Σχολιασμός για οδηγική ασφάλεια ,Κ.Ο.Κ ,πρόστιμα ,κλπ

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,450
Πειραιας
Δεν το έθεσα σωστά και εχεις δικιο(αυτό ισχύει μόνο σε αστικές διαδρομές που έχουμε ακινησία ).
Η μειώση των ορίων κατά χ ποσοστό δεν σημαίνει και μείωση των ρύπων κατά το ίδιο ποσοστό......αυτό εννοούσα.
Άσε δε που τα καινούργια αυτοκίνητα δεν έχουν καμμια σχέση σε κατανάλωση, ακόμα και από 8ετιας.
Αν κόβονται για την φύση ας βάλουν όριο τα 80, που εκεί όντως όλα τα αυτοκίνητα καταναλώνουν το ελάχιστο και παράλληλα να ρίξουν μια ματιά και στην τεράστια καταστροφή που επιφερουν στη φύση τα καυσαερια από τα αεροπλάνα, που εκεί δεν τολμουν να ψελισουν κουβέντα.
 
Last edited:
Δηλ.δεν μας απέμεινε ούτε μια στα σταλα κριτικής σκέψης για να δούμε το παράλογο και πρέπει να μας πει το κράτος πόσο θα τρεχουμε σε αυτόν το δρόμο ?

Aυτό εννοείται. Διαφορετική αντίληψη έχει περί ασφάλειας ένας 18χρονος από έναν 50χρονο, διαφορετική κάποιος που ποτέ δεν είχε ατύχημα με κάποιον που έχει περάσει 6μηνο οριζοντιωμένος, διαφορετική κάποιος που μόλις άλλαξε λάστιχα και νομίζει ότι το αμάξι του έγινε τρένο, διαφορετική κάποιος που γουστάρει ταχύτητες από κάποιον που χρησιμοποιεί τ'αμάξι ως μεταφορικό μέσο μόνον, κλπ κλπ κλπ.

Αυτό έλειπε να αφήνεται πάνω στους πολίτες η επιλογή για πράγματα που μπορούν δυνάμει να θέσουν σε κίνδυνο κάποιον άλλον. Τελευταία φορά που βασίστηκα στην κριτική σκέψη των συμπολιτών μου για κάτι (εκλογές), χρειάστηκε να αλλάξω ήπειρο. :flipout:

Για τους δρόμους που λες (που έχεις δίκιο), το καλύτερο θα ήταν να υπάρχει κάποιος τρόπος να απευθυνθείς στον Δήμο ή στο κράτος και να ζητήσεις αναθεώρηση του ορίου, που μπορεί να μπήκε εκεί σε άλλες εποχές για συγκεκριμένο λόγο και απλά να παρέμεινε. Οι Δήμοι και το Υπουργείο έχουν μηχανικούς, που μπορούν να στείλουν να αποφανθουν αν το όριο είναι γελοίο ή όχι. Θεωρητικά είναι και τώρα δυνατόν να το κάνεις, τόσο στο Δήμο όσο και στέλνοντας κάποια επιστολή σε Βουλευτή της περιοχής. Άσχετο το που θα σε γράψει μετά.
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,762
Βόλος
Για τους δρόμους που λες (που έχεις δίκιο), το καλύτερο θα ήταν να υπάρχει κάποιος τρόπος να απευθυνθείς στον Δήμο ή στο κράτος και να ζητήσεις αναθεώρηση του ορίου, που μπορεί να μπήκε εκεί σε άλλες εποχές για συγκεκριμένο λόγο και απλά να παρέμεινε.
Όπως στο Λάρισα-Τρίκαλα. 90 ήταν το όριο παλιά (μία λωρίδα ανά κατεύθυνση) 90 είναι και τώρα (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και μπαριέρες και στη μέση αλλά και στα πλάγια).

Μια καλή ιδέα ίδα στην Ισπανία. Εκτός από το όριο ταχύτητας (90 στον συγκεκριμένο δρόμο) είχαν και πινακίδες με συνιστώμενη ταχύτητα (40 στο ίδιο δρόμο στις στροφές, όμως το όριο 90 δεν άλλαζε).
 

click

AVClub Addicted Member
27 July 2007
2,363
Αν ρίξεις 10% τα ορια αυτό σημαίνει, ότι σε μια διαδρομή θα αυξήσεις το χρόνο παραμονής σου στον δρόμο κατά 10% ρυπαινοντας ανάλογα.
Έχετε μετρήσει ποτέ ΜΕΊΩΣΗ κατανάλωσης 10% από 120 σε 130??
Άρα τι μας τσαμπουνανε ρε φιλαράκια. ....είπαμε ότι είμαστε με τις καλύτερες των προθέσεις αλλά δεν ειμαστε βοδια.

