Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure) τεχνική και επεξεργασία.

Anon

AVClub Addicted Member
14 October 2013
1,947
Alexandria, Greece
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Στο θεμα θορυβου το ettr βοηθαει;
Έχει σχέση με τις ανοχές του αισθητήρα. Υπάρχει και η φιλοσοφία της έκθεσης όπως τη δίνει η μηχανή χωρίς να χάσεις τα λευκά (όχι ettr) και μετά σηκώνεις τις σκιές κάποια στοπ. πχ η νέα Sony A7RMkII αντέχει +5 stop χωρίς να προσθέσει θόρυβο. Οι Nikon D810 & D750 είναι επίσης δυνατές σε αυτό το κομμάτι. Προσωπικά θεωρώ ότι το ettr δεν μπορεί να δουλέψει σωστά σε λήψεις ΜΕ γιατί η κατάσταση γίνεται απρόβλεπτη με τους φωτισμούς. Θα μπορούσε να έχει αξία αν έκανες exposure bracketing και καθόσουν μετά να δουλέψεις με layers τα διάφορα κομμάτια του κάδρου.
 

partisan

Supreme Member
3 June 2014
3,752
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

α δεν συμφωνο καθολου με αυτα που γραφει ο Ηλιας
εχω και γω το raw
υπαρχει μια μικρη υποεκθεση αλλα αυτο δεν σημαινει κατι, ισα -ισα αν εκανε σποτ στα μαυρα το κεντρο θα ηταν καμμενο
με το f/8 ειναι ακυρο, δεν κερδιζεις κατι
επιμενω οτι το φιλτρο δεν ειναι καλο και οτι θα επρεπε τουλαχιστον σε ζουμ φακους το φιλτρο να ειναι μεγαλυτερο , και να μπαινει με ανταπτορα
πχ φακος 58mm , φιλτρο τουλαχιστον 68mm

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

...και δεν υπαρχει θορυβος στο αρχειο
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Στο θεμα θορυβου το ettr βοηθαει;

Βοηθάει τα μαλα. Ακριβώς αυτό εννοώ λέγοντας οτι έπρεπε να φωτομετρήσει σποτ στα φωτεινα και να βάλει αντιστάθμιση +3ΕV. Θα του έβγαζε έκθεση 3 στοπ μεγαλύτερη απο αυτή που τραβηξε δηλ. f/8 100sec αντι f/11 25sec και ο θόρυβος απλά δεν θα υπήρχε .. Αυτο που έκανε (υποέκθεση στο βασικό ISO) είναι χειρότερο απο το να τραβούσε σε ISO1600 f11 25sec ..

Tο πόση αντιστάθμιση είναι σωστή παίζει ανάλογα με την μηχανή απο +2EV (πολλές κομπακτ υπερεκθέτουν για να γλυτώσουν θόρυβο) έως 4EV σαν κάτι Fuji/Olympus που υπερβαθμονομούν την κλιμακα ISO.
 

Anon

AVClub Addicted Member
14 October 2013
1,947
Alexandria, Greece
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

επιμενω οτι το φιλτρο δεν ειναι καλο και οτι θα επρεπε τουλαχιστον σε ζουμ φακους το φιλτρο να ειναι μεγαλυτερο , και να μπαινει με ανταπτορα
πχ φακος 58mm , φιλτρο τουλαχιστον 68mm
Για ποιό λόγο;
 

partisan

Supreme Member
3 June 2014
3,752
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

ειναι προφανες
τα φτηνα φιλτρα εχουν την ιδιοτητα να τραβανε το φως στο κεντρο

αρα ....apc format + zoom lens + φτηνο φιλτρο = εχεις χασεις το 30-40 % τις περιφερειας
η βενιετα δεν παιζετε ευκολα σε apc φορμα,
μην κοιτας της ff, εκει και η φακοι ειναι καλυτεροι και ο αιθητηρας ειναι πιο καλος για τετοιες φωτογραφιες
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

