Το Φωτογραφικό chat

Απάντηση: Sony a7R IV φωτογραφία

Και εγώ έχω σταματήσει να τραβάω σε raw + jpeg πλέον μόνο σε jpeg το να βγαλω μια κακή φωτογραφία και μετά να παλεύω με διάφορα προγράμματα να την διορθώσω για να γίνει καλή δεν λέει.

Έτσι πιστεύω πως βαδίζω σε λάθος δρόμο, τον εαυτό μου πρέπει να βελτιώσω να βγάζει καλύτερες φωτογραφίες όχι τις φωτογραφίες με διάφορα προγράμματα.
 
Re: Απάντηση: Sony a7R IV φωτογραφία

Και εγώ έχω σταματήσει να τραβάω σε raw + jpeg πλέον μόνο σε jpeg το να βγαλω μια κακή φωτογραφία και μετά να παλεύω με διάφορα προγράμματα να την διορθώσω για να γίνει καλή δεν λέει.

Έτσι πιστεύω πως βαδίζω σε λάθος δρόμο, τον εαυτό μου πρέπει να βελτιώσω να βγάζει καλύτερες φωτογραφίες όχι τις φωτογραφίες με διάφορα προγράμματα.

Ακριβώς αυτό που λές είναι όλο το ζουμί...προσωπικά δεν είμαι αρνητικός να βελτιώσει κάποιος κάποιες φώτος που του άρεσαν, ή να δώσει μια διαφορετική αισθητική σε κάποιες άλλες, άλλα μέχρι εκει. Και εγώ πιστεύω ότι η επεξεργασία των φώτος απλά ''κρύβει'' κάτω από το χαλί τις ελλείψεις μας και ειδικά με τους σύγχρονους αισθητήρες κάνεις παπάδες στην επεξεργασία, ακόμα και μια κακή φώτο την σώζεις...οπότε το έχουμε ρίξει όλοι σε πανάκριβους φακούς, τέρμα επεξεργασία, ψάχνομε τις γωνίες για το πόσο sharp είναι, άλλα μηδέν φαντασία και προσπάθεια την ώρα των λήψεων, το αποτέλεσμα?? βαρετές συνηθισμένες λήψεις χωρίς κάποιο ενδιαφέρον, μονότονα κάδρα και φώτος που επαναλαμβάνονται συνεχώς άλλα άριστες σε sharpness λόγω ακριβών γυαλιών και ρηχό βάθος πεδίου μέχρι να σβήσει ο ήλιος.....
Το βλέπω και εδώ στο Gallery βάζοντας μέσα και τον εαυτό μου....
Βλέπω μετά φώτος π.χ. την παρακάτω από τον Keith Lau (μιας και έπεσα πάνω της) με ένα ποταπό 7artisans 7,5mm φακό του κατοστάρικου και νιώθω ότι υπάρχει ελπίδα εκει έξω για όλους μας...

Υ.Γ. Το ίδιο εισπράττω και από το βίντεο, 4κ, 60p, bitrates στον θεό, sharpness που ξυρίζει, slog και πράσινα άλογα άλλα από ουσία λίγο πάνω από το μηδέν, βλέπω πολλές φορές βιντεάκια, ταινίες, ντοκιμαντέρ στα 480p Και ποιότητα VHS και μένεις με το στόμα ανοικτό...δυστυχώς έχουμε χάσει οι περισσότεροι το νόημα. Αυτό φαίνεται και στις σύγχρονες ταινίες, super παραγωγές, εφεδάρες, φακουδάρες, 4κ κλπ...άλλα βαρετό αποτέλεσμα, και μετά βλέπεις π.χ. το It's a Wonderful Life του Frank Carpa, και ''γεμίζει'' η καρδιά σου και ας είναι ασπρόμαυρη με άθλια ποιότητα εικόνας.
 

Attachments

  • 66491678_10217786795654201_5880862679895113728_n.jpg
    66491678_10217786795654201_5880862679895113728_n.jpg
    170.2 KB · Views: 179
Αυτά που λέτε υπάρχουν από καταβολής κινούμενης ή μη εικόνας.
Για εμένα το καλύτερο είναι να κάνει ο κάθε ένας ότι γουστάρει χωρίς να πρήζει τους άλλους ότι έχει δίκιο ή κατέχει κάποια αλήθεια που οι άλλοι δεν ξέρουν ή καταλαβαίνουν.
 
