Sonus Naturalis
Μέλος Σωματείου
Re: Απάντηση: Re: Weiliang AK4399 Dac
Να σου θυμίσω ότι πολλοί τραγουδιστές/τραγουδίστριες τονίζουν από φυσικού τους το "Σίγμα". Το οποίο είναι τραγουδιστικό λάθος, θα μπορούσαμε να πούμε, αλλά γίνεται συνέχεια, διαρκώς και κατά κόρον. Σχεδόν σε όλες τις ηχογραφήσεις έχουμε θέματα με τονισμένο συριστικό, από τους ίδιους τους εκτελεστές.
Το φαινόμενο αυτό αντιμετωπίζεται με τους De-essers, που είναι ειδικά plug-ins φτιαγμένα γι' αυτή τη δουλειά, να μειώνουν τα αποτελέσματα του "S".
Το ίδιο ισχύει για τα σύμφωνα b, p, f και t. Κατά την εκφορά τους εκτοξεύονται "ποσότητες" αέρα που γίνονται άμεσα ακουστές στην ηχογράφηση, γι' αυτό χρησιμοποιοούμε pop filters. Θα εκπλαγείς ίσως, αλλά τα έχουμε τα φαινόμενα αυτά και όταν τοποθετούμε τα μικρόφωνα σε απόσταση 1, 1.5, ή και 2 μέτρων.
Γι' αυτό κατά τη γνώμη μου η εκφορά αυτών των συμφώνων, συριστικού κλπ, δεν αποτελεί καθόλου ασφαλές κριτήριο για να εκτιμήσουμε ένα σύστημα αναπαραγωγής. Επειδή δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πως τα απέδιδαν στην πραγματικότητα οι εκτελεστές, ούτε τι άφησε τελικά ο ηχολήπτης-παραγωγός.
Από την άλλη πλευρά μπορεί να αποτελεί και ένδειξη για κάποια έμφαση στην περιοχή (μεσοϋψηλά).
Διευκρίνηση: Δε λέω να μην τα λαμβάνουμε υπ' όψη, αλλά ότι δεν αποτελούν ασφαλές κριτήριο.
Ποιά είναι όμως η σωστή, εδώ είναι το ζήτημα Σωκράτη!Η σωστή απόδοση-ειδικά των συριστικών-είναι μεγάλο προσόν και το κοιτάζουμε πάντα.
Φαίνεται πως η επιλογή σου ήταν σωστή λοιπόν!
Να σου θυμίσω ότι πολλοί τραγουδιστές/τραγουδίστριες τονίζουν από φυσικού τους το "Σίγμα". Το οποίο είναι τραγουδιστικό λάθος, θα μπορούσαμε να πούμε, αλλά γίνεται συνέχεια, διαρκώς και κατά κόρον. Σχεδόν σε όλες τις ηχογραφήσεις έχουμε θέματα με τονισμένο συριστικό, από τους ίδιους τους εκτελεστές.
Το φαινόμενο αυτό αντιμετωπίζεται με τους De-essers, που είναι ειδικά plug-ins φτιαγμένα γι' αυτή τη δουλειά, να μειώνουν τα αποτελέσματα του "S".
Το ίδιο ισχύει για τα σύμφωνα b, p, f και t. Κατά την εκφορά τους εκτοξεύονται "ποσότητες" αέρα που γίνονται άμεσα ακουστές στην ηχογράφηση, γι' αυτό χρησιμοποιοούμε pop filters. Θα εκπλαγείς ίσως, αλλά τα έχουμε τα φαινόμενα αυτά και όταν τοποθετούμε τα μικρόφωνα σε απόσταση 1, 1.5, ή και 2 μέτρων.
Γι' αυτό κατά τη γνώμη μου η εκφορά αυτών των συμφώνων, συριστικού κλπ, δεν αποτελεί καθόλου ασφαλές κριτήριο για να εκτιμήσουμε ένα σύστημα αναπαραγωγής. Επειδή δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πως τα απέδιδαν στην πραγματικότητα οι εκτελεστές, ούτε τι άφησε τελικά ο ηχολήπτης-παραγωγός.
Από την άλλη πλευρά μπορεί να αποτελεί και ένδειξη για κάποια έμφαση στην περιοχή (μεσοϋψηλά).
Διευκρίνηση: Δε λέω να μην τα λαμβάνουμε υπ' όψη, αλλά ότι δεν αποτελούν ασφαλές κριτήριο.