Xenon vs Uhp Part II

Ναι αλλα προφανως δεν το καταλαβα.
Με απλα Ελληνικα, θεωρεις οτι μπορει μια UHP να εχει παραπλησια αποτελεσματα με μια Xenon εφοσον φυσικα ειναι σωστα φιλτραρισμενη ή οχι;


EDIT: Διαβαζα το ποστ σου ν.177.

Λες, Την αδυναμία σωστης απόδοσης της χρωματικής παλλέτας της "απλής" λάμπας έναντι αυτής τεχνολογίας xenon έγκειται στο γεγονός μειωμένης κυρίως ενέργειας στην περιοχή των 580nm και 500 nm περίπου.

Τι συνεπαγεται αυτο; Εχει επιδραση στο τελικο αποτελεσμα που βλεπουμε; Διοτι, πρωτη φορα το διαβαζω και θα ηταν ενδιαφερον με την αδεια σου να το μεταφερουμε και στο Αμερικανικο φορουμ για να δουμε αντιδρασεις...


Ναι Τάκη έχει και μπορείς να το ανεβάσεις στο Αμερικάνικο.
 
Βαρέθηκα να τα διαβάσω όλα…
Το θέμα από την αρχή μοιάζει να έχει να κάνει με το φωτιστικό του σαλονιού μου. Αν βλέπει κάποιος μία ταινία, σιγά μην ξεχωρίσει τον τομέα μοντέλο λάμπας. Μία ταινία τραβιέται πρώτα πρώτα σε ψηφιακό φόρμα πλέον και αν υπάρχει κάμερα που μπορεί να αποδώσει κατευθείαν το μπλε του ουρανού, τότε να συζητάμε και για όλα τα άλλα. Δεν νομίζετε ότι ψάχνετε ψήλους στα άχυρα;
 
Re: Απάντηση: Xenon vs Uhp Part II

Τωρα, αν στην παραπανω περιπτωση (με την λαμπα στο low οταν ο προβολεας ρυθμιστηκε πχ στο High) υπαρχει "πολυ εξασκημενο ματι , που να μπορει να ξεχωρισει τη διαφορα στο χρωμα που προερχετε/επιφερει διαφορετικη θερμοκρασια, και τις υπολοιπες διαφορες στα χρωματα" τι να πω, συγχαρητηρια στον κατοχο του και ελπιζω καποτε να το δωρησει στην επιστημη για περαιτερω ερευνες!:worshippy:
Έχω και εγώ αυτή την απορία!

Υπάρχει τελικά διαφορά στη θερμοκρασία του λευκού μεταξύ της Low και High ρύθμισης της λάμπας???

Η κοινή λογική θα έλεγε ότι με τη λάμπα στο High το φως θα έχει θερμοκρασία περισσότερα Κέλβιν και με το Low λιγότερα.
 
Re: Απάντηση: Xenon vs Uhp Part II

Βαρέθηκα να τα διαβάσω όλα…
Το θέμα από την αρχή μοιάζει να έχει να κάνει με το φωτιστικό του σαλονιού μου. Αν βλέπει κάποιος μία ταινία, σιγά μην ξεχωρίσει τον τομέα μοντέλο λάμπας. Μία ταινία τραβιέται πρώτα πρώτα σε ψηφιακό φόρμα πλέον και αν υπάρχει κάμερα που μπορεί να αποδώσει κατευθείαν το μπλε του ουρανού, τότε να συζητάμε και για όλα τα άλλα. Δεν νομίζετε ότι ψάχνετε ψήλους στα άχυρα;

Μάλλον θα έπρεπε να τα διαβάσεις όλα πριν τα σχολιάσεις. ;)

Επίσης, πολύ λίγες ταινίες γυρίζονται σε ψηφιακό φορμά (για την ώρα).
 
Πω πω, μία μέρα έλειψα (είχα πάει για service την καφετιέρα μου) και κοντέψατε να σκοτωθείτε.

Άσε που μου συγχύσατε τον Κούλη.

Κατά τα άλλα το είχα προβλέψει:

Κατά τα άλλα, άμα τη αφίξει των μεγάλων κεφαλιών από το 4ημέρο τους :p, προβλέπω σφαγή στο thread. :p

:p
 
Απάντηση: Re: Xenon vs Uhp Part II

Τι σχεση εχουν οι CRT με τα παραπανω;

Νομίζω οτι οι CRT δεν έχουν χρωματικό περιορισμό των 8 bit, απο ότι ξέρω τουλάχιστον, μπορούν να δείξουν πολύ περισότερα χρώματα, είχα διαβάση για
16, 32, και 48bit, εκτός και κάνω λάθος, τότε συγνώμη.
 
Για τις λαμπες οτι εχουν φιλτραριστει στο να αποδιδουν D65 σε ενα απο τα δυο modes το διαβασα καπου στο Avsforum, αλλα και παλι δεν ειμαι ειδικος για να ξερω παραπανω.
Αφου ομως δεχεσαι οτι οτι "το μηχανημα μπορει να ρυθμιστει σε D65 ειτε στη μια ειτε στην αλλη θεση" σημαινει οτι δεχεσαι πως σε μια απο τις δυο θεσεις θα παιζει λαθος/διαφορετικα και αυτο ειναι ευκολως αντιληπτο και απο μη εξασκημενο ματι.
Τωρα, η απλη μου λογικη λεει οτι η διαφορετικη εικονα που βλεπουμε στην β' θεση της λαμπας, οφειλεται κυριως το οτι εχει πλεον παρεκκλίνει συνολικα απο το D65 η θερμοκρασια λευκου του προβολεα και οχι οτι ειναι θεμα λαμπας καθεαυτης! Με λιγα λογια, αν μετρησει ξανα ο Μανωλης το συστημα θα δει διαφορετικη (εστω και λιγο θερμοκρασια λευκου) αρα χαλαει η ρυθμιση!
Τωρα, αν στην παραπανω περιπτωση (με την λαμπα στο low οταν ο προβολεας ρυθμιστηκε πχ στο High) υπαρχει "πολυ εξασκημενο ματι , που να μπορει να ξεχωρισει τη διαφορα στο χρωμα που προερχετε/επιφερει διαφορετικη θερμοκρασια, και τις υπολοιπες διαφορες στα χρωματα" τι να πω, συγχαρητηρια στον κατοχο του και ελπιζω καποτε να το δωρησει στην επιστημη για περαιτερω ερευνες!:worshippy:

Κανε το τεστ που περιγραφει ο Μανωλης εχοντας μια καρτελα greyscale απο το dve , κι ασε τις "εξυπναδουλες" με την επιστημη.
Θα το δεις κι εσυ πανευκολα !
 
Κανε το τεστ που περιγραφει ο Μανωλης εχοντας μια καρτελα greyscale απο το dve , κι ασε τις "εξυπναδουλες" με την επιστημη.
Θα το δεις κι εσυ πανευκολα !

:flipout::flipout:

Το σκεφτηκες καλα που του ειπες να κανει τεστ.....!!!!!!
Αφου ξερεις τι αποτελεσμα θα βγαλει....απορω με την παρτη σου ωρες-ωρες..!!!!!
 
Last edited:
Οι διαφορες ειναι μικρες στη θερμοκρασια. Τοσες που σου επιτρεπουν να ρυθμισεις η στη μια η στην αλλη.
Απο την αλλη, μπορει να διακριθει αν η διαφορα στο χρωμα ειναι θεμα θερμοκρασιας η κατι αλλο. Δυσκολα αλλα γινεται και με το ματι.
Θελει απλα εξασκηση και υπαρχουν ανθρωπου που τα βλεπουν αυτα τα πραγματα, οσο και να φαινεται περιεργο. Δεν ειναι μαγοι ουτε φορουν αισθητηρες. Αν ασχοληθει καποιος να καταλαβει στην οθονη τι ειναι το ενα και τι το αλλο , με εξασκηση τα βλεπει.

Συμφωνω......
Ολα ειναι θεμα εξασκησης....
Ειναι σαν την δουλεια που κανει ο καθε ενας μας....
Ολοι μπορουν να την κανουν αν ασχοληθουν....
 
Re: Απάντηση: Xenon vs Uhp Part II

Συμφωνω......
Ολα ειναι θεμα εξασκησης....
Ειναι σαν την δουλεια που κανει ο καθε ενας μας....
Ολοι μπορουν να την κανουν αν ασχοληθουν....
Προφανώς αγνοείς άπειρες δουλειές (και όχι μόνο) όπου υπάρχουν πολλά απαιτούμενα η διάθεση των οποίων δεν είναι θέμα μόνο ενασχόλησης.

