Αυτοκινητιστικά νέα

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,899
Αθηνα
Προσωπικά από τότε που πήρα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει αλλάξει εντελώς και η χρήση που έκανα με το αμάξι, είμαι από τους τυχερούς καθώς στην δουλειά μου έχω δωρεάν φόρτιση στην θέση μου πάρκινγκ και προφανώς το φορτίζω σχεδόν πάντα εκει. Το πόσες εκδρομές, μονοήμερες, βόλτες κλπ έχουμε κάνει αυτό το διάστημα δεν λέγεται, καθώς είναι ουσιαστικά δωρεάν το κόστος μετακίνησης. Το μόνο σοβαρό προβλημα είναι αν ξεμείνεις κάπου σε ταξίδι κλπ. θες αρκετή ώρα να περιμένεις να γεμίσει η μπαταρία. Αν έχει πάντως κάποιος δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι ή άλλους τρόπους να το φορτίζει είναι No Brainer η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δεν ξαναγυρνάς πίσω στο καύσιμο με τίποτα....από την άλλη αν δεν μπορείς να το φορτίζεις σπίτι, στην δουλειά κλπ. δεν προτείνω προς το παρών την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.....η επιδότηση βέβαια (νομίζω είναι 12.000 τώρα???) είναι μεγάλο δέλεαρ καθώς αγοράζεις ''πολύ'' αυτοκίνητο σύμφωνα με τα λεφτά που δίνεις.
9000 για ιδιωτες, 6000 για επιχειρησεις. 2000 εξτρα αν κανεις αποσυρση. Στα νησια νομιζω οτι ειναι 12.000 για ιδιωτες.
Ποιο πηρες αν επιτρεπεται;
 
17 June 2006
24,985
Αθήνα
Προσωπικά από τότε που πήρα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει αλλάξει εντελώς και η χρήση που έκανα με το αμάξι, είμαι από τους τυχερούς καθώς στην δουλειά μου έχω δωρεάν φόρτιση στην θέση μου πάρκινγκ και προφανώς το φορτίζω σχεδόν πάντα εκει. Το πόσες εκδρομές, μονοήμερες, βόλτες κλπ έχουμε κάνει αυτό το διάστημα δεν λέγεται, καθώς είναι ουσιαστικά δωρεάν το κόστος μετακίνησης. Το μόνο σοβαρό προβλημα είναι αν ξεμείνεις κάπου σε ταξίδι κλπ. θες αρκετή ώρα να περιμένεις να γεμίσει η μπαταρία. Αν έχει πάντως κάποιος δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι ή άλλους τρόπους να το φορτίζει είναι No Brainer η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δεν ξαναγυρνάς πίσω στο καύσιμο με τίποτα....από την άλλη αν δεν μπορείς να το φορτίζεις σπίτι, στην δουλειά κλπ. δεν προτείνω προς το παρών την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.....η επιδότηση βέβαια (νομίζω είναι 12.000 τώρα???) είναι μεγάλο δέλεαρ καθώς αγοράζεις ''πολύ'' αυτοκίνητο σύμφωνα με τα λεφτά που δίνεις.
Έχεις δωρεάν φόρτιση στην δουλειά; Πιο τσάμπα δεν γίνεται! 👌 Τι αυτονομία έχεις; Το έχεις τσεκαρει; Στην πράξη μιλάω (με κλιματισμό κλπ με καμία προσπέραση) . όχι στα χαρτιά.
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
12,241
Έχεις δωρεάν φόρτιση στην δουλειά; Πιο τσάμπα δεν γίνεται! 👌 Τι αυτονομία έχεις; Το έχεις τσεκαρει; Στην πράξη μιλάω (με κλιματισμό κλπ με καμία προσπέραση) . όχι στα χαρτιά.
Ναι έχω δωρεάν και έχει και η σύζυγος δωρεάν στην δουλειά της!!!, άλλα δεν έχουμε δεύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σκεφτόμαστε να πάρουμε και ένα δεύτερο ηλεκτρικό (Tesla model 3 του 2024, το φτηνό μοντέλο) για να πηγαίνει στην δουλειά της και να το φορτίζει εκεί δίνοντας το ένα συμβατικό με πετρέλαιο που μας έχει μείνει.

