Το chat του δικάναλου

Το θέμα είναι αν ένα ζεύγος ηχείων μπορεί να παίζει εντός προδιαγραφών μετά από 50 χρόνια.

Κάποιοι λένε ναι, κάποιοι λένε όχι χωρίς μάλιστα να τα έχουν ακούσει.

Βλαδίμηρε....
κάποιοι επίσης λένε ναι χωρίς να τα έχουν ακούσει.
Και σχεδόν κανένας δεν μπορεί να εκφέρει γνώμη για το πως ακούγονταν ένα Χ ηχείο (πιθανότατα σήμερα εκτός παραγωγής), σε Υ συνθήκες, πριν Ζ χρόνια. Ακόμα και να το άκουσε πριν Ζ χρόνια ο ίδιος, δύσκολα να ξαναδημιουργήσει τις Υ συνθήκες, ΔΕΝ υπάρχει ακουστική μνήμη μετά από Ζ χρόνια και σήμερα η ακοή του είναι Α-Ζ
Αν .... με πιάνεις
Το θέμα είναι επιεικώς πολυπαραμετρικό για να μην πω ντιπ χαοτικό και βλέπω ώρες ώρες στο τσατ αυτό να προσπαθείται να μπούν κανόνες λογικής, τη στιγμή που η μόνη λογική που μπορεί ίσως να εφαρμοστεί είναι η fuzzy.

btw εγώ πριν κάποιο καιρό έφτιαξα αυτά.... (to whom it may concern που λένε οι αγγλαίοι)

 
Ακουογραμμα κάνουμε, και στο φάσμα που έχει σημαντική ευαισθησία το αυτί είμαστε σε πολύ καλό επίπεδο..


Αν δεν ακούμε σωστά δεν πρόκειται να βγάλουμε σωστό ηχείο στο τελικό "κούρδισμα" αυτού..
το φάσμα που έχει σημαντική ευαισθησία το αυτί είναι η κόρνα αυτού που φωνάζει "πατάτες"
 
Το θέμα είναι αν ένα ζεύγος ηχείων μπορεί να παίζει εντός προδιαγραφών μετά από 50 χρόνια.

Κάποιοι λένε ναι, κάποιοι λένε όχι χωρίς μάλιστα να τα έχουν ακούσει.
Δεν χρειάζεται να ακούσεις κάτι αν έχει ηλικία 50 ετών..
Μόνο που ακούς την ηλικία καταλαβαίνεις ότι δεν θα είναι σωστή η αναπαραγωγή όπως ήταν στην Νέα του ηλικία..
Τα μηχανικά μέρη των μεγαφώνων αλλάζουν τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά αυτών με την.μακροχρονια χρήση, γι' αυτό σιγά σιγά χάνουν τα μεγάφωνα τις πραγματικές προδιαγραφές τους..
Όταν στήσεις μικρόφωνο το οποίο λέει την αλήθεια στις μετρήσεις του βλέπεις (αν δεν ακούς) την πραγματικότητα..
Η γραμμικότητα των μεγαφώνων αλλάζει με τα πάροδο των χρόνων με αποτέλεσμα την αλλαγή των αρχικών προδιαγραφών του..
 
Δεν χρειάζεται να ακούσεις κάτι αν έχει ηλικία 50 ετών..
Μόνο που ακούς την ηλικία καταλαβαίνεις ότι δεν θα είναι σωστή η αναπαραγωγή όπως ήταν στην Νέα του ηλικία..
Τα μηχανικά μέρη των μεγαφώνων αλλάζουν τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά αυτών με την.μακροχρονια χρήση, γι' αυτό σιγά σιγά χάνουν τα μεγάφωνα τις πραγματικές προδιαγραφές τους..
Όταν στήσεις μικρόφωνο το οποίο λέει την αλήθεια στις μετρήσεις του βλέπεις (αν δεν ακούς) την πραγματικότητα..
Η γραμμικότητα των μεγαφώνων αλλάζει με τα πάροδο των χρόνων με αποτέλεσμα την αλλαγή των αρχικών προδιαγραφών του..
αυτά υποθέτω τα διαβάζεις σε κάποιο βιβλίο.... (την πρώτη γραμμή εννοώ ΚΥΡΙΩΣ)
 
όπως επίσης από ό,τι έλεγες κάνεις σέρβις στα μηχανήματά σου κάθε 6 μήνες....
 
