Το chat του δικάναλου

Άρα μιλάς για giant killers... κάτι που ακόμα δεν υφίσταται.

Όχι. Μιλάω για ηχεία που έχουν τη δυνατότητα να παίξουν καλά με EQ χωρίς να είναι απαραίτητα ακριβά.

Δεν είναι μυστικό αυτό. Κοιτάς το σπινοραμα πριν και μετά το EQ καθώς και το in-room response.

Υπάρχουν λοιπόν κάποια που μπορείς να τα φέρεις να έχουν πολύ καλό αποτέλεσμα, ως τέτοιο νοείται το +/- 3dB στην απόκριση συχνότητας in-room, ενώ τα ίδια πριν το EQ έχουν άλλον ηχητικό χαρακτήρα, έχοντας ως bonus τον ηχητικό τους χαρακτήρα για όσους δεν θέλουν να ακούνε με EQ.
 
Όχι. Μιλάω για ηχεία που έχουν τη δυνατότητα να παίξουν καλά με EQ χωρίς να είναι απαραίτητα ακριβά.

Δεν είναι μυστικό αυτό. Κοιτάς το σπινοραμα πριν και μετά το EQ καθώς και το in-room response.

Υπάρχουν λοιπόν κάποια που μπορείς να τα φέρεις να έχουν πολύ καλό αποτέλεσμα, ως τέτοιο νοείται το +/- 3dB στην απόκρισηλω συχνότητας in-room, ενώ τα ίδια πριν το EQ έχουν άλλον ηχητικό χαρακτήρα, έχοντας ως bonus τον ηχητικό τους χαρακτήρα για όσους δεν θέλουν να ακούνε με EQ.
Έτσι όπως το θέτεις τώρα , δεν έχω καμία αντίρρηση.
Καλό αποτέλεσμα μπορούμε να πάρουμε και από "οικονομικά" ηχεία , αν βοηθήσουν ο χώρος, οι πηγές κλπ..
Καθηλωτικό αποτέλεσμα ..όχι.
Θαύματα δεν γίνονται ..
 
  • Like
Reactions: Tzimisce
Ξέρεις πόσο απέχει ένα οικονομικό ηχείο από την "αναφορά", έτσι;
Αναφορά για την τιμή του μπορεί.
Γενικά, για κανένα λόγο.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Έτσι όπως το θέτεις τώρα , δεν έχω καμία αντίρρηση.
Καλό αποτέλεσμα μπορούμε να πάρουμε και από "οικονομικά" ηχεία , αν βοηθήσουν ο χώρος, οι πηγές κλπ..
Καθηλωτικό αποτέλεσμα ..όχι.
Θαύματα δεν γίνονται ..

Ποιος σου είπε ότι η αναφορά είναι καθηλωτικο αποτέλεσμα; Το αντίθετο συμβαίνει συνήθως. 🤣
Μάλλον έχει υπερεκτιμηθεί η λέξη λόγω μόδας. Καλό αποτέλεσμα μπορεί να είναι η αναφορά, καθηλωτικο δεν το λες. Τουλάχιστον για τους περισσότερους που προτιμάνε και λίγο ξύγκι πάντα on top.

Πρέπει όμως να θέσουμε μια βάση στην κουβέντα για να ξέρουμε τι λέμε και τι συγκρίνουμε με τι.
Αλλιώς είναι εύκολο να πάμε στο άλλο άκρο και να λέμε ότι όλα παίζουν το ίδιο αφού μετράνε το ίδιο.
Ακριβώς όμως επειδή δεν είναι όλα ίδια, μεταξύ δύο ηχείων ίδιας τιμής, το αποτέλεσμα δεν είναι ποτέ ίδιο.
Και αυτό λαμβάνεται υπ όψη.
 
Μπορείτε να γίνεται συγκεκριμένοι με παραδείγματα μοντέλων για τα οικονομικά και μη ηχεία και τη σύγκριση τους ;
 
Last edited:
Για συγκεκριμένα παραδείγματα είναι πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει με παράθεση διαγραμμάτων.