Εχω το Tesla model Y Long Range του 2022, το είχα πάρει σχετικά φτηνά (για τέτοιο αμάξι) καθώς την έχουμε την εταιρία πελάτη στην δουλειά και μου κάνανε γενναία έκπτωση για ένα μοντέλο που είχαν για Test Drive. Δεν έχω λόγια για το αμάξι....κυριολεκτικά πύραυλος σε σημείο που κάνεις πλάκα σχεδόν σε ότι ατμοσφαιρικό πετύχεις στον δρόμο (514 άλογα έχει από όσο θυμαάμαι!!)...αυτονομία ότι και αν του κάνω με κλιματιστικά, με τέρμα τα γκάζια, ηχοσύστημα κλπ. βγάζει πάντα πάνω από 400 χλπ. και ανάλογα φτάνει τα 500. Ενα μέσο όρο θα έλεγα γύρω στα 450-460 χλμ. Με τα λεφτά που γλιτώνω σε βεντζίνες, σήματα κλπ. σε μια 7ετια θα κοντεύω να βγάλω το κόστος αγοράς του μισού αμαξιού!!! Σε 10+ χρόνια θα πλησιάζω να το βγάλω τσάμπα τελείως από αυτά που θα κερδίσω, ανάλογα φυσικά και τι ζημιές θα μου βγάλει, μέχρι τώρα πάντως όλα καλά!!

Το ξαναλέω όποιος έχει εύκολη πρόσβαση σε φορτιστή αυτοκινήτου, είναι no brainer η αγορά ηλεκτρικού αμαξιού....
 

athlon6401

AVClub Addicted Member
12 December 2018
1,999
Δεν είναι αναγκαίο να έχεις φόρτιση στο σπίτι ή στη δουλειά. Γνωρίζω άτομο με VW ID5 που φορτίζει μόνο σε δημόσιους φορτιστές και έχει κάνει 100.000 km . Το 90% των φορτίσεών του είναι σε νεκρό χρόνο (βράδυ) σε δημόσιους AC φορτιστές - είχε την τύχη βέβαια να έχει τέτοιους φορτιστές κοντά σχετικά στο σπίτι του - αν θυμάμαι καλά γύρω στα 15 λεπτά περπάτημα. Με 100km κάθε μέρα, κάνει μία τέτοια φόρτιση κάθε 4-5 μέρες. Ναι για κάποιους να περπατάνε 15+15=30 λεπτά κάθε 4-5 μέρες ίσως να είναι πρόβλημα. Το συγκεκριμένο χρήστη δε τον ενοχλεί καθόλου.
 
  • Like
Reactions: gkas1973

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,899
Αθηνα
Δεν είναι αναγκαίο να έχεις φόρτιση στο σπίτι ή στη δουλειά. Γνωρίζω άτομο με VW ID5 που φορτίζει μόνο σε δημόσιους φορτιστές και έχει κάνει 100.000 km . Το 90% των φορτίσεών του είναι σε νεκρό χρόνο (βράδυ) σε δημόσιους AC φορτιστές - είχε την τύχη βέβαια να έχει τέτοιους φορτιστές κοντά σχετικά στο σπίτι του - αν θυμάμαι καλά γύρω στα 15 λεπτά περπάτημα. Με 100km κάθε μέρα, κάνει μία τέτοια φόρτιση κάθε 4-5 μέρες. Ναι για κάποιους να περπατάνε 15+15=30 λεπτά κάθε 4-5 μέρες ίσως να είναι πρόβλημα. Το συγκεκριμένο χρήστη δε τον ενοχλεί καθόλου.
ειναι λιγο ειδικη περιπτωση ο φιλος σου. Κανει την παραχωρηση αυτη, αλλα κερδιζει πολλα χρηματα σε καυσιμο, καθως οδηγει πολλα χιλιομετρα σε καθημερινη βαση.
 
