Το Φωτογραφικό chat

Να πούμε ότι δεν βρήκαμε καθόλου τεχνικά προβληματικές φωτογραφίες, υποφωτισμένες ή υπερφωτισμένες. Η φωτογραφική μηχανή ανταποκρίθηκε άψογα στις συνθήκες ακόμη και στις δύσκολες συνθήκες με κόντρα φως.

Είμαι πια σίγουρος ότι η Fuji σε κάνει φωτογραφικά μάγκα.
Οπότε έδωσα σε φίλους τις Fuji μου έβγαλαν τουλάχιστον καλές φωτογραφίες.
Δε σε κάνει η φωτογραφική φωτογράφο αλλά η Fuji σου δείχνει το δρόμο.
Οποίος θέλει δε συμφωνεί, όποιος έχει 600-1000 ευρώ στη άκρη μπορεί να δοκιμάσει αυτά που λέω .
 
Ο πρώτος που θα βάλει στην APS-C mirrorless του, tilt and swivel touch οθονη, με πήρε από την D750 εν μία νυκτί.
Δε μιλάω για FF mirrorless (το ιδανικό) γιατί σίγουρα θα πονάει πολύ.
 
Τι εννοείς
Όταν κάνεις λάθος βγαίνει παλάμη ;

Να πούμε ότι δεν βρήκαμε καθόλου τεχνικά προβληματικές φωτογραφίες, υποφωτισμένες ή υπερφωτισμένες. Η φωτογραφική μηχανή ανταποκρίθηκε άψογα στις συνθήκες ακόμη και στις δύσκολες συνθήκες με κόντρα φως.

Είμαι πια σίγουρος ότι η Fuji σε κάνει φωτογραφικά μάγκα.
Οπότε έδωσα σε φίλους τις Fuji μου έβγαλαν τουλάχιστον καλές φωτογραφίες.
Δε σε κάνει η φωτογραφική φωτογράφο αλλά η Fuji σου δείχνει το δρόμο.
Οποίος θέλει δε συμφωνεί, όποιος έχει 600-1000 ευρώ στη άκρη μπορεί να δοκιμάσει αυτά που λέω .
 
Στα επόμενα μοντέλα η παλάμη ή μπορεί και σε κανένα firmware update.
Απλά θέλω να πω ότι η μηχανή στο auto τα κάνει όλα όσο το δυνατό πιο σωστά για έναν αρχάριο.
 
Όπως όλες οι κάμερες πλέον μα ο χρήστης τι θα κάνει στη τελική το μεταφορέα της κάμερας;.
Δεν υπερτερεί η fuji σ αυτό, φορά μακιγιάζ και μόνο για να είναι όμορφη στα μάτια των θεατών και η αξία της επεξεργασίας πάει περίπατο στενεύει ο κύκλος της γνώσης... πάρε αυτό που δίνω και χαμογέλα, μα μόνο αυτό μη κοιτάς και κάτι καλύτερο.
Μη στέκεστε σε ότι δίνει η κάμερα Τραβάτε raw απλώστε τη ματιά σας τη φαντασία σας.
 
Αν είχε καλό jpeg η Sony τα ίδια θα έγραφες που γράφω και εγώ.
Το να τραβάς RAW είναι σαν να μαγειρεύεις ένα φαγητό και πριν το σερβίρεις να το ξαναμαγειρεύεις.
Όταν τραβάς φωτογραφία και δεν σκέφτεσαι το μετά στον υπολογιστής είσαι φωτογραφος, όταν τραβάς με τη σκέψη στο μετά είσαι γραφίστας.
Ούτε το ένα είναι κακό, ούτε το άλλο.
Στο πρώτο η στιγμή είναι μία και μοναδική, στο δεύτερο μπορεί να είναι εκατοντάδες.
 
Παλικάρι μου ο καλός Σεφ δεν αγοράζει κονσέρβα μα δημιουργεί.
Το δε jpg της Sony τα έχουμε ξαναπεί δε φορά "μακιγιάζ" είναι ότι υπάρχει στη φύση. Πραγματικά χρώματα και συ παίζεις, παίζεις με τη φύση που μας έδωσε ο μεγαλοδύναμος Δίας.
Δημιούργησε μη τρως κονσέρβα.
 
