Κινηματογράφηση - Filming - shooting techniques - τεχνικές εικονοληψίας

yiannakas

AVClub Addicted Member
28 September 2006
1,668
shutterstock_499595386.jpg




Οτι θελετε να μαθετε για τον τροπο που χρησιμοποιουν και εφευρισκουν συνεχως οι κινηματογραφιστες για να τραβηξουν οτι απαιτει η ταινια τους.






ρε παιδιά απογοητεύθηκα, ειδα συγκριτικό βίντεο της blackmagic vs sony a7iii. Η σονυ έδειχνε σαν εικόνα βιντεοκάμερας, ενώ η blackmagic κινηματογραφική.....
τώρα μου φαίνεται χάλια και η εικόνα της σονυ α6500 που έχω.... αλλά πως θα μπορώ να βγάλω το παιδί μου βίντεο χωρίς AF-C?
 
Last edited by a moderator:

evanfotis

Supreme Member
26 March 2008
3,769
Απάντηση: Blackmagic Design Pocket Cinema Camera 4K

Όχι απαραίτητα μονο για τη pocket αλλά γενική τεχνική για ορισμένες μόνο περιπτώσεις λαμβάνοντας πάντα υπόψην τους περιορισμούς και τα trade-offs.
Το να αψηφούμε το 180 angle rule για καλύτερο low light performance αλλά θέλει όσο πιο στατικά θέματα για αποφυγή motion blur εκτος και αν είναι για εφφέ:
https://youtu.be/xh83Fc5TJNM
 
22 June 2006
31,408
NEO HRAKLEIO
Re: Απάντηση: Blackmagic Design Pocket Cinema Camera 4K

ρε παιδιά απογοητεύθηκα, ειδα συγκριτικό βίντεο της blackmagic vs sony a7iii. Η σονυ έδειχνε σαν εικόνα βιντεοκάμερας, ενώ η blackmagic κινηματογραφική.....
τώρα μου φαίνεται χάλια και η εικόνα της σονυ α6500 που έχω.... αλλά πως θα μπορώ να βγάλω το παιδί μου βίντεο χωρίς AF-C?

με ολες τις συγχρονες μηχανες μπορεις να εχεις "κινηματογραφικη" εικονα...δεν ειναι θεμα καμερας!

Ειναι θεμα φωτισμου, σωστων ρυθμισεων, καδρου, color grading κλπ

Η πρωτη μου προσπαθεια για "κινηματογραφικη" εικονα, πριν ακομα υπαρξουν vdslr...πανω απο 10 χρονια ... με απλη βιντεοκαμερα και ανταπτορα (και απειρες δυσκολιες).

https://vimeo.com/976616



μετα ηρθαν οι vdslr και mirrorless....

https://www.youtube.com/watch?v=Ua9Bnl3bAhE


https://www.youtube.com/watch?v=T2yQzeKOdVI



μια χαρα "κινηματογραφικη" εικονα εχουν οι συγχρονες μηχανες, αρκει να ξερεις τα βασικα.

Μην εχεις την εντυπωση οτι θα παρεις μια BM και θα βγαλεις , με μαγικο τροπο, αντιστοιχη εικονα.
 
22 June 2006
31,408
NEO HRAKLEIO
Re: Blackmagic Design Pocket Cinema Camera 4K

αν θες να καταλαβεις περισσοτερα , παρακολουθησε αυτον εδω και τα βιντεο που ανεβαζει συνεχως....ειναι μια καλη αρχη.

https://www.youtube.com/channel/UC7gBcKzHKc0oOR5-XiWdlFQ


πχ...

https://www.youtube.com/watch?v=vHbSDe3vALM&t=281s



δες επισης τι αποτελεσμα μπορεις να εχεις με μια sony (δεν εχει σημασια η μηχανη τοσο).... αυτος ειδικα τις χρησιμοποιει αριστα.
Δες ολα του τα βιντεο για το πως δουλευει με τις νεες μηχανες.