Μπορείς να μπεις εδώ και να ψάξεις.

R2C και R5 της KEF τυχαία που κοίταξα πάντως, το bass extension που αναφέρει στα χαρακτηριστικά της πρώτης οθόνης για κάθε ηχείο, δεν συμβαδίζει ούτε κατα διάνοια με το -3db στο FR διάγραμμα, ως ώφειλε. Ποιός τα δίνει αυτά τα στοιχεία Λεωνίδα, το σπινοραμα ή η KEF?
 
R2C και R5 της KEF τυχαία που κοίταξα πάντως, το bass extension που αναφέρει στα χαρακτηριστικά της πρώτης οθόνης για κάθε ηχείο, δεν συμβαδίζει ούτε κατα διάνοια με το -3db στο FR διάγραμμα, ως ώφειλε. Ποιός τα δίνει αυτά τα στοιχεία Λεωνίδα, το σπινοραμα ή η KEF?

Αυτό είναι συλλογη μετρήσεων από διάφορους με μετρητικό εξοπλισμό. Γράφει κάτω από κάθε ηχείο από που προέρχονται τα data.
Σε πολλές περιπτώσεις θα δεις δύο συνήθεις υπόπτους να έχουν μετρήσεις για το ίδιο ηχείο, το EAC και το ASR συνήθως.
Τον πρώτο τον εμπιστεύομαι πιο πολύ καθώς ο δεύτερος στο παρελθόν έχει γράψει και κουτσουκέλες, ενώ έχει μια τάση να τα θάβει τα προιόντα.

Εκείνο που ενδιαφέρει δεν είναι τόσο το απόλυτο νούμερο του κατώτατου extension. Εγώ κοιτάζω περισσότερο το in-room predicted response και κατά πόσο ξεφεύγει κατόπιν του EQ. Το κοιτάζω πιο πολύ αυτό ακόμα και από την κάθετη και οριζόντια διασπορά προσωπικά αυτό.
 
Ποιος σου είπε ότι η αναφορά είναι καθηλωτικο αποτέλεσμα; Το αντίθετο συμβαίνει συνήθως. 🤣
Μάλλον έχει υπερεκτιμηθεί η λέξη λόγω μόδας. Καλό αποτέλεσμα μπορεί να είναι η αναφορά, καθηλωτικο δεν το λες. Τουλάχιστον για τους περισσότερους που προτιμάνε και λίγο ξύγκι πάντα on top.

Πρέπει όμως να θέσουμε μια βάση στην κουβέντα για να ξέρουμε τι λέμε και τι συγκρίνουμε με τι.
Αλλιώς είναι εύκολο να πάμε στο άλλο άκρο και να λέμε ότι όλα παίζουν το ίδιο αφού μετράνε το ίδιο.
Ακριβώς όμως επειδή δεν είναι όλα ίδια, μεταξύ δύο ηχείων ίδιας τιμής, το αποτέλεσμα δεν είναι ποτέ ίδιο.
Και αυτό λαμβάνεται υπ όψη.
Για αναφορά έχω την ζωντανή μουσική σε καλές αίθουσες.. μετά ακολουθούν κάποια συστήματα που έχω ακούσει, τα οποία πλησιάζουν έως και πολύ την ζωντανή μουσική και τα οποία έχω σαν αναφορά "μηχανημάτων" , ηλεκτρονικών και ηχείων δλδ.
Καλά συστήματα θεωρώ ότι είναι και αυτά που πλησιάζουν τα πρώτα που ανέφερα.. αρκετά καλά και ευχάριστα στην ακρόαση θεωρώ ότι είναι και κατώτερα συστήματα, τα οποία είναι κοντά στα τελευταία , μέχρι να φτάσουμε και σε ΒΤ ηχεία που αν δεν ενοχλούν κάπου, είναι ευχάριστα για μουσική με συνοδεία μπύρας , μεζέ κλπ....
Ευχάριστο θεωρώ ένα "σύστημα" που δεν θα πω -"χαμήλωσέ το" από το 1ο λεπτό, αποτυχημένο και δυσάρεστο ένα σύστημα που θα με "αναγκάσει" να το σκεφτώ αν από ντροπή και "τακτ" δεν μπορώ να το πω "στα ίσα"....
Και το κόστος δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο, δυστυχώς..!!
 