α δεν συμφωνο καθολου με αυτα που γραφει ο Ηλιας
εχω και γω το raw
υπαρχει μια μικρη υποεκθεση αλλα αυτο δεν σημαινει κατι, ισα -ισα αν εκανε σποτ στα μαυρα το κεντρο θα ηταν καμμενο
με το f/8 ειναι ακυρο, δεν κερδιζεις κατι
επιμενω οτι το φιλτρο δεν ειναι καλο και οτι θα επρεπε τουλαχιστον σε ζουμ φακους το φιλτρο να ειναι μεγαλυτερο , και να μπαινει με ανταπτορα
πχ φακος 58mm , φιλτρο τουλαχιστον 68mm

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

...και δεν υπαρχει θορυβος στο αρχειο

Τι μικρή υποέκθεση λες ρε Κωστα .. μιλάμε για 3 στοπ !!.

Kαι επιπλέον ΠΑΛΙ λάθος διαβάζεις ..

-εγω λέω οτι σποτ στα φωτεινα έκανε και ξέχασε την αντιστάθμιση. Ετσι πήρε λήψη 3 στοπ υποεκτεθειμένη .. αν θέλετε μπορώ να ανεβάσω το raw ιστόγραμμα. Το σωστο ΕΤΤΡ είναι σποτ στα φωτεινα και αντιστάθμιση +2.5-3.0 EV.

- με το f/8 κερδίζεις ενα στοπ φως για ίδιο χρόνο έκθεσης και το ανέφερα επειδή και το DOF είναι ΟΚ στα 18mm/f8.0 APS-C και δεν υπερβαίνεις τα 30sec της απλής λήψης.

- Ολα τα ND έχουν θέμα με την βινιετα και color cast, το φίλτρο του Πάνου βλέπω να μην ξεφεύγει προς το χειρότερο απο τον μεσο όρο των τεσταρισμένων στο http://www.the-digital-picture.com/Reviews/10-Stop-Neutral-Density-Filter.aspx

Στο δείγμα που ανέβασα φαίνεται οτι η βινιετα δεν είναι τρομερή .. σε λίγο θα μετρήσω πρόχειρα βινιετα στον ουρανο και θα αναφέρω ;) αν και δεν ξέρω πόσο θα οφείλεται στον φακό και ποσο στο ND ..

Aν έχετε όρεξη ανοίγουμε ενα νημα με μετρήσεις. Αναλαμβάνω τα αποτελέσματα .. δείγματα θέλω γιατι εγώ δεν έχω ND (ουτε μηχανή καλά-καλά )
 

Anon

AVClub Addicted Member
14 October 2013
1,947
Alexandria, Greece
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

ειναι προφανες
τα φτηνα φιλτρα εχουν την ιδιοτητα να τραβανε το φως στο κεντρο

αρα ....apc format + zoom lens + φτηνο φιλτρο = εχεις χασεις το 30-40 % τις περιφερειας
η βενιετα δεν παιζετε ευκολα σε apc φορμα,
μην κοιτας της ff, εκει και η φακοι ειναι καλυτεροι και ο αιθητηρας ειναι πιο καλος για τετοιες φωτογραφιες
Χμμ δεν συμφωνώ. Η βινιέττα έχει σχέση με τη γωνία κατέυθυνσης του φωτός στο φακό. Όσο πιο μικρά είναι τα mm, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η βινιέττα. Έχει σχέση με τη διαδρομή του φωτός μέσα από το φίλτρο. Δες λίγο αυτά που έγραψα ΕΔΩ.
 

partisan

Supreme Member
3 June 2014
3,752
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Ηλια συμφωνω με της μετρησεις που λες, αλλα εως ενα βαθμο..
με f/8 θα ειχε περισσοτερη βενιετα, και θα εχανε πολλες πληροφορειες στα ακρα... τι ακρα, σχεδον στο 40%
τον φακο τον εχω και τον ξερω...