https://www.youtube.com/channel/UC3stPIuUoCDHG7COfwr0tEA/videos


https://vimeo.com/166929892



https://www.youtube.com/watch?v=7fKtCV3hNNI
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
14,327
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Blackmagic Design Pocket Cinema Camera 4K

εγώ θα πρότεινα κάτι άλλο, έχουμε πολύ έμπειρα μέλη στο βίντεο που συμβουλεύουν συχνά στα δύσκολα. Πόσο δύσκολο είναι να αφιερώσουν λίγο χρόνο και να φτιάξουν απο κοινού ή και ξέχωρα ένα οδηγό εδώ μέσα και να τον εμπλουτίσουμε εν καιρώ, εκεί θα μαζευτούν τα βασικά βήματα για ένα ερασιτέχνη την στιγμή της λήψης, θα αναφερθούν ορολογίες, βασικές τεχνικές και μετά αν υπάρχει όρεξη συνεχίζουμε και στα βαθιά που είναι η επεξεργασία. Δεν αναφέρομαι σε πλήρη σεμινάριο όπου θα υπάρχουν τα πάντα αλλά θα μπορούμε μελλοντικά να το χρησιμοποιουμε ως link αναφοράς στα sticky για να ξεκινά ένας αρχάριος να δοκιμάζει και να μαθαίνει και να μην τα παρατά. Εχω μπεί πολλές φορές σε νήματα του βίντεο και παρόλη την επιθυμία που έχω νά μάθω και τις λίγες γνώσεις που έχω στο αντικείμενο αδυνατώ να συντονιστώ με τις ορολογίες και να πώ την γνώμη μου. Ξέρω ότι υπάρχει διάσπαρτη η πληροφορία στο διαδίκτυο και ξέρω πως να την βρώ αν χρειαστεί. Αλλά θα τα ήθελα μαζεμένα, τακτοποιημένα στα ελληνικά να τα διαβάσω σε ένα μεστό κείμενο εδώ μέσα. Με μια ροή και απο ανθρώπους που ξέρω ότι μπορούν να το κάνουν και δεν φοβούνται ότι θα κλέψει κάποιος τις γνώσεις τους. Γιατί κυκλοφορεί και αυτό στους επιστήμονες του είδους.

Απο τη διαχείρηση θα υπάρχει αμέριστη βοήθεια προς την κατευθυνση αυτή. Ενας απο τους βασικούς στόχους που δημιουργήθηκε άλλωστε η υποκατηγορία για το βίντεο είναι τα μέλη μας να μην μένουν μόνο στην αναφορά και στην ανάλυση των τεχνικών χαρακτηριστικών του εξοπλισμού τους αλλά να τους βοηθήσουμε να τον αξιοποιήσουν ανάλογα και να τον χαρούν. Και μετά να δούμε αν θέλουν και δειγματάκια τους στην video gallery ωστε να διορθώσουν λάθη τους και παραλήψεις.
 

aenaos15

Inactive User
25 August 2008
996
Απάντηση: Re: Blackmagic Design Pocket Cinema Camera 4K

Μακαρι να γινει κατι τετοιο , θα ειναι μεγαλη βοηθεια για μας τους αρχαριους!!!
 

evanfotis

Supreme Member
26 March 2008
3,769
Απάντηση: Blackmagic Design Pocket Cinema Camera 4K

Μπορούν οι χρησιμότατες τελευταίες αναρτήσεις όπως και η δική μου παραπανω να μετακομίσουν σε νήμα με τεχνικες βιντεοληψίας κλπ
 
22 June 2006
31,408
NEO HRAKLEIO
Re: Blackmagic Design Pocket Cinema Camera 4K

Τα χρώματα τα φέρνεις εκεί που θες... Γι αυτό υπάρχουν τα log profiles.

