Τυφλό Συγκριτικό DAC

Νίκο, εγώ τη επιταγή την έδωσα πριν ένα χρόνο στους αμερικάνους. Αν δεν κάνω λάθος ήταν το δεύτερο ΒΙΙ στην Ελλάδα...
Από τότε φωνάζω.
 
Γι αυτό είχε "ακαδημαϊκό" ενδιαφέρον η δοκιμή σας.
Είναι πολύ ενδιαφέρον πραγματικά να διαβάζεις μέσα στις περιγραφές των άλλων αυτά που έχεις ανακαλύψει και έχεις γράψει πολύ πριν...
 
:a0210:

Πολλή καλή επιλογή κατά τη γνώμη μου!

Φαντάζομαι θα νιώθεις ικανοποιημένος που χωρίς να δώσεις ένα κάρο λεφτά και ικανοποιώντας το χόμπι σου (diy) έχεις και πολύ καλό ήχο σπίτι σου (ελπίζω να τα καταφέρνει και το υπόλοιπο σύστημά σου)

-bye-
 
Το σύστημά μου καταφέρνει αυτό που θέλουν τ αυτιά μου. Που δεν το βρίσκουν αλλού.
Φυσικά ό,τι είναι καλό για τα αυτιά μου, δεν είναι καλό για όλους.
 
Νίκο, δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα με το να διαφοροποιηθεί το 1/7 της βαθμολογίας ενός κριτή. Καλό είναι να γίνουν και αυτές οι αλλαγές αλλά μην αισθανόμαστε και άσχημα, επειδή έγινε λάθος αντιγραφή ή το φωτοτυπικό του Βλάση ήθελε να το παίξει ο 7ος κριτής!

Ας επικεντρωθούμε στη χαρά που νιώσαμε και όχι στα ποσοτικά αποτελέσματα. Γενικά τείνουμε σε μια τάση ποσοτικοποίησης της ζωής μας, σε όλα τα επίπεδα.

Καλές οι συγκριτικές δοκιμές, καλές οι βαθμολογίες, αλλά εάν η μουσική δεν σε ταξιδεύει τότε τα μέσα αναπαραγωγής έχουν απλά αποτύχει.
Κάπου διάβασα τις απόψεις του Χρήστου (christ1967) και με έβαλαν σε σκέψεις. Εάν τελικά το ότι δεν τον "ταξίδεψε" οφειλόταν στο ότι όλα τα dac δεν είχαν αυτό το "μαγικό" που θα έπρεπε να είχαν ή η ιδιότητά του ως κριτής και οι στοχευμένες οδηγίες για το πως θα αξιολογήσουν τον απέκοψαν από το να νιώσει τη μουσική (να πούμε ότι τους το είχαμε πει να απομονωθούν αλλά ο Χρήστος το προσπάθησε από ότι φαίνεται από τα λεγόμενά του).

Προσωπικά, τείνω πλέον να ακούω τη μουσική ως σύνολο και όχι ως μεμονομένες πληροφορίες που θα αθροιστούν.

Εμένα προσωπικά με έχει απασχολήσει όχι ότι το βουβάλι που για τους περισσότερους έπαιξε καλά, αλλά για τα δικά μου αυτιά στην 1η τριάδα θα έπρεπε να ήταν οπωσδήποτε το Xindak. Και όμως η αθροιστική βαθμολογία το βάζει λίγο περίεργα σε θέση ταξινόμησης.
Επίσης το Benchmark έχει χιλιοτραγουδηθεί από πάρα πολλούς - δεν το είχα ακούσει ποτέ - την ώρα που το άκουσα με "πάγωσε", δεν μπορούσα να πιστέψω ότι αυτό που άκουγα ήταν αυτό που θαύμαζαν σε ελληνικά και ξένα φόρα.
Ή έχει ξεπεραστεί (και αυτό δείχνει τη δυναμική των ψηφιακών) ή κάτι άλλο συνέβει. Φυσικά να τονίσω ότι το συγκεκριμένο έχει υποστεί μετατροπές και προσωπικά δεν ξέρω τι είδους και εάν τελικά το εξίψωσαν και άλλο από το εργοστασιακό ή απλά το έριξαν προς τα κάτω!
 
