Τρίδρομο. Να το τολμήσω;

Re: Απάντηση: Re: Τρίδρομο. Να το τολμήσω;

Αυτό γιατί;
Τι θα συμβεί πχ αν απέχουν 2 οκτάβες;


Γνώμη μου ότι για λόγους λειτουργικότητας και αποφυγής πολυπλοκότητας, ένα παθητικό τρίδρομο δύσκολα θα αποκόπτει τους επιμέρους κλάδους με ακουστικές κλίσεις πάνω από τα 12-15db/oct....Γύρω στα 9-12db/oct είναι το σύνηθες και λογικά αναμενόμενο...Με τέτοιου ρυθμού αποκοπές όταν τα σημεία κρός απέχουν μόνο 2 οκτάβες ή λιγότερο μεταξύ τους έχουμε επηρεασμούς του κάθε κλάδου ΚΑΙ από 2 άλλους κλάδους του κρος με αποτέλεσμα πολλά προβλήματα στις φάσεις, στην ίδια την σχεδίαση του bandpass φίλτρου, στα πολλάπλά ακουστικά κέντρα κλπ...
Εξ´άλλου με τόσο στενή περιοχή μεσαίου, ουσιαστικά καταργείς πολλούς από τους λόγους για τους οποίους αρχικά καταλήγουμε σε τρίδρομη σχεδίαση...και αυτό το αναλύουμε παραπέρα αν θες...

Φυσικά αυτό είναι ένας γενικός κανόνας που προσωπικά ακολουθώ και πιστεύω ότι βοηθάει στην σχεδίαση και κυρίως στην επίτευξη καλού ήχου, αλλά όπως κάθε κανόνας φαντάζομαι ότι υπό συγκεκριμένες προυποθέσεις-απαιτήσεις-συγκυρίες μπορεί να έχει και εξαιρέσεις...Όμως θα κάνεις πολύ πιο εύκολη την ζωή σου αν τον ακολουθήσεις....

Τώρα αν μιλάμε για ενεργά κροσσαρίσματα 4ης-6ης κλπ τάξης τότε τα πράγματα διαφοροποιούνται...
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Τρίδρομο. Να το τολμήσω;

Ναι για παθητικό crossover μιλάμε.
Ξέρεις εσύ.
Με όσο δυνατόν λιγότερα υλικά.
Το woofer άφιλτρο(κόβει μόνο του), το mid και το tweeter παράλληλα συνδεμένα, με υψηπερατό πρώτης τάξης με έναν bipolar 4-5 μF.
Με 30-40 λεπτά του ευρω καθάρισα.:flipout:

:bang::flipout::flipout::flipout::bang:
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Τρίδρομο. Να το τολμήσω;

:bang::flipout::flipout::flipout::bang:

Μ' αρέσει να τον πειράζω.
Ξέρεις ο Θεοθαν είναι η φωνή της λογικής.
Και μερικές φορές έχει δίκιο.
Στον βωμό του απόλυτου κάνουμε υπερβολές.
Πάντως ελαφρύ δεν το βλέπω να βγαίνει το crossover.

Τα λέμε την Δευτέρα χωριανοί που θα επιστρέψω.
Ελπίζω με νεότερα.
 
Re: Απάντηση: Re: Τρίδρομο. Να το τολμήσω;

Μ' αρέσει να τον πειράζω.
Ξέρεις ο Θεοθαν είναι η φωνή της λογικής.
Και μερικές φορές έχει δίκιο.
Στον βωμό του απόλυτου κάνουμε υπερβολές.
Πάντως ελαφρύ δεν το βλέπω να βγαίνει το crossover.

Τα λέμε την Δευτέρα χωριανοί που θα επιστρέψω.
Ελπίζω με νεότερα.

Ναι , συμφωνώ:worshippy: , είναι και η φωνή τής λογικής και αν ήταν Ινδιάνος θα τον έλεγαν " Ξυνή Φωνή " (εμένα να δείς Νίκο , πόσο μου αρέσει να τον πειράζω , αμοιβαία πράματα )

Και σιγά να μην είναι ελαφρύ ....:award:

Αντε απο Δευτέρα :ernaehrung004:
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Τρίδρομο. Να το τολμήσω;

.............
Εξ´άλλου με τόσο στενή περιοχή μεσαίου, ουσιαστικά καταργείς πολλούς από τους λόγους για τους οποίους αρχικά καταλήγουμε σε τρίδρομη σχεδίαση...και αυτό το αναλύουμε παραπέρα αν θες...

