Κατασκευή μικρού ταχύπλοου ξύλινου σκάφους

enduras1

Moderator
Staff member
Παιδια για να ξεκαθαρισω την θεση μου.

Η αυτογνωσια και το αισθημα της αυτοπροστασίας είναι κατι το οποίο είναι εμφυτο σε όλους μας.

Οποιος δε το γνωριζει και θελει με βρεγμενα χερια να αλλαξει σε ζωντανο πινακα δασφαλεια το πραττει με δικη του ευθυνη.

Οσο για τη θάλλασα υπενθυμίζω το περιστατικο που συνέβη το καλοκαίρι στην Χαλικδικη με τους 3 τουριστες που μπηκαν για μπανιο.

 

skysound

Supreme Member
28 January 2007
6,817
Θεσσαλονίκη
Ας κανει πρωτα τις δοκιμες του να δει πως πλεει με κυματισμο
και προγραμματιζει καποιο αναλογο ταξιδι.
Υποθετω, σε κοντινο προορισμο και χωρις να βγει σε ανοιχτη θαλασσα.
Γιατι ειναι αδυνατον να βρισκεσαι στη θαλασσα και να κανεις
συμβολαιο οτι οσο θα εισαι μεσα θα εχει μπουνατσα.
Αν δεν κανει και ενα ταξιδακι τι το εφτιαχνε το σκαφακι τοσα χρονια?
 

anastasg

AVClub Addicted Member
11 January 2011
2,790
Αθήνα
Απο τα γραφόμενα καταλαβαίνω οτι δεν θα έχεις βοηθητική μηχανή. Αν ισχύει θα σου πρότεινα να προνοήσεις σχετικά γιατί οσο καλή κι αν είναι η Yamaha βλάβες συμβαίνουν σε όλες τις μηχανές και η βοηθητική είναι αυτή που σώζει την κατάσταση!
Ειδικά για το ταξίδι που περιγράφεις θα την θεωρούσα απαραίτητη!
Επιπλέον, μην κάνεις το μεγάλο ταξίδι μόνο μετά απο 1-2 ώρες πλεύσης, κάνε καμιά 10αριά ώρες παράκτια πρώτα.
Για το μεγάλο ταξίδι προσπάθησε να έχεις ενα ακόμη σκάφος δίπλα σου σαν ασφάλεια και για παρέα, είναι μεγάλη υπόθεση το παραπλέον σκάφος.

Για την απορία σου σχετικά με την μπαταρία αν θελεις υπεύθυνη απάντηση μίλα με τον εξουσιοδοτημένο μηχανικό Yamaha Κανελλόπουλο, εξαιρετικός τεχνίτης και γνώστης. Επίσης μπορείς να ζητήσεις την άποψη του τεχνικού διευθυντή της Yamaha στην ελλάδα
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Καλημέρα. Όχι. Δεύτερη μηχανή δε θα έχω. Λογικά δε μπορώ να έχω λόγω βάρους. Κανείς δεν έχει βάλει. Και όλοι λένε για το πρόβλημα βάρους στο πίσω μέρος. Γι'αυτό και προτιμούν παλιές δίχρονες
Τελεια. Θα πάρω τηλ τους δύο που προτείνεις. Πήρα ήδη δύο ηλεκτρολόγους σκαφών. Δεν πήρα σαφή απάντηση. Σε φόρουμ μου είπανε ότι δε θα έχω πρόβλημα. Και το μέγεθος παίζει ρόλο και στο ότι πρέπει να δουλεύει κάποιο χρόνο και χωρίς να είναι μπροστά ο κινητήρας για θέμα ασφάλειας. Πχ αντλίες. Πολύ σωστό.
Για ταξίδι έτσι και αλλιώς θέλει χρόνο πριν από αυτό γιατί η μηχανή θέλει στρώσιμο κάποιες ώρες. Αλλά σίγουρα πρέπει να μάθω και τα κόλπα του σκάφους.
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
καλησπέρα
Μερικές εργασίες ακόμα.
Για να μπορεί να κρατηθεί το ντεπόζιτο πάνω στο κουτί, ανοίχτηκαν τρύπες μέσα από τις οποίες θα περνούν οι ιμάντες που θα το δένουν