Δεν θέλω σε καμιά περίπτωση να επαναλάβω τετριμμένες θέσεις που αμέσως θα δημιουργήσουν αντιπαράθεση.
Το benchmark είναι παλιά σχεδίαση σχεδόν δεκαετίας με συγκεκριμένες επαγγελματικές "ευκολίες".
Βάσει των χαρακτηριστικών αυτών, έπιασε σε στούντιο αρχικά ως δεύτερο ή τρίτο ντακ και βάσει του πιασίματος αυτού πέρασε σε καταναλωτικό επίπεδο.
Αυτή είναι η δική μου γνώμη.
Και επίσης αυτή είναι ως πρώην κατόχου.
Οι ευκολίες του είναι πολύ σημαντικές εάν τις χρειάζεσαι.
Τώρα από τα αποτελέσματα, αναγκάστηκα σχεδόν να ξαναψάξω στο διαδίκτυο γιά το Μ1 και βρήκα ενδιαφέρουσες πληροφορίες που μάλλον συνηγορούν στην καλή του απόδοση και παραξενεύτηκα με το Ξιντακ, βλέποντάς το ως υλοποίηση και κατασκευή.
Φυσικά χωρίς να το ακούσω.
Γιά τα άλλα είχα άποψη από πολλές αναγνώσεις γενικά και δεν περίμενα κάτι περισσότερο.
 
τελικα για αλλη μια φορα το ακριβοτερο βγηκε καλυτερο !!!

αυτό ήταν γνωστό από τα αποδυτήρια.
Και το είχαμε πεί και στο προηγούμενο συγκριτικό.
Δεν είχε θέση μεταξύ των κινέζικων ή άλλων παρόμοιων κατασκευών.
 
Ελα τωρα supersonic.....υπερβολές!!!
''αποψη από πολλές αναγνωσεις''???????
Αν και εχω το τελευταίο bench δεν το θεωρω κατι ιδιαιτερο, ενα κινεζάκι που εφερε ο Πετραλιάς με ~200ε ήταν στο ιδιο επίπεδο. Μεγαλύτερη διαφορά ακουσαμε από καλώδιο:flipout::flipout:

Απλά πιστευω οτι από τη πηγή χρειαζεσαι πληροφορία και ροή, αν περιμένεις από εκει να ερθει το χαμηλό, η εικόνα και τα δυναμικά.....πρεπει να ηταν νύχτα και τωρα είναι πρωί.
 
Last edited:
ναι έχω άποψη για το beresford και το wolfson από πολλές αναγνώσεις.
Και δεδομένου ότι δεν είναι στους στόχους μου αρκούμαι σ αυτές.
Το benchmark που είχα (μανίσιο) έπαιζε σε μένα ίδιο ή χειρότερα από το κινέζικο των 50 ευρώ απείραχτο.


Την τελευταία σου φράση δεν την πιάνω.
 
σχετικα με το θέμα που ανοιγει ο lemon θα ηθελα να ακουσω γνωμες, κυρίως ηχοληπτών γιατι αν και εντυπωσιάζει, δεν ξερω κατα πόσο σωστο ή artificial ειναι. Θυμασαι Μανόλη που είχαμε αυτην την κουβεντα στην μικρη μας ακροαση. Πάντως ειναι χαρακτηριστικο που διακρίνεται άνετα σε γνωστα κομμάτια

....
....
Σχετικά με το θέμα της στερεοφωνικής εικόνας. Είναι σημαντική, αποτελεί σοβαρή ένδειξη, αλλά χρειάζεται προσοχή, μπορεί να είναι και απατηλή.
Παράδειγμα: Σε ηχογράφηση που αυτές τις μέρες επεξεργάζομαι, για να αυξήσω την έκταση και το βάθος της στερεοφωνικής εικόνας προσθέτω 1,5-2 dB με παραμετρικό shelf EQ από τα 12 KHz και πάνω.
Άλλο όμως να το κάνει ο ηχολήπτης, επειδή κάτι λείπει ή χρειάζεται βελτίωση κι' άλλο να το κάνει μία συσκευή για λόγους εντυπωσιασμού!

