Τransport ή DAC? What is more important?

Ζητώ συγνώμη VetNik πάντα εννοούσα ethernet λέγωντας firewire.
Ένα μυαλό...

μην ζητας συγνωμη, απλως ησουν τοσο σιγουρος που αρχισα να ψαχνω για μοντες σε sb, μηπως ειχες κανα τετοιο!
Νικος
:ernaehrung004:
 
Αν και νομίζω οτι έχω ξαναγράψει, πριν δύο χρόνια παρακολούθησα απο κοντά το ψάξιμο του φίλτατου γιατρού (Κ.Τσαρουχά) εδώ στη Λήμνο, όσον αφορά τα ψηφιακά του.

Ο γιατρός με το γνωστό σετάπ:
CD Transport Micromega Classic Solo συνδεδεμένο με AES/EBU Belden σε DAC/Upsampler Ultramatch (που δούλευε μόνο σαν upsampler στα 24/96) τροποποιημένο βέβαια με τον γνωστό κρύσταλλο και εν συνεχεία σε ψηφιακό equaliser DEQ το οποίο έστελνε (μέσω πάντα AES/EBU γραμμής) τo ψηφιακό σήμα σε 2 ψηφιακά κροσσόβερ/DAC Ultradrive με τροποιημένα τα DAC τους απο Αμερικάνο Μπερινγκερά όπου γινόταν η μετατροπή σε αναλογικό και οδηγούσαν παθητικά τέσσερεις (οκτώ κανάλια) τροποποιημένους Tripath ενισχυτές με ένα κιλοβάτ ανα κανάλι με τα έξι κανάλια να οδηγούν τους τρείς δρόμους των δύο Magnepan MG3.6 και τα άλλα δύο στο SUB ιδιοκατασκευής με 18άρι JBL μεγάφωνο και ένα ακόμη κανάλι καβάτζα για Home Theatre...)

Αφού δούλεψε αρκετούς μήνες τα ψηφιακά (κυρίως κρός και παραμετρικό ισοσταθμιστή) έτσι ωστε να πάρει ένα απόλυτα ικανοποιητικό αποτέλεσμα, βάλθηκε να ψαχτεί λίγο με τα transport. Πιθανή αιτία του ψαξίματος αυτού ήταν (εκτός απο το χόμπυ) και η ενασχόληση σε βάθος με το πρωτόκολλο AES/EBU συν το γεγονός οτι παρότι το transport έδινε σήμα στο upsampler μέσω της 110Ω AES/EBU γραμμής, το upsampler έδινε πληροφορία οτι τα δεδομένα ήταν SPDIF...

Εκείνη την εποχή αγόρασα ένα broadcasting CDPlayer Denon 961FA με επίσης ψηφιακή έξοδο AES/EBU. Το βάλαμε να παίξει και έπαιξε παρόμοια με το Micromega με το φωτάκι του πρωτοκόλλου να επιμένει οτι είναι SPDIF.

Ως εδώ καλά. Γενικά η εντύπωση που είχα μέχρι τότε (οτι τα transport λίγο επεμβαίνουν στον τελικό ήχο και το κυριώτερο είναι να μην είναι δύστροπα όσον αφορά την ανάγνωση προβληματικών δίσκων) επιβεβαιωνόταν. Το Denon (επαγγελματικό μηχάνημα δεκαετίας) έπαιζε παρόμοια, αν όχι καλύτερα με το αρκετά ακριβό micromega (γύρω στο εκατομμύριο πριν επίσης 10 χρόνια...)

Ο Κώστας όμως άρχισε να ψάχνει τα καινούρια επαγγελματικά μηχανήματα και έτσι έφτασε στην TASCAM με πολύ καλά νέα μηχανήματα όπως για παράδειγμα το 1000άρι που μετέτρεπε αναλογικό σήμα σε DSD και το έγραφε σε DVD (που δυστυχώς διάβαζε μόνο το ίδιο...)