...........

...........

Ok Κατανοητόν

Αλλά ποιοι είναι αυτοί οι λόγοι;

-Η αναπαραγωγή από ένα μόνο μεγάφωνο όλης τις κρίσιμης μεσαίας περιοχής. (Πολύ σημαντικός λόγος)

- Η χρησιμοποίηση για τα χαμηλά ενός γούφερ μεγαλύτερου και φτηνότερου ενδεχομένως.

- Και η χρησιμοποίηση ενός τουίτερ με μικρότερες δυνατότητες και μάλλον φτηνότερου επίσης.

- Η δυνατότητα για μεγαλύτερες στάθμες.

-.......δεν μου έρχεται τώρα άλλος λόγος.

Και επειδή δεν έχω ζήσει με κάποιο τρίδρομο για να νοιώσω την ανωτερότητά του, είναι πράγματι τόσο μεγάλη η διαφορά από ένα εξαιρετικό 2δρομο ή 2 1/2 δρόμων με δύο αν χρειαστεί γούφερ ώστε να αξίζει τον κόπο;
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Τρίδρομο. Να το τολμήσω;

Ok Κατανοητόν

Αλλά ποιοι είναι αυτοί οι λόγοι;

-Η αναπαραγωγή από ένα μόνο μεγάφωνο όλης τις κρίσιμης μεσαίας περιοχής. (Πολύ σημαντικός λόγος)

- Η χρησιμοποίηση για τα χαμηλά ενός γούφερ μεγαλύτερου και φτηνότερου ενδεχομένως.

- Και η χρησιμοποίηση ενός τουίτερ με μικρότερες δυνατότητες και μάλλον φτηνότερου επίσης.

- Η δυνατότητα για μεγαλύτερες στάθμες.

-.......δεν μου έρχεται τώρα άλλος λόγος.

Τους περισσότερους λόγους τους έγραψες ήδη...αν θα έπρεπε να προσθέσω κάτι θα έλεγα ότι η αποφόρτιση του μεγαφώνου χαμηλών από τις μεσαίες αυτόματα οδηγεί σε πολύ μικρότερες παραμορφώσεις ενδοδιαμόρφωσης μιας και πλέον αυτές δεν αναπαραγάγονται από ένα μεγάφωνο που κινείται με μεγάλες διαδρομές προσπαθώντας να αναπαραγάγει το χαμηλό μέρος του φάσματος...και φυσικά συνολική η αναπαραγωγή του φάσματος από 3 και άρα πιο κατάλληλα-εξειδικευμένα μεγάφωνα για την περιοχή που το καθένα αναλαμβάνει, με ότι και να συνεπάγεται αυτό...



είναι πράγματι τόσο μεγάλη η διαφορά από ένα εξαιρετικό 2δρομο ή 2 1/2 δρόμων με δύο αν χρειαστεί γούφερ ώστε να αξίζει τον κόπο;


όλα είναι θέμα πετυχημένης σχεδίασης-εφαρμογής...Δεν υπάρχει εκ των προτέρων κάποιο κριτήριο ανωτερότητας....και φυσικά το αν αξίζει ή όχι τον κόπο, είναι πάντα υποκειμενικό...
Προσωπικά ανέκαθεν θεωρούσα το τρίδρομο ως πιο "ολοκληρωμένο" ηχείο και σίγουρα μια επιτυχημένη σχεδίαση-ολοκλήρωση ενός τέτοιου ηχείου αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για τον diy χομπίστα...
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Τρίδρομο. Να το τολμήσω;

Ok Κατανοητόν

Αλλά ποιοι είναι αυτοί οι λόγοι;

-Η αναπαραγωγή από ένα μόνο μεγάφωνο όλης τις κρίσιμης μεσαίας περιοχής. (Πολύ σημαντικός λόγος)

- Η χρησιμοποίηση για τα χαμηλά ενός γούφερ μεγαλύτερου και φτηνότερου ενδεχομένως.

- Και η χρησιμοποίηση ενός τουίτερ με μικρότερες δυνατότητες και μάλλον φτηνότερου επίσης.

- Η δυνατότητα για μεγαλύτερες στάθμες.

-.......δεν μου έρχεται τώρα άλλος λόγος.

