Αυτοκινητιστικά νέα

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,133
Νότια Μακεδονία
Ένα ωραίο άρθρο. Εγώ θα σταθώ σε αυτή την πρόταση συγκρισης με την οποία νομίζω ότι εξηγούνται πολλά:
Με τη διαφορά ότι ένα ρεζερβουάρ 60 λίτρων γεμάτο με βενζίνη σημαίνει περίπου 550 kWh (60 lit. x 43.960 kJ/kgx 0,75 kg/lx2,778x10-4) αποθηκευμένη ενέργεια,όταν μια μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία δεν ξεπερνά τα 80 kWh.

Ξεχνάς κάτι όμως. Ότι στους θερμικους κινητήρες το 75% της ενέργειας χάνεται. Οποτε από αυτά τα 60 λίτρα ( δεν ξέρω αυτοκίνητο που έχει τόσο μεγάλο ρεζερβουάρ, ενώ οι 80 kwh ειναι τυπικές για ένα ηλεκτρικό που τα κορυφαία ξεπερνούν τις 100kwh) και τις "550" στο τέλος χρησιμοποιείς ~140.
Αν πάμε και στα 45-50 λίτρα που έχουν όλα τα αμάξια τότε πέφτουμε στα επίπεδα του ηλεκτρικού. Το οποίο ηλεκτρικό μπορεί να ανακτήσει ενέργεια από την πεδιση. Το θερμικό δεν ξαναγμιζει βενζίνη με το φρενάρισμα
Επίσης μου αρέσει που σε όλα τα συγκριτικά αποφεύγουν τα tesla. Θέλουν να στρεψουν τον κόσμο στα tesla αντί στα χάλια ευρωπαϊκά ηλεκτρικά;
 
  • Like
Reactions: avpap

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,371
Αθήνα...
Παρα πολλά μοντέλα έχουν 60αρια ρεζερβουάρ, από κατηγορία μεσαίου sedan και πάνω >Α4 σχηματικά.

Κατά τα λοιπά, το efficiency των ηλεκτρικών είναι εξαιρετικά υψηλότερο των θερμικών. Αυτή τη στιγμή για εμένα είναι η go-to επιλογή για κίνηση μέσα στη πολη και περιαστικα. Το πρόβλημα υπάρχει στις υπεραστικές μετακινήσεις και κυρίως αφορά τη κατακρέμνιση της αυτονομίας εαν κινείσαι με φυσιολογικές ταχύτητες αυτοκινητόδρομου και όχι ταχύτητες ΚΤΕΛ.
 

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,668
Αντιδρούν οι μοτοσικλετιστες λέει. Δεν τον ξέρω τον δρόμο αλλά βλέπω σε όλες τις φωτογραφίες διπλή διαγράμμιση και δυο λωριδες ανα ρευμα . Δηλαδη αντιδρούν που πλέον δεν μπορούν να πατήσουν πάνω στην διπλή λωρίδα για να προσπεράσουν παρανομα;
Δεν είναι θέμα προσπέρασης.

Τετοια μικρά, μη εύκολα ορατά και ανα διαστήματα εμπόδια είναι προφανώς επικίνδυνα για έναν μοτοσυκλετιστή.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,620
Αθηνα
Ένα ωραίο άρθρο. Εγώ θα σταθώ σε αυτή την πρόταση συγκρισης με την οποία νομίζω ότι εξηγούνται πολλά:
Με τη διαφορά ότι ένα ρεζερβουάρ 60 λίτρων γεμάτο με βενζίνη σημαίνει περίπου 550 kWh (60 lit. x 43.960 kJ/kgx 0,75 kg/lx2,778x10-4) αποθηκευμένη ενέργεια,όταν μια μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία δεν ξεπερνά τα 80 kWh.

οντως ωραιο αρθρο. Πιανει αρκετα ζητηματα και τα εξηγει με ευκολα κατανοητο τροπο. Ηθελα μονο να προσθεσω οτι ολα τα θεματα καταναλωασης υπαρχουν και στα θερμικα αυτοκινητα, απλα κανεις δεν ασχολειται σε αυτα με το trip computer. Οπως αναφερει και ο andern, τα κλασσικα οικογενειακα αυτοκινητα εχουν 50-60 λιτρα ντεποζιτο, ενω τα περισσοτερα ηλεκτρικα (που εχουν γηινες τιμες) εχουν μπαταριες 60-80kwh.
H αυτονομια κατακρημνιζεται και στα θερμικα σε υψηλες ταχυτητες, απλα σε αυτα δεν ειναι σημειο προβληματισμου το δικτυο ανεφοδιασμου. Πχ το τωρινο μου αυτοκινητο, στα 120 km/h καταναλωνει γυρω στα 9l/100km, στα 140km/h ειναι ανετα ενα 25% πανω.

