Υπέρυθρη φωτογραφία - Infrared (IR)

Αυτά τα Θεϊκά Ελληνικά νησιά... ...Όσο και να τα ταλαιπωρήσουν "διάφοροι", Θεϊκά παραμένουν! :ROFLMAO:

Πέραν της πλάκας, όλες πολύ όμορφες εικόνες - δεν ξεχωρίζω καμία.
 
Πάντως παγκόσμια πρωτοτυπία είναι πιστευω στην πρώτη η παρουσίαση των παγόβουνων που αποκόπηκαν και ταξίδεψαν πολλά χιλιόμετρα και έφτασαν στο Αιγαίο ….. :)
 
  • Haha
Reactions: cacau
Αίγινα Σεπτέμβρης 2019 , υπερυθρο σώμα G3 full spectrum , φακός 12-32mm ,φιλτρο Heliopan RG780nm

Χειμερινός κολυμβητής στη Σουβάλα Αίγινας

_1070449.JPG

ο Φάρος της Αίγινας ύψους 9μ , κατασκευασμένος το 1881 στη θέση Πλακάκια με θέα στο Αγκίστρι

_1070470.JPG

Διπλα στο φάρο είναι και το μικρό εκκλησάκι των Αγίων Αποστόλων

_1070466.JPG
 
Οποιος ανεβεί στην Αφαία κάνει και μια στάση για ένα φραπέ στο καφέ απέναντι με τα μαρμάρινα τραπεζάκια , πιάτο απο κάτω η Αγία Μαρίνα

δίπλα λειτουργεί μαγαζάκι με σουβενίρ

Full spectrum G3 με αναστροφή χρωμάτων R-B και ελάχιστη επεξεργασία στο Fastone ... ειπα σε αυτή να ξεφύγω απο το Α/Μ ,

_1070381.JPG
 
  • Like
Reactions: cacau
Η 2η του πρώτου σετ μου αρέσει, η τελευταία όχι και τόσο - είναι από κάποιο παράλληλο σύμπαν...
 
Το υπέρυθρο ειδικά στην έγχρωμη απόδοση του με τα false colors δεν ειναΙ αποδεκτά εύκολα στο μάτι μας που έχει συνηθισει να διαβάζει με συγκεκριμένο τροπο τον κόσμο γύρω του.

Ειδικά το έγχρωμο Θελει και αρκετή προσοχή στην επεξεργασία, υπομονή καΙ καλή γνώση του προγράμματος επεξεργασίας για να βγουν τα χρώματα ισσοροπημενα ακομη και στην ψεύτικη τους εκδοχή.

Εγώ δεν έχω συνήθως υπομονή ούτε και χρόνο καΙ συνήθως καταφεύγω στην ευκολη λύση δηλ. το Α/Μ
 
Εμένα μου αρέσει πολύ και η πρώτη του σετ, με τον κύριο που βγαίνει από τη θάλασσα.
 
μιας και επιασα τα false colors ....

σε ένα παράλληλο σύμπαν ;) κάπου στο ψαροχώρι της Πέρδικας


_1070707.jpg

_1070708_chroma.jpg
 
Εμένα μου αρέσει πολύ και η πρώτη του σετ, με τον κύριο που βγαίνει από τη θάλασσα.
ευχατιστω Ιωσηφ , την είχα και σκέτη αλλά και εγω προτιμώ συνήθως την ενσωμάτωση του ανθρώπινου στοιχείου στο κάδρο ενεός τοπιου αρκεί να μην δουλεύει αφαιρετικά , για τον ίδιο λόγο προτίμησα και αυτή με το εκκλησάκι παρότι είχα πιο δυνατή υπέρυθρη φωτό με το ίδιο θέμα
 
η δεύτερη μ αρέσει περισσότερο σαν κάδρο Κώστα ... ωραία τονικότητα στο μπλε και στο υπόλοιπο χρώμα -αν και ξεθωριασμένο- σου δίνει την αίσθηση του καυτού καλοκαιρινού ήλιου που σε τυφλώνει....με τι φακό είναι? παρατηρώ έλλεψη οξύτητας που δεν μας έχεις συνηθίσει , μηπως είναι λόγω συμπίεσης του αρχείου?
 