Και επειδή δεν έχω ζήσει με κάποιο τρίδρομο για να νοιώσω την ανωτερότητά του, είναι πράγματι τόσο μεγάλη η διαφορά από ένα εξαιρετικό 2δρομο ή 2 1/2 δρόμων με δύο αν χρειαστεί γούφερ ώστε να αξίζει τον κόπο;

Να αναφερθώ στην δική μου περίπτωση.

Δεν θέλω να αναπαράγω τις μεσαίες από περισσότερα από ένα μεγάφωνα.

Από δοκιμές κατέληξα στις 6,5" για mid-woofer σαν συμβιβασμό για να έχεις αρκετή έκταση ψηλά αλλά και επαρκές χαμηλό.

Αλλά το 6,5σάρι δεν μπορεί να κάνει μεγάλες διαδρομές. Η θα αναγκαστείς να το συντονίσεις ψηλά και να το φουσκώσεις τεχνιτά, ή θα του μειώσεις πολύ την ευαισθησία και τις μέγιστες στάθμες.

Παρατηρώ ότι σε σημεία με έντονο χαμηλό περιεχόμενο υπάρχει μείωση των δυναμικών στην μεσαία περιοχή.

Άσε που τα μεγάφωνα που χρησιμοποιώ της Audax κόβουν συνέχεια τους αγωγούς μάλλον από τις διαδρομές που κάνουν.

Για αυτό κατέληξα στους τρείς δρόμους με δύο 8" μεγάλης διαδρομής.
Δείτε την διαφορά επιφάνειας μεταξύ ενός 6,5" και δύο 8".
attachment.php


Και για να επανέλθω.
Η τοποθέτηση του HM170Z18 σε κλειστή καμπίνα 9 λίτρων τοποθετημένο ακριβώς στο μέσο της καμπίνας πως σας φαίνεται;
 
Χωρίς να γνωρίζω το συγκεκριμένο μεγάφωνο, θεωρώ ότι τα 9 λίτρα για χρήση μεσαίου (ακόμα και για χαμηλό κροσσάρισμα) είναι πολλά...Μια καμπινούλα γύρω στα 4 λίτρα με 100% fill θα προσφέρει την ίδια σχεδόν έκταση και συχνότητα συντονισμού αλλά με καλύτερη διαχείρηση ισχύος...
 
Ρε συ Μαρουγκάιβερ είσαι γκαζωπός (όπως λέμε χαρωπός) ε????
Άκου κόβει τους αγωγούς!
Έχω ταλαιπωρήσει αουνταξάκια, αλλά αγωγούς δεν έκοψα.

Στο θέμα μας τώρα, μου αρέσει σαν επιλογή το 8".
Όσο ναναι έχει πιστεύω λιγότερες παραμορφώσεις (στο ζόρι) από ένα 6,5άρι άρα θα είναι γραμμικότερο στα 10-30 βατ εφαρμοσμένης ισχύος...
Κάποια στιγμή οι μετρήσεις των κατασκευαστών πρέπει να ξεφύγουν από τα τυπικά 2,83V, 1W, ένα μέτρο κ.τ.λ...
Πρέπει να γίνουν δηλαδή από τυπικές, ουσιαστικές.
Οπότε αν ένα ηχείο παίζει σιγά καλά, όταν είναι καλουπολογισμένο, θα πάιξει και δυνατά καλά, αβίαστα και απαραμόρφωτα.

Οι τρείς δρόμοι ουσιαστικά ξεφορτώνουν συχνοτικά άρα και ενεργειακά τα μεγάφωνα και αντίστοιχα φορτώνουν τους ενισχυτές.
Δηλαδή πολλά μοτέρ για τάισμα και βαρύτερα κροσσόβερς.
Βγάλαν κακό όνομα στην πιάτσα επειδή στις πλέιστες των περιπτώσεων δεν οδηγούνται σωστά από τους περισσότερους χαιφιντελίστες.
Πράγμα φυσικό με τα λεφτά που ζητάνε οι τελικοί...

Αν κάνεις τελικά το τρίδρομο φρονώ πως θα πρέπει να το οδηγήσεις πολυενισχυτικά και να μην παραμείνεις στις άψογες μετρήσεις του ενός βατ...
Όλο το παιχνίδι εκεί παίζεται ειδάλλως όλα τα ηχεία θα ήταν τέλεια.

Καλή συνέχεια.
 
