Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio
AVClub Addicted Member
Εχω γράψει πολλές φορές για το MDF σε σχέση με τα άλλα υλικά , αλλά θα το ξαναγράψω άλλη μία
Η πλήρης ακαμψία (έτσι όπως έχει εννοηθεί μέσα απο τα μηνυματα ) είναι ΟΤΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΚΑΜΠΙΝΑ
...Απλά θυμηθείτε παλαιότερα (και απο περιοδικά) τι συνέβαινε μόλις κάποιος "ξύπνιος" έφτιαχνε καμπίνα απο ΜΑΡΜΑΡΟ (και δέν είναι λίγοι αυτοί που το έχουν επιχειρήσει )
Το θέμα είναι ΟΤΙ οσο πιο άκαμπτη είναι μιά καμπίνα ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΧΑΜΗΛΟΣΥΧΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΑΝΑΚΛΑΣΗΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ /ΣΤΟΥΣ ΚΩΝΟ/ΟΥΣ , φυσικά σε δεύτερο χρόνο και ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ , ειδικά οταν ανεβαίνουν οι εντάσεις και η εμφάνιση αυτών τών ακουστικών προβλημάτων έχει λογαριθμική ανάπτυξη σεσ σχέση με τήν ισχύ
Και καλα θα μου πείτε , απο τι να το κάνουμε απο 12αρι νοβοπάν ?
Οχι , κανείς δέν είπε να πάμε στο άλλο άκρο
Ο σκοπός μιάς καμπίνας ΠΡΙΝ ΓΙΝΕΙ ΚΑΝΕΝΟΣ ΕΙΔΟΥΣ X-OVER κλπ κλπ , ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ...Ναι καλά διβάσατε ΠΡΩΤΑ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ (με κάποια κριτήρια οι μονάδες ..)
Μετά υπάρχει το θέμα καμπίνα ΑΦΟΥ , ΔΙΕΡΕΥΝΗΘΕΙ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΜΠΑΦΛΑ
Καποιοι γνωρίζουν τήν χρήση τπυ LFA (τής MTZ) που σκοπό έχει μονο αυτό , δηλαδή ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΘΕΣΗ ΜΟΝΑΔΩΝ / ΣΩΛΗΝΑ και τίς σχετικές διαστάσεις
Δηλαδή , είναι σαφώς καλύτερα ΝΑ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΕΙΣ τήν αποδοση , τα στάσιμα ..κλπ κλπ ΠΑΡΑ ΝΑ ΘΕΡΑΠΕΥΕΙΣ
Στην προπάθεια αυτή ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ ένα υλικό το οποίο ανάλογα με το παχος του (σε σχέση με τίς διαστάσεις και τήν επιφάνεια )να μπορεί να αποροφά αρκετό μέρος τής χαμηλοσυχνης (40-200Hz ) ακτινοβολίας . έτσι ώστε το επιστρέφων προσπίπτων κύμα να μήν δημιουργεί ιδιαίτερα προβληματα
Πώς το πετυχαίνει κανείς αυτό , μα μετρά και ξαναμετρά και ξαναμετρά (πρίν ακόμα χρησιμοποιήσει μονωτικά -αυτό εννοειται -πάλιο στο πνεύμα προληψης πρώτα και μετά θεραπεία )
Βρίσκει λοιπόν οτι για δεδομένες μονάδες , ογκο , επιφάνεια και διαστάσειςτήν δουλειά τήν κάνει καλά το 16αρι ή το 19αρι ή το 22αρι κλπ κλπ
ΑΦΟΥ λοιπόν επιλέξει πάχος MDF , και φυσικά αφού έχει λύσει το θέμα με την ΚΡΙΣΙΜΗ τοποθέτηση , έρχεται η στιγμή να ασχοληθεί και με τίς συχνότητες απο 200-3000Hz , εκεί κάνουν θαυμάσια δουλειά κάποια είδη μονωτικών
Σαν bonus και εργαλείο ταυτόχρονα της δαδικασίας σχεδίασης , υπάρχει και η χρήση δυο διαφορετικών μονωτικών , έτσι ώστε να υπάρχει μιά σχετική προοδευτικότητα στήν ...αποσβεση (το αναφέρω για απλότητα έτσι) , οπότε ένας πχ φοβερός συνδυασμός είναι τα ΙΝΩΔΗ (και οχι τα πορωδη ) μονωτικά σε συνεργασία με κάποιο πάχος πισσόφυλλου