Μία φιλική παρατήρηση προς όλους:

Καταντάει το λιγότερο ενοχλητικό ένα ενδιαφέρον θέμα να χαλάει με προσωπικές αντιπαραθέσεις, μπηχτές, ειρωνείες κλπ.

Εάν σας είναι τόσο δύσκολο να συγκρατηθείτε στην ‘αντιμετώπισή’ προσωπικών αντιπαθειών, προσπαθήστε τουλάχιστον να σεβαστείτε τους υπόλοιπους που προσπαθούν να παρακολουθήσουν ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον θέμα (το οποίο άλλωστε περιέχει πολλά τεχνικά δεδομένα η απουσία των οποίων από τα threads γενικότερα ενοχλεί / απογοητεύει πολλούς τελευταία).
 
Αυτό πως να το εκλάβω?

Τώρα την είδα και την δική σου κλαψούρα :p

Εννοώ Μανωλίτο μου, πολύ απλοϊκά, ότι θα μπορούσε κάποιος να πει πόσο ωραία, ζωντανά κλπ κλπ ήταν τα χρώματα προ της ρύθμισης και πόσο άτονα κατέληξαν μετά από αυτή.

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι τα 2α είναι λάθος ή χειρότερα. Το αντίθετο μάλιστα (όπως άλλωστε φαίνεται εύκολα σε πολλές περιπτώσεις).

Απλώς τα ‘έντονα’ χρώματα εκ πρώτοις εντυπωσιάζουν το (ειδικά ανεκπαίδευτο) μάτι.

Κάτι αντίστοιχο θα μπορούσε να πει κανείς χοντρικά για την, λανθασμένη εν τέλει, σύγκριση μίας λάμπας Xeon με μία UHP.
 
παντως αυτο το θεμα παραειναι τεχνικο κατα τη γνωμη μου και δεν προκειται να βγει ακρη.Πηγα και διαβασα και το θεμα του Τακη στο αμερικανικο και ο καθενας λεει τα δικα του,φυσικο ειναι,δεν μπορει να περιμενει κανεις απνατηση σάυτο παρα μονο απο εξειδικευμενους μηχανικους.Αν δεν ειναι κανεις παρων στα εργαστηρια της ΣΟΝΥ να δει γιατι ασχολουνται με την Ξενον δεν βλεπω λυση στο θεμα αυτο.Το βασικο θεμα του Τακη αν μπορει να παρει κανεις ακριβως την ιδια αποδοση με φιλτραρισμα δεν απαντηθηκε για μενα.Περαν τουτου δεν ειναι ξεκαθαρες οι διαφορες στη διαχρονικη συμπεριφορα των λαμπων και τι αποτελεσμα θα εχουν.Η ουσια ειναι οτι η Ξενον εχει -κατα τη γνωμη μου-αρκετα μειονεκτηματα που θα την καταστουσαν εντελως ασυμφορη αν δεν υπηρχε καποιος λογος να χρησιμοποιειται.Σ'αυτο το επιχειρημα το μονο που διαβασα απο τους αμερικανους ειναι οτι ειναι καθαρα μαρκετιστικο κολπο της ΣΟΝΥ.Δεν με πειθουν.Φυσικα,μακαρι να γινεται να φιλτραριστει η UHP και να δειχνει ακριβως το ιδιο ,αλλα γιατι οι περισσοτεροι που εχουν δει ως τωρα προβολεις με τις λαμπες αυτες βλεπουν διαφορες?Ας φτιαξουν εναν προβολεα με UHP
που να δειχνει ακριβως σαν την Ξενον.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Xenon vs Uhp Part II

Προφανώς αγνοείς άπειρες δουλειές (και όχι μόνο) όπου υπάρχουν πολλά απαιτούμενα η διάθεση των οποίων δεν είναι θέμα μόνο ενασχόλησης.

Δυστυχως διαφωνω.....
Ετσι ειναι οι αποψεις.....
 
