"Εύκολα ηχεία". Ας ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα.

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Με πρόλαβε ο backousis καλύπτοντάς με 100%. Θα απαντούσα με ακριβώς τα ίδια λόγια.


@Dipie:

α) Οχι δεν μπορει να το κάνει οποιοσδήποτε. Μόνο όποιος δεν βιάζεται να καταδικάσει και που θεωρεί ότι ψάχνοντας και αναζητώντας μόνο κερδισμένος μπορει να βγεί. Αρα προχώρα άφοβα.

β) Ο ηχητικός χαρακτήρας του ηχείου δεν αλλάζει, αυτό που αλλάζει είναι η συμπεριφορά του ενισχυτή. Εδω όσο κι αν φαίνεται επέμβαση στο ηχείο, ουσιαστικά ειναι επέμβαση στην συμπεριφορά του ενισχυτή αφου πλέον δεν εχει να αντιμετωπίσει μιγαδικό φορτίο.

Υστερα από την απάντηση του themiloc, δεν έχει νόημα να συνεχίσω.. συγνωμη για την παρέμβαση, αντιλαμβάνομαι και αποσύρομαι. Καλή συνέχεια στις ακριβές αναζητήσεις σας..
 

THEMILOC

AVClub Enthusiast
6 February 2008
1,179
ΕΛΛΑΔΑ
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Με πρόλαβε ο backousis καλύπτοντάς με 100%. Θα απαντούσα με ακριβώς τα ίδια λόγια.


@Dipie:

α) Οχι δεν μπορει να το κάνει οποιοσδήποτε. Μόνο όποιος δεν βιάζεται να καταδικάσει και που θεωρεί ότι ψάχνοντας και αναζητώντας μόνο κερδισμένος μπορει να βγεί. Αρα προχώρα άφοβα.

β) Ο ηχητικός χαρακτήρας του ηχείου δεν αλλάζει, αυτό που αλλάζει είναι η συμπεριφορά του ενισχυτή. Εδω όσο κι αν φαίνεται επέμβαση στο ηχείο, ουσιαστικά ειναι επέμβαση στην συμπεριφορά του ενισχυτή αφου πλέον δεν εχει να αντιμετωπίσει μιγαδικό φορτίο.

Υστερα από την απάντηση του themiloc, δεν έχει νόημα να συνεχίσω.. συγνωμη για την παρέμβαση, αντιλαμβάνομαι και αποσύρομαι. Καλή συνέχεια στις ακριβές αναζητήσεις σας..

JohnJohn δεν καταλαβαίνω τη στάση σου, αποσύρεσαι επειδή είπα την γνώμη μου? Θα θέλεις ίσως να διαβάζεις μόνον σύμφωνες γνώμες με την δική σου υποθέτω.
Επειδή από πολλά χρόνια ψάχνομαι, αναζητώ πριν εγκρίνω ή απορρίψω, σε πολύ λίγο θα έχεις και την γνώμη ενός πολύ έμπειρου ειδικού για την προσωπική εμπειρία του πάνω στην συγκεκριμένη περίπτωση.
 

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

JohnJohn δεν καταλαβαίνω τη στάση σου, αποσύρεσαι επειδή είπα την γνώμη μου? Θα θέλεις ίσως να διαβάζεις μόνον σύμφωνες γνώμες με την δική σου υποθέτω.
Επειδή από πολλά χρόνια ψάχνομαι, αναζητώ πριν εγκρίνω ή απορρίψω, σε πολύ λίγο θα έχεις και την γνώμη ενός πολύ έμπειρου ειδικού για την προσωπική εμπειρία του πάνω στην συγκεκριμένη περίπτωση.

εγω παντως θα περιμενω να την διαβασω με περιεργεια.
 

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

. Θέλεις να μας περιγράψεις αν ήταν το ίδιο ηχείο μετά την "έξυπνη προσθήκη"....

..Τα αυτιά μας είναι που πρέπει να φροντίσουμε να κάνουμε πιο εύκολα...να καταλαβαίνουν την ποιότητα.

JohnJohn δεν καταλαβαίνω τη στάση σου, αποσύρεσαι επειδή είπα την γνώμη μου? Θα θέλεις ίσως να διαβάζεις μόνον σύμφωνες γνώμες με την δική σου υποθέτω.

