Κλιματική αλλαγή

SR-71

AVClub Fanatic
15 December 2010
46,730
Kashyyyk stratosphere - 100,000 ft
Πιο μέρος;.. Για πες...
Μυτικας, Σμολικας, Γραμος, Λιακουρα ..... βασικα καθε κορυφογραμμη.
Αν ειναι και περιοχη natura .... ακομα καλυτερα !!! Ολοι οι αλλοι εχουν ριξει
τα δις τους στην πυρηνικη συντηξη ... εμεις, ξεκιναμε απο εκει που φυγαν οι αλλοι.

Μια ζωη ουραγοι ...... μια ζωη ......
 

FSword

AVClub Enthusiast
19 June 2006
1,240
Τα ηλεκτρικά δηλαδή δεν θέλουν service;

Για τις μπαταρίες άλλα διαβάζω.
Δεν μπορεί όσοι κράζουν την tesla για τις τιμές των μπαταριών να είναι ταξιτζήδες.
Μιλάνε για 100.000 χιλιόμετρα.

Όχι, δε θέλουν. Ή τουλάχιστον θέλουν πολύ πιο αραιά και με πολύ λιγότερα αναλώσιμα. Ακόμα και τακάκια αλλάζουν σε πολύ μεγαλύτερα διαστήματα επειδή φρενάρουν με το ν' αφήνουν το γκάζι. Μην ξεχνάμε επίσης ότι η απουσία μηχανικών μερών μειώνει και την πιθανότητα βλάβης. Επίσης για μπαταρία δεν έχω δει κανένα να παραπονιέται - το αντίθετο (στα Tesla τουλάχιστον):


Κι αυτά τώρα, όσο περνάει ο καιρός τόσο βελτιώνονται οι - ήδη πολύ καλές - μπαταρίες. Για μένα το βασικό πρόβλημα είναι η ύπαρξη φορτιστή στο σπίτι. Αν μπορείς να βάλεις νομίζω δεν υπάρχει σοβαρός λόγος να μη σκεφτείς για ηλεκτρικό αυτοκίνητο - εκτός αν το χρησιμοποιείς κυρίως για ταξίδια (που κι εκεί σιγά σιγά δε θα είναι ιδιαίτερο πρόβλημα). Αν όμως δεν μπορείς να φορτίζεις σπίτι τότε δε θα το σκεφτόμουν καν.
 

Simos.I

Moderator
Staff member
17 June 2006
25,525
Land of Dystopia
Ολα καλά που γράφετε για κλιματική αλλαγή και πρασινη ανάπτυξη ηλεκτρική ενέργεια σε οχήματα κτλ, τα ακραία φαινόμενα ζέστης κρύου που πρόκειται να συνηθίζουμε σιγά σιγά, σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα κσι τρόπο που αυτα θα αποφορτιζονται κανουν την όποια προσπάθεια εναλλακτικού καυσίμου ακριβότερη
 

klamia71

AVClub Addicted Member
5 November 2007
2,141
Μυτικας, Σμολικας, Γραμος, Λιακουρα ..... βασικα καθε κορυφογραμμη.
Αν ειναι και περιοχη natura .... ακομα καλυτερα !!! Ολοι οι αλλοι εχουν ριξει
τα δις τους στην πυρηνικη συντηξη ... εμεις, ξεκιναμε απο εκει που φυγαν οι αλλοι.

Μια ζωη ουραγοι ...... μια ζωη ....


Το μέρος που φυσάει 350 άπο τις 365 μέρες το χρόνο είναι άλλο....

Η Μύκονος!!
 
  • Like
Reactions: SR-71

klamia71

AVClub Addicted Member
5 November 2007
2,141
Thanks, δεν το ξερα.
Ισως επειδη βλεπω ανεμογεννητριες μονο σε κορυφογραμμες (Ευβοια).
εμ...γιαυτο εθεσα το ερωτημα...το ρητορικο βεβαια.... εκει δε θα μπουν ποτε...!!! για ευνόητους λογους. η υποκρισία περισσεύει. θα μπρουσαν ολα τα νησια με αυτη τη λογικη να ειναι αυτονομα. αλλα οπως βλεπετε δεν παει ετσι.
 
20 June 2006
9,533
Θεσσαλονίκη
- Το σέρβις των ηλεκτρικών είναι αστείο σε σχέση με αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ακόμη και μια αλλαγή μπαταρίας prius 10ετίας τώρα κοστίζει κάτω από 2000 ευρώ - .

