Αυτοκινητιστικά νέα

koupa

AVClub Enthusiast
25 January 2014
974
Παιδιά οι μπαταρίες δεν είναι ίδιες με αυτές που έχουμε στους φακούς μας. Ξεκολλάτε. Έχουν ολόκληρα κυκλώματα ελέγχου για ισοκατανομή της κατανάλωσης και διάφορα διαγνωστικά όπως οι αντίστοιχες στα κινητά. Με το που θα την κουμπώνεις θα βλέπεις αμέσως την υγεία της.

Δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα είναι "ανοιχτές" στο να βάζει χέρι ο κάθε "μπάρμπα Μήτσος". ΣΙΓΟΥΡΑ θα παίζει κάποιου είδους handshake για να αναγνωρίζεται το αυθεντικό εξάρτημα και όχι κάποια "μαϊμού".

Επίσης το να κάθεται μια μπαταρία ΔΕΝ κάνει καλό. Η Tesla εδώ και χρόνια αναφέρει πως πέφτει 1% ανά ημέρα που το αυτοκίνητο κάθεται στο γκαράζ. Δίνει οδηγίες στους οδηγούς να κινούν το όχημα κάθε λίγες μέρες ώστε να υπάρχει σωστή αποφόρτιση.

Τώρα πως νομίζετε ότι θα κάνει απάτη ο άλλος με τις μπαταρίες δεν μπορώ να το καταλάβω. Και ΔΕΝ είναι κάτι "άυλο" όπως το χρήμα. Εδώ μιλάμε για απλή φυσικοχημεία. Άπαξ και κάτσει η μπαταρία τελείωσε. Είτε δουλέψει είτε όχι έχει ΦΘΟΡΑ.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,371
Αθηνα

1% την ημερα μινιμουμ, αλλα χτυπαει και 10% την ημερα με το sentry mode ενεργοποιημενο. Συνισταται να μενει το αυτοκινητο κουμπωμενο πανω στο ρευμα οταν θα παραμεινει ακινητοποιημενο για καιρο, ωστε να μην αποφορτισει τελειως η μπαταρια, οποτε θα μειωθει η υγεια της και θα μπει σε περιπετειες ο κατοχος οταν θελησει να ξανα οδηγησει το οχημα. Επισης υπαρχει ο κινδυνος οταν πεσει η high voltage (η "μεγαλη" μπαταρια) battery σε χαμηλα επιπεδα, να αποφορτιστει και η 12V (16V πλεον) μπαταρια του οχηματος, παλι βαζοντας τον ιδιοκτητη σε περιπετειες.
 
  • Like
Reactions: koupa
Γιατί εσύ στην πρώτη φορτιση θα αφήνεις την 100% μπαταρία σου και θα σου βάζουν μια χειρότερη. Έτσι το "ηλεκτραδικο" θα κρατάει τις καλές μπαταρίες μέχρι να αναγκαστεί να τις χρησιμοποιήσει μετακυλωντας στους οδηγούς το κόστος της "φιαλης" εκτός από το περιεχόμενο. Εκεί δηλαδη που θα άλλαζε μπαταρίες στις εγκαταστάσεις μετά από 1000 φορτίσεις μπορεί να τις αλλάξει μετά από 2 και 3 χιλιάδες και θεωρητικά και πότε
Μα η όλη σκέψη βασίζεται στο σκεπτικό πως ΔΕΝ θα πληρώνεις μπαταρία κατά την αγορά, ή τουλάχιστον θα πληρώνεις τα υλικά και την πατέντα και όχι μια μπαταρία της κούτας με ζωή 300.000 χλμ.
 
Η nio το κανει αυτο και εχει πολλους σταθμους αλλαγης στην κινα, ενω επεκτεινει και αρκετα το δικτυο της και στην ευρωπη. Ειναι μια ενδιαφερουσα ιδεα, η οποια προσωπικα δεν νομιζω οτι θα την ασπαστουν και αλλες βιομηχανιες. Περα απο το κοστος που υπαρχει διοτι θα πρεπει η εταιρεια να κατασκευασει απο μονη της ολα τα swap stations (καθως δεν θα υπαρχουν επιδοτησεις και εμπορικο ενδιαφερον απο τριτες εταιρειες) εχει και πρακτικα προβληματα, πχ οταν το αυτοκινητο σερνει τρειλερ, οταν εχει μπαρες οροφης με μπαγαζιερα, οταν εχει μπαγαζιερα ή βασεις ποδηλατων πανω στον κοτσαδορο.
Εχει και εμπορικο ενδιαφερον παντως η λυση της nio, διοτι οταν αγοραζεις το αυτοκινητο εχεις δυο επιλογες, α. να το αγορασεις μαζι με την μπαταρια ή β. χωρις και να νοικιαζεις την μπαταρια.
Με πρόλαβες, αυτό ακριβώς σκέφτηκα.
 