Ακριβώς αυτό το επιθετικό και ειρωνικό ύφος με αποτρέπει από την κουβέντα. Οχι η ιδια η διαφωνία. Συγχωρέστεμε αλλά δεν επιθυμώ να μπω σε μια τετοια διαδικασία. Ο καθένας έχει την αποψή του κι ευχαρίστως να διαβάσω με σεβασμό την άποψη του ανθρώπου στον οποιο απευθυνθήκατε. Θα σας παρακαλούσα λοιπόν να μην αναφέρεστε προσωπικά σε μένα αλλά να εστιάσετε στο τεχνικό κομμάτι και σας ευχαριστώ προκαταβολικά.

Παρεπιπτόντως και η ΑΤC εφαρμόζει την τεχνική της ισοσταθμισμένης εμπέδησης...
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Το θέμα εύκολο δύσκολο φορτίο (ηχείο ) είναι το πλέον παρεξηγημένο θέμα ανάμεσα στούς χομπίστες , το 99% λοιπόν θεωρεί οτι ένα ευαίσθητο ηχείο είναι ΕΥΚΟΛΟ και ένα πιο αναίσθητο ηχείο είναι ΔΥΣΚΟΛΟ
Φυσικά και αυτό ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ

1) Ο John John το ανέλυσε το θέμα ΑΡΙΣΤΑ , το πρόβλημα βρίσκεται στο μιγαδικό χαρακτήρα και στο σκαμπανέβασμα ΔΥΟ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ
Α) της αντίστασης
Β) τής φάσης
Δυστυχώς αυτά τα μεγεθη αυξομειώνονται ταυτόχρονα και ακόμα χειρότερα η έναρξη τής καμπύλης τους είναι ΕΠΑΓΩΓΙΚΗ , και μετά τήν κορύφωση κατά τήν κάθοδο ακολουθούν ΑΚΡΩΣ ΧΩΡΗΤΙΚΟ χαρακτήρα , πράγμα που βάζει σε μεγάλη δοκιμασία τούς ενισχυτές

Στίς πολύ χαμηλές συχνότητες , αν ο σχεδιαστής ξέρει να φροντίσει απο πρίν τήν σχεδίαση αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα , γιατί είναι κομμάτι και του συντονισμού του σωλήνα , ενώ ευτυχώς η συχνότητα είναι πολύ χαμηλή , ΟΜΩΣ στην περιοχη 1500-3000Hz που εμφανίζεται στο σύνολο τών ηχείων (οταν δε είναι τριδρομα , ακομα χειρότερα ) , κάνει τούς πεισσότερους ενισχυτές να ΧΑΝΟΥΝ τα χαρακτηριστικά τους
Ποιά χαρακτηριστικά ? , μα αυτά που δηλώνει κάθε κατασκευαστής , ΟΤΑΝ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΣΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΩΜΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ - μονο που οι ενισχυτές δέν πρόκειται να παίξουν πάνω σε ωμικά φορτία , αλλα σε ΣΥΝΘΕΤΑ (ΜΙΓΑΔΙΚΑ )

Και τι μάς είπε ο John John ?
Μα το πολύ απλό : οτι με τούς κατάλληλους υπολογισμούς , μπορεί ΤΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΔΥΣΤΡΟΠΟ ΦΟΡΤΙΟ να γίνει εντελώς ή σχεδόν εντελώς Ωμικό απο 200-60000Hz (μην σαν φανεί το 60KHz παράξενο , ξέρετε ποσα προβλήματα ξεκινούν στίς 15000-20000Hz οταν ένα κατά τα άλλα καλό τουϊτερ έχει μείνει αφρόντιστο και τραβάει τήν ανηφόρα μετά τα 15000
Δυστυχώς η παραμορφωση σε ψηλές συχνότητες είτε τήν ακουτε , είτε οχι , ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ και δυστυχώς μέσω τής ανατροφοδότησης της αναδρασης δημιουργεί παράξενα ακουστικά φαινόμενα ακομα και τήν μεσαία περιοχή
Μην ξεχνάτε οτι αυτό που ακουτε ΔΕΝ είναι ένα ημίτονο , αλλά μια ΣΥΝΘΕΤΗ ΚΑΜΠΥΛΗ ΑΠΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΥΣΕΣ (attck-sustain-decay-release) που περιέχει ένα κάρο ΑΡΜΟΝΙΚΕΣ και πρός τα πάνω και πρός τα κάτω
Μην ξεχνάτε οτι η ιδια φροντίδα μπορεί να ληφθεί και για τα τερτίπια τήε εμπέδησης κάθε τουϊτερ που απο ένα σημείο και μετά η αντίστασή του τείνει προς το άπειρο