Το ίδιο ισχύει για το presence (δηλαδή μιά μικρή προβολή στην περιοχή 3-7 KHz περίπου, η οποία φέρνει τις φωνές πιό μπροστά και κάνει πιο κατανοητή την άρθρωση (intelligibility). Και πάλι, άλλο να το κάνει ο ηχολήπτης από ανάγκη ή άποψη και άλλο να το προσθέτει η συσκευή και ούτω καθεξής...
....

θα ήθελα να μας πεις εάν έχεις μετρήσει συσκευή DAC που προσθέτει EQ με το τρόπο που αναφέρεις.

Σεβαστή η αποψή σου φίλε "Sonus Naturalis" και απόλυτα κατανοητή όταν συμβαίνει.
Αλλά για να συμβεί απαιτεί παρέμβαση στο αναλογικό στάδιο, όπου έντεχνα ο κατασκευαστής θα κάνει αυτήν την τονική επιλογή για στοχευμένο αποτέλεσμα ή για ταίριασμα με τα λοιπά μηχανήματα της σειράς.

Το χαρακτήρα που βγάζει η "παθητική" έξοδος, δεν το βγάζει γιατί έχει υποστεί κάποιο "eq", απλά έτσι είναι ο χαρακτήρας όλων των dac-chip. Μάλιστα εάν δείτε ένα ημίτονο στον παλμογράφο μεταξύ παθητικής εξόδου και ενός αναλογικού σταδίου που υλοποιείται με τελεστικούς, θα παρατηρήσετε οτι το ημίτονο (τελεστικών) έχει ολίσθηση φάσης σε σύγκριση με το ημίτονο της γεννήτριας, η οποία ξεκινά δειλά από τα 7-8ΚΗz και κορυφώνεται στα 15-20ΚΗz. Αυτό στην παθητική έξοδο δεν συμβαίνει.

Ίσως αυτή η παρατήρηση και ποιος ξέρει και τι άλλο, διαφοροποιεί την σκηνική εικόνα μεταξύ παθητικής ή άλλης υλοποίησης.

Οι κατασκευαστές των dac (chip) δεν ασχολούνται με "αλχημείες" eq. Το συγκεκριμένο dac το έχω χιλιομετρήσει στα στάδια εξέλιξής του και εάν δείτε την καμπύλη απόκριση συχνότητας δεν ξεφεύγει στο παραμικρό μέσα στο ακουστικό φάσμα.

Σημ. = Η παθητική έξοδος προϋποθέτει ένα dac-chip με σχετικά επαρκή τάση εξόδου (στην προκειμένη περίπτωση 1.1Vrms) και προσθήκη (συνήθως) μόνο ενός ποιοτικού πυκνωτή στην έξοδο (για κόψιμο της όποιας dc τάσης βγάζει το dac-chip). Μερικοί συνδιάζουν μαζί με τον πυκνωτή και μία αντίσταση ως προς τη γη (ως φίλτρο αποκοπής χαμηλών) και σπανίως προσθήκη και ενός άλλου φίλτρου αποκοπής των υψηλών.
 
