Τυφλό Συγκριτικό DAC

Θα ήταν ενδεχομένως ενδιαφέρον αν, σε κάποιο επόμενο συγκριτικό, βρισκόταν κάποιος να συνεισφέρει το Audiolab 8200CD για την αξιολόγηση του DAC του.
 
να σημειωσω οτι αυτο που βαθμολογηθηκε ειναι το συνολο που ακουσε ο καθενας. χωρος+μηχανηματα+καλωδια. πιστευω οτι στο επομενο θα ειμαστε καλυτεροι. ολες οι προτασεις που εχουν αναρτηθει θα πρεπει να συγκεντρωθουν και να αποτυπωθουν σε ενα ειδος πιστοποιησης. κατα την γνωμη μου θα πρεπει οπωσδηποτε ολα τα μηχανηματα να ακουγονται και με διαφορετικη σειρα ωστε να επιτυχουμε την αποτυπωση της αξιοπιστιας του καθε βαθμολογητη. η συμμετοχη βαρεων οπλων απο το φορουμ ηταν καταλυτικη. ατομα με φοβερες γνωσεις και μερακι αλλα και ανοιχτο μυαλο. μπραβο σε ολους σας και καλη συνεχεια. η επομενη ''τυφλη ακροαση'' θα ανακοινωθει συντομα.
 
να σημειωσω οτι αυτο που βαθμολογηθηκε ειναι το συνολο που ακουσε ο καθενας. χωρος+μηχανηματα+καλωδια. πιστευω οτι στο επομενο θα ειμαστε καλυτεροι. ολες οι προτασεις που εχουν αναρτηθει θα πρεπει να συγκεντρωθουν και να αποτυπωθουν σε ενα ειδος πιστοποιησης. κατα την γνωμη μου θα πρεπει οπωσδηποτε ολα τα μηχανηματα να ακουγονται και με διαφορετικη σειρα ωστε να επιτυχουμε την αποτυπωση της αξιοπιστιας του καθε βαθμολογητη. η συμμετοχη βαρεων οπλων απο το φορουμ ηταν καταλυτικη. ατομα με φοβερες γνωσεις και μερακι αλλα και ανοιχτο μυαλο. μπραβο σε ολους σας και καλη συνεχεια. η επομενη ''τυφλη ακροαση'' θα ανακοινωθει συντομα.

Καλά, πριν ανακοινώσεις κάτι, καλό είναι να συνεννοηθούμε πρώτα
γιατί έχουμε στα σκαριά διάφορες εκδηλώσεις για Μάρτιο σαν φόρουμ και καλό
είναι να μην τα μπλέξουμε..
 
Παιδιά γνωρίζω πολύ καλά ότι το συγκεκριμένο εγχείρημα με το τυφλό συγκριτικό για τα DACs δεν έχει ακόμα κατασταλάξει, όπως επίσης ότι η ώρα δεν είναι κατάλληλη, αλλά παίρνω το θάρρος να κάνω ακόμη μία πρόταση (μη βαράτε!)...

Χθες στη πίτα μιλούσα με φίλο και συμφορουμήτη και με ρώτησε: "τι έχει το menu για τη συνέχεια?"

1) Δεν έχουμε πάρει κάποια εργολαβία, ούτε είναι εφικτό να γίνονται συχνά τέτοια πράγματα σε συγκεκριμένο σπίτι... υπάρχουν και οικογένειες και έξοδα που δεν το επιτρέπουν! επίσης ο χρόνος του καθενός μας είναι περιορισμένος (προσωπικά είχα άδεια και σε περίπτωση που δούλευα δεν θα έπαιρνα πρωτοβουλίες)...

2) Αν εγχειρήματα όπως του Ανδρέα και του Βλάση παρουσιάζουν κάποιο ενδιαφέρον για τη κοινότητα (αυτό τουλάχιστον βλέπω εγώ...), πιστεύω ότι πρέπει να βρούμε λύσεις σαν αυτή που μου πρότεινε ο φίλος χθες: "Ας κλείσουμε ένα χώρο εντός Αθηνών ή Θεσσαλονίκης ή ακόμα να το συνδυάσουμε με κάποια εκδρομή κάπου στο ενδιάμεσο!" και πραγματικά έχει δίκιο! έχουμε πληρώσει ένα κάρο λεφτά στη διασκέδασή μας... αν αυτό δεν λέγεται διασκέδαση τι άλλο είναι?

