To Urban Legend της Χρυσής Αυγής

Status
Not open for further replies.
Πρέπει να σταματήσουμε να βλέπουμε τον κομμουνισμό σαν κάτι ιδεατό και να τον φέρουμε σαν σκέψη στα όρια της εφαρμογής... Λένε, είναι "εργαλείο"... ναι, αλλά εργαλείο του 1850...
 
Απάντηση: Re: To Urban Legend της Χρυσής Αυγής

Πρέπει να σταματήσουμε να βλέπουμε τον κομμουνισμό σαν κάτι ιδεατό και να τον φέρουμε σαν σκέψη στα όρια της εφαρμογής... Λένε, είναι "εργαλείο"... ναι, αλλά εργαλείο του 1850...

Eνώ ο Ανταμ Σμιθ πολυεργαλείο του 21ου...
 
Ο Κομμουνισμός δεν υπήρξε ποτέ σε καμία χώρα του πλανήτη. Αυτό που υπήρξε είναι σοσιαλιστικά μοντέλα(Κούβα) και μοντέλα δικτατορίας με πρόσχημα το ότι υπάρχει δωρεάν υγεία για όλους και δωρεάν παιδεία για όλους. Και εκεί είχαμε 3 παραδείγματα, Ιστορικά.

Ρωσία
Β.Κορέα
Κίνα

Στο πρώτο ο κρατισμός υπερίσχυσε εν τέλει και η γραφειοκρατία που έφερε, κατέστρεψε μια ολόκληρη χώρα. Μια χώρα που έσωσε απο τον Ναζισμό ένα πλανήτη.

Στη δεύτερη περίπτωση η δικτατορία που επέβαλε το Κράτος, έφεραν απάνθρωπες τακτικές βιασμού του λαού. Ένα στρατιωτικό καθεστώς που θα λάτρευαν όλοι οι στρατόκαυλοι της υφηλίου, κλπ κλπ....

Στην τρίτη περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με μια αγροτική επανάσταση ενός λαού και την εύκολη μετατροπή του(λόγω φτώχειας και ανέχειας, αποτέλεσμα πολλών συνιστωσών) σε ένα πλήρες καπιταλιστικό κράτος με την ολοκληρωτική σημασία του νεο-φιλελεύθερου επιχειρηματία και δυνάστη. Δηλαδή το χαμηλότερο εργασιακό κόστος και την μεγαλύτερη παραγωγή....

Ο Κομμουνισμός χρησιμοποιήθηκε απο όλους τους δικτάτορες σαν εργαλείο διαχείρισης και όχι κυριολεκτικά.

Σε όλα αυτά τα παραδείγματα βέβαια, δεν μπορούμε να αφήσουμε απ έξω τις δυτικές δυνάμεις, που δημιούργησαν το "Ψυχρό Πόλεμο" σαν φόβητρο ότι οι κομμουνιστές θα μας πάρουν τα σπίτια...., κλπ κλπ....

Και για να αντιληφθούμε τον παραλογισμό που επικράτησε στον πλανήτη, ο Κομμουνισμός δεν αποδέχεται την έννοια του Κράτους στην τελική του μορφή...Περνάει στα χέρια του λαού. Αυτό δεν υπήρξε ΠΟΥΘΕΝΑ.

Αν γινόταν??? Εγώ πιστεύω ξεκάθαρα όχι...... Αν γίνεται???

Ξεκάθαρα και είμαι πεπεισμένος, ΝΑΙ.

Πιστεύω σε ένα κομμουνιστικό μοντέλο προσαρμοσμένο στην σύγχρονη εποχή και στις σύγχρονες ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ανάγκες.....
 
Last edited:
Σύμφωνα λοιπόν με τη μαρτυρία του αναγνώστη που έστειλε το βίντεο, αλλά και με ότι κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο ως ενημέρωση, το Σάββατο το μεσημέρι 60 περίπου νεοναζί και 20 μηχανάκια έκαναν την καθιερωμένη τους Σαββατιάτικη “παρέμβαση” σε λαϊκές της Αθήνας. Σημειώθηκαν τραμπουκισμοί μεταναστών που έτυχε να βρεθούν στο δρόμο τους και κάποια στιγμή κατεύθασε στη πλατεία και ομάδα της ΔΕΛΤΑ/ΔΙΑΣ η οποία, σύμφωνα με μαρτυρίες, προσπάθησε να κάνει έλεγχο στοιχείων σε κάποιους από αυτούς που συμμετείχαν στους τραμπουκισμούς. Ακολούθησε ένα σόου του βουλευτή Παναγιώταρου ο οποίος προσπαθούσε να αναδείξει με κάθε τρόπο ότι η Χρυσή Αυγή είναι “αντισυστημική” και ότι “διώκεται” από την ΕΛ.ΑΣ.