  • Like
Reactions: christos56
Καλό σύστημα είναι εκείνο που σε διασκεδάζει, εκείνο που είναι σχεδιασμένο να προσφέρει αναψυχή, που είναι το χόμπι του hi-fi εξ αρχής.
Τα υπόλοιπα ψυχαναγκαστικά που αναπαράγονται δεν με απασχολούν ποσώς. Το hype δεν αντέχει γενικώς στη διάρκεια του χρόνου. Απλώς εγώ είμαι λίγο παραπάνω τυχερός που έχω τη δυνατότητα να δω την απομυθοποίηση να συμβαίνει λίγο νωρίτερα. Τίποτε περισσότερο.
 
  • Like
Reactions: mdvq
Η αναφορά για μένα είναι.......
Προσέξτε τι έγραψα και μην το πατε σε προσωπικό.
ΓΙΑ ΜΕΝΑ, μια ακόμη, ΓΙΑ ΜΈΝΑ είναι ...τρίχες κατσαρές.
Υπάρχουν εκεί εξω τόσες πολλες αναφορές,που είναι μάταιο να την ψάχνεις πόσο μάλλον, όταν δεν υπάρχει πιο αιωλο πράγμα ,από την ακουστική μνήμη.
Και οι νταλίκες πηγαινοέρχονται καθε μέρα στην Γερμανία,γερμανικά δεν μαθαίνουν όμως.:LOL:
Το καλυτερο σύστημα που υπάρχει ,είναι αυτό που σου προσφέρει προσωπική ευχάριστη.-
 
Ακόμα και τα προϊόντα του γκρουπ που όρισε τον χάρακα, έχουν - λίγο - παραπάνω tilt εκεί που πρέπει.

Επίσης, πρέπει να δείχνει ότι μπορεί το παραπάνω εάν αυτό ζητηθεί. Για ψυχολογικούς λόγους.
 
Ενίοτε κάποια στερεοφωνικά μπορεί να αναπαράγουν ένα μουσικό γεγονός πιο εντυπωσιακά από το πραγματικό που αποτελεί ακρογωνιαίο λάθος και τεράστια εξαπάτηση. Ένα κορυφαίο σύστημα αναπαραγωγής μουσικής δεν θα έχει ηχητικά τίποτα το εντυπωσιακό αφού απλά η δουλειά του είναι να αναπαράγει – όσο είναι δυνατόν - την μουσική πραγματικότητα μέσα στην οποία εν δυνάμει οι πάντες υπάρχουν και με την οποία μόνο μέσω των συναυλιών ερχόμαστε σε επαφή. Τα άλλα είναι για τους highendάκηδες και την επαυξημένη αγωνία τους...
 
  • Like
Reactions: christos56
Το καλυτερο σύστημα που υπάρχει ,είναι αυτό που σου προσφέρει προσωπική ευχάριστη.-
Εκτος κι αν καποιος τη βρισκει με το να πληρωνει οσα μπορει για ενα συστημα , να το στηνει στο σπιτι του ,να καθεται να το ακουει και να μην του αρεσει, νομιζω ολοι θα συμφωνησουν μαζι σου (y)
 
Για να ρωτήσω κάτι, όταν ακούμε ζωντανή μουσική, σε συναυλίες, jazz, μαγαζιά οπουδήποτε ο ηχος των οργάνων έρχεται από κάποια ηχεία. Αυτά δεν παίζουν τον ρόλο τους στην αναπαραγωγή κ το τι ακούμε....?

