Tribute σε ένα θρύλο:Technics SL-1200 MKII

Status
Not open for further replies.
Απάντηση: ΡΕΚΒΙΕΜ ΣΕ ΕΝΑ ΘΡΥΛΛΟ:TECHNICS SL-1200

φιλοι τοτε πρωταθλητες
ο σπαρκι τι
σμαρτι αλ
τα ελιωναν
βλαβη 0
μιας και τους ζουσα
 
Απάντηση: ΡΕΚΒΙΕΜ ΣΕ ΕΝΑ ΘΡΥΛΛΟ:TECHNICS SL-1200

Μερικές ενδιαφέρουσες φωτογραφίες ακόμα... Παρακαλώ δείτε ότι το εξόγκωμα στο καπάκι που υπήρχε στο ΜΚ Ι του 1972 παραμένει σε αναμονή αλλαγής βραχίονα σε χρήση οικιακή, γιατί φυσικά ένας DJ δεν θα άλλαζε ποτέ τον έτσι η αλλοιώς παραξηγημένο και πολύ καλό και ανθεκτικό βραχίονα της TECHNICS, τον EPA 102. (Αν δεν κάνω λάθος για τον τύπο του βραχίονα.) Το συμπέρασμα: το 1200 κατασκευάστηκε για hi fi και στην πορεία προέκυψε και η γνωστή και περίφημη πλέον... λατρεία των DJ. Λατρεία που χρησιμοποιείται από πολλούς σαν επιχείρημα κατά του ήχου του μηχανήματος, σαν να λέμε ότι επειδή οι ταξιτζήδες αγοράζουν MERCEDES λόγω της παροιμοιώδους αντοχής τους, τα αυτοκίνητα αυτά έπαψαν να είναι καλά!
 

Attachments

  • ΦΩ΀Ο 1.jpg
    ΦΩ΀Ο 1.jpg
    52.1 KB · Views: 45
  • ΦΩ΀Ο 2.jpg
    ΦΩ΀Ο 2.jpg
    50.7 KB · Views: 42
  • ΦΩ΀Ο 3.jpg
    ΦΩ΀Ο 3.jpg
    51.8 KB · Views: 34
  • ΦΩ΀Ο 4.jpg
    ΦΩ΀Ο 4.jpg
    63.3 KB · Views: 33
Last edited by a moderator:
Re: ΡΕΚΒΙΕΜ ΣΕ ΕΝΑ ΘΡΥΛΛΟ:TECHNICS SL-1200

Για εμένα αυτό είναι πραγματικό high-end μηχάνημα και το έχει αποδείξει.

Μπορεί να παίξει απίστευτα σε ένα σαλόνι με τα λαμπάτα συνοδευτικά του όπως και μπορεί να παίζει χρόνια συνεχόμενα σε club, στην σκόνη τα τσιγάρα και τα ποτά με κραδασμούς που άλλα δεν θα συμπλήρωναν ούτε μια 33άρα στροφή.

μηχανικά άρτιο, κατασκευαστικά άρτιο, ηχητικά άρτιο, this is true high end.
 
Απάντηση: ΡΕΚΒΙΕΜ ΣΕ ΕΝΑ ΘΡΥΛΛΟ:TECHNICS SL-1200

Και ολίγες αλλά απαραίτητες, (εξαιρετικές), προδιαγραφές ....
 

Attachments

Re: Απάντηση: ΡΕΚΒΙΕΜ ΣΕ ΕΝΑ ΘΡΥΛΛΟ:TECHNICS SL-1200

το 90 η 91
δεν θυμαμαι καλα
στο διαγωνισμο DMC γερμανος david fascher εκανε χειροδεικτη ( οσοι θυμουνται απο το brake dance)
πανω στο μκ2
για τετοιο σκυλι μιλαμε
αν και ο μικρουλης γερμανος πρεπει να ηταν 50+ κιλα

Έτυχε και (ξανά)είδα το εν λόγω video πριν λίγο καιρό - πραγματικά εντυπωσιακό.

Και φυσικά δεν ήταν ειδικό εφφέ - όντως ο Γερμανός ανέβηκε πάνω στο MKII. Και γύριζε στις 33rpm.. :p
 
Απάντηση: ΡΕΚΒΙΕΜ ΣΕ ΕΝΑ ΘΡΥΛΛΟ:TECHNICS SL-1200

Να γιατί το SL-1200 MK I - MK V είναι, (για πάρα πολλούς σίγουρα όχι για όλλους), βασική έννοια, μηχάνημα ΦΕΤΙΧ!!!
 
