Φακοί για m4/3

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,624
Να σου πω την αλήθεια δεν το πολυκατάλαβα αυτό που έγραψες. Ο 30αρης όσο τον έχω δουλέψει εστιάζει γρήγορα, αθόρυβα και to the point ακόμα και νύχτα, ενώ μου αρέσει το γεγονός ότι όλη η εστίαση γίνεται εσωτερικά χωρίς κινούμενα τμήματα. Που να δεις τον 20αρη panasonic που είναι αισθητά χειρότερος σε αυτό το κομμάτι, δεν ξέρω αν εννοείς κάτι άλλο που δεν το καταλαβαίνω.

Υ.Γ. Κάποια βιντεάκια που τράβηξα σήμερα σε f1,4 τα σπάει ο φακός!! Ομορφο bokeh, αθόρυβη εστίαση και φυσικά σταθεροποίηση επιπέδου Gimbal όπως όλες οι Olympus άλλωστε!!
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,346
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Ναι καινούριο στα 400, αλλά δεν θέλω να δώσω ούτε 300 για μεταχειρισμένο, εδώ πήρα καινούριο στα 240 τον 30αρι. Αν έβρισκα τον 16αρι κανένα 250αρι μεταχειρισμένο σε άριστη κατάσταση θα τον έπαιρνα, όχι παραπάνω.
Ο Sigma 16/1.4 ειναι πολυ καλος αλλά δεν εχει νοημα στο συστημα m43, στα λ7 του υπάρχει ο μικρος και εξαιρετικός Leica 15mm/1.7. Οταν γινονται συγκρισεις ή γραφουμε την αποψη μας για ενα φακό καλό ειναι να λέμε και το σώμα , απο γενιά σε γενιά και απο Οlympus σε Πανυ υπάρχει πραγματικό χαος στην απόδοση

Ενω στα 25-30mm η επιλογή του Sigma εχει λογική αν καποιος θελει να κρατηθει κοντα στο normal, να εχει πολυ καλή φωτεινότητα, γρηγορη σχετικά εστίαση (πιο ησυχη και ισως και ταχυτερη του Leica 25/1.4) και οριακά να βγαζει και πορτρετο. Κυκλοφορεί μτχ. γυρω στα 200ευρω και στα χρηματα αυτα οπως και στα 250ευρω καινουργιος που τον πηρες δεν υπάρχει κάτι αλλο σε συγκριση.

για τον Artisan αν τελικα η χρηση του ειναι για μακρινά landscape θα σου ελεγα κρατα τον και επενδυσε για ποιοτικό ευρυγωνιο κάδρο στον πιο πολυχρηστικο ζουμ Leica 8-18/2.8-4 που παίρνει και φίλτρα. Ο βασικος λογος που εδωσα τον εξαιρετικο mZuiko 7-14/2.8 pro και δεν μπορω παντου και παντα με το φωτεινό fisheye 8/1.8 να κανω αρχιτεκτονικό και landscape ειναι το εμπρος καμπυλο οπτικό του που απαγορευει την χρηση φιλτρων.

Και καλά με την ΕΜ1.3 βρίσκω λυση με τα ND αφου εχω διαθέσιμο το ηλεκτρονικό ND της μηχανής, στην πραξη όμως δεν μπορω να το συνδιασω με το αυτοματο defish της μηχανης, ουτε με το αυτοματο Keystone για να λειτουργουσε και ως shift φακός , ταυτόχρονα δυο ηλεκτρονικες λειτουργιες δυστυχως δεν παντρευονται.

Αρα αν θελω με το fisheye 8/1.8 και την ΕΜ1.3 να συνδιασω defish+ND Live , μπορω να το κάνω μονο με τριποδο , να κανω χρηση πρώτα του αυτοματου defish για να καδραρω σωστα και να εχω αποψη πως μετα θα μαζεψω το RAW στον υπολογιστη , να κλειδωσω την μπιλια στο τριποδι , να βγαλω το αυτοματο defish , να την γυρίσω στη λειτουργία ND Live με μια επιλογη απο 2-3-4 ή 5 στοπ και να τραβηξω το τελικό κάδρο.

YS
σημερα επιασα και δοκιμασα τον νεο mzuiko 8-25/4 , πηρα και μερικά δείγματα , to be continued ......
 
Last edited:

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,624
Ε κάπως έτσι τα σκέφτηκα και εγώ Κώστα. Για τον Sigma 16mm συμφωνώ για αυτό ανέφερα ότι μόνο αν τον έβρισκα κανένα 250αρι το πολύ θα τον σκεφτόμουν, από εκει και πάνω όπως είπες παίρνεις τον Panasonic 15mm που είναι εξαιρετικός και μια σταλιά!!

