Σχολιασμός για οδηγική ασφάλεια ,Κ.Ο.Κ ,πρόστιμα ,κλπ

jpil

Supreme Member
13 March 2010
4,003
Πειραιάς - Αιγάλεω
Φανταζομαι με bluetooth ειναι οκ, ή οχι?

Σύμφωνα με το νέο Κ.Ο.Κ., η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση επιτρέπεται μόνον όταν αυτό είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση ή όταν χρησιμοποιείται με ακουστικό ασύρματης επικοινωνίας (bluetooth).
 

spageo

Supreme Member
7 May 2007
3,472
Καρέας
Είναι φανερό ότι ο Κ.Ο.Κ. "επιτρέπει" ότι δεν μπορεί να ανιχνευθεί. Στη συγκεκριμένη περίπτωση χρήσης κινητού με ανοικτή ακρόαση είτε με bluetooth δεν γίνεται αντιληπτή από όργανα της τροχαίας ούτε μπορεί να αποδειχθεί, έναντι της προφανούς χρήσης με το τηλέφωνο στο χέρι και το αυτί. Αυτό δεν σημαίνει ότι το τηλεφώνημα παράλληλα με την οδήγηση δεν αποσπά την προσοχή του οδηγού και μάλιστα τόσο περισσότερο όσο πιό συναισθηματικά φορτισμένη είναι η συνομιλία. Κατά την άποψή μου η σωστή αντίδραση οδηγού αν υπάρξει κλήση είναι η προσωρινή στάθμευση του αυτοκινήτου σε ασφαλή θέση, αν υπάρχει, ή ακόμα καλύτερα η αγνόηση της κλήσης.
 

enduras1

Moderator
Staff member
Δυστυχως πλεον τα κινητα αποτελουν προεκταση του χεριου μας.

Εγω προσωπικα απορω πως καναμε τις δουλειες μας προ 15ετιας μια χαρα και τωρα δεν μπορουμε να κανουμε δευτερολεπτο χωρις αυτα.

Και εγω προσωπικα εχω πιασει τον ευατο μου τα το χρησιμοποιω οδηγωντας αλλα μετα ειναι αληθεια πως το σκεφτομαι.
Ευτυχως στο αμαξι εχω ενσωματομενο bluetooth συστημα και χειριζομαι τις κλησεις απο το τιμονι.

Οσο για το μετρο με ποσο κλησης αναλογα με το εισοδημα εκει η βελτιστη λυση ειναι καπου στην μεση.
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,451
Πειραιας
Δεν ξερω αν το θυμάστε ,αλλα παλια στα λεωφορεια υπηρχε ταμπελα που εγραφε "μην ομιλειτε εις τον οδηγον" !!!
Πιστευω οτι το προβλημα δεν το δημιουργει μονο το κρατημα του τηλεφωνου, αλλα πιο πολυ η αποσπαση της προσοχης του απο την συνομιλια που πραγματοποιειται.
Αν βλεπετε F1 θα εχετε ακουσει πολλες φορες ο οδηγος να λεει στα πιτς..."αφηστε με να οδηγησω"!!
Το πιο ασφαλες ειναι οπως ειπε και ενα φιλος παραπανω,σταματημα του αυτοκινητου ή αγνοηση της κλησης.
Μετα απο 40 χρονια οδηγησης, σπανια απαντω στο τηλεφωνο οταν οδηγω.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
έχω κινητό γύρω στα 22 χρόνια και bluetooth γύρω στα 15, από τότε που βγήκανε.
Πρόσφατα έχω bluetooth με σύστημα συγχρονισμού από το σύστημα του αυτοκινήτου με ανοιχτή ακρόαση και ενεργοποίηση ομιλίας.
Όλα αποσπούν την προσοχή.

Βέβαια το τελευταίο είναι το καλύτερο σε σχέση με τα παλιά, αλλά τότε απέφευγες να κάνεις εσύ κλήση, διότι ήταν δύσκολο. Τώρα επειδή είναι πιό εύκολο σε τραβάει να κάνεις.

Πάντως έχω παρατηρήσει ότι πλέον όταν μιλάω στο κινητό στο αυτοκίνητο, συνήθως μετά δεν θυμάμαι τι μου έχουν πει.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Εχω στο αυτοκίνητο ηχοσύστημα με bluetooth από το 2009. Μέχρι τότε είχα τηλέφωνο αλλά δεν το χρησιμοποιούσα στο ταξίδι. Όμως μια φορά με κάλεσε συνάδελφος που είχε πέσει με το δικό του αυτοκίνητο μέσα σε χαράδρα και θέλησε βοήθεια. Το άκουσα, δεν το σήκωσα και συνέχισα να ακούω μουσική. Η κατάστασή του θα ήταν σίγουρα καλύτερη, αν είχα σηκώσει το τηλέφωνο (χωρίς bluetooth τότε).

Σε αυτή την περίπτωση τί θα κάνατε; Μη μου πείτε ότι είναι σπάνια περίπτωση, το ξέρω, αλλά εμένα μου έτυχε και με στοιχειώνει ακόμη και σήμερα.
 

spageo

Supreme Member
7 May 2007
3,472
Καρέας
Εχω στο αυτοκίνητο ηχοσύστημα με bluetooth από το 2009. Μέχρι τότε είχα τηλέφωνο αλλά δεν το χρησιμοποιούσα στο ταξίδι. Όμως μια φορά με κάλεσε συνάδελφος που είχε πέσει με το δικό του αυτοκίνητο μέσα σε χαράδρα και θέλησε βοήθεια. Το άκουσα, δεν το σήκωσα και συνέχισα να ακούω μουσική. Η κατάστασή του θα ήταν σίγουρα καλύτερη, αν είχα σηκώσει το τηλέφωνο (χωρίς bluetooth τότε).

Σε αυτή την περίπτωση τί θα κάνατε; Μη μου πείτε ότι είναι σπάνια περίπτωση, το ξέρω, αλλά εμένα μου έτυχε και με στοιχειώνει ακόμη και σήμερα.

Βλάση σε κατανοώ, απόλυτα! Αλλά κι' ο συνάδελφος δεν θα' ταν καλύτερο αντί γιά σένα να πάρει το 112 ή την οδική βοήθεια πχ;
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,304
Εκεί ψηλά.....
Ε ναι θα ηταν. Αδικο για σενα να το σκεφτεσαι αυτο Βλαση.

Δεν εισαι ουτε εσυ ουτε ο καθενας πολιτης υποκαταστατο των κρατικων υπηρεσιων ασφαλειας και περιθαλψης.
 

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,347
Αθήνα...
Όσον αφορά τα όρια.

Εχθές γύρισα από ένα roadtrip στη Βόρεια Ελλάδα, Θεσσ/νίκη, Έδεσσα, Νάουσα, Βεργίνα, Καβάλα, Δράμα, Σέρρες. Υπήρχαν επαρχιακοί δρόμοι προς την Έδεσσα, Νάουσα κλπ με όρια 90, κανένα πρόβλημα επαρχιακοί δρόμοι χωρίς διαχωριστικό κλπ. Πάμε τώρα στην Εθνική από και προς Θεσσ/νίκη, απαράδεκτος δρόμος στα Μάλγαρα με μπαλώματα και κολωνάκια γύρω γύρω και όριο 120, Τέμπη, εξαιρετικός δρόμος με στροφές και όριο 130 σε όλο το μήκος αυτού. Κατεβαίνοντας κάτω από τη Λάρισα, στροφές παρόμοιες με τα Τέμπη, όριο 80. Κατηφόρες σε ευθεία με όριο 80 και 100 που δεν μπορείς να πας με 80 και 100, πρέπει να πατάς φρένο. Μια απαράδεκτη κατάσταση με τα όρια ταχύτητας. Εάν λοιπόν τα 130 φαντάζουν φυσιολογικά στα Τέμπη, σε άλλα τμήματα τα 150 δεν είναι απολύτως τίποτα, μόνο που με το να αυξηθεί το μέγιστο όριο δεν κάνουμε κάτι, πρέπει και να αναθεωρηθούν τα όρια στους υπάρχοντες αυτοκινητόδρομους.
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,762
Βόλος
Για να μην πούμε για τα τούνελ... Πχ όριο 80 στην Κατερίνη με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και πρακτικά ευθεία, αντίστοιχο τούνελ στην Αττική Οδό (με πολλή περισσότερη κίνηση) όριο 100. Στα τούνελ στα Καμένα Βούρλα όριο 80, στα αντίστοιχα τούνελ στη Στυλίδα όριο 100.
Στην αρχή τηρούσα ευλαβικά τα όρια στα τούνελ, μέχρι που ενώ προχωρούσα με 80, πήγε μέσα στο τούνελ νταλίκα να με προσπεράσει. Τότε σκέφτηκα ότι είναι πιο επικίνδυνο αυτό από το να πηγαίνω εγώ πιο γρήγορα, οπότε φροντίζω να έχω την ίδια ταχύτητα με τα ΚΤΕΛ.

Και τώρα που το σκέφτομαι, τα προβλήματα στην παράκαμψη των Θερμοπυλών (οι γέφυρες ήταν ψηλότερα από το υπόλοιπο οδόστρωμα) τα ξέραμε εδώ και 5 χρόνια. Κάποια στιγμή μπήκε όριο 80 εκεί, ώστα αν σκοτωθεί κανένας με μηχανή να λέμε ότι δεν φτάιει ο δρόμος αλλά επειδή έτρεχε πάνω από το όριο. Επιτέλους φέτος φτιάχτηκαν. Το όριο όμως παραμένει!
 

chrisssb

Μέλος Σωματείου
26 August 2008
29,790
Kingdom of Rain
Tα τούνελ σωστά έχουν μικρά όρια και θα έπρεπε να είναι ιδιαίτερα αυστηροί σε υπέρβαση ταχύτητας.

Ένα ατύχημα μέσα σε τούνελ είναι μεγάλη και πολύ επικίνδυνη (για πολλούς εκτός τον εμπλεκόμενο) ιστορία.

Έτσι και πιάσει φωτιά μέσα σε τούνελ κλάψτα!