http://www.youtube.com/watch?v=hd_9GJgVd4g#feature=player_embedded&

http://risinggalaxy.wordpress.com/2012/05/27/βουλευτής-της-χρυσής-αυγής-προκαλεί-φ/
 
Έρευνα: Ποιοι ψηφίζουν Χρυσή Αυγή

Δείτε το προφίλ αυτών που ψήφισαν Χρυσή Αυγή. Τι αναφέρει έρευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Έρευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας επιχειρεί να δει τι ήταν αυτό που οδήγησε εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες να ψηφίσουν μια ακραία εθνικιστική και φιλοναζιστική οργάνωση.

Όπως αναφέρει το Βήμα, σύμφωνα με την έρευνα μια από τις βασικές παραμέτρους που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην άνοδο της Χρυσής Αυγής είναι η τοποθέτηση των Ελλήνων απέναντι στους μετανάστες, η οποία χαρακτηρίζεται σε γενικές γραμμές ως αρνητική.

Η πλειονότητα των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η παρουσία τους βλάπτει την οικονομία και υποσκάπτει την πολιτισμική ζωή και ταυτότητα της χώρας.

Στην ερώτηση ποια πιστεύουν ότι είναι η επίδραση των μεταναστών στην οικονομία της χώρας το 59% των κατοίκων στο 4ο και στο 6ο διαμέρισμα (περιλαμβάνονται οι συνοικίες Κολωνός, Ακαδημία Πλάτωνος και Σεπόλια ως Πατήσια στο πρώτο, ενώ Πατήσια και Κυψέλη ανήκουν στο δεύτερο) και το 53% των κατοίκων των υπολοίπων διαμερισμάτων απαντούν ότι θεωρούν πως είναι αρνητική, ενώ το 33% στο 4ο και στο 6ο και το 36% στα υπόλοιπα απαντούν ότι είναι ουδέτερη και το 8% και το 11% αντιστοίχως θεωρούν ότι είναι θετική.

Στην ερώτηση αν πιστεύουν ότι οι μετανάστες υποσκάπτουν ή εμπλουτίζουν την πολιτιστική ζωή της χώρας το 61% των ερωτωμένων στο κέντρο της Αθήνας απαντά ότι την υποσκάπτουν, το 31% έχει ουδέτερη θέση και το 8% πιστεύει ότι την εμπλουτίζουν. Τα ποσοστά για τους κατοίκους των υπολοίπων περιοχών της Αθήνας είναι 52%, 32% και 16% αντιστοίχως.

Μάλιστα, το δημοσίευμα τονίζει πως δεν είναι μόνο αρνητικοί απέναντι στους μετανάστες οι κάτοικοι του κέντρου της Αθήνας αρνητικοί όπου υπάρχει έντονη μεταναστευτική παρουσία αλλά και οι κάτοικοι στα υπόλοιπα διαμερίσματα της πόλης.

Όπως προκύπτει από τις απαντήσεις των ερωτηθέντων, το αίσθημα του φόβου είναι διάχυτο στους κατοίκους σε όλη την έκταση του Δήμου Αθηναίων. Περίπου δύο στους τρεις δηλώνουν ότι "θα ένιωθα φόβο αν χρειαζόταν να διασχίσω μετά τα μεσάνυχτα το κοντινό μου πάρκο" και το 1/3 του δείγματος δηλώνει ότι "θα ένιωθα φόβο αν χρειαζόταν να μείνω στη διάρκεια του Αυγούστου μόνος στο διαμέρισμά μου για μερικές ημέρες".