Τόσο λάθος σκεπτικό έχω?

Δεν το έθεσα σωστά και εχεις δικιο(αυτό ισχύει μόνο σε αστικές διαδρομές που έχουμε ακινησία ).
Η μειώση των ορίων κατά χ ποσοστό δεν σημαίνει και μείωση των ρύπων κατά το ίδιο ποσοστό......αυτό εννοούσα.
Άσε δε που τα καινούργια αυτοκίνητα δεν έχουν καμμια σχέση σε κατανάλωση, ακόμα και από 8ετιας.
Αν κόβονται για την φύση ας βάλουν όριο τα 80, που εκεί όντως όλα τα αυτοκίνητα καταναλώνουν το ελάχιστο και παράλληλα να ρίξουν μια ματιά και στην τεράστια καταστροφή που επιφερουν στη φύση τα καυσαερια από τα αεροπλάνα, που εκεί δεν τολμουν να ψελισουν κουβέντα.

Προφανώς για να ρίχνουν τα όρια από 130 στα 120 έχουν συμβουλευτεί κάποιες μελέτες, δεν το κάνουν από το κεφάλι τους. Το πόσο μειώνονται οι ρύποι σε κάθε ταχύτητα και κατά πόσο αξίζει αυτή η μείωση σίγουρα οι ειδικοί το γνωρίζουν καλύτερα από εμένα και από εσένα.

Για τους δρόμους που λες (που έχεις δίκιο), το καλύτερο θα ήταν να υπάρχει κάποιος τρόπος να απευθυνθείς στον Δήμο ή στο κράτος και να ζητήσεις αναθεώρηση του ορίου, που μπορεί να μπήκε εκεί σε άλλες εποχές για συγκεκριμένο λόγο και απλά να παρέμεινε. Οι Δήμοι και το Υπουργείο έχουν μηχανικούς, που μπορούν να στείλουν να αποφανθουν αν το όριο είναι γελοίο ή όχι. Θεωρητικά είναι και τώρα δυνατόν να το κάνεις, τόσο στο Δήμο όσο και στέλνοντας κάποια επιστολή σε Βουλευτή της περιοχής. Άσχετο το που θα σε γράψει μετά.

Τα παράλογα όρια ταχύτητας στην Ελλάδα αφορούν κυρίως επαρχιακούς δρόμους, όχι σύγχρονους αυτοκινητόδρομους που φτιάχτηκαν μέσα στην τελευταία 20ετία. Εσείς πιο πάνω μιλάτε για αύξηση του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους πάνω από τα 130χλμ. Τώρα όσο έχει να κάνει με τους επαρχιακούς δρόμους, ναι να αναθεωρηθούν τα όρια εκεί που είναι λάθος όμως σε καμία περίπτωση στους δρόμους αυτούς το όριο δεν πρέπει να είναι πάνω από 100χλμ. και δυστυχώς όπως έχω δει παράλογα όρια των 30-40χλμ ακόμα και των 5!!! έτσι έχω δει και παράλογα όρια των 110 και των 120 χλμ. σε επαρχιακούς δρόμους χωρίς διάζωμα και άλλες προδιαγραφές.

Όπως στο Λάρισα-Τρίκαλα. 90 ήταν το όριο παλιά (μία λωρίδα ανά κατεύθυνση) 90 είναι και τώρα (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και μπαριέρες και στη μέση αλλά και στα πλάγια).

Μια καλή ιδέα ίδα στην Ισπανία. Εκτός από το όριο ταχύτητας (90 στον συγκεκριμένο δρόμο) είχαν και πινακίδες με συνιστώμενη ταχύτητα (40 στο ίδιο δρόμο στις στροφές, όμως το όριο 90 δεν άλλαζε).

Το συνιστόμενο όριο υπάρχει σε πολλές χώρες. Μάλιστα αυτό σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει και ως προσωρινό όταν π.χ. υπάρχουν δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,450
Πειραιας
Ρε παιδια συγγνωμη.
Εδω μεσα και ειδικα σε αυτο το τοπικ σχολιαζουμε ,ανφερουμε, κριτικαρουμε γενικα περι οδικης ασφαλειας,κοκ, κλπ
Αν ειναι σε οτι γραφουμε να πεταμε και ενα "οι ειδικοι ξερουν καλυτερα απο μας" τοτε προς τι η χρηση του τοπικ.

