Μερικές παρατηρήσεις.
@ DrPanK, η λίστα κεφαλών έχει δύο ελλείψεις η μία είναι οι AudioTechnica AT-OC9/AT-33EV και η άλλη είναι η Dynavector DV-17D3/DV-XX2-Mk2 και πλασάρονται λίγο πάνω από την Denon 103R αλλά λίγο κάτω από την ΖΥΧR100, αλλά αυτό είναι συζητήσιμο ανάλογα με το σύστημα και τα προσωπικά γούστα.
@ wynn, θεώρησα αυτονόητο ότι όταν πειράζουμε τον βραχίονα με τον οποιοδήποτε τρόπο πριν παίξει κάνουμε έλεγχο VTF/antiskating ΠΑΝΤΟΤΕ. Στην συγκεκριμένη περίπτωση κακώς έβγαλες τα βαρίδια και τις βίδες, το πιο απλό ήταν να κάνεις ισορροπήσεις τον βραχίονα σου με την γνωστή διαδικασία της Rega και να βάλεις μετά το κατάλληλο βάρος (2,5gr) και antiskating (2,5) (ΑS "0", VTF "0", ισορρόπηση βραχίονα κινώντας το βαρίδι στην κατάλληλη θέση και κατόπιν VTF kai AS"2,5").
Γενικά έχω να πω το εξής για τα φόρα, εάν αυτά έχουν αξιόπιστους ανθρώπους και με πείρα ή αν δεν έχουν. Εκεί είναι όλα το ζουμί. Ευτυχώς εδώ είμαστε μερικοί, και με πείρα και με αντικειμενική άποψη.
Για την Denon έχω να πω ότι μου την σύστησε ο Πάνος (DrPanK) και την άκουσα στο σύστημα του που κένταγε. Λυπήθηκα που πριν μερικά χρόνια είχα ρωτήσει εδώ στο φόρουμ και αυτοί που απάντησαν στο νήμα τότε με αποθάρρυναν.
Έτσι είναι τα φόρα.
Και έτσι είναι και τα γούστα.
Θα το ξαναπώ, η Denon 103r στον κατάλληλο βραχίονα (εγώ την παίζω σε Jelco 750DB, με Ortofon headshell 15,5gr και ατσάλινες βίδες) και με καλό phono που να μπορεί να κάνει το σωστό loading και να εξαγάγει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την πληροφορία (έχω το ASR Basis), δεν έχει τίποτε να ζηλέψει από την παραπάνω λίστα κεφαλών σαν συνολική εικόνα και μουσική παρουσίαση. Δεν είναι τυχαίο που παράγεται μετά από τόσα χρόνια, ούτε είναι τυχαίο που έχει επαγγελματικό παρελθόν. Αυτό είναι γιατί συνδυαστικά είναι ηχητικά πλήρης.
Αν το σύστημα σας πληρεί τις παραπάνω προϋποθέσεις η αναβάθμιση γίνεται μια δύσκολη και μάλλον ακριβή υπόθεση. Οι περισσότεροι παίζουν τις Denon103/103R με λάθος συνδυασμούς (αυτό βέβαια συμβαίνει με όλες τις κεφαλές) γιαυτό και οι αντιδιαμετρικές απόψεις στα φόρα.
Τέλος έχω να πω ότι ο ειδικός τύπος κάνει μια δουλειά, και στην δουλειά αυτή είναι δύσκολο να είναι κανείς αντικειμενικός και ταυτόχρονα να κρατά όλες τις ισορροπίες. Συνήθως εκθειάζονται τα θετικά και δεν αναφέρονται τα αρνητικά, ή έστω θίγονται επιδερμικά. Είναι μεγάλη τέχνη να το κάνεις καλά αυτό (ώστε να μην χάσεις την δουλειά σου και να μην κάνεις εχθρούς την μισή ή όλη την αγορά), και από την άλλη θέλει ο αναγνώστης να έχει την κατάλληλη εμπειρία να δει ανάμεσα στα γραφόμενα τι θέλει να πει ή τι δεν θέλει ο ριβιούερ.