Jean Hiraga's class A amplifier

Dim.AR

Established Member
26 May 2012
268
Aθηνα - Βυρωνας
Ο Γιάννης (GIANNIS SAITIS) έχει φτιάξει τον le monstre και τον χρησιμοποιεί σαν βασικό ενισχυτή του.
Χρησιμοποιεί regulator για την κύρια τροφοδοσία του.
Ο λόγος που το κάνει αυτό είναι ότι ακόμα και μικρή αυξομειωση τής τάσης επηρεαζει την ποιότητα του ήχου.
Εσύ αν θέλεις, μπορείς απλά να χρησιμοποιήσεις ένα σταθεροποιητή τάσης στα 230V, ώστε να έχεις σταθερή τάση στο κύκλωμα σου.

Η σταθεροποιηση περιλαμβανει και το σταδιο εξοδου η οχι ? , γιατι ετσι οπως λες κυρια τροφοδοσια δεν εχω καταλαβει τι εννοεις ! .
 

vasilis11

Established Member
29 September 2006
271
Τυμπακι, Κρητη
Ναι η σταθεροποίηση έχει να κάνει με όλη την τροφοδοσία του ενισχυτή.
Ο ενισχυτής τροφοδοτείται με σταθεροποιημένο τροφοδοτικό.
 

Dim.AR

Established Member
26 May 2012
268
Aθηνα - Βυρωνας
Ωραια ! , τωρα οταν λες οι μετρησεις δεν λενε ολη την αληθεια , αυτο απλα δεν στεκει , ενταξει ενας παλμογραφος και μια γεννητρια δεν θα σου πουν ολη την αληθεια για το μηχανημα σου , θα σου πουν ομως πολλα πραγματα , ενας αναλυτης φασματος ομως θα σου πει ολη την αληθεια , διοτι θα επιβεβαιωσει η οχι αυτα που ακουει καποιο εμπειρο αυτι απο το μηχανημα αυτο ! .
 

Dim.AR

Established Member
26 May 2012
268
Aθηνα - Βυρωνας
αναλυτής φάσματος μαλιστα αλλά πόσοι από εμάς έχουν κάτι τέτοιο;

Το ξερω , ουτε εγω εχω χαχαχα , απλα εκει φαινονται τα πραγματα , εγω χωρις να θελω να το παιξω εξυπνος ουτε guru , κανω το αλλο , απο το σχεδιαγραμμα μπορω να καταλαβω πολλα πραγματα για εναν ενισχυτη η προενισχυτη ( αρκει να ειναι υλοποιημενος σωστα ) , το ποσο καλα θα παιζει και εαν θα εχει υψηλες παραμορφωσεις η οχι , ειδικα εαν ειναι αυτο το μηχανημα λαμπατο , αλλα και σε τελικους με τρανζιστορ ειναι εφικτο αυτο ! .
 

vgeorge

Established Member
21 January 2009
127
Εμένα πάντως μου φαίνεται αδιανόητο να βάλω να ακούσω έναν ενισχυτή πριν γίνουν τουλάχιστον τυπικές δοκιμές με γεννήτρια και παλμογράφο.
Τα κόστη για αξιόλογα μετρητικά μηχανήματα έχουν πέσει πλέον.
 

vasilis11

Established Member
29 September 2006
271
Τυμπακι, Κρητη
Το ξερω , ουτε εγω εχω χαχαχα , απλα εκει φαινονται τα πραγματα , εγω χωρις να θελω να το παιξω εξυπνος ουτε guru , κανω το αλλο , απο το σχεδιαγραμμα μπορω να καταλαβω πολλα πραγματα για εναν ενισχυτη η προενισχυτη ( αρκει να ειναι υλοποιημενος σωστα ) , το ποσο καλα θα παιζει και εαν θα εχει υψηλες παραμορφωσεις η οχι , ειδικα εαν ειναι αυτο το μηχανημα λαμπατο , αλλα και σε τελικους με τρανζιστορ ειναι εφικτο αυτο ! .

