Βοήθεια στην επιλογή πρώτης μοτοσυκλέτας.

teddy743

Supreme Member
16 August 2014
7,175
Θεσσαλονίκη
Παρακολουθώ την κουβέντα με προσοχή και ενώ οι απόψεις διίστανται μαθαίνω πολλά και επιβεβαιώνετε πράγματα που είχα ακούσει παλαιότερα από γνωστό μου ο οποίος είχε μια ducati monster και ήταν χόντρος σαν και εμένα. Το παλικάρι μου είχε πει (όταν του έλεγα ότι μου αρέσουν οι harley)......"το πιο άχρηστο μηχανάκι, δεν στρίβει, απλά γυαλίζουν τα χρώμια και ακούγεται ωραία επειδή έχει αρχαίου σχεδιασμού ο κινητήρας". Βεβαια εχω ακουσει sportster να μαρσαρει και κατουρηθηκα...

Από την άλλη ο παλιός μου κουρέας.... μηχανόβιος μέχρι αηδίας (ταξίδια στην ευρώπη με μηχανή κάθε λίγο και λιγάκι κτλ) που είχε μια τεράστια 1300cc ΒΜW που πήρε μετά από μπόλικες αλλαγές μηχανών κατέληξε σε Harley....είναι όπως είπε ο mdvq άκρη δύσκολα θα βγάλω επειδή ο καθένας μιλάει και προτείνει από καρδιάς περί μηχανών.....είστε άλλη φάρα εσείς οι μηχανόβιοι από τους αυτοκινητάκιδες....πρακτικοί μεν κ@υλιαρηδες δε....οπότε το συνυπολογίζω αυτό στο μυαλό μου.

Κράνος θα φοράω ακόμα και όταν πηγαίνω στο περίπτερο...τώρα μπότες και στολή στην πόλη όταν έχω επαγγελματικό ραντεβού θα μου είναι λίγο δύσκολο γιατί δεν γίνεται να μοιάζω με τον Robocop....ξέρω ακούγεται χαζό....αλλά όπου με παίρνει θα τα φοράω γιατί ξέρω ότι κάνουν δουλειά.

Το πόσο βενζίνη καίει δεν με ενδιαφέρει και τόσο, τα ανταλλακτικά σε λογικές τιμές όμως είναι σημαντικό θέμα! Επίσης σημαντικό είναι για μένα να πατάει το πόδι κάτω και όταν λέω να πατάει εννοώ την φτέρνα και όχι τα νύχια. Οι Ταχύτητες δεν με φοβίζουν καθόλου.

Αυτό για την μανιβέλα το κρατάω! Πειράζει να έχει μόνο μανιβέλα και να είναι χωρίς κουμπάκι? Μου κάνει πιο αξιόπιστο σύστημα.....ή λέω βλακείες? ....και είναι και φθηνότερο να μην έχει κουμπάκι για να ανάβει αν κατάλαβα καλά.

Αυτό που λέει ο Θανάσης ισχύει. Είμαι όντως άνθρωπος της βολής, δεν παίζει να στρίβω και να πετάω έξω το γόνατο κλπ. Θέλω να πηγαίνω ευχάριστα από και προς στην δουλειά (μέσω όρο 5χλμ την μέρα) αλλά πχ μια φορά που θα πάω Χαλκιδική δεν θέλω π.χ αν είναι κλειστάτα βενζιναδικα να φοβάμαι ότι θα μείνω στο δρόμο....γιαυτό και λέω 100χλμ αυτονομία. Το Εύκολο παρκάρισμα μου μετράει πολύ...αλλά φαντάζομαι ότι όποια μηχανή και να πάρω δεν θα υπάρχει θέμα...εκτός αν είναι καμιά Goldwing που γερός να είμαι θα την ήθελα αν βγω ποτέ στην σύνταξη....


