Καλυτερος raw converter για καθε μηχανη?

19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη

Quote:
And as always, shoot in multiples of 160 ASA. (i.e. shot 160ASA, 320 ASA, 640 ASA, 1250 ASA, 2500 ASA etc – NEVER 100 ASA, 200 ASA, 400ASA etc – this applies to VIDEO ONLY btw.)

You will get SIGNIFICANTLY better results. You’ll find that something shot at 320 ASA has less noise than something shot at 200 ASA (sometime better than 100ASA!) That’s due to the sensor’s native sensitivity (of 160ASA.)


Ο Laforet το γράφει για βίντεο μόνο´... αλλά εκεί ο κανόνας είναι σταθερά διάφραγμα-ταχύτητα. Οντως με ίδια έκθεση το ISO 200 είναι πιο καθαρό στα σκοτεινα απο το ISO 100 και η τάση αυτή συνεχίζεται και στα ανώτερα ISO. Επομένως και το ISO 160 εφόσον είναι ISO 200 σκοτεινιασμένο -1/3 στοπ είναι ουσιαστικά το ίδιο καθαρό με αυτό και φαινομενικά καθαρότερο γιατί το σκοτείνιασμα κρύβει τον θόρυβο. Αλλά αν στην επεξεργασία σηκώσεις την φωτεινότητα +1/3ev θα έλθεις στα ίδια.

Κοντολογής .. δεν ισχύουν μόνο στο βιντεο και δεν ισχύουν μονο στα 160, 320 κλπ. Και επιπλέον τα 160, 320 κλπ εχουν μικρότερα περιθώρια στο καψιμο (160 vs 100, 320 vs 200) και μάλλον ίδια με τα γονικά τους 200, 400 κλπ. Ομως δεν ισχύουν για όλες τις μηχανές, ισχύουν μόνο για όλες τις Canon Dslr (και τις Nikon D3100, D700, D3, D3s και καπως λιγότερο για τις Pentax Κ20, Κ7 για τα ακέραια ISo δεν ξέρω για τα ενδιάμεσα).
Γιαυτό σου λέω οτι το HTP κάνει ζημιά, διότι τραβάει με 1 στοπ χαμηλότερο ISO.

http://www.guillermoluijk.com/article/iso/index.htm

Εχω όμως μια αμφιβολία. Ισως 160 vs 200 διαφέρει λίγο στο κάψιμο των λευκών γιατι βλέπω μια διαφορά στο white clipping point στα raw. Aλλά δεν θα είναι διαφορά αντίστοιχη του 1/3 στοπ που διαφέρουν ονομαστικά τα 160 vs 200. Για σιγουριά κανε ενα τεστ σε raw, δυο bracket +1/3 / 0 / -1/3 το ένα στα 160 και το άλλο στα 200, σε σταθερό θεμα φωτισμό και έκθεση με φροντίδα να έχεις τα λευκά στο όριο του καψίματος στην κεντρική του ISO 160.
 
Last edited:
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη

Quote:
And as always, shoot in multiples of 160 ASA. (i.e. shot 160ASA, 320 ASA, 640 ASA, 1250 ASA, 2500 ASA etc – NEVER 100 ASA, 200 ASA, 400ASA etc – this applies to VIDEO ONLY btw.)

You will get SIGNIFICANTLY better results. You’ll find that something shot at 320 ASA has less noise than something shot at 200 ASA (sometime better than 100ASA!) That’s due to the sensor’s native sensitivity (of 160ASA.)


Ο Laforet το γράφει για βίντεο μόνο´... αλλά εκεί ο κανόνας είναι σταθερά διάφραγμα-ταχύτητα. Οντως με ίδια έκθεση το ISO 200 είναι πιο καθαρό στα σκοτεινα απο το ISO 100 και η τάση αυτή συνεχίζεται και στα ανώτερα ISO. Επομένως και το ISO 160 εφόσον είναι ISO 200 σκοτεινιασμένο -1/3 στοπ είναι ουσιαστικά το ίδιο καθαρό με αυτό και φαινομενικά καθαρότερο γιατί το σκοτείνιασμα κρύβει τον θόρυβο. Αλλά αν στην επεξεργασία σηκώσεις την φωτεινότητα +1/3ev θα έλθεις στα ίδια.

Κοντολογής .. δεν ισχύουν μόνο στο βιντεο και δεν ισχύουν μονο στα 160, 320 κλπ. Και επιπλέον τα 160, 320 κλπ εχουν μικρότερα περιθώρια στο καψιμο (160 vs 100, 320 vs 200) και μάλλον ίδια με τα γονικά τους 200, 400 κλπ.

http://www.guillermoluijk.com/article/iso/index.htm

Εχω όμως μια αμφιβολία. Ισως 160 vs 200 διαφέρει λίγο στο κάψιμο των λευκών γιατι βλέπω μια διαφορά στο white clipping point στα raw. Aλλά δεν θα είναι διαφορά αντίστοιχη του 1/3 στοπ που διαφέρουν ονομαστικά τα 160 vs 200. Για σιγουριά κανε ενα τεστ σε raw, δυο bracket +1/3 / 0 / -1/3 το ένα στα 160 και το άλλο στα 200, σε σταθερό θεμα φωτισμό και έκθεση με φροντίδα να έχεις τα λευκά στο όριο του καψίματος στην κεντρική του ISO 160.
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Κοντολογής .. δεν ισχύουν μόνο στο βιντεο και δεν ισχύουν μονο στα 160, 320 κλπ. Και επιπλέον τα 160, 320 κλπ εχουν μικρότερα περιθώρια στο καψιμο (160 vs 100, 320 vs 200) και μάλλον ίδια με τα γονικά τους 200, 400 κλπ.