  • Like
Reactions: avpap

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,371
Αθηνα
Επίσης να προσθέσω ότι την ιδέα της ενοικίασης της μπαταρίας την είχε εισάγει η Ρενώ με το Zoe εδώ και περίπου μια δεκαετία
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
10,770
Νότια Μακεδονία
Μα η όλη σκέψη βασίζεται στο σκεπτικό πως ΔΕΝ θα πληρώνεις μπαταρία κατά την αγορά, ή τουλάχιστον θα πληρώνεις τα υλικά και την πατέντα και όχι μια μπαταρία της κούτας με ζωή 300.000 χλμ.
Εδώ δεν έχουν κοινό καλώδιο φόρτισης θα έχουν κοινή μπαταρία; θα τρέχεις να βρεις συμβατό σταθμό μπαταρίας αντί να φορτίσεις μισή ώρα παντου;

Επίσης δεν γίνεται να μην πληρώσεις μπαταρία. Αν δεν την πληρώσεις με την αγορά θα την πληρώσεις στην πρώτη φορτωση πάνω στο όχημα. Δεν γινεται να πας με οχημα χωρις μπαταρια και να φυγεις με μπαταρία με απλή χρέωση . Στον επομενο σταθμο , αν ειναι οπως τα βενζιναδικα , αν αλλαξεις μπαταρια , ο πρωτος που σου εβαλε μπαταρια θα εχει χασει 10.000 απο την τσεπη του . Ακομη και με ενοίκιο σημαίνει ότι θα πρεπει να επιστρέφεις την μπαταρία από εκεί που την πήρες ή από συγκεκριμένη αντιπροσωπεία και οχι παντού.
Περισσότερα πρόβλημα, πέρα από τα τεχνικά, παρά λύση είναι.
 

cretan

AVClub Enthusiast
4 September 2007
713
Η ιδέα της ύπαρξης σταθμών αλλαγής μπαταρίας σε ηλεκτροκίνητα οχήματα υπάρχει και εφαρμόστηκε από τις αρχές του 19ου αιώνα, πριν καν κυριαρχήσουν τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
17 June 2006
22,672
Αθήνα
Κι εγώ το βλέπω δύσκολο τεχνικά να γίνεται αλλαγή μπαταριών στα "βενζινάδικα". Σιγά μην συμφωνήσουν όλες οι εταιρείες στον ίδιο τύπο μπαταριών. Εδώ γέρασαμε για να συμφωνήσουν όλοι στο type-c.
Άρα η λύση είναι μπαταρίες ξηρού τύπου που θα φορτίζονται γρήγορα.
Όσο για την αλλαγή μπαταριών λόγω φθοράς, αυτό που μπορούν κάλλιστα να κάνουν οι εταιρεία είναι να αλλάζουν modules και όχι όλη την μπαταρια.
Όπως ακριβώς συμβαίνει και στις μπαταρίες που έχουμε μια ζωή, όπως ξέρετε δεν χαλάει όλη η μπαταρία αλλά κάποιες "πλάκες" . Όμως λόγω μικρού κόστους την αλλάζουμε όλη.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
13,648
Αγιοι Αναργυροι
Λίγο off topic πάλι...

Τέλος Ιούλη έβαλα βενζίνη στο Focus όταν φύγαμε από το χωριό στο τέλος των διακοπών..
Έκανα περίπου 130χιλ στην Αθήνα και σήμερα ήρθαμε στο χωριό πάλι..
Με την ίδια βενζίνη:

View attachment 219910



Μια πιο κοντινή στον δείκτη..:

View attachment 219908

Θα βγάλω και μια όταν ανάψει λαμπάκι (αν ανάψει μέχρι να φύγουμε πίσω)

Ναι, τα 700χιλ τα έκανε μέχρι τώρα -και δεν είναι το οικονομικότερο αυτοκίνητο με 6,9L/100km
σας γυρίζω λίγο πίσω στο off topic..

