CD Vs LP

1 track

Senior Member
9 October 2006
336
Re: Απάντηση: CD Vs LP

ναι αλλα πως εγινε αυτο?πως περασε το πλαστικο καλυμμα?μηπως ηταν ενας ελατωμματικος δισκος εξ'αρχης και δεν το ειχες προσεξει?

Έχω διαβάσει κάπου ότι τα πρώτα χρόνια παραγωγής, το προστατευτικό πλαστικό σε κάποια cd, περιμετρικά δε σφράγιζε το μεταλλικό στρώμα, οπότε αυτό έχεται σε επαφή με τον αέρα.
Και κάποια δικά μου cd (και αυτό που αναφέρω πιο πάνω) μοιάζουν να είναι έτσι κατασκευασμένα. Όταν τα παρατηρώ, το μεταλικό στρώμα μοιάζει να τελειώνει εκεί που τελειώνει ο δίσκος, κι όχι έστω μισό χιλιοστό πιο μέσα.
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,778
Βόλος
Σχετικά με τη φθορά των CD:

1. Στα πρώτα χρόνια παραγωγής του CD όντως το αλουμίνιο δεν προστατεύονταν από τα πλάγια. Αυτά τα CD μπορεί να οξειδωθούν, αλλά συνήθως το πρόβλημα θα αργίσει να φτάσει στη μουσική γιατί σπανίως είχαν μεγάλη διάρκεια.

2. Είναι άλλη ιστορία το θέμα των κιτρινισμένων CD. Σε αυτά το πρόβλημα οφείλεται σε "μόλυνση" του αλουμινίου από το θείο. Εκατομμύρια CD από το εργοστάσιο της Philips DuPont στην Αγγλία βρέθηκαν να έχουν πρόβλημα.
H PDO αντικατέστησε χωρίς αντίρρηση τα δισκάκια για μια δεκαετία. Όχι όμως πια. Για πληροφορίες δείτε:
http://www.hyperion-records.co.uk/bronzed.asp
Εμένα η Hyperion μου αντικατέστησε 2 που είχαν το πρόβλημα.
Μην μπερδευτείτε όμως, γιατί στη Γερμανία η PDO έβγαλε από μόνη της κιτρινωπά δισκάκια για να ταιριάζουν με την εμφάνιση των Deutche Grammophon! Αλλά αυτά είναι ομοιόμορφα κίτρινα και δεν μοιάζουν να είναι σκουριασμένα όπως τα αγγλικά.

3. Θεωρητικά μια άλλη πηγή οξέων είναι το κακής ποιότητας χαρτί στα ένθετα. Αλλά αυτό θα μπορούσε να βλάψει μόνο τα CD που δεν έχουν εντελώς σφραγισμένο το αλουμίνιο, είτε είναι της πρώτης γενιάς είτε έχουν τρύπες από κατασκευής στο πλαστικό.

4. Αν ένα CD αρχίζει να έχει πρόβλημα αντιγράψτε το σε CD-R με το Exact Audio Copy. Κάνει θαύματα! Ακόμα και CD που από γρατζουνιά πήδαγε στο CD player το έσωσε. Σε ταχύτητα 0.1x βέβαια.

5. Τελικά, εγώ πέρα από τα 2 Hyperion και όσα γρατζούνισα από μόνος μου, εν έχω ακόμα πετύχει CD που να μου χαλάσει εκ των υστέρων. Ούτε τα πολύ πιο ευπαθή CD-R μου παρουσίασαν ιδιαίτερο πρόβλημα, έχω κάπου 20 που ήταν προβληματικά εξ' αρχής (ελαττωματική παρτίδα) και κάπου 5 που άρχισαν να έχουν πρόβλημα εκ των υστέρων.
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Πάντως ότι εγώ έχω εδώ και 25 χρόνια περίπου,συνεχίζουν να παίζουν χωρίς κανένα πρόβλημα,ενώ δεν έχω παρατηρήσει επίσης προβλήματα αλλοιώσεων πάνω στα δισκάκια.
 

