίσει αυτο), θα πάρεις καλύτερη ποιότητα από το cd λόγω λιγότερων μετατροπών.
Εννοώ το αποτέλεσμα που θα αποθηκεύσεις στο σκληρό του cocktail....εκτός και αν εννοείς κάτι που μου διαφεύγει :a0210:
 
Με όσο πιο λίγα λόγια γίνεται.

Η ποιότητα εξαρτάται:
Α) Από την ποιότητα του αναλογικού σήματος Εγγραφής.
=Ποιότητα >>

Πλατώ ->
Κεφαλής ->
Βραχίονα ->
Phono Stage ->
Καλωδίωση Interconnects >>​
+ >>
B) Από την ποιότητα του Ψηφιακού Κυκλώματος Εγγραφής.
=Ποιότητα >>

A/D Converter ->
Recording Hardware ->
Recording Software ->
Mastering Software ->
Final Format (Lossless/Lossy)​


Κανόνας: Κάθε προηγούμενος κρίκος καθορίζει τη μέγιστη δυνατή ποιότητα που μπορεί να φτάσει στον επόμενο κρίκο της αλυσσίδας εγγραφής.

Αυτά είναι όλα. Πώς υλοποιείται όμως συγκεκριμένα ο κάθε μεμονωμένος κρίκος της αλυσσίδας εγγραφής είναι ολόκληρο κεφάλαιο από μόνο του. Και αν θέλουμε να πετύχουμε τη μέγιστη θεωρητικά δυνατή ποιότητα Εγγραφής/Ψηφιοποίησης το κόστος μπορεί να φτάσει αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ.

Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν ότι δεν είναι και τόσο απλή υπόθεση. Επιπλέον κοστίζει. Γι' αυτό και παρατηρούμε τόσο μεγάλες διαφορές στο ψηφιακό υλικό που κυκλοφορεί ακόμα και από τις επίσημες εμπορικές πηγές. (Με μόνη τη διαφορά ότι εκεί για το υποσύνολο δίσκος+πικάπ μπορεί να έχουμε το υποσύνολο Master Tape+Tape Recorder).

Άλλες απορίες; :D

Υ.Γ. Γράφεις πιο πάνω 12 (!) Πικάπ. Έχει γούστο να μην είναι λάθος στην πληκτρολόγηση!!! :rolleyes:
Το 12 πάει στο cocktail ...

https://www.head-fi.org/showcase/cocktail-audio-x12.21172/reviews

Πικάπ είναι το

https://www.project-audio.com/en/product/essential-iii/

Και phono το ...

https://www.project-audio.com/en/product/tube-box-s/
 
Δεν εχεις το ιδιο δισκο σε εκδοση cd ,να το δοκιμάσεις?
Για να σου πει κάποιος υπεύθυνη γνώμη,θα πρέπει να έχει ακριβώς το ίδιο σύστημα με το δικό σου.
Διαισθητικά θα έλεγα ότι αν έχεις ΙΔΙΑΣ ηχητικής ποιότητας cd με pickup(και ποιος θα το ορίσει αυτο), θα πάρεις καλύτερη ποιότητα από το cd λόγω λιγότερων μετατροπών.
Εννοώ το αποτέλεσμα που θα αποθηκεύσεις στο σκληρό του cocktail....εκτός και αν εννοείς κάτι που μου διαφεύγει :a0210:
Δυστυχώς δεν έχω καθόλου συλλογή με CDs ...μόνο βυνιλια
 
Ε..ολο και κάποιος απο δω μέσα θα έχει το ίδιο cd να στο δανείσει ,έστω για μια δόκιμη.
Για γράψε κανα δίσκο που εχεις και θα ήθελες να είχες και σε cd.
 
Όχι Μάικ 12 πικάπ....cocktail 12 δηλ:-bye-
https://www.cocktailaudio.com/home/sub01_07.php
Είπα κι' εγώ... 12 πικάπ! :bang: :laugh:

depositphotos_47551033-stock-illustration-cocktails-set.jpg
 
Για να σοβαρευτούμε:
Το διάγραμμα, ακριβέστερα ο αλγόριθμος εγγραφής-ψηφιοποίησης που περιέγραψα πιο πάνω, ισχύει. Και είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κανείς για να φτάσει το ανώτατο δυνατό επίπεδο ποιότητας.

Παρ' όλα αυτά ο καλύτερος και απλούστερος τρόπος να ψηφιοποιήσει κανείς τους δίσκους του, χωρίς να ξοδέψει μία περιουσία και να μη φάει τα νιάτα του διαβάζοντας και μελετώντας είναι ο εξής:

α) Να χρησιμοποιήσει το πικάπ και phono stage που ήδη διαθέτει.

β) Να πλύνει και να καθαρίσει καλά τους δίσκους του (πλυντήριο, αντιστατικό πιστολάκι, βουρτσάκι καθαρισμού, κλπ).

γ) Να χρησιμοποιήσει για την εγγραφή ένα φορητό εγγραφέα (π.χ. Tascam, Zoom, κλπ).