Ο leica 8-18 είναι ένας φακός που επίσης τον σκέφτομαι, απλά η τιμή του είναι απαγορευτική για εμένα και με την χρήση που θα του κάνω, κάποια στιγμή στο μέλλον αν τον βρω σε καλούτσικη τιμή ίσως τον χτυπήσω.

Ωχ κουράστικα και μόνο που περιέγραψες την διαδικασία Κώστα!!!χαχα Τρίποδο έχω να βγάλω από την ντουλάπα μπορεί και 3 χρόνια.
Πάντως θεωρώ ότι ένας Fisheye φακός τον παίρνεις για αυτό το ''καμπυλωτο'' που σου βγάζει, που σε κάποιους αρέσει σε κάποιους όχι, αν δεν αρέσει σε κάποιον δεν ξέρω αν έχει νόημα να πάρει τέτοιο φακό. Χρήσιμο βέβαια ότι το διορθώνει η em1III.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,346
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Και η ΙΙ το διορθωνει και η Χ και ΕΜ5 ΙΙΙ. Μιλώ για διπλή χρηση πάντα με βαση την τιμή του , το εφε sto fisheye μου αρεσει πολυ και το χρησιμοποιω δημιουργικά αλλά δεν θα κρατουσα ποτε φακο αξιας 600-800ευρω μονο γιαυτο. Η δυναμη του ειναι τα αψεγαδιστα ακρα σε συνδιασμό με την απόδοση απο 1.8 , αυτο σε οδηγει μαθηματικά στο defish.

Το ND Live εχει μονο η ΙΙΙ.

Την διαδικασια που περιέγραψα δεν την εχω κανει ουτε μια φορά. Γιαυτο εχω τον Leica 8-18 , του φοράω το φιλτρο που θέλω (ΝD, CPL, IR ...) και τελος

Αν ο φιλος σου πάντως θελει να δώσει το fisheye σε καλή τιμή του εχω άμεσα ενδιαφερόμενο συνάδελφο, ας μου στειλει ενα π.μ.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,346
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Πρώτη άφιξη του mzuiko 8-25/4 στα καταστήματα και πήγα να πάρω μια πρώτη γεύση και να κάνω μερικά πρόχειρα πρώτα τεστακια με τον Leica 8_18/2.8-420210929_133449.jpg20210929_133527.jpg20210929_133638.jpg
 
  • Like
Reactions: karamela

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,346
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Πρεπει να καθαρίζω πιο συχνα την σκονη απο τον Leica, ακομα και με τα γυαλια της πρεσβυωπίας δεν την βλέπω ... ;)

Επειδή δεν υπηρχε άπλετος χρόνος εστίασα κυρίως στην απόδοση του 8-25/4 στα ανοιχτά διαφράγματα απο f=4-4.5 (ξερω οτι oι pro πιανουν αμεσα την max αποδοση και ελάχιστη βελτίωση δίνει το κλείσιμο στο διαφραγμα).

Σ;ύγκρινα δειγματα σε εστιακές 8mm-9mm-10mm-12mm-14mm-18mm με τον Leica στα διαφράγματα f4 -4.5 αλλά και στα πιο ανοιχτα όπου το επέτρεπε ο συγκεκριμένος φακός

π.χ. στα 8mm ο Leica ξεκινά 2.8-3.2-3.5-4-4.5
στα 9mm εχει 3.1-3.2-3.5-4-4.5
στα 10mm εχει 3.2-3.5-4-4.5
στα 12mm εχει 3.4-3.5-4-4.5
στα 14mm εχει 3.6-4-4.5
στα 18mm εχει 4-4.5

Διαλεξα πρόχειρα τρεις διαφορετικές εξωτερικές σκηνές έξω απο το μαγαζί που μου διέθεσε τον φακό για τέστ (ευχαριστώ πολύ το κατάστημα ΦΩΤΟΔΕΣΜΟΣ ).

Μια επίπεδη κλειστή με ρολλά πρόσοψη καταστηματος σε απόσταση 3-4 μ απο εμένα , μια αλλη πρόσοψη στα διπλάσια περίπου μέτρα με αρκετά είδη για να μπορώ να βγαλω χρήσιμα συμπεράσματα και μια τελευταία με μεγάλο βάθος (το τέρμα μιας στοας) όπου η εστίαση ήταν σχεδόν στο απειρο.