Αυτά που λέτε υπάρχουν από καταβολής κινούμενης ή μη εικόνας.
Για εμένα το καλύτερο είναι να κάνει ο κάθε ένας ότι γουστάρει χωρίς να πρήζει τους άλλους ότι έχει δίκιο ή κατέχει κάποια αλήθεια που οι άλλοι δεν ξέρουν ή καταλαβαίνουν.


Δεν ξερω τι εννοεις "πρηζει" αλλα εγω δεν μπορω να διαβαζω ανακριβειες προερχομενες απο ημιμαθεια.

Παντα λεω οτι γνωριζω και οχι οτι δεν γνωριζω.

Και θα συνεχισω να το κανω φυσικα.
 
Re: Απάντηση: Sony a7R IV φωτογραφία

Και εγώ έχω σταματήσει να τραβάω σε raw + jpeg πλέον μόνο σε jpeg το να βγαλω μια κακή φωτογραφία και μετά να παλεύω με διάφορα προγράμματα να την διορθώσω για να γίνει καλή δεν λέει.

Έτσι πιστεύω πως βαδίζω σε λάθος δρόμο, τον εαυτό μου πρέπει να βελτιώσω να βγάζει καλύτερες φωτογραφίες όχι τις φωτογραφίες με διάφορα προγράμματα.



Η φωτογραφια εξαρχης δεν ηταν μονο "επεξεργασια" κατα τα σταδια της εμφανισης και της εκτυπωσης.

Ηταν φως, καδρο, στιγμη αποτυπωσης και αντιληψη του φωτογραφου και πληθος αλλων παραμετρων.

Στην συγχρονη εποχη το να τραβας jpeg μονον και να μην ασχολεισαι καθολου με την επεξεργασια της φωτογραφιας αυτοματα σε τοποθετει σε μια κατηγορια οπου παλιοτερα ανηκαν οσοι ειχαν μια pocket και μια Polaroid και ηλπιζαν με αυτες να κανουν τεχνη.

Συγκυριακα μπορει και να γινοταν. Κανονικα ομως δεν γινεται εκτος και αν εισαι πραγματι τεραστιο "ματι".

Δεν λεω οτι δεν μπορει να υπαρξουν τεραστιες φωτογραφιες και ετσι ουτε οτι καποιος δεν ειναι ολοκληρωμενος φωτογραφος . Λεω οτι δεν χρησιμοποιει ολα τα σταδια της συγχρονης φωτογραφιας.

Αν το διασκεδαζει αυτο μεγεια του με χαρα του. Εγω ομως λεω για την πληρη διαδικασια και πως μπορεις να πετυχεις τεχνικα το βελτιστο αποτελεσμα. (Το καλλιτεχνικο ειναι αλλη κουβεντα)
 
Νέος χρήστης κάμερας διαβάζω κοιτώ καταγραφές πάω σε σεμινάρια... κι βαριέμαι... όλα αυτά μου δίδαξαν κάτι. Φωτογραφία = φως.
Βλέπε φωτογράφους να στήνουν σκηνικά με δεκάδες φωτιστικά ώστε να μπορέσουν να πάρουν αυτό που έχουν στο μυαλό τους ε και πάλι κάτι δε κάθεται σωστά στη τρέλα τους κι διορθώνουν μέσω της επεξεργασίας.
Το τραβώ jpg με τη τάδε κάμερα δίχως άλλο εξοπλισμό κι είμαι άρχοντας δύο πράγματα δηλώνουν.........το αφήνω πάνω σας αυτό.
 
Δεν ξερω τι εννοεις "πρηζει" αλλα εγω δεν μπορω να διαβαζω ανακριβειες προερχομενες απο ημιμαθεια.

Παντα λεω οτι γνωριζω και οχι οτι δεν γνωριζω.

Και θα συνεχισω να το κανω φυσικα.

Δεν μιλάω για τα αυστηρά τεχνικά θέματα.
 
Πολλοί νομίζουν ότι οι μεγάλοι φωτογράφοι τραβούσαν απλώς μια φωτό και αυτό ήταν...ΛΑΘΟΣ!