2017 και η κονσέρβα έχει ανακαλυφθεί χρόνια τώρα, όπως έχει ξεπεραστεί ο Δίας και τα φιλμ που κάποτε έπαιρνες για τις αναλογικές έχουν γινει film simulation και στα δίνει απλόχερα η Fuji.
 
Σου τα δίνει δε δημιουργείς, χάνεις το νόημα. Πάρε τα simulation και άφησε τη πραγματικότητα η τη φαντασία σου λοιπόν.
Ο Δίας δεν ξεπεράστηκε ολάκερη Ελλάδα γεμάτη από μνημεία να στέκονται περήφανα και άλλα θαμμένα από ανθρώπινα χέρια η δε ανθρωπότητα τα θαυμάζει ανά τους αιώνες... τέλος το off topic. Συνεχίζουμε και αποφασίζουμε Δημιουργία ή κονσέρβα όπου δεν αρέσει σε όλους μάλιστα.
 
Το να τραβάς RAW είναι σαν να μαγειρεύεις ένα φαγητό και πριν το σερβίρεις να το ξαναμαγειρεύεις.
Όταν τραβάς φωτογραφία και δεν σκέφτεσαι το μετά στον υπολογιστής είσαι φωτογραφος, όταν τραβάς με τη σκέψη στο μετά είσαι γραφίστας.

Καμια σχεση!! Τι παει να πει στο jpg η στιγμη ειναι μοναδικη και στο raw εκατονταδες;; Τα εχεις μπερδεψει... Κ το jpg της fuji Πανο απο raw προερχεται. Τι παει να πει αυτο;; Γραφιστας εισαι οταν προσθετεις πραγματα που δεν υπαρχουν ή να κανεις μιξη στοιχειων απο διαφορες φωτογραφιες οπως πχ συννεφα απο την μια, δεντρα απο την αλλη, θαλασσα απο την τριτη κτλ. Το να φερνεις στα μετρα σου το raw χρησιμοποιωντας τα δεδομενα που εχει καταγραψει ο αισθητηρας κ τιποτε αλλο, δεν ειναι γραφιστικη. Ειναι η δημιουργια περαν του κλικ. Αν εσυ θελεις να μεινεις στο κλικ, δικαιωμα σου. Αλλα μην χαρακτηριζεις γραφιστικη κατι το οποιο ειναι καθαρα φωτογραφια. Για πολλους φωτογραφους θα ελεγα οτι το raw ειναι η κουζινα ενος σεφ οπως ειπατε κ το jpg ειναι το fast food. Φυσικα κ για τα δυο, βασικος παραγοντας ειναι η καλη πρωτη υλη, δηλ το καλο κλικ. Αν δεν υπαρχει το καλο κλικ κ τα 2 πανε περιπατο.
 
Απάντηση: Re: Το Φωτογραφικό chat

Ο Διας ακουει κ βλεπει κ προστατευει τους οπαδους του, μην γραφετε λοιπον οτι να ναι γιατι θα σας ριξει κανα κεραυνο κ θα σας καψει κανα BionZ
 
Την αμηχανία και ασχετοσύνη μου αν βγω να φωτογραφίσω για παράδειγμα στο "δρόμο", καμία μηχανή δεν θα την σώσει...
 
Ποτε εχω καταλαβει τι ειναι αυτό που λέτε καλο jpg και κακο jpg να πω την αληθεια. Τοσο στην LX3 που είχα όσο και στις Nikon J3,J5 το jpeg το εκανα οπως ηθελα παίζωντας με contrast , brightness ,sharpness κτλ στα profiles που μου εδιναν.

Επισης δεν εχω δει μηχανή την τελευταία πενταετία που να κάνει οχι μεγάλα, αλλα ούτε μέτρια λάθη στο auto. (Τωρα πλέον και τα κινητά συμπεριφέρονται α-ψο-γα). Αντε να χρειαστεί και λίγο exposure compensation +- λιγα στοπ σε extreme φωτισμους.

Μηπως φτιάχνουμε και λίγο μύθους γύρω απο μάρκες και μοντέλα?
 