3) Δεν πρέπει να περιοριστούμε σε DACs! O φίλος στη πίτα χθες με ρώτησε "τι θα είναι το επόμενο" και πήρε την απάντηση "εγώ θα ήθελα test προενισχυτών"... Κάποιοι άλλοι θέλουν ηχεία ή πηγές ή συστήματα κοκ...
Αν προχωρήσει το θέμα, ας δούμε κάθε επιθυμία σαν ξεχωριστή περίπτωση και αναλόγως του ενδιαφέροντος και της προσφοράς προχωράμε...

ο αχόρταγος...:flipout:

ps. captain αν το post πρέπει να μεταφερθεί κάπου αλλού, ελεύθερα!
 
Last edited:
Ελπίζω στο επόμενο σετ αξιολόγησης (με το καλό) να υπάρχουν και ακριβές "πάπιες", ακριβώτερες δηλ. του βουβαλιού αλλά και κάτι ολοκληρωμένο με το σαμπρέ, όπως το νέο Audiolab...
Διότι αν παίζει καλά δεν υπάρχει μετά λόγος (αμφίβολης?) και επίπονης κατασκευής του βουβαλιού...
 
Θα γίνει κατά πάσα πιθανότητα μια συγκριτική ακρόαση buffalo - audiolab 8200cd μες στην εβδομάδα σε έναν φίλο, οπότε θα έχουμε και μια πρώτη "υποκειμενική" βέβαια εικόνα...αν σε ενδιαφέρει pm me να σου πω εντυπώσεις...
 
Καλά, πριν ανακοινώσεις κάτι, καλό είναι να συνεννοηθούμε πρώτα
γιατί έχουμε στα σκαριά διάφορες εκδηλώσεις για Μάρτιο σαν φόρουμ και καλό
είναι να μην τα μπλέξουμε..

μην ανησυχεις, εσυ θα το μαθεις τελευταιος.:flipout:
για να μην εχεις και αγχος βρε παιδι μου. :flipout:
 
Απάντηση: Re: Τυφλό Συγκριτικό DAC

Θα γίνει κατά πάσα πιθανότητα μια συγκριτική ακρόαση buffalo - audiolab 8200cd μες στην εβδομάδα σε έναν φίλο, οπότε θα έχουμε και μια πρώτη "υποκειμενική" βέβαια εικόνα...αν σε ενδιαφέρει pm me να σου πω εντυπώσεις...
:a0210: και εγω θα ηθελα εντυπωσεις..
 
Re: Απάντηση: Τυφλό Συγκριτικό DAC

Παιδιά γνωρίζω πολύ καλά ότι το συγκεκριμένο εγχείρημα με το τυφλό συγκριτικό για τα DACs δεν έχει ακόμα κατασταλάξει, όπως επίσης ότι η ώρα δεν είναι κατάλληλη, αλλά παίρνω το θάρρος να κάνω ακόμη μία πρόταση (μη βαράτε!)...

Χθες στη πίτα μιλούσα με φίλο και συμφορουμήτη και με ρώτησε: "τι έχει το menu για τη συνέχεια?"

1) Δεν έχουμε πάρει κάποια εργολαβία, ούτε είναι εφικτό να γίνονται συχνά τέτοια πράγματα σε συγκεκριμένο σπίτι... υπάρχουν και οικογένειες και έξοδα που δεν το επιτρέπουν! επίσης ο χρόνος του καθενός μας είναι περιορισμένος (προσωπικά είχα άδεια και σε περίπτωση που δούλευα δεν θα έπαιρνα πρωτοβουλίες)...

2) Αν εγχειρήματα όπως του Ανδρέα και του Βλάση παρουσιάζουν κάποιο ενδιαφέρον για τη κοινότητα (αυτό τουλάχιστον βλέπω εγώ...), πιστεύω ότι πρέπει να βρούμε λύσεις σαν αυτή που μου πρότεινε ο φίλος χθες: Ας κλείσουμε ένα χώρο εντός Αθηνών ή Θεσσαλονίκης ή ακόμα να το συνδυάσουμε με κάποια εκδρομή κάπου στο ενδιάμεσο!" και πραγματικά έχει δίκιο! έχουμε πληρώσει ένα κάρο λεφτά στη διασκέδασή μας... αν αυτό δεν λέγεται διασκέδαση τι άλλο είναι?

3) Δεν πρέπει να περιοριστούμε σε DACs! O φίλος στη πίτα χθες με ρώτησε τι θα είναι το επόμενο και πήρε την απάντηση "εγώ θα ήθελε test προενισχυτών"... Κάποιοι άλλοι θέλουν ηχεία ή πηγές ή συστήματα κοκ...
Αν προχωρήσει το θέμα, ας δούμε κάθε επιθυμία σαν ξεχωριστή περίπτωση και αναλόγως του ενδιαφέροντος και της προσφοράς προχωράμε...

