επιστροφή στο manual: Μ42 φακοί σε EOS

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Γερμανοί τον έχουν συνήθως... Δεν αξίζει να δώσεις πάνω από 30 ευρώ με τα μεταφορικά κατά τη γνώμη μου, γιατί από εκεί και μετά, υπάρχουν άλλοι, ανώτεροι 135ρηδες... πχ ο CJZ MC Sonnar 135/3.5, αυτός μπορεί να βρεθεί γύρω στα 60 ευρώ και αξίζει πραγματικά.

attachment.php


το συγκεκριμένο δείγμα είναι με τον φακό ανοικτό (f/3.5), σμίκρυνση από κροπ των περίπου 3mp. H per pixel οξύτητα δεν πάει πίσω, στο πρωτότυπο αρχείο.
 

xrvpaul

Established Member
20 February 2007
120
Αθήνα
Ίσως χρειάζεται περισσότερη υπομονή για να πετύχω τέτοιες τιμές.
Πάντως είναι αξιόλογη η ποιότητα στην φωτό και θα ήθελα πολύ να γίνει κάποιο συγκριτικό με τον canon 100/2.8.
Χωρίς να θέλω να βγω off topic, πιστεύω οτι θα πρέπει να γίνει ενα θρεντ με θέμα πως να προετοιμάσουμε ενα τεστ των φακων μας στο σπίτι ή όπου αλλού βήμα βήμα :a0210:
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Γερμανοί τον έχουν συνήθως... Δεν αξίζει να δώσεις πάνω από 30 ευρώ με τα μεταφορικά κατά τη γνώμη μου, γιατί από εκεί και μετά, υπάρχουν άλλοι, ανώτεροι 135ρηδες... πχ ο CJZ MC Sonnar 135/3.5, αυτός μπορεί να βρεθεί γύρω στα 60 ευρώ και αξίζει πραγματικά.

attachment.php


το συγκεκριμένο δείγμα είναι με τον φακό ανοικτό (f/3.5), σμίκρυνση από κροπ των περίπου 3mp. H per pixel οξύτητα δεν πάει πίσω, στο πρωτότυπο αρχείο.


Ρε συ μου αρέσει πάρα πολυ η συγκεκριμένη φωτό! Ειδικά τα χρώματα... Έκανες κάποια ιδιέτερη επεξεργασία? Προσπαθώ καιρό να πετύχω αυτό το ξεβαμένο λούκ (φαίνεται πιό καθαρά στο έδαφος που κάθεται η γατούλα) αλλα δεν μου βγαίνει τελείως. Παραθέτω άλλο ένα τέτοιο παράδειγμα που μου αρέσει πολύ αλλα δεν έχω καταφέρει να το πετύχω.

http://flickr.com/photos/jenclix/26231570/
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
image/adjustments/hue-saturation.
Σου βγάζει παράθυρο ελέγχου, επάνω σε drop-menu διαλέγεις το κανάλι, είτε μάστερ, είτε κάποιο επιμέρους χρωματικό (red-yellow-green-cya-blue-magenta), βέβαια μπορείς να ορίσεις και το εύρος κάθε καναλιού ανάλογα τα χρώματα που έχει η εικόνα σου, τα παραπάνω είναι απλώς τα προκαθορισμένα. Μετά σε κάθε κανάλι μπορείς να ελέγξεις hue-saturation και lightness. Στο raw το λέει luminance, πάντως το ίδιο είναι. Μπορείς να πειραματιστείς εκεί, πχ εάν δεν σου αρέσει η χροιά των κιτρίνων κλπ
 

xrvpaul

Established Member
20 February 2007
120
Αθήνα
Μόλις παρέλαβα τον Mir 20-3.5 και παρατήρησα δυο πράγματα:

α. ο φακός οταν βιδωθεί στον αντάπτορα και μετά στην μηχανή, τερματίζει λίγο πρίν απο την κάθετη θέση στην οποία βρίσκονται οι δυο προεξοχές του παρασολέιγ. Είναι σα να δείχνει λιγο πριν τις 12, κοιτάζοντας νοητά το ρολόι

β. βάζοντας το διάφραγμα το f16 παρατηρώ οτι στο εσωτερικό του εξαγώνου που σχηματίζουν οι λεπίδες κοιτάζοντας μέσα απο τα κρύσταλλα του φακού, οι επιφάνειές τους δεν ειναι ομοιόμορφες μεταξύ τους.

Είναι ανησυχητικά αυτά πιστεύετε ή ειναι μέρος κάποιου συμβιβασμού στην ποιότητα κατασκευής;
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Για το πρώτο, δυστυχώς υπάρχουν αποκλίσεις από αντάπτορα σε αντάπτορα. Νομίζω σχεδόν κανένας δεν πιάνει τις 0 μοίρες απόκλιση, αλλά ορισμένοι παραέχουν.

