επιστροφή στο manual: Μ42 φακοί σε EOS

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
μιας και μιλατε για focusing screens ας βαλω αυτο site που εχει αρκετες για τα περισσοτερα μοντελα dslr! http://www.keoptics.com/

Οι katzeye είναι σχετικώς γνωστές και βγαίνουν για όλα νομίζω τα μοντέλα. Και μάλιστα η φόρμα τους είναι ακριβώς όπως της κανονικής οθόνης εστίασης που φορά η εκάστοτε μηχανή (εάν κρίνω από το σχέδιο που έχουν στην σελίδα τους για την 350D και από την οθόνη της τελευταίας που αφαίρεσα για να τοποθετήσω την καινούργια με split circle. Όμως με τα μεταφορικά βγαίνουν γύρω στα 130 δολάρια, το οποίο μπορεί να σημαίνει πιθανό πέρασμα από το τελωνείο.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Για τον Βλάση:

Λήψη με τον CJZ Flektogon 35/2.4, εστίαση στη θέση 35εκ. Πηγαίνει μέχρι τα 18-19....
@ f/5.6

α. πλήρες καρέ (ναι, ξέρω, έπρεπε να ξεσκονίζω πρώτα λιγάκι τον ενισχυτή, αλλά οι σκονίτσες δεν φαίνονταν στο σκοτάδι -συγγνώμη kohmst! κατά τα λοιπά τον προσέχω και τον χαίρομαι!)
attachment.php

β. 100% (!!!!) crop. Δίχως sharpening δίχως τπτ. Όχι πες μου Βλάση πως δεν είναι ξυράφι.
attachment.php
 

Attachments

  • flektogon.jpg
    flektogon.jpg
    145.7 KB · Views: 135
  • 100_crop.jpg
    100_crop.jpg
    95.7 KB · Views: 132

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Για να καταλάβεις εγώ ψάχνω φακό που να μπορεί να δώσει κάτι τέτοιο. Διάφραγμα 5,6 σε λαική αγορά, με λάμπες ψαράδικου και τον κόσμο να σπρώχνει. Χωρίς unsharp. Φακός ο 60 Micro.
 

Attachments

  • DSC_6381.jpg
    DSC_6381.jpg
    81.9 KB · Views: 47
  • DSC_6384_1.jpg
    DSC_6384_1.jpg
    129.3 KB · Views: 45

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
100% crop είναι αυτό;

Κοίταξε, οξύς είναι και από το f/2.4, αλλά δεν θα έχεις μεγάλο βάθος πεδίου.

Η παρακάτω είναι με τον φακό εντελώς ανοικτό (2.4)
Και 100% crop. Είναι δύσκολη η ακριβής εστίαση, εγώ εστίασα λίγο μπροστά από την κόκκινη γραμμή για να έχω τα γράμματα περίπου νετ. Φυσικά ήθελε f/4 και βάλε για σωστό βάθος πεδίου.

attachment.php


attachment.php
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Για τον Βλάση:
Ο Nikkor 28/2.8 (εστίαση στα 20cm, Close Range Correction) δεν είναι βέβαια βιδωτός, αλλά τον φοράω ομοίως σε Canon.

Εδώ, εντελώς ανοικτός, εστίαση στα 20 ή 21 εκ.
attachment.php


100% crop από το κέντρο της παραπάνω: καθόλου άσχημα για ανοικτό (2.8) διάφραγμα! (στα 800iso, εξ ου και ο κάποιος θόρυβος)
attachment.php


Εδώ με ελαφρώς λάθος εστίαση (ήταν σκοτεινά) με παρόμοιο θέμα με αυτό του Flektogon παραπάνω. Εδώ η εστίαση πρέπει να είναι κάπου στα 23-24 εκατοστά.
attachment.php


Και 100% crop από (εστιασμένο) σημείο, το οποίο κατέληξε αυτοπορτραίτο του φωτογράφου
attachment.php


Και τέλος ο ίδιος ο φακός, φωτογραφημένος από τον Nikkor 50/1.8 (Ais) τέρμα ανοικτό.
attachment.php
 

Attachments

  • Nikkor_50_18_wideopen.jpg
    Nikkor_50_18_wideopen.jpg
    148.7 KB · Views: 110
  • Nikkor_28CRC_56crop.jpg
    Nikkor_28CRC_56crop.jpg
    67.6 KB · Views: 111
  • Nikkor_28CRC_56.jpg
    Nikkor_28CRC_56.jpg
    146 KB · Views: 110
  • Nikkor_28CRC_wideopen_crop.jpg
    Nikkor_28CRC_wideopen_crop.jpg
    76.5 KB · Views: 114
  • Nikkor_28CRC_wideopen.jpg
    Nikkor_28CRC_wideopen.jpg
    146.8 KB · Views: 114