ο αχόρταγος...:flipout:

ps. captain αν το post πρέπει να μεταφερθεί κάπου αλλού, ελεύθερα!

Υπάρχει όρεξη βέβαια από τα μέλη, υπάρχει και ενθουσιασμός αλλά καλό θα
είναι να προχωράμε με ένα βήμα την κάθε φορά για να υπάρχει
ουσία και σωστό αποτέλεσμα..

Από τα δεκάδες μέλη σίγουρα ο καθείς έχει μια γνώμη και μια επιθυμία
αλλά όπως καταλαβαίνετε δεν είναι δυνατόν να γίνει κάθε είδους συγκριτικό
πολλές φορές για τεχνικούς-πρακτικούς λόγους.Ηχεία δαπέδου πχ..

Επίσης να υπενθυμίσω οτι υπάρχει επίσημη Διαχειριστική ομάδα και θα πρέπει
να γίνεται μια προσυνεννόηση με τους Διαχειριστές πρίν..
 
Re: Απάντηση: Τυφλό Συγκριτικό DAC

Υπάρχει όρεξη βέβαια από τα μέλη, υπάρχει και ενθουσιασμός αλλά καλό θα
είναι να προχωράμε με ένα βήμα την κάθε φορά για να υπάρχει
ουσία και σωστό αποτέλεσμα..

Από τα δεκάδες μέλη σίγουρα ο καθείς έχει μια γνώμη και μια επιθυμία
αλλά όπως καταλαβαίνετε δεν είναι δυνατόν να γίνει κάθε είδους συγκριτικό
πολλές φορές για τεχνικούς-πρακτικούς λόγους.Ηχεία δαπέδου πχ..

Επίσης να υπενθυμίσω οτι υπάρχει επίσημη Διαχειριστική ομάδα και θα πρέπει
να γίνεται μια προσυνεννόηση με τους Διαχειριστές πρίν..

???
 
Re: Απάντηση: Τυφλό Συγκριτικό DAC

Τι δεν κατάλαβες?

Δεν καταλαβα αν πρεπει να ενημερωνουμε / προσυνεννουμαστε με τους διαχειρηστες - της οποιας κατηγοριας του avclub - πριν, εαν καποιος επιθυμει/γουσταρει/κεφαρει, να μαζεψει στο σπιτι του μηχανακια συμφορουμιτων, και να κατσουν απο κοινου να ακουσουν/κρινουν, και να μεταφερουν τις αποψεις τους στο φορουμ.

Απλη απορια (???) δλδ.
 
Όχι βρε Ντίνο, δεν οφείλει κανείς τίποτα τέτοιο. Μη τρελαθούμε κιόλας..

Απλά, επειδή υπάρχει μεγάλη λίστα εκδηλώσεων / παρουσιάσεων για τους επόμενους μήνες, καλό είναι να υπάρχει συνεννόηση ώστε να βγαίνει το πρόγραμμα όσο το δυνατό πιο όμορφο / βολικό / χωρίς conflicts.
 
να μην πω ότι στη Θεσσαλονίκη ήδη υπάρχουν 3 που παίζουν και ετοιμάζονται άλλα δυό...

Πάμε για ενιαίο ?
 
Re: Απάντηση: Τυφλό Συγκριτικό DAC

Δεν καταλαβα αν πρεπει να ενημερωνουμε / προσυνεννουμαστε με τους διαχειρηστες - της οποιας κατηγοριας του avclub - πριν, εαν καποιος επιθυμει/γουσταρει/κεφαρει, να μαζεψει στο σπιτι του μηχανακια συμφορουμιτων, και να κατσουν απο κοινου να ακουσουν/κρινουν, και να μεταφερουν τις αποψεις τους στο φορουμ.

Απλη απορια (???) δλδ.

Σου απάντησε ο Δημήτρης, Ντίνο..Είναι ακριβώς έτσι, πρέπει να
υπάρχει συνεννόηση και να μην πέφτουν όλα μαζί..
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Τυφλό Συγκριτικό DAC

Δηλαδή Γιώργο αν καταλαβαίνω καλά, σε ένα συγκριτικό με δυό μόνο υποψήφιους πχ λέμε μιά bmw 320 και ένα audi Α4 πρέπει σώνει και καλά το ένα από τα δυό (το καλύτερο) να πάρει 30 και το χειρότερο (που είναι ξεκάθαρο ότι είναι στα σημεία) 1?
Δεν γίνεται να πάρει το ένα πχ 24 και το άλλο 22?

Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα Δημήτρη, γιατί αν ήταν τόσο απλά τότε δεν χρειάζεται να έχεις 30 steps για να συγκρίνεις μεταξύ τους μόνο 2 δείγματα. Αν το κάνεις ως κριτής τότε απαραιτήτως πρέπει να έχεις ένα τρίτο κορυφαίο δείγμα ως αναφορά σου και να βαθμολογείς με απόλυτα κριτήρια και όχι με σχετικά.

Αν ως κριτής βαθμολογούσα τα 6 δείγματα με απόλυτα κτιτήρια, σε κανένα δείγμα δεν θα έδινα βαθμό πάνω από 18 (ενδεικτικά)
 
Last edited:
1. θεωρώ ότι το κυριώτερο κριτήριο θα έπρεπε να είναι όλα τα άλλα εκτός των χαμηλών, μεσαίων, υψηλών. Σήμερα αυτά λίγο πολύ αποδίδονται από κάθε μετατροπέα. Τα άλλα λείπουν. Η αληθοφάνεια, ο όγκος, η σκηνή, τα δυναμικά, η λεπτομέρεια.
2. @ΙΚ. Δεν είναι ΚΑΘΟΛΟΥ απαραίτητο να κανονικοποιηθούν τα δεδομένα.
Δεν είναι απαραίτητο το τελευταίο να πάρει 1. Μπορεί να είναι όλα καλά και κάποιο λίγο χειρότερο. Που όμως δεν αξίζει το 1 που είναι το 1/30 του μέγιστου στην προκειμένη.

Απλά να υπενθυμίσω ότι βγάζοντας το σύνολο της βαθμολογίας ανά κριτή δεν μπορούμε να βγάλουμε συμπέρασμα για το πιο από τα DACs του άρεσε περισσότερο ή πιο θα αγόραζε...

......

Όλοι συμφώνησαν ότι διαφορές υπάρχουν και είναι αισθητές... το πόσο αισθητές θα εξαρτηθεί από το σύστημα που θα παίξουν!

Επίσης αν κάποιος δίνει μεγαλύτερη έμφαση σε μια συγκεκριμένη κατηγορία και λιγότερο σε μια άλλη, είναι προφανές ότι η τελική κατάταξη γι' αυτόν μπορεί να διαφοροποιηθεί από τις βαθμολογίες.

Μη ξεχνάτε ότι βαθμολογήθηκαν συγκεκριμένα πράγματα και όχι ποιο παίζει καλύτερα γενικώς!

:a0210:

Έχοντας λοιπόν την ευθύνη της έντυπης καταγραφής συγκεκριμένων χαρακτηριστικών της ακρόασης οι 6 κριτές μας (χαμηλό, μεσαία, υψηλά, όγκος, δυναμικά, φυσικότητα, καθαρότητα) και εφόσον ήμουν εκτός επιτροπής αξιολόγησης, σκέφτηκα να καταγράψω και μία επιπλέον παράμετρο αξιολόγησης η οποία δεν περιλαμβανόταν στο έντυπο, αυτή της σκηνικής εικόνας που δημιουργεί η αναπαραγωγή και που λογικά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ταυτιστεί με τα «υψηλά» γιατί ένα άκουσμα μπορεί να έχει ωραία και απαλά «υψηλά» αλλά στο χώρο η σκηνή να περιορίζεται – «στενεύει» και να χαμηλώνει.

Επικεντρώθηκα όσο μπορούσα κυρίως στις δύο διαστάσεις στο πλάτος και στο ύψος και κατέγραφα ανά dac τη συμπεριφορά. Τα μουσικά κομμάτια που εστίασα ήταν τα: 2ο, 3ο (φωνή της Αλέξια) και το 4ο. Το σημείο που είχα σταθεί ήταν πίσω από την κριτική επιτροπή εκεί στον πάγκο της κουζίνας (δίπλα στον Διονύση και τον Θεοδόση).
Προσπάθησα να μην επηρεαστώ (ξέροντας ποιο dac έπαιζε) και κυρίως να μην επηρεαστώ από το Beresford που γνώριζα εκ προοιμίου ποια θα ήταν η συμπεριφορά του.

Το αναφέρω αυτό γιατί όσα dac έχω ακούσει, στα οποία είχαν μετατραπεί με παθητική έξοδο, έχουν αυτόν τον χαρακτήρα δηλ. να σηκώνουν τη σκηνή και να την ανοίγουν. Πολλοί την προσομοιάζουν ότι δίνουν ένα αρκετά «ανοιχτό» χαρακτήρα χωρίς να νιώθεις ότι οι φωνές και τα όργανα να συγκεντρώνονται κατά ανάγκη, στο νοητό χώρο που σχηματίζεται από το πλάτος και μέγιστο ύψος των ηχείων. Αυτό είναι χαρακτηριστικό που διχάζει δηλ. σε άλλους αρέσει υπερβολικά, ενώ σε άλλους τους ξενίζει.