Απάντηση: ΡΕΚΒΙΕΜ ΣΕ ΕΝΑ ΘΡΥΛΛΟ:TECHNICS SL-1200

Ναι πράγματι είναι TRIBUTE !!! Απλά είναι και REQUIEM, (και ευχαριστώ που το θίγεις), για ορισμένους, που όπως εγώ το είχαν, το έχασαν και δεν πρόκειται να το ξαναποκτήσουν, (προσαρμογή αναγκαστική στην ψηφιακή πραγματικότητα), ποτέ!
 
Απάντηση: ΡΕΚΒΙΕΜ ΣΕ ΕΝΑ ΘΡΥΛΛΟ:TECHNICS SL-1200

Να και ένα διθυραμβικό review, (από τα πολλά που υπάρχουν), για να ολοκληρωθεί η εικόνα!
 

Attachments

Re: ΡΕΚΒΙΕΜ ΣΕ ΕΝΑ ΘΡΥΛΛΟ:TECHNICS SL-1200

Οπως συμβαίνει και με τα μηχανάκια τους οι Γιαπωνέζοι κρατάνε πάντα τα καλύτερα για τον εαυτό τους :bigcry:
Να το καλύτερο SL1200 που εφτιαξαν ποτέ.
 
Για την ιστορία την άμεση οδήγηση των πλατώ ανακάλυψε, ποιά άλλη, η JVC.
Eίχα κάποτε ένα πικάπ της με μια κεφαλή EMPIRE πάνω.
Πάιζει ακόμα!!! άψογα και το χαιρεται φίλος (με την ίδια κεφαλή!)
Επίσης είχα και ΜΚΙΙ αγορασμένο από κλαμπ...
Πάιζει ακόμα τέλεια και το έχει κολλητός με 5000 δίσκους...
Τέλος η Mitsubishi είχε βγάλει πλατώ που έπαιζε κάθετα!!! με βραχίονα παράλληλης μετατόπισης.
Το είχα δει σε έκθεση στη Σαλλονίκη.
Τρομερή επιδειξη μηχανολογικής αρτιότητας.
Ο Τσάκωνας θα το θυμάται πιστεύω.
Επίσης θυμάμαι εντυπωσιασμένος τα Luxman με αεραντλία απορρόφησης του δίσκου ώστε να γίνεται ένα σώμα με το πλατώ.
Τώρα έπεσε στα χέρια μου ένα Sansui άμεσης οδήγησης, 30 χρονών, που φυσικά λειτουργεί εξαιρετικά!
 
Απάντηση: Re: Tribute σε ένα θρύλο:Technics SL-1200 MKII

Με την άδειά σας, άλλαξα τον τίτλο του thread.

Αυτό το ρέκβιεμ πολύ σε κηδεία μου κάνει...


Tελικά έχεις δίκηο! Καλλίτερα το "TRIBUTE" !!!
 
Για την ιστορία την άμεση οδήγηση των πλατώ ανακάλυψε, ποιά άλλη, η JVC.
Eίχα κάποτε ένα πικάπ της με μια κεφαλή EMPIRE πάνω.
Πάιζει ακόμα!!! άψογα και το χαιρεται φίλος (με την ίδια κεφαλή!)
Επίσης είχα και ΜΚΙΙ αγορασμένο από κλαμπ...
Πάιζει ακόμα τέλεια και το έχει κολλητός με 5000 δίσκους...
Τέλος η Mitsubishi είχε βγάλει πλατώ που έπαιζε κάθετα!!! με βραχίονα παράλληλης μετατόπισης.
Το είχα δει σε έκθεση στη Σαλλονίκη.
Τρομερή επιδειξη μηχανολογικής αρτιότητας.
Ο Τσάκωνας θα το θυμάται πιστεύω.
Επίσης θυμάμαι εντυπωσιασμένος τα Luxman με αεραντλία απορρόφησης του δίσκου ώστε να γίνεται ένα σώμα με το πλατώ.
Τώρα έπεσε στα χέρια μου ένα Sansui άμεσης οδήγησης, 30 χρονών, που φυσικά λειτουργεί εξαιρετικά!