Το προφίλ αυτών που ψήφισαν Χρυσή Αυγή

"Ως το 2011 οι Αθηναίοι που έρχονταν σε επαφή με τη δράση της Χρυσής Αυγής μέσω ενημερωτικών φυλλαδίων ή από το φιλικό τους περιβάλλον ήταν περισσότεροι στο 4ο και στο 6ο δημοτικό διαμέρισμα (προφανώς λόγω της παρουσίας της στον Αγιο Παντελεήμονα και στην Κυψέλη)", αναφέρει το δημοσίευμα ενώ αναφέρει πως "το 2012 καταγράφεται σημαντική αύξηση στο ποσοστό όσων αναζητούν πληροφορίες για τη Χρυσή Αυγή στο Διαδίκτυο (αύξηση περίπου 80%) και στο ποσοστό όσων ενημερώνονται για τη δράση της από τρίτους (αύξηση περίπου 25%).

"Η αύξηση είναι υψηλότερη στα λοιπά διαμερίσματα παρά στο 4ο και στο 6ο, γεγονός που οι ερευνητές αποδίδουν σε αυξημένο ενδιαφέρον για τη ΧΑ ως εκλογική επιλογή εντός του 2012, αλλά και στην ομογενοποίηση όσων ενδιαφέρονται για την οργάνωση. Το 2011 οι κάτοικοι του 4ου και του 6ου διαμερίσματος ήταν πιο θετικοί έναντι της Χρυσής Αυγής. Αντίθετα, το 2012 στο 4ο και στο 6ο διαμέρισμα το ποσοστό αυτό έχει πέσει στο 4%, ίσως εξαιτίας της κοντινής επαφής με τις δράσεις της οργάνωσης, ενώ στις υπόλοιπες περιοχές έχει αυξηθεί στο 3%".

Από τα ερευνητικά δεδομένα προκύπτει ότι η επιρροή της Χρυσής Αυγής είναι ισχυρότερη:

*ανάμεσα στους άνδρες,

*στις ηλικίες 35-44,

*στους αποφοίτους Λυκείου και τεχνικής εκπαίδευσης και

*στους ανέργους και στους εμπόρους.

Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα σύμφωνα με τα οποία ακόμη και αν ο ΣΥΡΙΖΑ παρουσιάζεται ανεκτικός απέναντι στους μετανάστες, οι ψηφοφόροι του γίνονται όλο και πιο αντιμετανάστες.

Οι ερευνητές αποδίδουν αυτό το γεγονός στη μαζική εισροή ψηφοφόρων από άλλα κόμματα, οι οποίοι και δεν μοιράζονται τις παραδοσιακά ανεκτικές θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ στο μεταναστευτικό ζήτημα. Γενικότερα, εμφανίζεται μετατόπιση των ψηφοφόρων όλων των κομμάτων σε περισσότερο αντιμεταναστευτικές θέσεις. Στην κλίμακα από το 1 ως το 10 και αναφορικά με την επίδραση που έχουν οι μετανάστες στην οικονομία (0 = αρνητική, 10 = θετική) οι ψηφοφόροι του ΠαΣοΚ σημειώνουν σε μέσον όρο 3,4, της ΝΔ 2,2, του ΚΚΕ 3,4, του ΛΑΟΣ 1,4, του ΣΥΡΙΖΑ 3,8, των Οικολόγων 2,9, των Ανεξάρτητων Ελλήνων 1,8, της Χρυσής Αυγής 1,5, της ΔΗΜΑΡ 3,9 και της Δράσης 4,7.

Σημειώνεται ότι τα συμπεράσματα βασίζονται στη σύγκριση μεταξύ των στοιχείων δύο διαφορετικών ερευνών που έγιναν το 2011 και το 2012.

http://news247.gr/eidiseis/koinonia/ereyna_poioi_pshfizoyn_xrysh_aygh.1793558.html
 
Απάντηση: Re: To Urban Legend της Χρυσής Αυγής

Ενα ΠΟΛΥ ωραίο άρθρο σχετικά με τον Μαρξ...
http://zenithmag.wordpress.com/2012/01/19/μετα-τον-maρξ-after-marx/

“Ο μαρξισμός είναι όπως οι μαγουλάδες: όσο πιο νωρίς τον περάσει κανείς, τόσα λιγότερα κουσούρια του αφήνει…”