Απάντηση: Re: Xenon vs Uhp Part II

παντως αυτο το θεμα παραειναι τεχνικο κατα τη γνωμη μου και δεν προκειται να βγει ακρη.Πηγα και διαβασα και το θεμα του Τακη στο αμερικανικο και ο καθενας λεει τα δικα του,φυσικο ειναι,δεν μπορει να περιμενει κανεις απνατηση σάυτο παρα μονο απο εξειδικευμενους μηχανικους.Αν δεν ειναι κανεις παρων στα εργαστηρια της ΣΟΝΥ να δει γιατι ασχολουνται με την Ξενον δεν βλεπω λυση στο θεμα αυτο.Το βασικο θεμα του Τακη αν μπορει να παρει κανεις ακριβως την ιδια αποδοση με φιλτραρισμα δεν απαντηθηκε για μενα.Περαν τουτου δεν ειναι ξεκαθαρες οι διαφορες στη διαχρονικη συμπεριφορα των λαμπων και τι αποτελεσμα θα εχουν.Η ουσια ειναι οτι η Ξενον εχει -κατα τη γνωμη μου-αρκετα μειονεκτηματα που θα την καταστουσαν εντελως ασυμφορη αν δεν υπηρχε καποιος λογος να χρησιμοποιειται.Σ'αυτο το επιχειρημα το μονο που διαβασα απο τους αμερικανους ειναι οτι ειναι καθαρα μαρκετιστικο κολπο της ΣΟΝΥ.Δεν με πειθουν.Φυσικα,μακαρι να γινεται να φιλτραριστει η UHP και να δειχνει ακριβως το ιδιο ,αλλα γιατι οι περισσοτεροι που εχουν δει ως τωρα προβολεις με τις λαμπες αυτες βλεπουν διαφορες?Ας φτιαξουν εναν προβολεα με UHP
που να δειχνει ακριβως σαν την Ξενον.

Δημητρη, να επαναλαβω, πως κατα την ταπεινη μου γνωμη, προκειμενου να μπορεσεις να αξιολογησεις την χρωματικη συμπεριφορα μιας λαμπας Xenon πρεπει κατ'αρχην να την δεις σε εναν προβολεα που ειναι ρυθμισμενος σωστα συμφωνα με τα προτυπα της βιντεοπροβολης (πχ rec709 για HD υλικο). Αλλιως, δεν μπορεις να γνωριζεις αν το χρωμα που βλεπεις στον προβολεα και σου αρεσει, οφειλεται στην λαμπα ή απλως στο γεγονος οτι τα πρωτευοντα χρωματα του ειναι υπερκορεσμενα οπως στην περιπτωση των Sony 100/200.
Και απο το θεμα στο αμερικανικο φορουμ βγηκε για εμενα ενα ενδιαφερον συμπερασμα: Το οτι το consensus που διαμορφωνεται εκει ειναι υπερ της αποψης του Greg Rogers αφου η συντριπτικη πλειοψηφια των συμμετεχοντων (μεταξυ των οποιων ανθρωποι με μεγαλες γνωσεις οπως ο Mark Peterson και ο Noah Katz) θεωρει οτι με την χρηση σωστα φιλτραρισμενων λαμπων UHP μπορουμε ουσιαστικα τα ιδια χρωματικα αποτελεσματα με το αν χρησιμοποιουσαμε Xenon.
Φυσικα κανενας δεν μπορει πραγματικα να γνωριζει ποιος εχει δικιο, αφου ειναι παρα πολλα τα σταδια που μεσολαβουν πριν φτασει η εικονα στο πανι μας..
Επειδη ειμαι πρακτικος ανθρωπος καταρχην, θα ηθελα πολυ να διοργανωναμε καποιο τεστακι εαν βρισκαμε εναν 200ρη οπου θα βλεπαμε πως ειναι τα χρωματα "μαμα" και πως μετα απο χρωματικη διορθωση συμφωνα με τα προτυπα. Αν καποιος βρει τον Sony εγω φερνω τον Lumagen, και ο Καστρουνης τον εαυτο του! :D
 
Nαι.....
Καλο ειναι να κανετε ενα τεστακι για να δειτε αν υπαρχει διαφορα..

Καλη δυναμη Μανωλη.....δειξε και την διαφορα αν υπαρχει ωστε να την καταλαβουν στα σιγουρα....
 
Συμφωνώ με τον SPCAV !!!
Ενα θέμα το οποίο έχει κάποιο ενδιαφέρον μέσα στη πλήρη ησυχία τελευταία, για όλους οσους ενδιαφέρονται λίγο παραπάνω απο το απλό διαβασμα χαρακτηριστικών, καταντησε σαν μεσημεριανη εκπομπή.

