Velodyne - Subwoofer Management System

Στέργιο τα sub για χωροταξικούς λόγους δεν μπορούν να αλλάξουνμ θέση. Γι' αυτό άλλωστε πήρα κι ένα τέτοιο μηχανάκι.

Η φάση αλλάζει ανα 15 μοίρες. Εχω ήδη δοκιμάσει σε διάφορα settings με φάση 00-180-90-45-135 αλλά τίποτα....
 
Καλημερα και απο εμενα εχω το DD12.Δοκιμασες την αυτοματη ρυθμισει? Εγω δεν εχω καμπιλη.
 
Κανε μια δοκιμη με το ενα μονο του και ακου αν παραμορφωνη τοσο πολυ.
 
τασο αν το προβλημα σου ειναι οτι δεν εχεις χαμηλο στην πρωτη σειρα οπως ειπε και ο στεργιος μονο με μετακινηση των γουφερ λυνεται.
 
Απάντηση: Re: Velodyne - Subwoofer Management System

τασο αν το προβλημα σου ειναι οτι δεν εχεις χαμηλο στην πρωτη σειρα οπως ειπε και ο στεργιος μονο με μετακινηση των γουφερ λυνεται.


Σίγουρα; Αν αυτό είναι 1000% σίγουρο, τότε άσκοπη αγορά. :bigcry:
 
Απάντηση: Re: Velodyne - Subwoofer Management System

Σίγουρα; Αν αυτό είναι 1000% σίγουρο, τότε άσκοπη αγορά. :bigcry:

Aν αυτό το ηλεκτρονικό μαραφέτι μπορεί να φέρει την κορυφή του μπάσου στην πρώτη σειρά που το θέλεις και αν υποθέσουμε ότι εκεί το μπάσο σου έχει κανονικά κοιλιά, τότε στο υπόλοιπο δωμάτιο δε θα μπορείς να καθήσεις από το μπουμάρισμα.

Δεν έχεις καθόλου περιθώριο για μετακίνηση? ούτε 20-30 πόντους?
 
Στέργιο όσο κι αν σου φαίνεται περίεργο, δεν υπάρχει ποτέ μπουμάρισμα στον χώρο αυτόν για τον απλούστατο λόγο ότι δεν υπάρχουν ανακλάσεις. Κι όταν λέμε δεν υπάρχουν, ΔΕΝ υπάρχουν!. Οπως είπα και στην αρχή στον χώρο αυτόν ισχύουν άααααααλλα πράγματα...
Οχι δεν μπορώ να τα μετακινήσω 20-30 πόντους αλλά νομίζω και κάποια στιγμή που το είχα κάνει , μια από τα ίδια πάλι. Η μεγάλη διαφορά θα συμβεί αν π.χ. τα βγάλω από τις γωνίες που σχηματίζουν με τα L,R ηχεία και τα βάλω στους πλαϊνούς τοίχους. Το έχω κάνει με χάλια αποτελέσματα (εξαφανίστηκε παντού το μπάσο).
Περίεργο, νόμιζα ότι με τέτοια μαραφέτια μπορείς να κάνεις ότι παραμετροποίηση θέλεις στον ήχο. :chinscratch:
 
πχ η δικη μου γραμη δεν κανει τοσο μεγαλη καμπυλη ειναι σχεδον ευθεια.Αν μπορω θα βαλω μια φωτο.
 
Στέργιο όσο κι αν σου φαίνεται περίεργο, δεν υπάρχει ποτέ μπουμάρισμα στον χώρο αυτόν για τον απλούστατο λόγο ότι δεν υπάρχουν ανακλάσεις.

Φίλε Τάσο, όπως και να είναι ο χώρος σου είμαι βέβαιος ότι και για αυτόν ισχύουν οι νόμοι της φυσικής.
Ας μη το πω "μπουμάρισμα" λοιπόν.

Σε κάποια σημεία του δωματίου σου υπάρχουν κορυφές και σε κάποια άλλα λακούβες σε κάποιες χαμηλές συχνότητες, θες δε θες.

Φτιάξε ένα cd με τόνους που να διαρκούν 30 δευτερόλεπτα και βάλτο να παίζει από 30-80Hz (χαμηλά, μη πάρεις κανα μεγάφωνο στο χέρι) και πάρε ένα ντεσιμπελόμετρο στο χέρι.

