Dolby vs DTS σημειώσατε 1;

click

AVClub Addicted Member
27 July 2007
2,363
Παρατηρώ στο site της DTS ότι είναι τώρα μέλος μιας εταιρείας που λέγεται xperi . Μάλλον έτσι εξηγείται η "πτώση" . Ουτε καν καταλαβαίνω τι κάνει αυτή η εταιρεία, με HD ραδιοφωνα ασχολείται κάτι άσχετα βλέπω. https://xperi.com/company/
Αν καταλαβαίνω καλά πρέπει να είναι εταιρία που να κάνει ανάπτυξη λογισμικού για διάφορες πλατφόρμες multimedia, όπως σε οθόνες αυτοκινήτων, τηλεοράσεις, συστήματα παρουσιάσεων, παιχνιδοκονσόλες κλπ. Φαίνεται να έχουν συνεργασίες με όλες τις μεγάλες εταιρίες παραγωγής τηλεοράσεων, αλλά χωρίς να σημαίνει αυτό απαραίτητα πως οι εφαρμογές τους συνδέονται με τις consumer τηλεοράσεις. Μπορεί να απευθύνονται σε άλλου είδους οθόνες.
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,076
Η πραγματικότητα είναι το dts ακουγόταν σε πολλές περιπτώσεις πολύ καλύτερα από το ac3 για ένα απλό λόγο, στην καλύτερη περίπτωση το AC-3 είχε bitrate στα 448 kbit/s που ήταν το μέγιστο που υπήρχε τότε στα δισκάκια dvd λόγο χωρητικότητας ενώ το dts στις πιο πολλές περιπτώσεις όταν παρουσιάστηκε σαν extra είχε τα 754,5 kbit/s. Αυτό στην καλύτερη περιπτώσει για το AC-3 γιατί πολλά δισκάκια ήταν τόσο χάλια που υποστήριζαν μόνο 384 kbit/s.

Σήμερα στη χειρότερη περίπτωση το AC-3 υποστηρίζεται με ρυθμό μετάδοσης bit (640 kbit/s) απλά για να υπάρχει συμβατότητα προς τα πίσω με παλιούς αποκωδικοποιητές και οι διαφορές δεν πλέον τόσο μεγάλες με το απλό dts.

Από εδώ και πέρα υπάρχουν πλέον τα hd format ήχου και το εξελιγμένο απωλεστικό Dolby Digital Plus με πλήρη συμβατότητα με atmos και το μέγιστο που φτάνει στα 1,024 kbps η στα 7.1 κανάλια 1.664 Mbit/s.

Το dts παρουσιάστηκε πρώτα σαν εναλλακτική μεταφορά ήχου στον κινηματογράφο αργότερα προχώρησε και στο home cinema σαν εναλλακτική για καλύτερη ποιότητα μεταφοράς στα δισκάκια. Αν το ψάξεις και λίγο με τα σημερινά δεδομένα ίσως να μην υπάρχει πλέον ουσιαστικός λόγος συνύπαρξης του.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,696
Αθήνα
Αν καταλαβαίνω καλά πρέπει να είναι εταιρία που να κάνει ανάπτυξη λογισμικού για διάφορες πλατφόρμες multimedia, όπως σε οθόνες αυτοκινήτων, τηλεοράσεις, συστήματα παρουσιάσεων, παιχνιδοκονσόλες κλπ. Φαίνεται να έχουν συνεργασίες με όλες τις μεγάλες εταιρίες παραγωγής τηλεοράσεων, αλλά χωρίς να σημαίνει αυτό απαραίτητα πως οι εφαρμογές τους συνδέονται με τις consumer τηλεοράσεις. Μπορεί να απευθύνονται σε άλλου είδους οθόνες.

Philips σε τηλεοράσεις.
Και πολλοί κατασκευαστές ήχου ακόμη.