Αν ειναι ετσι και μιας και ειμαστε σε φορουμ ηχου,να μην σχολιασουμε το clouding των lcd , να μην αναφερουμε τον ξυρισμα απο τα ηχεια,να μην σχολιασουμε τους αναιμικους ενισχυτες.επειδη αυτα ειναι κατασκευες ειδικων.

Δηλ τοσα χρονια οι Γερμανοι ειδικοι που ειχαν ελευθερες τις Εθνικες ηταν τζομπανιδες???
Οι Ισπανοι ειδικοι ειναι πιο μαγκες με τα 120 απο τους Ιταλους με τα 130 και ολοι αυτο,ι βοδια μπροστα στου Αμερικανους που εχουν τα 90????
Ποσες και ποσες "μελετες" μετα απο νεες καταριπτονται θεαματικα και αλλες ποσες ειναι κατευθυνομενες και "ειδικου" σκοπου??

Να συνεχισουμε λοιπον ή να αφησουμε τους ειδικους να τα κανουν ολα???

Ξερει κανενας ή εστω εχει ακουσει πως μπαινουν τα ορια ???
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Τα όρια μπαίνουν από την αρχική σχεδίαση της οδού.
Το βασικό που τα καθορίζει στα χαρτιά είναι τα τόξα, δηλαδή οι στροφές.
Υπάρχουν τύποι που δίνουν την ταχύτητα βάσει κατηγορίας οδού, πλάτους λωρίδας, ασφαλτοτάπητα που προβλέπεται κλπ κλπ.

Δηλαδή σχεδιάζεται στο χαρτί η οδός από τον συγκοινωνιολόγο για πχ 90.
Μετά έρχεται ο ...εργολάβος.
Αν όλα γίνουν σωστά μπαίνει το 90.
Αν κάτι δεν πάει καλά και εντοπιστεί πρόβλημα τοπικά μπαίνει ένα άλλο.
Πολλές φορές το άλλο (μικρότερο όριο) μένει ακόμα και όταν διορθωθεί το πρόβλημα, αν διορθώνεται.

Φυσικά μπαίνουν μετά και άλλες σημάνσεις (πάντα βάσει τύπων).
Δηλαδή πχ διασταύρωση.
Αν η διασταύρωση έχει προβλεφθεί από τη σχεδίαση υπάρχουν λωρίδες επιβράδυνσης επιτάχυνσης.
Αν όχι απαιτείται σήμανση για μείωση που ...φυτεύεται εκ των υστέρων.

"θεωρητικά" τίποτα δεν μπαίνει στην τύχη.
Πολλά όμως ξεχνιούνται ή είναι ...προσωρινά...κλπ
 

click

AVClub Addicted Member
27 July 2007
2,363
Ξερει κανενας ή εστω εχει ακουσει πως μπαινουν τα ορια ???

Τα όρια μπαίνουν σε συνδυασμό με τις κατασκευαστικές προδιαγραφές ενός δρόμου, με τις επικρατούσες συνθήκες στον δρόμο αυτό (κίνηση, καιρικές κλπ.) βάση στατιστικών, και με τα οικολογικά και οικονομοτεχνικά στάνταρ που θέτει η εκάστοτε κυβέρνηση βάση ορισμένων μελετών.

Η ισπανική κυβέρνηση έκρινε για διάφορους λόγους (οικολογία, οικονομία στις εισαγωγές καυσίμων κλπ) πως έπρεπε να μειώσει το όριο. Οι Γερμανοί έκριναν πως δεν υπάρχει ανάγκη να μειωθούν τα όρια και πως ακόμα και με απεριόριστο όριο. το οποίο υποστηρίζουν οι προδιαγραφές των δρόμων τους, είναι μέσα στους οικολογικούς και οικονομικούς στόχους τους. Σε κάποια κρατίδια της Γερμανίας που οι τοπικές κυβερνήσεις ελέγχονται από το κόμμα των πρασίνων, υπάρχει πολιτική πίεση για τεθούν υψηλότεροι οικολογικοί στόχοι και επομένως να μειωθούν τα όρια. Οι Ιταλοί και οι Γάλλοι αντίστοιχα έκριναν πως με το μέγιστο όριο που θέτουν οι προδιαγραφές των δρόμων τους (που είναι τα 130) επίσης είναι στους στόχους τους. Οι Αμερικάνοι έκριναν πως οι στόχοι τους απαιτούν όριο 90 ακόμα και αν οι δρόμοι τους έχουν προδιαγραφές για παραπάνω και αυτό μάλλον όχι για οικολογικούς λόγους αλλά περισσότερο λόγω ατυχημάτων κλπ.

Με την μείωση του ορίου δεν αμφισβητείται πως επιτυγχάνονται οι στόχοι που θέτει η εκάστοτε κυβέρνηση σε οικολογία, οικονομία, μείωση ατυχημάτων κλπ. αυτό βασίζεται σε μελέτες. Τώρα αν οι στόχοι αυτοί είναι σωστοί ή όχι αυτό είναι άλλο ζήτημα.
 
Last edited:

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
να συμπληρώσω για τα τόξα.
Σε οδό πχ με 90 όριο πρέπει ο οδηγός να μπορεί να στρίψει και με 90.
Και φυσικά χρειάζεται τρεις επεμβάσεις τιμονιού.
μια στροφή (τόξο) περιλαμβάνει δυό τόξα συναρμογής δηλαδή αυτό που μπαίνεις στη στροφή μέχρι να πιάσει το τιμόνι την ακτίνα της στροφής
την ίδια τη στροφή όπου παραμένει σταθερή η θέση του τιμονιού μέχρι να τελειώσει
και το αντίστροφο δεύτερο τόξο συναρμογής για να μεταβεί το τιμόνι από την ακτίνα στροφής ξανα σταδιακά στην ευθεία.

Ετσι σε μια στροφή πρέπει από την ευθεία να στρίψετε το τιμόνι μέχρι ένα σημείο, μετά να μείνει σταθερό και μετά να ξανα-ξε-στρίψει μέχρι την ευθεία.
Αν όλα έχουν γίνει σωστά σχεδιαστικά και στην πράξη πρέπει το τιμόνι να μείνει ακλόνητο σε όλο το διάστημα του τόξου και να μεταβάλλεται μόνο στις συναρμογές για λίγο.
Το τόξο δεν είναι κύκλος ακριβώς αλλά μια άλλη καμπύλη που λέγεται κλωθοειδής και είναι ειδική σχεδίαση για αυτοκίνητο που στρίβουν οι δυό τροχοί και ακολουθούν οι άλλοι.

Αν σε στροφή μπείτε με τα χιλιόμετρα της σχεδίασης (μελέτης) πχ 90 και δείτε ότι στο μεγαλύτερο μέρος πρέπει συνέχεια να διορθώνετε για να κρατηθείτε σημαίνει ότι ο εργολάβος την έκανε την παπαριά του και ο δρόμος είναι επικίνδυνος.
α. για να μπεί από την ευθεία στο τόξο (μεταβαλλόμενη στροφή)
β. γι
 

rider

Supreme Member
5 December 2006
8,069
Αρα λογικα , τα ορια πρεπει να επανακαθοριζονται και με την προοδο της τεχνολογιας.Αλλο το αυτοκινητο του 1950 , αλλο του 2017.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
επανακαθορίζονται.
Οι προδιαγραφές αλλάζουν συστηματικά.
Όπως οι ενημερώσεις στα κινητά.
Αν ο άλλος έχει αυτοκίνητο του 50 προφανώς και δεν μπορεί να κρατηθεί με τις ίδιες ταχύτητες σχεδιασμού που λαμβάνουν υπόψη αυτοκίνητα του αύριο.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
πάντως δεν ξυπνάει ένα πρωί ένας υπάλληλος και λέει εδώ βάζουμε 50.

Όχι ότι δεν γίνεται κάποτε με τη λογική, βάλε μωρέ ένα 50 μη γίνει τίποτα και ξεμένει χρόνια.
 

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,512
Θεσσαλονικη
Απάντηση: Re: Σχολιασμός για οδηγική ασφάλεια ,Κ.Ο.Κ ,πρόστιμα ,κλπ

πάντως δεν ξυπνάει ένα πρωί ένας υπάλληλος και λέει εδώ βάζουμε 50.

Όχι ότι δεν γίνεται κάποτε με τη λογική, βάλε μωρέ ένα 50 μη γίνει τίποτα και ξεμένει χρόνια.

Μη παίρνεις όρκο ,γιατί υπάρχουν πινακίδες με απόσταση 20 μέτρων που η μία γράφει 50 και η άλλη 80 ......
 

cyclist

AVClub Enthusiast
29 December 2010
1,022
Ακόμα και η Εγνατία και η Ιονία έχουν κακοκατασκευασμένα σημεία.

Στην περιοχή του Ανήλιου όλοι όσοι την έχουν περάσει πολλές φορές είναι χαρακτηριστικές οι απότομες καμπύλες που έγιναν μάλλον είτε για να υπάρξουν εκ των υστέρων κάποιοι έξοδοι που δεν περιλαμβανόταν στην αρχική χάραξη είτε για μείωση κόστους.

Για μείωση κόστους δεν έχουν τηρηθεί οι διεθνείς προδιαγραφές για κατηφόρες και ευθείες ανακούφισης ούτε στην Ιονία από την Φιλιππιάδα μέχρι τα Ιωάννινα με αποτέλεσμα να υπάρχει μια συνεχής ανηφόρα που φτάνει στα όρια τους κινητήρες των οχημάτων.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Υπάρχουν σημεία οπου η ταχύτητα μελετης αναιρείται. εκει μπαίνουν μικρα ορια. το ίδιο γίνεται αν διαπιστωθεί σφαλμα που δεν διορθωνεται.
Πχ οι στροφές της Καβάλας. Μπορεί να έχουν ενταχθεί στην Εγνατία αλλα εχουν μικρότερη ταχύτητα σχεδίασης αλλα και μειωμένες προδιαγραφές.
 

Καλά αυτό είναι δείγμα της ελληνικής νοοτροπίας τσουβαλιάσματος. Ίδια ποινή για κάτι που μπορεί να αποβεί θανατηφόρο προς τρίτους που δε φταίνε (κινητό), με κάτι που, εκτός αν βρίσκεσαι σε δασική περιοχή ή βενζινάδικο, είναι απλά δείγμα γαϊδουριάς. Και θα έπρεπε να τιμωρείται, φυσικά, αλλά όχι με τον ίδιο τρόπο που τιμωρείς κάτι τόσο επικίνδυνο. Εκτός αν το κάνεις σε συγκεκριμένη περιοχή.
 

rider

Supreme Member
5 December 2006
8,069
Καλά αυτό είναι δείγμα της ελληνικής νοοτροπίας τσουβαλιάσματος. Ίδια ποινή για κάτι που μπορεί να αποβεί θανατηφόρο προς τρίτους που δε φταίνε (κινητό), με κάτι που, εκτός αν βρίσκεσαι σε δασική περιοχή ή βενζινάδικο, είναι απλά δείγμα γαϊδουριάς. Και θα έπρεπε να τιμωρείται, φυσικά, αλλά όχι με τον ίδιο τρόπο που τιμωρείς κάτι τόσο επικίνδυνο. Εκτός αν το κάνεις σε συγκεκριμένη περιοχή.

Υπερβολη η οχι..παντως δεν ειναι μονο δειγμα γαιδουριας.Το εκσφενδονιζουν κιολας τα γιδια και μπορει να παει και στο ματι του μοτοσυκλετιστη η του διπλανου οδηγου που εχει ανοικτο παραθυρο.Καλα στην εφαρμογη...Δεν κοιτανε να βαλουν καμμια καμερα στους σηματοδοτες και τιποτα καθετες σημανεις στους ''ποδηλατοδρομους'' των πεζοδρομιων , απο το κυνηγι της ριψης τσιγαρου αρχισαν.Δηλαδη μιλαμε για τζοκερ καταστασεις, να πρεπει δηλαδη να βρισκεται ο ζητας ακριβως απο πισω σου και να μην το εχεις παρει χαμπαρι.Μιλαμε για στιγμιαια κατασταση,σε αντιθεση με το κινητο ,οπου τα γιδια ειναι ικανα να πανε κανα δυο χιλιομετρο με ελιγμους για...να κανονισουν γρηγορα για καφε
 

Fixxxer

Supreme Member
24 December 2012
6,977
Πίσω απ' τον ήλιο


Τι σημαινει κατα γραμμα...
Σε πιανει η τροχαια για κινητο και ξερεις οτι ειναι αφαιρεση διπλωματος κανεις τον μαλακα και λες ναι οκ μιλουσα στο τηλ μπορεις να με γραψεις για ταχυτητα να πληρωσω το μισο...
Απλα καθημερινα πραγματα...
 

qwerty1gr

Moderator
Staff member
23 February 2007
3,762
Γηραιά Αλβιώνα
Γενικα παντως το προβλημα στην Ελλαδα δεν ειναι οι ποινες (που ειναι υπερμεντρα αυστηρες, ενω εμπεριεχουν και τιμωρια του...οχηματος!). Ειναι το ποσους πιανουν. Βαλε καμερες εκει που ειναι πραγματικα θεμα ασφαλειας να μην υπερβαίνει καποιος τα Χ χλμ/ωρα και το 'εργο' θα βγει αυτοχρηματοδοτουμενο απο τις παραβασεις. Αλλα δε θελουμε...