"Το γεγονός ότι σε ολόκληρη την ανθρώπινη ιστορία οι στιγμές της ιδανικής κοινωνίας περιορίζονται χρονικά (πρωτόγονος κομμουνισμός) και αριθμητικά (ολιγάριθμες κοινωνίες με δεσμούς συγγένειας), αποδεικνύει ότι η ύπαρξή της δεν είναι εφικτή σε μεγάλη χρονική και κοινωνική κλίμακα, ότι δεν μπορείς να κάνεις τέλεια κοινωνία με ατελείς ανθρώπους. Η βασική αιτία είναι ότι μόλις δοθεί σε κάποιον άνθρωπο εξουσία, τη χρησιμοποιεί για το συμφέρον του, των οικείων του, ή στην καλύτερη περίπτωση (για να γίνω και λίγο μαρξιστής!) της κοινωνικής τάξης που εκπροσωπεί. Για να επιτευχθεί η ιδανική κοινωνία, πρέπει να βρεθούν στην εξουσία μερικές διαδοχικές ελίτ αδιάφθορων, ανιδιοτελών, και ειδικά εκπαιδευμένων ανθρώπων, οι οποίοι θα φροντίσουν να διασφαλίσουν την άψογη λειτουργία της, να περάσουν στις καινούργιες γενιές τις νέες ανθρωπιστικές αξίες της, να αλλάξουν τη νοοτροπία των πολιτών σε μεγάλο βάθος χρόνου. Δηλαδή, κάτι σαν τους βασιλείς-φιλοσόφους της ιδανικής πλατωνικής Πολιτείας. Κάτι τέτοιο όμως είναι ανέφικτο, πρώτον, επειδή δεν υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι, και δεύτερον, επειδή ακόμη κι αν υπήρχαν, δεν θα τους άφηναν οι υπόλοιποι να ολοκληρώσουν το έργο τους, για λόγους συμφερόντων, εξουσιομανίας, κλπ. Έτσι, αργά ή γρήγορα, θα αναγκάζονταν να καταφύγουν στη βία, και άντε ύστερα να αποδείξεις σε κάποιον που του σκότωσαν τον πατέρα, που του φυλάκισαν τη μάνα και τον μεγαλύτερο αδερφό, ότι όλα αυτά έγιναν για τον ιερό σκοπό της ιδανικής κοινωνίας! Δηλαδή, ό,τι περίπου πήγε να γίνει στα κομμουνιστικά καθεστώτα, με τη διαφορά ότι εκεί ούτε οι κυβερνώντες ήταν αδιάφθοροι και ανιδιοτελείς, ούτε το προτεινόμενο κοινωνικό μοντέλο ήταν το κατάλληλο, όπως αποδείχτηκε."

" Όλα τα ανωτέρω αποτελούν μια προσωπική κριτική ανάγνωση του μαρξισμού. Παρακαλώ τους εξοργισμένους μαρξιστές αναγνώστες που θα στείλουν λάβρες επιστολές στο περιοδικό, να αποφύγουν τα τετριμμένα «δεν είπε αυτά ο Μαρξ», «δεν κατάλαβες τίποτα», «αν ο Μαρξ έβλεπε», «είσαι ένας Δεξιός αντιδραστικός», και να απαντήσουν συγκεκριμένα και επί της ουσίας! Ευχαριστώ πολύ!

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΟΣΚΕΛΗΣ είναι καθηγητής κοινωνιολογίας και συγγραφέας. "

Φαντάζομαι σε κάτι τόσο κωμικό, δεν απαιτούνται σοβαρά σχόλια, σωστά;
 
Απάντηση: Re: To Urban Legend της Χρυσής Αυγής


Έχω την εντύπωση ότι ζούμε στη χώρα του ό,τι να 'ναι....διαβάζοντας το άρθρο, συμπεραίνω τα εξής:

1. Έκανε το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας μια έρευνα σχετικά με την επιρροή και απήχηση που έχει η Χ.Α. σε συγκεκριμένες μάλιστα συνοικίες της Αθήνας. Έβγαλε κάποια συμπεράσματα.

''Σημειώνεται ότι τα συμπεράσματα βασίζονται στη σύγκριση μεταξύ των στοιχείων δύο διαφορετικών ερευνών που έγιναν το 2011 και το 2012.''

''Από τα ερευνητικά δεδομένα προκύπτει ότι η επιρροή της Χρυσής Αυγής είναι ισχυρότερη:

*ανάμεσα στους άνδρες,

*στις ηλικίες 35-44,

*στους αποφοίτους Λυκείου και τεχνικής εκπαίδευσης και

*στους ανέργους και στους εμπόρους.''