 

cinephile

Established Member
7 November 2023
210
Η μαμα dolby ειναι κολοσσος αλλα σε καλο συστημα home theater το dts απλα σαρωνει.Τωρα γιατι τελικα επικρατησε το dolby αυτο ειναι καθαρα με οικονομικους ορους και οχι παντα ποιοτικους.Μενει να δουμε αν το καλοκαιρι γινει καποιο come back απο disney αν και θελει πολυ δουλεια να επιστρεψει.Ισως η apple tv δωσει ενα πουσαρισμα μεσω στηριξης του νεου φορμα ηχου ,αλλα αυτα μενει να τα δουμε αν θα γινουν.
 

click

AVClub Addicted Member
27 July 2007
2,363
Επικράτησε το dolby του DTS, για τον ίδιο λόγο που επικράτησε το VHS έναντι betamax, το CD έναντι του MiniDisc, το DVD έναντι του UMD κλπ. Δεν αρκεί να έχεις την καλύτερη τεχνολογία αν δεν μπορείς να την κάνεις προσιτή στην αγορά.
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,076
Δεν είναι πλέον θέμα ηχητικής ποιότητας στα ηχητικά φορματ είναι θέμα ξηρασίας που επικρατεί στον κινηματόγραφο με στεγνές ανούσιες ταινίες που στην πλειοψηφία τους είναι φτηνιάρικες γυρίζονται στην πράσινη οθόνη με ξενέρωτο σενάριο, και ξενέρωτους πρωταγωνιστές, και ανούσια ηχητική μπάντα. Τι να κάνω το atmos σε μια χαλιά φτηνιάρικη ταινία?

Χίλιες φορές καλύτερος ήταν ο ήχος της δεκαετίας του 90 όταν η ηχητική μπάντα και τα εφέ ήταν τόσο ποιοτικά και καλλιτεχνικά όσο και οι ταινίες.
 

Sotiris

Supreme Member
18 June 2006
4,014
Πάντα προτιμούσα το DTS MA, επειδή είχε χαρακτηριστεί ως το καλύτερο format λόγω της μικρότερης συμπίεσης έναντι του DD.
Τώρα μπορεί να με κράξετε, αλλά στο σύστημα μου (Σειρα Klipsch RF35 με δίπολα περιφερειακά και ενισχυτή yamaha), με το DD είχα καλύτερη εικόνα και το δέσιμο των ηχείων ήταν πιο αρμονικό.
ϊσως μπορεί να φταίει αυτό που είπε ο Pleo περι συχνότητας και απλά μπορεί να χρειαζόταν άλλη ρύθμιση το σύστημα
 
17 June 2006
23,741
Αθήνα
Η Dolby είχε πάρει κεφάλι από την αρχή. Ποτέ δεν ακούστηκε το DTS όπως το Dolby σε μικροσκοπικά ηχεία. Ο λόγος ήταν η εμμονή στα 80Hz του LFE στην DTS, ενώ στην Dolby τα 120Hz ήταν πιο «φιλικό» προς τα μικροσκοπικά ηχεία, που ας μην ξεχνάμε τι impact είχανε τα Bose acoustimass (άσχετα αν έπαιζαν τραγικά ήταν πρωτοποριακά για την εποχή τους) στο κοινό.
Γενικά πιο φιλικό το Dolby σε lifestyle λύσεις, το DTS ήθελε πιο σοβαρό σύστημα όπου εκεί έδειχνε προφανώς τα δόντια του.
Ναι ένας από τους λόγους ίσως ήταν κι αυτός που λες.
Εγώ βλέπω τελικά ότι όποιος έχει σοβαρό σύστημα συνέχεια υποβαθμίζεται.
Θα ψάχνουμε με το κυάλι σε λίγο να βρούμε ασυμπίεστο υλικό και ο άλλος με μια τηλεορασούλα (χωρίς καν εξωτερικό media player) θα είναι ευτυχισμένος.....
 
  • Like
Reactions: cinephile
Δυστυχώς και εδώ κέρδισε ο φτηνότερος, όχι ο καλύτερος.

Η DTS ήταν το hi end πρότυπο που μπορούσε να εκτιμήσει μια μικρή μερίδα των καταναλωτών.

Το DD ήταν πολύ απλά "good enough" για τον πολύ κόσμο, είχε φτηνότερο licensing και έπιανε και λιγότερο χώρο στο δισκάκι / καταλάμβανε λιγότερο bandwidth στο stream.

Μετά ήρθε και το Atmos και την αποτελείωσε την DTS.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,162
Εκεί ψηλά.....
Παντως νομιζω οτι η μαχη δεν κριθηκε στο δισκακι αλλα στο streaming.

Mια χαρα ειχαν και τα δυο συστηματα ηχου τα bluray .