ΝΑΙ

και τα κεφαλαία όχι δεν είναι τυχαία

Στάλθηκε από το SM-N910F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Έχουν περάσει από τα χέρια μου πολλές ψηφιακές, Olympus, Panasonic , Fuji, Canon, Sony, Ricoh. Οι μόνες που δεν μπόρεσα να φέρω το jpeg στα μέτρα μου ήταν η Ricoh GR - μάλλον επειδή έμεινε μαζί μου πολύ λίγο, και η RX100 πρώτης γενιάς επειδή δεν μπορούσα να χαμηλώσω αρκετά το NR. Οι υπόλοιπες ήταν όλες μια χαρά!
 
Last edited:
Θέλω να τοποθετηθώ στην προηγούμενη συζήτηση αναφορικά με την επεξεργασία η μη. Η φωτογραφία είναι τέχνη και υπάρχουν πολύ τρόποι έκφρασης. Υπάρχουν αυτοί που τους αρέσει να φωτογραφίζουν και να αποδίδουν την εικόνα με τον καλύτερο τεχνικά τρόπο είτε από πλευράς κάδρου, αυτοτέλειας θέματος έκθεσης κλπ κλπ κλπ και υπάρχουν αυτοί που αρέσκονται να εκφράζονται δημιουργικά και επεμβατικά. Υπάρχουν παγκοσμίου φήμης φωτογράφοι που ανήκουν στην μία αλλά και στην άλλοι κατηγορία, όπως επίσης και καλλιτεχνικά ρεύματα. Οπότε δεν μπορούμε να λέμε ότι κάποιος από τους δύο στερείται τέχνης ή έκφρασης αυτής. Δεν υπάρχουν γραφίστες αλλά ούτε και μη καλλιτέχνες της απλής (αλλά άρτιας) αποτύπωσης της εικόνας.

Δέχομαι όμως ότι κάτι μπορεί να μην μας αρέσει ή να μας αρέσει κάτι περισσότερο από κάτι άλλο. Δεν μπορούμε όμως να αφορίζουμε και να λέμε γραφίστα κάποιον που εκφράζεται επεμβατικά όπως επίσης και το αντίθετο. Μία απλή έρευνα έστω και στην wikipedia έχει να μας πει πολλά για τα καλλιτεχνικά ρεύματα και τις τάσεις που υπάρχουν από τους προηγούμενους αιώνες. Υπάρχουν παραδείγματα από εξαίρετους καλλιτέχνες σε όλους τους χώρους της τέχνης.

Ο καθένας εκφράζεται όπως νιώθει για τους λόγους του. Εμένα πχ μου αρέσει να έχουν μία πινελιά σουρέαλ οι φωτογραφίες μου. Ποιος είναι αυτός που θα μου πει οτί είναι λάθος και πάνω σε ποια βάση;
Το ίδιο συμβαίνει στην μουσική, στην φωτογραφία, στην γλυπτική και γενικότερα σε όλες τις καλές τέχνες.

Άλλο η καλοπροαίρετη τεχνική κριτική και άλλο η κριτική έκφρασης. Για να μην παρεξηγούνται και τα λεγόμενά μου παραπάνω.
 
Last edited:
Να δώσω και άλλο παράδειγμα μη επεμβατικής έκφρασης που δεν είναι όμως ρεαλιστική. Star trails. Το γράψιμο της κίνησης του νερού. Εγώ προσωπικά δεν έχω δει το νερό να τρέχει σαν αέναες γραμμές γραμμένες μποροστά μου αλλά ούτε τα άστρα να είναι γραμμές από την μία πλευρά του ορίζοντα στην άλλη. Αυτό δηλαδή γιατί να είναι αποδεκτό από τους πιο πραγματιστές από μια σουρέαλ απεικόνιση ή επεμβατική έκφραση;

Το χόμπι μας κάνουμε φίλοι μου. Και πρέπει να εκφραζόμαστε. Η φωτογραφία έχει κι αυτή μέσα της την έκφραση του δημιουργού της. Τα υπόλοιπα προσωπικά για μένα είναι συζητήσεις δίχως νόημα.

Είτε σε jpeg είτε σε raw ας απολαύσουμε το χόμπι μας κι ας μοιραστούμε τις εικόνες μας για να γίνουμε καλύτεροι μέσα από την καλοπροαίρετη κριτική και την ανταλλαγή εμπειριών και τεχνικών γνώσεων.