Jean Hiraga's class A amplifier

Dim.AR

Established Member
26 May 2012
268
Aθηνα - Βυρωνας
Εγω παντως ειπα οτι απλα δεν μου αρεσιουν οι μακαροναδες , δεν ειπα οτι δεν παιζουν , οι δυο μεθοδοι παιζουν καλα , απλα εαν εχεις ενα ετοιμο σχεδιο τιουναρισμενο ειναι πιο ευκολο να το φτιαξεις " μακαρονατο " εαν εχεις ενα δικο σου σχεδιο και το παλευεις για καλυτερο ηχο ( δλδ fine tuning , γιαυτο ειμαι πλακετακιας ) σιγουρα ειναι καλυτερα η πλακετα και για να το πουμε και αλλοιως , οποιοι λόγο έλλειψης εμπειρίας νομιζουν οτι οι κατσκευες με πλακετες δεν παιζουν καλα κανουν λαθος ! .
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,365
η όλη ιστορία έχει να κάνει με τα μεγάλα ρεύματα που σίγουρα θέλουν διατομές για να δουλέψουν και σίγουρα όχι στρίμωγμα. Γι αυτό και δουλεύει ο αέρας έναντι μιας πλακέτας με πίστες κάποιων κλασμάτων του χιλιοστού όπως λέει και ο Hiraga.
Αλλά από το να φτιάξουμε κάτι πραγματικά καλό ακουστικά ΚΑΙ εργονομικά (όχι οπτικά) να καταλήξουμε να τραβάμε καλώδια καβαλώντας και διασταυρώνοντας τα πάντα χωρίς λίγη σκέψη ή προσπάθεια για κάτι καλύτερο έχει διαφορά.
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Κοίταξα τα γραφόμενα του Hiraga και δεν είναι ακριβώς αφοριστικός στην κατασκευή πλακέτας, απλά αναφέρει ότι αυξάνονται οι κίνδυνοι.
Νομίζω ότι το θέμα είναι γνωστό, από παλιά, αν και στις μέρες μας η κατασκευή πλακέτας και η σχεδίαση είναι έτη φωτός από τις εποχές αυτών των μηχανικών ήχου.

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι σφάλματα μπορείς να έχεις είτε με κατασκευή "αέρα" σημείο προς σημείο είτε με κατασκευή πλακέτας.
Και τα δύο θέλουν γνώση και τέχνη χωροαντιληπτική.
Το να πεις ότι μία κατασκευή στον "αέρα" θα παίξει υποχρεωτικά καλύτερα από μία κατασκευή πλακέτας, είναι μάλλον προϊδεασμός προς μία σχολή και τίποτα άλλο.

Δέχομαι ότι η σωστή σχεδίαση πλακέτας και κατασκευή θέλει περισσότερο γνώση, κόπο και χρήμα από τη σωστή κατασκευή στον "αέρα".

Ο όρος "μακαρονάδα" σαφώς προήλθε από την οπτική της κατασκευής και όχι από την απόδοση.

Ας συνεχίσουμε τη συζήτησή μας πολιτισμένα.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,365
Re: Απάντηση: Jean Hiraga's class A amplifier

Ας συνεχίσουμε τη συζήτησή μας πολιτισμένα.

δεν νομίζω ότι υπάρχει ένδειξη περί του αντιθέτου...
 

argqsys

New member
20 January 2010
83
ΝΑ Αττική
Επειδή είμαι και εγώ Hiraga-ικος από την μεριά των λαμπάτων όμως, με βαλατε σε πειρασμό να αρχίσω να μαζεύω υλικά για τον Le Monstre. Το κάνω για να έχω ένα συστημα αναφοράς για σύγκριση με τις λαμπάτες κατασκευές κυρίως τριοδικές. Επιλέγω το συγκεκριμένο λόγω του αναμφισβήτητου της σχεδίασης και της μικρότερης σε μέγεθος κατασκευής shunt regulated τροφοδοτικού.
Βασικά λοιπόν ψάχνω να βρω τι γίνεται με τα ενεργά υλικά, αν υπάρχουν αξιόπιστες αντικαταστάσεις ή αν θα πρέπει να πάμε στα αρχικά και εφόσον υπάρχουν (μάλλον δύσκολο).
Δεν ξέρω αν είμαι στο σωστό thread η πρεπει να ανοίξει νέο ? Απλα ίσως για μια ερωτηση ............?
 

faklan

New member
3 February 2009
32
North Africa
@argqsys τα αρχικά δεν υπάρχουν απ'οσο έχουμε ψάξει...

Ο @GIANNIS SAITIS έχει φτιάξει τον Le Monstre...
Εχει ανεβάσει το σχέδιο με τα ενεργά υλικά που έχει χρησιμοποιήσει εδω:

Στην έξοδο έχει βάλει τα ίδια με την εδώ κατασκευή (2sj50 2sk135) !
Καλή επιτυχία :smile:
 

vasilis11

Established Member
29 September 2006
271
Τυμπακι, Κρητη
Επειδή είμαι και εγώ Hiraga-ικος από την μεριά των λαμπάτων όμως, με βαλατε σε πειρασμό να αρχίσω να μαζεύω υλικά για τον Le Monstre. Το κάνω για να έχω ένα συστημα αναφοράς για σύγκριση με τις λαμπάτες κατασκευές κυρίως τριοδικές. Επιλέγω το συγκεκριμένο λόγω του αναμφισβήτητου της σχεδίασης και της μικρότερης σε μέγεθος κατασκευής shunt regulated τροφοδοτικού.
Βασικά λοιπόν ψάχνω να βρω τι γίνεται με τα ενεργά υλικά, αν υπάρχουν αξιόπιστες αντικαταστάσεις ή αν θα πρέπει να πάμε στα αρχικά και εφόσον υπάρχουν (μάλλον δύσκολο).
Δεν ξέρω αν είμαι στο σωστό thread η πρεπει να ανοίξει νέο ? Απλα ίσως για μια ερωτηση ............?
Ο Γιάννης (GIANNIS SAITIS) έχει φτιάξει τον le monstre και τον χρησιμοποιεί σαν βασικό ενισχυτή του.
Χρησιμοποιεί regulator για την κύρια τροφοδοσία του.
Ο λόγος που το κάνει αυτό είναι ότι ακόμα και μικρή αυξομειωση τής τάσης επηρεαζει την ποιότητα του ήχου.
Εσύ αν θέλεις, μπορείς απλά να χρησιμοποιήσεις ένα σταθεροποιητή τάσης στα 230V, ώστε να έχεις σταθερή τάση στο κύκλωμα σου.
Σχετικά με τα ενεργά υλικά, επειδή τα περισσότερα δεν υπάρχουν, μπορείς να επικοινωνήσεις μέσω πμ με τον GIANNIS SAITIS, να σου πει τον τρόπο που θα ψάξεις για αντίστοιχα.
Καλή επιτυχία.
Υ. Γ. Οτιδήποτε απορία ή επεξήγηση θέλεις, εδώ είμαστε.
 

Tsakalos!

Supreme Member
8 December 2009
5,345
Samos!
Μμμ.... Οσες φορες ακουσα ενυσχητη σε σταθεροποιητη, δε ξερω τι, αλλα παντα κατι δεν μου αρεσε...
Με τι ηχεια κανετε δοκιμές φιλε? Προενυσχητη?
 

vasilis11

Established Member
29 September 2006
271
Τυμπακι, Κρητη
Ο le monstre παίζει με ιδιοκατασκευη ηχεία ανοιχτης μπάφλας. Ο άλλος παίζει με bose 901 και ο δικός μου παίζει με τα basic bass του Μανώλη, με αλλαγμένα τα κροσόβερ όμως.
Προενίσχυση δεν χρειάζονται γιατί είναι αρκετά ευαίσθητοι (1V) και οδηγούνται κατ' ευθείαν από την πηγή με ένα alps 100k. Έτσι γλυτώνουμε ένα επιπλέον στάδιο μαζί με την παραμόρφωση που εισάγει.
 

vasilis11

Established Member
29 September 2006
271
Τυμπακι, Κρητη
Δεν μετρήσαμε με παλμογράφο. Νομίζουμε ότι οι μετρήσεις είναι ανούσιες αν μιλάμε για μηχανήματα που παίζουν μουσική και όχι συχνότητες.
Ενα έμπειρο αυτί καταλαβαίνει αν υπάρχουν θέματα ή όχι.
Από κει και πέρα, αν δεν μπορεί κανείς να καταλάβει με το αυτί, χρησιμοποιεί τα όργανα, αλλά και πάλι αυτά δεν λένε όλη την αλήθεια.
 

Tsakalos!

Supreme Member
8 December 2009
5,345
Samos!
Φιλε.πως βγαζετε ασφαλη συμπερασματα με τοσο ιδιοτροπα ηχεια? .. συμφωνω οτι ενα ζευγαρι αυτια που ακουν καλα ειναι μεγαλη υποθεση, αλλα το ζητημα ειναι πως θα βγουν ασφαλή συμπερασματα... Πολύ δύσκολο...
 

vasilis11

Established Member
29 September 2006
271
Τυμπακι, Κρητη
Δέχομαι ότι υπάρχει ιδιορρυθμία γιατί δεν ακολουθεί την πεπατημένη σχετικά με το πως υποτίθεται ότι πρέπει να είναι σωστά φτιαγμένη μια κατασκευή. Εμείς ακολουθούμε μια δικιά μας φιλοσοφία την οποία έχουμε τεκμηριωμένη με χρονοβόρες δοκιμές.

Έχω όμως μια απορία. Ποια ιδιορρυθμία ενοχλεί περισσότερο, το σχέδιο που δεν έχει σταθερότητα και εμπεριέχει ρίσκο ως προς την ασφάλεια του ίδιου του μηχανήματος ή ακόμα και των ηχείων ή ο τρόπος κατασκευής και συναρμολόγησής του;
 

Tsakalos!

Supreme Member
8 December 2009
5,345
Samos!
Μιλαω για τον τροπο εξαγωγης συμπερασματων.... Πχ τα ανοιχτης μπαφλας ηχεία εχουν τεραστια θεματα-προβληματα-περιορισμους κτλ. Πως μπορεις πχ να βγαλεις ασφαλη συμπερασματα για εναν ενυσχητη, δηλαδη πως παιζει κτλ, απο την στιγμη που ισως υπαρχουν θεματα στα ηχεια.. η σε καποιον αλλο κρικο της αναπαραγωγης?