Ο λόγος που διάλεξα διαφορετικές σε απόσταση σκηνές ειναι απλός, εχω παρατηρησει ότι όταν εστιάζεις σε διαφορετικές αποστάσεις τα κρυσταλλα των ευρυγώνιων και ειδικά των ζουμ που έχουν πολύπλοκη σχεδίαση δεν κάθονται με τον ιδιο τρόπο και η απόδοση αλλάζει , ειδικά στα ακρα και αυτο πολλές φορές παραμένει ακομα και αν κλεισω το διάφραγμα.

Οι τρείς διαφορετικές σκηνές για λόγους εποπτείας στα 8mm

_9297500resize.JPG

_9297522resize.JPG

_9297546resize.JPG

Τα συμπεράσματα εννοειται αφορουν αποκλειστικά τις δυο κόπιες που ειχα. Δυστυχως δεν προλάβαινα να πάρω επαναλειπτικά δειγματα μηπως και απο βιασυνη δεν εστιασα καλά.

Δεν θα γράψω με αρκετή λεπτομέρεια και για κάθε εστιακή και κάθε γωνία γιατι θα χαθεί η μπάλα , θα γραψω μερικά γενικά συμπεράσματα και ελπίζω να βοηθήσουν αν κάποιος θέλει ένα απο τους δυο φακους

Το σημαντικό είναι ότι και οι δυο είναι πολύ κοντά σε απόδοση και ειναι πολυ δυσκολο να πεί κανεις αν ο ένας ή ο αλλος ειναι συνολικά καλυτερος φακός.

Και οι δυο εστιάζουν ταχυτατα , ειναι στεγανοί και έχουν εξαιρετική κατασκευή. Ο Mzuiko ειναι βαρύτερος αλλά εχει επιπλέον 7mm (14mm σε FF) ενώ αναδιπλώνεται για να γινει χρηστικός ξεκινώντας απο τα 8mm. Αυτο προφανως μεταφράζεται σε μικρή καθυστερηση οταν ξεκινάς να φωτογραφίζεις , Το βαρέλι του επίσης επιμυκυνεται υποχρεωτικά καθολη την ωρα της φωτογράφησης. Eχει επάνω του ενα ακομη προγραμματιζόμενο πλήκτρο που μπορεις να του αναθεσεις οτι τραβα η ψυχη σου και βεβαια το δαχτυλιδι pull back (clutch) για manual εστίαση.

Ο Leica είναι πιστευω πιο χρηστικός, εντος απο ότι ειναι πιο ελαφρυς εχει το πλεονέκτημα της άμεσης χρήσης απο τα 8mm με το που ανοιγεις την μηχανη, ενω το βαρέλι του μένει στην θέση του όσο αλλάζεις εστιακή απο 8 - 18mm.

Βεβαια για να ειμαι ειλικρινης σε σώμα όπως η ΕΜ1.3 με καλό γκριπ η διαφορά βαρους των 2 φακων δεν προβληματίζει.

Στα δείγματα ο Leica ξεχώρισε στα 18mm σε όλους τους στόχους κοντά μακρια , ηταν πιο οξυς με πιο δυνατό contrast.

Στον μακρινό στόχο οι δυο φακοι απεδωσαν σχεδόν πανομοιοτυπα στις υπόλοιπες εστιακές, δηλ. απο 8-14mm, με ισοδυναμη αποδοση απο κέντρο σε ακρη.

Στα 8mm με f/2.8 στον κοντινό στόχο ο Leica ήταν καλυτερος απο τον mzuiko σε f=4 . Στον ενδιάμεσο στόχο σε αποσταση , πάλι στα 8mm οι διαφορές μάζεψαν αρκετά και εκμηδενίστηκαν τελείως στον μακρινο στόχο.

Αντιθετα στις εστιακές 9mm-10-12-14mm τοσο σε κοντινό οσο και στον ενδιάμεσο στόχο με τα λιγο πιο ανοιχτά διαφράγματα ο Leica δεν κατάφερε να ξεπεράσει σε απόδοση τον mzuiko με f4-4.5. Σε καποιες μάλιστα περιπτωσεις τα ακρα του Leica δεν ηταν ισοδυναμα και για να συνέρθουν έπρεπε να κλείσει ο φακός σε f=4.0-4.5 όσο δηλαδη είναι και το διάφραγμα που ξεκινά ο 8-25/4.

Συμπερασματικά και με βαση αυτες τις δυο κοπιες που δοκιμασα., ειδα ότι η Olympus επέλεξε να δώσει σχεδον ισοδυναμη αποδοση απο την μια ακρη έως την αλλη στον 8-25/4 σε ολες τις εστιακές ανεξάρτητα την απόσταση του στόχου.