Στο βίντεο αυτό, έχει απλά τραβήξει με standart profile.... Δε τραβάει ποτέ κανείς μ αυτό. Σ αυτό το θέμα θα μπορούσε άνετα να βάλει κάποιο vivid, autumn, landscape profile Και να έχει πιο ωραία χρώματα.



Υπάρχουν πολύ απλά προφίλ αν δε θες Slog, τα έχουμε πει και βάλει πολλές φορές.

Με 2 3 ρυθμίσεις φέρνεις εκεί που θες τα χρώματα., ακόμα και χωρίς log.



Sent from my SM-N950F using Tapatalk
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
14,327
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Blackmagic Design Pocket Cinema Camera 4K

Άνοιξα το νήμα όπου θα συζητάμε τεχνικές λήψεις, το έκανα sticky και περιμένω πρωτοβουλίες από τους έχοντες τις γνώσεις, αν τυχόν βρεθεί χρόνος και φτιαχτεί ένας χρήσιμος οδηγός προς ναυτιλομένους μπορούμε να φροντίσουμε να το περάσουμε στα πρώτα post για να γίνεται πιο εύκολη ανάγνωση.
 
22 June 2006
31,408
NEO HRAKLEIO
Re: Τεχνικές βίντεοληψίας

Το φως είναι το παν στη φωτογραφία αλλά και στο βίντεο.
Ειναι αυτό που δίνει την αίσθηση και την αισθητική.... Και όσοι ξέρουν να το χειρίζονται, είναι αυτοί που βγαζουν το καλύτερο αποτέλεσμα.

Ένα γνωστό κόλπο για κινηνατογραφικη εικονα είναι η λήψη στις λεγόμενες golden Hours... Πολύ πρωί το χάραμα και λίγο πριν νυχτώσει.

Ακομα και μια Sony, που πολλοί θεωρούν ότι έχει μέτρια χρώματα, μεταμορφώνεται αυτές τις ώρες.

https://youtu.be/SdHI3_39PN0





Το ίδιο κι εδω....

https://youtu.be/kVqOppOZVVY


https://youtu.be/C4qB1qt9mPk








Sent from my SM-N950F using Tapatalk
 

nicksoti

Moderator
Staff member
14 April 2013
1,869
Re: Τεχνικές βίντεοληψίας

Μερικά μικρά tips και από εμένα:

- Όταν το βίντεό μας θα έχει κυρίως μουσική επένδυση και όχι ομιλίες, και δεν διαθέτουμε slow motion κάμερα, μπορούμε να τραβάμε με 30 (29.97) καρέ, ενώ το μοντάζ να γίνεται σε 24p(23.976) timeline με αντίστοιχo χρονικό "τέντωμα" των κλιπς κατά 24/30=0.8Χ ταχύτητα. Ένα ανεπαίσθητο slow motion δηλαδή που από τη μία κάνει λίγο πιο... κομψές τις ανθρώπινες κινήσεις - δίχως όμως να είναι φανερό ότι πρόκειται για slow motion - και από την άλλη λιγότερο έντονο το κούνημα της κάμερας. Προσοχή μόνο το βράδυ με τεχνητό φωτισμό, ξεφεύγουμε ελάχιστα από τον κανόνα των 180 μοιρών για να αποφύσουμε το flicker από λάμπες οικονομίας.

- Όταν τραβάμε μόνοι μας μια εκδήλωση όπου μας ενδιαφέρει ο φυσικός ήχος και ειδικά όταν υπάρχουν ομιλίες, χοροί κλπ, μια καλή τακτική είναι να τραβάμε μερικά κοντινά πλάνα τον κόσμο, λεπτομέρειες του χώρου, οποιαδήποτε χαριτωμένη λεπτομέρεια που έχει ενδιαφέρον (πχ ένα περιστέρι σε μια στέγη, το φεγγάρι κλπ) πριν την έναρξη της εκδήλωσης, ή και μετά. Αυτά χρησιμεύουν ως "σφήνες" στο μοντάζ ώστε να μην κοπεί η ροή του φυσικού ήχου αν για παράδειγμα κάποιος μπει για λίγο επρός μας ή αν χρειαστεί να αλλάξουμε θέση. Ταυτόχρονα το βίντεό μας θα δίνει και μια μικρή αίσθηση 2κάμερου!