Για να μην γίνει μπερδεμα με αναγνώστες χρήστες άλλων μηχανων.

Η βελτίωση του θορύβου ανεβάζοντας ΙΣΟ οταν έχεις σταθερό διάφραγμα-ταχύτητα δεν ισχύει για όλες τις μηχανές. Ισχύει μόνο για ολες τις Canon Dslr.

Eπίσης ισχύει (για τα ακέραια ISO, για τα ενδιάμεσα δεν ξέρω) για τις Νικον D3100, D700, D3, D3s και κάπως λιγότερο για Pentax K20d, K7d.
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,413
Αθήνα
Velvia και τέτοια μόνο το μανίσιο προβλέπεται να έχει.

Το ACR ούτε το DR mode αξιοποιεί καλά. Δεν δίνει δυνατότητα να παίξεις με τις αναλογίες σκοτεινών φωτεινων πίξελ.

Μονο το s7raw (αν ανανεωθεί) ισως έχει τουλάχιστον σωστό DR mode.

Εννοείται, απλά με μια τέτοια compact προσωπικά θα τράβαγα 95% jpeg όπου έχω τις χρωματικές επιλογές velvia, astia κ.λ.π. (και αναμεταξύ μας, είναι και "ψυχολογικό" το θέμα για εμάς τους παλιούς :grandpa:) , αλλά εκείνες τις λίγες φορές που θα τράβαγα raw, θα ήθελα ο editor που πλήρωσα να υποστηρίζει εγγενώς τα αρχεία...
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,150
Bratislava
Καλο το DPP αλλα μαλλον θα το παρατησω... για γρηγορη επεξεργασια και προχειρη ειναι καλο, αλλα για παραπανω δεν τα καταφερνω...

Παρακατω οτι καλυτερο μπορεσα να παρω απο raw με uniWB και μετατροπη με τα δυο προγραμματα.

Πρωτα με το DPP

6647ef780c628b42a6886c976cbd4b8ea715326d5b67472f38205135a937a84e6g.jpg



και μετα με ACR και φωτοσοπ

5a27d251eb6515c5c40ce882914e7112c13ed69b5495e18c6cfbb88b3cc395cc6g.jpg
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,150
Bratislava
Μεγαλυτερο προβλημα βρισκω το οτι δεν μπορω να ελεγξω το κοντραστ και με το saturation κοκινιζουν πολυ τα skin tones.

Μαλλον πρεπει να ασχοληθεις αρκετα με τα color profil... αλλωστε δινει ιδιαιτερο βαρος και η κανον, ενσωματωνοντας και ειδικο προγραμμα για δημιουργια ή επεξεργασια τους...
 

racer

AVClub Addicted Member
2 February 2009
2,911
Rotterdam
Υπάρχει και αρκετή διαφορά στην οξύτητα, υπέρ του ACR + PS. Η 1η είναι σαν ανεστίαστη.
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,150
Bratislava
Αυτο, για την οξυτητα, μπορει να εχει δυο πιθανες αιτιες. Μια, το αυξημενο κοντραστ της δευτερης φωτο, ( αυτο που στην ουσια ειναι το σαρπεν) και μια το φιλτρο της καθε εφαρμογης (πιθανως του φωτοσοπ ειναι πιο δυνατο ή πιο αποτελεσματικο).
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,150
Bratislava
Ακομα μια δοκιμη, με DPP, ACR+photoshop, Lightroom.

Το αρχειο του λαιτρουμ βγηκε το πιο οξυ, γιατι εχει διπλο σαρπενινγκ. Και στον πινακα details και κατα το σωσιμο με glossy paper high. Στο φωτοσοπ εγινε απλως smart sharpen.

DPP

145a7e3b8b96e3bee6ec7500c09d6fe209dba95dfa13da3125e14950f539c8d96g.jpg



ACR+PHOTOSHOP

90cb405388b7eea1c9c3d438c2d87e8032d97d89bfe5f9dc416d0404d6c7af0c6g.jpg



LIGHTROOM

7822bffc0a5a731819e16337d605d8e4df06ebac0e0f83dde6db5f54282c89bb6g.jpg
 
Mπορειτε να με βοηθησετε σε ενα προβλημα που μου προεκυψε;Δε μπορω να τρεξω τη σουιτα της canon στο netbook μου επειδη δεν υποστηριζει αναλυσεις μικροτερες απο 1024χ768,και η οθονιτσα του hp ανεβαζει μεχρι 1024χ600.Τελος παντων,μετα την πικρα κατεβασα δοκιμαστικα το bible 5,το οποιο οπως φαινεται με βολευει μια χαρα και ισως το αγορασω.Το προβλημα που ειδα σημερα ειναι το εξης:Κατα τη μεταφορα των αρχειων RAW απο τη 40d μεσω των windows 7 starter ΔΕΝ αναγνωριζονται οι ασπρομαυρες φωτο,και κατα συνεπεια δε μεταφερονται.Οταν αφηνω μονο αυτες στην καρτα μνημης,τα windows δε βλεπουν κανενα αρχειο.
 