Το θέμα μεταχειρισμένου/καινούργιου με αγχώνει πολύ όμως...εξηγούμαι: Είμαι άσχετος, θα πέσω κάποιες φορές στην αρχή, οπότε λέω να βάλω ένα Budget από 2500-3000ε μαζί με κράνος για να σας βοηθήσω να με βοηθήσετε. Όταν μπαίνω στο car.gr και βάζω μέχρι 2700ε και βλέπω τι υπάρχει εκεί και αρχίζω να κάνω όνειρα.....μετά αν πάω για καινούργιο με πιάνει κατάθλιψη.... μόνο για sym/kymco είναι τα μούτρα μου. Επίσης χαζεύοντας νήματα σε άλλα φόρουμ βλέπω όλους να γράφουν ότι σπάνια μοτοσικλετιστής κρατάει την πρώτη του μότο για πολύ καιρό. Οι περισσότεροι λέει...συνειδητοποιούν μετά από μερικούς μήνες ότι άλλο έψαχναν και άλλο ψώνισαν και όσοι πήραν καινούργιο το "παντρεύτηκαν " για αρκετό καιρό με ξινισμένα μούτρα....


Με το καλό να πάρω το δίπλωμα...(τον φάκελο τον στείλαμε στο υπουργείο και τώρα διαβάζω χαζές ερωτήσεις) και εννοείτε θα ανεβάσω φώτο.
 
Last edited:

teddy743

Supreme Member
16 August 2014
7,175
Θεσσαλονίκη
Η μεγάλη διάμετρος ελαστικών σε τι υπερτερεί σε σχέση με την μικρότερη (και άλλος μου το είπε αυτό αλλά δεν μου εξήγησε γιατί)...καλύτερο φρενάρισμα;

Οπότε έχουμε και λέμε:
από 150cc εως 400cc max
ελαστικά με μεγάλη διάμετρο,
φθηνά ανταλλακτικά,
100χλμ αυτονομία,
χαμηλή θέση αναβάτη,
2700ε max.
 
Last edited:

rider

Supreme Member
5 December 2006
8,069
Το θέμα μεταχειρισμένου/καινούργιου με αγχώνει πολύ όμως...εξηγούμαι: Είμαι άσχετος, θα πέσω κάποιες φορές στην αρχή, οπότε λέω να βάλω ένα Budget από 2500-3000ε μαζί με κράνος για να σας βοηθήσω να με βοηθήσετε. Όταν μπαίνω στο car.gr και βάζω μέχρι 2700ε και βλέπω τι υπάρχει εκεί και αρχίζω να κάνω όνειρα.....μετά αν πάω για καινούργιο με πιάνει κατάθλιψη.... μόνο για sym/kymco είναι τα μούτρα μου. Επίσης χαζεύοντας νήματα σε άλλα φόρουμ βλέπω όλους να γράφουν ότι σπάνια μοτοσικλετιστής κρατάει την πρώτη του μότο για πολύ καιρό. Οι περισσότεροι λέει...συνειδητοποιούν μετά από μερικούς μήνες ότι άλλο έψαχναν και άλλο ψώνισαν και όσοι πήραν καινούργιο το "παντρεύτηκαν " για αρκετό καιρό με ξινισμένα μούτρα....

Το θεμα ειναι να υπαρχει μαστορας εμπιστοσυνης , καποιος δοκιμασμενος δηλαδη ειτε δικος σου ειτε φιλου σου.Να σου πει δηλαδη το μεταχειρισμενο τι ακριβως θελει.Γιατι ειναι πολλα που δεν φαινονται.Οχι μονο μηχανικα αλλα και ηλεκτρικα,που μπορει να κοστιζουν ενα καρο λεφτα.Ο ιδιος μαστορας θα σου βρει και μεταχειρισμενα ανταλλακτικα.Εγω ειχα ενα φιλο , δεν ζει τωρα που ειχε αυτο το χομπυ,ειχε 5,6 μηχανες και ολο εφτιαχνε.Μου εφτιαχνε και το δικο μου .Το τι παπατζιλικια-καπελα λεγανε κατι μαστορες μερικες φορες που το ειχα παει απο περιεργεια..
Το καινουργιο εχει εγγυηση..ξενοιαζει για καποιο διαστημα.
 