- Για παρόμοιο λόγο καλό είνια να έχουμε και μια 2η εγγραφή ήχου, κατά προτίμιση κοντά στο θέμα μας. Ακόμα και αν δεν υπάρξει απρόοπτο στον ήχο της κάμερας (που συνήθως θα υπάρξει είτε από δική μας απροσεξία, είτε άλλου), είναι μια ασφάλεια. Εγώ μάλιστα προτιμώ να είναι μια action cam με μικρoφωνάκι στο line in πιασμένη με μανταλάκι κοντά στο θέμα και λίγο ψηλά, ώστε και 2α πλάνα να έχω αλλά και εύκολο συγχρονισμό του ήχου αν χρειαστεί, αφού θα έχω και εικόνα που βοηθά να βρεθεί το "επίμαχο" σημείο.
 
22 June 2006
31,408
NEO HRAKLEIO
Τεχνικές βίντεοληψίας

Ακόμα και με μια ταπεινή Sony a6000 μπορείς άνετα να έχεις κινηματογραφικό αποτέλεσμα....

Δες το καδράρισμα, το color grading, το μοντάζ, τη μουσική, την ηχητική επεξεργασία, κλπ σ αυτό το βίντεο και δες και τα υπόλοιπα αυτού του you tuber.


https://youtu.be/wFyzZFpLeBk

https://youtu.be/9q6weLs2s48
 
22 June 2006
31,408
NEO HRAKLEIO
Re: Τεχνικές βίντεοληψίας

το θεμα με την "κινηματογραφικη εικονα" ειναι μεγαλο και δυσκολο.

Ενας λογος ειναι και το τι εννοει ο καθενας μ αυτο.

Επισης, αν μιλησεις με παλιους "κινηματογραφιστες" θα σου πουν κυριως την "μαλακη" εικονα και το blooming!

Οσον αφορα τη μαλακη εικονα, ειναι καταλοιπα προφανως του film και των κακων αντιγραφων των ταινιων σε συναρτηση με τη μετρια εικονα των προβολεων φιλμ στους κινηματογραφους.,
Στη μνημη μας , εχουμε συνδεσει αυτην την εικονα με το "σινεμα" ... soft εικονα με οχι εντονα χρωματα , και χαμηλο contrast.

Δεν ειναι ετσι παντοτε βεβαια...απλα ο τροπος που βλεπαμε παλια ταινιες δεν ηταν και ο ιδανικος!




Οσον αφορα το blooming, ειναι αλλοτε αποτελεσμα χημικων διαδικασιων του φιλμ και άλλοτε αποτελεσμα καποιων φλιτρων (οπτικων) που ειχαν σαν αποτελεσμα αυτο το γεγονος και την εξαφανιση ρυτιδων και πορων του δερματος, οπως επισης και την "ωραιοποιηση" των ηθοποιων.

Ειναι γνωστο αλλωστε οτι οι ηθοποιοι παλιων εποχων "ελαμπαν" στο πανι!


tumblr_maqabiLsdF1qkuou9o1_1280.jpg



16mm%20Halation%202.jpg





Αλλα και σε συγχρονες παραγωγες γινεται συχνα....

https://www.youtube.com/watch?v=_C4axN1zezY





αν λοιπον καποιος θελει κατι αντιστοιχο σημερα, το πρωτο που εχει να κανει ειναι να ριξει εντελως την οξυτητα στα settings της μηχανης (αν και οπου υπαρχει αυτη η δυνατοτητα).



Το δευτερο που μπορει να κανει ειναι να χρησιμοποιησει τα γνωστα mist filters , διαφορων εταιρειων , που υπαρχουν σε πολλες παραλλαγες και εντασεις.