Tελος να προσθεσω κατι που το θεωρω σημαντικο σε σχεση με τα ηλεκτρικα. Ο καθε κατασκευαστης χρησιμοποιει διαφορετικα τις ενδειξεις. Εξηγω τι εννοω. Πχ στα tesla, το guess-o-meter (το κλασσικο trip computer που σου λεει ποσα χιλιομετρα απομενουν) βασιζεται στην καταναλωση wltp (στην ευρωπη, EPA στην αμερικη). Πιθανως να ειναι ελαφρως προσαρμοσμενη με τα δεδομενα οδηγησης των τελευταιων χιλιομετρων, αλλα σιγουρα δεν ειναι ακριβης για ταξιδι εκτος πολεως. Αν ομως χρησιμοποιησετε το trip computer και θεσετε προορισμο, η εμβελεια/καταναλωση που δινει ειναι πολυ περισσοτερο ακριβης. Το ιδιο μπορει να δει κανεις και απο το app "energy" του αυτοκινητου οπου δειχνει καταναλωση/εμβελεια βασει των τελευταιων 25/50 χιλιομετρων.

Αλλοι κατασκευαστες ενσωματωνουν πιο πολλα δεδομενα στο guess-o-meter.

επομενως, για να χρησιμοποιησεις σωστα το αυτοκινητο πρεπει να ξερεις πως συμπεριφερεται αυτο. Θεωρω οτι αυτο ειναι ενα θεμα το οποιο θα εχουμε τους επομενους μηνες-χρονια, οσο τα ηλεκτρικα γινονται πιο mainstream και στη χωρα μας. Δηλ θα ακουμε γκρινιες για "προβληματα" τα οποια στην πραγματικοτητα δεν υφιστανται, αλλα εμφανιζονται λογω ελλειπους ενημερωσης των οδηγων.
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,133
Νότια Μακεδονία
Δεν είναι θέμα προσπέρασης.

Τετοια μικρά, μη εύκολα ορατά και ανα διαστήματα εμπόδια είναι προφανώς επικίνδυνα για έναν μοτοσυκλετιστή.
Και δεν βλέπει ολόκληρη διπλή λωρίδα που απαγορεύεται να την πατησει;
 
  • Like
Reactions: cyclades

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,668
Και δεν βλέπει ολόκληρη διπλή λωρίδα που απαγορεύεται να την πατησει;

Τι σχεση εχει η λωριδα με ενα αντικειμενο πανω στο δρομο (εστω και επι της λουριδας);

Προφανως και τη λωριδα μπορει να την πατησεις (αναγκαστικά, κατα λάθος κλπ) λίγο για 1002 λογους (πχ κατι συμβαινει μπροστα σου και πρεπει να αποφυγεις κατι).

Αν στην λωριδα υπαρχει ενα τετοιο αντικειμενο, ενα αυτοκινητο δεν θα παθει πιθανότατα τπτ ενός ενας μοτοσικλετιστής απλά μπορει να πεθάνει.
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,133
Νότια Μακεδονία
Τι σχεση εχει η λωριδα με ενα αντικειμενο πανω στο δρομο (εστω και επι της λουριδας);

Προφανως και τη λωριδα μπορει να την πατησεις (αναγκαστικά, κατα λάθος κλπ) λίγο για 1002 λογους (πχ κατι συμβαινει μπροστα σου και πρεπει να αποφυγεις κατι).

Αν στην λωριδα υπαρχει ενα τετοιο αντικειμενο, ενα αυτοκινητο δεν θα παθει πιθανότατα τπτ ενός ενας μοτοσικλετιστής απλά μπορει να πεθάνει.
Ο δρόμος είναι με διπλή λωρίδα ανα κατεύθυνση. Ο μοτοσικλετιστης δεν έχει καμία δουλειά αριστερά στην διπλη λωρίδα ανάμεσα στα δύο ρεύματα ούτε για προσπέραση. Πάμε να βρούμε φταίξιμο στο ΑΝ ο μοτοσυκλετιστης παρανομησει αν θα είναι επικινδυνο;
 
  • Like
Reactions: cyclades

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,668
Ο δρόμος είναι με διπλή λωρίδα ανα κατεύθυνση. Ο μοτοσικλετιστης δεν έχει καμία δουλειά αριστερά στην διπλη λωρίδα ανάμεσα στα δύο ρεύματα ούτε για προσπέραση. Πάμε να βρούμε φταίξιμο στο ΑΝ ο μοτοσυκλετιστης παρανομησει αν θα είναι επικινδυνο;
Στο εγραψα παραπανω, δεν διαβασες ή δεν καταλαβες.