εννοείται οτι η δευτερη είναι πιο σωστό κάδρο και έχω πετύχει και την ισσοροπια στα χρώματα πολύ καλύτερα με ελάχιστη επεξεργασία

Ειναι πολύ τσαπατσουλιά να το πω έτσι τα 3-5 λεπτά που αφιερώνω να φτιάξω το χρωμα στο Fastone, εδω και κια βδομάδα το χρησιμοποιώ για ταχυτητα και μόνο γιατί βαριέμαι να μπω στο Lr ή στο DXO που θέλουν άλλη ενασχόληση και εχεις φυσικά και καλυτερο αποτέλεσμα

ο φακός πρέπει να ήταν ο LEICA 8-18 , δεν νομιζω να είναι θέμα του φακού γιατί έχω βγάλει πολλές φωτό με αυτόν χωρίς θέμα ,

η επεξεργασία έγινε στο RAW όπως ειπα στο Fastone που σχεδόν ποτέ δεν το χρησιμοποιώ για αυτό το είδος αρχείου αλλα μόνο για jpeg , με ελάχιστη αύξηση στο sharpness και συμπίεσα στα 4-5 Mb , θα το ξαναδώ , υποψιάζομαι να οφείλεται στα πειράγματα των curves στα χρώματα

Δημήτρη για βοηθά που βλέπεις πιο έντονη την έλλειψη οξυτητας γιατί τώρα τις βλέπω στο tablet
 
περισσότερο στην βλάστηση Κώστα , δεν νομιζω οτι ειναι θέμα ταχύτητας καθώς - αν κρίνω απο τα κύματα- δεν φυσούσε πολύ , αυτό το είχα παρατηρήσει και στις δύο έγχρωμες που ανέβασες στις 30/1 απο το ψαροχώρι της Πέρδικας , οι ασπρόμαυρες που είχες ανεβάσει παλαιότερα στο νήμα γενικά ξύριζαν , γι αυτό και μου έκανε εντύπωση και το πρόσεξα.
 
σε ευχαριστώ πολύ Δημήτρη για τις παρατηρήσεις σου

οι παλιες είναι με την G3 , αυτές οι δυο τελευταίες με την ΕΜ1 και με άλλο φακό , αρα δεν είναι θέμα οπτικων και μηχανής

Οι A/M έχουν έρθει από το jpeg της μηχανής, που έχει γίνει αυτόματα η όξυνση απο την μηχανή και εγώ κάνω απο εκεί και πέρα ελαχιστη επεξεργασία ίσιωμα, crop, contrast , shadow highlights check και σερβίρισμα , είναι εύκολο αν εχεις καλή πρώτη ύλη από έτοιμο jpeg να φτάσεις σε αποτέλεσμα τάχιστα ακόμα και με ένα απλό προγραμματακι όπως το Fastone

αντίθετα τα εγχρωμα ξεκινούν από τα RAW και κανω εγώ όλη την επεξεργασία, είναι σίγουρο οτι δεν πατάω το ίδιο καλά, ψάχνομαι και το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι εύκολα διαχειρίσιμο με το συγκεκριμένο προγραμμα που δεν εχει μικρομετρικες ρυθμίσεις ανα χρωμα

οταν πειράζεις το luminance και την χροιά των χρωμάτων R,G,B καθολικά με curves μπορει να φτάσεις να <κάψεις > λεπτομέρεια στην υφή συγκεκριμένων περιοχών με κάποιο ενδιάμεσο χρωμα ,

είμαι σχεδόν σίγουρος οτι αυτό συμβαίνει ειδικά στη βλάστηση που αναφέρεσαι και σε συνδιασμό με την συμπιεση που κάνει το προγραμμα από το RAW σε jpeg
 
  • Like
Reactions: Leventis Dimitris
Η δεύτερη με "έστειλε"... 👏

Κι ομως η πρωτη απο αποψη δυναμικης, ισορροπιας , καδρου, τονων και γραμμων ειναι πολυ πιο ενδιαφερουσα και μαγικη απο την δευτερη που ειναι λιγο ισωμα στους τονους.