Για μένα πάντως ένα σύστημα αναφοράς θα είναι αυτό που παίζει ζωντανά, κ όσο πιο κοντά στην πραγματικότητα τα όργανα. Τώρα αν ακούγεται κάτι λίγο αριστερά λίγο δεξιά λίγο μπρος λίγο πίσω, ξέρω γω πως γράφτηκε να εινσι η μουσική για να κρίνω.... 😊 Απλά το απολαμβάνω....
 
Ενίοτε κάποια στερεοφωνικά μπορεί να αναπαράγουν ένα μουσικό γεγονός πιο εντυπωσιακά από το πραγματικό που αποτελεί ακρογωνιαίο λάθος και τεράστια εξαπάτηση. Ένα κορυφαίο σύστημα αναπαραγωγής μουσικής δεν θα έχει ηχητικά τίποτα το εντυπωσιακό αφού απλά η δουλειά του είναι να αναπαράγει – όσο είναι δυνατόν - την μουσική πραγματικότητα μέσα στην οποία εν δυνάμει οι πάντες υπάρχουν και με την οποία μόνο μέσω των συναυλιών ερχόμαστε σε επαφή. Τα άλλα είναι για τους highendάκηδες και την επαυξημένη αγωνία τους...
το μουσικό γεγονός καθεαυτό εμπεριέχει μεγάλη απροσδιοριστία και η αντίληψη-πρόσληψη του απο τον αυτήκοο ακροατή το ίδιο, η μετατροπή του σε "σήμα" το ίδιο, η εγγραφή του το ίδιο, η τελική αποτύπωση του σε "δίσκο" το ίδιο, η αναπαραγωγή του απο ένα σύστημα το ίδιο και τέλος η πρόσληψη του απο τον τελικό ακροατή -ές το ίδιο. Απροσδιοριστία.

Π.χ. τα sessions του Van Gelder για την Blue Note που είναι δημοφιλή διαχρονικά για τις συνθήκες ηχογράφησής τους, θεωρούνται ταυτόχρονα ότι πλησιέστερο στην αποτύπωση ενός μουσικού γεγονότος , ως ταυτόχρονη παρουσία στο στούντιο ομάδας μουσικών που παίζουν ακουστικά όργανα (ή μη ηλεκτρικά, ας πούμε). Αναληθές.
Αυτό που έχει φτάσει ως εμάς, είναι η μετατροπή του μουσικού γεγονότος σε "σήμα" και η συνακόλουθη εγγραφή του, που όχι μόνο περιέχει τις εγγενείς αδυναμίες των μέσων της ενδιάμεσης αλυσίδας να το αποτυπώσουν όσο το δυνατόν πιστότερα, αλλά και τις προσωπικές επιλογές-παρεμβάσεις του μηχανικού ήχου στην ένταση και την ισοστάθμιση των οργάνων. Έτσι δεν ήταν λίγες οι φορές πχ που ισοστάθμιζε ή μείωνε το μπάσο, φοβούμενος τη συμπεριφορά των κεφαλών των πικάπ της εποχής κατά την αναπαραγωγή του εγγραφόμενου δίσκου.
Ποιός γνωρίζει επομένως ποιό ήταν το αρχικό "μουσικό γεγονός";
Και αν εμένα κατα την αναπαραγωγή του δίσκου μου λείπει αυτό το μπάσο, που ο Van Gelder αφαίρεσε απο την ηχογράφηση, θα πρέπει να το δεχτώ αβασάνιστα και μαζοχιστικά, απο σεβασμό στο θρύλο του εν λόγω, και στην εμμονή για πιστή αναπαραγωγή της ηχογράφησης και να μην την "πειράξω" στην προσπάθεια να τη φέρω όσο το δυνατόν στα ίσια της; (αδύνατον και αυτό, αλλά λέμε τώρα) Για το Τζιμισκή τα λέω. Δεν είμαι ο αρχειοφύλακας της Μουσικής Βιβλιοθήκης του Κογκρέσου, αφιερωμένος στη διάσωση του άσπιλου και του αμόλυντου μιας ηχητικής καταγραφής. Να γουστάρω θέλω. Χωρίς αυτό, τι ακρόαση να κάνω;
Αφού είπαμε περι του δήθεν πραγματικού μουσικού γεγονότος, πάμε παρακάτω.