Αυτά είναι τα βασικά για το θέμα ακαμψία ..κλπ κλπ
Τώρα σχετικά με τα φυσικά ξύλα , ΥΠΑΡΧΟΥΝ προβλήματα που δέν λύνονται , δυστυχώς αν ρωτήσετε κάποιον που ξέρει απο φυσικό ξύλο θα σάς πεί ΟΤΙ είναι πρακτικά αδύνατο να φτιάξεις - κόψεις δυο ομοια κομματια σε πυκνότητα .βάρος , παρόλο που θα έχουν ιδιες διαστάσεις (και ο λόγος είναι απλός η ιδια η φύση ...αλλού τα νερά , αλλού οι ρόζοι , αλλού η πρωτεΪνική δομή κλπ κλπ
Τώρα σχετικά με τα δεσίματα και τα νεύρα ....ΜΥΘΟΙ μεγάλοι μύθοι ..και εξηγούμαι
Φυσικά και πρέπει να δένουμε τίς καμπίνες , ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΜΕ ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ διαμερίσματα
Μιά βιαστική αναγνωση ρευστοδυναμικης θα δείξει στον ενδιαφερόμενο οτι ΚΟΝΤΑ στα ορια οι ταχύτητες είναι άλλες και δυστυχώς λόγω τών εμποδίων που θα συνναντήσει αυτή η ροή ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΑΠΕΙΡΕΣ ΤΥΡΒΩΔΕΙΣ ΡΟΕΣ ...
Οπότε νεύρα στρογγυλά (πο ξύλο σάν και αυτό που φτιάχνουν τα φτυάρια και δεσιματα σε υπολογισμένς αποστάσης (ταλάντωσης )
Θυμηθείτε κάτι βασικό στο χώρο τών ηλεκτρονικών και τών ηχείων
ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ 2-3 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΑ , αλλά 100 ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΑ
Αυτός είναι ο χρυσός κανόνας
PS
...πρός αποφυγήν παρερμηνειών ...
Δέν ενδιαφέρομαι να πείσω ΚΑΝΕΝΑΝ , δέν με ενδιαφερει.
Το μόνο που ενδιαφέρει είναι να μην χρειαστούν αλλα 50 χρόνια για να αρχίσουμε να ασχολιόμαστε μεθοδικά με το χόμπυ μας και να ...ξυπνάμε ....
Η πλήρης ακαμψία (έτσι όπως έχει εννοηθεί μέσα απο τα μηνυματα ) είναι ΟΤΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΚΑΜΠΙΝΑ
...Απλά θυμηθείτε παλαιότερα (και απο περιοδικά) τι συνέβαινε μόλις κάποιος "ξύπνιος" έφτιαχνε καμπίνα απο ΜΑΡΜΑΡΟ (και δέν είναι λίγοι αυτοί που το έχουν επιχειρήσει )
Το θέμα είναι ΟΤΙ οσο πιο άκαμπτη είναι μιά καμπίνα ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΧΑΜΗΛΟΣΥΧΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΑΝΑΚΛΑΣΗΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ /ΣΤΟΥΣ ΚΩΝΟ/ΟΥΣ , φυσικά σε δεύτερο χρόνο και ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ , ειδικά οταν ανεβαίνουν οι εντάσεις και η εμφάνιση αυτών τών ακουστικών προβλημάτων έχει λογαριθμική ανάπτυξη σεσ σχέση με τήν ισχύ
Και καλα θα μου πείτε , απο τι να το κάνουμε απο 12αρι νοβοπάν ?
Οχι , κανείς δέν είπε να πάμε στο άλλο άκρο
Ο σκοπός μιάς καμπίνας ΠΡΙΝ ΓΙΝΕΙ ΚΑΝΕΝΟΣ ΕΙΔΟΥΣ X-OVER κλπ κλπ , ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ...Ναι καλά διβάσατε ΠΡΩΤΑ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ (με κάποια κριτήρια οι μονάδες ..)