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Τεο , δεν εχω αντιρρηση σε αυτα που γραφεις, ουτε κ τα εχω τεσταρη καμια φορα
αλλα εχω δοκιμασει πολλους φακους σε apc,ff, mf και αρκετα φιλτρα.... δεν τα γραφω στον αερα
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Για αυτή τι έχετε να πείτε?

Κροπάρισες ?? ... διόρθωσες βινιετα ?? Δεν βλέπω προβλημα βινιετας εδω γιαυτο ρωτάω. Ισως είναι και το τερμα τελε που χρησιμοποιησες αντι τερμα ευρυγωνιο και αρα μεγάλο μερος της βινιέτας οφείλεται στον φακό και οχι στο φιλτρο.
Κατα τα λοιπά φαίνεται καλύτερα εκτεθειμένη .. παραμένει η ανάγκη για μεγαλύτερο χρονο για να γίνει "γαλα" το νερό, και πιθανώς θα βοηθούσε και λήψη απο πιο χαμηλά/μακρια για να πάρεις περισσότερο την αντανάκλαση σε σχέση με την όποια .. οσο πιο κάθετα στο νερό είσαι τόσο παίρνεις λιγότερη αντανακλαση ενω γράφει περισσότερο ο βυθός (ρηχα φαίνεται να είναι εκεί ..).

Για τα καλιτεχνικά ας γράψουν άλλοι .. εγω για τα τεχνικά είμαι ;)

To RAW ιστόγραμμα .. βλέπουμε οτι τα πιο φωτεινα (εκτος των 5-10 σποραδικών bad pixel) φτανουν στις 1800 μοναδες raw (με μεγιστη θεωρητική τα 15360) που μας κάνουν log2(15360/1800)= 3.1 stop περιθώριο για μεγαλύτερη έκθεση υπήρχε ..

Ομοιως η μέση τιμή στο πρασινο καναλι είναι στο 400 αντι 15360*12,5% = 1920 (12,5% είναι 3 στοπ κατω απο το καψιμο και είναι η στανταρ μεση τιμή για σωστη έκθεση .. )

View attachment 124253
 

Attachments

  • xt10-longexp_panos.png
    xt10-longexp_panos.png
    29.1 KB · Views: 0

waroo

AVClub Addicted Member
20 April 2012
1,697
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

με αφορμή αυτό το νήμα με τρώει να ξεκινήσω να πειραματίζομαι με τη συγκεκριμένη κατηγορία

έχω μια sony a5100 και τους εξής φακούς: sony fe 28mm f2.0, sony 10-18mm f4.0, sony 16-50mm (kit), sigma 60mm

επειδή και το κόστος των φίλτρων δεν είναι αμελητέο, προφανώς αξίζει να ξεκινήσω να πειραματίζομαι με τον 10-18mm?

επίσης, ποιο φίλτρο ενδείκνεται για κάποιον που ξεκινάει με το συγκεκριμένο σπορ?
 

teobot

Supreme Member
18 December 2009
3,710
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

με αφορμή αυτό το νήμα με τρώει να ξεκινήσω να πειραματίζομαι με τη συγκεκριμένη κατηγορία

έχω μια sony a5100 και τους εξής φακούς: sony fe 28mm f2.0, sony 10-18mm f4.0, sony 16-50mm (kit), sigma 60mm

επειδή και το κόστος των φίλτρων δεν είναι αμελητέο, προφανώς αξίζει να ξεκινήσω να πειραματίζομαι με τον 10-18mm?

επίσης, ποιο φίλτρο ενδείκνεται για κάποιον που ξεκινάει με το συγκεκριμένο σπορ?

Αποψη μου ειναι να παρεις φιλτρα τα οποια να ταιριαζουν στο φακο που χρειαζεται το πιο μεγαλο σε μεγεθος κ μετα για τα υπολοιπα να παρεις απλα step up ανταπτορες για να βαζεις το μεγαλο φιλτρο σε οποιοδηποτε αλλο φακο εχεις. Εγω ξεκινησα με ενα ND1000 κ ενα ND8. Στην παραπανω φωτο τα χρησιμοποιησα μαζι...