Ένα κορυφαίο σύστημα αναπαραγωγής μουσικής, όχι μόνο δεν πρέπει να έχει τίποτα, αλλά αντίθετα οφείλει να έχει σε μέγιστο βαθμό την δυνατότητα της ηχητικά εντυπωσιακής αναπαραγωγής, όπου αυτή υπάρχει ως τέτοια.
Πχ του "ελικοπτέρου" απο το The Wall των Πινκ Φλοϊντ ή των μεγάλων τυμπάνων απο το Passion του Πήτερ Γκάμπριελ, πράγμα που όταν δεν συμβαίνει, το ρίχνουμε στους "απαραίτητους συμβιβασμούς" συσκευών και χώρου ή ακόμη χειρότερα στο να εξάρουμε άλλες "αρετές" του συστήματος που είναι η "τονική ακρίβεια-ή μόνιτορ συμπεριφορά", οι 'χροιές' και η ''εσωτερικότητα"

Τώρα αν προσεγγίζουμε τη "μουσική πραγματικότητα" μόνο μέσω συναυλιών και εννοούμε κλασσική μουσική, δεν μπορώ να εκφέρω άποψη, καθώς αυτόν τον πολύ σπουδαίο τομέα δεν τον έχω εξερευνήσει.

Αν εννοούμε συναυλιών γενικότερα, ειδών μουσικής που μου αρέσουν και όπου συχνάζω και ο ίδιος, έχω πολύ σοβαρές επιφυλάξεις για την "προσέγγιση". Μην ξεχνάμε: σε κάθε "συναυλία" και 'live' ακόμη και ακουστικών οργάνων, που περνούν μέσα απο μικρόφωνα ή κονσόλα, στους ενισχυτές και τα ηχεία,
εμπεριέχεται επεξεργασία , επομένως για την "πιστότητα" στο αρχικό κλπ κλπ, γυρίζουμε απο εκεί που ξεκινήσαμε.
Μια γνώμη
 
Για να ρωτήσω κάτι, όταν ακούμε ζωντανή μουσική, σε συναυλίες, jazz, μαγαζιά οπουδήποτε ο ηχος των οργάνων έρχεται από κάποια ηχεία. Αυτά δεν παίζουν τον ρόλο τους στην αναπαραγωγή κ το τι ακούμε....?

Για μένα πάντως ένα σύστημα αναφοράς θα είναι αυτό που παίζει ζωντανά, κ όσο πιο κοντά στην πραγματικότητα τα όργανα. Τώρα αν ακούγεται κάτι λίγο αριστερά λίγο δεξιά λίγο μπρος λίγο πίσω, ξέρω γω πως γράφτηκε να εινσι η μουσική για να κρίνω.... 😊 Απλά το απολαμβάνω....
Ποια είναι η "πραγματικότητα" που πρέπει να παίζουν τα "'όργανα"; Ποιός την ορίζει;
 
Παρολου που ειμαι διακοπες παρακολουθώ με ενδιαφέρον τι γράφεται.πιστευω θα συμφωνησω εν μερη με τον Μιχάλη mdvq
που απο τι καταλαβαίνω στο παρελθόν πρέπει να εχει χαλασει πολλά λεφτά για συστήματα.

παιδια πιστεύω οτι ευχαριστει στο αυτί τον καθε ενα,εγω το εχω γραψει πολλές φορές αυτο και βεβαια μεχρι που φτανει η τσεπη του καθε ενα.