Χωρίς να γνωρίζω το συγκεκριμένο μεγάφωνο, θεωρώ ότι τα 9 λίτρα για χρήση μεσαίου (ακόμα και για χαμηλό κροσσάρισμα) είναι πολλά...Μια καμπινούλα γύρω στα 4 λίτρα με 100% fill θα προσφέρει την ίδια σχεδόν έκταση και συχνότητα συντονισμού αλλά με καλύτερη διαχείρηση ισχύος...

Το mid θα μπει σε ξεχωριστή καμπίνα που πρέπει να έχει κάποιο μέγεθος.
Μην ξεχνάς ότι το μεγάφωνο έχει μέγεθος 170mm άρα πάμε το λιγότερο για 170mm φαρδος, ύψος πάνω από 220mm και χρείαζεται και κάποιο βάθος και για την σωστή στήριξη της καμπίνας και για να υπάρχει αρκετός χώρος για μονωτικά.
Δεν νομίζω ότι μπορώ να κατέβω από τα 8-9 μικτά λίτρα.

Γράφω από Linux τώρα και δεν μπορώ να ανεβάσω εξομοιώσεις θα το κάνω το βράδυ να καταλάβεις τι εννοώ.

Ξέρετε κανένα πρόγραμμα εύκολο στην χρήση του για να σχεδιάσω τρισδιάστατα το μοντέλο του ηχείου έτσι όπως το σκέφτομαι;
Γιατί στο μυαλό μου μπορεί να φαίνεται ωραίο αλλά αν δεν το δεις με τα μάτια σου.
Να μπορέσετε να πάρετε και εσείς μια ιδέα για το πως περίπου θα είναι η κατασκευή

Νίκο, αυτά τα 8" SEAS είναι;
Ναι αυτά είναι. Το πως παίζουν δεν το ξέρω ακόμα και έχω αγωνία.
 
Το mid θα μπει σε ξεχωριστή καμπίνα που πρέπει να έχει κάποιο μέγεθος.
Μην ξεχνάς ότι το μεγάφωνο έχει μέγεθος 170mm άρα πάμε το λιγότερο για 170mm φαρδος, ύψος πάνω από 220mm και χρείαζεται και κάποιο βάθος και για την σωστή στήριξη της καμπίνας και για να υπάρχει αρκετός χώρος για μονωτικά.
Δεν νομίζω ότι μπορώ να κατέβω από τα 8-9 μικτά λίτρα.


Ε...καλά...επειδή κατασκευαστικά αναγκαστικά πρέπει να είσαι πάνω από κάποια λίτρα δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις για την φόρτιση λιγότερα...ένα αεροστεγές διαχωριστικό μέσα στην καμπινούλα και φέρνεις τα λίτρα εκεί που θέλεις...
 
Απάντηση: Re: Τρίδρομο. Να το τολμήσω;

Το mid θα μπει σε ξεχωριστή καμπίνα που πρέπει να έχει κάποιο μέγεθος.
Μην ξεχνάς ότι το μεγάφωνο έχει μέγεθος 170mm άρα πάμε το λιγότερο για 170mm φαρδος, ύψος πάνω από 220mm και χρείαζεται και κάποιο βάθος και για την σωστή στήριξη της καμπίνας και για να υπάρχει αρκετός χώρος για μονωτικά.
Δεν νομίζω ότι μπορώ να κατέβω από τα 8-9 μικτά λίτρα.

Γράφω από Linux τώρα και δεν μπορώ να ανεβάσω εξομοιώσεις θα το κάνω το βράδυ να καταλάβεις τι εννοώ.

Ξέρετε κανένα πρόγραμμα εύκολο στην χρήση του για να σχεδιάσω τρισδιάστατα το μοντέλο του ηχείου έτσι όπως το σκέφτομαι;
Γιατί στο μυαλό μου μπορεί να φαίνεται ωραίο αλλά αν δεν το δεις με τα μάτια σου.
Να μπορέσετε να πάρετε και εσείς μια ιδέα για το πως περίπου θα είναι η κατασκευή


Ναι αυτά είναι. Το πως παίζουν δεν το ξέρω ακόμα και έχω αγωνία.

Δοκίμασε το qCad στο Linux για να κάνεις ένα πρόχειρο σχέδιο. Είναι και πολύ εύκολο στην χρήση, ειδικά σαν cad πρόγραμμα!