Re: Απάντηση: Re: Τρίδρομο. Να το τολμήσω;
Γνώμη μου ότι για λόγους λειτουργικότητας και αποφυγής πολυπλοκότητας, ένα παθητικό τρίδρομο δύσκολα θα αποκόπτει τους επιμέρους κλάδους με ακουστικές κλίσεις πάνω από τα 12-15db/oct....Γύρω στα 9-12db/oct είναι το σύνηθες και λογικά αναμενόμενο...Με τέτοιου ρυθμού αποκοπές όταν τα σημεία κρός απέχουν μόνο 2 οκτάβες ή λιγότερο μεταξύ τους έχουμε επηρεασμούς του κάθε κλάδου ΚΑΙ από 2 άλλους κλάδους του κρος με αποτέλεσμα πολλά προβλήματα στις φάσεις, στην ίδια την σχεδίαση του bandpass φίλτρου, στα πολλάπλά ακουστικά κέντρα κλπ...
Εξ´άλλου με τόσο στενή περιοχή μεσαίου, ουσιαστικά καταργείς πολλούς από τους λόγους για τους οποίους αρχικά καταλήγουμε σε τρίδρομη σχεδίαση...και αυτό το αναλύουμε παραπέρα αν θες...
Φυσικά αυτό είναι ένας γενικός κανόνας που προσωπικά ακολουθώ και πιστεύω ότι βοηθάει στην σχεδίαση και κυρίως στην επίτευξη καλού ήχου, αλλά όπως κάθε κανόνας φαντάζομαι ότι υπό συγκεκριμένες προυποθέσεις-απαιτήσεις-συγκυρίες μπορεί να έχει και εξαιρέσεις...Όμως θα κάνεις πολύ πιο εύκολη την ζωή σου αν τον ακολουθήσεις....
Τώρα αν μιλάμε για ενεργά κροσσαρίσματα 4ης-6ης κλπ τάξης τότε τα πράγματα διαφοροποιούνται...
Αυτό γιατί;
Τι θα συμβεί πχ αν απέχουν 2 οκτάβες;
Γνώμη μου ότι για λόγους λειτουργικότητας και αποφυγής πολυπλοκότητας, ένα παθητικό τρίδρομο δύσκολα θα αποκόπτει τους επιμέρους κλάδους με ακουστικές κλίσεις πάνω από τα 12-15db/oct....Γύρω στα 9-12db/oct είναι το σύνηθες και λογικά αναμενόμενο...Με τέτοιου ρυθμού αποκοπές όταν τα σημεία κρός απέχουν μόνο 2 οκτάβες ή λιγότερο μεταξύ τους έχουμε επηρεασμούς του κάθε κλάδου ΚΑΙ από 2 άλλους κλάδους του κρος με αποτέλεσμα πολλά προβλήματα στις φάσεις, στην ίδια την σχεδίαση του bandpass φίλτρου, στα πολλάπλά ακουστικά κέντρα κλπ...
Εξ´άλλου με τόσο στενή περιοχή μεσαίου, ουσιαστικά καταργείς πολλούς από τους λόγους για τους οποίους αρχικά καταλήγουμε σε τρίδρομη σχεδίαση...και αυτό το αναλύουμε παραπέρα αν θες...
Φυσικά αυτό είναι ένας γενικός κανόνας που προσωπικά ακολουθώ και πιστεύω ότι βοηθάει στην σχεδίαση και κυρίως στην επίτευξη καλού ήχου, αλλά όπως κάθε κανόνας φαντάζομαι ότι υπό συγκεκριμένες προυποθέσεις-απαιτήσεις-συγκυρίες μπορεί να έχει και εξαιρέσεις...Όμως θα κάνεις πολύ πιο εύκολη την ζωή σου αν τον ακολουθήσεις....
Τώρα αν μιλάμε για ενεργά κροσσαρίσματα 4ης-6ης κλπ τάξης τότε τα πράγματα διαφοροποιούνται...
Last edited: