"Εύκολα ηχεία". Ας ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα.

tonal

Moderator
Staff member
29 September 2006
2,886
Απάντηση: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Στο headroom.com έχουν αρκετές μετρήσεις. Για παράδειγμα τα HD555 που έχω, έχουν ένα διόλου ευκαταφρόνητο "βουναλάκι" - 50Ω κανονικά και 200Ω στα 80 Ηz περίπου.
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Οχι. To "κροσάρισμα" εξαρτάται απο το φίλτρο σε συνδυασμό με το φορτίο που βλέπει αυτό. Ουσιαστικά το φορτίο είναι κομμάτι του φίλτρου. Με την προσθηκη του RLC (τρια στοιχεία R L C σε σειρα μεταξύ τους και το σύνολό τους συνδεδεμένο παράλληλα με την εισοδο του cross) τα στοιχεία που αποτελούν τον κάθε κλάδο του cross και το φορτίο που βλέπει ο κάθε κλάδος δεν εχουν αλλάξει.

Στην περίπτωση όμως του ζόμπελ ( R C σε σειρά και ολο μαζί παράλληλα στο tweeter ) το φορτίο που βλέπει το ανωδιαβατό έχει αλλάξει, και κατ επεκταση αλλαζει και η συμπεριφορά του φιλτρου. Πριν το φιλτρο εβλεπε το tweeter ενω τωρα βλεπει τον συνδυασμό tweeter // RC πραγμα που διαφοροποιεί πλέον το μέτρο αλλά δυστυχώς και την φάση του άνω κλάδου (καταστρέφοντας το ταίριασμα των φάσεων που είχε πετυχει αρχικά ο σχεδιαστής της φιλτραρισμένης απόκρισης του woofer με την φιλτραρισμένη απόκριση του tweeter στην X περιοχή)

Αν ειναι δυσνόητο θα πρεπει να ανεβάσω εξομοιώσεις για να υπαρχει και οπτική περιγραφή.

Όχι, κατάλαβα τι εννοείς. Eυχαριστώ :)

Για τα φίλτρα Zobel διαβαζα πριν απο λίγο ψάχνοντας σχετικα με την αντιστάθμιση με RLC. Όντως, το Ζobel μπαίνει πριν το tweeter και αντισταθμίζει μονο τη συμπεριφορά της αντίστασής του, το crossover ομως βλέπει πλεον διαφορετικο φορτιο.

Υ.Γ. Σχετικά με την αντιστάθμιση Zobel, υπάρχει ενα άρθρο εδω
 

Costas Coyias

Banned
19 June 2006
1,964
Αυστρία
Re: Απάντηση: Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Αντιγράφω από το AVmentor:

Αν, θεωρήσουμε ότι η ευαισθησία πρέπει να μετρηθεί με αναφορά το 1W, τότε θα πρέπει να θυμόμαστε ότι αυτό το 1W αντιστοιχεί μέν σε 2.83Vrms αλλά μόνο σε αντίσταση 8Ω. Στα 4Ω αντιστοιχεί σε μία τάση 2Vrms! To πρόβλημα σε αυτή την έκφραση έγκειται στο γεγονός ότι σύγκριση δύο ηχείων "στο 1W" δεν μπορεί να γίνει. Με όλες τις υπόλοιπες παραμέτρους ίδιες, το ηχείο των 4Ω θα αδικείται σε στάθμη κατά 3 ολόκληρα dB! ...

Δείτε και τα υπόλοιπα εδώ:
http://www.avmentor.gr/howto/speakers_3.htm


Αντιθέτως, σύγκριση ηχείων μπορεί να γίνει μόνον υπό την κοινή προδιαγραφή της ισχύος, και όχι της τάσης που εφαρμόζεται για τη μέτρηση της ευαισθησίας. Ο κάτοχος ενός ενισχυτή δεν έχει ιδέα –και δεν υποχρεούται να γνωρίζει – για το πόση και υπό ποίο φορτίο είναι η μέγιστη τάση που μπορεί να αναπτύξει ο ενισχυτής του στην έξοδό του, γνωρίζει όμως την ισχύ, τουλάχιστον σε δύο τυποποιημένα μεγέθη φορτίου. Έτσι, αν η ευαισθησία είναι μετρημένη ως προς την ισχύ του 1W, τότε μπορεί να υπολογίσει τη μέγιστη ανηχοϊκή στάθμη του ηχείου στο 1 μέτρο. Αυτό που αναφέρει ο μέντοράς μου, ότι το ηχείο των 4Ω θα αδικείται, αφού θα αναπτύσσει στάθμη 3dB χαμηλότερη από το 8ωμο, είναι κάτι που ξεγελά εύκολα, καθώς η ευαισθησία του ηχείου εξαρτάται από πολλά άλλα πράγματα, αλλά όχι από την εμπέδησή του. Η εμπέδηση είναι αποτέλεσμα όλων αυτών των άλλων πραγμάτων, όχι αίτιο. Για παράδειγμα, υπάρχουν 4ωμα μεγάφωνα ευαισθησίας ας πούμε 89dB, ενώ κάποια άλλα 4ωμα μπορεί να είναι ακόμα και 94άρια. Το ίδιο φυσικά συμβαίνει και με τα 8ωμα μεγάφωνα.

Η προδιαγραφή της ευαισθησίας αναφέρεται σε δεδομένη ισχύ που καλείται να καταναλώσει το ηχείο, και αυτή η ισχύς είναι 1W. Από εκεί και μετά, εναπόκειται στην τιμιότητα του κατασκευαστή, αν θα αξιολογήσει την καμπύλη εμπέδησης σωστά, και θα εφαρμόσει τάση 2,83 ή 2V RMS, για να μετρήσει την ευαισθησία. Έτσι, για να υπολογίσει κανείς τη μέγιστη στάθμη του ηχείου, πρώτα πρέπει να του ελαττώσει την ευαισθησία κατά 3dB. Οχι τίποτ’ άλλο δηλαδή, αλλά γιατί υπάρχουν και κατασκευαστές που αποκρύπτουν τεχνηέντως αυτό το σημείο, και ανακοινώνουν ευαισθησία με τάση 2,83V, για ηχεία που είναι 4ωμα, και τα οποία προφανώς, με αυτήν την τάση καταναλώνουν όχι ένα, αλλά δύο βατ. (Τελικά, είναι τόσο μπερδεμένο);
 
Last edited:

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Κάτι που αξίζει προσοχής, από το αρθρο που πόσταρες, ειναι το παρακάτω:
Some designers use a standard "rule of thumb" method, where the value of the resistor is between 2.7 Ω and 10 Ω, depending on the speaker DC resistance, and the capacitor is invariably 100nF.

This works for most discrete amplifiers, but selecting component values without understanding the parameters of the speaker can lead to serious consequences for IC power amplifiers
Οι τυφλοσούρτηδες του στυλ "μια αντισταση 5-10ohm και ενας πυκνωτης 100nF δουλευει ικανοποιητικά στις περισσότερες των περιπτωσεων" εμένα με φοβίζουν. Σε καμμιά περίπτωση δεν βαζουμε τυχαία ή στο περίπου εξαρτήματα, χρειάζεται μέτρηση του συγκεκριμένου ηχειου, πάνω στην οποια θα γίνει υπολογισμός, υλοποίηση και ξανά μέτρηση πριν "μπει στην πριζα" το ηχοσύστημα.

Η ενσταση του themiloc από ότι αντιλαμβάνομαι (κι αν κανω λαθος διορθώστε με) έχει να κάνει με το γεγονός ότι αλλάζει αυτό που ακουμε βαζοντας το RCL και συνεπώς χαλάμε τις αρχικες επιλογες του σχεδιαστή. Λογική σκέψη.

Με την διαφορά όμως ότι αυτό που αλλάζει είναι η συμπεριφορά του ενισχυτή (αφου βλεπει διαφορετικό φορτίο) και όχι του ηχείου ως μονάδα αναπαραγωγής. Αν προκύψει ηχητική διαφορά αυτο σημαίνει ότι ο ενισχυτής όντως δεν τα εβγαζε ως όφειλε πέρα με ενα εντονα μιγαδικό φορτίο. Τωρα αν το ηχητικό αποτέλεσμα ενός ενισχυτή είναι καλύτερο όταν βλεπει μιγαδικό φορτίο αντί για ωμικό, περι όρέξεως όπως λέμε κολοκυθόπιτα, προσωπικά δεν συμφωνώ.

Διαβάζοντας την συνέντευξη του Kristoffersen μου εκαναν εντύπωση δυο κομμάτια:

ενα ontopic:
Για μένα, η ισχύς του ενισχυτή θα πρέπει να χρησιμοποιείται για να ακούς τη μουσική και όχι για να διορθώνεις προβλήματα που θα έπρεπε να έχει λύσει ο σχεδιαστής του ηχείου.
σωστός

κι ενα offtopic:
Μια τυπική πρακτική στην κατασκευή των ηχείων είναι να βασίζεσαι σε ένα συγκεκριμένο προϋπολογισμό. Με βάση αυτόν, βελτιστοποιείς τα ορατά σημεία του ηχείου σου, δηλαδή τα μεγάφωνα και την καμπίνα και πολύ συχνά μπαίνεις στον πειρασμό να αφήσεις απ' έξω το μη ορατό, δηλαδή τα φίλτρα! Στην Peak Consult προσπαθούμε να ακολουθούμε μια άλλη πρακτική. Επιλέγουμε μεγάφωνα και καμπίνες, σχεδιάζουμε το σωστό φίλτρο και εν συνεχεία βγάζουμε την τιμή...

Θεός!!
 
Last edited:

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Οι τυφλοσούρτηδες του στυλ "μια αντισταση 5-10ohm και ενας πυκνωτης 100nF δουλευει ικανοποιητικά στις περισσότερες των περιπτωσεων" εμένα με φοβίζουν. Σε καμμιά περίπτωση δεν βαζουμε τυχαία ή στο περίπου εξαρτήματα, χρειάζεται μέτρηση του συγκεκριμένου ηχειου, πάνω στην οποια θα γίνει υπολογισμός, υλοποίηση και ξανά μέτρηση πριν "μπει στην πριζα" το ηχοσύστημα.

Πάντως και το τυφλοσούρτι που αναφέρει αυτός δεν είναι εντελώς τυχαίο, λαμβάνει υπόψη του την ισοδύναμη αντισταση του πηνίου φωνης στο DC. Σίγουρα πάντως ο σωστός τρόπος για τον υπολογισμο του Zobel ειναι αυτό που λες και περιγράφει και ο ιδιος στο άρθρο.

Υπάρχει καποιο link για την συνέντευξη του Kristoffersen;
 
Last edited:

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Πάντως και το τυφλοσούρτι που αναφέρει αυτός δεν είναι εντελώς τυχαίο, λαμβάνει υπόψη του την ισοδύναμη αντισταση του πηνίου φωνης στο DC. Σίγουρα πάντως ο σωστός τρόπος για τον υπολογισμο του Zobel ειναι αυτό που λες και περιγράφει και ο ιδιος στο άρθρο.

Υπάρχει καποιο link για την συνέντευξη του Kristoffersen;

α δεν ξέρω... εγω δεν θα ήθελα με τιποτα βαζοντας τιμές στο περίπου να κάνω ψηλά το φορτίο χωρητικό αντι για ωμικό ή έστω επαγωγικό.... Ας παει να τα βαλει αυτα στον δικό του ενισχυτή αυτός που γραφει τον τυφλοσούρτη! Στον δικό μου ενισχυτή δεν συνδέω τίποτα αν δεν το μετρήσω. Ο διάολος έχει πολλά ποδάρια.



http://www.avmentor.gr/features/interview_peak_consult_per_kristoffersen_0.htm
 

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

το λέω αυτό μην αρχίσει κανένας τολμηρός (υπάρχουν κάμποσοι κρυφοί trial & error-άκηδες diy-ers :D ) διαβάζοντας το thread και παιζει στα τυφλά..
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

το λέω αυτό μην αρχίσει κανένας τολμηρός (υπάρχουν κάμποσοι κρυφοί trial & error-άκηδες diy-ers :D ) διαβάζοντας το thread και παιζει στα τυφλά..

Όποιος το κάνει, αλίμονό του :D

Παίδες, το άρθρο του Gontowski που παρέθεσα προηγουμένως αφορά σχεδιαστικές αρχές στην αντιστάθμιση εμπέδησης με δίκτυα Zobel και το έβαλα για να πάρουμε μια ιδέα απο μια μέθοδο διαφορετική απο την RLC. Προφανώς, αυτα που γραφει το αρθρο δεν εφαρμόζονται για το ηχείο του σπιτιού μας απο εμάς...
 

THEMILOC

AVClub Enthusiast
6 February 2008
1,179
ΕΛΛΑΔΑ
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Με την διαφορά όμως ότι αυτό που αλλάζει είναι
η συμπεριφορά του ενισχυτή (αφου βλεπει διαφορετικό φορτίο) και όχι του ηχείου ως μονάδα αναπαραγωγής. Αν προκύψει ηχητική διαφορά αυτο σημαίνει ότι ο ενισχυτής όντως δεν τα εβγαζε ως όφειλε πέρα με ενα εντονα μιγαδικό φορτίο. Τωρα αν το ηχητικό αποτέλεσμα ενός ενισχυτή είναι καλύτερο όταν βλεπει μιγαδικό φορτίο αντί για ωμικό, περι όρέξεως όπως λέμε κολοκυθόπιτα, προσωπικά δεν συμφωνώ.

Από τα λεγόμενά σου λοιπόν JohnJohn συμπεραίνω οτι αν έχουμε έναν ενισχυτή με δυνατότητες οδήγησης και ισχύος πολύ πάνω από οποιαδήποτε απαίτηση, δεν θα έχουμε καμμία απολύτως ηχητική διαφορά με ή χωρίς αντιστάθμιση. Αναφέρω εδώ κάτι που έκανε κάποτε η B&W με το 801.
Η επαγγελματική έκδοση του ηχείου δεν είχε αντιστάθμηση η οποία προστέθηκε μετέπειτα στην domestic έκδοση. Αναφέρω ακρόαση φίλου και συνεργάτη που είχε την ευκαιρία να τα ακούσει συγκριτικά με τον ίδιο επαρκέστατο ενισχυτή και από ότι μου είπε του έκανε εντύπωση η διαφορά στη ποιότητα απόδοσης, λεπτομέρειας και ανάλυσης. Η εταιρία εξήγησε οτι ήταν επιβεβλημένο για την βελτίωση της δυνατότητας οδήγησης.
 

vas silis

AVClub Enthusiast
26 May 2008
834
Re: Απάντηση: Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

dΒ/ 2,83 Volt rms/ 1m

και

dB/W/1m


και τελικά η standard μετρηση είναι με την τάση σταθερή για με την ισχύ;

Και επιτρέψτε μου να επεκτέινω λίγο την ερώτηση,

με ένα υποθετικό φορτίο έστω 8 ohm ή και πιο πάνω στο μεγαλύτερο μέρος του φάσματος (σαν τα πλείστα όσα ηχεία της αγοράς) που θα πρέπει για να είμαστε εντάξει να του δώσουμε σταθερή τάση 2,83 V rms δηλαδή λαμβάνει ισχύ 1W και έχουμε την απόκριση για αυτό το μέρος του φάσματος

και εαν υποθέσουμε ότι το ιδιο αυτό φορτίο παρουσιάζει μια βουτιά στα 4 Ohm σε κάποιο χαμηλότερο μικρό αλλά ικανό μέρος του φάσμστος (όπως τα πλείστα όσα ηχεία της αγοράς) και αφού κράτησαμε την τάση σταθερή στα 2,83V λαμβάνει ισχύ 2W και άρα έχουμε την απόκριση για αυτό το μέρος του φάσματος με διπλάσια ισχύ από το υπόλοιπο

και τελικά μια μέτρηση που ενώ μας δίνει μια επίπεδη καμπύλη απόκρισης (όπως κάνουν τα πλείστα όσα ηχέια της αγοράς) τελικά δεν είναι παρά μια απόκριση για διαφορετική ισχύ στα διάφορετικής αντίστασης επιμέρους τμήματα του του φάσματος. (οπότε πάει περίπατο το dB/W/m)

και έχω να ρωτήσω: αυτή την επιπλέον ισχύ του 1W (από το 1W στα 2W -δηλαδή 100% πάνω) τι την κάνει το φορτίο και δεν μας παρουσιάζει αυξημένη απόκριση (κατά 3 dB) στο μέρος του φάσματος αυτό που πέφτεί στα 4 Ohm ?

Στην τσέπη σίγουρα δεν την βάζει.

Ή

θα πάρουμε αυξημένη απόκριση...

ή

αν δεν την παίρνουμε τότε κάτι έχει ενσωματώσει ο κατασκευαστής στα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά του φορτίου (ή και σε αυτά που μπορούν να τα επηρεάζουν πχ τη φόρτιση) και αυτό που συμβαίνει έχει κάποια ηλεκτρική συνέπεια βλαβερη για κάτι τόσο σύνθετο όσο το ηχητικό σήμα,

έχετε καμία ιδέα... ;
 
Last edited:

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

[/I]Από τα λεγόμενά σου λοιπόν JohnJohn συμπεραίνω οτι αν έχουμε έναν ενισχυτή με δυνατότητες οδήγησης και ισχύος πολύ πάνω από οποιαδήποτε απαίτηση, δεν θα έχουμε καμμία απολύτως ηχητική διαφορά με ή χωρίς αντιστάθμιση.

θεωρητικά, δηλαδή με ιδανικό ενισχυτή που δεν επηρρεάζεται απο την φυση του φορτιου (οσο μιγαδική δηλαδη κι αν ειναι αυτη) ναι. Αλλα στην πραξη υπαρχει ο ιδανικός ενισχυτής? Οχι. Δεν ειναι δυνατον να κατασκευαστεί το απόλυτο μηχάνημα γιατι υπαρχουν φυσικά όρια. Πχ όσο μεγάλη κι αν ειναι η χωρητικότητα των πυκωτών τροφοδοσίας, παντα θα ειναι πεπερασμένη.

Το "επαρκέστατος" που λετε για τον ενισχυτη στο τεστ της B&W είναι σχετικό. Μπορει να ειναι ότι κτηνωδέστερο, ότι ισχυρότερο, ότι ακριβότερο υπαρχει στην αγορά, ειναι όμως ιδανικό? Ιδανική πηγή τάσης που δεν επηρρεάζεται στο παραμικρό, όσο μιγαδικό κι αν ειναι το φορτιο που βλεπει?

Αναφέρω εδώ κάτι που έκανε κάποτε η B&W με το 801.
Η επαγγελματική έκδοση του ηχείου δεν είχε αντιστάθμηση η οποία προστέθηκε μετέπειτα στην domestic έκδοση. Αναφέρω ακρόαση φίλου και συνεργάτη που είχε την ευκαιρία να τα ακούσει συγκριτικά με τον ίδιο επαρκέστατο ενισχυτή και από ότι μου είπε του έκανε εντύπωση η διαφορά στη ποιότητα απόδοσης, λεπτομέρειας και ανάλυσης. Η εταιρία εξήγησε οτι ήταν επιβεβλημένο για την βελτίωση της δυνατότητας οδήγησης.

my point exactly.
 
Last edited:

vas silis

AVClub Enthusiast
26 May 2008
834
Re: Απάντηση: Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Να κάνω μια προσθήκη
...
ή
αν δεν την παίρνουμε τότε κάτι έχει ενσωματώσει edit:εσκεμένα ο κατασκευαστής στα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά του φορτίου (ή και σε αυτά που μπορούν να τα επηρεάζουν πχ τη φόρτιση) edit: ή αν όχι εσκεμένα τοτε δεν έχει καταφέρει αυτό το κάτι να το κάνει ελάχιστο για διάφορους δικούς του λόγους περιορισμών, επιλογών ή και αδιαφορίας και αυτό που συμβαίνει έχει κάποια ηλεκτρική συνέπεια βλαβερη για κάτι τόσο σύνθετο όσο το ηχητικό σήμα,

έχετε καμία ιδέα... ;
 

vas silis

AVClub Enthusiast
26 May 2008
834
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Η επαγγελματική έκδοση του ηχείου δεν είχε αντιστάθμηση η οποία προστέθηκε μετέπειτα ( :confused: :eek: ) στην domestic έκδοση. Αναφέρω ακρόαση φίλου και συνεργάτη που είχε την ευκαιρία να τα ακούσει συγκριτικά με τον ίδιο επαρκέστατο ενισχυτή και από ότι μου είπε του έκανε εντύπωση η διαφορά στη ποιότητα απόδοσης, λεπτομέρειας και ανάλυσης. Η εταιρία εξήγησε οτι ήταν επιβεβλημένο για την βελτίωση της δυνατότητας οδήγησης. :flipout:

....
 
Last edited:

THEMILOC

AVClub Enthusiast
6 February 2008
1,179
ΕΛΛΑΔΑ
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

...του έκανε εντύπωση η διαφορά στη ποιότητα απόδοσης, λεπτομέρειας και ανάλυσης
my point exactly.


JohnJohn μάλλον παρανοήθηκε, μου είχε πει οτι αυτό που έπαιζε σαφώς ανώτερα ήταν το χωρίς αντιστάθμιση.
 

vas silis

AVClub Enthusiast
26 May 2008
834
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

[/i]JohnJohn μάλλον παρανοήθηκε, μου είχε πει οτι αυτό που έπαιζε σαφώς ανώτερα ήταν το χωρίς αντιστάθμιση.


Υπάρχει εξήγηση για αυτό. Νομίζω ότι δεν θα έπρεπε να συμβεί αν το φορτίο παρουσίαζε κάποια ομαλότητα στην αντίσταση από το μέρος του φάσματος που θα επιδρούσε το κύκλωμα αντιστάθμθισης και πέρα.

Όμως το φορτίο θα ήταν τέτοιο μαρτζαφλάρι που ναι μεν ήρθε στα συγκαλά του για το μέρος που τα πράγματα ήταν δύσκολά αλλά επηρέασε έστω και λίγο και πέρα από αυτή διότι πιθανά η αντίσταση να έπεφτε και αλλού (πιο πάνω στο φάσμα προς τη μεσαία ή και λίγο πιο πάνω)

πχ είναι εύκολο να αντισταθμίσεις κάτι τέτοιο μόνο για τα χαμηλά χωρίς έστω κάτι και λίγο να συμβεί πιο πάνω; δεν ξέρω ρωτάω...

http://avclub.gr/forum/attachment.php?attachmentid=31218&d=1224595236


(και μη μου πείτε ότι αυτό το έχουν αντισταθμίσει κιολας γιατί θα πεθάνω ... )




.
 
Last edited:

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

δηλαδή χειροτερεψαν συνειδητά την απόδοση του ηχειου για να μπορει να οδηγείται απο ασθενικούς ενισχυτές, το 801 δηλαδή απευθύνθηκε σε μια τετοια κατηγορία.. μάλιστα..

Αναφέρω εδώ κάτι που έκανε κάποτε η B&W με το 801.
Η επαγγελματική έκδοση του ηχείου δεν είχε αντιστάθμηση η οποία προστέθηκε μετέπειτα στην domestic έκδοση. Αναφέρω ακρόαση φίλου και συνεργάτη που είχε την ευκαιρία να τα ακούσει συγκριτικά με τον ίδιο επαρκέστατο ενισχυτή και από ότι μου είπε του έκανε εντύπωση η διαφορά στη ποιότητα απόδοσης, λεπτομέρειας και ανάλυσης. Η εταιρία εξήγησε οτι ήταν επιβεβλημένο για την βελτίωση της δυνατότητας οδήγησης.

ακουσε δηλαδή και τα δυο ηχεία, την επαγγελματική εκδοση (studio monitor) και την domestic εκδοση κατά αντιπαράθεση. Και το επαγγελματικό ήταν πολύ πιο λεπτομερές και αναλυτικό.

