Κλιματική αλλαγή

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
769
Ναι ναι θα φτιάξουν θέσεις φόρτισης οι Δήμοι στα Πατήσια, στην Κυψέλη στους Αμπελόκηπους κλπ κλπ κλπ που δεν υπάρχει χώρος να παρκάρεις ούτε ποδήλατο
Θα χαλάσουν τις πλατείες για να τις κάνουν θέσεις φόρτισης; Πόσες ποιά θέσεις φόρτισης θα έχει μια πλατεία; Εκατοντάδες; Χιλιάδες;

Μπάζει από παντού το θέμα ηλεκτρική φόρτιση σε πολεις στυλ Αθήνας με μηδενική υποδομή για τέτοια πράγματα.
Δεν γίνεται να αγοράσουν ΟΛΟΙ ηλεκτρικό. Αυτή είναι η πραγματικότητα όσο κι αν κάνουμε ότι δεν την βλέπουμε.
Δε διαβάσατε τι έγραψα. Όπου υπάρχει κολώνα φωτισμού, θεωρητικά μπορεί να μπει και φορτιστής. Όπου υπάρχει κολώνα ΔΕΗ, επίσης. Δηλαδή στις υπάρχουσες θέσεις "parking" στους δρόμους.
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
769
Αυτό που επίσης αναρωτιέμαι είναι γιατί μιλάμε μόνο για αιολική και ηλιακή ενέργεια.
Στη χώρα μας δεν θα ήταν πιο κερδοφόρα η υδροηλεκτρική ενέργεια π.χ.;
Γιατί μιλάμε για αντλίες θερμότητας και όχι για γεωθερμία;
Υδροηλεκτρικά έχουμε ήδη. Δε γνωρίζω αν μπορούν να γίνουν κι άλλα, αν μπορούν φυσικά και είναι θεμιτό. Γεωθερμία επίσης, όπου είναι εφικτό.
 
17 June 2006
23,741
Αθήνα
Δε διαβάσατε τι έγραψα. Όπου υπάρχει κολώνα φοτισμού, θεωρητικά μπορεί να μπει και φορτιστής. Όπου υπάρχει κολώνα ΔΕΗ, επίσης. Δηλαδή στις υπάρχουσες θέσεις "parking" στους δρόμους.

Στο κέντρο για λόγους χωροταξίας ΔΕΝ υπάρχουν κολώνες. Τα φώτα κρέμονται στην μέση με τα καλώδια που στηρίζονται από κτήριο σε κτήριο εκατέρωθεν του δρόμου.

Και ας πουμε ότι υπάρχουν κολώνες φωτισμού. Πόσες κολώνες έχει ένα τετράγωνο 4; 8; Πόσα αυτοκίνητα παρκάρουν σε ένα τετράγωνο 50; 100;

Είπαμε. Μπάζει από παντού.
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
769
Στο κέντρο για λόγους χωροταξίας ΔΕΝ υπάρχουν κολώνες. Τα φώτα κρέμονται στην μέση με τα καλώδια που στηρίζονται από κτήριο σε κτήριο εκατέρωθεν του δρόμου.

Και ας πουμε ότι υπάρχουν κολώνες φωτισμού. Πόσες κολώνες έχει ένα τετράγωνο 4; 8; Πόσα αυτοκίνητα παρκάρουν σε ένα τετράγωνο 50; 100;

Είπαμε. Μπάζει από παντού.
Δε θα γίνουν σε μια μέρα αυτά. Ακόμα και η Νορβηγία που είναι τόσο μπροστά στο θέμα BEV έχει γύρω στο 25% της εγκατεστημένης βάσης οχημάτων ηλεκτρικά. Προφανώς πρώτοι θα πάρουν ηλεκτρικό όσοι έχουν θέση parking, είτε μονοκατοικίας είτε πολυκατοικίας. Όσο αυξάνει η ζήτηση, τόσο θα βρίσκουμε λύσεις. Καταστήματα σαν το The Mall μπορούν να έχουν στο μέλλον εκατοντάδες θέσεις φόρτισης αντί για τις 2-4 που έχουν τώρα. Το ίδιο και στα parking από μεγάλα supermarket, στα cineplex κτλ κτλ.

Φυσικά πρέπει να πέσει και η τιμή, οι τιμές χρέωσης της KWh σε δημόσιους AC φορτιστές είναι απαράδεκτες. 0,45 ευρώ / KWh ενώ η δαπάνη εγκατάστασης ενός τέτοιου φορτιστή δε ξεπέρασε τα 1000-1500 ευρώ.
 

klamia71

AVClub Addicted Member
5 November 2007
2,141
Αυτό που επίσης αναρωτιέμαι είναι γιατί μιλάμε μόνο για αιολική και ηλιακή ενέργεια.
Στη χώρα μας δεν θα ήταν πιο κερδοφόρα η υδροηλεκτρική ενέργεια π.χ.;
Γιατί μιλάμε για αντλίες θερμότητας και όχι για γεωθερμία;
ελα ντε...

προφανως γιατι τα μεγαλα αφεντικα εχουν ηδη επενδυσει σε εταιριες κατασκευης και τοποθετησης ανεμ/τριων και εχουν κανει τα κονε τους και τα πλανα τους. μην τους τα χαλασουμε τωρα και παει στραφη τοση δουλεια....
 
  • Sad
Reactions: sdragon28
17 June 2006
23,741
Αθήνα
Παιδιά εννοείται ότι είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ η μπίζνα και τα συμφέροντα. Από τα χάρτινα καλαμάκια, μέχρι τις μπαταρίες, τα φουρφούρια στα βουνά και τα ηλιακά πάνελ.
Ανοίγεται ένας νέας κόσμος με καινούργια επαγγελματα.
 
  • Angry
Reactions: sdragon28

chocbhed

Senior Member
26 August 2007
576
ελα ντε...

προφανως γιατι τα μεγαλα αφεντικα εχουν ηδη επενδυσει σε εταιριες κατασκευης και τοποθετησης ανεμ/τριων και εχουν κανει τα κονε τους και τα πλανα τους. μην τους τα χαλασουμε τωρα και παει στραφη τοση δουλεια....
ισως γιατι νερο δεν εχεις απεριοριστο (δες ισπανια, ιταλια που αντιμετωπιζουν λειψυδρια) και πρεπει να το χρησιμοποιεις με συνεση ενω αερα και ηλιο ειναι πιο ευκολα να εχεις?
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,755
Βόλος
το οτι δεν εχουν κατοικους δε σημαινει οτι δεν εχουν πανιδα. δεν ειναι ο ανθρωπος ο μονος κατοικος αυτη της γης
Στον Άγιο Γεώργιο όμως έγιναν σωστικές ανασκαφές εξπρές για να τοποθετηθούν οι ανεμογεννήτριες. Κάποια από τα σημερινά ακατοίκητα νησιά ήταν κατοικημένα στην αρχαιότητα (που η στάθμη της θάλασσας ήταν χαμηλότερη και συνήθως αυτά ήταν κορυφές με προϊστορικές ακροπόλεις). Να ξέρετε τι τραβάει η Εφορεία Κυκλάδων από τις αιτήσεις για αδειοδοτήσεις σε ακατοίκητα νησιά...
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,755
Βόλος
Και ας πουμε ότι υπάρχουν κολώνες φωτισμού. Πόσες κολώνες έχει ένα τετράγωνο 4; 8; Πόσα αυτοκίνητα παρκάρουν σε ένα τετράγωνο 50; 100;
Το είχα δει στο Λονδίνο. Δύο θέσης φόρτισης, εκατέρωθεν κάθε κολώνας. Μια χαρά φτάνουν και περισσεύουν για χρόνια. Μόνο που "οι ευπαθείς ομάδες" δεν θα αφήσουν καλώδιο για καλώδιο...
 
17 June 2006
9,805
Μην είστε σίγουροι ότι έχουμε ήδη όλες τις λύσεις για παντού.

Αν μιλάμε για οχήματα πόλης, μπορείς άνετα να πας σε ένα "βενζινάδικο" για ηλεκτρικά και να φορτίσεις για 5 λεπτά και να έχεις μια φόρτιση για 2-3 ημέρες εντός πόλης με υπάρχοντες φορτιστές στα ~350 kW.
Επίσης θα υπάρξουν νέες υποδομές όπου είναι εφικτό. Κάποιοι θα φορτίζουν σπίτι, κάποιοι θα φορτίζουν στη δουλειά, κάποιοι όταν παρκάρουν στο εμπορικό κέντρο ή στο super market ή...
Δεν ξέρουμε ακόμη πως θα εξελιχθούν τα πράγματα ειδικά στην Ελλάδα.

Προφανώς οι μόνοι που θα μπορούν να έχουν τρελή μείωση στα έξοδα μετακινήσεων θα είναι αυτοί που θα μπορούν να έχουν φορτιστή στο σπίτι σε συνδυασμό με φωτοβολταϊκά (είτε εικονικά, είτε κανονικά). Αλλά μην σας φανεί περίεργο αν υιοθετηθούν μοντέλα που αγοράζεις εικονικά φωτοβολταϊκά για τη φόρτιση αποκλειστικά του οχήματός σου και έχεις μεταβλητές χαμηλές χρεώσεις ανεξαρτήτως του που είναι ο φορτιστής που κάθε φορά χρησιμοποιείς.
 