Οταν ομως επικρατησε το streaming εκει δεν υπηρχε οντως χωρος και για τα δυο και ειχαμε νικητη.
 
17 June 2006
23,741
Αθήνα
Και σίγουρα φταίει η ανεπάρκεια/αδιαφορία της εταιρείας που την αγόρασε. Προφανώς για την νέα εταιρεία είναι ένα μικρό παρακλάδι το DTS. Από αλλού θ;α περιμένει έσοδα.
Εγώ αν ήμουν ιδιοκτήτης και έβλεπα ότι πάω για φούντο, θα έλεγα : ΔΩΡΕΑΝ license σε όλους. και τηλεοράσεις και πλατφόρμες, με τρέλα.
Αφού αέρας κοπανιστός είναι το license. Μην γελιόμαστε, δεν τους κοστίζει κάτι χειροπιαστό. Τα χουν βγάλει τα λεφτά τους χρόνια και χρόνια.
 
Ακριβώς, στον κινηματογράφο δεν σε ενοχλεί το ultrawide, γιατί έχεις τεράστιο πανί και προσαρμόζεις το μέγεθος της εικόνας εκεί που θες. Αντίστοιχα το ίδιο ισχύει ως ένα βαθμό και για για κάποιον που έχει μεγάλη τηλεόραση σπίτι του 65+ ίντσες και όχι πολύ μεγάλη απόσταση θέασης. Δεν τον πειράζουν ιδιαίτερα οι μαύρες μπάρες όσο καλύπτεται επαρκώς το οπτικό του πεδίο. Σε κάποιον με μικρότερη τηλεόραση εκεί πράγματι το ΙΜΑΧ Enhanced μπορεί να κάνει διαφορά. Προσωπικά έτσι όπως εξελίσσεται η τεχνολογία δεν το βλέπω να επιβιώνει για πολύ το ΙΜΑΧ Enhanced, πιο πιθανό το βλέπω από κάποια στιγμή να καθιερωθούν οι 2.40:1 τηλεοράσεις, πακέτο με τον τοίχο του σπιτιού.

Εμένα σταμάτησαν να με ενοχλούν πολύ οι μαύρες μπάρες μόνο όταν γύρισα σε OLED και έγιναν… μαύρες. Αλλά ακόμα κι εκεί, ακόμα και σε αντικειμενικά τεράστια τηλεόραση (77” στα 2.90m απόσταση), όταν ανοίγει το (faux) IMAX aspect ratio από τα 2:40:1 σε 1.85:1 εισπράττεις μια μικρή (πλην όμως σημαντική) ικανοποίηση.
 
Last edited:

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,696
Αθήνα
Εμένα σταμάτησαν να με ενοχλούν πολύ οι μαύρες μπάρες μόνο όταν γύρισα σε OLED και έγιναν… μαύρες. Αλλά ακόμα κι εκεί, ακόμα και σε αντικειμενικά τεράστια τηλεόραση (77” στα 2.90m απόσταση), όταν ανοίγει το (faux) IMAX aspect ratio από τα 2:40:1 σε 1.85:1 εισπράττεις μια μικρή (πλην όμως σημαντική) ικανοποίηση.

Σε όλες τις ίντσες συμβαίνει αυτό. Αν έχεις βέβαια μικρή τηλεόραση, τότε όταν ανοίγει σε όλο το πάνελ αισθάνεσαι όχι μόνο ικανοποίηση αλλά μάλλον και... ανακούφιση... . 😁
 
  • Haha
Reactions: click

kurkosdr

Senior Member
14 December 2014
421
Το Atmos βγηκε / προλαβε να υλοποιηθει πιο γρηγορα από το DTS-X (οι πρώτοι ενισχυτές με Atmos πηραν DTS-X μετά από καιρό με firmware update).
Στα Blu-Ray ισχύει αυτό που λες. Όλα τα συστήματα που υποστηρίζουν object-based audio υποστηρίζουν Atmos, αλλά όχι απαιραίτητα DTS-X. Και εφόσον μιλάμε για δυο lossles format που πιάνουν πολύ χώρο στο Blu-Ray δεν μπορούν να τα βάλουν και τα δυο μαζί όπως έκαναν τα surround formats κάποτε στο DVD-Video (Dolby Digital 5.1 συν DTS 6.1). Υπάρχουν μερικά Blu-Ray που έχουν DTS-X αντί για Atmos αλλά είναι σπάνια, και προσωπικά δεν βλέπω το λόγο εκτός και αν ο σκηνοθέτης περιορίζεται από το μέγιστο αριθμό objects του Atmos (σπάνιο).