Το γελοίο του όλου άρθρου είναι τα άσχετα κερασάκια που προσθέτει ο συντάκτης, όπως:

''Δείτε το προφίλ αυτών που ψήφισαν Χρυσή Αυγή.''

''Έρευνα: Ποιοι ψηφίζουν Χρυσή Αυγή.''

Τώρα, τι σχέση έχει η επιρροή, το ενδιαφέρον για τις θέσεις τους, με το τι ρίχνει μυστικά ο κάθε ψηφοφόρος μέσα στην κάλπη την ώρα της ψηφοφορίας και που δεν γίνεται να αναλυθεί με τίποτα, παρά μόνο με υποθετικές αναγωγές, μιας και λείπει το κύριο στοιχείο για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων, είναι κάτι που ο μόνο ο συντάκτης γνωρίζει....
 
Απάντηση: Re: To Urban Legend της Χρυσής Αυγής

Πρέπει να σταματήσουμε να βλέπουμε τον κομμουνισμό σαν κάτι ιδεατό και να τον φέρουμε σαν σκέψη στα όρια της εφαρμογής... Λένε, είναι "εργαλείο"... ναι, αλλά εργαλείο του 1850...

Δυο λάθη σε μια πρόταση είναι πολλά ρε BIOS.
Ο κομμουνισμός θες δε θες για χιλιοστή φορά το γράφουμε, είναι ένα μοντέλο ερμηνείας και πρόβλεψης κάποιων κοινωνικών λειτουργιών. Η πιστή ή μη εφαρμογή του δεν τον καθιστά μονοσήμαντα άκυρο μιας και σε αυτό του το βασικό συστατικό της ερμηνείας, δεν έχει πέσει και πολύ έξω.
Δεύτερον φυσικά και οι συνθήκες του 1850 δεν είναι απόλυτα όμοιες με τις σημερινές αλλά τα βασικά χαρακτηριστικά των κοινωνικών σχέσεων είναι. Από την άλλη και ο by proxy παλαιότερα αλλά και ο Σπύρος έχουν αναφέρει με στοιχεία ότι πάνω-κάτω την ίδια ηλικία έχει ΚΑΙ ο καπιταλισμός τον οποίο δεν βλέπω να θεωρεί κανείς ξεπερασμένο ηλικιακά...
Οι μόνοι που θεωρούν εαυτόν μετά-καπιταλιστές κατά κάποιον τρόπο, και δικαίως, είναι οι νεοφιλελεύθεροι. Αυτοί που θεωρούν ξεπερασμένο τον καπιταλισμό που βασίζεται στην παραγωγή αγαθών, στην κατοχή των παραδοσιακών μέσων παραγωγής, βιομηχανίες, κτλ, και θεωρούν ως βασικό άξονα κίνησης της οικονομίας την "εμπορία" χρήματος.

Τέλος πάντων αυτή είναι και μια αέναη κουβέντα που υποτίθεται πως ξεκίνησε από τις δήθεν ομοιότητες, κοινή προέλευση μαρξισμού και ναζισμού για την οποία δεν βλέπω να υπάρχει σοβαρό επιχείρημα. Τα υπόλοιπα είναι καθαρά και ξάστερα εκτός θέματος.
 
Σύμφωνα λοιπόν με τη μαρτυρία του αναγνώστη που έστειλε το βίντεο, αλλά και με ότι κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο ως ενημέρωση, το Σάββατο το μεσημέρι 60 περίπου νεοναζί και 20 μηχανάκια έκαναν την καθιερωμένη τους Σαββατιάτικη “παρέμβαση” σε λαϊκές της Αθήνας. Σημειώθηκαν τραμπουκισμοί μεταναστών που έτυχε να βρεθούν στο δρόμο τους και κάποια στιγμή κατεύθασε στη πλατεία και ομάδα της ΔΕΛΤΑ/ΔΙΑΣ η οποία, σύμφωνα με μαρτυρίες, προσπάθησε να κάνει έλεγχο στοιχείων σε κάποιους από αυτούς που συμμετείχαν στους τραμπουκισμούς. Ακολούθησε ένα σόου του βουλευτή Παναγιώταρου ο οποίος προσπαθούσε να αναδείξει με κάθε τρόπο ότι η Χρυσή Αυγή είναι “αντισυστημική” και ότι “διώκεται” από την ΕΛ.ΑΣ.

http://www.youtube.com/watch?v=hd_9GJgVd4g#feature=player_embedded&

http://risinggalaxy.wordpress.com/2012/05/27/βουλευτής-της-χρυσής-αυγής-προκαλεί-φ/

Όταν πάντως το βάζει στο αργό το γαύγισμα του σκύλου και η φωνή του εν λόγω μοιάζουν τόσο ίδια.....
 