Λάκης

AVClub Fanatic
26 September 2007
13,855
Είμαι παντού
στα αντιγραφης που εχω αρκετα δεν διαβαζονται πλεον,αλλα τα γνησια δεν μου παρουσιασαν ποτε προβλημα(τουλαχιστον μεχρι στιγμης)
 

Timbre

Senior Member
13 September 2007
513
Τελικά είναι άφθαρτα τα CD ,όπως είχαν λανσαριστεί στο παρελθόν?
Άφθαρτο δεν είναι τίποτα το υλικό.
Αναλόγως της χρήσεως, εξαρτάται και 'ζωή' του.

Έχω "χάσει" πολλά που τα έφαγε η Θάλασσα, το αλάτι δηλαδή, την εποχή που είχα discman και άκουγα μουσική στην παραλία.
Νομίζω ότι είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του..
 

1 track

Senior Member
9 October 2006
336
Κι εγώ δεν έχω κάποιο χαλασμένο cd (αυθεντικό ή αντίγραφο). Εκτός κι αν υπάρχουν κάποια που έχουν να παίξουν χρόνια, οπότε δεν το ξέρω. Πάντως από την αρχή (1990) έγραφα πάντα μόνο tdk (πλέον τώρα taiyo yuden).
Θα ήταν πάντως ενδιαφέρον να αναφέρουμε ποιές μάρκες χρησιμοποιούμε και πόσο αυτές έχουν αντέξει στον χρόνο.








Εκτός από τον macmod που έχει μόνο 30:Banane0:
 

Macmod

AVClub Addicted Member
24 January 2008
2,539
Αθηνα / Ελλάδα
1 track, δεν τρώγεσαι με τίποτα!
Χρησιμοποιώ πολύ τα Verbatin και τα TDK audio (με κόκκινες ρίγες) χωρίς
κανένα πρόβλημα. Αντιθέτως και περιέργως στα TDK (με το γαλάζιο label)
μου έχουν τύχει πολλά ελαττωματικά. Γενικώς προτιμάτε γνωστές εταιρίες
στα άγραφα CD (χωρίς να λέω ότι δεν θα τύχει και εκεί κανένα πρόβλημα),
από μικρές και δύσκολες στην προφορά εταιρίες.
 

1 track

Senior Member
9 October 2006
336
Re: Απάντηση: CD Vs LP

1 track, δεν τρώγεσαι με τίποτα!

Γι αυτό ίσως έφτασα σ αυτήν την ηλικία.



Για τα μπλε tdk θα συμφωνήσω. Και για μένα τα χειρότερα δισκάκια που έχω συναντήσει. Μέχρι που το plextor αρνιόταν να τα γράψει. Πάντως για να μην μπερδευόμαστε, εγώ μιλάω για τα μπλε τα data (όχι audio), και για εγγραφή δεδομένων.
 
Η TDK δεν παράγει όλα τα CD-R της σε δικά της εργοστάσια. Κάποιες σειρές τις παράγει η Ritec, εταιρεία η οποία είναι επιεικώς απαράδεκτη σε ποιότητα παραγωγής.

Εγώ προτιμώ τα Mitsui ή τα Tayo Yuden και έχω το κεφάλι μου ήσυχο.
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,778
Βόλος
Εγώ έκοψα τα Mitsui εδώ και 5 χρόνια, όταν σε 100 δισκάκια τα 20 μου βγήκαν ελλατωματικά. Τώρα έχω σταθεροποιηθεί στα Tayo Yuden.
 

saitisgr

Banned
19 December 2006
1,513
Δυστυχώς εδώ
Εγώ έκοψα τα Mitsui εδώ και 5 χρόνια, όταν σε 100 δισκάκια τα 20 μου βγήκαν ελλατωματικά. Τώρα έχω σταθεροποιηθεί στα Tayo Yuden.

πολύ καλά στη τιμή τους έν σχέσει με τα άλλα πιό μαλακός ήχος!!!!
Τα κεραμικά τα καινούργια τα έχεις ακούσει??
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,778
Βόλος
Τα κεραμικά Thats τα χρησιμοποιώ μόνο και μόνο για έναν λόγο: έχουν ένα επιπλέον στρώμα προστασίας από την πάνω μεριά του δίσκου, που γενικά είναι πάρα πολύ λεπτή και πιο ευαίσθητη από την κάτω.

Από πλευράς ήχου τα καλύτερα που είχα δοκιμάσει ήταν τα χρυσά Mitsui (ειδικά τα χαμηλής ταχύτητας) και τα TDK Studio Master. Δεν βρίσκονται πουθενά πια, αν και νομίζω ότι τα Mobile Fidelity είναι τα χρυσά Mitsui (δεν παρήγαγε καμμιά άλλη εταιρία χρυσά τα τελευταία 5-10 χρόνια).