vasada

Supreme Member
19 August 2007
4,616
Κόρινθος
Γενικως ειναι πολυ φιλοδοξο αυτο που θελεις να κανεις...

Σε νετμπουκ εχεις παρα πολλους περιορισμους, εκτος απο την οθονη θα σου τελειωνει και η RAM πολυ γρηγορα. Αν ειχα μονο αυτο σιγουρα δεν θα αγοραζα λογισμικο.
 
Γενικως ειναι πολυ φιλοδοξο αυτο που θελεις να κανεις...

Σε νετμπουκ εχεις παρα πολλους περιορισμους, εκτος απο την οθονη θα σου τελειωνει και η RAM πολυ γρηγορα. Αν ειχα μονο αυτο σιγουρα δεν θα αγοραζα λογισμικο.
εχεις απολυτο δικιο,δεν το αγορασα τελικα..μεχρι να ειμαι σε θεση να παρω εναν σοβαρο υπολογιστη δε θα κανω την κινηση.
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,150
Bratislava
Κατι αλλο που παρατηρησα ειναι το εξης...

απο ενα RAW 15,5 ΜΒ στο DPP περνεις jpg 5,7ΜΒ. Απο το ACR σκετο περνεις 2,2MB. Απο το lightroom 4,6MB. Απο το ACR+φωτοσοπ 4,3ΜΒ. Απο το DPP+φωτοσοπ 3,3ΜΒ.

Σημαινουν τιποτε αυτες οι διαφορες ή ειναι αμελητεες?
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,413
Αθήνα
Το έχει ξαναπεί ο Βλάσης, αλλά ας το επαναλάβω κι εγώ μιά και είμαι σαφώς πιό άπειρος: Τα αποτελεσματα που παίρνω πλέον από το Capture One δεν θέλουν καμία επεξεργασία στο PS, εκτός αν μιλάμε για ειδικά εφέ (που δεν είμαι ιδιαίτερα φίλος). Μάλιστα πειραματιζόμενος με Topaz Labs Detail, Noise Ninja είχα χειροτέρευση στην ποιότητας εικόνας. Λογικό θα μου πείτε, αφού το raw έχει μεγάλα περιθώρια! Ναι αλλά άλλο να στο λένε, κι άλλο να το βλέπεις με τα ματάκια σου.

Ηθικό δίδαγμα: δουλέψτε στον editor για να τον εκμεταλευθείτε όσο καλύτερα μπορείτε, ειδικά αν δεν είσθε fan των "extreme make over"...
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Το έχει ξαναπεί ο Βλάσης, αλλά ας το επαναλάβω κι εγώ μιά και είμαι σαφώς πιό άπειρος: Τα αποτελεσματα που παίρνω πλέον από το Capture One δεν θέλουν καμία επεξεργασία στο PS, εκτός αν μιλάμε για ειδικά εφέ (που δεν είμαι ιδιαίτερα φίλος). Μάλιστα πειραματιζόμενος με Topaz Labs Detail, Noise Ninja είχα χειροτέρευση στην ποιότητας εικόνας. Λογικό θα μου πείτε, αφού το raw έχει μεγάλα περιθώρια! Ναι αλλά άλλο να στο λένε, κι άλλο να το βλέπεις με τα ματάκια σου.

Ηθικό δίδαγμα: δουλέψτε στον editor για να τον εκμεταλευθείτε όσο καλύτερα μπορείτε, ειδικά αν δεν είσθε fan των "extreme make over"...

Σωστό πολύ σωστό το παραπάνω μήνυμα, όμως και πάλι χρειάζεται το PS. Π.χ. για το sharpenıng της φωτογραφίας. Αυτό του Capture One δεν μου φαίνεται καλό, τουλάχιστον για όσους έχουν χρησιμοποιήσει το PS.

Αλλά η δουλειά στο Capture One γλυτώνει το 50% της δουλειάς στο PS.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
H διαφορά ενός κορυφαίου raw converter από έναν μεσαίας κλάσης όπως το rawtherapee είναι πολύ μεγάλη. Και αν βρείτε ένα τέτοιο converter (όπως το Lightroom, το Captyure One ή το Bibble) σε προσφορά κάτω από 100 ευρώ (π.χ. στα 70) καλό θα είναι να τον προμηθευτείτε. Ουσιαστικά η τιμή είναι όσο ένα πολωτικό 67άρι φίλτρο, δηλ. δίνονται εύκολα.

Αξίζει πραγματικά ως επένδυση.