Anyway, αν εχουμε τοσο διαφορετική αντιληψη της πραγματικότητας σε τόσο απλά πραγματα, δεν εχει νοημα η κουβεντα, παμε παρακατω.
 
17 June 2006
23,870
Αθήνα
Για να πάρουμε μια ιδέα τι μας έρχεται.....

Ευτυχώς είμαστε χύμα στο θέμα των καμερών μέσα στις πόλεις και θα αργήσουμε να τα δούμε (εκτιμώ).
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,133
Νότια Μακεδονία
Στο εγραψα παραπανω, δεν διαβασες ή δεν καταλαβες.

Anyway, αν εχουμε τοσο διαφορετική αντιληψη της πραγματικότητας σε τόσο απλά πραγματα, δεν εχει νοημα η κουβεντα, παμε παρακατω.
Υπάρχει η πραγματικότητα( δύο ρεύματα ανά κατευθυνση) και η νομιμότητα( δεν παταμε διπλη γραμμη . Αν πατησεις διπλη γραμμη και παθεις ατυχημα φταιει παντα αυτος που την πατησε και ας εχει και καρφιά επανω) Ότι άλλο είναι να'χαμε να λέγαμε...
 
  • Like
Reactions: cyclades

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,371
Αθήνα...
Για να πάρουμε μια ιδέα τι μας έρχεται.....

Ευτυχώς είμαστε χύμα στο θέμα των καμερών μέσα στις πόλεις και θα αργήσουμε να τα δούμε (εκτιμώ).

Εμείς είμαστε στη κατάσταση του ότι τα ταξί αφαιρούν το dpf και από πίσω βγάζουν ντουμάνι.
Από κάποια ημερομηνία και έπειτα δεν έχει νομοθετηθεί υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση στις νέες ταξινομήσεις των ταξί της Αθήνας;
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,986
Αθήνα
Για να πάρουμε μια ιδέα τι μας έρχεται.....

Ευτυχώς είμαστε χύμα στο θέμα των καμερών μέσα στις πόλεις και θα αργήσουμε να τα δούμε (εκτιμώ).

Είμαστε χειρότερα από χύμα καθώς ο κάθε ιδιώτης βάζει και από μια κάμερα που βλέπει δημόσιο δρόμο για να τσεκάρει μην του κλέψουν το μηχανάκι που παρκάρει το βράδι, πολλές φορές και πάνω στο πεζοδρόμιο.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,986
Αθήνα
Ναι αλλά πλάκα πλάκα τελικά σε αυτές τις κάμερες στηρίζεται η αστυνομία για να διαλευκάνει εγκληματικές ενέργειες !

Και το υλικό να χρησιμοποιείται μέχρι και για παιδεραστία βέβαια.

Το θέμα είναι να είναι με την επίβλεψη του κράτους και όχι του κάθε ανώμαλου.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,620
Αθηνα
Εμείς είμαστε στη κατάσταση του ότι τα ταξί αφαιρούν το dpf και από πίσω βγάζουν ντουμάνι.
Από κάποια ημερομηνία και έπειτα δεν έχει νομοθετηθεί υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση στις νέες ταξινομήσεις των ταξί της Αθήνας;
προσφατα ημουν παρον σε συζητησεις οπου σε προβλημα check engine σε diese ΙΧl η απαντηση ηταν "ε καλα, αφαιρεσε το dpf". Ομολογω οτι σοκαριστηκα. Κατα τα αλλα το προβλημα ειναι η ανακυκλωση των μπαταριων των ηλεκτρικων (που γινεται) και "omg τι προβλημα εχετε με τα ντηζελ, αφηστε τα να πωλουνται για παντα!!!"
 