Για το δεύτερο, δεν είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνω τι ακριβώς εννοείς... αναφέρεσαι στις ακμές των λεπίδων; Στο σχήμα του εξαγώνου; Τώρα που το βλέπω από πίσω, φαίνεται να μην σχηματίζεται τέλειο εξάγωνο στο f/16, αλλά αυτό αλλάζει ανάλογα με τη γωνία που το βλέπω... μπορεί να είναι θέμα οπίσθιου στοιχείου. Πάντως δεν τον χρησιμοποιώ πάνω από f/11, και δεν υπάρχει και λόγος πια, νομίζω. Βάθος πεδίου έχει άφθονο, ως 20ρης, και οι μηχανές μας ανεβάζουν ταχύτητες έως 1/4000, παλαιότερα έφθαναν να τον κλείνουν τόσο γιατί οι μηχανές έφθαναν το 1/500 άντε 1/1000.
 

xrvpaul

Established Member
20 February 2007
120
Αθήνα
Απάντηση: Re: επιστροφή στο manual: Μ42 φακοί σε EOS

Για το δεύτερο, δεν είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνω τι ακριβώς εννοείς... αναφέρεσαι στις ακμές των λεπίδων; Στο σχήμα του εξαγώνου;

Ναί ακριβώς

Τώρα που το βλέπω από πίσω, φαίνεται να μην σχηματίζεται τέλειο εξάγωνο στο f/16, αλλά αυτό αλλάζει ανάλογα με τη γωνία που το βλέπω... μπορεί να είναι θέμα οπίσθιου στοιχείου.

Το παρατήρησα και βλέποντάς το απο το πίσω μέρος του φακού αλλα και απο μπροστά. Απλά απο πίσω είναι πιο ορατό λόγω μεγέθους. Εξ αφορμής αυτού, το παρατήρησα και στα υπόλοιπα διαφράγματα οτι ειναι έτσι. Βέβαια στο 3.5 μόνο αν εισαι υποψιασμένος, μπορει να το καταλάβεις.

Αν κατάλαβα σωστά απο προηγούμενες αναφορές, κατι τέτοιο επηρεάζει την ποιότητα στις λήψεις, σε οτι αφορά το βάθος πεδίου, σωστά; Ίσως εδω να μην διακρίνεται η διαφορά λόγω του ευρυγώνιου τελικά.
 

yiannakas

AVClub Addicted Member
28 September 2006
1,714
μόλις παρήγγειλα τον Pentacon 1.8/50mm για την sigma sd14, μπας και μπορέσω να βγάλω καμμια φωτογραφία σε χαμηλό φωτισμό γιατι ο sigma 18-200 ΟS είναι σκοτεινός
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Δεν είναι καθόλου άσχημος, εάν ληφθεί μάλιστα υπόψη ότι μπορεί να βρεθεί κάτω από 20 ευρώ.

Εγώ συμπληρώνω επί του παρόντος τη συλλογή μου σε βιδωτούς Asahi Pentax. Έχω φτάσει αισίως τους 15.
 

xrvpaul

Established Member
20 February 2007
120
Αθήνα
Οι helios παρατηρώ οτι επάνω τους εχουν κάποια σχηματάκια τα οποια ειναι διαφορετικά απο φακό σε φακό, ακόμα και οταν πρόκειται για το ίδιο "μοντέλο". Ξέρουμε κάτι γι'αυτό, είναι κάποιο διακριτικό του εργοστασίου κατασκευής?
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Ακριβώς.

KZM, Belomo, Lytkarino κλπ

Και ειδικά ο 44Μ έχει αρκετές εκδόσεις (44-2, 44-3 κλπ, εγώ έχω μία 44-5 που δεν μου έχει πει πολλά... σχεδόν τπτ)
 

xrvpaul

Established Member
20 February 2007
120
Αθήνα
Οι smc takumar είναι καλύτεροι απο τους super-takumar; Πρέπει να προτιμούνται;
Πχ βλέπω τον 135/3.5 (και τον 135/2.8) υπάρχει και στις δυο εκδόσεις.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
135ρης 2.8 Pentax βιδωτός δεν υπάρχει. Μόνο 3.5 ή 2.5. Ο 135/2.5 κυκλοφορεί σε 3 εκδοχές, τον θεωρώ πολύ καλό φακό.