Πιθανα αν θέλετε μπορείτε να διαβάσετε στίς παρακάτω παρουσιάσεις ηχείων τής MTZ audio για το πώς αντιλαμβανομαστε το δύσκολο εύκολο και το θέμα ΣΑΘΕΡΗ/ΩΜΙΚΗ /ΕΜΠΕΔΗΣΗ
http://www.diyaudio.gr/arcosx_gr.htm

http://www.diyaudio.gr/basicbass_gr.htm

Πιστεύω οτι είναι προφανές και σαφές οτι ΟΣΟ ποιο εύκολο είναι απο πλευράς οδήγησης ενα φορτίο , ΤΟΣΟ πιο καλά μπορεί ο κάθε ενισχυτής (ακριβός ή φθηνός ) να ξεδιπλώσει τον ηχητικό του χαρακτηρα (αν τελικά αυτό υπάρχει κάτω απο ολες τίς συνθήκες ...)


Οι λογοι που οι περισσότεροι κατασκεαυστές (αν και τώρα τελευταία ολο και περισσότεροι χρησιμοποιούν κυκλώματα ισοστάθμισης τής εμπέδησης RLC) δέν χρησιμοποιούν τέτοια κυκλώματα είναι προφανείς πιστεύω
Οποιος νομίζει οτι σε αυτές τίς εταιρείες κάνουν κουμάντο οι μηχανικοί , πλανάται πλάνην οικτράν , το τμήμα μάρκετινγ μαζί με το αφεντικό παίρνουν τίς αποφάσεις που περικλείουν οικονομία κλιμακας , ενδυνάμωση πωλησης βαρβάτων ενσχυτικών και μερική αδιαφορία

PS
Και για να μην έχουμε παρερμηνείες

1)Πέρα απο το τεχνικό μέρος που τα κουκιά είναι μετρημένα , θα ήθελα να τονίσω οτι το κομμάτι με τίς αποψεις περι εταιρειών είναι προσωπική εκτίμηση δεδομένων και ντοκουμέντων μέσα απο το επάγγελμά μου

2) Δεν με ενδιαφέρει να πείσω κανέναν και για τίποτα , απλά θεώρησα απαραίτητο να υπάρχουν δυο γραμμές με στοιχεία για οποιον ενδιαφερθεί να ξέρει τι βρίσκεται πισω απο τίς μαγείες και τα ευχέλαια

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ
 
Last edited:

nbullamatsis

Supreme Member
11 February 2007
4,664
πειραιας
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

ωραιο το θεμα και παρεξηγημένο
πρωτη σελιδα... κοντα αλλά, δευτερη τα ιδια...που ειναι ο Μανωλης λεω
το πιο σημαντικο ειναι να διατηρειτε σταθερη η αντισταση του ηχειου-απλά
αν στο διαγραμμα φασης βλεπετε σκαμπανεβασματα θελει κατι παραπάνω απο τροφοδοσία.
πολλοι κατασκευαστες πλέον μαζί με την αντισταση του ηχειου αναφερουν και την φαση (π.χ. +-30μοιρες)
αν ενα ηχειο δεν ξεφευγει απο +-15μοιρες ειναι σχετικά ευκολο, το ιδανικό να ειναι βεβαια μια ευθεια χωρις μεταβολές.
πρεπει και η αντισταση του ηχειου να εχει λογικο μέγεθος, δεν μπορει να ειναι 2 ohm ή 1, πολλοι ενισχυτες δεν παιζουν καλα με 16ohm ηχεια, αλλοί μαλιστα δεν παιζουν ουτε με 4 αλλά τελος παντων οι μηχανικοι δεν αποφασιζουν.
η ευαισθησία δεν εκφραζει δυσκολία για τον ενισχυτη, για μας εκφραζει....
αν τωρα θεωρουμε οτι ενα αναισθητο ηχειο που εχει τις προηγουμενες προυποθεσεις, ζοριζει τον ενισχυτη μας γιατι τον εχουμε σε υψηλη σταθμη συνεχεια τοτε μαλλον δεν εχουμε κανει καλη επιλογη ενισχυτη-ηχειου-χωρου.

Διονυση η ευαισθησία πρεπει να μετρηθει με καποια δεδομένα ασχετα αν δεν ανταποκρίνονται σε πραγματικές συνθήκες, και το νερό λεμε οτι εχει πυκνότητα 1κιλο/λιτρο αλλά βρες τετοιο νερο!!!! σε εργαστηριο μονο...

τα RLC κανουν πολλες δουλειες, αλλά δεν ειναι κατι π.χ. πηρα τρια πραγματα τα ενωσα και ξελαφρωσα τον ενισχυτη
παραλληλα μεταξυ τους μπορουν να μειωσουν την ενταση των υψηλων συχνοτητων αν ειναι τονισμενες, Μανωλη ειχαμε μιλησει προσφατα

καλη συνεχεια
 

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

τα RLC κανουν πολλες δουλειες, αλλά δεν ειναι κατι π.χ. πηρα τρια πραγματα τα ενωσα και ξελαφρωσα τον ενισχυτη
παραλληλα μεταξυ τους μπορουν να μειωσουν την ενταση των υψηλων συχνοτητων αν ειναι τονισμενες, Μανωλη ειχαμε μιλησει προσφατα

καλη συνεχεια

Προφανώς και δεν συνδέουμε τρια πραγματα μαζι και καθαρίσαμε, μιλάμε μόνο για τιμές εξαρτημάτων υπολογισμένων με ακριβεια, RLC δηλαδη συντονισμένο ακριβώς στην περιοχή της έξαρσης της εμπέδησης. Αλλιώς θα γίνει και ζημιά, αντι για όφελος.

Ισοσταθμίζοντας ανωμαλίες της εμπέδησης η ενταση των υψηλών ενδέχεται να ελατωθεί με την προσθηκη RC παράλληλα στο tweeter, αλλα αυτο δεν μπορεί να γίνει εκ των υστέρων, μόνο κατά τον αρχικό σχεδιασμό του cross. Κι αυτό γιατι εκτός απο την πτωση της σταθμης υψηλών (που μπορει να αντιμετωπιστεί διαφοροποιώντας την αντισταση πριν το ηψιπερατό) επηρρεάζεται και η φάση, χαλώντας το ταίρασμα με την φάση του woofer στην Χ περιοχή.
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Ισοσταθμίζοντας ανωμαλίες της εμπέδησης η ενταση των υψηλών ενδέχεται να ελατωθεί με την προσθηκη RC παράλληλα στο tweeter, αλλα αυτο δεν μπορεί να γίνει εκ των υστέρων, μόνο κατά τον αρχικό σχεδιασμό του cross. Κι αυτό γιατι εκτός απο την πτωση της σταθμης υψηλών (που μπορει να αντιμετωπιστεί διαφοροποιώντας την αντισταση πριν το ηψιπερατό) επηρρεάζεται και η φάση, χαλώντας το ταίρασμα με την φάση του woofer στην Χ περιοχή.

Μπορείς να εξηγήσεις λιγο το παραπάνω;

Επίσης η προσθηκη RLC για ισοστάθμιση εμπεδησης πριν το crossover, δεν θα αλλοιώσει το κροσάρισμα; Δηλαδη τα όρια της ζωνης που περνά απο κάθε φίλτρο(πχ HF, LF για δίδρομο ηχείο)
 

vas silis

AVClub Enthusiast
26 May 2008
834
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Αγαπητοί john και ΜΤΖ και οι άλλοι που αντιλαμβάνεστε : να αγιάσει το στόμα σας.

http://avclub.gr/forum/attachment.php?attachmentid=31228&d=1224628998


Τώρα το τι μπορεί να λέει ο κάθε ένας είναι ένα άλλο θέμα....


.
 
Last edited:

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Μπορείς να εξηγήσεις λιγο το παραπάνω;

Επίσης η προσθηκη RLC για ισοστάθμιση εμπεδησης πριν το crossover, δεν θα αλλοιώσει το κροσάρισμα; Δηλαδη τα όρια της ζωνης που περνά απο κάθε φίλτρο(πχ HF, LF για δίδρομο ηχείο)
Αν και θα απαντήσει ο John John , το δικτύωμα RLC , ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΚΡΙΣΗ Η ΤΟ ΚΡΟΣΣΑΡΙΣΜΑ , το μονο που θα μπορούσε να πεί κανείς είναι οτι ΒΕΛΤΙΩΝΕΤΑΙ η απόκριση του ενισχυτή πάνω στο φορτίο μιάς και δέν πρόκειται να ΥΠΟΦΕΡΕΙ ΠΛΕΟΝ
Στα τρίδρομα/ πολύδρομα ηχεία , ο υπολογισμός και η υλοποίηση αρκετώ τέτοιων RLC Χρειάζεται μετρήσεις / γνώσεις και δουλειά , τουλάχιστον περισσότερη απο τοι σε ένα δίδρομο
Σε καθε περίπτωση ο απλός ΧΟΜΠΙΣΤΑΣ δέν μπορεί να κάνει τέτοιες εφαρμογές στρηιζόμενος μονο στο μολύβι και το χαρτί , χρειάζονται εργαλεία και κάποιες γνώσεις
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

τα RLC κανουν πολλες δουλειες, αλλά δεν ειναι κατι π.χ. πηρα τρια πραγματα τα ενωσα και ξελαφρωσα τον ενισχυτη
παραλληλα μεταξυ τους μπορουν να μειωσουν την ενταση των υψηλων συχνοτητων αν ειναι τονισμενες, Μανωλη ειχαμε μιλησει προσφατα

καλη συνεχεια

Ναι είχαμε μιλήσει πρόσφατα

Πάντως το δικτύωμα αυτό μπορεί μεν να εισάγεται παράλληλα στο φορτίο , τα επιμέρους ομως εξαρτήματά του βρίσκονται συνδεδεμένα ΣΕ ΣΕΙΡΑ
Οπότε δέν μπορώ να καταλάβω απο που προκύπτει το ξε-τονισμα τών υψηλών
Εκτός να μιλάς για κλασσικά RC κυκλώματα που χρησιμοπούνται ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ στα φίλτρα τών του'ίτερς και τα οποία πέρα απο την κλασσική δουλειά τών L-PADS προσφέρουν ΧΡΗΣΙΜΟΤΑΤΟ ΕΡΓΟ σε 4-5 ακόμα καταστάσεις και είναι φυσικά ο μοναδικά σωστός τρόπος να φέρνεις τήν ευιασθησία ενός τουϊτερ στο πλατώ που χρειάζεται η υπόλοιπη καμπύλη έσι ώστε να επιτύχεις (για τον σκοπο που θέλεις ) το καλύτερο/ομοιογενέστερο VOICING (αν κάτι τέτοιο υφίσταται σάν χρήση του ορου )
Ουσιαστικά . οπως και πολά αλλα θέματα στον ήχο ΔΕΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ κι αυτό απο μονο του , είναι μιά ολιστική εφαρμογή που πέρα απο ολα τα υπόλοιπα έχει σάν βασικό κριτήριο επιτυχίας το ταίριασμα τής ΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ ΦΑΣΗΣ (στον αξονα που επιθυμεί ο σχεδιαστής ) και μετά ΕΠΕΤΑΙ η βελτιστοποίηση τής ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΦΑΣΗΣ (μαζί με το μέτρο τής αμπέδησης ) έτσι ωστε να μπορέσει ο καταναλωτής να απολαύσει οδηγώντας με το ενισχυτικό του , με διπλά τα ωφέλη
 
Last edited:

vas silis

AVClub Enthusiast
26 May 2008
834
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

...το δικτύωμα RLC , ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΚΡΙΣΗ Η ΤΟ ΚΡΟΣΣΑΡΙΣΜΑ , το μονο που θα μπορούσε να πεί κανείς είναι οτι ΒΕΛΤΙΩΝΕΤΑΙ η απόκριση του ενισχυτή πάνω στο φορτίο μιάς και δέν πρόκειται να ΥΠΟΦΕΡΕΙ ΠΛΕΟΝ

:worshippy:

Και δεν κατάλαβα το θεμα της διαφωνίας του κου Θέμη, τα ίδια ακριβώς λέει και ο Δανός σχεδιαστής της εταιρείας που αντιπροσωπευει.


Για εμάς το να οδηγείται το ηχείο μας εύκολα είναι σημαντικό.