Μαζί με αυτό όμως εμφανίστηκε και ένα επαγγελματικό CDPlayer το CD01UPro με είσοδο δίσκου slot in, μηχανισμό απο SONY! (και όχι TEAC) και μάλιστα diskman με αντικραδασμικό buffer 20 δευτερολέπτων, ψηφιακή έξοδο AES/EBU και τιμή γύρω στα 6 κατοστάρικα. Το πήρε και το έβαλε στη θέση του micromega...

Τι να πεί κανείς για το αποτέλεσμα... Πέρα απο τις υποκειμενικές εντυπώσεις (άνοιγμα εικόνας, μεγαλύτερη ακρίβεια στη θέση τραγουδιστών, οργάνων, μουσική ροή κλπ κλπ) το εκπληκτικό ήταν οτι η αλλαγή τρανσπόρτ άλλαξε και την απόκριση συχνότητας του συστήματος όπως το έδινε το DEQ!!!!!! Και με τον Κώστα να παίρνει αγκαλιά το transport ενώ παίζει και να χοροπηδάει χωρίς να συμβαίνει απολύτως τίποτα. Και βέβαια το πολυπόθητο φωτάκι που έδειχνε AES/EBU άναψε επιτέλους.

Με συνοπτικές διαδικασίες το Micromega καθαιρέθηκε και εγώ έμεινα να αναρωτιέμαι για τις παραμέτρους που ορίζουν την ψηφιακή αναπαραγωγή.

Ακόμη αναρωτιέμαι. Και μάλιστα 2 χρόνια μετά, με τα ψηφιακά να εξελίσσονται και τα computer data transmit interfaces (USB και FIREWIRE) να εμφανίζονται όλο και συχνότερα στα νέα DACs είμαι σχεδόν σίγουρος οτι το πράγμα έχει πολύ βελτίωση και μάλιστα σε λογικές τιμές.
Όπως έγινε τότε με το TASCAM γιατί να μην έχουμε σήμερα στη θέση του ένα notebook με το μουσικό software γραμμένο σε solid state μνήμη...

Γι αυτό και ξερογλείφομαι με το Minerva.
 
Κι εγώ πάνω κάτω αυτό πίστευα πριν δύο χρόνια.

Τώρα πιά η άποψή μου έχει αλλάξει (ελαφρώς).

Αν πριν ήταν:

Για να έχεις ψηφιακή πηγή με υψηλότατες επιδόσεις χρειάζεσαι αρκετό χρήμα (για την αγορά) και αρκετό ψάξιμο - παίδεμα (για τη σωστή συνεργασία και την εξαγωγή του μάξιμουμ των δυνατοτήτων του συστήματος ανάγνωσης - μετατροπής).

τώρα είναι όπως πριν με την εξής προσθήκη:

Αν το ψάξιμο - παίδεμα αυξηθεί πολύ υπάρχει πιθανότητα να έχεις ανάλογο (ή και καλύτερο) αποτέλεσμα με σημαντική μείωση του χρηματικού ποσού.
Και η πιθανότητα αυτή αυξάνει μέρα με την ημέρα.
 
Αν ενα συστημα ειναι στημενο σωστα, με καλα μηχανηματα και χωρις εμφαση σε καποιες συχνοτητες τοτε πρεπει να παζει το 95% των cd του εμποριου σε πολυ ικανοποιητικο βαθμο.
Κοινως τις περισσοτερες φορες δεν φταινε οι ηχογραφησεις αλλα το συστημα μας.

Συμπερασμα: Οταν φτασεις σε σημειο να μπορεις να ακους ολη τη δισκοθηκη σου χωρις να σου "φταινε" οι ηχογραφησεις εχεις φτασει σε ενα πολυ καλο σημειο.

Αποψη μου.
 