17 June 2006
24,985
Αθήνα
Δεν είναι αναγκαίο να έχεις φόρτιση στο σπίτι ή στη δουλειά. Γνωρίζω άτομο με VW ID5 που φορτίζει μόνο σε δημόσιους φορτιστές και έχει κάνει 100.000 km . Το 90% των φορτίσεών του είναι σε νεκρό χρόνο (βράδυ) σε δημόσιους AC φορτιστές - είχε την τύχη βέβαια να έχει τέτοιους φορτιστές κοντά σχετικά στο σπίτι του - αν θυμάμαι καλά γύρω στα 15 λεπτά περπάτημα. Με 100km κάθε μέρα, κάνει μία τέτοια φόρτιση κάθε 4-5 μέρες. Ναι για κάποιους να περπατάνε 15+15=30 λεπτά κάθε 4-5 μέρες ίσως να είναι πρόβλημα. Το συγκεκριμένο χρήστη δε τον ενοχλεί καθόλου.
Εντάξει σε όλα τα χόμπυ υπάρχουν και οι βιτσιοζοι. 😁
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
12,241
Δεν είναι αναγκαίο να έχεις φόρτιση στο σπίτι ή στη δουλειά. Γνωρίζω άτομο με VW ID5 που φορτίζει μόνο σε δημόσιους φορτιστές και έχει κάνει 100.000 km . Το 90% των φορτίσεών του είναι σε νεκρό χρόνο (βράδυ) σε δημόσιους AC φορτιστές - είχε την τύχη βέβαια να έχει τέτοιους φορτιστές κοντά σχετικά στο σπίτι του - αν θυμάμαι καλά γύρω στα 15 λεπτά περπάτημα. Με 100km κάθε μέρα, κάνει μία τέτοια φόρτιση κάθε 4-5 μέρες. Ναι για κάποιους να περπατάνε 15+15=30 λεπτά κάθε 4-5 μέρες ίσως να είναι πρόβλημα. Το συγκεκριμένο χρήστη δε τον ενοχλεί καθόλου.
Κοιτα στην Αθήνα γίνεται σχεδόν παντού χαμός, και οι φορτιστές έξω όσους βλέπω είναι μόνιμα γεμάτοι, δεν υπήρχε περίπτωση να πάρω ηλεκτρικό αμάξι αν δεν μπορούσα να τον φορτίσω στο σπίτι, στην δουλειά κλπ. Φυσικά ανάλογα με το που μένει ο καθένας κρίνει ανάλογα.
 
17 June 2006
10,313
Ακόμη πιστεύω πως για την Ελλάδα για 2-3 χρόνια ακόμη η λύση που ταιριάζει περισσότερο στους περισσότερους είναι είτε ένα φουλ υβριδικό ή ένα Plug-in που όμως δουλεύει σαν full-hybrid όταν δεν το φορτίζεις (ευτυχώς αυξάνονται τα μοντέλα που το κάνουν αυτό).
Σε 5 χρόνια νομίζω ότι θα μιλάμε για ηλεκτρικά μόνο.
 
  • Like
Reactions: DimAsi and donk

athlon6401

AVClub Addicted Member
12 December 2018
1,999
Κοιτα στην Αθήνα γίνεται σχεδόν παντού χαμός, και οι φορτιστές έξω όσους βλέπω είναι μόνιμα γεμάτοι, δεν υπήρχε περίπτωση να πάρω ηλεκτρικό αμάξι αν δεν μπορούσα να τον φορτίσω στο σπίτι, στην δουλειά κλπ. Φυσικά ανάλογα με το που μένει ο καθένας κρίνει ανάλογα.
Πιθανόν, ο φίλος μου δεν είναι Αθήνα. Είναι σε πόλη 50000 κατοίκων περίπου. Αλλά και Αθήνα αν έχεις κοντά σου ένα Σκλαβενίτη, ένα ΑΒ με φορτιστές, θα μπορούσες να το κάνεις.
 