... η ισχύς του ενισχυτή θα πρέπει να χρησιμοποιήται για να ακούς τη μουσική και όχι για να διορθώνεις προβλήματα που θα έπρεπε να έχει λύσει ο σχεδιαστής του ηχείου.
http://www.avmentor.gr/features/interview_peak_consult_per_kristoffersen_0.htm


.
 
Last edited:

vas silis

AVClub Enthusiast
26 May 2008
834
Re: Απάντηση: Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Διονύση η μέτρηση της ευαισθησίας είναι μία στάνταρ μέτρηση σε όλα τα ηχεία (db/W/m) σε ανηχοικό ή με gate μπροστά το ηχείο και ουδεμία σχέση έχει ο χώρος-ο οποίος πάντοτε δεν υπάρχει στην μέτρηση- ούτε το κέρδος του ενισχυτή. Αλοίμονο αν
οι μετρήσεις δεν υπάκουαν σε συγκεκριμμένα στάνταρντ, θα ήταν απλά άχρηστες. Όσο για την σύνθετη αντίσταση είναι καλύτερα να την έχουμε σε καμπύλη γιατί η πληροφορία είναι πληρέστερη.
Δεν νομίζω να υπάρχουν και πολλές απόψεις επ'αυτών των θεμάτων.
__________________
Themiloc
LOCATION SOUND



Παραθέτω ένα χρήσιμο απόσπαμα από το avmentor:

Aυτό που θα πρέπει να λάβετε σοβαρά υπ όψιν σας αν θέλετε να αξιολογήσετε τις δυνατότητες ενός ηχείου στο να δημιουργεί υψηλές στάθμες (δηλαδή στο να παίζει δυνατά), είναι η ευαισθησία του. Η ευαισθησία δίνεται σε μία αρχικώς ακατανόητη έκφραση του τύπου xxdB SPL/2.83Vrms/1m. Τα dB SPL μας δείχνουν πόσο υψηλότερη είναι η ηχητική πίεση που δημιουργεί το ηχείο μας (τροφοδοτούμενο με τα 2.83Vrms και μετρούμενο σε απόσταση 1m -μην το ξεχνάτε) από την πίεση εκείνη κάτω από την οποία δεν μπορούμε να ακούσουμε τίποτε. Η πίεση αυτή ονομάζεται κατώφλιο ακουστότητας και είναι (για εγκυκλοπαιδικούς λόγους) 20μPa/1kHz (20 μικροπασκάλ ή 0.000020Pa). Aν είσαστε αρκετά μαζοχιστής (η εργαστηριακός φυσικός) και έχετε ένα μετρητικό ακουστικής πίεσης ιδού και η μαθηματική σχέση: dB SPL=20log(ρ/ρο), όπου ρ η πίεση που δημιουργεί το ηχείο και ρο η πίεση που αντιστοιχεί στο κατώφλιο ακουστότητας.
________________________________________________________________________________________________________
Ο άριστος τρόπος μέτρησης ευαισθησίας, και όχι μόνον, αλλά και απόκρισης και διαφόρων χρωματισμών κουτιού κλπ- είναι σε ανηχοικό θάλαμο. Όταν δεν υπάρχει, τότε ο σύγχρονος τρόπος είναι ψηφιακός (Melissa) με τον οποίο βλέπουμε την πρώτη ανάκλαση και μετράμε μέχρι αυτήν. Έτσι αποκλείουμε το χώρο.
Πολλοί κατασκευαστές διαφωνούν με αυτές τις μετρήσεις και ισχυρίζονται οτι η ευαισθησία πρέπει να μετριέται σε έναν τυπικό χώρο που το ηχείο πρόκειται να παίξει. Δεν θα διαφωνούσα με αυτό αρκεί όλα τα ηχεία να μετριόντουσαν στον ίδιο χώρο ή σε έναν με στάνταρ προδιαγραφές.
Εν ολίγοις xW/2.83VRMS/1m μας δίνει μία επαρκέστατη ιδέα για την ευαισθησία και αυτό ακολουθείται από τους περισσότερους.
Τελειώνοντας να λαμβάνετε υπ'όψη σας οτι οι διαφορές ευαισθησίας αμβλύνονται όσο πιό ζωντανός και ηχηρός είναι ο χώρος.