Το ηχείο που αναφέρει ο φίλος το οποίο είναι 50+ χρόνων δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργούν σωστά..
Το ότι παίζουν ακόμα δεν συμβαίνει ότι είναι εντός προδιαγραφών σωστής λειτουργίας..
Αν υπήρχε η δυνατότητα να ακούσει δίπλα δίπλα τα ηχεία του εντελώς καινούργια θα καταλάβαινε αμέσως την ηχητική υπεροχή των "φρέσκων" ηχείων..
Τα ξερω αυτα , δεν ειπα κατι αντιθετο , ολα αυτα διεπονται απο νομους της φυσικης και οσοι δεν τα ξερουν καλο ειναι να ασχοληθουν λιγο με αυτα , επισης εαν ενα μεγαφωνο ειναι εντελως καινουριο , τοτε ειναι πιθανον οταν στρωσει να ακουγεται ακομα καλυτερα απ' οτι ηταν καινουριο ;)
 
  • Like
Reactions: supersonic
αφού είμαστε λοιπόν σε ελαφρή διάθεση
προτείνω
α. να αλλάζουμε το σύστημά μας κάθε εξάμηνο, αν δε είναι οικονομικά δύσκολο κάθε χρόνο ή τουλάχιστον μετά απο Χ ώρες λειτουργίας στ 80db ή στις Χ/2 στα 100
β. να στήσουμε ένα ανηχοϊκό θάλαμο κατα προτίμηση room within a room σε ένα άχρηστο δωμάτιο του σπιτιού μας, να πάρουμε μετρητικά όργανα να να μετράμε ανα τακτά διαστήματα
γ. ιδίως σε ηχεία να ψωνίζουμε κάθε τριμηνο νέες μονάδες και να τις αλλάζουμε (να μην αγοράζουμε την ίδια μέρα τις αναπληρωματικές, διότι γερνάνε).
 
  • Like
Reactions: Deneb
Που είναι το λάθος εδώ;..
Λάθος?
απλά είναι ανεφάρμοστο και εξωπραγματικό ωστε να είναι πιστευτό.
Το Hifi δεν είναι αυτοκίνητο να εξαρτάται η ασφάλεια σου και να πρέπει να το συντηρείς.

λάθος δεν είναι.

Αν λες οτι το κάνεις, ΟΚ, προσωπικά δεν σε πιστεύω.

εκτός αν βγάζεις το καπάκι και ξεσκονίζεις.
Ούτε πυκνωτες αλλάζεις, ούτε ημιαγωγούς, ούτε μετασχηματιστές.
Και όπως έγραψα πιο πάνω, ούτε μονάδες στα ηχεία, ούτε πυκνωτές.

Δηλαδή θα πάρεις έναν accuphase E211 και κάθε εξάμηνο θα τον ξεκοιλιάζεις.....
 
Σιγουρα δεν ειναι εντος προδιαγραφων.Αλλα ουτε κι εγω ειμαι ,50+ κι εγω οπως αυτα.Παντως ο ηχος τους ειναι εκπληκτικος για 70s hard rock,progressive ακομη και jazz.Oποτε τα αφηνω στην ησυχια τους μεχρι να παραδωσουν πνευμα.10 μηνες που τα εχω παντως παιζουν ωραια και αυτο εχει σημασια.Εχω φιλο που εχει Focal Aria και αλλον που εχει Yamaha NS 1000M.Τα Braun μου αρεσουν πιο πολυ.
 
Το θέμα είναι αν ένα ζεύγος ηχείων μπορεί να παίζει εντός προδιαγραφών μετά από 50 χρόνια.

Κάποιοι λένε ναι, κάποιοι λένε όχι χωρίς μάλιστα να τα έχουν ακούσει.
Αυτα τα ηχεια κατα την γνωμη του τεχνικου επαιξαν ελαχιστα και μετα αποθηκευτηκαν σε πολυ καλες συνθηκες.Μακρια απο υγρασια και ζεστη αν τα υλικα ειναι υψηλης ποιοτητας ναι δεν χαλανε.Αλλα σε μετρησεις σιγουρα τσουλανε.Ομως αν ακουγονται ωραια γιατι να το ψαξω παραπερα? Ειδικα το μπασο τους σκοτωνει.
 
Last edited:
Λάθος;
απλά είναι ανεφάρμοστο και εξωπραγματικό δεν είναι πιστευτό.
Το Hifi δεν είναι αυτοκίνητο να εξαρτάται η ασφάλεια σου και να πρέπει να το συντηρείς.

λάθος δεν είναι.

Αν λες οτι το κάνεις, ΟΚ, προσωπικά δεν σε πιστεύω.