donk

Senior Member
27 October 2023
433
Προσωπικά από τότε που πήρα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει αλλάξει εντελώς και η χρήση που έκανα με το αμάξι, είμαι από τους τυχερούς καθώς στην δουλειά μου έχω δωρεάν φόρτιση στην θέση μου πάρκινγκ και προφανώς το φορτίζω σχεδόν πάντα εκει. Το πόσες εκδρομές, μονοήμερες, βόλτες κλπ έχουμε κάνει αυτό το διάστημα δεν λέγεται, καθώς είναι ουσιαστικά δωρεάν το κόστος μετακίνησης. Το μόνο σοβαρό προβλημα είναι αν ξεμείνεις κάπου σε ταξίδι κλπ. θες αρκετή ώρα να περιμένεις να γεμίσει η μπαταρία. Αν έχει πάντως κάποιος δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι ή άλλους τρόπους να το φορτίζει είναι No Brainer η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δεν ξαναγυρνάς πίσω στο καύσιμο με τίποτα....από την άλλη αν δεν μπορείς να το φορτίζεις σπίτι, στην δουλειά κλπ. δεν προτείνω προς το παρών την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.....η επιδότηση βέβαια (νομίζω είναι 12.000 τώρα???) είναι μεγάλο δέλεαρ καθώς αγοράζεις ''πολύ'' αυτοκίνητο σύμφωνα με τα λεφτά που δίνεις.
ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑντε μπράβο.!!!!!!!!! Τώρα είπες μαζεμένα αυτά που λέω και μάλιστα έχω φάει και μπαν ως εριστικός!!!!!!!! Όπως λοιπόν ακριβώς τα λες έτσι είναι!!
Τελεία γιατί κάποιοι εδώ μέσα θα μας κάνουν το άσπρο μαύρο.
 
17 June 2006
10,313
Παραβλέπουμε τελείως πάντως ότι τα ηλεκτρικά (ακόμη και τα plug-in σε κάποιο βαθμό) έλυσαν 2 βασικά προβλήματα:
- Επιδόσεις.
- Κόστος ενέργειας/καυσίμου.

- Κάποτε υπήρχε πχ μια κατηγορία που οι παππούδες θα λέμε στα παιδιά ότι λεγόταν hot hatch. Και μιλάμε για μικρά/μικρομεσαία αυτοκίνητα (μέγεθος σχεδόν super-mini) με 100 άλογα και ελάχιστα κάτω από 10 δευτερόλεπτα για 0-100. Τώρα έχεις οικογενειακούς κύβους με 6-7 δευτερόλεπτα για 0-100.
- Κάποτε μας ένοιαζε πόσα κμ έκανες με 1 λίτρο καυσίμου. Τώρα ακόμη και αν οδηγείς μη οικονομικά στην πράξη είναι οικονομικά με οποιοδήποτε ηλεκτρικό αν σκεφτείς τι έκαιγαντα συμβατικά αυτοκίνητα ακόμη και μόλις 5 χρόνια πριν.
 

athlon6401

AVClub Addicted Member
12 December 2018
1,999
1000km , 9 ώρες 40 λεπτά με βροχή και κρύο, 2 στάσεις των 17 λεπτών, μία 15 λεπτών και μία 10 λεπτών. KIA EV6 AWD 2024
 
17 June 2006
10,313
Κοβεις υγρα-αερια καυσιμα με αγορα ηλεκτρικου, κοβεις τσιγαρο (αν εισαι καπνιστης), κοβεις ΔΕΗ (βαζοντας φωτοβολταικα) και γεμιζει η τσεπη σου λεφτα!!!!!!!!!! :D
Μην το γελάς. Όταν πήρα το PHEV με leasing, το κόστος σε σχέση με το προηγούμενο leasing ήταν σημαντικά αυξημένο κάπου +150 ευρώ. Σχεδόν όλη η διαφορά καλύπτεται από την μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και θα εξανεμιστεί όταν επιτέλους αρχίσω να φορτίζω στο σπίτι.
Όσοι πρόλαβαν net metering όντως έχουν κάνει μια από τις πιο απίστευτες επενδύσεις αν είχαν διαστασιολογήσει σωστά το σύστημα (σχεδόν μηδενικό ρίσκο, απόδοση σε επίπεδο χρηματιστηρίου εξωτερικού).
 
  • Like
Reactions: anderm and avpap
Δεν το εγραψα για ειρωνια. Κοβοντας τσιγαρο βγαζεις τη δοση του φωτοβολταικου. Χωρις τσιγαρο και λογαριασμο ρευματος βγαινει η δοση του αυτοκινητου. Χωρις και τα 3 που προαναφερα βγαζεις μισο μισθο. Χονδρικα υπολογισμενα βεβαια.
 