teddy743

Supreme Member
16 August 2014
7,175
Θεσσαλονίκη
Δεν έχω μάστορα εμπιστοσύνης και δυστυχώς είμαι η κλασσική περίπτωση που θα φάει πρόλογο από τον κάθε δήθεν τίμιο μάστορα γιατί δεν ξέρω τίποτα. Οπότε καταλήξαμε sym 200cc και τέλος.

Ευχαριστώ πάρα πολύ ξανά όλους σας!!!

Υ.Γ. Στα φόρουμ μότο που χαζεύω το βλέπω πολύ συχνά αυτό το " δεν ζει πια" όπως και κάτι ευχές του στυλ "πάντα όρθιος" και άλλα τέτοια τρομακτικά....
....με βλέπω να πηγαίνω σαν χεσμένος με κανα φωσφοριζε γιλέκο με αυτά που ακούω.....μην πεθάνουμε και για χάριν της πρακτικότητας....
 

rider

Supreme Member
5 December 2006
8,069
Οχι , ο δικος φιλος ηταν μεγαλος σε ηλικια , δηλαδη σε ηλικια που το ζαχαρο, η καρδια ..Αν και ειχε απο παπακι μεχρι 1200 cc ηταν υποδειγμα οδηγησης και σεβασμου του κοκ :)
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,438
Πειραιας
Η μεγάλη διάμετρος ελαστικών σε τι υπερτερεί σε σχέση με την μικρότερη (και άλλος μου το είπε αυτό αλλά δεν μου εξήγησε γιατί)...καλύτερο φρενάρισμα;
Φρεναρισμα,άνεση, κράτημα,ασφαλεια.
Σοφη επιλογή εκανες.....καλορίζικο το εργαλειο,σε κάνα δυο χρόνια που θα είσαι μπαρουτοκαπνισμενος το ξανασυζηταμε το θέμα.
 

teddy743

Supreme Member
16 August 2014
7,175
Θεσσαλονίκη
Thanks mdvq! Στο gin & tonic δοκιμασε gin beefeater 24....ετσι για να συμβουλευσω και γω σε κατι.... και παλι ευχαριστω!
-bye-
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,045
Αθήνα
Η επιλογή μοτοσυκλέτας είναι ένα θέμα στο οποίο όλοι (καλώς ή κακώς) έχουν άποψη.
Δεν ξέρω αν έχεις καταλήξει αλλά δεδομένης της μηδενικής εμπειρίας σου θα σου πρότεινα να επενδύσεις κάτι παραπάνω και να πάρεις δίτροχο με ABS. Η πτώση από φρενάρισμα έρχεται πολύ πιο εύκολα απ'ότι νομίζεις ακόμη και για έμπειρους οδηγούς.
Και κάτι τελευταίο για να μην είσαι εκτός πραγματικότητας: οι μοτοσυκλετιστές χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: σ'αυτούς που έχουν πέσει και σ'αυτούς που θα πέσουν. Το ζητούμενο είναι το πέσιμο να είναι όσο πιο ανώδυνο και με τις ελάχιστες συνέπειες.
Καλώς να έρθεις στον κόσμο των δίτροχων.
 

bykrie

Πρόεδρος Δ.Σ.
Staff member
Απάντηση: Re: Βοήθεια στην επιλογή πρώτης μοτοσυκλέτας.

Στα τριάντα μου χρόνια και καθαρά για πρακτικούς λόγους αποφάσισα να πάρω δίπλωμα για μηχανη.
Η χρήση θα είναι μετακινήσεις από και προς στην δουλειά + άντε το πολύ καμιά βόλτα στη Χαλκιδική (90χλμ από εδώ που μένω). Budget.... βλέπουμε..... άλλα επειδή είναι πρώτη μηχανη πάμε για μεταχειρισμένη.
Αυτό που ψάχνω είναι ένας "καναπές με ρόδες" που να μην είναι τόσο αργός ώστε να γίνεται επικίνδυνος στον περιφερειακό και να έχει αυτονομία τουλάχιστον 100χλμ. Οι διαδρομές μου θα είναι 80% μέσα στην πόλη και 20% σε περιφερειακές οδούς και γενικά εκτός πόλης.
Η θέση οδήγησης θέλω να είναι εντελώς όρθια και όχι αγκαλιά με το ντεπόζιτο.
Επιδόσεις, αισθητική, τιμή μεταπώλησης κτλ δεν με ενδιαφέρουν ιδιαίτερα.
Έχω διάφορες απορίες:
Είναι αλήθεια ότι σαν νέος οδηγός πρέπει να ξεκινήσω με scooter ή παπί με λίγα κυβικά ή μπορώ να πάρω κατευθείαν μια κανονική μοτοσυκλέτα;
Το ύψος μου είναι 1.75 και το βάρος 110-120 κιλά. Το έξτρα βάρος και το ύψος πως πρέπει να με επηρεάσει στην επιλογή τύπου μοτοσυκλέτας; ( ή είναι κάτι που δεν παίζει πολύ ρόλο; )
και τέλος επειδή με βλέπω για μεταχειρισμένο, ας μου πει κάποιος πόσα χιλιόμετρα θεωρούνται πολλά (άρα μεγάλη φθορά και δεν αξίζει να ασχολούμαι) και μέχρι πόσο παλαιά (χρονολογικά) να κοιτάω για ευκαιρίες; Μια μηχανη π.χ. δεκαετίας με 50.000χλμ θεωρείται σαράβαλο;
Χωρίς να έχω την παραμικρή ιδέα και ίσως να είναι κακή επιλογή θεωρώ ότι ένα Yamaha Xmax ή Τmax είναι κοντά σε αυτό που θέλω. Απόψεις?
Υ.Γ. ...ναι έχω υπολογίσει και 500-600ε εξτρά για κράνος, μπουφάν, γάντια, μπότες.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την όποια βοήθεια.

Είναι λάθος ο τρόπος που ξεκινάς τις όποιες σκέψεις σου.
Η πρώτη σκέψη (και μάλιστα με εμπειρία μηδέν) είναι τι ακριβώς χρειάζεσαι το δίτροχο;
Γιατί αυτά που γράφεις στο εισαγωγικό σου ποστ δεν συνδυάζονται με τίποτα.

Κανονικά θα έπρεπε να γραφτώ σε κανένα φόρουμ μοτοσικλετιστών αλλά επειδή βαριέμαι την διαδικασία

Θα έπρεπε να το έχεις κάνει.
 

teddy743

Supreme Member
16 August 2014
7,175
Θεσσαλονίκη
Η επιλογή μοτοσυκλέτας είναι ένα θέμα στο οποίο όλοι (καλώς ή κακώς) έχουν άποψη.
Δεν ξέρω αν έχεις καταλήξει αλλά δεδομένης της μηδενικής εμπειρίας σου θα σου πρότεινα να επενδύσεις κάτι παραπάνω και να πάρεις δίτροχο με ABS. Η πτώση από φρενάρισμα έρχεται πολύ πιο εύκολα απ'ότι νομίζεις ακόμη και για έμπειρους οδηγούς.
Και κάτι τελευταίο για να μην είσαι εκτός πραγματικότητας: οι μοτοσυκλετιστές χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: σ'αυτούς που έχουν πέσει και σ'αυτούς που θα πέσουν. Το ζητούμενο είναι το πέσιμο να είναι όσο πιο ανώδυνο και με τις ελάχιστες συνέπειες.
Καλώς να έρθεις στον κόσμο των δίτροχων.


Πόσο πρέπει να ανεβάσω το budget?
 

teddy743

Supreme Member
16 August 2014
7,175
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: Re: Βοήθεια στην επιλογή πρώτης μοτοσυκλέτας.

Είναι λάθος ο τρόπος που ξεκινάς τις όποιες σκέψεις σου.
Η πρώτη σκέψη (και μάλιστα με εμπειρία μηδέν) είναι τι ακριβώς χρειάζεσαι το δίτροχο;
Γιατί αυτά που γράφεις στο εισαγωγικό σου ποστ δεν συνδυάζονται με τίποτα.



Θα έπρεπε να το έχεις κάνει.

Το χρειάζομαι γιατί λόγο δουλειάς, δεν ξέρω που θα πρέπει να είμαι κάθε πρωί, μπορεί αν έχω ένα ραντεβού κοντά στο σπίτι μου μετά να πρέπει να πάω για λίγο στο γραφείο, μετά να πάω καλαμαριά κτλ......με αυτοκίνητο αυτό σημαίνει να ψάχνω πάρκινγκ κάθε 2 ώρες για μέσω όρο 3 φορές την ημέρα. Το μηχανάκι φαντάζει ιδανική λύση λοιπόν γιατί τα ταξί όταν είναι πολλά μέσα στη μέρα, δεν συμφέρουν και με λεωφορείο απλά δεν υπάρχουν τόσες γραμμές να σε εξυπηρετήσουν και να σε αφήσουν κάπου κοντά και σε λογικά πλαίσια χρόνου. Έχεις δίκιο έπρεπε να το αναλύσω....εγώ έγραψα μόνο καθαρά για πρακτικούς λόγους...οι οποίοι είναι οι παραπάνω.


Σχετικά με το φόρουμ τον μοτοσικλετιστών.....δεν βαριέμαι την διαδικασία (δηλαδή το να γράψω ένα email σε ένα τετράγωνο) Βαριέμαι απίστευτα την προσαρμογή και τον χρόνο που θα περάσει μέχρι να πάρω μια ουσιαστική απάντηση που καταλαβαίνω. Με τρομάζουν αυτά τα φόρουμ...μπες σε μια τυχαία σελίδα και θα καταλάβεις τι εννοώ....φερινγκ, μπουζια, πάχος λαδιών και υπογραφές του στυλ "Εγώ δε θέλω μεροκάματο. Θέλω χιλιάρα μηχανή και θάνατο..."

Τι δουλειά έχω εγώ με το sym μου εκεί μέσα? Επειδή απλά έχει δυο ρόδες? Όσο για της προτάσεις για καινούργια μηχανη......εκεί να δεις χάος......και είπα μήπως εδώ βγάλω πιο εύκολα άκρη.

Το ότι δεν συνδυάζονται αυτά που γράφω στο αρχικό ποστ το κατάλαβα με την βοήθεια των παιδιών εδώ......συγχώρα με για την ασχετοσύνη μου.
 

teddy743

Supreme Member
16 August 2014
7,175
Θεσσαλονίκη
Τα μαθήματα τα εχεις κανει; Με τι μηχανάκι;

Θανάση η διαδικασία πάει κάπως έτσι: πας εκεί σου ζητούν ταυτότητα, 2φωτο διαβατηρίου, το δίπλωμα οδήγησης αν εχεις, μετά σου δίνουν κάτι χαρτιά τα οποία τα πας στη Μαρτίου σε εκείνο το ωραίο Νεοκλασικό για επικύρωση, μετά τα πας πίσω του δίνεις μια προκαταβολή και στέλνει τον φάκελο για άνοιγμα καρτέλας στο υπουργείο.

Περιμένεις κάπου στις 15 μέρες, μέχρι ο Flash Gordon στο υπουργείο πατήσει τα απαραίτητα κουμπιά αφού φάει το μανταρίνι του και μετά πας και παρακολουθεις κάτι θεωρητικά μαθήματα κοντά στο ντεπό. Αφού συμπληρώσεις τις απαραίτητες ώρες βγαίνει η ημερομηνία για να δώσεις θεωρητικά (όχι σήματα) που είναι κάτι ερωτήσεις που αφορούν την καλή λειτουργιά της μηχανής και την σωστή θέση στο δρόμο κτλ
...
αν περάσεις, τότε έχει δικαίωμα, νόμιμα ο δάσκαλος να σε ανεβάσει στο μηχανάκι για πρακτική οδήγηση σε αλάνες ανάμεσα σε κώνους κτλ

Η μηχανη του δάσκαλου πρέπει να είναι μια Honda 400cc με ταχύτητες....ίσως να είναι το Bros αλλά μπορεί να κάνω και λάθος.
 

teddy743

Supreme Member
16 August 2014
7,175
Θεσσαλονίκη
Τα παραπάνω αφορούν εμένα που έχω δίπλωμα αυτοκίνητου...αλλιώς βάλε και τα σήματα στο mix. Το κόστος για όλα αυτά είναι περίπου 250ε
 

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,512
Θεσσαλονικη
Θοδωρή αυτά είναι τα τυπικά και η οδήγηση μοτό ,ιδίως μέσα σε πόλη,ξεφεύγει κατά πολύ απ αυτά .
Αν οι αλάνες είναι το σχολείο άστο καλύτερα
Πρίν βγείς στο ψάξιμο για οποιαδήποτε μηχανή φρόντισε να πάρεις δίπλωμα ,νοίκιασε και κυκλοφόρησε λίγο για να δείς τη πραγματικότητα .
Αν δείς ότι είναι στα μέτρα σου πάς στο επόμενο βήμα ,δηλαδή στην αγορά μηχανής
 

Simos.I

Moderator
Staff member
17 June 2006
25,526
Land of Dystopia
MP3 Hybrid
MP3_Hybrid_21.jpg


http://www.gr.piaggio.com/piaggio/G...es/file/document/Piaggio CV_Retail_010117.pdf

δεν θες δίπλωμα μηχανής
 

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,421
Θεσσαλονίκη
Honda cb400 μάλλον έχει η σχολη. Μηχανάκι εικοσαετίας και βάλε. Έχουν μεγαλώσει ολόκληρες γενιές οδηγών αυτα.
Περιμένω εντυπώσεις εν καιρώ :)
 

teddy743

Supreme Member
16 August 2014
7,175
Θεσσαλονίκη
Πέτρο έχεις δίκιο έτσι σκοπεύω να κάνω και μάλιστα θα κάνω και εξτρά μαθήματα οδήγησης λογικά. Δεν υπήρχε περίπτωση να την αγορασω πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία. Μετά, εξετάσεις για οδήγηση δίνεις στον δρόμο κανονικά. Τώρα μάθημα μες τον δρόμο δεν μπορώ να φανταστώ πως θα μπορούσε να γίνει...

Μέχρι τότε θα προσπαθήσω να έρθω σε επαφή με κάτι γνωστούς που έχω να δω χρόνια που έχουν εμπειρία με μοτο. Έχω και κάτι μάστορες στην δουλειά που μπορώ να τους ζητήσω το δικό τους για test drive, αλλά θα πάω και σε μαγαζιά να ρωτήσω.
 

teddy743

Supreme Member
16 August 2014
7,175
Θεσσαλονίκη
Honda cb400 μάλλον έχει η σχολη. Μηχανάκι εικοσαετίας και βάλε. Έχουν μεγαλώσει ολόκληρες γενιές οδηγών αυτα.
Περιμένω εντυπώσεις εν καιρώ :)

Το cb πρέπει να είναι εχεις δίκιο. Εσύ που τα ξες όλα αυτά....είχες μηχανή?
Αν ναι γιατί δεν μιλάς τόσο καιρό και παιδεύομαι άδικα...