Γνώριζα ότι τα Xindac, Musical Fidelity, Wolfson (8740) είναι απείραχτα (εργοστασιακά) οπότε ήθελα να δω πως θα αντιμετωπίσουν τη σκηνική εικόνα.
Επίσης ήμουν πολύ περίεργος να δω τη συγκεκριμένη έκδοση του Buffalo η οποία έχει διακριτό αναλογικό στάδιο (legato), που για πολλούς θεωρείτε ίσως η καλύτερη υλοποίησή του. Επίσης είχε αναφερθεί ότι το Benchmark δεν είναι καθαρό εργοστασιακό, αλλά δυστυχώς δεν είχαμε τις πληροφορίες της μετατροπής.

Σε αυτό που άκουσα, όπως το άκουσα, στο σύστημα του Βλάση (υπό την οδήγηση του Cary pre) - σκηνική εικόνα μεγαλύτερη της τυπικής-αναμενόμενης είχαν μόνο τα Xindac & Beresford.
Τα λοιπά dac είχαν παρόμοια σκηνική εικόνα (μικροδιαφορές) η οποία εστιαζόταν ανάμεσα στο χώρο που δημιουργούσαν τα ηχεία τόσο ως προς το πλάτος όσο και ως προς το ύψος τους. Το Xindac δημιουργούσε ως προς το πλάτος της σκηνικής εικόνας μια ευρεία εικόνα η οποία έφευγε από το νοητό κάθετο άξονα των ηχείων και σε μερικές περιπτώσεις η εικόνα χτύπαγε μέχρι τις πλαϊνές κουρτίνες.
Το σχετικό συνέβαινε και στο Beresford το οποίο και αυτό έφευγε σε πλάτος εκτός του νοητού κάθετου άξονα των ηχείων, όχι όμως στο βαθμό του Xindac, ένα σκαλοπάτι πιο κάτω.
Ως προς το ύψος της σκηνικής εικόνας το Xindac, αναπαρήγαγε όπως ακριβώς και τα λοιπά dac, δηλαδή σταματούσε στο άνω ύψος των ηχείων.
Απεναντίας το Beresford, ανέβαζε τη σκηνική εικόνα ψηλά και μάλιστα σε κάποια σημεία του 2ου μουσικού κομματιού, ένιωθα ότι έφευγε μισή φορά πάνω από συνολικό ύψος των ηχείων.
Θα ήθελα εάν γνωρίζει ο φίλος Γιώργος (Internet King) πως υλοποιεί το αναλογικό μέρος του το Xindak.

Εάν πρέπει να αποδώσω μια άτυπη βαθμολογία με κλίμακα 1-6, θεωρώντας ότι το τυπικό άκουσμα είναι στο μέσο όρο δηλ. 3, τότε::
Πλάτος σκηνής
Xindak : 6
Beresford : 5
Buffalo-Wolfson : 4-
Benchmark-MF : 3

Ύψος σκηνής
Beresford : 5-6
Xindak- Buffalo-Wolfson- Benchmark-MF : 3


Δεν ξέρω εάν τα λοιπά άτομα που δεν συμμετείχαν στην κριτική επιτροπή, όπως ο Βλάσης, ο Μιχάλης, ο Νίκος, ο Αλέξανδρος, έχοντας μια πιο χαλαρή άνεση ακρόασης απαλλαγμένοι από τη διαδικασία της έντυπης αξιολόγησης, εάν εστίασαν σε αυτή την παράμετρο ή ίσως και σε κάποια επιπρόσθετη.
 
Last edited:
Μάνο προσωπικά επέλεξα να μην ξέρω τι έπαιζε πλην του δικού μου που το επιδίωξα, κυρίως γιατί το αναγνώρισα και όταν έπαιζε προ συναγωνισμού!

Επίσης δεν επικέντρωσα την προσοχή μου ιδιαίτερα στη σκηνική εικόνα, αν και κανένα δεν με ανάγκασε να πω ότι ξεχώρισε αισθητά σε αυτό το τομέα (στα αυτιά μου). Ίσως επειδή καθόμουν από την άλλη πλευρά? Δεν ξέρω...

Διαφορά κατάλαβα όμως σε αυτό το τομέα μεταξύ των δύο βουβαλιών. Του Θεοδόση μου φάνηκε πιο κλειστό!