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
28ρης με διόρθωση κοντινής απόστασης. Εστιάζει στα 20 εκατοστά, κάνει άριστα close-up. Μάκρο καθαρόαιμος βέβαια δεν είναι.
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
Εντυπωσιακο. Ξυραφια και οι δυο. Και πρεπει να εχουν και πολυ καλο μπουκε.
 

xrvpaul

Established Member
20 February 2007
120
Αθήνα
Ψάχνοντας στο e-bay βρήκα οτι υπάρχουν κατι τηλεφακοί Jupiter, Vivitar, Paragon και Pentacon. Υπάρχουν πληροφορίες γι'αυτούς, αξίζουν;
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
δώσε μοντέλα να σε πω...

Οι Jupiter είναι ρωσικοί. Γενικώς οι ρωσικοί -εάν δεν πέσεις σε "λεμόνια"- είναι καλοί, πρόκειται για κλασικές συνήθως σχεδιάσεις. Αλλά δεν αξίζει να δίνεις πολλά λεφτά για αυτούς, καθότι μπορούν να βρεθούν και καινούργιοι (μερικοί συνεχίζουν να παράγονται), πχ στο rugift.com

Οι Paragon είναι φακοί της σειράς, τους προσπερνάς. Άλλη ιστορία οι Panagor.

Οι Pentacon (ανατολικογερμανικοί) είναι γενικώς καλοί φακοί, τουλάχιστον τίμιοι για τα χρήματά τους. Στο τεστ στα 50mm που ανέβασα, ο κλασικός Pentacon 50/1.8, o οποίος μπορεί να βρεθεί πάμφθηνα (τον φορούσαν σαν στάνταρ οι Practika MTL 3/5, μπορεί να βρεθεί μαζί με τις μηχανές ακόμη και 20 ευρώ), έπιασε τουλάχιστον αξιοπρεπή απόδοση (ειδικώς σε χρωματικές εκτροπές στα δύσκολα). Υπάρχουν και άλλοι αξιόλογοι, πχ έχω τον 135/2.8 MC, ο οποίος έχει ιδιαίτερα ομαλό bokeh (πολλές λεπίδες στο διάφραγμα γαρ), και τον 30/3.5 (επίσης καλός). Μπορούν να βρεθούν πολύ φθηνά, μην δίνεις χρήματα στον πρώτο που βρεις.

Οι Vivitar είναι περίεργη ιστορία... Καταρχάς δεν πρόκειται για εργοστάσιο, αλλά για αλυσίδα φωτογραφικών, η οποία προσελάμβανε κορυφαίους σχεδιαστές φακών, κι έτσι έχει δώσει ενδιαφέρουσες υλοποιήσεις, τις οποίες έδινε για κατασκευή σε μία σειρά εργοστάσια, πάνω από 20 διαφορετικά, από Tokina μέχρι Hoya και Olympus. Το εργοστάσιο το καταλαβαίνεις από το πρώτο ή τα πρώτα ψηφία του σειραϊκού αριθμού του φακού, αυτοί που έχουν αριθμούς από 22, 28και 37 είναι καλά κομμάτια (εργοστάσια Kiron, Komine και Tokina).
 

xrvpaul

Established Member
20 February 2007
120
Αθήνα
Μάλιστα. Έχω δει τους Vivitar 300mm f5.6, Pentacon 135mm f2.8, Vivitar 200mm f3.5, Paragon 300mm 1:5.6 και Jupiter 37A 135mm f3.5.
Οι περισσότερες λεπίδες στο διάφραγμα δίνουν καλύτερο bokeh? Δεν είναι θέμα f?
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Όχι, αυτός είναι ο παλιός, εγώ έχω τον MC (multi-coated). Καλύτερα να προτιμήσεις τον τελευταίο, έχουν διαφορά στο κόντραστ, ακόμη πιστεύω και στις εκτροπές.

Μην νομίσεις ότι θα δεις το κορυφαίο αποτέλεσμα ενός L, αλλά από άποψη πειραματισμού, δεν είναι και άσχημα τα 20-30 ευρώ που θα σου κοστίσει (τον δικό μου τον πήρα 18 με την αποστολή).