Πχ το γνωστο black mist filter , που "αφαιρει" ρυτιδες και στιγματα , ριχνει το contrast και δημιουργει highlight blooming.
Yπαρχουν φυσικα καιι πολλα αλλα, οπως τα satin κλπ , ανηκουν στη κατηγορια των Diffusion filter



https://www.youtube.com/watch?v=-h-0RsFOFSc


https://www.youtube.com/watch?v=ZbulaQDz_Pg


https://vimeo.com/92660033
 
22 June 2006
31,408
NEO HRAKLEIO
Re: Τεχνικές βίντεοληψίας

να πω οτι στις Sony , αν επιλεξει καποιος ενα απλο creative style (normal, landscape, Natural, κλπ) μπορει να βαλει το sharpness στο -3

αν θελει ομως να απενεργοποιησει εντελως το sharpness , πρεπει να βαλει πρωτα καποιο Picture Profile, κι εκει να παει στις ρυθμισεις και να βαλει το Detail στο -7.



671cc52ce709b2f44940b4d6015a5c365a9536f6c66eaa5004ff241295679cf8.png


maxresdefault.jpg
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
14,327
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Τεχνικές βίντεοληψίας

Γιάννη πολύ χρήσιμη βρίσκω την άποψη σου στην αποκωδικοποίηση του όρου κινηματογραφική εικόνα. Θεωρώ οτι το κάλυψες από την σωστή πλευρά και μου έδωσε τροφή για κάποιες σκέψεις.

Όντας άσχετος στο βίντεο παρακολουθώ από κοντά τις εξελίξεις και που και που τεστάρω και κάποιους φακούς που έρχονται στα χέρια μου και βλέπω τις σχεδιαστικές τάσεις των κατασκευαστών φακών και πως εξελίσσονται συντοχρόνω. Τα νέα μοντέλα υβριδικών μηχανών είναι ικανά να παράγουν εξαιρετικες φωτογραφίες και βίντεο. Όμως μερικά χαρακτηριστικά τους συγκρούονται εν τη γενέση π.χ. την καλύτερη συνολική απόδοση σε βίντεο (ειδικά σε νυχτερινά) την έχουν συνήθως οι αισθητήρες FF με χαμηλή ανάλυση ενώ συνήθως για τη φωτογραφία οι απαιτήσεις αντιστρέφονται αφού η Max ανάλυση είναι το ζητούμενο μαζί με καλό IQ. Και ανάλογα σχεδιάζονται και οι σύγχρονοι φακοί των υβριδικών μηχανών.

Ξέρω οτι συνήθως όλοι οι σοβαροί βιντεογράφοι επιλέγουν στην μηχανή να φορέσουν ένα flat profile (πιθανόν και κάποια έτοιμα Lut). Με αυτό τον τρόπο μειώνουν κυρίως το contrast και κρύβουν και αδυναμίες ή ισσοροποϋν την διαφορετική χρωματική απόδοση των φακών τους. Το contrast είναι υπεύθυνο συνήθως για τη σκληράδα της εικόνας, πιθανά artifacts και όχι τόσο για την πραγματική οξύτητα των φακών, είναι η εύκολη λύση για τους κατασκευαστές να προσθέσουν μερικές καλές επιστρώσεις στα γυαλιά τους και να προσδώσουν false sharpness. Γιαυτο βολεύει πολύ η απουσία έντονου contrast από το αρχικό υλικό ώστε στην επεξεργασία μετά να παρουσιαστεί ένα ισσοροπημενο τελικό αποτέλεσμα.