Η Panasonic εδωσε κυρίως έμφαση στα δυο ακρα νσ είναι τοπ απο τα ανοιχτά διαφραγματα ενώ στις ενδιάμεσες εστιακές προτιμησε να χανεις το πλεονέκτημα του λιγο πιο φωτεινου φακου και να κλείνεις ελάχιστα το διάφραγμα ωστε να μην πέσει η απόδοση.
 
Last edited:

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,346
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Τελευταία έπεσε στα χέρια μου ξανά ο παλιός καλός 4/3 ZD 12-60mm/2.8-4 SWD , εξαιρετικη κόπια αδούλευτη σχεδόν, είχα πολύ καιρό να χρησιμοποιησω τον συγκεκριμένο φακό σε σωμα OMD με phase detection , από την εποχή που είχα την πρώτη ΕΜ1.

Η οπτική απόδοση του ποτέ δεν αμφισβητήθηκε στους γνωστες της παλιάς σειράς, τόσο γιαυτον όπως και για τον μεγάλο του αδερφο 50-200/2.8-3.5 SWD, στεγανοι φακοί εξαιρετικής κατασκευής με πολύ καλό εύρος εστιακών, ανήκαν στην κατηγορία HG με απόδοση αναλογη ή και πιθανως καλύτερη των σημερινών ελαφρύτερων pro m43 φακών.

Ο 12-60 ήταν ο αγαπημένος φακών των ψαγμένων 43κηδων, ένας στεγανός φωτεινός ζουμ με χρηστικό εύρος εστιακων, βαρύτερος όμως και μεγαλυτερος του παλιού ΖD 14-54ΙΙ που οι περισσότεροι χρήστες αγόραζαν με pro σώμα DSLR στα 4/3.

Το μόνο του ψεγάδι ήταν η μυστακοειδής παραμόρφωση στα 12mm και ως μεταχειρισμένος λόγω του ταχύτατου για την εποχή SWD μοτέρ έβγαζε θέμα με την καλωδιοταινια που κοβόταν μετά από χρόνια.

Θυμάμαι με την παλιά ΕΜ1 κλείδωνε σε εστίαση ταχύτατα ακόμα και με λίγο φως αλλά επειδή η μηχανή είχε μόνοκατευθυντικά σημεία εστίασης αυτό τον προβλημάτιζε (όπως και όλους τους 4/3 φακούς) αν ο στόχος δεν είχε ίχνος κατακόρυφο.

Εχω ακόμη τον στεγανό ΜΜF3 ανταπτορα και είπα να τον δοκιμάσω στην ΕΜ1.3 και να να πάρω και μερικά συγκριτικά δείγματα με τον νέο 12-100/4 που έχω. Ιδανικά θα ήταν λόγω φωτεινότητας και εστιακών να τον σύγκρινα με τον LEICA 12-60/2.8-4 αλλά δυστυχώς δεν έχω τον φακό.

Με τον ανταπτορα οι δυο φακοί είναι ίσομεγέθεις και σχεδόν ίσοβαρείς , με ίδιο ζύγισμα πάνω στην ΕΜ1.3 ενω και οι δυο παίρνουν φιλτρα 72mm.

ECB3485A-6BC7-4372-903C-6506BD3FE34E.jpeg

Οπτικά οι δυο φακοί είναι πολύ κοντά σε απόδοση στο κέντρο ενω τα άκρα ανάλογα την απόσταση από το θέμα έχουν μικροδιαφορές , όχι κάτι που θα ξενισει και θα δώσει σαφές προβάδισμα σε κάποιον

Στο ευρυγώνιο που με ενδιέφερε κυρίως δηλ. στα 12-14mm , σε κοντινό θέμα στα 3-4μ ο 12-100/4 είναι ελαφρά καλύτερος στα άκρα ενω σε πιο μακρινό θέμα 7-10μ ο 12-60 είναι οξύτερος και αυτό το δίνει από το φωτεινότερο διάφραγμα.

Η ταχύτητα εστίασης του 12-60 είναι ελαφρως υποδεέστερη (το βλέπεις σε πιο σκοτεινά σημεία) και πιο θορυβώδης αλλα πλέον δεν υπάρχει κανένας δισταγμός οτι στόχος και να είναι αφού τα διπλοκατευθυντικά σημεία εστίασης των σύγχρονων PD pro σωμάτων κάνουν δουλειά. Εννοείται οτι μιλώ πάντα για φωτογραφία, σε βίντεο η ταχύτητα εστίασης των παλιών φακών και ο θόρυβος του μοτέρ δεν είναι οτι καλυτερο.

Ο παλιός 4/3 φακός επίσης δεν υποστηρίζει ολες τις νέες ηλεκτρονικές λειτουργίες των OMD μηχανων (focus stacking, Procapture L κλπ) αλλά με τις τιμές που τον βρίσκεις στην μτχ, αγορά (αν βρει κανεις αξιόλογη κόπια) είναι μια φθηνή λύση αν ψάχνει κανεις ένα ποιοτικό και φωτεινό ζουμ. Ανταπτορα βρίσκεις και φθηνό στα 40-50ευρω π.χ. τον Viltrox που εχω ως δευτερο , καμια διαφορά στην ταχυτητα εστιασης δεν είδα, απλά δεν ειναι στεγανός όπως ο MMF-3 και δεν ξερω μακροπρόθεσμα αν θα εχει την ιδια αντοχή μιας και ο φακός δεν ειναι ελαφρυς.

Θα μείνει πάντως μαζί μου ως ένα αξιόλογο backup για την ώρα μήπως και αποφασίσω να δώσω τον 12-100/4 κάποια στιγμή και δουλέψω περισσότερο τους prime μου.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: evanfotis

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,624
Κώστα είσαι κορυφή άλλα και καταστροφή συνάμα!! Ευχαριστούμε πολύ για τις συγκρίσεις. Με μια λέξη, αν σου έδιναν τον 8-25 και τον 8-18 ποιον θα κράταγες αν έπρεπε να διαλέξεις μόνο έναν?
 
  • Haha
Reactions: cacau

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,346
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Δύσκολη ερώτηση Νίκο έχουν και οι δυο τα συν και τα πλην. Με μια λέξη δεν μπορώ να απαντήσω ….

Για την ώρα επέλεξα να κρατήσω τον LEICA γιατί είναι ελαφρύτερος , δεν απαιτεί έξτρα κίνηση για να ξεκινήσω να φωτογραφίζω, δεν έχει το βαρέλι εκτεθειμένο και η κόπια μου είναι σούπερ sharp στα 8mm σε f2.8 που με ενδιαφέρει πρωτιστως.

Εχω και μερικά καλά φιλτρα στα 67mm που πρέπει να τα να ξαναγοράσω σε τυχόν αλλαγή, οπότε κλείδωσε ο LEICA.

Σκεφτόμουν την πιθανή αλλαγή του 8-18/4 (315gr) μόνο αν συνδιαζοταν με πιθανή πώληση του 12-100/4 (561gr), που δίνουν συνολικά βάρος 876gr, ώστε ενα μικρότερο στεγανό σετ 8-25/4 (411gr)/35-100 ΙΙ/2.8 (357gr) έδινε λιγο αβάντα συνολικά (768gr) σε βάρος και έξτρα φωτεινότητα πάνω από τα 35mm, και ολα αυτά γιατί συνήθως στη μηχανή θέλω να έχω διαθέσιμο όλη την ευρυγώνια γκάμα εστιακων.

Βέβαια θα χάσω το f2.8 στα 8mm που είναι μεγάλη αβαντα ένα στοπ στο σύστημα αν κανεις χρήση του ευρυγώνιου σε βραδυνα.

Η πιθανότητα να κάνω στο μακρινό μέλλον την τράμπα ηταν και ο λόγος που κράτησα ως backup τον παλιό 12-60/2.8-4 :)

Καποιος άλλος βέβαια έχει άλλες προτεραιότητες και πρέπει να το δει με το δικό του μάτι.
 
Last edited:

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,310
Εκεί ψηλά.....
Ο 8-18 υπεροχος φακος οξυς παρα πολυ και στα ακρα αλλα εχει color cast.......

Με κλειστα ματια θα πηγαινα στον Olympus πλεον αν το διακυβευμα ηταν ενας απο τους δυο (αυτο το ευρος εστιακου μηκους δηλαδη)
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,624
Προσωπικά και εγώ πιο πολύ κλείνω στον Olympus κυρίως λόγω του εύρους, το f2,8 οκ είναι χρήσιμο άλλα με τέτοιους φακούς κυρίως τραβάω στατικά θέματα (Landscapes) όπου εκεί το εκπληκτικό IBIS της Olympus κάνει μια χαρά την δουλειά του ακόμα και σε σκοτάδια. Αστροφωτογράφηση δεν κάνω, άλλα εκει μάλλον θες κάτι πιο φωτεινό από f2,8....από την άλλη δεν θέλω με τίποτα να δώσω τον 12-100. Δεν ξέρω αν μπορώ να ζήσω χωρίς αυτόν!!
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,346
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Xρωματικες εκτροπες σε σωμα Panasonic ή σε συγχρονο σώμα Ολυμπους 2 χρόνια που τον εχω δουλεψει τον φακό σε παντος ειδους καταστασεις -τόσο σε σωματα Pany όσο και σε Ολυμπους - δεν εχω βρει τετοιες που να ενοχλουν ή να μην διορθώνονται αυτόματα απο προγραμμα που όμως αναγνωρίζει αυτόματα αυτες τις διορθωσεις της μηχανης σε CA, γεωμετρία , κλπ

αν δει κανεις γεωμετρια και CA σε RAW editor που δεν κανει αυτοματη αναγνωση των διορθωσεων πεφτει κλάμα και θελει να τους σουταρει , οχι μονο γιαυτον τον φακο αλλα για ολους τους m43 φακους ανεξαρτητως εταιρίας

στον 8-18/2.8-4 αν τυχον υπάρχουν χρωματικες εκτροπες ειναι ορατες μονο σε ανοιχτό διάφραγμα , απο f4 εξαφανιζονται , αλλά απο εκει ξεκινα σε διαφραγμα ο 8-25/4

επίσης αν τυχον ξεφυγει κάτι με ελάχιστη επέμβαση μαζευεται ,

πρόβλημα που μπορει να θελει χοντρη επέμβαση μπορει να παρουσίαζει οπως και αλλοι φακοι Panasonic (π.χ. ο Lumix 7-14) μονο σε παλιας γενιας σωματα Olympus που δεν διορθωναν το CA, ή σε αλλες μηχανες με m43 μοντουρα οπως BM
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,310
Εκεί ψηλά.....
Δες τον 12-100 ως μια αριστη επιλογη για το ευρος 20-100.

Ετσι θα το χωνεψεις καλυτερα :D το οτι θα εχεις και δευτερο κορυφαιο zoom Pro.

Μια χαρα color cast εχει ο 8-18. Tεινει προς την πρασινιλα .

Σε μηχανες που δεν διορθωνουν την εικονα μεσα στην καμερα οπως η ΒΜ ηταν πασιφανες το προβλημα που πρεπει να διορθωνεις καθε φορα οπως γινοταν με τις πρωτες γενιες Sony αιαθητηρων.

Φανταζομαι οτι στην κορυφαια σειρα ζουμ που εβγαλαν (10-25) δεν θα ειχαν τετοιο αποτελεσμα. Επιφυλασσομαι για οταν τον δοκιμασω και αυτον.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,346
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Αυτα ειναι λίγο πολύ γνωστα εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον που κατασκευάζονται και εκσυχρονιζονται τα m43 σώματα .

Δυστυχως ή ευτυχως τόσο οι φακοί Olympus όσο και της Panasonic δεν σχεδιάζονται με στόχο τις ΒΜ αλλά τα δικά τους σώματα. Και ναι υπήρχαν παλια ασυμβατότητες διαχείρησης του CA λογω διαφορετικης επιστρωσης του ΑΑ φιλτρου του αισθητήρα και των φακων τους, το εγραψα αναλυτικα πριν.

Δεν υπάρχουν πλεον στα νεα σωματα εδώ και μια πενταετία και βάλε. Αλλες ασυμβατότητες όμως οπως στο Ibis, ειδικες ηλεκτρονικες λειτουργιες εξακολουθουν να υπαρχουν και να βασανίζουν και αυτο δεν ειναι καλό προφανως για το σύστημα

Οι m43 φακοί σχεδιάζονται εξαρχης με οπτικές ατέλειες σε πολυ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά , είναι γνωστές στον χρήστη from day one (αρκει να διαβασει κανεις προσεκτικα τα review). Αυτο γινεται για να έχουν τη δυνατότητα να κατασκευαστούν όσο το δυνατον μικρότεροι και συμπαγεις, με στόχο μετα τις αυτόματες διορθωσεις να παραμένουν οπτικά σωστοί και εντος των τελικών προδιαγραφών.

Κανενα απολύτως site δεν κάνει review αξιολόγησης των φακων σε ΒΜ

η χρηση m43 φακων στις μηχανές αυτες ειναι τελείως ξεχωρη κατηγορία , και θελει ειδικό ελεγχο ποιοι φακοί ειναι συμβατοι με τις επιστρωσεις του αισθητηρα που χρησιμοποιουν, αφου εκεί την optimum αποδοση πρέπει να την δωσει το γυαλί όχι το software.

Ειναι κάτι ανάλογο και σε πολύ χειρότερη βερσιον απο το πως ηταν στημενα τα πρώτα m43 σωματα σε αυτον τον τομεα με μηδενικες αυτόματες διορθώσεις . Η πρώτη BM ειχε αλλες επιστρωσεις που στην πορεια στις νεες άλλαξαν αλλά και πάλι δεν υποστηρίζουν αυτοματη διοορθωση. Πολλοι τότε με την πρωτη ΒΜ χρησιμοποιουσαν επιπλέον φιλτρο IR Cut για να μαζευτει το αρχείο χρωματικά,

Με τις νεες ΒΜ μπορει οι φακοι της Ολυ να αποδιδουν πιο καλά και να ειναι πιο συμβατοι και χρωματικά με τις επιστρωσεις που εχουν. Αυτο όμως απασχολει στην ουσία το ειδικο κοινο των ΒΜ .

Εδώ και χρόνια σε ολα τα site που ελεγχουν CA και γεωμετρία στα review παρουσιάζουν δυο πινακες : στον ενα πίνακα τα τελικά διορθωμένα που θα πάρει ο χρήσητης ειτε απο το Jpeg της μηχανης ειτε απο το RAW οπως το διαβαζει το 90% των editor και ενα δευτερο πινακα με τα αδιόρθωτα σε RAW όπου ευκολα θα δεί κανεις πολυ αυξημενες μπαρες CA και μεγαλες γεωμετρικές αποκλισεις

στην πράξη κανεις δεν ασχολείται με τον δευτερο πινακα , αφου τα αποτελεσματα αυτα δεν θα τα δει ποτε ο συνηθης χρήστης ,

αντίθετα χρήστης των BM πρεπει να εστιάσει εκει αρχικα και δευτερευοντως να κανει ειδικό τεστ τον φακο σε BM γιατι ο αισθητηρας της πιθανον να εχει τελειως διαφορετικες επιστρωσεις απο αυτον του σωματος που εγινε το review
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,310
Εκεί ψηλά.....
Δεν εχει να κανει με σχεδιασμο φακων για συγκεκριμενους αισθητηρες.

Εχει να κανει με απλο σχεδιασμο. Το color cast μπορει να το διορθωνει μια συγκεκριμενη καμερα αλλα η αληθεια ειναι οτι υπαρχει.

Αυτο μπορουν να το διακρινουν μονον οσοι δεν κανουν χρηση των ευεργετικων λειτουργιων του λογισμικου μιας καμερας (οπως οι pany/Oly) και κυριως οσοι μπορουν να το συγκρινουν με φακους αλλων κατασκευαστων στις ιδιες φωτιστικες συνθηκες παντα, με τον ιδιο αισθητηρα και αφου εξετασουν το αποτελεσμα σε οθονη καταλληλη για χρωματικο ελεγχο (αρα και απολυτα καλιμπραρισμενη) και κυριως με χρηση vectorscope.

Το colorcast ειναι κατασκευαστικο θεμα λογω των οπτικων και της συνταγης . Ο 8-18 ειναι ο μονος Μ43 που το εχει εντονο αυτο απο οσους εχω δει.

Και αναγκαστικα λογω εργασιας εχω τεσταρει πολλους φακους πανω στην καμερα μου ειτε native ΜFT ειτε αλλους φακους , τοση πρασινιλα δεν εχω δει πουθενα αλλου.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,346
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απο αυτα που γραφεις Ναθαναηλ καταλαβαινω ότι τον δοκίμασες μονο σε BM μηχανή / αισθητηρα, οπότε αναρωτιέμαι πως ξέρεις τι χρωματική απόδοση έχει σε αλλη μηχανή και αν πρασινιζει ή μπλεδίζει σε αδιόρθωτο RAW ? Γιατι εγω σου λέω αντίστοιχα οτι σε αδιόρθωτο RAW ολοι οι Πανυ φακοι πάνω σε σώμα Olympus δεν πρασινιζουν αλλά ψιλομπλεδιζουν και μιλω παντα σε καλιμπραρισμένο monitor. Και σε σώμα Πανυ δεν το βλέπεις καν

Κανενα review δεν γραφει αλλωστε για πρασινιλα γιατι απλά δεν υπαρχει παρα μονο στις BM που δεν εχω αντιρρηση οτι αυτο ισχυει αφου το εχεις τσεκαρει διεξοδικά

Αν το μελημά σου ειναι να βρεις για την ΒΜ τελειους γεωμετρικα φακους, χρωματικά διορθωμενους και με απουσία CA ειδικα πας με κλειστα μάτια στα θηρία των σχεδιάσεων Cine με το ανάλογο κόστος και βάρος. Αυτο δεν αναιρεί ότι μπορει να σου κάτσει πολυ καλά και ενας αλλος native m43 φακος.