εκτός αν βγάζει το καπάκι και ξεσκονίζεις.
Ούτε πυκνωτές αλλάζεις, ούτε ημιαγωγούς, ούτε μετασχηματιστές.
Και όπως έγραψα πιο πάνω, ούτε μονάδες στα ηχεία, ούτε πυκνωτές.

Δηλαδή θα πάρεις έναν accuphase E211 και κάθε εξάμηνο που τον ξεκοιλιάζει.....
Τίποτα δεν είναι εξωπραγματικό και ανεφάρμοστο..
Ο έλεγχος των μηχανημάτων και των ηχείων μου κάθε 6 μήνες είναι εντελώς εφικτός για εμένα διότι δεν πληρώνω κάποιον για να το κάνει αυτό..
Το αν με πιστεύεις ή όχι δεν με απασχολεί προσωπικά, αν χρειάζεται κάποιο μηχάνημα αλλαγής σε πυκνωτές η οτιδήποτε άλλο λόγο ότι τα μηχανήματα μου είναι συνέχεια εν λειτουργία δεν σημαίνει ότι τα ξεκοιλιάζω..
Απλα ελέγχονται και αν χρειάζονται κάτι το διορθώνω..
Δεν ανέφερα ότι αλλάζω μεγάφωνα κάθε 3 μήνες στα ηχεία μου, κάθε χρόνο όμως περνάνε έλεγχο, προς το παρ.
Λάθος;
απλά είναι ανεφάρμοστο και εξωπραγματικό δεν είναι πιστευτό.
Το Hifi δεν είναι αυτοκίνητο να εξαρτάται η ασφάλεια σου και να πρέπει να το συντηρείς.

λάθος δεν είναι.

Αν λες οτι το κάνεις, ΟΚ, προσωπικά δεν σε πιστεύω.

εκτός αν βγάζει το καπάκι και ξεσκονίζεις.
Ούτε πυκνωτές αλλάζεις, ούτε ημιαγωγούς, ούτε μετασχηματιστές.
Και όπως έγραψα πιο πάνω, ούτε μονάδες στα ηχεία, ούτε πυκνωτές.

Δηλαδή θα πάρεις έναν accuphase E211 και κάθε εξάμηνο που τον ξεκοιλιάζει.....
Τίποτα δεν είναι εξωπραγματικό και ανεφάρμοστο σε εμένα, αν δεν πιστεύεις για τον έλεγχο και τη συντήρηση των μηχανημάτων και των ηχείων μου δεν με προβληματίζει ώστε να με απασχολεί στο τι θα πιστεύει κάποιος για εμένα..
Δεν ξεκοιλιάζω τα μηχανήματα μου όταν τα ελέγχω στα χρονικά διαστήματα που τα κοιτάω, αν θέλει κάτι να αλλάξει φυσικά και το αλλάξω, αν όχι κανένα πρόβλημα..
Επειδή πάντα χρησιμοποιώ πολύ ποιοτικά υλικά στα πράγματα μου δεν χρειάζονται αντικατάσταση ανάμεσα στα διαστήματα των τεχνικών ελέγχων που κάνω..
Ίσως χρειαστούν και αρκετά χρόνια ώστε να θέλει να αλλάξει κάτι..
Να μην γίνει όμως έλεγχος;
Οσον αφορά τα ηχεία μου κάθε κάποια χρόνια (ανάλογα τη χρήση και τις μετρήσεις) αντικαθιστώ τα μεγάφωνα με νέα...
Ποτε δεν έχω αφήσει μεγάφωνο πάνω από 10 έτη... Έχει πάρει δρόμο...
 
τα αυτιά σας τα ελέγχετε τακτικά να δείτε αν είναι εντός προδιαγραφών?
Γιατί σας βλέπω να έχετε μεγάαααλη σιγουριά.

Τις προδιαγραφές του ακουογράμματος του ωριλά εννοείς ή κάτι πιο ειδικό; Γιατί το πρώτο δεν το λες και επαρκές για τη χρήση που θέλεις να κάνεις στα αυτιά εδώ.

Ξέρεις κανέναν που να κάνει στο πλήρες φάσμα, να του τα στείλω; :p
 
υπαρχει κ ο εγκεφαλος κ το συναισθημα για το ποσο καλυτερο ειναι το καλυτερο του καλου..
ερωτηση.ποιο ειναι καλυτερο...ενα cd του σαλεα σε μηχανηματα 10χ ευρω η ο σαλεας διπλα σου χωρις μικροφωνο..στο ιδιο τραγουδι
 
Επειδή είμαι φίλος των παλιακών μηχανημάτων, προσωπικά αν έχω στα χέρια μου κάτι που είναι τόσο παλιό και παίζει και μου αρέσει....δε το ψάχνω παραπάνω.
Μπορεί να έπαιζαν καλύτερα παλιότερα, ε και?
 