δ) Να μεταφέρει τα ηχητικά αρχεία που θα προκύψουν μετά την εγγραφή στον υπολογιστή του για επεξεργασία.
Για την περαιτέρω επεξεργασία (editing, κλπ) προτείνω το Audacity που είναι δωρεάν software και εύκολο στη χρήση. Προκειμένου να μη μπλέξουμε με επαγγελματικά software και plugins που κοστίζουν και χρειάζονται μακρόχρονη εκμάθηση. Επίσης συμπληρωματικά το Audio Gate της Korg που μπορεί να κάνει και μετατροπή σε DSD format (για όσους το θέλουν).

ε) Τα τελικά αρχεία που θα προκύψουν είναι εκείνα που θα χρησιμοποιεί στη μουσική βιβλιοθήκη του.

Η ποιότητα που θα λάβουμε στο τέλος εξαρτάται σε ποσοστό 85-90% περίπου, ή και περισσότερο από την ποιότητα του αναλογικού μέρους της διαδικασίας, δηλαδή πικάπ και phono stage. Το ψηφιακό κομμάτι (εγγραφέας, A/D Converter) έχει μικρότερη συμμετοχή στη διαμόρφωση της τελικής ποιότητας.

Και πάντως, όποιος ακολουθήσει την παραπάνω διαδικασία, να είναι βέβαιος ότι το αποτέλεσμα που θα λάβει θα είναι πάρα πολύ καλό.
 
Ε..ολο και κάποιος απο δω μέσα θα έχει το ίδιο cd να στο δανείσει ,έστω για μια δόκιμη.
Για γράψε κανα δίσκο που εχεις και θα ήθελες να είχες και σε cd.
Εννοείς εγγραφή μέσω EAC (=Exact Audio Copy) και μετά άμεση σύγκριση με το αντίστοιχο κομμάτι, όπως το ακούμε από Tidal;

Σωστό, αλλά δεν είμαστε σιγουροι ποιά έκδοση (version) έχει χρησιμοποιήσει το Tidal. Είναι ίδια με του δικού μας CD;

Καλώς ή κακώς, το ίδιο άλμπουμ κυκλοφορεί σε πολλές εκδόσεις και επανεκδόσεις. Και δυστυχώς υπάρχουν διαφορές μεταξύ τους. Για λόγους που έχουμε συζητήσει άπειρες φορές εδώ μέσα.
 
Δυστυχώς δεν έχω καθόλου συλλογή με CDs ...μόνο βυνιλια
Όχι, δεν έχει νόημα να κάνεις κάποια σύγκριση με CD, ή με Tidal. Για χίλιους δύο λόγους, να μην επεκτεινόμαστε. Αν σου αρέσουν και αγαπάς τα βινύλια σου, γράψε τα, ψηφιοποίησε τα με τον τρόπο που προτείνω πιο πάνω, ένταξε τα στην ψηφιακή βιβλιοθήκη σου και θα τα καταευχαριστηθείς.
Κάνε το και θα με θυμηθείς! :smile:
 
Όχι, δεν έχει νόημα να κάνεις κάποια σύγκριση με CD, ή με Tidal. Για χίλιους δύο λόγους, να μην επεκτεινόμαστε. Αν σου αρέσουν και αγαπάς τα βινύλια σου, γράψε τα, ψηφιοποίησε τα με τον τρόπο που προτείνω πιο πάνω, ένταξε τα στην ψηφιακή βιβλιοθήκη σου και θα τα καταευχαριστηθείς.
Κάνε το και θα με θυμηθείς!
Αυτά που περιγράφεις είναι μπελάς. Το cocktail X12 που έχω έχει ένα κουμπί rec και γράφει το βυνιλιο στο σκληρό δισκο.
 
Απάντηση: Re: Το chat του δικάναλου

Αυτά που περιγράφεις είναι μπελάς. Το cocktail X12 που έχω έχει ένα κουμπί rec και γράφει το βυνιλιο στο σκληρό δισκο.

Αν σου γράφει 44khz το πιθανότερο είναι να στο γράφει σε ποιότητα cd (16bit/44khz).
 
Ερώτηση δεν ξέρω αν είμαι στο σωστό νήμα . Έχω ένα cocktail 12 πικάπ τεσπά ολόκληρο σύστημα . Εάν κάνω εγγραφή ένα δίσκο στο σκληρό δίσκο η ποιότητα που παίρνω τι είναι ? Εννοώ σε σχέση με ένα flac αρχείο ,με ένα cd , και με τα αρχεία του tidal . Ποια από τα 4 αρχεία είναι καλύτερο ? Την ώρα που γίνεται η εγγραφή το μόνο που γράφει στην οθόνη είναι record sample rate 44 khz .
Ευχαριστώ εκ των προτέρων .

Να πω ότι μιλάω για κάποιους καλούς δίσκους που είναι original master recordings ..

Αυτά που περιγράφεις είναι μπελάς. Το cocktail X12 που έχω έχει ένα κουμπί rec και γράφει το βυνιλιο στο σκληρό δισκο.