Υπάρχει κάποιος φίλος που θα ήθελε να μας εξηγήσει λίγο τη διαφορά και το τι και το πως στο θέμα και τι σημαίνει από πλευράς φυσικής σημασίας για το ηχείο μια και μιλάμε για αυτό; νομίζω ότι πολλοί φίλοι θα έχουν ενδιαφέρον να ξεκαθρίσουν

dΒ/ 2,83 Volt rms/ 1m

και

dB/W/1m


και τελικά η standard μετρηση είναι με την τάση σταθερή για με την ισχύ;
 
Last edited:

gfle

AVClub Enthusiast
17 June 2006
1,282
Αθήνα
Απάντηση: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

....κατι τετοιες τεχνικες κουβεντες λειπουν απο το φορουμ....πλεον!
Ακουτε και σημειωνετε!
 

THEMILOC

AVClub Enthusiast
6 February 2008
1,179
ΕΛΛΑΔΑ
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Και δεν κατάλαβα το θεμα της διαφωνίας του κου Θέμη, τα ίδια ακριβώς λέει και ο Δανός σχεδιαστής της εταιρείας που αντιπροσωπευει.

Ο Per Christofersen πράγματι χρησιμοποιεί τέτοιο αντισταθμιστικό δικτύωμα για εύκολη αντίσταση, όπως και αρκετοί άλλοι κατασκευαστές.
ΜΟΝΟΝ που ρυθμίζει το κροσόβερ ΜΕ το δικτυωμα για να έχει το τελικό ακουστικό αποτέλεσμα που θέλει.
Δεν έχει ένα δεδομένο κροσόβερ και μετά προσθέτει την αντιστάθμιση.
 

THEMILOC

AVClub Enthusiast
6 February 2008
1,179
ΕΛΛΑΔΑ
Re: Απάντηση: Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Αντιγράφω από το AVmentor:

Αν, θεωρήσουμε ότι η ευαισθησία πρέπει να μετρηθεί με αναφορά το 1W, τότε θα πρέπει να θυμόμαστε ότι αυτό το 1W αντιστοιχεί μέν σε 2.83Vrms αλλά μόνο σε αντίσταση 8Ω. Στα 4Ω αντιστοιχεί σε μία τάση 2Vrms! To πρόβλημα σε αυτή την έκφραση έγκειται στο γεγονός ότι σύγκριση δύο ηχείων "στο 1W" δεν μπορεί να γίνει. Με όλες τις υπόλοιπες παραμέτρους ίδιες, το ηχείο των 4Ω θα αδικείται σε στάθμη κατά 3 ολόκληρα dB! Ουσιαστικά βεβαίως και στις δύο προσεγγίσεις αναφερόμαστε στο ίδιο φαινόμενο: Από δύο ηχεία που έχουν ίδια τιμή ευαισθησίας και υποχρεώνονται να δημιουργήσουν στην ίδια απόσταση την ίδια στάθμη, εκείνο με την μικρότερη αντίσταση (ή, πιο σωστά, εμπέδηση) θα απαιτήσει αναλόγως μεγαλύτερη ισχύ, στην συγκεκριμένη περίπτωση εκείνο των 4Ω θα απαιτήσει την διπλή από το ηχείο των 8Ω. Βεβαίως στον πραγματικό κόσμο τίποτε από όλα αυτά δεν συμβαίνει. Η αντίσταση ενός ηχείου, όπως την "βλέπει" ο ενισχυτής, είναι σύνθετη, δηλαδή μεταβλητή ως πρός την συχνότητα ανάμεσα σε κάποιες τιμές. Αρα, δεν μπορούμε να υπολογίσουμε με ακρίβεια την ισχύ που θα απαιτήσει το ηχείο για μία δεδομένη στάθμη στατικά όπως φαίνεται στον σχετικό πίνακα ο οποίος παρέχει απλώς κάποιες ενδεικτικές τιμές. Μπορούμε απλώς, γνωρίζοντας την ελάχιστη αντίσταση του ηχείου, να υπολογίσουμε την μέγιστη πιθανή ισχύ που θα απαιτήσει. Εδώ, υπεισέρχεται και το θέμα της ισχύος του ίδιου του ηχείου. Το γεγονός ότι ένα σύστημα ηχείων των 90dB SPL θέλει από 200 έως 400Wrms ανα κανάλι από τον ενισχυτή ανάλογα με την αντίστασή του, για να αποδώσει 106db SPL σε απόσταση τριών μέτρων (σύμφωνα με τον πίνακα) ,δεν σημαίνει ότι απαραιτήτως μπορεί και να τα αντέξει. Από την άλλη, τέτοιες στάθμες είναι συνήθως στιγμιαίες και όχι συνεχείς. Υπό αυτή την σκοπιά αυτό που θα ενδιέφερε είναι η αντοχή του ηχείου σε Wrms δοσμένη σε συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα αφού ανάμεσα στις κορυφώσεις υπάρχει χρόνος ψύξης.