Τα Mitsui δεν τα βρίσκεις γιατί η αντιπροσωπία τα έκοψε όταν άρχισε να έχει τα προβλήματα που προανέφερα. Όσο η παραγωγή ήταν στην Ιαπωνία ήταν εντάξει, όπως και οι παρτίδες της Γαλλίας για τα ασημένια. Όταν ανέβηκαν οι ταχύτητες προφανώς η εταιρία δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί τεχνικά. Για να λέμε όμως και την αλήθεια, έχω ένα χρυσό Mitsui (από τις τελευταίες παρτίδες) που άρχισε να χαλάει, ενώ τα παλιότερα αντέχουν.

Επίσης έχω ακούσει ότι CD-R φθαλοκυανίνης (όπως τα Mitsui) απαιτούν υψηλότερη ένταση από το λέιζερ σε σχέση με τα κυανίνης (όπως τα Tayo Yuden). Οπότε αν έχετε πρόβλημα στην εγγραφή της φθαλοκυανίνης, αλλά όχι της κυανίνης, φαίνεται ότι έχει αρχίσει η φθορά στον εγγραφέα.

Πάντως στο σπίτι το πανάρχαιο Plextor μου με SCSI και caddy κρατάει ακόμα γερά. Δυστυχώς ο επίσης Plextor (αλλά νεότερος) εγγραφέας στη δουλειά παρέδωσε το πνεύμα όταν πέρασα με την καρέκλα και διέλυσα το ανοιχτό πορτάκι. Τώρα έχω ένα DVD LG...
 
Last edited:

Timbre

Senior Member
13 September 2007
513
Τα mitsui ήταν και τα δικά μου αγαπημένα, ειδικά την εποχή που έβγαζε τα χρυσά. Εκείνη την εποχή υπήρχε έντονα το πρόβλημα ανάγνωσης από τα cdp και ήταν τα μόνα που έπαιζαν σχεδόν παντού.
Η εταιρεία όμως άλλαξε χέρια και έγιναν MaM. Η ποιότητα δεν είχε καμία σχέση με την προηγούμενη και έτσι σταμάτησα να τα αγοράζω.

Τα Taiyo Yuden έχω την εντύπωση ότι παράγονται με την φίρμα "professional" - "That's" - "Plextor".
Η πρώτη βγάζει ακόμα χρυσά (gold ultra).

Αφού αναφέρατε τα 'κεραμικά' να σας πω ότι τα χρησιμοποιώ αρκετό καιρό χωρίς κανένα παράπονο. (για τον ίδιο λόγο που αναφέρει ο -ln()-

Τα χειρότερα που είχα, είναι τα verbatim.
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,778
Βόλος
Τα χρυσά της T-Y ΔΕΝ είναι χρυσά. Έχουν απλώς βαμμένο το επάνω μέρος με χρυσή μπογιά... Δείτε το κάτω μέρος και συγκρίνετέ το με τα Mitsui.
 

1 track

Senior Member
9 October 2006
336
Άντε πάλι θα αρχίσουμε τις δοκιμές. Gold ultra εναντίον κεραμικών. Αν και στο θέμα της μακροζωίας η δοκιμή μάλλον θα τελειώσει ποοοολύ καιρό μετά.
 

1 track

Senior Member
9 October 2006
336
Τα χρυσά της T-Y ΔΕΝ είναι χρυσά. Έχουν απλώς βαμμένο το επάνω μέρος με χρυσή μπογιά... Δείτε το κάτω μέρος και συγκρίνετέ το με τα Mitsui.

Αυτό το υποθέτεις ή κάπως το έμαθες ?
 
Όντως δεν είναι χρυσά. Είναι η γνωστή φόρμουλα της Taiyo Yuden, από παλιά. Αυτό που αλλάζει είναι τα διαφορετικά βερνίκια / στρώματα προστασίας.

Το χρυσό χρώμα των Mitsui προέκυπτε από συνδυασμό του χρώματος του (πατενταρισμένου) οργανικού υλικό της με το υπόστρωμα του αλουμινίου.

Το αντίστοιχο οργανικό υλικό της Taiyo Yuden είναι πράσινο.