IMG_20230918_164751[1].jpg

τα επιπλέον 34χιλ δεν ήταν ικανά να ανάψουν το λαμπάκι όπως είναι λογικό.. ο δείκτης δεν κατάλαβε κάτι..
στο επαρχιακό (ή εθνικό) δίκτυο θα χρειαζόντουσαν άλλα 80 - 100χιλ περίπου για κάτι τέτοιο.
όμως έπρεπε να φουλάρω για την επιστροφή..

IMG_20230918_165153[1].jpg

η κατανάλωση μαζί με τα χιλιόμετρα της πόλης, βγήκε στα 7,07L/100km

η αυτονομία είναι η αφορμή για τα 2 αυτά πόστ..
όταν λοιπόν φτάσουν τα ηλεκτρικά κατηγορίας focus , corolla, golf κλπ εκεί, τότε θα θερμικά θα "σβήσουν" ......
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
18,282
Αθήνα
η αυτονομία είναι η αφορμή για τα 2 αυτά πόστ..
όταν λοιπόν φτάσουν τα ηλεκτρικά κατηγορίας focus , corolla, golf κλπ εκεί, τότε θα θερμικά θα "σβήσουν" ......

Κι αν ήταν πιο σύγχρονο θα έβλεπες ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία και οικονομία προφανώς.
Αν και ακριβώς λόγω αυτού του γεγονότος, το ρεζερβουάρ θα ήταν μικρότερο για το συγκεκριμένο μέγεθος οχήματος.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
13,648
Αγιοι Αναργυροι
Με 105€ σε ρεύμα θα έκανες τα διπλάσια χιλιόμετρα με ηλεκτρικό....
ένας τύπος τις προάλλες μου είπε ότι στις εθνικές οδούς πληρώνεις την μάνα και τον πατέρα για φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου.. "μία η άλλη με την βενζίνη" τα λόγια του.. άσε τον χρόνο αναμονής.
κάτι για 60€ την KWh , δεν ξέρω αν υπερέβαλε..
τα 105€ για 52 λίτρα βενζίνης όντως σήμερα είναι πολλά.. αλλά η αυτονομία (με ήσυχο το κεφάλι) είναι αυτή που ήταν πάντα, άσχετα την τιμή της βενζίνης.
έχει αυτή την αυτονομία σήμερα κάποιο ηλεκτρικό που να μην κοστίζει όσο ένα διαμέρισμα;;
αν δεν την έχει σήμερα , θα την έχει σε λίγα χρόνια έστω;;
όταν θα φτάσουν τα "νορμάλ" σε τιμή ηλεκτρικά να κάνουν τουλάχιστον 500χιλ και να μου λέει το κομπιούτερ τους "έχετε άλλα 100χιλ" , τότε θα μπορούμε να πούμε ότι δεν αξίζει η αγορά του θερμικού.
και όταν λέω "νορμάλ" σε τιμή, εννοώ 3-4Κ παραπάνω από το αντίστοιχο βενζινοκίνητο ή diesel (εδώ που τα λέμε, πολλά είναι τα 3-4Κ. ίδια τιμή έπρεπε να έχουν γιατί ναι μεν ακριβές ακόμα οι μπαταρίες, αλλά πολύ ακριβότερο το κόστος ενός θερμικού κινητήρα από έναν ηλεκτρικό στην ίδια απόδοση ισχύος)
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
13,648
Αγιοι Αναργυροι
Κι αν ήταν πιο σύγχρονο θα έβλεπες ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία και οικονομία προφανώς.
Αν και ακριβώς λόγω αυτού του γεγονότος, το ρεζερβουάρ θα ήταν μικρότερο για το συγκεκριμένο μέγεθος οχήματος.
σαφώς και θα έβλεπα μεγαλύτερη αυτονομία (με ίδιο ρεζερβουάρ) με ένα πιο σύγχρονο αυτοκίνητο και η οικονομία καυσίμου πολύ καλύτερη σήμερα απ'ότι τότε.
το ρεζερβουάρ όμως δεν έχει να κάνει με την κατανάλωση.. το 3πορτο focus του '01 έχει μεγαλύτερο ρεζερβουάρ από το αντίστοιχο sedan !!
γιατί;; -δεν ξέρω :LOL:
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,035
Πειραιας
σαφώς και θα έβλεπα μεγαλύτερη αυτονομία (με ίδιο ρεζερβουάρ) με ένα πιο σύγχρονο αυτοκίνητο και η οικονομία καυσίμου πολύ καλύτερη σήμερα απ'ότι τότε.
το ρεζερβουάρ όμως δεν έχει να κάνει με την κατανάλωση.. το 3πορτο focus του '01 έχει μεγαλύτερο ρεζερβουάρ από το αντίστοιχο sedan !!
γιατί;; -δεν ξέρω :LOL:
Σιγά μην έβλεπες καλύτερη κατανάλωση με σύγχρονο....μια χαρά καίνε και τα οι δικές μας οι παλιατζουρες (όταν πας .. κοιμώμενος 😄😄)
 