IMG20230303162214.jpg

Αποφάσισα να ενισχύσω ακόμα πιο πολύ τον καθρέφτη από την ενίσχυση που έχουν τα σχέδια. Έτσι έκοψα δυο ενισχυτικά, τα οποία κολλήθηκαν δεξιά και αριστερά από το κεντρικό ενισχυτικό της καρίνας

IMG20230217145322.jpg
IMG20230301174026.jpg

Ένα πρόβλημα που έχουν τα σχέδια είναι ότι το ύψος του καθρέφτη είναι 37,7 εκατοστά. Οι σύγχρονοι κινητήρες θέλουν μεγαλύτερο ύψος. Συγκεκριμένα ο κοντόλαιμος κινητήρας yamaha που έχω αγοράσει έχει μήκος 42.4 εκατοστά μέχρι τα την πλάκα του ποδιού (ρεβέρσας) της μηχανής, (antiventilation plate). Η yamaha προτείνει η πλάκα να βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τη γάστρα έως και 2,5 εκατοστά χαμηλότερα

ύψος καθρέφτη.jpg


Επομένως, θα πρέπει ο καθρέφτης να σηκωθεί από 22 έως 47 χιλιοστά. Αποφάσισα να τον σηκώσω 30 χιλιοστά γιατί οι σφικτήρες της εξωλέμβιας πιάνουν στα 30 χιλιοστά από το άνω άκρο του καθρέφτη. Για να γίνει αυτό κολλήθηκε εσωτερικά κόντρα πλακέ 7 mm και στο πάνω μέρος του καθρέφτη 30mm σίπο
IMG20230225120356.jpg
IMG20230302193346.jpg

IMG20230302193351.jpg
IMG20230302193351.jpg

IMG20230303162128.jpg

received_732826718286254.jpeg
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Κολλήθηκε και το τελευταίο ξύλο που δεν είχε κολληθεί στο πίσω μέρος

IMG20230303173036.jpg

Επόμενη εργασία είναι η κατασκευή του πίσω μέρους του σκάφους.

Αποφάσισα να το κλείσω και να αφήσω ένα άνοιγμα για να έχω πρόσβαση στις αντλίες. Θα κλείσει με κόντρα πλακέ και από πάνω με ξύλο αντίστοιχο με αυτά που θα μπουν στο υπόλοιπο σκάφος.

Κόπηκαν τα βοηθητικά ξύλα που θα πατήσει πάνω το κόντρα πλακέ

IMG20230308125918.jpg

Επόμενη εργασία θα είναι το κόψιμο και το ταίριασμα του κόντρα πλακέ
Για να γίνει αυτό έπρεπε να πάρω πατρόν της τρύπας. Με τη βοήθεια ρεταλιών απο άλλες εργασίες και βίδωμά μεταξύ τους, έφτιαξα το πατρόν το οποίο το αντέγραψα σε κόντρα πλακέ. παρακάτω η διαδικασία

IMG20230309164727.jpg

IMG20230309164735.jpg
IMG20230309170709.jpg

IMG20230309185409.jpg
IMG20230309185030.jpg
 
Last edited:

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Δε ξέρω ποσο ευκολα θα μπορω να τη βάζω -βγαζω. Αν βγαίνει ευκολα και αντέχει η μέση θα την βγάζω
Εκτός απο τους σφιχτήρες θα βάλω και τις βίδες παντως. Θα ανοίξω τρυπες δηλαδή στον καθρέφτη. Σε σημείο κατω απο την προσθήκη
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,667
Αθήνα
Πρίν ανοίξεις τις τρύπες κάνε δοκιμές.
Στα μικρά σκάφη πλαναρίσματος αν η μηχανή είναι overpower επιβάλλεται στο σκάφος, σε αντίθετη περίπτωση επιβάλλεται το σκάφος στη μηχανή.
Τι θέλω να πώ…
Σε ένα νορμάλ σετάρισμα σκάφους-μηχανής στην πορεία η μηχανή ταξιδεύει με το cavitation plate στην επιφάνεια της θάλασσας. Αν η μηχανή είναι μικρή και δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος του σκάφους θα ταξιδεύει χωμένη πολύ βαθειά στο νερό με αποτέλεσμα μειωμένη απόδοση και αυξημένη κατανάλωση.
Αν η μηχανή είναι μεγάλη θα σηκώνει το σκάφος μέχρι να έρθει στο σωστό σημείο πλεύσης της, δηλαδή το cavitation plate στην επιφάνεια της θάλασσας.
Εδώ είναι η δική σου περίπτωση κι εδώ χρειάζεται πολύ προσοχή!
Αν η μηχανή μπει πιο ψηλά απ’ότι πρέπει θα τραβάει κάτω τη γάστρα του σκάφους με τα αποτελέσματα που είπαμε, ζόρι και κατανάλωση και με λίγο καιρό θα έχεις πολλά ξενερίσματα.
Αν μπεί πιο χαμηλά θα σηκώνει τη γάστρα πάνω με αποτέλεσμα το σκάφος να μην «πατάει» σωστά κι έτσι να έχεις πολύ μποτζάρισμα και πολύ κακό τιμόνι, θα σου «ψαρεύει» άσχημα και, σε μεγάλες ταχύτητες, επικίνδυνα.
Θα σου πρότεινα λοιπόν να μην βιαστείς να οριστικοποιήσεις τη θέση της μηχανής αν δεν κάνεις πρώτα τις δοκιμές σου, και σε καιρό και σε παγάδα.
Γι αυτό φρόντισε να έχεις περιθώριο, να μπορείς να την ανεβάσεις ή να την κατεβάσεις, λίγο πάνω λίγο κάτω σε σχέση με την ευθεία της καρίνας σου, κι ανάλογα με το σημείο που θα επιλέξεις.
 

osatosa

Supreme Member
28 March 2011
5,664
Πάτρα
cavitation plate - ξενερίσματα - μποτζάρισμα - παγάδα ....
Άμα είσαι άνθρωπος της θάλασσας !!!!! :love:
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Καλησπέρα.
Οι εργασίες προχωράνε αργά αργά.
Πέρασα με ρητινη όλο το εσωτερικό της βαρκας και με δύο χέρια εποχικό αστάρι. Κόλλησα κάποια ενισχυτικά στη πλάτη του καθίσματος και στα πλάγια του σκάφους στο πίσω μέρος.

Επόμενο βήμα να περαστεί με το χρώμα. Έχω μπλε σκούρο. Αυτό που είναι και εξωτερικά. Μάλλον είναι πολύ σκούρο για μέσα. Αν και το εσωτερικό δε θα φαίνεται και πολύ.

Έχω δύο ερωτήσεις ... αν μπορείτε να βοηθήσετε.
1. Θέλω να βάλω δείκτη στάθμης καυσίμου. Το μπετόνι της yamaha δεν έχει τρύπα για το όργανο. Οπότε πρέπει να ανοίξω εγώ. Δυστυχώς δε βρήκα πουθενά δεξαμενή καυσίμου μικρή που να έχει τα απαραίτητα.

Το ντεπόζιτο είναι portable που σημαίνει ότι δεν έχει ούτε υποδοχή για εξαερισμό. Θα τοποθετηθεί κάτω από το deck οπότε δε ξέρω αν είναι απαραίτητος αλλά θα κάνω για σιγουριά (δεν είναι κλειστός χώρος αλλά ούτε και εντελώς ανοιχτός).

Τέλος πάντων.... Η ερώτηση είναι για την τρύπα που πρέπει να ανοίξω. Θα την κάνω με ένα ποτηροτρυπανο λογικα. Μετά με τι υλικό στεγανοποιω - κολλάω; sicaflex; Το όργανο είναι αυτό της φωτογραφίας. Η δεξαμενή είναι η κλασική πλαστική.

