Οταν μιλάμε για ηλεκτρικό ποδήλατο εννοούμε ποδήλατο με ηλεκτρική υποβοήθηση, δηλαδή να βοηθάει στο να μπορείς να κάνεις πετάλι πιο εύκολα. Οπότε ας βγάλουμε στην άκρη ποδήλατα που έχουν γκάζι, συνήθως κινέζικη μετατροπή
Γιατί οχι σε αυτά τα ποδήλατα
-Αν θέλεις απλά να ανοίγεις το γκάζι και να σε πηγαίνει, δεν υπάρχει λόγος να θες "ποδήλατο", αγοράζεις ένα σκούτερ είτε ηλεκτρικό είτε με κανονικό κινητήρα, ΚΑΝΕΝΑΣ λόγος να ρισκάρεις την ζωή σου πάνω σε σκελετό ποδηλάτου και χωρίς αρκετό γκάζι να αποφύγεις κάτι
-Τα ηλεκτρικά ποδήλατα με γκάζι και κινητήρες στον τροχό (μετατροπή) είναι επικίνδυνα, άκρως επικίνδυνα. Αν τα χρησιμοποιείς με τον αισθητήρα στον δισκοβραχίονα (μόλις κάνεις πετάλι μπαίνει μπροστά ο ηλεκτροκινητήρας) υπάρχει ένα σχετικό lag που οδηγεί στο εξής, συμβαίνει κάτι μπροστά σου και πρέπει να φρενάρεις, από την στιγμή που θα σταματήσεις το πετάλ το μοτέρ χρειάζεται περίπου 1 δευτερόλεπτο για να κόψει, αυτό σημαίνει ότι θα βγεις 1-2 μέτρα στο σταυροδρόμι αντί να σταματήσεις εγκαίρως διότι ενώ εσύ φρενάρεις το μοτέρ σε σπρώχνει μπροστά. Επίσης οσο αν ακούγεται περίεργο η "μικρή" έξτρα αυτή ιπποδύναμη (έστω και τα νόμιμα 250w) καταπονεί τρομερά τον σκελετό που μπορεί να κοπεί σαν φιλέτο οδηγώντας σε ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ ατύχημα. Oπότε μετατροπές, απλά τις ξεχνάτε, αν φυσικά θεωρείτε σημαντική την υγεία σας
-Τα μοτέρ τους και ιδιαιτέρως οι μπαταρίες τους είναι για κλάματα, πεταμένα χρήματα (τα έχω πετάξει και εγώ μην νομίζετε)
-αστεία αυτονομία, μαξ 20χλμ. Δεν απομακρύνεσαι από το σπίτι δηλαδή (εγώ πάω βόλτα Σούνιο κάποιες κυριακές π.χ)
Γιατί ναι στα pedelec (υποβοήθησης πεταλιού με κεντρικούς κινητήρες bosch/yamaha)
-Καβαλάς ένα κανονικό ποδήλατο στην ουσία. Οι αισθητήρες λαμβάνουν δεδομένα κάτι 100αδες φορές το δευτερόλεπτο από την πίεση που ασκείς στο πετάλι και σου δίνει μια αόρατη βηματική υποβοήθηση ΜΟΝΟ εκεί και όταν πρέπει (σε νεκρά σημεία του πεταλιού π.χ σταματάει και η υποβοήθηση). Στην ουσία εσύ δεν καταλαβαίνεις ότι έχεις υποβοήθηση, μόνο ότι περιέργως κάνεις πολύ εύκολα πετάλι, σαν να είσαι σε ελαφριά κατηφόρα ένα πράμα. Ποσο ελαφρύ?εξαρτάται από τον βαθμό υποβοήθησης που έχεις επιλέξει. Στο δικό μου π.χ αν το βάλεις σε turbo ανεβαίνεις ανηφόρα καθιστός εύκολα. πολύ εύκολα. Μπορείς βέβαια να βάλεις την υποδύναμη στην πρώτη σκάλα της και στην ουσία να αθληθείς σαν να έχεις μια κάρμπον κούρσα οσο αφορά την πίεση που θα ασκείς στο πετάλι, σαν αναλογία ή να κλείσεις την υποβοήθηση αν θέλεις να αθληθείς σοβαρά για κάποια απόσταση ή να την βάλεις στο turbo και απλά να κάνεις πως κάνεις πετάλι:flipout:
- σε αναγκάζει να κάνεις πετάλι (εστω και ΠΟΛΥ νωχελικά αν το θελήσεις) οπότε γυμνάζεσαι κιόλας
-Εχουν τεράστια αυτονομία εξαιτίας αυτής της "σοφιστικέ" τους υποβοήθηση (πάνω από 100χλμ)
-Εχουν τεράστια αντοχή, ο κινητήρας είναι σφραγισμένος, δεν θέλει συντήρηση και βγάζει εύκολα 100.000χλμ (πριν χρειαστεί να τον πάς για κάποιο τσεκ) και η μπαταρία είναι κορυφαία με διάρκεια ζωής πάνω από 500 κύκλους (500 κύκλους δίνει η bosch ως ελάχιστη τιμή). Εγώ στα 2 χρόνια εχω κάνει 56 κύκλους φόρτισης, η μπαταρία είναι σαν καινούργια
-Τα πάντα πάνω τους είναι σχεδιασμένα για αυτή την έξτρα υποδύναμη, ειδικός στιβαρός σκελετός, ειδικές ζάντες, ενισχυμένη αλυσίδα, κ.τ.λ
-Οι μπαταρία τους είναι επώνυμη , δεν υπάρχει φόβος να καεί η αποθήκη σου ένα βράδυ ή να βάλεις φωτιά στην πολυκατοικία σου ενώ εσύ λείπεις διακοπές π.χ. Επίσης διαθέτουν εξελιγμένα κυκλώματα που κάνουν σωστή και ταχεία φόρτιση.
-Είναι νόμιμα και οδηγούνται χωρίς δίπλωμα. Είναι δηλαδή ισχύως 250w, όσο ορίζει η νομοθεσία δηλαδή και έχουν περιορισμό ταχύτητας τα 25χλμ/ώρα ?(οκ, αυτό υπάρχουν τρόποι να παρακαμφθεί αλλά προσωπικά το θεωρώ ΠΟΛΥ ασφαλές και δεν το έχω παρακάμψει, φυσικά μπορείς να πιάσεις και 40χλμ αν βαστάνε τα πόδια σου ή σε κατηφόρες).
- Σε βάζει στο τρυπάκι της άθλησης!Επειδή διαθέτει σοφιστικέ όργανο στο τιμόνι που σου δείχνει ΠΟΛΛΕΣ πληροφορίες, προσπαθείς να πιάσεις την μέγιστη οικονομία και να την βελτιώνεις κάθε φορά, κάτι σαν στοίχημα με τον εαυτό σου να μην χρησιμοποιεί μέγιστες υποβοηθήσεις.
Αρνητικά, είναι βαριά ποδήλατα. Αυτό το φορτώνω στη πλάτη και το ανεβάζω από σκάλες 2 ορόφους γίνεται δύσκολα!είναι κοντά στα 20 κιλά σε σχέση με τα 10 ενός κανονικού.
Συμπέρασμα
Νομίζεις οτι θα την βγάλεις καθαρή με ένα 800αρι και θα έχεις ηλεκτρικό ποδήλατο. Απλά πετάς τα λεφτά σου και το σαπάκι που θα έχεις φτιάξει θα πιάσει αράχνες σε κάποιο υπόγειο. Στην χειρότερη?θα την βγάλεις σε κανα κατ για κανα δίμηνο για να μην πω ακόμα πιο δυσάρεστα πράγματα.
Δίνεις κατευθείαν 2 χιλιάρικα και παίρνεις ηλεκτρικό ποδήλατο που μπορείς να το χαρείς και ως ποδήλατο, και ως όχημα που μπορεί να σε πάει καλά ντυμένο στην δουλειά σου, όμορφα, αξιόπιστα και το σημαντικότερο με ασφάλεια.
Αυτά