Re: Απάντηση: Re: To Urban Legend της Χρυσής Αυγής

Δυο λάθη σε μια πρόταση είναι πολλά ρε BIOS.
Ο κομμουνισμός θες δε θες για χιλιοστή φορά το γράφουμε, είναι ένα μοντέλο ερμηνείας και πρόβλεψης κάποιων κοινωνικών λειτουργιών. Η πιστή ή μη εφαρμογή του δεν τον καθιστά μονοσήμαντα άκυρο μιας και σε αυτό του το βασικό συστατικό της ερμηνείας, δεν έχει πέσει και πολύ έξω.
Δεύτερον φυσικά και οι συνθήκες του 1850 δεν είναι απόλυτα όμοιες με τις σημερινές αλλά τα βασικά χαρακτηριστικά των κοινωνικών σχέσεων είναι. Από την άλλη και ο by proxy παλαιότερα αλλά και ο Σπύρος έχουν αναφέρει με στοιχεία ότι πάνω-κάτω την ίδια ηλικία έχει ΚΑΙ ο καπιταλισμός τον οποίο δεν βλέπω να θεωρεί κανείς ξεπερασμένο ηλικιακά...
...

Στο πρώτο... Ο κομμουνισμός, σαν "μοντέλο ερμηνείας και πρόβλεψης κάποιων κοινωνικών λειτουργιών", ξεκινά με μιά θεμελιακή αρχή/βεβαιότητα, οτι η επανάσταση του προλεταριάτου, είναι αναπόφευκτη και οτι θεωρείται δεδομένη η επέκτασή της σ'όλον τον κόσμο. Αυτό τελικά 150 χρόνια μετά δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ. Γιατί? Ισως έχει σχέση με το δεύτερο..
Στο δεύτερο, ο καπιταλισμός έχει την δυνατότητα να μεταλλάσεται εμφανισιακά, παραμένοντας πάντα στον πυρήνα ο ίδιος. Μπορεί να αλλάζει φόρμες και να λέγεται χούντα, δημοκρατία, σοσιαλδημοκρατία. ολιγαρχία κλπ. Μπορεί πχ σε κάποιες μορφές του να έχει δωρεάν παιδεία και σε άλλες όχι, ή σε άλλες να επιτρέπει την παιδική εργασία και σε άλλες όχι. Ο κομμουνισμός δεν έχει αυτή την πολυτέλεια. Και μία μόνο παράμετρός του να αλλάξει, καταρρέει όλο το οικοδόμημα. Αρα αναγκάζεται να μένει προσηλωμένος στην αρχική του φόρμα. Αραγε, προβλέπεται κάπου απο τους συγγραφείς και τους θεωρητικούς του οτι είναι δυνατόν κάποιες θεμελιώδεις δομές του να αλλάξουν? Ετσι το βλέπω...
 
Re: Απάντηση: Re: To Urban Legend της Χρυσής Αυγής

Στο πρώτο... Ο κομμουνισμός, σαν "μοντέλο ερμηνείας και πρόβλεψης κάποιων κοινωνικών λειτουργιών", ξεκινά με μιά θεμελιακή αρχή/βεβαιότητα, οτι η επανάσταση του προλεταριάτου, είναι αναπόφευκτη και οτι θεωρείται δεδομένη η επέκτασή της σ'όλον τον κόσμο. Αυτό τελικά 150 χρόνια μετά δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ. Γιατί? Ισως έχει σχέση με το δεύτερο..
Στο δεύτερο, ο καπιταλισμός έχει την δυνατότητα να μεταλλάσεται εμφανισιακά, παραμένοντας πάντα στον πυρήνα ο ίδιος. Μπορεί να αλλάζει φόρμες και να λέγεται χούντα, δημοκρατία, σοσιαλδημοκρατία. ολιγαρχία κλπ. Μπορεί πχ σε κάποιες μορφές του να έχει δωρεάν παιδεία και σε άλλες όχι, ή σε άλλες να επιτρέπει την παιδική εργασία και σε άλλες όχι. Ο κομμουνισμός δεν έχει αυτή την πολυτέλεια. Και μία μόνο παράμετρός του να αλλάξει, καταρρέει όλο το οικοδόμημα. Αρα αναγκάζεται να μένει προσηλωμένος στην αρχική του φόρμα. Αραγε, προβλέπεται κάπου απο τους συγγραφείς και τους θεωρητικούς του οτι είναι δυνατόν κάποιες θεμελιώδεις δομές του να αλλάξουν? Ετσι το βλέπω...