  • Like
Reactions: anderm

Larry

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
20,890
Καλημέρα σας

παραθέτω την εμπειρία μου ως συνταξιδιώτης για 10 ημέρες ενός αυτοκινήτου Jaguar ηλεκτρικού με εργοστασιακή αυτονομία του 100 τα 400 χλμ
η διαδρομη ηταν Αθήνα Σιβοτα-Παργα - Παξοι

Ξεκινήσαμε με full μπαταρία αφού κοντά στο σπίτι του οδηγού ειναι ο 300αρης (μεσογείων)
1η σταση Ριο οπου ενω υπηρχε 200αρης σε καποιο Σκλαβενιτη ηταν καπαρωμενος απο εναν Ιταλο και μας ειπαν καποιοι διπλα οτι ηταν απο χτες το βραδυ εκει
(άρα βασιζόμαστε και να δεησει ο προηγουμενος να φορτιση και να φυγει )
Οποτε βρηκαμε ενα 22αρι και περιμεναμε κανωντας και τα ψωνια του ΣΚ 1κ30 λεπτα να φορτισει καπως

συνολικη διαδρομη 450 χλμ εγινε σε σχεδον 7 ωρες και κατι με 2κ30 ωρες για σταση
ταχυτητα οχι πανω απο 130 την ωρα και φυσικα με aircondition μονον εαν νοιώθαμε δισφορια

και φτασαμε στην Βαλανιδοραχη (για 2 ημερες) οπου σε ενα χωριο 100 ατομων υπηρχε ευτυχως watt and Volt 20ρης
το ιδιο βραδυ το βαλαμε στις 11 για φορτιση αλλα το πρωι απο το app ειδε ο οδηγος οτι για καποιο λόγω στις 2 το πρωι σταμάτησε
πηγαμε για μπανιο στα ορια των πήγαινε ελα 50 χλμ μην και γινει κατι και μεινουμε χωρις φορτιση αφου θελαμε αβατζο για Ηγουμενιτσα
Να γραψω οτι ολοκληρη Παργα που θεωρειται top προρισμος δεν εχει ουτε εναν φορτιστη !!!!!!

την δευτερη νυχτα ο watt and Volt δουλεψε 10 ωρες δινωντα μας καλη φορτιση και Δευτερα ανετα φτασαμε στους Παξους οπυ μαντεψτε ουτε εκει υπαρχει φορτιστης!!!!!!!

Ευτυχως το σπιτι ειχε μπαλαντεζα και οδηγος δυνατο φορτιστη οποτε δεν ειχαμε θεμα που να σας πω δεν ειναι και η πλέον ενδεδειγμένη λυση

η επιστροφη μας μια απο τα ιδια διαδρομη 5 ωρων περιπου εγινε σε 7 χωρις AC και με την συνοδηγο να ειναι με 4 app να ψαχνουμε 200ρηδες ή εστω 100αρη

Συμπερασμα δικο μου

1 κάνεις διακοπές όπου γουστάρουν οι φορτιστες
2. εαν δεν παει η αυτονομια στα 800 χλμ και η φορτιση max 15-30 λεπτα εγω ηλεκρικο δεν θα βαλω και ας καιει 50% φτηνοτερα
 

Larry

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
20,890
Τι ειναι αυτο αν και θεωρω τον οδηγο του ως ανω οχηματος πληρη ενημερωμενο αφου εχει το αυτοκινητο 3 σχεδον χρονια με ολα τα app με 3-4 guns κλπ κλπ
εγω δεν θα το αγγιζα αυτο το αυτοκινητο ουτε να παω μεχρι την Λαμια
 

Το Plugshare είναι η παγκόσμια πλατφόρμα καταγραφής σταθμών φόρτισης για EVs. Έχει όλο τον πλανήτη μέσα, είναι εντελώς up-to-date με δεδομένα που τραβάει από τους χρήστες του. Εμφανίζει όλες τις πληροφορίες για τους φορτιστές, τύπος / χωρητικότητα / κτλ. και σε μερικές περιπτώσεις (δικτυωμένων) εμφανίζει και κατά πόσο είναι busy ή όχι.

Είναι το νούμερο 1 εργαλείο για όποιον ταξιδεύει με EV. Κάνει τα πράγματα πολύ εύκολα.

1693216375664.png
 
  • Like
Reactions: avpap

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,991
Το τι συμβαίνει στην Χώρα μας δεν έχει καμία σχέση με αυτά που ισχύουν αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη. Σε όλες τις δυτικές χώρες υπάρχει τεράστιο πλέον δίκτυο σούπερ φορτιστών