Επίσης ένα σημαντικό πλεονέκτημα του Dolby Atmos είναι ότι υπάρχει και το lossy variant (Atmos πάνω σε Dolby Digital Plus) που χρησιμοποιείται σε streaming πλατφόρμες μέχρι και σε κανάλια DVB-T και DVB-S, όχι μόνο το lossless variant για τα Blu-Ray (Atmos πάνω σε TRUEHD). Το DTS-X δεν έχει lossy εκδοχή. Άρα η Dolby δίνει το πλήρες πακέτο (lossless και lossy) ενώ η DTS όχι.

Βάλε και το φθηνότερο licensing της Dolby και δεν βλέπω το περίεργο που το Atmos κυριαρχεί.
 

kurkosdr

Senior Member
14 December 2014
421
Η πραγματικότητα είναι το dts ακουγόταν σε πολλές περιπτώσεις πολύ καλύτερα από το ac3 για ένα απλό λόγο, στην καλύτερη περίπτωση το AC-3 είχε bitrate στα 448 kbit/s που ήταν το μέγιστο που υπήρχε τότε στα δισκάκια dvd λόγο χωρητικότητας ενώ το dts στις πιο πολλές περιπτώσεις όταν παρουσιάστηκε σαν extra είχε τα 754,5 kbit/s. Αυτό στην καλύτερη περιπτώσει για το AC-3 γιατί πολλά δισκάκια ήταν τόσο χάλια που υποστήριζαν μόνο 384 kbit/s.
Το DTS όμως χρησιμοποιεί λιγότερο αποδοτική γραμμική συμπίεση (ADPCM) ενώ το Dolby Digital/AC3 χρησιμοποιεί κωδικοποίηση στο πεδίο της συχνότητας (MDCT) που προσομοιάζει περισσότερο τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τον ήχο ο ανθρώπινος εγκέφαλος και άρα επιτρέπει πιο αποδοτική απωλεστική συμπίεση αφαιρώντας περισσότερη μη-αντιληπτή πληροφορια. Το Dolby Digital/AC3 στα 448Kbps παρέχει ίδια ποιότητα με το DTS στα 768Kbps, στα 384kbps αρχίζει να υπάρχει πρόβλημα συμφωνώ.
 
  • Like
Reactions: click

kurkosdr

Senior Member
14 December 2014
421
Προ Atmos πάντως, το DTS-MA είχε σχεδόν το μονοπώλιο (σε σχέση με το Dolby TrueHD).
Ναι, επειδή το DTS-HD MA είναι extension πάνω στο απλό DTS και όχι ξεχωριστό format (δηλαδή το DTS-HD MA είναι επιπλέον bits που συνοδεύουν το απλό DTS stream και όχι ξεχωριστό stream). Αυτό επιτρέπει στο δισκάκι με ένα και μοναδικό stream να καλύπτει και την απαίτηση του Blu-Ray ότι ένα τουλάχιστον track πρέπει να είναι AC3 ή DTS συν την "απαίτηση"* του μάρκετινγκ για lossless audio. Μια πολύ έξυπνη κίνηση της DTS που τις έδωσε κυριαρχία στον τομέα του lossless audio για δισκάκια Blu-Ray πριν έρθει το Atmos.

Αντιθέτως το TRUEHD δεν είναι extension πάνω στο AC3 αλλά εντελώς ξεχωριστό format, και άρα απαιτεί secondary stream σε AC3 για να καλυφθεί η απαίτηση του Blu-Ray ότι ένα τουλάχιστον track πρέπει να είναι AC3 ή DTS, πράγμα που αυξάνει το bitrate, Γι'αυτο το TRUEHD δεν το προτιμούσε σχεδόν κανείς πριν έρθει το Atmos.

Και ναι, λέω για "απαίτηση" και όχι απαίτηση του μάρκετινγκ για lossless audio γιατί δεν μπορούν να καταστρέφουν τον ήχο με watermarks τύπου CINAVIA σε μερικά δισκάκια και ταυτόχρονα να μας πουλάνε δήθεν lossless audio.