Σχεδόν όλοι επεξεργάζονταν μετά στο darkroom, και μάλιστα με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους, πολλές τεχνικές που έμειναν μέχρι σήμερα , στην ψηφιακή τους μορφή βέβαια.

Πολύ σπάνια ήταν μια κι έξω....


Δείτε πχ εδώ πόση δουλειά έριχνε ο γνωστός Ansel Adams για να πετύχει αυτό που ήθελε...

https://youtu.be/qZlovMptjyQ




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Καλημέρα σε όλους!

Μπράβο για το βίντεο Γιάννη!
Είναι γεγονός η επεξεργασία στον σκοτεινό θάλαμο από αρχής της φωτογραφίας. Βέβαια σε πολύ κόσμο που 'πρόλαβε' το φίλμ δεν είναι γνωστό καθώς περιοριζόταν μόνο στη λήψη. Αλλά ακόμα και τα περιοδικά συχνά πυκνά είχαν άρθρα για επεξεργασία στον σκοτεινό θάλαμο. Θυμάμαι χαρακτηριστικά, τον Φωτογράφο, Photonet, το Γαλλικό Foto, τα Αγγλόγλωσσα, Amateur Photographer, Practical Photography κλπ, που είχαν άρθρα τύπου How To για δουλειές που φιλοξενούσαν.

Θυμάμαι φίλους, γνωστούς πόσο πιο ολοκληρωμένοι δουλειά έκαναν στον σκοτεινό θάλαμο. Αν και δεν ασχολήθηκα ποτέ με σκοτεινό θάλαμο (το έχω και λίγο απωθημένο) πάντα θαύμαζα δουλειές που έβλεπα, οι οποίες είχαν 'δουλευτεί', κατά την επεξεργασία.
Καλό είναι να τα θυμόμαστε και να τα ξαναβλέπουμε γιατί πολλές φορές σε συζητήσεις που κάνουμε, λέμε ότι την εποχή του φίλμ πάλευες για το αποτέλεσμα με το κλικ. Όχι βέβαια πως δεν ισχύει, ειδικά για τους περισσότερους που δεν είχαν γνώσεις σκοτεινού θαλάμου και ένας από αυτούς ήμουν και είμαι κι εγώ, σε ερασιτεχνικό επίπεδο βέβαια.

Η ψηφιακή τεχνολογία έδωσε σε όλους, πλέον την δυνατότητα επεξεργασίας, γεγονός ευπρόσδεκτο, αφού δημιουργικά, απελευθερώθηκε ο κόσμος.
Βέβαια μαζί με αυτές τις ευκολίες ήρθαν και οι υπερβολές... Στάδιο που περνάνε όλοι όσοι εισέρχονται στο στάδιο της επεξεργασίας.
 
Είχα ασχοληθεί με τον σκοτεινό θάλαμο σε δυο περιόδους της ζωής μου, την πρώτη μαθητής γυμνασίου γύρω στα 14-15 όπου τα πράγματα ήταν "ρομαντικά" - το ψάχναμε δηλαδή με διάφορα χαρτιά, χημικά, χρόνους κ.λ.π., ωραία ήταν. Την δεύτερη ως φοιτητής έπρεπε να τυπώσουμε το ίδιο καρέ καμιά δεκαριά φορές - και η ποσότητα ήταν αρκετά μεγάλη, για κάθε σχέδιο με ένθετες (κολλημένες) φωτογραφίες, χρειαζόμασταν 8-12. Και οι τάβολες κάθε χρονιά ήταν κάμποσες... Πως θα 'θελα τότε να είχα ψηφιακά μέσα και jpeg!

Γενικά πάντως πιστεύω ότι το κακοτραβηγμένο καρέ δύσκολα γίνεται καλή φωτογραφία, όση επεξεργασία κι αν φάει - εξαιρέσεις υπάρχουν βέβαια (με κροπ κ.λ.π.), αλλά γενικά αν δεν προσέξεις την "στιγμή"...
 