Η τεχνική που παρουσίασες με την καθολική μείωση της οξύτητας σε όλη την εικόνα νομίζω οτι ταιριάζει περισσότερο στους μοντέρνους AF φακούς που σχεδιάζονται να δώσουν το Max IQ για τη φωτογραφία κυρίως.
Υπάρχουν φακοί που έχουν απολό γράψιμο, ήπιο contrast αλλά με πολύ καλό microcontrast (λεπτομέρεια/ πραγματική οξυτητα), αυτοί οι φακοί δίνουν άμεσα πιο κινηματογραφική χροιά στην εικόνα (με την έννοια του όρου που έγραψες). Συνήθως είναι βελτιστοποιημένοι και σχεδιασμένοι ειδικά για βίντεο, οξύτεροι στο κέντρο και με πολύ διαφορετική μετάβαση φωτεινών σκοτεινών σε σχέση με τους σύγχρονους <φωτογραφικούς> φακούς που σχεδιάζονται για να ρουφήξουν την μέγιστη ανάλυση των νέων αισθητήρων. Οι βίντεο-φακοί έχουν και τέλεια χειροκίνητη εστίαση (δεν μιλώ απαραίτητα για πανάκριβες cine εκδόσεις) και είναι σαν να φορούν ένα mist filter το οποίο ο χρήστης μεταβάλει ανάλογα με το διάφραγμα. Και ναι κάνουν και blooming στα ανοιχτά διαφραγματα αν ο χρήστης το επιδιώξει. Δυστυχώς οι περισσότεροι χρήστες προσπαθούν να φέρουν <κινηματογραφικό αποτέλεσμα> με λάθος όπλα και παιδεύονται μετά πολύ στην επεξεργασία. Ίσως ένας τέτοιος φακός τους δώσει την λύση αρκεί να αφήσουν στην άκρη το AF. Χωρίς αυτό να σημαίνει οτι δεν υπάρχουν φακοί και με ΑF που συνδυάζουν κάποια τέτοια χαρακτηριστικά.
Και για να αναφερθώ σε παραδείγματα φακών m43 που πέρασαν από τα χέρια μου, τέτοια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στο βίντεο έχω διακρίνει ότι έχει η χειροκίνητη σειρά Voigtlander, ενώ παρόμοιο μαλακό γράψιμο με εξαιρετικό microcontrast έδινε η σειρά SHG (4/3) και ιδιαίτερα οι 14-35/2, 35-100/2. Σίγουρα θα υπάρχουν και άλλοι αν το έψαχνα ειδικά για το βίντεο και με ενδιέφερε.

Επίσης συμπληρωματικά να πω ότι τον όρο <κινηματογραφική εικόνα> θα μπορούσε κανεις να τον διευρύνει και να προσθέσει σε αυτόν και την επιλογή του λόγου πλευρών που έχουμε συνηθισει να βλέπουμε στον κινηματογράφο αλλά και το ιδιαίτερο αποτέλεσμα που δίνουν οι αναμορφικοί φακοί (εύκολα μπορεί να νοικιάσει κανεις ένα αναμορφικό αντάπτορα και να παίξει με ένα παλιό χειροκίνητο φακό που έχει, ίσως σοκαριστεί από το αποτέλεσμα).

Αυτά τα λίγα από μένα ως πολύ γενικές παρατηρήσεις.
 
22 June 2006
31,408
NEO HRAKLEIO
Re: Τεχνικές βίντεοληψίας

να πω 2 πραγματα πανω σ αυτα που ειπωθηκαν...

1) Με τις ρυθμισεις που ειπα για την οξυτητα (sharpness) , ΔΕΝ αφαιρουμε οξυτητα , απλα δεν προσθετουμε επιπλεον της αρχικης εικονας του βιντεο.
Ολες οι μηχανες εχουν αντιστοιχη ρυθμιση , που καποιες φορες φτανει μεχρι το 0 , αλλα αυτο δε σημαινει οτι κι εκει δεν εχει προστεθει καποιου ειδους sharpness.
Καποιες αλλες (οπως sony πχ) εχουν και αρνητικες τιμες (απο -3 εως +3) που σημαινει οτι πρεπει να βαλουμε τη μικροτερη δυνατη (-3) για να εχουμε τη μικροτερη προσθηκη οξυτητας.
Οπως ειπα, για να αφαιρεθει τελειως η τεχνητη αυξηση οξυτητας , πρεπει να επιλεξουμε καποιο Picture profile και να εχουμε το Detail στο -7 (βλ. παραπανω ποστ μου).