Ευτυχώς γιατι αυτός ήταν ο και ρόλος του επαγγελματικου. Ενα true studio monitor εχει στοχο την λεπτομερέστατη ανάλυση, αναδεικνύοντας κάθε (καλή ή κακή) λεπτομέρεια της ηχογράφησης (λόγια του John Bowers), σε αντίθεση με την domestic που στοχεύει περισσότερο στην μουσικότητα.

Μόνο που η διαφορά στις δυο εκδόσεις δεν ήταν απλά το RCL για να βγεί το συμπέρασμα που αναφέρατε. Ενω το midrange από κεβλαρ και το κουτι του ήταν ολόιδιο, το woofer & το tweeter ηταν άλλες μονάδες (στο domestic μαλιστα εγκαινιάστηκε το tweeter TS26). Και στα ηλεκτρικά υπήρξαν κι αλλες τροποποιήσεις, ακόμα και στο κύκλωμα προστασίας των μονάδων από υπεροδήγηση. Συνεπώς δυσκολεύομαι να δεχτω αβιαστα ενα τετοιο συμπερασμα.
 

Θοδωρής Κ.

AVClub Enthusiast
25 June 2006
915
Βόρεια
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

[/I]JohnJohn μάλλον παρανοήθηκε, μου είχε πει οτι αυτό που έπαιζε σαφώς ανώτερα ήταν το χωρίς αντιστάθμιση.

Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ μπερδεύτηκα από την περιγραφή σου, νόμισα ότι το άλλο με έπαιζε καλύτερα.
 

vas silis

AVClub Enthusiast
26 May 2008
834
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Για να βγεί και ένα συμπέρασμα από την όλη ενδιαφέρουσα αυτή κουβέντα, υπάρχει τουλάχιστον σύμπτωση σπόψεων στο ότι για να υπάρχει ευκολία στην οδήγηση ενός ηχείου και απόκριση που να αντιστοιχεί στις μεταβολές του πλάτους του σήματος (χωρίς φασικές διαφορές σε διάφορα μέρη του φάσματος) αυτό πρέπει να παρουσιάζει κατά το δυνατό ομαλή αντίσταση και μικρή απόκλιση ηλεκτρικής φάσης ή όχι;
 
Last edited:

Macmod

AVClub Addicted Member
24 January 2008
2,539
Αθηνα / Ελλάδα
Απάντηση: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Πέρα από την οποιαδήποτε φύση των ηχείων, θα ήθελα να προσθέσω ότι
ο οποιοδήποτε σοβαρός και καλοσχεδιασμένος ενισχυτής, δεν έχει το
παραμικρό πρόβλημα να οδηγήσει το όποιο ηχείο μεσα στα πλαίσια της
ισχύος του. Σημείωση: ανεξάρτητα της ισχύος του, έχω δει ενισχυτές
τέρατα να ζωρίζονται και άλλους μικρότερους, αλλά καλοσχεδιασμένους,
να μην έχουν το παραμικρό πρόβλημα!
 

THEMILOC

AVClub Enthusiast
6 February 2008
1,179
ΕΛΛΑΔΑ
Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Σαν μία τελική από μεριάς μου τοποθέτηση στο ενδιαφέρον αυτό θέμα που συζητάμε, έχω να πω οτι δεν θα επενέβαινα ποτέ σε ένα ηχείο που άκουσα, μου άρεσε και αγόρασα, φθηνό ή ακριβό. Αυτό που θα έκανα θα ήταν να μπώ στην διαδικασία να διαλέξω έναν απόλυτα επαρκή ενισχυτή για τις δυσκολίες του ηχείου και ταιριαστό με την ηχητική του ισορροπία. Αν αυτός ήταν πιθανά ακριβός και δεν τον έφτανα τότε δεν θα αποφάσιζα και για το ηχείο.
Θεωρώ το ηχείο κάτι σαν ένα έργο τέχνης το οποίο δέχομαι όπως είναι. Κάποιος μας προτείνει την σχεδίασή του στην οποία κατέληξε με τα υπάρχοντα υλικά και έστω και αν δεν τα εγκρίνω δεν θα τα άλλαζα, έστω και στο ελάχιστο.
Αν θέλω να πειραματιστώ αποφασίζω και φτιάχνω κάτι μόνος μου, όπως θέλω και νομίζω.