.....your room is the real loudspeaker you listen to....

Tα Harbeth έχουν τέτοια κατασκευή καμπίνας, ώστε να εξαλείφουν τους συντονισμούς από τα ξύλα στις ανώτερες χαμηλές και χαμηλομεσαίες συχνότητες, ένας ακόμη λόγος για τα πεντακάθαρα μεσαία τους. Δηλαδή η κλασική κουτίλα δεν υφίσταται στα αγγλικά ηχεία.
Λάθη συνήθως γίνονται κατά τη στήριξή τους, όπου μετράει τόσο η απόσταση από το έδαφος (40-50 εκ. περίπου για το Compact 7) όσο και ο σχεδιασμός της βάσης. Ιδανικές θεωρούνται οι βάσεις χωρίς επάνω πατούρα, ανοιχτού πλαισίου. Εγώ, για παράδειγμα είχα κατασκευάσει μια βάση με μεγάλη πατούρα από MDF, με αποτέλεσμα αυτή να συντονίζει και να λερώνει όλο σχεδόν το φάσμα. Της άνοιξα μια μεγάλη ορθογώνια τρύπα και το πρόβλημα λύθηκε. Επίσης, καλό είναι να υπάρχει κάποια απόσβεση στη βάση, π.χ στη στήριξή της στο έδαφος. Βλέπετε τα ηχεία αυτά δεν γνωρίζουν τι θα πει συντονισμός και χρωματισμός. Όταν τα ακούτε "κλειστά", κάπου έχει παρεισφρύσει το λάθος.
Όταν συνειδητοποιήσεις πόσο καλοχρονισμένο είναι ένα Harbeth στο μπάσο του, τότε καταλαβαίνεις ότι δεν σηκώνει λύσεις "στο περίπου". Και αυτό περιλαμβάνει τα πάντα, από τη στήριξη, τα συνοδά, το χώρο κ.ο.κ. Ειδικά το Monitor 30 που έχω είναι για...δυνατούς λύτες αλλά γι'αυτό ακριβώς το λατρεύω.
Βέβαια, κάποιοι δεν αντέχουν την έλλειψη χρωματισμών και θέλουν παραγόμενο και όχι αναπαραγόμενο ήχο, αλλά αυτό είναι ένα τελείως άλλο θέμα.
 
Απάντηση: Re: .....your room is the real loudspeaker you listen to....

Μήπως τελικά έχει να κάνει με το τι ήχο θέλουμε να ακούσουμε για να ευχαριστηθούμε τη μουσική μας, οπότε πρέπει να κινηθούμε και στα αντίστοιχα ηχεία;

Προσωπικά με βάση το παραπάνω κινήθηκα και άργησα να το καταλάβω. Τι να το κάνω το πιό τέλειο ηχείο του πλανήτη , το πιό monitor, το πιό αχρωμάτιστο αν δεν μπορεί π.χ. να σηκώσει τις επιθυμητές σε εμένα στάθμες; Για μένα θα είναι όχι μόνο άχρηστο άλλα και αιτία νεύρων κάθε φορά που θα θέλω να απολαύσω την μουσική μου.
 
Tα Harbeth έχουν τέτοια κατασκευή καμπίνας, ώστε να εξαλείφουν τους συντονισμούς από τα ξύλα στις ανώτερες χαμηλές και χαμηλομεσαίες συχνότητες, ένας ακόμη λόγος για τα πεντακάθαρα μεσαία τους. Δηλαδή η κλασική κουτίλα δεν υφίσταται στα αγγλικά ηχεία.

Περίεργο. Και 'γω νόμιζα πως τα harbeth, όπως τα κλασσικά spendor είναι της σχολής της 'ενεργής καμπίνας' με λεπτά τοιχώματα που συντονίζει και συμβάλλει στον ήχο, όπως η καμπίνα των εγχόρδων. Κάτι σαν τα μπέζεντορφερ, ίσως στο πιο απλό.
 
Στον ίδιο χώρο που είναι σχετικά άδειος, (πίσω απ'τον ακροατή κουρτίνα και στους υπόλοιπους πίνακες, μία βιβλιοθήκη και καναπέδες), έπαιξαν και τα Audio Spectrum S37, τα Linn Nexus, τα Audio Physic TempoIII κ.α. Τα Harbeth είναι στηριγμένα σε diy βάσεις από mdf ύψους 48 cm, με ακίδες στην κάτω πλευρά τους και ανάμεσα σ'αυτήν και την επάνω επιφάνεια τέσσερα 4x5 cm πόδια και τις θεωρώ ηχητικά ακλόνητες.
Το πάτωμα είναι μαρμάρινο.Ο χώρος αν και δεν είναι καλός, το φαινόμενο του συνεχούς μμμμμ απ'την καμπίνα στο σκάσιμο και το σβύσιμο κάθε μεσοχαμιλής νότας του Harbeth λερώνει και άλλες περιοχές.



Monitor σχολή, εγώ θεωρώ την ακριβή αναδημιουργία και ποτέ δεν συμπάθησα ούτε επιδίωξα να συμπεριφέρονται σαν μπασοταλαντωτές (μπλιάχ).