ουφ τωρα τελειωσα το διαβασμα
Ενα μεγαλο μπραβο σε ολα τα μελη που συμετειχαν σε ενα τελικα τοσο δημοφιλες τεστ και ιδιαιτερα στους οργανωτες που στηριξαν ολο αυτο με τοσο παθος και μεγαλοψυχια
 
:offtopic:
@lemon
Ολίσθηση φάσης είναι λογικό και αναμενόμενο να υπάρχει.
Το ζητούμενο όμως είναι η χρονική καθυστέρηση.
Αν είναι ίδια για κάθε συχνότητα (απαιτείται ολίσθηση φάσης διαφορετική για
κάθε συχνότητα) τότε δεν υπάρχει πρόβλημα.
Για να συμβαίνει όμως αυτό απαιτείται το φίλτρο και η συνάρτηση που υλοποιεί
να εξασφαλίζουν αυτή τη συμπεριφορά.
:offtopic:
 
Σεβαστή η αποψή σου φίλε "Sonus Naturalis" και απόλυτα κατανοητή όταν συμβαίνει.
Αλλά για να συμβεί απαιτεί παρέμβαση στο αναλογικό στάδιο, όπου έντεχνα ο κατασκευαστής θα κάνει αυτήν την τονική επιλογή για στοχευμένο αποτέλεσμα ή για ταίριασμα με τα λοιπά μηχανήματα της σειράς.

Το χαρακτήρα που βγάζει η "παθητική" έξοδος, δεν το βγάζει γιατί έχει υποστεί κάποιο "eq", απλά έτσι είναι ο χαρακτήρας όλων των dac-chip. Μάλιστα εάν δείτε ένα ημίτονο στον παλμογράφο μεταξύ παθητικής εξόδου και ενός αναλογικού σταδίου που υλοποιείται με τελεστικούς, θα παρατηρήσετε οτι το ημίτονο (τελεστικών) έχει ολίσθηση φάσης σε σύγκριση με το ημίτονο της γεννήτριας, η οποία ξεκινά δειλά από τα 7-8ΚΗz και κορυφώνεται στα 15-20ΚΗz. Αυτό στην παθητική έξοδο δεν συμβαίνει.

Ίσως αυτή η παρατήρηση και ποιος ξέρει και τι άλλο, διαφοροποιεί την σκηνική εικόνα μεταξύ παθητικής ή άλλης υλοποίησης.
...................................................................................
Αυτό στο οποίο κυρίως αναφερόμουν, είναι μικρές διαφορές στην απόκριση συχνότητας, που προσδίδουν συγκεκριμένο χαρακτήρα σε μία συσκευή και όχι σε σκόπιμο EQ εκ μέρους των κατασκευαστών. Πως γίνεται αυτό τεχνικά, σκόπιμα ή όχι δεν με αφορά, τουλάχιστον σαν χρήστη ή εφαρμοστή στην πράξη των διαφόρων υλοποιήσεων. Άλλωστε τα σπουδαία μηχανήματα ενσωματώνουν την συστηματική προσπάθεια των κατασκευαστών τους, ώστε αυτά να είναι ουδέτερα, μην εχουν χαρακτήρα.

Με απασχολούν προ παντός τ' αποτελέσματα. Μία πολύ μικρή ανύψωση στις ανώτερες συχνότητες του φάσματος μπορεί να γίνει αισθητή ως διεύρυνση της στερεοφωνικής εικόνας, η οποία θα εντυπώσιάσει σε πρώτη ακρόαση, θα γίνει όμως αντιληπτή και θα κουράσει σε μακροχρόνια χρήση.
Το ίδιο μιά μικρή ανύψωση σε μεσοχαμηλά μπορεί να εκληφθεί ως αυξημένο σώμα κλπ, κλπ.

Αλλωστε παραπάνω είχα αναφέρει την τονική ακρίβεια ως χαρακτηριστικό σημαντικό σε μία ακρόαση.

Και είναι σημαντικό, πιστεύω, ο ακροατής να αποκτήσει την εμπειρία και ν' αναγνωρίζει χαρακτηριστικά, που μπορούν βραχυπρόθεσμα να τον εντυπωσιάσουν, μακροχρόνια όμως να τον ξεγελάσουν... :smile: