Re: Τεχνικές βίντεοληψίας
να πω 2 πραγματα πανω σ αυτα που ειπωθηκαν...
1) Με τις ρυθμισεις που ειπα για την οξυτητα (sharpness) , ΔΕΝ αφαιρουμε οξυτητα , απλα δεν προσθετουμε επιπλεον της αρχικης εικονας του βιντεο.
Ολες οι μηχανες εχουν αντιστοιχη ρυθμιση , που καποιες φορες φτανει μεχρι το 0 , αλλα αυτο δε σημαινει οτι κι εκει δεν εχει προστεθει καποιου ειδους sharpness.
Καποιες αλλες (οπως sony πχ) εχουν και αρνητικες τιμες (απο -3 εως +3) που σημαινει οτι πρεπει να βαλουμε τη μικροτερη δυνατη (-3) για να εχουμε τη μικροτερη προσθηκη οξυτητας.
Οπως ειπα, για να αφαιρεθει τελειως η τεχνητη αυξηση οξυτητας , πρεπει να επιλεξουμε καποιο Picture profile και να εχουμε το Detail στο -7 (βλ. παραπανω ποστ μου).
ΚΑποιες αντιστοιχες ρυθμισες (ισως) υπαρχουν και για αλλες μηχανες.
Αυτο το κανουμε γιατι προτιμουμε να κανουμε την οποια αυξηση οξυτητας στο Post (επεξεργασια), γιατι εκει εχουμε περισσοτερα εργαλεια, με καλυτερη ακριβεια, περισσοτερες ρυθμισεις και φυσικα καλυτερους επεξεργαστες και απλετο χρονο.
Οσο και καλο να ειναι το κυκλωμα της μηχανης , δε μπορει ν ανταγωνιστει εξιδεικευμενο software και hardware που εχουμε και κυριως δε μπορει να γινει σε real time.
2) το χαμηλο contast και τα διαφορα flat-log προφιλ που επιλεγουμε στη ληψη, ειναι ειδικα φτιαγμενα προφιλ (κυριως τα log) για να εχουμε τη μεγιστη δυναμικη περιοχη στο εγγεγραμμένο σημα.
Κατοπιν, αυτο το βαζουμε στο καταλληλο προγραμμα επεξργασιας στον υπολογιστη κι εκει αναλαμβανουν ειδικα (τεχνικα) LUT να το επαναφερουν στη "σωστη" μορφη του, για περαιτερω επεξεργασια.
Δεν γινεται ενα απλο σημα (εκτος εξαιρεσεων οπως το HLG ) να μεταφερει 10-12 (και παραπανω) στοπ πληροφοριας, σε ενα απλο σημα , συμπιεσμενο κατα h.264-265 που ειναι συνηθως τα αρχεια που γραφουν οι καμερες εσωτερικα.
εχω αναλυσει και στο παρελθον τι ακριβως συμβαινει, αλλα δε θυμαμαι ακριβως που (ισως στο νημα των sony a7s) ....
Μερικα προχειρα link Που βρηκα παλι για το θεμα των log εδω....
http://www.alisterchapman.com/2014/...-on-the-sony-a7s-part-one-gamma-and-exposure/
http://www.xdcam-user.com/2016/12/the-great-s-log2-or-s-log3-debate/
https://wolfcrow.com/how-to-expose-and-grade-s-log2-for-the-sony-a7s/
ΥΓ... οι αρχες ειναι ιδιες για ολα τα format log που υπαρχουν, για καθε καμερα.
ΥΓ2... πολυ γρηγορα να πω οτι, ολ αυτα με τα log profiles γινονται (κυριως) γιατι οι καμερες "βλεπουν" πολυ περισσοτερα στοπ (διαβαθμισεις ) απ οτι οι μηχανες προβολης μεχρι τωρα (τηλεορασεις - μονιτορ κλπ)
Φυσικα αυτο αλλαζει τωρα με το HDR στις τηλεορασεις μας, και σαφως θα υπαρξουν (και υπαρχουν ηδη) εξελιξεις (βλ. HLG recording κλπ)
Οι σημερινες καμερες μπορουν να κανουν εγγραφη βιντεο με 12-14 (και παραπανω ισως) στοπ, ενω οι "συμβατικες" οθονες μπορουν να προβάλουν το πολυ 7-8 στοπ (στη καλυτερη περιπτωση).
Εξαιρουνται βεβαια τα τελευταια μοντελα τηλεορασεων και οθονων που εχουν σχεδιαστει για HDR προβολη.
ΥΓ3... υπαρχουν αρκετες ορολογιες και πολλοι τεχνικοι οροι στο κοσμο του βιντεο, που ειναι πολυπλοκοτερος απο το κοσμο της φωτογραφιας.
Δειτε και διαβαστε τα αρθρα που βαζω αν θελετε να παρετε μια καλη γευση.
Τα περισσοτερα "προβληματα" που υπαρχουν στο βιντεο, ειναι ΚΥΡΙΩΣ απο την εμμονη για να εχουμε συμβατοτητα προς τα πισω (με παλιοτερες συσκευες) , αλλα και με την αδυναμια των καναλιων και δικτυων εκπομπης να αλλαζουν προτυπα ληψης κι εκπομπης...με λιγα λογια ακομα πληρωνουμε τις αμαρτιες του παρελθοντος, στο χωρο της τηλεορασης κυριως.
https://www.youtube.com/watch?v=mBTikAOu-fQ