Στο πρώτο...Αυτή είναι μόνο μια ερμηνεία, η ντετερμινιστική. Αυτήν υιοθέτησε και η Δεύτερη Διεθνής η οποία περίμενε να ωριμάσουν οι συνθήκες για την Επανάσταση με αποτέλεσμα... να μην την κάνει ποτέ! Άλλες, πιο έγκυρες ερμηνείες, δίνουν έμφαση σε παράγοντες όπως η ανθρώπινη βούληση και η ανάπτυξη της ταξικής συνείδησης οπότε εμπεριέχουν εκ των πραγμάτων περισσότερη ευελιξία παρά στατικότητα.
Στο δεύτερο...Ο Marx ποτέ δεν έδωσε μια σαφή εικόνα για την κομμουνιστική κοινωνία και την άφηνε, όπως συνήθιζε να λέει, για τα "μαγειρεία του μέλλοντος". Οπότε και πάλι δεν προκύπτει ο παραμικρός εγκλωβισμός σε παραμέτρους που, αν αλλάξουν, θα καταρρεύσει το οικοδόμημα.
 
Αν και απο πολλά ποστς πριν, είμαι οφφτόπικ, μ'αρέσει πολύ αυτή η συζήτηση, θα μπορούσε να αποτελέσει και δικό της αυτόνομο θρεντ χωρις μιση και πάθη...
 
Last edited:
Απάντηση: Re: To Urban Legend της Χρυσής Αυγής

Αν και απο πολλά ποστς πριν, είμαι οφφτόπικ, μ'αρέσει πολύ αυτή η συζήτηση, θα μπορούσε να αποτελέσει και δικό της αυτόνομο θρεντ χωρις μιση και πάθη...

Η ρίζα της διαφωνίας μας πάντως είναι αλλού, δεν είναι φυσικά στο επίκαιρο ή μη του μαρξισμού. Είναι στο γεγονός ότι εσύ ακολουθείς τη χομπσιανή άποψη του ότι ο Άνθρωπος είναι από τη φύση του "κακός", αυτό που εσύ ονομάζεις "εγγενείς αδυναμίες" στα ποστς σου. Αυτή η παραδοχή γεννά την ανάγκη ύπαρξης ενός "Λεβιάθαν" και την απόρριψη κατά συνέπεια κάθε διαφορετικής θεωρίας ως μη εφαρμόσιμης λόγω του homo homini lupus.
Οπότε στη βάση αυτή, οι απόψεις μας δεν πρόκειται ποτέ να συγκλίνουν (μάλλον)...
 
Re: Απάντηση: Re: To Urban Legend της Χρυσής Αυγής

Η ρίζα της διαφωνίας μας πάντως είναι αλλού, δεν είναι φυσικά στο επίκαιρο ή μη του μαρξισμού. Είναι στο γεγονός ότι εσύ ακολουθείς τη χομπσιανή άποψη του ότι ο Άνθρωπος είναι από τη φύση του "κακός", αυτό που εσύ ονομάζεις "εγγενείς αδυναμίες" στα ποστς σου. Αυτή η παραδοχή γεννά την ανάγκη ύπαρξης ενός "Λεβιάθαν" και την απόρριψη κατά συνέπεια κάθε διαφορετικής θεωρίας ως μη εφαρμόσιμης λόγω του homo homini lupus.
Οπότε στη βάση αυτή, οι απόψεις μας δεν πρόκειται ποτέ να συγκλίνουν (μάλλον)...

Μεγάλος Κρατιστής ο Χομπς......

Υ.Γ Πόσο επίκαιρο είναι το έργο του....
 