Dim.Ar, Δημήτρη να υποθέσω, αυτό που κάνεις εσύ, κάνει και ο Γιάννης (GIANNIS SAITIS).
Και θα συμφωνήσω μαζί σου ότι δεν μπορεί να το κάνει ο καθένας αυτό. Χρειάζονται πολλές γνώσεις και μεγάλη εμπειρία.
Έψαχνε στο διαδίκτυο να βρει ένα σχέδιο που θα έπαιζε όπως θα ήθελε.
Έπεσε πάνω στον le monstre. Διάβασε, ξαναδιάβασε, έφτιαξε πρόχειρα την κατασκευή και μετά που άκουσε ότι πράγματι παίζει, και μάλιστα πολύ καλύτερα από ότι περίμενε, προχώρησε στην κατασκευή.
Δεν θα διαφωνήσω με τα παιδιά που θέλουν μετρήσεις όπως και δήποτε, έτσι έχουν μάθει να λειτουργούν.
Το καταλαβαίνω αυτό, και καλό είναι να μην υπάρχει καμία απαίτηση, ένθεν και ένθεν, να αλλάξει κάποιος αυτά που πιστεύει.
 

vasilis11

Established Member
29 September 2006
271
Τυμπακι, Κρητη
Μιλαω για τον τροπο εξαγωγης συμπερασματων.... Πχ τα ανοιχτης μπαφλας ηχεία εχουν τεραστια θεματα-προβληματα-περιορισμους κτλ. Πως μπορεις πχ να βγαλεις ασφαλη συμπερασματα για εναν ενυσχητη, δηλαδη πως παιζει κτλ, απο την στιγμη που ισως υπαρχουν θεματα στα ηχεια.. η σε καποιον αλλο κρικο της αναπαραγωγης?

Ο κάθε ενισχυτής έχει δοκιμαστεί σε διάφορα ηχεία και έχει αξιολογηθεί πως παίζει.
Από κει και πέρα είναι θέμα γούστου με τι ηχεία ακούει κανείς στον χώρο του.
Εγώ ας πούμε παρ' όλα τα σαφή πλεονεκτήματα της ανοιχτής μπάφλας (ζωντάνια, έλλειψη χρωματισμών, ταχύτητας) δεν θα τα προτιμούσα στο σπίτι μου για διάφορους άλλους λόγους. Γι αυτό έχω διαλέξει αυτά που έχω.
Από κει και πέρα όταν ακούω τον le monstre με την ανοιχτή μπαφλα, ακούω και τα μειονέκτηματά της. Ξέρω όμως ότι είναι των ηχείων και όχι του ενισχυτή.
Το ίδιο και με τον δικό μου. Ξέρω τους περιορισμούς των ηχείων (χρωματισμοί από κουτί και bass reflex), αλλά τα πλεονεκτήματα τους υπερτερούν σε μένα.
Μπορεί λοιπόν να καταλάβει κάποιος τι βάζει στον ήχο το κάθε κομμάτι της αλυσίδας και να το δεχτεί ή να το αλλάξει.
Δεν είναι εύκολο, χρειάζεται μεγάλη εμπειρία. Γίνεται όμως.
 

Dim.AR

Established Member
26 May 2012
268
Aθηνα - Βυρωνας
Dim.Ar, Δημήτρη να υποθέσω, αυτό που κάνεις εσύ, κάνει και ο Γιάννης (GIANNIS SAITIS).
Και θα συμφωνήσω μαζί σου ότι δεν μπορεί να το κάνει ο καθένας αυτό. Χρειάζονται πολλές γνώσεις και μεγάλη εμπειρία.
Έψαχνε στο διαδίκτυο να βρει ένα σχέδιο που θα έπαιζε όπως θα ήθελε.
Έπεσε πάνω στον le monstre. Διάβασε, ξαναδιάβασε, έφτιαξε πρόχειρα την κατασκευή και μετά που άκουσε ότι πράγματι παίζει, και μάλιστα πολύ καλύτερα από ότι περίμενε, προχώρησε στην κατασκευή.
Δεν θα διαφωνήσω με τα παιδιά που θέλουν μετρήσεις όπως και δήποτε, έτσι έχουν μάθει να λειτουργούν.
Το καταλαβαίνω αυτό, και καλό είναι να μην υπάρχει καμία απαίτηση, ένθεν και ένθεν, να αλλάξει κάποιος αυτά που πιστεύει.

Βασιλη δεν χρειαζεται μονο να εχει καποιος γνωσεις απο σχεδια , τοπολογιες κ.τ.λ , ολα χρειαζονται , γνωσεις , πειρα και οργανα μετρησεων , αλλοιως πως θα δεις αν ταλαντωνει ενα μηχανημα πως θα δεις το settling time , πως θα δεις την αποκριση συχνοτητας χωρις οργανα , χωρις εναν παλμογραφο και μια γεννητρια , με αυτα που ειπα πριν ηθελα απλα να τονισω οτι μπορει καποιος απο το σχεδιο να καταλαβει εαν ενα κυκλωμα θα εχει υψηλες παραμορφωσεις η οχι , εαν το κυκλωμα ειναι λειτουργικο κ.τ.λ , αλλα για μενα ενας παλμογραφος και μια γεννητρια ειναι απαραιτητα ! .
 

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,698
Να πω την αμαρτία μου...
Πώς ένας που καταλαβαίνει τοπολογίες,διαβάζει σχέδια και κρίνει πως αυτό είναι καλό το άλλο όχι και το υλοποιεί το καλό.ΠΩΣ λοιπόν ο ίδιος δεν αισθάνεται την ανάγκη να έχει ένα παλμογράφο και μια γεννήτρια; Όσο χρυσό αυτί και να έχει δεν με πείθει η σοβαρότητα των λεγομένων "Με την καλή έννοια"
ΥΓ. Κατά τύχη έχω 2 τελικούς Hiraga,δεν ξέρω να διαβάζω σχέδια και τοπολογίες, ένα παλμογραφάκι και μία γεννήτρια τα έχω όμως.
 

Dim.AR

Established Member
26 May 2012
268
Aθηνα - Βυρωνας
Dim.Ar, Δημήτρη να υποθέσω, αυτό που κάνεις εσύ, κάνει και ο Γιάννης (GIANNIS SAITIS).
Και θα συμφωνήσω μαζί σου ότι δεν μπορεί να το κάνει ο καθένας αυτό. Χρειάζονται πολλές γνώσεις και μεγάλη εμπειρία.

Σιγουρα δεν μπορει να το κανει ο καθενας αυτο , δεν αποκτας γνωσεις ετσι απο την μια μερα στην αλλη , θελει μελετη , διαβασμα πολυ διαβασμα , αλλα απο την αλλη το να εχει καποιος μια γεννητρια και εναν παλμογραφο μονο δεν λεει τιποτα , χωρις να εχει πειρα και να ξερει απο τοπολογιες και σχεδια ενισχυτων δεν θα καταφερει πολλα πραγματα , χαριτολογωντας και η κα κατινα μπορει να παρει γεννητρια και παλμογραφο και τι εγινε λοιπον .... , γιαυτο λεω οτι χρειαζονται και τα δυο ! .
 

vasilis11

Established Member
29 September 2006
271
Τυμπακι, Κρητη
Ρε παιδιά θα συμφωνήσω μαζί σας.
Η ένστασή μας είναι ότι στην περίπτωση μας δεν μας χρησιμεύουν οι μετρήσεις, τουλάχιστον τόσο πολύ, ώστε να μας δείξουν κάτι που δεν το ξέραμε.
Στην προκειμένη, την απόκριση μας την δίνει ο Hiraga. Την ταχύτητα ανόδου την βλέπουμε από τα χαρακτηριστικά των εξόδου.
Να δούμε τον τετραγωνικό παλμό στο 1V; μπορεί να μην κάνει την τέλεια γωνία, αλλά δεν χάλασε ο κόσμος. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι τι γίνεται στο 0.1, στο 0.05 βολτ, να μπορούν να περάσουν οι λεπτομέρειες αυτές που θα μας κάνουν την διαφορά στον ήχο.
Δεν το βλέπουμε αυτό στον παλμογράφο.
Δεν έχουμε πρόβλημα να μετρήσουμε, αλλά δεν θα δούμε τίποτα που δεν ξέραμε.
Εκεί είναι η διάσταση των απόψεών μας.

Και να επαναλάβω ότι μιλάμε για μια κατασκευή που γίνεται από άτομο με γνώση και εμπειρία, γιατί αν πιάσω εγώ ας πούμε το κολλητήρι, θα κάνω ψυχρές κολλήσεις ακόμα και το κατακαλόκαιρο! :)
 

Salas

AVClub Addicted Member
4 December 2006
1,973
Μα δεν είναι ο σκοπός εδώ να αξιολογήσεις κριτικά την σχεδίαση, ξέρεις γιατί την επέλεξες, αλλά απλώς να μπορείς να πιστοποιήσεις ότι κάτι δεν πήγε στραβά στην κατασκευή. Θέμα βασικών ελέγχων, τίποτα εξεζητημένο. Να συναντά τις τεχνικές προδιαγραφές του συγκεκριμένου.
 

vasilis11

Established Member
29 September 2006
271
Τυμπακι, Κρητη
Έχουμε ξεφύγει πλέον από την λογική των μετρήσεων.
Αν υπάρχει λόγος, ασφαλώς και θα μετρήσουμε να δούμε τι γίνεται.
Όταν όμως όλα δουλεύουν ρολόι, δεν υπάρχει λόγος να μπαίνουμε σε αυτή την διαδικασία.
Αυτό προσπαθώ να εξηγήσω. Ας αφήσουμε τις μετρήσεις γι αυτούς που τις χρειάζονται για να παρουσιάσουν ένα μηχάνημα στο κοινό. Εμείς δεν κάνουμε κάτι τέτοιο, οπότε δεν τις χρειαζόμαστε.
 

takis

Supreme Member
11 August 2006
3,674
--------------------
Έχουμε ξεφύγει πλέον από την λογική των μετρήσεων.
Αν υπάρχει λόγος, ασφαλώς και θα μετρήσουμε να δούμε τι γίνεται.
Όταν όμως όλα δουλεύουν ρολόι, δεν υπάρχει λόγος να μπαίνουμε σε αυτή την διαδικασία.
Αυτό προσπαθώ να εξηγήσω. Ας αφήσουμε τις μετρήσεις γι αυτούς που τις χρειάζονται για να παρουσιάσουν ένα μηχάνημα στο κοινό. Εμείς δεν κάνουμε κάτι τέτοιο, οπότε δεν τις χρειαζόμαστε.


πως μπορεί να εισαι τόσο σίγουρος οτι όλα πήγαν καλά αυτό δεν το καταλαβαίνω ,από εκεί και πέρα δικό σας θέμα και δεν νομίζω οτι υπάρχει λόγος να συζητηθεί παραπάνω το θέμα των μετρήσεων
 

vasilis11

Established Member
29 September 2006
271
Τυμπακι, Κρητη
Ρε παιδιά, όταν είχε πρωτοφτιάξει τον le monstre, τον μέτρησε, είδε ότι όλα είναι εντάξει και τελείωσε το θέμα με τις μετρήσεις.
Τον πρώτο super class Α, δεν ξέρω αν τον μέτρησαν. Τον δικό μου δεν τον μέτρησαν.
Αυτό που προσπαθώ να πω είναι ότι οι μετρήσεις είναι το τελευταίο που μας ενδιαφέρει.
Νομίζω τώρα ότι καταλήξαμε κάπου γιατί κι εγώ θεωρώ την συζήτηση ανούσια και χαμηλής σπουδαιότητας.
 
Υπάρχει συγκεκριμένος λόγος που γίνεται η κουβέντα με τις μετρήσεις. Ο τρόπος που κάνετε τις κατασκευές σας (point-to-point) έχει κάποια θετικά και κάποια αρνητικά.

Ένα από τα αρνητικά είναι ότι δεν έχει επαναληψιμότητα. Δηλαδή δυο κατασκευές που έχουν προκύψει από το ίδιο σχηματικό δεν είναι απαραίτητο να συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο. Μπορεί δηλαδή ο πρώτος ενισχυτής που κατασκευάσατε και μετρήσατε να συμπεριφέρεται αρκετά διαφορετικά από τον δεύτερο.

Γιαυτό βλέπεις τα παιδιά να επιμένουν.

Το έμπειρο αυτί είναι σημαντικό να υπάρχει, αλλά όργανο δεν είναι. Μια ψυχρή κόλληση να υπάρχει κάπου, μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα που δεν είναι εύκολα ακουστά αλλά είναι υπαρκτά και θα ανιχνευθούν με μια απλή και σχετικά εύκολη μέτρηση που μπορεί να γίνει με μια κάρτα ήχου υπολογιστή.

Μια τέτοια μέτρηση θα σας δώσει κι άλλα αρκετά σημαντικά στοιχεία, όπως π.χ. την ομοιότητα μεταξύ των καναλιών.. Άντε βρες τέτοιο πρόβλημα με το αυτί.. Καμία τύχη.

Γενικά, οι μετρήσεις καλό είναι να είναι μέσα στην κουλτούρα μας.. Προσφέρουν peace of mind που λένε στο χωριό μου.

Και αφότου πρώτα διαπιστώνουμε ότι όλα είναι καλά, δεν μας εμποδίζει κανείς να κάνουμε ότι επεμβάσεις γουστάρουμε προς οποιοδήποτε (ακουστικό) αποτέλεσμα.
 

vgeorge

Established Member
21 January 2009
127
Και τα υλικά από τον έναν ενισχυτή στον άλλο ήταν τα ίδια?
Δηλαδή μετρήσατε όλους τους ημιαγωγούς από τις δύο κατασκευές στις ίδιες συνθήκες με curve tracer ας πούμε?
Αν όχι, τότε δεν μπορείτε να περιμένετε την ίδια συμπεριφορά, στην περίπτωση βέβαια που δεν υπάρχουν λάθη.
Και εκεί ο παλμογράφος θα σε βοηθήσει να δεις ότι όλα είναι καλά.
Μετά μπορείς να κρίνεις ακουστικά ότι είναι σωστό.