Χτες ήμουν σε πελάτη που ασχολείται με συντήρηση υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων ( το πρώτο συνεργείο της Θεσσαλονίκης).
Δεν τον έχω δει εδώ και ένα χρόνο να μπαίνει στην διαδικασία να αλλάζει μπαταρία σε κάποιο όχημα.
Επισκευές κάνει συνήθως όπως και χτες σε μπαταρία 13 ετών.
Συνεπώς η επιλογή της αντικατάστασης ακόμα και αν το κόστος δεν είναι μεγάλο είναι η τελευταία επιλογή.
Ειδικά στην χώρα μας που για τα περισσότερα πράγματα προτιμάται η επισκευή από την αντικατάσταση.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,164
127.0.0.1
Αν όμως δεν μπορείς να φορτίζεις σπίτι τότε δε θα το σκεφτόμουν καν.
Ελάχιστοι μπορούν.
Ακόμη και εγώ που μένω σε αραιοκατοικημένη περιοχή παρκάρω συνήθως 20 με 30 μέτρα από το σπίτι μου.
 

SR-71

AVClub Fanatic
15 December 2010
46,730
Kashyyyk stratosphere - 100,000 ft
Ρε παιδια, αν οι μισοι απο αυτους που μενουν σε πυκνοκατοικημενες περιοχες (πολεων)
κατεβασουν μπαλαντεζα απ'τα μπαλκονια τους (για φορτιση) ξερετε τι θα γινει ? .....

Dangling wires over pedestrians in old Delhi.jpg

Eδω δεν μπορουν να τα βρουν (ενοικοι) για ενα βαψιμο η μια σωληνα .... και θα τα βρουν στα καλωδια ?
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,755
Βόλος
Το μέρος που φυσάει 350 άπο τις 365 μέρες το χρόνο είναι άλλο....

Η Μύκονος!!
Έχει κάποιες ανεμογεννήτριες. Στη Μύκονο απαγορεύεται να χτίσεις στις ψηλά αλλά αυτό δεν εμποδίζει τις βίλες να σκαρφαλώνουν στα γκρεμνά. Αντίστοιχα, στο Πήλιο δεν επιτρέπεται να έχεις ηλιακά στις στέγες, λόγω παραδοσιακού οικισμού. Στη Μύκονο τα κρύβουν εντελώς επίπεδα πάνω στις ταράτσες.
 

klamia71

AVClub Addicted Member
5 November 2007
2,141
Έχει κάποιες ανεμογεννήτριες. Στη Μύκονο απαγορεύεται να χτίσεις στις ψηλά αλλά αυτό δεν εμποδίζει τις βίλες να σκαρφαλώνουν στα γκρεμνά. Αντίστοιχα, στο Πήλιο δεν επιτρέπεται να έχεις ηλιακά στις στέγες, λόγω παραδοσιακού οικισμού. Στη Μύκονο τα κρύβουν εντελώς επίπεδα πάνω στις ταράτσες.
μια ανεμογεννήτρια σε ενα νησί φτανει το κανει αυτάρκες σε ρευμα. αντε ας μπει και 2η για buck up. αλλα δε θελουν λυσεις, θελουν κερδος. υπερβολικο ενελεητο... απύθμενο κερδος. δεν τους ενδιαφερει τιποτα αλλο. και το κρατος (κυβερνώντες και αυλικοί) σιγοντάρει αυτη τη λογικη και διαπλεκεται με τυς επιχειρηματιες. Οι δε υπουργοι και καρεκλοκρατορες επειδη δε θελουν να φαινονται σε αυτες τις συναλλαγες απευθειας βαζουν τις γυναικες τους,,τα παιδια τους , τα συμπεθερια σε θεσεις νομικων συμβουλων , συμβουλων επικοινωνιας και αλλα στις εταιρίες αυτες για να εχουν τους συνδεσμους. Ψαχτε.. ειναι αρκετοι αυτοι που εχουν το μισο σοι τους ανταυτου...
 
  • Haha
Reactions: chocbhed

klamia71

AVClub Addicted Member
5 November 2007
2,141
Και που καρφωσαμε τοσες ανεμογεννήτριες σε ολη την ευβοια και σε τοσα αλλα βουνα τι καταφεραμε/? να εχουμε το πιο ακριβο ρευμα στην ευρωπη. γιατι?

1690197228193.png
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
769
Το μέρος που φυσάει 350 άπο τις 365 μέρες το χρόνο είναι άλλο....

Η Μύκονος!!
Η Μακρόνησος έχει μεγάλο αιολικό δυναμικό, είναι ακατοίκητη, είναι κοντά στο Λαύριο οπότε μπορεί εύκολα να περαστεί υποθαλάσιο καλώδιο ισχύος, αλλά το κράτος θεωρεί πως "πρόκειται για μεγάλης κλίμακας επεμβάσεις, οι οποίες αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του ιστορικού τόπου και δεν συνάδουν με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του". Κουραφέξαλα.


Πριν βάλουμε στη Μύκονο λοιπόν (που και εκεί και σε όλες τις Κυκλάδες υπάρχει μεγάλο αιολικό δυναμικό), να βάζαμε σε ακατοίκητα νησιά που δεν έχουν τίποτα επάνω τους;
 

klamia71

AVClub Addicted Member
5 November 2007
2,141
Η Μακρόνησος έχει μεγάλο αιολικό δυναμικό, είναι ακατοίκητη, είναι κοντά στο Λαύριο οπότε μπορεί εύκολα να περαστεί υποθαλάσιο καλώδιο ισχύος, αλλά το κράτος θεωρεί πως "πρόκειται για μεγάλης κλίμακας επεμβάσεις, οι οποίες αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του ιστορικού τόπου και δεν συνάδουν με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του". Κουραφέξαλα.


Πριν βάλουμε στη Μύκονο λοιπόν (που και εκεί και σε όλες τις Κυκλάδες υπάρχει μεγάλο αιολικό δυναμικό), να βάζαμε σε ακατοίκητα νησιά που δεν έχουν τίποτα επάνω τους;
το οτι δεν εχουν κατοικους δε σημαινει οτι δεν εχουν πανιδα. δεν ειναι ο ανθρωπος ο μονος κατοικος αυτη της γης.
 
  • Like
Reactions: cochise

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
769
Τα ηλεκτρικά είναι μια υπέροχη τσιχλοφουσκα...

Δεν υπάρχει υποδομή ούτε και θα υπάρξει ποτέ για να στηρίξει ούτε το 50% των οχημάτων παγκοσμίως για ηλεκτροκινηση
Που το στηρίζετε αυτό; Η ενέργεια που χρειάζεται αν γίνουν όλα τα αυτοκίνητα ηλεκτρικά είναι μόλις 30% παραπάνω από αυτή που καταναλώνουμε σήμερα. Οι αντλίες θερμότητας αν εξηλεκτρίσουμε 100% τη θέρμανση για να απαλλαγούμε από φυσικό αέριο - πετρέλαιο κτλ απαιτούν άλλο ένα 30-35%. Υπάρχουν περιοχές που πλέον η εγκατεστημένη βάση των EV αγγίζει το 35% (Oslo).
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
769
το οτι δεν εχουν κατοικους δε σημαινει οτι δεν εχουν πανιδα. δεν ειναι ο ανθρωπος ο μονος κατοικος αυτη της γης.
Πανίδα η Μακρόνησος; Κάτι πρόβατα έχει.
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
769
Ποιο είναι το ποσοστό του κόσμου που μένει σε μονοκατοικία με γκαράζ μάνα μου για να φορτίζει το αυτοκίνητο σπίτι του;
Θα κατεβάζουν όλοι μπαλαντέζες στην πυλωτή ;
Ή θα τραβάνε κανένα χιλιόμετρο μπαλαντέζα αν μένουν σε πυκνοκατοικημένη περιοχή;
Το ότι γίνονται ταξινομήσεις σε ηλεκτρικά δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Είναι ιδιωτών ή εταιριών π.χ. που έχουν δικά τους γκαράζ και τα φορτίζουν εκεί;


Αυτό το ότι μακροχρόνια το θερμικό έχει μεγαλύτερο αποτύπωμα άνθρακα από το ηλεκτρικό θέλει λίγη ανάλυση.
Ας πούμε στα 10 χρόνια, ένα θερμικό θα έχει κάνει 100.000 χιλιόμετρα.
Ας πούμε ότι θα έχει κάψει 8 τόνους βενζίνη;
That's it. Η συντήρησή του σε αυτά τα χιλιόμετρα είναι μηδενική.

Για το ηλεκτρικό με τα ανάλογα χιλιόμετρα πόσοι τόνοι λιγνίτη θα έχουν καεί για να το τροφοδοτήσουν;
Να έχει αλλάξει μόνο μία φορά μπαταρίες; Και ποιο το αποτύπωμά τους για να παραχθούν και να καταστραφούν;

IMHO η λύση δεν είναι μονοδιάστατη. Το να προσπαθήσεις να βάλεις όλες τις χώρες να πάρουν τα ίδια μέτρα είναι σαν να βάζεις σε έναν χιμπατζή, έναν ελέφαντα και ένα ψάρι το task να ανέβουν ένα δέντρο.
Το να συζητάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και χάρτινα καλαμάκια σε μία χώρα που κάθε χρόνο καίγονται κάτι χιλιάδες στρέμματα δάσους είναι σαν να κάνεις μανικιούρ σε κομμένο χέρι.