Τα ηχητικά προβλήματα του χώρου μεν είναι επισυμμασμένα αλλά δεν έχουν καμία σχέση με αυτό των Harbeth (-αυτό είναι κάτι εντελώς διαφορετικό).

Δεν μπόρεσα ποτέ να καταλάβω αν τα κακώς κείμενα του ηχείου προέρχονται από τις πολύ λεπτές πλευρές του, ή από το ασυνήθιστο ηχοαπποροφιτικό τους (κάτι σαν σκληρό αφρολέξ), ή από την έλλειψη vent. Μας περνάει συνέχεια απ'το μυαλό να κρατίσουμε μόνον την εμπρός μπάφλα και τo midrange και να πετάξουμε αυτήν την ενεργή καμπίνα και το cross με τα μαλακού σιδήρου πηνεία. Κάθε γνώμη και πρόταση πάντως είναι δεκτή. -bye-
 
Βασίλη μηπως το πρόβλημα ειναι στις βασεις σου(συντονίζονται μαζι με το ηχείο), οπως εγραψε παραπάνω και ο Παρις?
 
Oι καμπίνες των Harbeth χρησιμοποιούν λεπτό MDF αφού έχει βρεθεί, από τις έρευνες του BBC, ότι το MDF μεγάλου πάχους δεν μπορεί να αποσβεστεί αποτελεσματικά και αναγκαστικά θα ακουστεί σε πιο μεσαίες συχνότητες. Οι λεπτές αυτές πλευρές αποσβαίνονται με άλλους τρόπους. Στις πολύ βαθιές συχνότητες χρησιμοποιείται η τεχνική των βιδωμένων πλευρών, προσφέροντας μια απωλεστική σύζευξη. Κοινό σημείο η ελαχιστοποίηση των αντιστάσεων των τοιχωμάτων ώστε να συντονίζει μόνο ο αέρας εντός της καμπίνας και η οπή.
Αν η βάση που χρησιμοποιείς έχει χοντρό MDF π.χ 2,5 εκατοστών, ακυρώνεται όλη η φιλοσοφία του BBC. Εκείνο που θα ακούς σε αυτή την περίπτωση είναι ο συντονισμός της φέτας του MDF. Επίσης δεν αναφέρεις το interface ανάμεσα στο ηχείο και τη βάση, κρίσιμο και αυτό. Αν υπάρχει άμεση επαφή με το ηχείο, χωρίς απόσβεση, ακόμη χειρότερα.
Αν τίποτε από αυτά δεν συμβαίνει, υπάρχει περίπτωση το SuperGrille να μην κάθεται καλά στη θέση του και να παράγει μικρή καθυστέρηση/συντονισμό, πράγμα που διορθώνεται εύκολα. Όταν το SuperGrille είναι σωστά τοποθετημένο, τελειοποιεί την συμπεριφορά του ηχείου και στα μπάσα, όσο και αν αυτό ακούγεται περίεργο.
Μήπως όμως αυτό το thread ξέφυγε λίγο από το θέμα του;
 
Πραγματικά το θέμα ξέφυγε από δική μου υπαιτιότητα, άρπαξα όμως την ευκαιρία να δηλώσω τον προβληματισμό μου, όταν αναφέρθηκε το όνομα του Αlan Shaw και η φιλοσοφία κατασκευής των Harbeth στο δεύτερο post του νήματος.

Γιά την τιμή των όπλων και γιά να λήξει η παρένθεσή μου, θα αναφέρω ακόμη πως κάτω από τα εφτάρια έχουν δοκιμαστεί δυό ντουζίνες υλικά όπως μαλακά και σκληρά χαρτόνια, αφρώδη υλικά, πανί, βελούδο κουρτίνα, χαλάκια, διάφορες φλούδες ελαστικού, vibrapod, akrina, δεύτεροι κώνοι με ελαστική πατούρα κ.ά., που είχαν ακουστές όντως διαφορές υπέρ της μείωσης ή της αυξησης των χρωματισμών, αλλά ποτέ υπέρ της ουδετερότητας.

Ακόμη θα ήθελα να αναφέρω πως με ικανοποιεί ιδιαίτερα η διαδραστική συμμετοχή σου στο forum και μακάρι την κίνησή σου αυτή να συμμεριστουν κι'άλλοι reviewrers. Κίνηση που μας μπάζει πλέον σε μία νέα εποχή ουσιαστικής επικοινωνίας και κάπου μάλλον εδώ τελειώνει η ερμητικά μονοσήμαντη και στείρα παρουσίαση μηχανημάτων στον τύπο του χώρου, αφού τα review πλέον θα είναι απλά η αφορμή γιά ουσιαστικότερη προσεγγιση των ιδιαίτερων ηχητικών χαρακτιριστικών κάθε μηχανής και της συνέργειάς της στο σύστημα και στον χώρο.:aktion033:

Ευχαριστώ γιά τον χρόνο σου.-bye-