Τεο μου αρεσε πολυ η προοπτικη που επελεξες!
 

etsap

Supreme Member
22 June 2008
5,861
Αθηνα-Ν.Ψυχικο
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Πες μου το μυστικό.
Πως βγαίνει ακουνητη η βάρκα με τόσο μεγάλο χρόνο έκθεσης ;
 

Φρα.Πε.

Supreme Member
17 June 2006
6,443
Ελευσίνα
Απάντηση: Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Πες μου το μυστικό.
Πως βγαίνει ακουνητη η βάρκα με τόσο μεγάλο χρόνο έκθεσης ;

Λογικά είναι στα ρηχά οπότε και "καρφωμένη" αρκετό καιρό στο βυθό (κρίνοντας κι απο την κατάσταση της)



Πηγή έμπνευσης οι φωτογραφίες σας, Μπράβο και πάλι
 

Anon

AVClub Addicted Member
14 October 2013
1,947
Alexandria, Greece
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Πες μου το μυστικό.
Πως βγαίνει ακουνητη η βάρκα με τόσο μεγάλο χρόνο έκθεσης ;
Καλημέρα. Η συγκεκριμένη βάρκα είχε "κολλήσει" στην άμμο, οπότε ήταν εύκολο να πάρω τέτοια λήψη από τη μέση της βάρκας και εμπρός.

Πάντως, σε ανάλογες περιπτώσεις, μπορείς να πάρεις μια στιγμιαία λήψη με τη βάρκα ακίνητη και μια ακόμα μακράς έκθεσης και να ενώσεις τα layers στο Photoshop, με την προϋπόθεση ότι η βάρκα θα έχει σχετικά μικρή διαδρομή κίνησης, έτσι ώστε τα όρια της ακίνητης βάρκας να μπορούν να "δέσουν" με τα όρια της κινούμενης.

Αυτή την τεχνική χρησιμοποίησα και σε προηγούμενη φωτογραφία μου (the longest journey). Γενικά, η διπλή έκθεση είναι κάτι που χρησιμοποιείται συχνά όταν έχεις στο κάδρο κινούμενα μέρη (βάρκες, κλαδιά δέντρων, χόρτα κλπ). Η καλύτερη δουλειά στη μίξη μπορεί να γίνει όταν νερό και κινούμενα μέρη δεν αλληλοκαλύπτονται.
 

etsap

Supreme Member
22 June 2008
5,861
Αθηνα-Ν.Ψυχικο
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Πάντως, σε ανάλογες περιπτώσεις, μπορείς να πάρεις μια στιγμιαία λήψη με τη βάρκα ακίνητη και μια ακόμα μακράς έκθεσης και να ενώσεις τα layers στο Photoshop, με την προϋπόθεση ότι η βάρκα θα έχει σχετικά μικρή διαδρομή κίνησης, έτσι ώστε τα όρια της ακίνητης βάρκας να μπορούν να "δέσουν" με τα όρια της κινούμενης.

Αυτή την τεχνική χρησιμοποίησα και σε προηγούμενη φωτογραφία μου (the longest journey). Γενικά, η διπλή έκθεση είναι κάτι που χρησιμοποιείται συχνά όταν έχεις στο κάδρο κινούμενα μέρη (βάρκες, κλαδιά δέντρων, χόρτα κλπ). Η καλύτερη δουλειά στη μίξη μπορεί να γίνει όταν νερό και κινούμενα μέρη δεν αλληλοκαλύπτονται.

Αυτό ήθελα να επιβεβαιώσω.
Ευχαριστώ!
 

johnmlrs

AVClub Enthusiast
13 May 2013
1,195
Απάντηση: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

καταπληκτικη φωτογραφια αλλα πιο πολυ η επεξεγασια που εχει γινει..!!

φιλε Anon μιας και δουλευεις παρα πολυ φιλτρα μπορεις να μου προτεινεις καποιο φιλτρο?τι διαφορα εχει το nd 1000 με ενα nd 8?με το nd 1000 θα ειμαι καλυμενος για ημερα?