Re: Απάντηση: Re: To Urban Legend της Χρυσής Αυγής

Ο Χομπς, αν και θεωρητικός του Ολοκληρωτισμού, είναι σημαντικός γιατί έγινε φορέας ενός πρώϊμου διαφωτιστικού λόγου αποσυνδέοντας την πολιτική από την θεία πρόνοια.
Προσωπικά αναγνωρίζω τη συνεισφορά του, αν και φυσικά διαφωνώ.
Πάντως, είναι μια ενδεικτική περίπτωση για το πώς η αντίληψη για την ανθρώπινη φύση επηρεάζει όλο το φιλοσοφικό οικοδόμημα που έπεται.
Ο Rousseau, ξεκινώντας από μία εκ διαμέτρου αντίθετη αντίληψη περί ανθρώπινης φύσης (ο άνθρωπος φύσει καλός), κατέληξε στην υποστήριξη της άμεσης δημοκρατίας προεικονίζοντας πολλές από τις θέσεις του κομμουνισμού.
 
Νομιζω οτι πριν απ τον Χομπς, ο Μακιαβελι αποσυνδεσε την πολιτικη απ την θεια προνοια, ενω πιστευε οτι ο ανθρωπος ειναι ον εγωιστικο και αχαριστο γι αυτο και ο "ηγεμων" επρεπε να ειναι σκληρος και ανελεητος για να καταφερει να κυριαρχησει επι των υπηκοων του,και οι δυο ηταν πεπεισμενοι για την "φαυλοτητα" του ανθρωπου,ο μεν Μακιαβελι το δεχοταν νομοτελιακα,ο δε Χομπς ως μαθηματικος δομησε μια θεωρια να το εξηγησει.
 
Στον Ηγεμόνα δεν απασχολούσε, νομίζω, τόσο η ηθική φύση των υπηκόων όσο οι πολιτικοί αντίπαλοι ή αντίπαλοι εν γένει και οι δυσκολίες διατήρησης της εξουσίας.


Εγώ δεν βλέπω γιατί η θεώρηση των ανθρώπων ως κατά βάση αγαθών ή φαύλων πρέπει να είναι το θεμέλιο μιας πολιτικής φιλοσοφίας. Δεν βλέπω ιδιαίτερη αξία σε τέτοια φιλοσοφική αναζήτηση. Όπως καλή ώρα πιο πριν αναζητούσαν εάν ο κόσμος είναι αέρας φωτιά ή νερό.
Το ότι κάποιοι άνθρωποι είναι κατά βάση φαύλοι το θεωρώ, όπως και πολλοί άλλοι φαντάζομαι, ως αντικειμενικό δεδομένο. Δεν αρκεί αυτό για αφετηρία;
 
Νομιζω οτι πριν απ τον Χομπς, ο Μακιαβελι αποσυνδεσε την πολιτικη απ την θεια προνοια, ενω πιστευε οτι ο ανθρωπος ειναι ον εγωιστικο και αχαριστο γι αυτο και ο "ηγεμων" επρεπε να ειναι σκληρος και ανελεητος για να καταφερει να κυριαρχησει επι των υπηκοων του,και οι δυο ηταν πεπεισμενοι για την "φαυλοτητα" του ανθρωπου,ο μεν Μακιαβελι το δεχοταν νομοτελιακα,ο δε Χομπς ως μαθηματικος δομησε μια θεωρια να το εξηγησει.

Σωστά. Υπήρχε ακόμα ο Ορθολογισμός του Καρτέσιου και το ρεύμα του Εμπειρισμού (Malebrance). Απλά με τον Hobbes εγκαινιάζεται (έστω και για σχηματικούς λόγους περιοδολόγησης που ενέχει φυσικά την πιθανότητα επιμέρους αποκλίσεων στις εκτιμήσεις εκάστου) η παράδοση του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού ο οποίος ως ρεύμα θα συγκρουστεί μετωπικά με τις αντιλήψεις περί ελέω θεού μοναρχίας (π.χ. Filmer).
Εγώ σε άλλο σημείο προσπαθώ να εστιάσω: ότι ακόμα και σε αντίπαλους θεωρητικούς, αναγνωρίζουμε την προσφορά τους, τη διάνοιά τους και δεν ξεμπερδεύουμε εύκολα και αβασάνιστα με αυτούς εξισώνοντάς τους με τις χειρότερες ιδεολογίες που υπήρξαν από καταβολής ανθρωπότητας.
 
Είναι καν ιδεολογία ο ναζισμός; Το πολύ ως μια εκ των υστέρων ιδεολογική επικάλυψη ενός συνόλου πρακτικών μπορώ να τον δω.
 
Status
Not open for further replies.