ΚΑποιες αντιστοιχες ρυθμισες (ισως) υπαρχουν και για αλλες μηχανες.

Αυτο το κανουμε γιατι προτιμουμε να κανουμε την οποια αυξηση οξυτητας στο Post (επεξεργασια), γιατι εκει εχουμε περισσοτερα εργαλεια, με καλυτερη ακριβεια, περισσοτερες ρυθμισεις και φυσικα καλυτερους επεξεργαστες και απλετο χρονο.
Οσο και καλο να ειναι το κυκλωμα της μηχανης , δε μπορει ν ανταγωνιστει εξιδεικευμενο software και hardware που εχουμε και κυριως δε μπορει να γινει σε real time.


2) το χαμηλο contast και τα διαφορα flat-log προφιλ που επιλεγουμε στη ληψη, ειναι ειδικα φτιαγμενα προφιλ (κυριως τα log) για να εχουμε τη μεγιστη δυναμικη περιοχη στο εγγεγραμμένο σημα.
Κατοπιν, αυτο το βαζουμε στο καταλληλο προγραμμα επεξργασιας στον υπολογιστη κι εκει αναλαμβανουν ειδικα (τεχνικα) LUT να το επαναφερουν στη "σωστη" μορφη του, για περαιτερω επεξεργασια.

Δεν γινεται ενα απλο σημα (εκτος εξαιρεσεων οπως το HLG ) να μεταφερει 10-12 (και παραπανω) στοπ πληροφοριας, σε ενα απλο σημα , συμπιεσμενο κατα h.264-265 που ειναι συνηθως τα αρχεια που γραφουν οι καμερες εσωτερικα.

εχω αναλυσει και στο παρελθον τι ακριβως συμβαινει, αλλα δε θυμαμαι ακριβως που (ισως στο νημα των sony a7s) ....
Μερικα προχειρα link Που βρηκα παλι για το θεμα των log εδω....

http://www.alisterchapman.com/2014/...-on-the-sony-a7s-part-one-gamma-and-exposure/

http://www.xdcam-user.com/2016/12/the-great-s-log2-or-s-log3-debate/

https://wolfcrow.com/how-to-expose-and-grade-s-log2-for-the-sony-a7s/

ΥΓ... οι αρχες ειναι ιδιες για ολα τα format log που υπαρχουν, για καθε καμερα.

ΥΓ2... πολυ γρηγορα να πω οτι, ολ αυτα με τα log profiles γινονται (κυριως) γιατι οι καμερες "βλεπουν" πολυ περισσοτερα στοπ (διαβαθμισεις ) απ οτι οι μηχανες προβολης μεχρι τωρα (τηλεορασεις - μονιτορ κλπ)
Φυσικα αυτο αλλαζει τωρα με το HDR στις τηλεορασεις μας, και σαφως θα υπαρξουν (και υπαρχουν ηδη) εξελιξεις (βλ. HLG recording κλπ)
Οι σημερινες καμερες μπορουν να κανουν εγγραφη βιντεο με 12-14 (και παραπανω ισως) στοπ, ενω οι "συμβατικες" οθονες μπορουν να προβάλουν το πολυ 7-8 στοπ (στη καλυτερη περιπτωση).
Εξαιρουνται βεβαια τα τελευταια μοντελα τηλεορασεων και οθονων που εχουν σχεδιαστει για HDR προβολη.