2. Έχω αγοράσει τις αντλίες της φωτογραφίες. Η βάση πρέπει να είναι σταθερή στον πάτο της βαρκας και να κουμπώνει πάνω της η αντλία. Μπορώ να φτιάξω κάποια βάση που θα βιδωθει πάνω της αλλά θα ανέβει η αντλία επίπεδο οπότε θα μένει νερό κάτω. Σκέφτομαι να κολλήσω τη βάση στον πάτο της βαρκας. Σκέφτομαι κάποια κόλλα που να ξεκολλάει εύκολα για να μη γίνει ζημιά στον πατο αν πρέπει να γίνει κάποια αλλαγή όχι χαλασμένος αντλίας (καθώς η βάση θα παραμένει σε αυτή την περίπτωση) αλλά όλης της συσκευής και να είναι αδιάβροχη προφανώς. Τι λέτε;
Άλλη λύση με κάποιο σφιχτήρα να πιάσει στα ενισχυτικά αλλά πιο εύκολο μου φαίνεται το πρωτο

f6883bcde06e06697c0f0d0363e24d37.jpg


012e89de6fd2325d20ce60e8a0a02fdc.jpg


310d1a1e70c229710c066deb331d9097.jpg


fffd64faa57ebd95bf4fd2c422926d12.jpg


8dcf3c3519f7deeed488d955ed28cdef.jpg


34bbac8352ad66490a8beb9aa8d5a645.jpg
 

Σωφρον

Supreme Member
3 March 2008
4,980
Κορωπί
1. δυσκολο να παλεψεις την βενζινη, η sikaflex δεν κανει. Η φλαντζα του οργανου θα κρατησει μια χαρα ... τι σε ανησυχει

2. Ισως να κολλησεις πανω απο το ξυλο μια λεπτη επιφανεια, και εκει πανω την τρομπα. Βαλε ενα λεπτο plexi ή pvc
 
  • Like
Reactions: ggeorge

costas_

Supreme Member
13 May 2014
4,687
Around the world
Σχετικά με το δοχείο καυσίμου της Yamaha και το φλοτέρ νομίζω ότι θα δυσκολευτείς λίγο. Το φλοτέρ αυτό έχει τρύπες ώστε να τοποθετηθεί σε αντίστοιχες βίδες του δοχείου, να μπεί η φλάτζα, φλατζόκολλα Permatex ανθεκτική σε καύσιμο και να σφίξουν μετά ώστε να γίνει σχετική στεγανοποίηση. Εαν κάνεις απλά μια τρύπα με ένα ποτηροτρύπανο, το φλοτέρ δεν θα μπορέσει να στεγανοποιηθεί σωστά και θα έχεις αναθυμιάσεις και διαρροές. Μικρά δοχεία καυσίμου με φλοτέρ και εξαερισμό θα βρείς στα ναυτηλιακά (πχ Τρεζοσ, EVAL κλπ) με χωρητικότητα 40Λ.

Για την αντλία σετίνας σωωστά τα λες. Θα κολλήσεις με sikaflex την βάση της στο χαμηλότερο σημείο και θα είναι μια χαρά
 
  • Like
Reactions: ggeorge

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,667
Αθήνα
Το ντεπόζιτο έχει απο μόνο του αναπνοή, γιατί να ανοίξεις κι άλλη τρύπα.
Στην ουσία η τρύπα, σ’αυτά τα ρεζερβουάρ, είναι για να μπαίνει ο αέρας και να αποφεύγεται η υποπίεση.
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Το ντεπόζιτο έχει απο μόνο του αναπνοή, γιατί να ανοίξεις κι άλλη τρύπα.
Στην ουσία η τρύπα, σ’αυτά τα ρεζερβουάρ, είναι για να μπαίνει ο αέρας και να αποφεύγεται η υποπίεση.
Επειδή είναι σε κλειστό σχετικά χώρο. Διαβάζω ότι σε κλειστούς χώρους πρέπει να βγαίνει οπωσδήποτε εξαερισμός έξω. Στα πλάγια του σκάφους.
Τόσα χρόνια αυτό που λες έκανα. Αλλά το ντεπόζιτο ήταν σε ανοιχτό χώρο.

Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Μικρά δοχεία καυσίμου με φλοτέρ και εξαερισμό θα βρείς στα ναυτηλιακά (πχ Τρεζοσ, EVAL κλπ) με χωρητικότητα 40Λ.

Έψαχνα κάτι σε 24 λίτρα. 40 είναι τεράστιο για αυτό το σκάφος. Κυρίως στο ύψος θα είχα πρόβλημα. Εκτός και αν ήταν πολύ μεγάλου μήκους και πλάτους και μικρού ύψους . Δε με είχαν βολεύει όσα είχα δει.


Permatex. Σε ευχαριστώ για την πληροφορία. Θα την ψαξω