Θα περιμενα μια πιο ωριμη αντιμετώπιση απο ατομα όπως τον προσφάτως τέως διαχειριστή μας (που εκτιμώ το πλειστον των γραπτών του ιδιαίτερως) που σε κάθε post του απαντάει με υπονοούμενα και με ειρωνίες.

ή είμαστε μια παρέα στη κυριολεξία χωρίς αντεγκλίσεις και μου-σου ή μόνο στα χαρτιά και στα πιστοποιητικά.

Η αποψη μου επι του θέματος, αν μου επιτρέπετε να συνεισφέρω, ακουμπάει ακριβώς όπως του συνφορουμίτη DIMA. Οσο δεν μιλάνε οι μηχανικοί ανοικτά πιστεύετε οτι δια της ατόπου επαγωγής "βλέπω-δεν βλέπω" διαφορα θα μπορέσουμε να δώσουμε έστω και μια μικρή απάντηση;
Καλούμαστε στο Thread να κάνουμε Reverse engineering σε αυτα που οι μηχανικοί κρατούν ερμητικώς κλειστά, με τη βοηθεια απλών μετρητικών οργάνων ή δια γυμνού οφθαλμού;

Αυτό που έχω παρατηρήσει είναι οτι όλοι οι ακριβοί τρίτσιποι DLP και οι επαγγελματικοί προβολεις φοράνε πάντα Xenon και μάλιστα το διαλαλούν στα spec τους γραμμένο με Bold.
Υπάρχει λόγος άραγε;
Μανώλη, αν μου επιτρέπεις τον ενικό, γνωρίζεις κάτι παραπάνω;
 
Απάντηση: Re: Xenon vs Uhp Part II

Αυτό που έχω παρατηρήσει είναι οτι όλοι οι ακριβοί τρίτσιποι DLP και οι επαγγελματικοί προβολεις φοράνε πάντα Xenon και μάλιστα το διαλαλούν στα spec τους γραμμένο με Bold.
Υπάρχει λόγος άραγε;
Μανώλη, αν μου επιτρέπεις τον ενικό, γνωρίζεις κάτι παραπάνω;

Κώστα οι επαγγελματικοί προβολείς θέλουν-πρέπει να καλύψουν μεγάλες οθόνες από μεγάλες αποστάσεις άρα θέλουν πολύ φως και πολύ ισχύ για αυτό.
Οι Xenon λάμπες έχουν το πλεονέκτημα να κρατούν σταθερά τα χαρακτηριστικά τους κατά την διάρκεια της ζωής τους.
 
Στο θεμα του Αμερικανικου φορουμ εγινε μια πολυ ενδιαφερουσα τοποθετηση που θεωρω οτι εξηγει επαρκως γιατι πιθανον να μην ειναι αντιληπτες οι φασματικες διαφορες της λαμπας Xenon απο το ανθρωπινο ματι:

In terms of accurate color reproduction from a digital PJ neither Xenon nor UHP has any advantage over the other, not even infinitesimally so. This isn't a matter of "opinion". It has to do with the science of human vision. It isn't physically possible. UHP has advantages in that it is cheaper, brighter, and thus cooler for a given lumens output.

If you want some in depth explanation, you can do a search on my posts from a year or two ago on this subject. That will take you to threads where this was covered extensively.

To synopsise briefly and generally. The human eye has only three types of color sensors. One type each for the reds, greens, and blues. The amount that each of these sensors is stimulated by any given light source creates a "stimulation pattern" in the brain that is interpreted by the human brain as a color. The brain cannot "see" light spectra. It only "sees" stimulation patterns. Different combinations of light spectra can create exactly the same stimulation pattern. It is impossible for the brain to tell the difference based on light spectra. That is the essence of why even though Xenon and UHP light sources have differing native light spectra, they can create EXACTLY the same stimulation patterns in the eye and thus the same colors in the brain.

This fact of human vision is what our entire video system is based on. In Video there are only three colors: Red, Green, and Blue. The camera (or digital film scanner in the case of film based sources) reads only three colors: RGB. They are encoded into a video system which records only three colors: RGB. Ultimately, the encoded video signal is displayed on a display (PJ, DRT, plasma, etc) that only displays three colors:RGB.

In the case of a digital PJ, both UHP and Xenon lamps can be used to create the exact stimulation patterns that are the exact color of Red, Green, and Blue specified by the Video System.

Glenn