Μετά υπάρχει το θέμα καμπίνα ΑΦΟΥ , ΔΙΕΡΕΥΝΗΘΕΙ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΜΠΑΦΛΑ
Καποιοι γνωρίζουν τήν χρήση τπυ LFA (τής MTZ) που σκοπό έχει μονο αυτό , δηλαδή ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΘΕΣΗ ΜΟΝΑΔΩΝ / ΣΩΛΗΝΑ και τίς σχετικές διαστάσεις
Δηλαδή , είναι σαφώς καλύτερα ΝΑ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΕΙΣ τήν αποδοση , τα στάσιμα ..κλπ κλπ ΠΑΡΑ ΝΑ ΘΕΡΑΠΕΥΕΙΣ
Στην προπάθεια αυτή ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ ένα υλικό το οποίο ανάλογα με το παχος του (σε σχέση με τίς διαστάσεις και τήν επιφάνεια )να μπορεί να αποροφά αρκετό μέρος τής χαμηλοσυχνης (40-200Hz ) ακτινοβολίας . έτσι ώστε το επιστρέφων προσπίπτων κύμα να μήν δημιουργεί ιδιαίτερα προβληματα
Πώς το πετυχαίνει κανείς αυτό , μα μετρά και ξαναμετρά και ξαναμετρά (πρίν ακόμα χρησιμοποιήσει μονωτικά -αυτό εννοειται -πάλιο στο πνεύμα προληψης πρώτα και μετά θεραπεία )
Βρίσκει λοιπόν οτι για δεδομένες μονάδες , ογκο , επιφάνεια και διαστάσειςτήν δουλειά τήν κάνει καλά το 16αρι ή το 19αρι ή το 22αρι κλπ κλπ
ΑΦΟΥ λοιπόν επιλέξει πάχος MDF , και φυσικά αφού έχει λύσει το θέμα με την ΚΡΙΣΙΜΗ τοποθέτηση , έρχεται η στιγμή να ασχοληθεί και με τίς συχνότητες απο 200-3000Hz , εκεί κάνουν θαυμάσια δουλειά κάποια είδη μονωτικών
Σαν bonus και εργαλείο ταυτόχρονα της δαδικασίας σχεδίασης , υπάρχει και η χρήση δυο διαφορετικών μονωτικών , έτσι ώστε να υπάρχει μιά σχετική προοδευτικότητα στήν ...αποσβεση (το αναφέρω για απλότητα έτσι) , οπότε ένας πχ φοβερός συνδυασμός είναι τα ΙΝΩΔΗ (και οχι τα πορωδη ) μονωτικά σε συνεργασία με κάποιο πάχος πισσόφυλλου
Αυτά είναι τα βασικά για το θέμα ακαμψία ..κλπ κλπ
Τώρα σχετικά με τα φυσικά ξύλα , ΥΠΑΡΧΟΥΝ προβλήματα που δέν λύνονται , δυστυχώς αν ρωτήσετε κάποιον που ξέρει απο φυσικό ξύλο θα σάς πεί ΟΤΙ είναι πρακτικά αδύνατο να φτιάξεις - κόψεις δυο ομοια κομματια σε πυκνότητα .βάρος , παρόλο που θα έχουν ιδιες διαστάσεις (και ο λόγος είναι απλός η ιδια η φύση ...αλλού τα νερά , αλλού οι ρόζοι , αλλού η πρωτεΪνική δομή κλπ κλπ
Τώρα σχετικά με τα δεσίματα και τα νεύρα ....ΜΥΘΟΙ μεγάλοι μύθοι ..και εξηγούμαι
Φυσικά και πρέπει να δένουμε τίς καμπίνες , ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΜΕ ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ διαμερίσματα
Μιά βιαστική αναγνωση ρευστοδυναμικης θα δείξει στον ενδιαφερόμενο οτι ΚΟΝΤΑ στα ορια οι ταχύτητες είναι άλλες και δυστυχώς λόγω τών εμποδίων που θα συνναντήσει αυτή η ροή ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΑΠΕΙΡΕΣ ΤΥΡΒΩΔΕΙΣ ΡΟΕΣ ...
Οπότε νεύρα στρογγυλά (πο ξύλο σάν και αυτό που φτιάχνουν τα φτυάρια και δεσιματα σε υπολογισμένς αποστάσης (ταλάντωσης )
Θυμηθείτε κάτι βασικό στο χώρο τών ηλεκτρονικών και τών ηχείων
ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ 2-3 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΑ , αλλά 100 ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΑ
Αυτός είναι ο χρυσός κανόνας
PS
...πρός αποφυγήν παρερμηνειών ...
Δέν ενδιαφέρομαι να πείσω ΚΑΝΕΝΑΝ , δέν με ενδιαφερει.
Το μόνο που ενδιαφέρει είναι να μην χρειαστούν αλλα 50 χρόνια για να αρχίσουμε να ασχολιόμαστε μεθοδικά με το χόμπυ μας και να ...ξυπνάμε ....