17 June 2006
9,805
Στον Άγιο Γεώργιο όμως έγιναν σωστικές ανασκαφές εξπρές για να τοποθετηθούν οι ανεμογεννήτριες. Κάποια από τα σημερινά ακατοίκητα νησιά ήταν κατοικημένα στην αρχαιότητα (που η στάθμη της θάλασσας ήταν χαμηλότερη και συνήθως αυτά ήταν κορυφές με προϊστορικές ακροπόλεις). Να ξέρετε τι τραβάει η Εφορεία Κυκλάδων από τις αιτήσεις για αδειοδοτήσεις σε ακατοίκητα νησιά...

Για εμένα αυτή είναι η λύση για τις ανεμογεννήτριες...βραχονησίδες και ακατοίκητα νησιά να πνιγούν από αυτές. Ναι ανεβαίνει λίγο ο χρόνος αποπληρωμής σε σχέση με το να πας στην κορυφογραμμή της Πάρου και της Νάξου αλλά παραμένουν τρελά κερδοφόρες επενδύσεις.

Όσο για την αποκατάσταση μετά το κλείσιμο του κύκλου ζωής ενός αιολικού πάρκου υπάρχει νομοθεσία που κανείς ως τώρα δεν έχει θελήσει να εφαρμόσει...
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,163
127.0.0.1
ισως γιατι νερο δεν εχεις απεριοριστο (δες ισπανια, ιταλια που αντιμετωπιζουν λειψυδρια) και πρεπει να το χρησιμοποιεις με συνεση ενω αερα και ηλιο ειναι πιο ευκολα να εχεις?

Για την Ελλάδα μιλάμε.
Και δεν λέμε ότι θα ανοίξουμε τη βρύση να γυρίζει το φουρφούρι.
Αλλά να μπουν σε ποτάμια π.χ. που έχουμε αρκετά μεγάλα για να παράξουν ενέργεια.
 
17 June 2006
9,805
Η τάση είναι ότι υδροηλεκτρικό υπάρχει να μετατραπεί σε αντλισιοταμιευτικό για τον απλό λόγο ότι δεν απαιτούνται νέα φράγματα, που θέλουν πολλές μελέτες και γενικά -σωστά- η νομοθεσία της ΕΕ τα κάνει πιο δύσκολα για λόγους βιοσιμότητας / βιοποικιλότητας / κλπ.
Δείτε και αυτό το καινοτόμο έργο στην Ικαρία

Το νερό για τελική χρήση δεν θα έπρεπε να είναι πρόβλημα για όσους βρέχονται από θάλασσα. Με σωστά σχεδιασμένα και χωροθετημένα εργοστάσια αφαλάτωσης που τροφοδοτούνται από ανανεώσιμες πηγές έχεις όσο νερό απαιτείται με χαμηλό κόστος και πολύ χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα αν ειδικά η διαχείριση της άλμης γίνεται σωστά.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,163
127.0.0.1
Ακριβώς.
Ο όρος "λειψυδρία" σε χώρες όπως είναι η Ελλάδα είναι μία φτηνή δικαιολογία για να ανεβάζουν τα τιμολόγια της ΕΥΔΑΠ.
 
  • Like
Reactions: sdragon28

AFam

AVClub Fanatic
11 September 2006
26,961
Και κάπου εδώ ξεκινά το σεξ...

 
17 June 2006
23,741
Αθήνα
Και κάπου εδώ ξεκινά το σεξ...

Κάτι παραπάνω από αναμενόμενο. Και άργησαν....
 
Πάντως 40 χρόνια που ζω ποτέ δεν ήταν έτσι τα ελληνικά καλοκαίρια. Ανέβαζε 40άρια 2-3 φορές το χρόνο, και τον υπόλοιπο ήμασταν ok. Άσε που τα βράδια έπεφτε σχεδόν πάντα η θερμοκρασία. Κάθε φορά που ερχόμουν το καλοκαίρι, κάθε βράδυ ήμουν είτε για ποτό, είτε για συναυλία, είτε για περπάτημα, πάντα έξω. Φέτος δεν το έχω διανοηθεί, δεν παλεύεται τις μισές μέρες του καλοκαιριού, ψάχνω μέρη με κλιματισμό και μόνο.

Στο άλλο μου σπίτι πλέον στο Μίντγουεστ που ουσιαστικά ζω 11 χρόνια (με μικρές διαφοροποιήσεις στο που), οι διαφορές είναι επίσης εξωφρενικές. Από τα ενοχλητικά υγρά καλοκαίρια περάσαμε σε ξηρασία και κάθε λίγο και λιγάκι συναγερμούς για...πυρκαγιές (αδιανόητο ακόμα και 5 χρόνια πριν).