Αν και νομίζω οτι έχω ξαναγράψει, πριν δύο χρόνια παρακολούθησα απο κοντά το ψάξιμο του φίλτατου γιατρού (Κ.Τσαρουχά) εδώ στη Λήμνο, όσον αφορά τα ψηφιακά του.

Ο γιατρός με το γνωστό σετάπ:
CD Transport Micromega Classic Solo συνδεδεμένο με AES/EBU Belden σε DAC/Upsampler Ultramatch (που δούλευε μόνο σαν upsampler στα 24/96) τροποποιημένο βέβαια με τον γνωστό κρύσταλλο και εν συνεχεία σε ψηφιακό equaliser DEQ το οποίο έστελνε (μέσω πάντα AES/EBU γραμμής) τo ψηφιακό σήμα σε 2 ψηφιακά κροσσόβερ/DAC Ultradrive με τροποιημένα τα DAC τους απο Αμερικάνο Μπερινγκερά όπου γινόταν η μετατροπή σε αναλογικό και οδηγούσαν παθητικά τέσσερεις (οκτώ κανάλια) τροποποιημένους Tripath ενισχυτές με ένα κιλοβάτ ανα κανάλι με τα έξι κανάλια να οδηγούν τους τρείς δρόμους των δύο Magnepan MG3.6 και τα άλλα δύο στο SUB ιδιοκατασκευής με 18άρι JBL μεγάφωνο και ένα ακόμη κανάλι καβάτζα για Home Theatre...)

Αφού δούλεψε αρκετούς μήνες τα ψηφιακά (κυρίως κρός και παραμετρικό ισοσταθμιστή) έτσι ωστε να πάρει ένα απόλυτα ικανοποιητικό αποτέλεσμα, βάλθηκε να ψαχτεί λίγο με τα transport. Πιθανή αιτία του ψαξίματος αυτού ήταν (εκτός απο το χόμπυ) και η ενασχόληση σε βάθος με το πρωτόκολλο AES/EBU συν το γεγονός οτι παρότι το transport έδινε σήμα στο upsampler μέσω της 110Ω AES/EBU γραμμής, το upsampler έδινε πληροφορία οτι τα δεδομένα ήταν SPDIF...

Εκείνη την εποχή αγόρασα ένα broadcasting CDPlayer Denon 961FA με επίσης ψηφιακή έξοδο AES/EBU. Το βάλαμε να παίξει και έπαιξε παρόμοια με το Micromega με το φωτάκι του πρωτοκόλλου να επιμένει οτι είναι SPDIF.

Ως εδώ καλά. Γενικά η εντύπωση που είχα μέχρι τότε (οτι τα transport λίγο επεμβαίνουν στον τελικό ήχο και το κυριώτερο είναι να μην είναι δύστροπα όσον αφορά την ανάγνωση προβληματικών δίσκων) επιβεβαιωνόταν. Το Denon (επαγγελματικό μηχάνημα δεκαετίας) έπαιζε παρόμοια, αν όχι καλύτερα με το αρκετά ακριβό micromega (γύρω στο εκατομμύριο πριν επίσης 10 χρόνια...)

Ο Κώστας όμως άρχισε να ψάχνει τα καινούρια επαγγελματικά μηχανήματα και έτσι έφτασε στην TASCAM με πολύ καλά νέα μηχανήματα όπως για παράδειγμα το 1000άρι που μετέτρεπε αναλογικό σήμα σε DSD και το έγραφε σε DVD (που δυστυχώς διάβαζε μόνο το ίδιο...)

Μαζί με αυτό όμως εμφανίστηκε και ένα επαγγελματικό CDPlayer το CD01UPro με είσοδο δίσκου slot in, μηχανισμό απο SONY! (και όχι TEAC) και μάλιστα diskman με αντικραδασμικό buffer 20 δευτερολέπτων, ψηφιακή έξοδο AES/EBU και τιμή γύρω στα 6 κατοστάρικα. Το πήρε και το έβαλε στη θέση του micromega...