Re: Απάντηση: Το Φωτογραφικό chat

Είχα ασχοληθεί με τον σκοτεινό θάλαμο σε δυο περιόδους της ζωής μου, την πρώτη μαθητής γυμνασίου γύρω στα 14-15 όπου τα πράγματα ήταν "ρομαντικά" - το ψάχναμε δηλαδή με διάφορα χαρτιά, χημικά, χρόνους κ.λ.π., ωραία ήταν. Την δεύτερη ως φοιτητής έπρεπε να τυπώσουμε το ίδιο καρέ καμιά δεκαριά φορές - και η ποσότητα ήταν αρκετά μεγάλη, για κάθε σχέδιο με ένθετες (κολλημένες) φωτογραφίες, χρειαζόμασταν 8-12. Και οι τάβολες κάθε χρονιά ήταν κάμποσες... Πως θα 'θελα τότε να είχα ψηφιακά μέσα και jpeg!

Γενικά πάντως πιστεύω ότι το κακοτραβηγμένο καρέ δύσκολα γίνεται καλή φωτογραφία, όση επεξεργασία κι αν φάει - εξαιρέσεις υπάρχουν βέβαια (με κροπ κ.λ.π.), αλλά γενικά αν δεν προσέξεις την "στιγμή"...


Σίγουρα!
Η επεξεργασία θα πρέπει να λειτουργεί σαν στάδιο ολοκλήρωσης ή ανάδειξης του έργου κι όχι διορθωτικά (σε επίπεδο λαθών) Βέβαια υπάρχουν και οι τεχνικές διορθώσεις, όπως ορίζοντας, χρωματικές εκτροπές κλπ κλπ.
 
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι είναι λάθος να νομίζουμε ότι οι «μεγάλες φωτογραφίες» , αυτές που άφησαν εποχή , είναι μόνο μια στιγμή έμπνευσης...

Αν δείτε πολλά παρόμοια βίντεο , θα καταλάβετε ότι πίσω τους κρύβεται πολύ μεγάλη προσπάθεια, εμπειρία, πειραματισμός, προγραμματισμός, τεχνική και τέχνη μαζί.

Είναι λοιπόν λάθος να λέμε ότι τραβάμε μόνο jpg ή μόνο raw... ο καθένας όπως βολεύεται , και στις 2 περιπτώσεις μπορούμε να έχουμε εξίσου καλό αποτέλεσμα !


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
ενδιαφέροντα όσα γράφετε από την πλευρά του προχωρημένου ερασιτέχνη - επαγγελματία

να πω και εγώ την άποψή μου, με τη ματιά του αρχάριου

ήμουν πάντα κατά της επεξεργασίας και πιστός στην άποψη του να πάρεις κατευθείαν ότι μπορείς από την κάμερα, με σωστή χρήση της

έχω ανακαλύψει τελευταία,
ότι τα προγράμματα επεξεργασίας έχουν βελτιωθεί τόσο
που σχεδόν πάντα με 2-3 κλικ, παίρνω καλύτερο αποτέλεσμα από τα έτοιμα jpeg της μηχανής.
αν και έχω fuji, που έχει κατά γενική ομολογία πολύ καλά jpegs

και δε μιλάω για art φωτογραφίες, απλά για καθημερινά snapshots που θέλω να φαίνονται όσο πιο ρεαλιστικά γίνεται

καλώς ή κακώς η επεξεργασία είναι μέρος της φωτογραφίας και μπορεί ανέξοδα να δώσει πολύ περισσότερα από ότι ακριβές αναβαθμίσεις σε μηχανές ή φακούς
 
Το θαύμα της επεξεργασίας Φωτογραφία με τζάμι βρώμικο ...λέρα.. πριν κι μετά.
Τίποτα δε πετιέται, η φωτογραφία είναι τραβηγμένη φλατ ... επεξεργάσιμο αρχείο jpg. Η οξύτητα από το φακό... δε πειράχτηκε.

Sony ILCE-9 - FE 100mm F2.8 STF GM OSS
mode aps-c Focal Length (35mm format) - 150 mm https://c.imge.to/2019/07/23/N8anW.jpg


https://wetransfer.com/downloads/29...2b103e7d7f3d2565011e5d0820190723052648/7cf941
1 item
View attachment 163251



 
Last edited by a moderator:
Μια από τις πιο υποσχόμενες έρευνες για την μείωση του βάρους και του κόστους των μελλοντικών οπτικών είναι αυτή των metalens, ήδη με τους μικροφακούς οι επιστήμονες έχουν καταφέρει σήμερα να μειώσουν δραματικά τις χρωματικές εκτροπές, το coma, και το αστιγματισμό.

Εφαρμογές που θα χρησιμοποιηθούν πρώτα θα είναι στην ιατρική, βιομηχανία, κυβερνητικές υπηρεσίες αλλά θα ακολουθησουν τα επόμενα χρόνια και άλλα πιο εμπορικά προϊόντα οπως τα κινητά και γιατί οχι και οι φωτογραφικές μηχανές.

Περισσότερα εδώ: https://www.scientificamerican.com/...l-enable-design-of-miniature-optical-devices/
 
Last edited:
Και επειδη το λεει το παιδι παιζει και να τον πιστεψουμε ?

Ανεκδοτο ειναι αυτο. Ακομα και η nikon παντα ηταν ενα κλικ πισω στο Color Science απο την Canon.

Η Fuji μαλιστα δειχνει χαρακτηριστικα που δεν ειναι η πρωτη φορα που τα θαυμαζουμε ξανα. Παλιοτερα εδινε ρεστα με τους CCD αισθητηρες της και τωρα δειχνει να ειναι εξαιρετικη ξανα.

Αλλα η Sonv θεωρειται μακραν η χειροτερη στην διαχειριση χρωματος απο ολες τις μεγαλες καμερες. Η χειροτερη. Και ας την σκεφτομαι και εγω για εμενα.
 
η τελευταία γενιά sony (από a7iii και μετά) έχει πολύ διαφορετικά χρώματα

αν συγκρίνεις a6000 - a7ii - a7iii έχουν μεγάλη διαφορά μεταξύ τους και από την πρώτη στην τελευταία... το χάος
 
Απάντηση: Re: Το Φωτογραφικό chat

Τα τεστ αυτά συνήθως εκτελούνται σε ιδανικές συνθήκες, το θέμα είναι όμως πως αποδίδει κάθε μηχανή σε διαφορετικέ φωτιστικές συνθήκες. Mε ένα καλό profile μπορεί να φερεις το Raw εκει που το θέλεις αλλά όχι πάντα.

Όταν αγοράζω μια μηχανή πάντα φτιάχνω το profile της αποκλειστικά για αυτή (που μπορεί να είναι λίγο διαφορετικό από μια άλλη μηχανή ίδιο μοντέλο) με ένα color checker και το Adobe profile editor σε δυο φωτιστικές συνθήκες (ημέρα και σε τεχνητό φωτισμό). Το profile αυτό κατεπιλογη το χρησιμοποιώ για να ξεκινώ ως γενικό profile στο Lr ανεξάρτητα από το γενικό profile που έχει η Adobe για το μοντέλο.

Την ίδια τεχνική χρησιμοποιει σε κάποια από τα δείγματα στη σύγκριση μεταξύ SONY και Canon το άρθρο που βάζω, τα δείγματα είναι σε διαφορες συνθήκες φωτισμού και φαινεται ότι δεν είναι πάντα τόσο εύκολο να φτιάξεις το Raw : https://petapixel.com/2018/10/09/is-sonys-color-science-really-that-bad/
 
Last edited:
Ειπε κατι σωστο ο A.Reid

https://www.eoshd.com/comments/topic/35568-color-science-what-do-you-think/

Oτι η ακριβεια στις εργαστηριακες μετρησεις δεν σημαινει καλυτερο χρωμα. Συμφωνω οσο δεν παει με αυτο.

Το χρωμα και το φως ειναι μια μορφη τεχνης καθως η εξισορροπηση τους.

Η Sony σιγουρα προσπαθει αλλα δεν εχω δει στην πραξη να πλησιαζει ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ τα χρωματα της Canon, Fuji, Panasonic.

Aκομα και η τελευταια την ξεπερασε πολυ ευκολα με την πρωτη της γενια FF mirrorless.

Προσωπικα ειναι το κυριο μου προβλημα με αυτες τις καμερες αλλιως θα ειχα παρει ηδη μια .Οτι θες δηλαδη αρκετη δουλεια για να φερεις το Raw εκει που θες σε συγκριση με την Canon.