Θα δεις ότι κάνοντας βόλτα μέσα στο δωμάτιο κάπου θα σου δείχνει πχ 70 και κάπου θα σου δείχνει 90 (ή και παραπάνω).
Χωρίς να σημαίνει ότι αυτός είναι και ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος μέτρησης, σου δίνει μια ιδέα για τις διακυμάνσεις που μπορεί να έχουν οι χαμηλές συχνότητες μέσα στο δωμάτιο.

Αλλάζοντας τη θέση του (των) σαμπ, μεταβάλλουμε τη θέση αυτών των λακκουβών και των κορυφών ανάλογα, προσπαθώντας να φέρουμε τα πράγματα εκεί που θέλουμε (όπως στην περίπτωσή σου, το μπάσο στην πρώτη σειρά).

Όλα αυτά έχουν να κάνουν με τη γεωμετρία του χώρου και όχι με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του όπως είναι η μόνωση κλπ κλπ. Τα φαινόμενα αυτά υπάρχουν σε όλους τους χώρους!

Το να δέσεις σωστά ένα sub είναι για μένα μια πολύ-πολύ δύσκολη δουλειά. Μπορεί σε καμιά βδομάδα κουβαλήματος να έχεις πετύχει ανεκτό αποτέλεσμα, όμως η βέλτιστη τοποθέτηση απαιτεί ενασχόληση...μηνών, ιδίως όταν έχεις πάνω από ένα sub στο χώρο με τον σοβαρότατο κίνδυνο να έχεις ακυρώσεις!

Τα μηχανήματά σου είναι πολύ δυνατά, οπότε δεν υπάρχει περίπτωση, το μπάσο υπάρχει.

Το θέμα είναι να βρούμε που πάει! :operator:

Δοκίμασε να βάλεις τα δυο sub σου σε αντίθετη ακριβώς φάση το ένα από το άλλο, συμμετρικά στο χώρο.


ΥΓ: το μικροφωνάκι του velodyne να υποθέσω ότι το έβαλες στο ύψος του αυτιού στη θέση ακρόασης ε?
 
Σωστά. Το μπάσο υπερισχύει στις γωνίες του δωματίου - απέναντι από τα sub -κατά 6 db . Φαίνεται και στο ντεσιμπελόμεντρο και στο αυτί. Αλλά στις γωνίες δεν κάθεσαι έτσι κι αλλιώς, επομένως αδιάφορο.
Τα sub τα έχω στην ίδια φάση. Αν αλλάξω φάση στο ένα από τα δύο τότε χάνεται το μπάσο (το έχω δοκιμάσει κι αυτό).
Το μικρόφωνο το ακούμπησα με την βάση του, στο χερούλι του καθίσματος. Οχι δεν είναι στο ύψος του αυτιού. Αν και δεν νομίζω ότι θα έχω τίποτα τραγική βελτίωση.

Σας ξαναλέω: το πρόβλημα είναι ότι τερματίζει πολύ εύκολα η καμπύλη στο ταβάνι και δεν μπορώ να δω την καμπύλη. Τα 87db είναι αστεία για sub.
 
Είχα από παλιά έναν διάλογο με τον υπεύθυνο του customer service της Velodyne, του οποίου του απεύθυνα τον προβληματισμό μου και ιδού η απάντησή του:

Tasos,

In a typical theater application your calibration point is going to be 75dBc, therefore with your receiver or processor volume set to 0 db (reference level), when you play back the test tones you'll want to set your various speakers to output 75dB on the c-weighted scale. That output level coincides with the middle of our graph that the SMS-1 displays.
The problem with trying to calibrate at 85 - 87 dB is that the supplied microphone is going to be nearing its saturation point, which is not going to yield accurate readings either. It sounds to me like you may need to tweek your settings and output level adjustments a bit to bring things more in range of normal listening levels. Once you have everything dialed in at the mid-scale range on the SMS-1, things should not change that much as you increase your output level, especially if your room is well sound proofed and damped. Regards,

David J. Santos
Customer Service Mgr.
Velodyne Acoustics, Inc.