Τώρα για τη διαφορά Super Takumar και Super Multi Coated (ή SMC) Takumar, οι τελευταίοι φέρουν πολλαπλές επιστρώσεις, με την επαναστατική για την εποχή τεχνική της Asahi Optical Co. Το οποίο σημαίνει, πέραν της θεωρητικώς μεγαλύτερης αντοχής στις αντανακλάσεις, και γενικώς υψηλότερο κόντραστ. Βέβαια και κάποιοι Super Takumar έφεραν πολλαπλή (νομίζω 3πλή) επίστρωση, και γενικώς θεωρείται πως έχουν κάπως πλουσιώτερη γκάμα τόνων, και πιο ομαλή μετάβαση στους τελευταίους. Επίσης, σε ορισμένες περιπτώσεις η μετάβαση από το Super στο SMC σημαίνει και διαφορετικό σχέδιο φακού. Εάν εξαιρέσουμε πάντως τον παράγοντα της συλλεκτικής αξίας, γενικώς οι SMC είναι ελαφρώς προτιμητέες.
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Ξεθάβω το thread μια και πριν 2-3 μέρες αγόρασα εναν CΖJ 2.8/50 Tessar για να 'χω κάτι να παίζω στις διακοπές...:blush: O φακός, o οποίος ειναι ο 4ος προς το τέλος της σελίδας, θα μπεί σε μια Nikon D70. Κι εδω αρχίζουν οι ερωτήσεις

1. πόσο πρόβλημα ειναι το οτι οι Μ42 δεν εστιαζουν στο άπειρο όταν κάθονται σε σώμα Nikon;
2. το παραπάνω πρόβλημα "διορθώνεται" απο αντάπτορες με οπτικό στοιχείο; Ψάχνοντας στο web είδα οτι υπάρχουν αρκετοί δυσαρεστημένοι απο το αποτέλεσμα.

Φυσικά, οποιαδήποτε επιπλέον σχόλια σχετικα με τον φακό ή το άθλημα των M42 είναι τουλάχιστο ευπρόσδεκτα καθώς ειμαι αρχάριος.
 
Last edited:

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Σε 50αρη το πρόβλημα είναι σχετικά μεγάλο αλλα όχι τετοιο που να τον καθιστα αχρηστο. Δοκιμασε να δεις ποια ειναι η μεγιστη αποσταση που εστιαζει και φροντισε το κυριως θεμα σου να ειναι μεσα σε αυτην. Θεωρω τελειως εμπειρικά οτι το πολυ στα 2-3 μετρα να μπορεις να εστιασεις. Οριακα δλδ για πορτραιτα, κυριως για πολυ κοντινα. Μετα φροντισε να δουλεψεις με την υπερεστιακη αποσταση αν θες μεγαλύτερο βαθος πεδιου. Ο φακος στο φ16 κοντά θα εχει αρκετο πεδιο εστιασμενο αλλα πεφτει η οξυτητα εκει.

Παντως ο Νικον ο 50αρης ο AIS δεν ειναι ακριβος απο ebay και δεν εχεις ποια εγνοιες, ειναι και 2 στοπ φωτεινοτερος απο τον 2.8


Για τους ανταπτορες με οπτικο στοιχειο η αποψη μου ειναι οτι δεν αξιζει, αλλα μπορει να εχει καποιος άλλη αποψη
 

paulmarinis

Supreme Member
7 September 2007
4,540
Eπειδη και εγω περιμενω τωρα ενα adaptor μ42->4/3, υπαρχει καπιος καλος και σχετικα φτηνος φακος για πορτρετα κυριως?
κατι αναμεσα στα 30μμ με 60μμ με διαφραγμα φ1.8 η 1.4?
Επισης ο helios40-5 85μμ Φ1.5 τι λεει?
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Εάν είχα μηχανή 4/3 θα έψαχνα για φακούς μοντούρας Μινόλτα MD/MC ή Canon FD ή Konica (δεν ξέρω εάν υπάρχει εμπορικώς αντάπτορας για την τελευταία). Πολύ καλοί φακοί σε πολύ καλές τιμές, επειδή δεν μπορούν να φορεθούν σε άλλες μηχανές.

Για Νίκον δεν αξίζει ο κόπος για Μ42 φακό. Καταρχάς με οπτικό στοιχείο συνήθως πέφτει πολύ η ποιότητα, που είναι εξ αρχής ο λόγος που κοιτάμε για παλιούς φακούς. Με τον (απλό) αντάπτορα μαζί, είναι σαν να έχουμε βάλει στον φακό ένα λεπτό extension tube 3mm. Στους μεγάλους τηλεφακούς εάν κλείσουμε ειδικώς 1-2 στοπ, δεν θα έχουμε πρόβλημα, τουλάχιστον μέχρι τα 30+ μέτρα, αλλά στον 50ρη, δεν νομίζω να εστιάζει πέρα από τα 3 μέτρα, τουλάχιστον ανοικτός. Βέβαια υπάρχει κέρδος από το άλλο άκρο, στα κοντινά.