Δείτε και τα υπόλοιπα εδώ:
http://www.avmentor.gr/howto/speakers_3.htm
 

tonal

Moderator
Staff member
29 September 2006
2,886
Απάντηση: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Μιας και το πιάσατε το θέμα (έχοντας εκφράσει παλιότερα την ίδια απορία) θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν οι ίδιες τεχνικές εξομάλυνσης της σύνθετης αντίστασης (παράλληλο RLC δηλαδή ή/και ζόμπελ-RC ανάλογα με την προβληματική περιοχή) και σε ακουστικά και αν κάτι τέτοιο έχει νόημα;
 

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Μπορείς να εξηγήσεις λιγο το παραπάνω;

Επίσης η προσθηκη RLC για ισοστάθμιση εμπεδησης πριν το crossover, δεν θα αλλοιώσει το κροσάρισμα; Δηλαδη τα όρια της ζωνης που περνά απο κάθε φίλτρο(πχ HF, LF για δίδρομο ηχείο)

Οχι. To "κροσάρισμα" εξαρτάται απο το φίλτρο σε συνδυασμό με το φορτίο που βλέπει αυτό. Ουσιαστικά το φορτίο είναι κομμάτι του φίλτρου. Με την προσθηκη του RLC (τρια στοιχεία R L C σε σειρα μεταξύ τους και το σύνολό τους συνδεδεμένο παράλληλα με την εισοδο του cross) τα στοιχεία που αποτελούν τον κάθε κλάδο του cross και το φορτίο που βλέπει ο κάθε κλάδος δεν εχουν αλλάξει.

Στην περίπτωση όμως του ζόμπελ ( R C σε σειρά και ολο μαζί παράλληλα στο tweeter ) το φορτίο που βλέπει το ανωδιαβατό έχει αλλάξει, και κατ επεκταση αλλαζει και η συμπεριφορά του φιλτρου. Πριν το φιλτρο εβλεπε το tweeter ενω τωρα βλεπει τον συνδυασμό tweeter // RC πραγμα που διαφοροποιεί πλέον το μέτρο αλλά δυστυχώς και την φάση του άνω κλάδου (καταστρέφοντας το ταίριασμα των φάσεων που είχε πετυχει αρχικά ο σχεδιαστής της φιλτραρισμένης απόκρισης του woofer με την φιλτραρισμένη απόκριση του tweeter στην X περιοχή)

Αν ειναι δυσνόητο θα πρεπει να ανεβάσω εξομοιώσεις για να υπαρχει και οπτική περιγραφή.
 

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
Re: Απάντηση: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Μιας και το πιάσατε το θέμα (έχοντας εκφράσει παλιότερα την ίδια απορία) θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν οι ίδιες τεχνικές εξομάλυνσης της σύνθετης αντίστασης (παράλληλο RLC δηλαδή ή/και ζόμπελ-RC ανάλογα με την προβληματική περιοχή) και σε ακουστικά και αν κάτι τέτοιο έχει νόημα;


χμ..... ενδιαφέρον.. παράλληλο RLC δεν νομίζω, αυτό καλείται να ισοσταθμίσει ενα bump, ενα βουναλάκι στην καμπυλη, το οποίο προκαλεί ο συνδυασμός των δυο κλάδων του cross. Εδω δεν εχουμε κρος. Και δεν εχω ιδέα η όποια επαγωγική συμπεριφορά των ακουστικών αν ειναι ικανής ταξης μεγέθους (σε σχέση με τα 32 ohm) του πραγματικού μέρους της εμπέδησης ωστε να χρήζει ισοστάθμισης.. Κοίτα που θα με κάνει να μετράω ακουστικά βραδυάτικα!! :grinning-smiley-043