Aπό όσο ξέρω το DD είναι εφεύρεση της TECHNICS:

In a direct drive turntable the motor is located directly under the center of the platter and is connected to the platter directly. The first commercially available direct-drive turntable, the model SP-10, was introduced by the Technics division of Matsushita in 1969.

Από WIKΙPEDIA αλλά και από πολλές άλλες πηγές, αν χρειασθεί.

Ωστόσο το αποτέλεσμα μετράει, και σήμερα η τεχνολογία αυτή έχει ταυτιστή με την TECHNICS που το καθιέρωσε και το "έτρεξε" μέχρι τις μέρες μας.
 
Last edited:
Και το "μικρό μυστικό" της τεχνολογίας αυτής ποιό είναι? Αντιγράφω πάλι την λιτή και κατανοητή εξήγηση από την Στερεοφωνία του 1977:

"Aπό την ποιότητα του μοτέρ και της κατασκευής που το περιβάλλει, εξαρτάται άμεσα και το ραμπλ, χαρακτηριστικό που βλέπουμε πολύ συχνά στα προσπέκτους. Ο τόσο ενοχλητικός αυτός θόρυβος χαμηλής συχνότητας, παράγεται από τις δονήσεις μέσα στο ίδιο το πικάπ. Οι δονήσεις λαμβάνονται από την κεφαλή και συνοδεύουν σαν βαθύς βόμβος την μουσική, ιδιαίτερα στα χαμηλής έντασης περάσματα. Οι δονήσεις προέρχονται βέβαια από την περιστροφή του μοτέρ. Για συχνότητα περιστροφής της τάξεως των 1.500 στροφών ανά λεπτό, (όση περίπου είναι η συχνότητα περιστροφής των τετραπολικών επαγωγικών μοτέρ), το ραμπλ είναι της τάξεως των 25 HZ, συχνότητα που ακούγεται τις περισσότερες φορές προς μεγάλη θλίψη των μουσικόφιλων, όπως ακούγονται και οι αρμονικές της, οι συχνότητες δηλαδή της τάξεως των 50, 100, 150 HZ κλπ. Μία από τις μεθόδους για τον περιορισμό του ραμπλ, είναι και η χρησιμοποίηση μοτέρ πολυπολικού με μικρή ταχύτητα περιστροφής, της τάξεως των 200-600 στροφών ανά λεπτό. Το ραμπλ σε αυτήν την περίπτωση είναι κοντά στα 10HZ. Τιμή ακίνδυνη για την ακουστική μας απόλαυση, τόσο αυτή, όσο και οι κυριότερες αρμονικές της.
Ειδική κατηγορία αποτελούν τα πικάπ με άμεση οδήγηση, στα οποία η ταχύτητα περιστροφής είναι ακριβώς οι 33 1/3 και οι 45 στροφές ανά λεπτό. Σε αυτά χρησιμοποιούνται μοτέρ πολυπολικά και ελεγχόμενα με σερβομηχανισμούς, συνεχούς ή εναλλασσόμενου ρεύματος, με αποτέλεσμα το ραμπλ να είναι της τάξεως των 0,5 HZ, οπότε ούτε αυτό ούτε οι αρμονικές του φτάνουν στα ηχεία και τον ενισχυτή".
 
Απάντηση: Re: ΡΕΚΒΙΕΜ ΣΕ ΕΝΑ ΘΡΥΛΛΟ:TECHNICS SL-1200

Οπως συμβαίνει και με τα μηχανάκια τους οι Γιαπωνέζοι κρατάνε πάντα τα καλύτερα για τον εαυτό τους :bigcry:
Να το καλύτερο SL1200 που εφτιαξαν ποτέ.

Υπέροχο!
 
Kαι το να εξακαλουθούν να είναι τεχνικά σωστά αυτά που γράφει η "Στερεοφωνία" το 1977 κατά τέτοιο τρόπο ώστε θα μπορούσαν άνετα να γράφονται σε μία υποτιθέμενη "Στεροφωνία" του 2007 η του 2008 και να εξακολουθούν να είναι σωστά και επίκαιρα, δεν μπορεί παρά να σημαίνει μόνο ένα πράγμα: το SL-1200 σε όλες του τις εκδόσεις, είναι πλέον και ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ και επίκαιρο και ΚΛΑΣΣΙΚΟ!
 
Status
Not open for further replies.