Επίσης ακόμα και καλά DTS-MA tracks (βλ. πχ ταινίες του Νόλαν) πατάνε κάτω την συντριπτική πλειοψηψία των Atmos tracks.
Αδιάφορο το τι κάνει ο κάθε σκηνοθέτης, και το DTS-HD MA και το TRUEHD είναι lossless οπότε για κάθε κανάλι σου δίνουν πίσω το LPCM stream που δόθηκε ως input στον encoder, αλλά το DTS-HD MA έχει τα πρακτικά πλεονεκτήματα που ανέφερα πιο πάνω.

Πάντα δεν ήταν extra το DTS; Δεν θυμάμαι κανένα μηχάνημα με σκέτο DTS. Θα ήταν ή Dolby σκέτο ή Dolby και DTS. Όπως και σήμερα δηλαδή.
Στο Blu-Ray το DTS και το AC3 (Dolby Digital) είναι και τα δυο υποχρεωτικά, δηλαδή κάθε Blu-Ray player οφείλει να μπορεί να τα αποκωδικοποιήσει και τα δυο. Οτιδήποτε άλλο (DTS-X, TRUEHD κλπ) απαιτεί την ύπαρξη ενός secondary stream σε ένα από τα υποχρεωτικά format (αλλιώς δεν θα είχε ήχο σε μερικά Blu-Ray players).

Στο DVD-Video είναι όπως τα λες, δηλ AC3 (Dolby Digital) υποχρεωτικό και το DTS αν υπάρχει απαιτεί την ύπαρξη ενός secondary stream ως AC3.

Tο DTS σαν track υπάρχει μόνο στα δισκάκια που και και αυτά σε λίγο θα αποτελούν σουβέρ.
Το DTS εξαφανίζεται σιγά-σιγά και από τα δισκάκια λόγω Atmos (που πλέον γίνεται απαραίτητο στοιχείο κάθε καλής παραγωγής, όπως έγινε το 5.1 κάποτε). Όπως λέω πιο πάνω η DTS στον τομέα του object-based audio όχι μόνο άργησε αλλά ακόμα και σήμερα δίνει μισή λύση (μόνο lossless για δισκάκια Blu-Ray αλλά όχι lossy για streaming και broadcasting).
 
Last edited:
  • Like
Reactions: athlon6401

kurkosdr

Senior Member
14 December 2014
421
Διόρθωση: Τελικά το DTS-X είναι extension πάνω στο DTS-HD MA (που είναι extension πάνω στο DTS) άρα δεν απαιτεί secondary stream σε DTS στο Blu-Ray. Δυστυχώς δεν μπορώ να κάνω edit.
 
17 June 2006
23,741
Αθήνα
Όποιος έχει account στο Netflix, ας κάνει ένα απλό τεστακι:
Ανέβηκε στο Netflix τις τελευταίες μέρες το Jurassic Park Dominion με Dolby Atmos βέβαια.
Κάντε μια σύγκριση με το δισκάκι που έχει DTS:X
 

kurkosdr

Senior Member
14 December 2014
421
Όποιος έχει account στο Netflix, ας κάνει ένα απλό τεστακι:
Ανέβηκε στο Netflix τις τελευταίες μέρες το Jurassic Park Dominion με Dolby Atmos βέβαια.
Κάντε μια σύγκριση με το δισκάκι που έχει DTS:X
Μιλάμε όμως για lossy compressed Atmos πάνω σε Dolby Digital Plus (σε bitrate κατάλληλο για streaming) ενώ το DTS:X είναι lossless, άρα δεν πρόκειται για δίκαιη σύγκριση, μια δίκαιη σύγκριση θα ήταν Atmos πάνω σε TRUEHD με DTS:X.
 
17 June 2006
23,741
Αθήνα
Ωπ, ο κάθε χρήστης δεν είναι απαραίτητο να ξέρει τεχνικά. Του προσφέρει η συνδρομητική πλατφόρμα Dolby Atmos; Του προσφέρει. Είναι μάπα; Είναι.
Τον κοροϊδεύει τον χρήστη με τα βαρυγδουπα logo; Τον κοροϊδεύει.
Θεωρώ ότι μιλάμε ότι το δισκάκι ΠΑΝΤΑ είναι το benchmark.