Ρίξε ένα πρόστιμο 1000€ στη χώρα για κάθε στρέμα που θα καίγεται να δεις πως θα θυμηθούν ξαφνικά τα αντιπυρικά μέτρα και τον εξοπλισμό που χρειάζεται.
Αυτή τη στιγμή βαδίζουμε με τη φιλοσοφία "δεν σας έφτιαξα τα φρένα αλλά σας δυνάμωσα την κόρνα"

Βλέπετε μονοδιάστατα το πρόβλημα. Μπορούν οι δήμοι να εγκαταστήσουν φορτιστές χαμηλής ισχύος στους δρόμους, όπου υπάρχουν φώτα στο δρόμο θεωρητικά μπορεί να μπει και φορτιστής. Δε χρειάζεται να έχεις μονοκατοικία, και πολυκατοικίες με θέσεις parking μπορούν να εγκαταστήσουν φορτιστές. Στην Ελλάδα έχουμε πολλές πολυκατοικίες χωρίς θέσεις parking, αυτό είναι αλήθεια, εκεί αναγκαστικά θα πρέπει να έχουμε θέσεις φόρτισης από τους δήμους.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να παραχθούν εκλείουν περισσότερους ρύπους από ένα θερμικό, αλλά το ισοφαρίζουν από τα 30000 χιλιόμετρα (αν το μείγμα ρεύματος είναι κυρίως από ΑΠΕ) ως τα 80000 (αν το μείγμα ρεύματος είναι κυρίως από λιγνίτη). Ο ηλεκτροκινητήρας είναι απείρως πιο αποδοτικός από το να καις πετρέλαιο ή βενζίνη, ακόμα κι αν το ρεύμα παράγεται από πετρέλαιο ή λιγνίτη.

Οι μπαταρίες έχουν εγγύηση τα 8 χρόνια ή τα 160.000 km. Ήδη έχουμε πολλά παραδείγματα από αυτοκίνητα που έφτασαν 1.000.000 km και οι μπαταρίες συνεχίζουν να δουλεύουν, έχοντας χάσει ένα 15-20% max της χωρητικότητάς τους. Και μιλάμε για μπαταρίες πολλών ετών πριν, πλέον οι καινούριες είναι καλύτερες αφού τα BMS (Battery Management System) έχουν εξελιχθεί κατά πολύ. Αυτό που φθείρει κυρίως μια μπαταρία είναι το μεγάλο discharge rate και η θερμοκρασία. Όσο έχεις χαμηλά το discharge rate, μέχρι 1C (δηλαδή για 50KWh μπαταρία, max 50KW power) και δεν υπερθερμαίνεται (ενεργό σύστημα ψύξης κατά τη λειτουργία), ουσιαστικά δε φθείρεται.

Οι μπαταρίες των πρώτων EVs που αποσείρονται ήδη χρησιμοποιούνται σε power plants για αποθήκευση, όπου εκεί δεν απαιτείται μεγάλη ισχύ και η πτώση πχ κατά 30% δεν είναι πρόβλημα - ενώ όσο αυξάνεται η χρήση των EVs θα αποκτήσει νόημα και η διαδικασία ανακύκλωσης.

Δεν υπάρχει επιστροφή, το μέλλον της αυτοκίνησης είναι τα BEV.
 
17 June 2006
23,741
Αθήνα
Ναι ναι θα φτιάξουν θέσεις φόρτισης οι Δήμοι στα Πατήσια, στην Κυψέλη στους Αμπελόκηπους κλπ κλπ κλπ που δεν υπάρχει χώρος να παρκάρεις ούτε ποδήλατο
Θα χαλάσουν τις πλατείες για να τις κάνουν θέσεις φόρτισης; Πόσες ποιά θέσεις φόρτισης θα έχει μια πλατεία; Εκατοντάδες; Χιλιάδες;

Μπάζει από παντού το θέμα ηλεκτρική φόρτιση σε πολεις στυλ Αθήνας με μηδενική υποδομή για τέτοια πράγματα.
Δεν γίνεται να αγοράσουν ΟΛΟΙ ηλεκτρικό. Αυτή είναι η πραγματικότητα όσο κι αν κάνουμε ότι δεν την βλέπουμε.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,164
127.0.0.1
Αυτό που επίσης αναρωτιέμαι είναι γιατί μιλάμε μόνο για αιολική και ηλιακή ενέργεια.
Στη χώρα μας δεν θα ήταν πιο κερδοφόρα η υδροηλεκτρική ενέργεια π.χ.;
Γιατί μιλάμε για αντλίες θερμότητας και όχι για γεωθερμία;