θα μου πεις τωρα και μιλαω για εμένα ναι ωρες ωρες με πιανει και εμενα γιατι εχουμε ολοι το μικρόβιο να βελτιώσω και άλλο τον ηχο μου ναι με πιανει ωρες ωρες τωρα που εχω ακουσει αρκετα συστήματα να πιανω τον ευατο μου και να λεω μπας δεν περνω το 100% απο τα ηχεία μου focal aria 926 διότι ο creek δεν τα οδηγεί στο τέρμα;η μαλλον να το πω καλυτερα με εναν αλλον ενισχυτή επερνα καλυτερη στερεοφωνικη εικονα; εγώ θα απαντησω ναι αλλα;αμα πάρω αλλο καλυτερο ενισχυτή μου αναδείξει καμια αλλη αδυναμία στο σύστημα μου;και παει λέγοντας διοτι οι αναβαθμισεις δεν έχουν ταβάνι οποτε ακουγοντας αρκετα συστηματα φιλων μπορω να πω οτι ειμαι μια χαρά από ήχο, όπως λεω στον φιλο Πάνο audioalutic αμα μου ερχοντουσαν ουρονοκατεβατα λεφτα ναι μπορει και να άλλαζα ενισχυτή μπορεί και οχι αφου ειμαι ικανοποιημένος απο τον ηχο μου,σε αλλον που αμα ερθει σπιτι μου μπορεί να μην του αρεσει ο ηχος μου αλλα δεν με νοιάζει διοτι αυτος ο αλλος εχει συνιθησει στον δικο του ηχο στο δικο του σύστημα ακομα και ενας επαγγελματιας μπορεί να μην σου δωσει την σωστη συμβουλή διοτι εχει συνιθησει σε αλλο ηχο.

θυμάμαι οτι ειχα πάει μια φορα σε ένα μαγαζί με έναν φίλο που ηθελε να αγοράσει ηχεία καλο μαγαζι της Αθήνας και μας εβαλε στο καλο δωματιο ετσι να μας δειξει ποσο καλα παιζει ενα ακριβο συστημα αρκετων χιλιάδων ευρώ ε βάζει μουσική και ο χωρος μπουμαριζε και λεει ωραια δεν παιζει ακούστε γεμάτα σώματα και του λεω με όλο υο θάρρος που ειχα αγαπητε μου εδω μπουμαρει το συστημα σου, άσε που σε ενα δυνατο κομματι που οδηγοταν το καθε ηχειο απο ένα μονομπλοκ τραβηξε ρεύμα ο ενας και εκανε μια βυθιση το σύστημα..
τελοσπαντον ωραίες συζητησεις αυτες διοτι διαβαζω διαφορετικες αντιληψεις που ειχει ο καθενας.
 
Για να ρωτήσω κάτι, όταν ακούμε ζωντανή μουσική, σε συναυλίες, jazz, μαγαζιά οπουδήποτε ο ηχος των οργάνων έρχεται από κάποια ηχεία. Αυτά δεν παίζουν τον ρόλο τους στην αναπαραγωγή κ το τι ακούμε....?

Για μένα πάντως ένα σύστημα αναφοράς θα είναι αυτό που παίζει ζωντανά, κ όσο πιο κοντά στην πραγματικότητα τα όργανα. Τώρα αν ακούγεται κάτι λίγο αριστερά λίγο δεξιά λίγο μπρος λίγο πίσω, ξέρω γω πως γράφτηκε να εινσι η μουσική για να κρίνω.... 😊 Απλά το απολαμβάνω....
Δεν σου έχει τύχει να ακούσεις μια μπάντα ή ένα "μουσικό σχήμα" χωρίς μικρόφωνα, κονσόλες, ηχεία κλπ;;
Έστω μια "φιλαρμονική" κάποιου Δήμου σε πλατεία;;
Πως άκουσες τα κρουστά;; τα πνευστά;; τα χάλκινα;;
"Αποτυπώνεις" τις χροιές τους και μετά στο σπίτι βάζεις κάτι ανάλογο..
Στο περίπου θα καταλάβεις πόσο μακριά ή κοντά είσαι στην "ζωντανή πραγματικότητα"....

Edit..
Για τον Γιώργο Κουν πόστ 7,758 έπρεπε να κάνω το Reply.. αλλά με κινητό στην παραλία, "τέτοια ώρα τέτοια λόγια..."

2ο edit , για να ζηλέψετε λίγο...
IMG_20230722_192903.jpg
 
Last edited: