Αυτοκινητιστικά νέα

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,778
Βόλος
Όλοι είχαν πρόβλημα, το γνωστό πρόβλημα προμήθειας τσιπ. Εγώ το παρήγγειλα (eWay) αρχάς Σεπτεμβρίου, το έλαβα αρχάς Οκτωβρίου, παρότι μου είχαν πει για το τέλος Οκτωβρίου.
Το θέμα είναι δεν είδα καμιά σχετική ενημέρωση σε κανένα σάιτ από τις εταιρίες που κοίταξα.
 

Simos.I

Moderator
Staff member
17 June 2006
25,644
Land of Dystopia
Αυτό που καταλαβαίνω πέρα από την όποια ευαισθησία για περιβαντολογικό αποτύπωμα, πράσινη ενέργεια και υπόλοιπες "πράσινες" ιστορίες όταν κάποια στιγμή σταματήσουν οι θερμικοί κινητήρες θα δημιουργηθούν νέες στρατιές ανέργων και δεν αναφέρομαι μόνο στην Ελλάδα, μιας και σχεδόν 100 χρόνια αυτοκίνησης είναι συνυφασμένα με τους θερμικούς κινητήρες, εκεί το πάνε, πρακτικά η αγορά των ηλεκτρικών δεν μου γεμίζει το μάτι, ως τεχνολογία την θεωρώ εξαιρετικά φρέσκια, παρόλο που είναι το hype της εποχής, πιο κοντά προς το μέλλον σίγουρα είναι η αγορά των ήπιων υβριδικών MHV και των plug in υβριδικών που έπεται παρά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στα δικά μου μάτια.

Κοίταξα λίγο τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, τα υβριδικά γνωρίζουν αύξηση καταλαμβάνοντας 14,7%, το 26,1% του συνολικού όγκου των πωλήσεων, έχοντας μάλιστα ανοδική τάση, ενώ επίσης ανοδικά κινούνται, σύμφωνα με τα στοιχεία του και και τα ηλεκτρικά με ποσοστό 4,1% με το 6,5% των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν τον Αύγουστο να ανήκουν, επίσης, στην συγκεκριμένη κατηγορία. Επίσης παρατηρείται και πτώση στα diesel κάτι αναμενόμενο μιας και ποτέ δεν θεωρούσα το πετρέλαιο ικανό να φρενάρει την βενζίνη.

Μέσα στο πτωτικό κλίμα των πωλήσεων τα οχήματα που έχουν ως βασικό καύσιμο το φυσικό αέριο και το υγραέριο γνώρισαν αύξηση 0,8% και 1,6% αντίστοιχα, καταλαμβάνοντας συνολικά το 2,7% και το 2% του συνολικού όγκου των πωλήσεων.

Σε ότι αφορά τα plug in υβριδικά έχουν αρκετά υψηλότερη τιμή από τα υβριδικά, ενώ όσο μεγαλύτερη είναι η μπαταρία τους τόσο αυξάνεται το βάρος, κάτι που έχει επιπτώσεις στα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, και ασφαλώς στην κατανάλωση καυσίμου. Παράλληλα, η παρουσία της μπαταρίας «κλέβει» λίγα από τα λίτρα του πορτ παγκάζ, αλλά και από τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ, τα θεωρώ ως ενδιάμεση κατάσταση πριν το βήμα προς τον ηλεκτρισμό

Τέλος, πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις διευκολύνουν την απόκτηση των plug-in υβριδικών, μέσω κρατικών επιδοτήσεων/οικολογικών bonus. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Γερμανία, που για τα PHEV με τιμή έως και 40.000 ευρώ προσφέρει «έκπτωση» 6.750 ευρώ. Τα 4.500 τα επωμίζεται το κράτος και τα υπόλοιπα 2.250 ο κατασκευαστής. Κίνητρα αγοράς προσφέρει επίσης η Ιταλία και η Ιρλανδία με όφελος 6.000 και 5.000 αντίστοιχα, όταν στη Σουηδία η έκπτωση περιορίζεται στα 965 ευρώ.

Στην Ελλάδα, όπως και στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, δεν προσφέρεται κάποια κρατική επιδότηση για την αγορά ενός plug-in υβριδικού, αλλά μόνο για την απόκτηση αμιγώς ηλεκτρικού.
Βάζω επίσης στοιχεία που βρήκα για πωλήσεις:

Τα πρώτα 10 σε πωλήσεις ηλεκτρικά (Ιανουάριος – Απρίλιος 2021)
1. Tesla Model 3: 194 μονάδες
2. Peugeot e-208: 59 μονάδες
3. Peugeot e-2008: 54 μονάδες
4. VW ID.3: 41 μονάδες
5. Nissan Leaf: 34 μονάδες
6. BMW i3: 22 μονάδες
7. Opel Corsa-e: 20 μονάδες
8. Fiat 500e: 19 μονάδες
9. VW ID.4 – smart EQ fortwo: 18 μονάδες
10. Hyundai Kona electric: 14 μονάδες
Τα πρώτα 10 σε πωλήσεις plug-in hybrid (Ιανουάριος – Απρίλιος 2021)

1. Volvo XC40 Recharge: 168 μονάδες
2. BMW X1 25e: 117 μονάδες
3. Mercedes GLA e: 104 μονάδες
4. Range Rover Evoque PHEV: 94 μονάδες
5. Mercedes GLC EQ Power: 84 μονάδες
6. BMW 3 SERIES e: 71 μονάδες
7. Peugeot 3008 Hybrid: 58 μονάδες
8. DS7 CROSSBACK E-Tense: 35 μονάδες
9. Seat Leon E-Hybrid: 34 μονάδες
10. BMW X2 25e: 32 μονάδες
 
17 June 2006
23,862
Αθήνα
Αφιερωμένο στους petrolheads: https://www.huffingtonpost.gr/entry...to-aetokineto-toe_gr_61c07b95e4b04b42ab6259db
😄😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄

Χωρίς πλάκα, ο κόσμος έχει πάρει χαμπάρι για τι κόστος μιλάμε οι μπαταρίες ; Νομίζουν ότι θα είναι σαν την μπαταρία του κινητού ή σαν λάδια;
Και καλά οι ξένοι που τα αλλάζουν στα 5 χρόνια τα αμάξια. Εδώ που τα κρατάνε 15 και 20 θα πέσει τρελό κλάμα.
Για να μην ανοίξω το θέμα το τι σαβούρα θα εισάγεται από το εξωτερικό με πεσμένες/ρουφηγμένες μπαταρίες. Μπορεί τώρα να τσαντιζόμαστε με τα γυρισμένα χιλιόμετρα αλλά το αμάξι δουλεύει. Τότε δεν θα δουλεύει και θα θέλει άλλο ένα αμάξι για αλλαγή μπαταριών. Ερχονται μεγάλα show.
 
Last edited:
Η αλήθεια είναι ότι αν πας στην αντιπροσωπεία και ζητήσεις αλλαγή μπαταρίας σε φουλ ηλεκτρικό θα σου φύγει η μαγκιά (και η όρεξη για φουλ ηλεκτρικό).

Αλλά κάτι τέτοιο υπό κ.σ. θα χρειαστεί να γίνει περίπου στη 10ετία, αν μιλάμε για φυσική φθορά μπαταρίας.

Το πράγμα αλλάζει αν τύχει να πάθει ζημιά η μπαταρία.. αλλά και σε αυτή την περίπτωση έχουν αρχίσει να υπάρχουν εναλλακτικές. Στην Αμερική τουλάχιστον που είναι πολύ μπροστά στον τομέα των ηλεκτρικών, έχουν εμφανιστεί αρκετές εταιρειούλες που επισκευάζουν μπαταρίες Tesla αντί να τις αλλάζουν ολόκληρες, με πολύ πιο λογικό κόστος.
 

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,368
Αθήνα...
Με τα ηλεκτρικά θα μπούμε για τα καλά στο concept του Car as a Service.
Με λίγα λόγια leasing, θα το χρησιμοοποιείς όπως θέλεις να το χρησιμοποιήσεις για τη χρονική διάρκεια του συμβολαίου και μετά φεύγει. Καλώς ή κακώς, δεν υπάρχει μόνο η περίπτωση του να αστοχήσει η μπαταρία. Με τον χρόνο, οπωσδήποτε θα μειώνεται η ωφέλιμη χωρητικότητα της. Εάν από εκεί που day 1 έχει 500km range ξαφνικά βρεθεί -που θα βρεθεί- μετά από 5 χρόνια χρήσης με 350, ε, υπάρχει πρόβλημα.

Το αυτοκίνητο υποτίθεται λύνει ένα μεταφορικό πρόβλημα. Εάν είναι ξαφνικά να δημιουργήσει περισσότερα, άστο.
 
Δεν είναι τόσο άσχημα τα πράγματα:

1640164467198.png

Από εδώ: https://www.inverse.com/innovation/tesla-battery-life-replacement-cost

Δηλαδή στα 300.000+ km θα έχεις ακόμα κοντά στο 90% της αυτονομίας.

300.000 km είναι τρελό νούμερο. Για τον πιο πολύ κόσμο σημαίνει ~20 χρόνια.
 
17 June 2006
23,862
Αθήνα
Καλά ναι στην θεωρία και στα charts είναι όλα τέλεια ;)

Προσωπικά τ' ακούω βερεσέ σε πολλά πράγματα όχι μόνο σε Tesla, διότι υπάρχουν πολλοί εξωγενείς παράγοντες που επηρεάζουν την θεωρία.
Εναν απλό που μου έρχεται στο μυαλό: είναι δυνατόν να μην επηρεάζει αρνητικά τις μπαταρίες το ελληνικό καλοκαίρι σε σχέση π.χ. με το (ανύπαρκτο) σουηδικό/νορβηγικό;
 
Γιαυτό οι μπαταρίες έχουν και σύστημα ψύξης (τους).

Οπότε ναι, θα χάσεις κάπως σε διάρκεια ζωής, γιατί αυτό που μετράει ουσιαστικά δεν είναι τα χιλιόμετρα αλλά οι κύκλοι φόρτισης, αλλά δεν είναι και δράμα η κατάσταση.

Θυμίζω ότι η Tesla τουλάχιστον δεν είναι χθεσινοί. Φτιάχνουν τέτοια αμάξια εδώ και σχεδόν 14 χρόνια. Έχουν πολλά ιστορικά data στη διάθεσή τους για τις μπαταρίες. Δεν μιλάνε θεωρητικά.
 
17 June 2006
9,827
Καλά ναι στην θεωρία και στα charts είναι όλα τέλεια ;)

Προσωπικά τ' ακούω βερεσέ σε πολλά πράγματα όχι μόνο σε Tesla, διότι υπάρχουν πολλοί εξωγενείς παράγοντες που επηρεάζουν την θεωρία.
Εναν απλό που μου έρχεται στο μυαλό: είναι δυνατόν να μην επηρεάζει αρνητικά τις μπαταρίες το ελληνικό καλοκαίρι σε σχέση π.χ. με το (ανύπαρκτο) σουηδικό/νορβηγικό;
Τάσο προφανώς και οι καιρικές συνθήκες παίζουν ρόλο και πολλά μικρά πράγματα παίζουν τεράστιο λόγο. Ακόμη και μια μικρή ανομοιομορφία στην θερμοκρασία ενός cell μπορεί να έχει μεγάλη συνολική επίπτωση - δεν ξέρεις πόσες πατέντες έχουν κατατεθεί για να ελέγχουν αποκλειστικά αυτό. Σε χώρες σαν τη δική μας θέλουμε μια 5 με 10ετία για να ξέρουμε τι θα συμβεί με τη ζωή των συσσωρευτών, ενώ ακόμη και μεταξύ Αθήνας - Θεσσαλονίκης μάλλον θα έχουμε διαφορές.
Για ένα μικρό ηλεκτρικό αποκλειστικά για χρήση στην πόλη όπου ο ιδιοκτήτης έχει βάλει κάτω πραγματικά τα χιλιόμετρα που κάνει πιστεύω μόνο κερδισμένος μπορεί να βγει εφόσον έχει εξασφαλισμένη την οικιακή φόρτιση το βράδυ.
Κατά τα άλλα προσωπικά θα έπαιρνα ηλεκτρικό για όλες τις χρήσεις μόνο μέσω leasing σε αυτή τη φάση και πάλι μόνο αν τα κίνητρα ήταν ισχυρά και η τιμή έβγαινε εφάμιλλη (οκ λίγο πιο ακριβή) με κάποιο άλλο αντίστοιχο.
 
Όπως έχω ξαναγράψει το όποιο μέλλον στην ηλεκτρική αυτοκίνηση θα έρθει μόνο όταν θα μπορεί να γίνει εναλλαγή μπαταριών στα "βενζινάδικα" του μέλλοντος, αν δηλαδή πας και σου ξεκουμπώνουν την άδεια και τοποθετούν γεμάτη σε dt. Αυτό βέβαια προϋποθέτει ενιαίες πλατφόρμες από όλους τους κατασκευαστές, πράγμα νομίζω απίθανο.
 
17 June 2006
9,827
Όπως έχω ξαναγράψει το όποιο μέλλον στην ηλεκτρική αυτοκίνηση θα έρθει μόνο όταν θα μπορεί να γίνει εναλλαγή μπαταριών στα "βενζινάδικα" του μέλλοντος, αν δηλαδή πας και σου ξεκουμπώνουν την άδεια και τοποθετούν γεμάτη σε dt. Αυτό βέβαια προϋποθέτει ενιαίες πλατφόρμες από όλους τους κατασκευαστές, πράγμα νομίζω απίθανο.
Αυτό παίζει μόνο σε αναπτυσσόμενες χώρες για οχήματα με μικρές ανάγκες κατανάλωσης (σκουτεράκια και tuk tuk) που μπορούν να ηλεκτροδοτήσουν και το νοικοκυριό το βράδυ γιατί δεν υπάρχει δίκτυο ηλεκτροδότησης. Εδώ θα μπορούσε να παίξει μόνο σε στόλους και ειδικά οχήματα. Δεν θα ήταν απίθανο πχ στην Αγγλία που έτσι και αλλιώς τα ταξί είναι σχεδιασμένα για να είναι ταξί να έχουν δυνατότητα εναλλαγής μπαταρίας σε σταθμούς της εταιρίας για να μειωθεί ο χρόνος που το όχημα δεν είναι στο δρόμο.
Δεν μπορώ να σκεφτώ ένα σενάριο που να μπορεί να καλύψει βασικές μεταφορές ιδιωτών.
 

xaris33

Established Member
6 December 2009
134
Καλά τα σχέδια για το μέλλον, αλλά εγώ σήμερα έκανα 300χλμ με 15 ευρω φυσικό αέριο στο golf, με 140 σταθερά στην εθνική. Και αυτό παρά την 50% πρόσφατη αύξηση στη τιμή του αερίου. Πλέον σε βενζίνη αν βάλεις 15 ευρω δε κουνιέται καν ο δείκτης.
 

ΣΩΚΡΑΤΗΣ Τ.

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
7,148
ΑΘΗΝΑ
Όπως τα λες Τασούλη και ακόμα χειρότερα...
 
  • Like
Reactions: Aggelos M.

DimAsi

Supreme Member
25 July 2007
5,859
Αττικό βουνό
Αυτή την ευθεία πάντως με Μ5 την είχα στα 290 και χωρίς κόφτη την έχω κάνει στο Wittenberg και μάλιστα πρωί όπως αυτός

Απλά μιλάμε για μπλε βολίδα ο τύπος