Από εδώ προκύπτει η απάντησή στο αρχικό ερώτημα σου:
  • Load your vinyl and cassette tape colletions to the X12 in CD quality
CD quality = 44.1KHz/16 bits ανάλυση.

Είναι η ανάλυση και το format στο οποίο γράφονται όλα τα εμπορικά CD.

Τα αρχεία FLAC's μπορεί να περιέχουν αυτήν ή και υψηλότερες αναλύσεις.
Δηλαδή: 44.1KHz, 48KHz, 88.2KHz, 96KHz, 176.4KHz, 192KHz ή και παραπάνω (!), με βάθος 16, 20, ή 24 Bits. Ότι είναι πιο πάνω από CD quality είναι αυτό που ονομάζουμε Hi-Resolution ήχο ή αρχεία.

Η Tidal πάλι δηλώνει ότι παρέχει CD quality δηλαδή 44,1KHz/16 bits.

Όσον αφορά τις μεταφορές των βινυλίων σου σε ψηφιακή μορφή έχω πολλές επιφυλάξεις για την ποιότητα του ενσωματωμένου στο Cocktail-12, A/D μετατροπέα (=analog to digital). Δεν ξέρω τι τσιπάκια χρησιμοποιεί και βεβαίως δεν αναμένω σε αυτή την κατηγορία ποιότητας και τιμής να περιλαμβάνει ποιοτικό ρολόι χρονισμού και και κυκλώματα εξάλειψης του jitter. Που είναι και το κύριο πρόβλημα όσον αφορά την ποιότητα της ψηφιακής εγγραφής.

Τέλος πάντων από ένα πασπαρτού μηχάνημα, το οποίο "Τα κάνει όλα και συμφέρει", δεν μπορούμε να έχουμε απαιτήσεις και για ποιοτική ηχογράφηση. Στην καλύτερη περίπτωση θα του εμπιστευόμουν μόνο κασσέτες. Όπου η απόκριση συχνότητας και η δυναμική περιοχή είναι πιο περιορισμένη. Για τα βινύλια η ποιότητά τους ως μέσο αναπαραγωγής είναι πολύ υψηλή. Αντίστοιχα αυξημένες είναι και οι απαιτήσεις για την ψηφιακή μεταφορά τους.

Βεβαίως αν ο ίδιος είσαι ικανοποιημένος από τις εγγραφές των βινυλίων σου, οι τρίτοι γιατί να έχουμε αντίρρηση; :rolleyes:

Επειδή γράφεις όμως ότι αναφέρεσαι σε "κάποιους καλούς δίσκους που είναι original master recordings .."

Αυτό σημαίνει ότι η ποιότητα είναι σημαντικός παράγοντας ο οποίος μας ενδιαφέρει. Για αυτό και κατόπιν περιέγραψα τη σωστή διαδικασία ψηφιοποίησης των βινυλίων.

Ότι είναι μπελάς και χρειάζεται πολλή δουλειά, έχεις δίκιο. Μπορεί όμως να γίνει κάτι καλό χωρίς κόπο; :smile:
 
αλλάζω λίγο θέμα..

πριν κάμποσους μήνες σε μια άτυχη στιγμή (από αυτές που με κυνηγάνε το τελευταίο διάστημα), χάλασα έναν δίσκο του Jean Luc Ponty (imaginary voyage).
η κόπια ήταν αμερικάνικη και την είχα βρει πριν κάποια χρόνια στα 3 ..
σήμερα βρήκα το άλμπουμ ξανά και το αγόρασα πάλι, ελληνικής κοπής αυτή την φορά..(άλλο μαγαζί, 8 η τιμή)
με την πλευρά που δεν χάλασα στην αμερικάνικη , έκανα σύγκριση στην ποιότητα του ήχου με την ελληνική.
θα μου πείτε, ..ήταν ανάγκη;;
- όχι βέβαια, αλλά έτσι.. με έτρωγε...

ΓŽΒ΅ΓŽΒΉΓŽΒΊΓΕ’ΓŽΒ½ΓŽΒ±_Viber_2020-11-03_21-57-23.jpg

αριστερά η αμερικάνικη, δεξιά η ελληνική.
πόσο πιο έντονο είναι το χρώμα στο label της ελληνικής έναντι της αμερικάνικης;;
Ε τόσο πιο έντονο είναι το ηχόχρωμα της αμερικάνικης έναντι της ελληνικής.... (ελπίζω να καταλαβαίνετε τι θέλω να πω)
να το πω διαφορετικά, φανταστείτε ενισχυτή με λειτουργία loudness..
στην ελληνική είναι off, στην αμερικάνικη είναι on.

σε καμία περίπτωση δεν θα χαρακτήριζα την ελληνική κόπια σαν άχρηστη ή κακόηχη.
αξιοπρεπέσταση, ή τουλάχιστον αξιοπρεπής!
αλλά μόλις ακούσεις την Αμερικάνα... γ@μώ το κέρατό μου!!