Κανένας σχεδιασμός δεν είναι απλός πλέον όπως παλιά, ισα ισα ειναι πλέον πιο πολυσυνθετος

Και αφου οι κατασκευαστές δεν σχεδιάζουν τα οπτικά τους να κουμπωσουν αρμονικά με τον αισθητήρα των μηχανών τους θελεις να μου εξηγησεις τότε γιατι στο γραφείο μου εχω μπροστά μου δυο ΑΑ φιλτρα αισθητήρα βγαλμενα απο δυο μηχανες που μετέτρεψα σε IR , μια Panasonic και μια Olympus και τα δυο αυτα φιλτρα εχουν τελειως διαφορετική αποχρωση στο φως λόγω των διαφορετικων επιστρώσεων τους ?

Αυτο επιβεβαιωνεται σε ειδικό αρθρο του αμερικανικου LifePixel που εχει κανει δεκαδες αφαιρέσεις φιλτρων στις μετατροπές IR. Ειναι και ο βασικός λόγος που οταν αφαιρέσεις το φιλτρο οι ευρυγωνιοι φακοι Olympus εστιαζουν αλλου σε αντιθεση με τους Panasonic , στην πράξη και οι φακοί εχουν διαφορετικες επιστρωσεις καταλληλες για το φιλτρο που φοράει ο αισθητήρας.

Ειμαι σίγουρος οτι αν βγαλω και απο μια ΒΜ το ΑΑ φιλτρο θα εχει και αυτό μια αλλη δική του απόχρωση καιαυτο να εισαι σιγουρος οτι επηρεάζει εως ενα βαθμο παντα την χρωματική απόδοση.
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,624
Χωρίς να ξέρω την απάντηση συμφωνώ με τον Κώστα, παρατηρώ δουλεύοντας αυτές τις μέρες τον sigma 30mm ότι έχει λίγο purple fringing Και κάποιες χρωματικές εκτροπές σε jpeg, και ο λόγος είναι ότι απλά η μηχανή δεν τα διορθώνει αυτά αυτόματα όπως κάνει με φακούς της ίδιας εταιρίας, τα ίδια θέματα είχα και σε άλλα σώματα άλλων κατασκευαστών όταν έβαζα πάνω φακούς που δεν ήταν από τον ίδιο κατασκευαστή. Δεν είναι κάτι τρομερό βέβαια διορθώνονται όλα εύκολα μετά στον υπολογιστή απλά ξινίζει σε μια πρώτη επαφή.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,310
Εκεί ψηλά.....
Ε δεν μπορει ολοι οι αλλοι φακοι να εχουν κανονικη χρωματικη αποδοση και μονον αυτος να αποδιδει ετσι.....

Μιλω παντα για αρχειο Raw φυσικα οπου με την καταλληλη ρυθμιση ληψης δεν κανεις λαθος για τις ιδιαιτεροτητες του φακου.

Δεν μιλω για purple fringing μιλω για συνολικο color cast της εικονας karamela. Τοσο που οταν τον τσεκαρα για εμενα τουλαχιστον ηταν αποτρεπτικο να τον αποκτησω τον φακο γιατι θα επρεπε καθε φορα να το διορθωνω στο color grading.

Για τον ιδιο λογο δεν πηρα και ποτε Sony φωτογραφικη (στις πρωτες γενιες γιατι πλεον το εχουν λυσει το προβλημα και αυτοι σε μεγαλο βαθμο)

Δεν ειναι κακο , καθε φακος εχει την δικη του χρωματικη ταυτοτητα ειδικα παλιοτερα υπηρχε πολυ αυτο. Φανταζομαι οτι θαναι θεμα της συνθετης σχεδιασης του λογω υπερευρυγωνιου στο κατω μερος του ευρους του.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,346
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Το review του amateurphotographer για τον mzuiko 25/1.2,

εν συντομία το συμπέρασμα :

Olympus M.Zuiko Digital ED 25mm F1.2 PRO Verdict​

While Micro Four Thirds isn’t the most logical choice for shooting with shallow depth of field, for users interested in this kind of work there’s little doubt that the Olympus 25mm F1.2 is the best option available at this focal length. Indeed it’s a prime example of how comparing lenses on core specifications alone doesn’t tell the whole story. It may not deliver the same degree of background blur as you can get with larger formats, but it goes some way to making up for this by rendering that blur in an especially attractive fashion.

M.Zuiko 25mm F1.2 PRO, low-light, 1/25s, f/2, ISO200, E-M1 II
M.Zuiko 25mm F1.2 PRO, low-light, 1/25s, f/2, ISO200, E-M1 II

Given its price, this clearly isn’t a lens for everyone. For the majority of potential buyers, it’s impossible not to conclude that the Panasonic Leica 25mm F1.4 represents better value for money. It’s smaller, half the weight and half the price, while the latest version is weather-sealed. But then again, this has always been the way with ultra-fast primes. For those who can afford it and take advantage of its particular qualities and strengths, the Olympus 25mm F1.2 is a pretty special lens.