Επειδή είμαι φίλος των παλιακών μηχανημάτων, προσωπικά αν έχω στα χέρια μου κάτι που είναι τόσο παλιό και παίζει και μου αρέσει....δε το ψάχνω παραπάνω.
Μπορεί να έπαιζαν καλύτερα παλιότερα, ε και?
είναι επειδή και συ κοντεύεις να είσαι παλιός !
 
Η μάχη πικάπ vs everything else (δηλαδή ψηφιακά) έλαβε τέλος.

IMG_20260531_134054.jpg


Αλλά όχι τα ψηφιακά όπως τα ξέρουν ή νομίζουν οι περισσότεροι..

Δυστυχώς οι πλατφόρμες δεν είναι άξιοι εκπρόσωποι και γι'αυτό χάνουν σε πολλές περιπτώσεις από ένα καλό πικάπ.

Όταν αγοράζει κάποιος νόμιμα και από το κατάλληλο site τα άλμπουμς και ξέρει να "στήσει" σωστά την ψηφιακή πηγή, το παιχνίδι λαμβάνει τέλος.


Προσέξτε το νούμερο στο dac στην παρακάτω φωτογραφία:

IMG_20260531_134455.jpg

Ένα φτηνό dac το οποίο δεν έλεγε τίποτα το ιδιαίτερο κατά την αγορά του, όμως ο τεχνικός που το έχει του "άλλαξε τα φώτα" και το έκανε πολύ αξιόλογο.

Προσωπικά δεν ξέρω και δεν μπορώ (προς το παρόν) να κάνω το άλμα προς τα εκεί, αργότερα ποτέ δεν ξέρεις...

Βέβαια το να αγοράζεις νόμιμα την μουσική/τα άλμπουμς είναι σχεδόν σαν να αγοράζεις δίσκους..
Είναι οικονομική αιμορραγία όπως ήταν πάντα...


Κάποιοι φίλοι θα ρωτήσουν
- Πως έπαιξε το σύστημα σου;;
Τι έκαναν τα ATC ;;;
Τι θα έκανε το Thorens με τον SME του Δημήτρη ;;;
Και άλλα τέτοια..


Μη ρωτάτε τίποτα, αφήστε με στην ησυχία μου..........
 
Η μάχη πικάπ vs everything else (δηλαδή ψηφιακά) έλαβε τέλος.

View attachment 272551


Αλλά όχι τα ψηφιακά όπως τα ξέρουν ή νομίζουν οι περισσότεροι..

Δυστυχώς οι πλατφόρμες δεν είναι άξιοι εκπρόσωποι και γι'αυτό χάνουν σε πολλές περιπτώσεις από ένα καλό πικάπ.

Όταν αγοράζει κάποιος νόμιμα και από το κατάλληλο site τα άλμπουμς και ξέρει να "στήσει" σωστά την ψηφιακή πηγή, το παιχνίδι λαμβάνει τέλος.


Προσέξτε το νούμερο στο dac στην παρακάτω φωτογραφία:

View attachment 272552

Ένα φτηνό dac το οποίο δεν έλεγε τίποτα το ιδιαίτερο κατά την αγορά του, όμως ο τεχνικός που το έχει του "άλλαξε τα φώτα" και το έκανε πολύ αξιόλογο.

Προσωπικά δεν ξέρω και δεν μπορώ (προς το παρόν) να κάνω το άλμα προς τα εκεί, αργότερα ποτέ δεν ξέρεις...

Βέβαια το να αγοράζεις νόμιμα την μουσική/τα άλμπουμς είναι σχεδόν σαν να αγοράζεις δίσκους..
Είναι οικονομική αιμορραγία όπως ήταν πάντα...


Κάποιοι φίλοι θα ρωτήσουν
- Πως έπαιξε το σύστημα σου;;
Τι έκαναν τα ATC ;;;
Τι θα έκανε το Thorens με τον SME του Δημήτρη ;;;
Και άλλα τέτοια..


Μη ρωτάτε τίποτα, αφήστε με στην ησυχία μου..........
Για πες πως τα έχεις συνδέσει...
Το Topping κλπ...