Attachments

  • IMG_20230828_213239.jpg
    IMG_20230828_213239.jpg
    1.7 MB · Views: 35
  • Like
Reactions: vlad66

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,035
Πειραιας
Και ρεαλιστικά ,με κάργα φορτίο στους επαρχιακούς δρόμους της Κρήτης.
Οπότε με 63 λίτρα ντεπόζιτο....do the math👍🚙
 

Attachments

  • IMG_20230905_182039.jpg
    IMG_20230905_182039.jpg
    3.9 MB · Views: 32
  • Like
Reactions: vlad66

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
13,648
Αγιοι Αναργυροι
Σιγά μην έβλεπες καλύτερη κατανάλωση με σύγχρονο....μια χαρά καίνε και τα οι δικές μας οι παλιατζουρες (όταν πας .. κοιμώμενος 😄😄)
κοιμώμενος δεν γίνεται να πάω.. τα γατιά (ειδικά ο χέστης) κλαίνε μέσα στα κλουβιά, τους βάζω a/c για να το βουλώσουν και κάτω από 120 πουθενά μέχρι το τέλος της Ολυμπίας οδού.
αν είχα 1800cc όπως το δικό σου,,, ..........
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
18,282
Αθήνα
κοιμώμενος δεν γίνεται να πάω.. τα γατιά (ειδικά ο χέστης) κλαίνε μέσα στα κλουβιά, τους βάζω a/c για να το βουλώσουν και κάτω από 120 πουθενά μέχρι το τέλος της Ολυμπίας οδού.
αν είχα 1800cc όπως το δικό σου,,, ..........

Υπολόγισε 950 χλμ. αυτονομία με ένα σύγχρονο, με ίδιο ρεζερβουάρ.
Περνάς χαλαρά δύο τρεις χώρες.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
13,648
Αγιοι Αναργυροι
Υπολόγισε 950 χλμ. αυτονομία με ένα σύγχρονο, με ίδιο ρεζερβουάρ.
Περνάς χαλαρά δύο τρεις χώρες.
για diesel μιλάς ;;;
σε βενζίνη δύσκολο τέτοια αυτονομία.. μην κοιτάς το τι κατανάλωση δίνουν οι κατασκευαστές.. σε πραγματικές συνθήκες και φορτίο στο αυτοκίνητο , δύσκολα θα πέσει κάτω από τα 6,3L/100 εκτός και αν πας μέχρι 100χιλ/ώρα
3 αυτοκίνητα που ξέρω καλά και τα έχω μετρήσει στο ταξίδι ο ίδιος πολλές φορές:
fiat seicento 1100cc μέχρι 5,9L/100 με το φιατάκι να πετάει στον δρόμο (σαν το focus).. σε νορμάλ τύπου 110-120χιλ , χαλαρά 5,4L/100
suzuki baleno sedan 1300cc από 5,9 μέχρι 6,4L/100 αν το πας "πάτωμα" (πάλι σαν το focus)
το focus στα 6,9L/100 και δεν πέφτει που να σέρνεσαι με 100χιλ .... από την άλλη δεν έχω δει πάνω από 7,1L/100 με ταχύτητες για ..αυτόφωρο