Φυσικά αφήνω απέξω το ότι τα τελευταία χρόνια ξεχάσαμε Φθινόπωρο και Άνοιξη.

Το ότι η όλη φάση κατέληξε σε μπίζνα (όπως όλα τα μεγάλα προβλήματα της ανθρωπότητας, από τον καρκίνο μέχρι την ενέργεια), δε σημαίνει ότι είναι στη φαντασία μας, μην τρελαθούμε τώρα.
 
Last edited:

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,163
127.0.0.1
Και κάπου εδώ ξεκινά το σεξ...


0,64€ την KWh είναι εξωφρενικό ποσό.
Δηλαδή όταν έχεις κατανάλωση 20KWh για 100km θα μιλάμε για 12,8€ ανά 100km σε ταξίδι;
Τόσο καίνε τα συμβατικά και χωρίς να σου λέει κανείς "θα πηγαίνεις με 120 το πολύ" να βγεις στην Εγνατία να μαζεύεις μούντζες.
Ή να θέλεις 2-3 φορτίσεις για να φτάσεις Θεσσαλονίκη.
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
769
0,64€ την KWh είναι εξωφρενικό ποσό.
Δηλαδή όταν έχεις κατανάλωση 20KWh για 100km θα μιλάμε για 12,8€ ανά 100km σε ταξίδι;
Τόσο καίνε τα συμβατικά και χωρίς να σου λέει κανείς "θα πηγαίνεις με 120 το πολύ" να βγεις στην Εγνατία να μαζεύεις μούντζες.
Ή να θέλεις 2-3 φορτίσεις για να φτάσεις Θεσσαλονίκη.
Φαίνεται πως η ενημέρωση που έχετε για την ηλεκτροκίνηση είναι τουλάχιστον ελλιπής. Κατ' αρχήν αν μαζεύεις μούντζες πηγαίνοντας με 120 πραγματική σε δρόμο με όριο τα 130, το λάθος είναι σε αυτούς που ρίχνουν τις μούντζες. Γίνανε όλοι Σουμάχερ και πηγαίνουν με 200.

Ένα Model 3 Standard Range θέλει δύο στάσεις από Θεσσαλονίκη - Αθήνα, στη Λάρισα για 25 λεπτά και στην Αταλάντη για 15. Με ταχύτητα 130km/h.
Ένα Model Y Long range θέλει δύο 15λεπτες στάσεις.
Στο Model 3 SR θα φορτίσεις περίπου 60KWh για το ταξίδι, οι υπόλοιπες θα είναι από το σπίτι. Στο Model Y θα φορτίσεις ακόμα λιγότερες. Στη Λάρισα η τιμή είναι 0,41 όλες τις ώρες εκτός από 18:00-22:00, όταν είναι 0,47. Στην Αταλάντη είναι 0,58 και 0,64 αντίστοιχα.
Για το Model 3 SR, παίρνοντας μια τιμή 0,20 / KWh για το ρεύμα από το σπίτι, το Θεσσαλονίκη - Αθήνα θα σας κοστίσει 60*0,2+33*0,41+27*0,58=12+13,5+15,7=41,2 ευρώ. 7,7 ευρώ τα 100km ή σε βενζίνη 4,16lt/100km.
Επαναλαμβάνω, με ταχύτητα 130 πραγματική, γιατί πολλά θερμικά όταν έχουν στο κοντέρ 130 πηγαίνουν με 115-120. Με 120 πραγματική θα έχεις παραπάνω οικονομία χωρίς να χάσεις πάνω από 6-7 λεπτά, γιατί θα φορτίσεις λιγότερο χρόνο.
 
Κατ' αρχήν αν μαζεύεις μούντζες πηγαίνοντας με 120 πραγματική σε δρόμο με όριο τα 130, το λάθος είναι σε αυτούς που ρίχνουν τις μούντζες. Γίνανε όλοι Σουμάχερ και πηγαίνουν με 200.

Αχ, αυτό. Κάποια στιγμή πρέπει να πάψουμε να θεωρούμε τον ΚΟΚ προαιρετικό. Ακόμα κι αν τύχει κάποιο σημείο του να είναι λάθος, εξακολουθεί να είναι υποχρεωτικός.

Δε μπορεί να αποφασίζει ο κυρΜάκης ή κυραΤούλα ποιο είναι το όριο ανάλογα με την προσωπική τους... "εμπειρία".

Βέβαια, αν σου έκοβαν κάναν κ@λο που και που και χρειαζόσουν δάνειο για να πληρώσεις τα κερατιάτικα, τότε θα κλαίγαμε λιγότερο κόσμο καθημερινά.