Τι να πεί κανείς για το αποτέλεσμα... Πέρα απο τις υποκειμενικές εντυπώσεις (άνοιγμα εικόνας, μεγαλύτερη ακρίβεια στη θέση τραγουδιστών, οργάνων, μουσική ροή κλπ κλπ) το εκπληκτικό ήταν οτι η αλλαγή τρανσπόρτ άλλαξε και την απόκριση συχνότητας του συστήματος όπως το έδινε το DEQ!!!!!! Και με τον Κώστα να παίρνει αγκαλιά το transport ενώ παίζει και να χοροπηδάει χωρίς να συμβαίνει απολύτως τίποτα. Και βέβαια το πολυπόθητο φωτάκι που έδειχνε AES/EBU άναψε επιτέλους.

Με συνοπτικές διαδικασίες το Micromega καθαιρέθηκε και εγώ έμεινα να αναρωτιέμαι για τις παραμέτρους που ορίζουν την ψηφιακή αναπαραγωγή.

Ακόμη αναρωτιέμαι. Και μάλιστα 2 χρόνια μετά, με τα ψηφιακά να εξελίσσονται και τα computer data transmit interfaces (USB και FIREWIRE) να εμφανίζονται όλο και συχνότερα στα νέα DACs είμαι σχεδόν σίγουρος οτι το πράγμα έχει πολύ βελτίωση και μάλιστα σε λογικές τιμές.
Όπως έγινε τότε με το TASCAM γιατί να μην έχουμε σήμερα στη θέση του ένα notebook με το μουσικό software γραμμένο σε solid state μνήμη...

Γι αυτό και ξερογλείφομαι με το Minerva.


Αν μπορώ +100000000000000000000000

Ευχαριστώ:SFGSFGSF:
 
Re: Απάντηση: Τransport ή DAC? What is more important?

Αν ενα συστημα ειναι στημενο σωστα, με καλα μηχανηματα και χωρις εμφαση σε καποιες συχνοτητες τοτε πρεπει να παζει το 95% των cd του εμποριου σε πολυ ικανοποιητικο βαθμο.
Κοινως τις περισσοτερες φορες δεν φταινε οι ηχογραφησεις αλλα το συστημα μας.

Συμπερασμα: Οταν φτασεις σε σημειο να μπορεις να ακους ολη τη δισκοθηκη σου χωρις να σου "φταινε" οι ηχογραφησεις εχεις φτασει σε ενα πολυ καλο σημειο.

Αποψη μου.

Έχεις δίκιο σ' αυτό που λες γιατί αυτό δείχνει ότι έχεις σύστημα με ισορροπία χωρίς πολύ χρώμα.
Από την άλλη όμως αν συμβαίνει αυτό με το 95%, όπως λες, το σύστημα δείχνει ότι είναι ιδιαίτερα συγχωρητικό και με λιγώτερη ανάλυση. Πρέπει να μπορείς άνετα να ξεχωρίζεις την ποιότητα των ηχογραφήσεων και οι μέτριες απλά να μην σου είναι αφόρητες, όπως σε ένα χρωματισμένο σύστημα.
Θ.Ζ.
 
Αυτο εννοω. Να μπορεις να ξεχωριζεις ευκολα την καλη απο την κακη ηχογραφηση.

Απλα ομως ακομα και η κακη να μην αφορητη οπως λες, να μπορεις να την ακουσεις.
 
Οι balanced συνδέσεις AES/EBU και το πρωτόκολλο AES/EBU δεν είναι αλληλένδετα. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι AES/EBU έξοδοι των player δίνουν σήμα S/PDIF. Μόνο αμιγώς επαγγελματικά μηχανήματα δίνουν καθαρόαιμο AES/EBU το οποίο περιλαμβάνει επιπλέον flag.

Τώρα τι επιπλέον flags έχει, μην με ρωτάτε, δεν ξέρω τόσο πολλά! Αλλά τα data δεν πρέπει να έχουν διαφορά.