Σεραφείμ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,442
Γλυφάδα
Με όλα αυτά που διαβάζω εδώ και σε άλλα sites, συν το μικρόβιο της τεχνολογίας και των gadgets, μπήκα στον πειρασμό και τελικά προχώρησα στην αγορά ηλεκτρικού οχήματος κι εγώ.
Περιμενω εντός των επόμενων ημερών να μου παραδοθεί κι ελπίζω να μην το μετανιώσω και να είναι όπως το φανταζομαι (οικονομικό, χωρίς προβλήματα, ευχάριστο).
Εχω ήδη αγοράσει οικιακό φορτιστή και περιμένω να γίνει η εγκατάσταση του.
Περισσότερα μόλις το παραλάβω …
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,899
Αθηνα
Με όλα αυτά που διαβάζω εδώ και σε άλλα sites, συν το μικρόβιο της τεχνολογίας και των gadgets, μπήκα στον πειρασμό και τελικά προχώρησα στην αγορά ηλεκτρικού οχήματος κι εγώ.
Περιμενω εντός των επόμενων ημερών να μου παραδοθεί κι ελπίζω να μην το μετανιώσω και να είναι όπως το φανταζομαι (οικονομικό, χωρίς προβλήματα, ευχάριστο).
Εχω ήδη αγοράσει οικιακό φορτιστή και περιμένω να γίνει η εγκατάσταση του.
Περισσότερα μόλις το παραλάβω …
ε πες μας και κατι περισσοτερο! ποιο οχημα παρηγγειλες; και ποιο οχημα οδηγεις τωρα; δηλαδη ποιο θα αντικαταστησει;
 

Σεραφείμ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,442
Γλυφάδα
Είχα πάρει πολύ πρόσφατα το Fiat 500 hybrid, το οποίο το έδωσα γιατί τελικά δεν ήταν και τόσο οικονομικό (όσο νόμιζα) και με κούρασε ότι ήταν δίπορτο.
Πήρα το BYD Atto3. Προορίζεται για δεύτερο αυτοκίνητο και χρήση μέσα στη πόλη και μέχρι Χαλκίδα. Κάνω γύρω στα 60 χλμ την ημέρα λόγω δουλειάς.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,899
Αθηνα
Είχα πάρει πολύ πρόσφατα το Fiat 500 hybrid, το οποίο το έδωσα γιατί τελικά δεν ήταν και τόσο οικονομικό (όσο νόμιζα) και με κούρασε ότι ήταν δίπορτο.
Πήρα το BYD Atto3. Προορίζεται για δεύτερο αυτοκίνητο και χρήση μέσα στη πόλη και μέχρι Χαλκίδα. Κάνω γύρω στα 60 χλμ την ημέρα λόγω δουλειάς.
Μια χαρα! Φουλ εξοπλισμενο, καλοι χωροι και σουπερ τιμη!
Με το που θα εχεις στα χερια σου τα χαρτια, βιασου να κανεις αιτηση στο κινουμαι ηλεκτρικα, διοτι τα χρηματα τελειωνουν
 
17 June 2006
24,985
Αθήνα
Ξαφνική "παραίτηση" του CEO της Stellantis. Ο συγκεκριμένος ήταν υπέρμαχος της ηλεκτροκίνησης και είχε δώσει αυστηρές οδηγίες σε όλες τις εταιρείες του group ότι θα γίνουν ΟΛΑ τα μοντέλα ηλεκτρικά ΑΜΕΣΑ θέλουν δεν θέλουν. Υπήρχαν αντιρρήσεις από τους managers της κάθε μάρκας , ότι δεν μπορεί να υλοποιηθεί (τουλάχιστον άμεσα) τέτοιο σχέδιο διότι οι πωλήσεις άλλα δείχνουν. Μάλλον τον παραίτησαν.


Βεβαίως υπάρχουν και αντιρρήσεις και από άλλες μάρκες. Τα περί κατάργησης των θερμικών το 2035 Από την Ε.Ε. το ακούω σαν ανέκδοτο.