ΥΓ3... υπαρχουν αρκετες ορολογιες και πολλοι τεχνικοι οροι στο κοσμο του βιντεο, που ειναι πολυπλοκοτερος απο το κοσμο της φωτογραφιας.
Δειτε και διαβαστε τα αρθρα που βαζω αν θελετε να παρετε μια καλη γευση.
Τα περισσοτερα "προβληματα" που υπαρχουν στο βιντεο, ειναι ΚΥΡΙΩΣ απο την εμμονη για να εχουμε συμβατοτητα προς τα πισω (με παλιοτερες συσκευες) , αλλα και με την αδυναμια των καναλιων και δικτυων εκπομπης να αλλαζουν προτυπα ληψης κι εκπομπης...με λιγα λογια ακομα πληρωνουμε τις αμαρτιες του παρελθοντος, στο χωρο της τηλεορασης κυριως.

https://www.youtube.com/watch?v=mBTikAOu-fQ
 
22 June 2006
31,408
NEO HRAKLEIO
Re: Τεχνικές βίντεοληψίας

δεν μπορω να βρω ολα τα παλια ποστ που αφορουν το θεμα αυτο, αλλα βαζω εδω μερικα ποστ που βρηκα ψαχνοντας (για να μη χαθουν ) , για το βιντεο και τεχνικες ληψης (και οχι μονο)...


εκθεση με ETTR ...


https://avclub.gr/forum/showthread....Full-Frame-Mirrorless/page270?highlight=slog2

https://avclub.gr/forum/showthread....orless?p=1057242572&viewfull=1#post1057242572

https://avclub.gr/forum/showthread....Full-Frame-Mirrorless/page268?highlight=slog2

https://avclub.gr/forum/showthread....Full-Frame-Mirrorless/page267?highlight=slog2




https://www.youtube.com/watch?v=jRI40Gl4I8g
 
22 June 2006
31,408
NEO HRAKLEIO
Re: Τεχνικές βίντεοληψίας

Ενα ακομα καλα κρυμμενο μυστικο της κινηματογραφικης εικονας, ειναι ο απο-χρωματισμος των (πολυ) σκοτεινων και φωτεινων περιοχων (shadows kai highlights).

Ειναι γνωστο οτι το ματι μας ειναι πολυ πιο ευαισθητο στη φωτεινοτητα και οχι στο χρωμα.
Πχ τη νυχτα βλεπουμε πολυ λιγοτερο χρωμα απ οτι την ημερα, και ειδικα βλεπουμε πιο πολυ το πρασινο.

Αρα , οπως ειναι λογικο, στις σκοτεινες περιοχες δεν θα πρεπει να εχουμε χρωμα (οχι σε μεγαλο βαθμο τουλαχιστον ).
αυτο δε συμβαινει ομως στις βιντεο-καμερες, ενω συμβαινει κυριως στο φιλμ.

Γι αυτο λοιπον φροντιζουμε ν αφαιρουμε το χρωμα απο τις σκιες, στο ποστ.


Mε αυτο πετυχαινουμε και κατι ακομα....επειδη ο θορυβος κρυβεται στις σκιες, και ειδικα ο χρωματικος θορυβος ειναι πολυ πιο ενοχλητικος , αφαιρωντας το χρωμα απο τις σκιες, μειωνουμε την αισθηση του οπτικου θορύβου συνολικα!


To ιδιο κανουμε και στα highlights....

Αυτο μπορουμε πολυ ευκολα να το πετυχουμε με πολλα προγραμματα, εδω βαζω ενα βιντεο απο το Davinci Resolve που ειναι και δωρεαν!

https://www.youtube.com/watch?v=EUBqwnWcFUg

https://www.youtube.com/watch?v=JKU5lg8Ojs8
 

evanfotis

Supreme Member
26 March 2008
3,769
Απάντηση: Τεχνικές βίντεοληψίας

Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά!
Επιπλέον ο φωτισμός που συνήθως χρησιμοποιούνταν κυρίως παλαιότερα στο κινηματογράφο ήταν σκληρός με directional lights και όχι με soft box που έχει γίνει της μόδας, και φυσικά απαιτεί πολύ μεγαλύτερη μαεστρία και συγχωρεί λιγότερο.