Macro

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

Πάντως καταλήγω πως ο ανεστραμμένος φωτεινός 50ρης είναι μία καλή φθηνή λύση για 1:1 macro, μάλιστα στην ευκολία εστίασης μάλλον ξεπερνά τους αληθινούς μάκρο φακούς. Αλλιώς βλέπεις τα πράγματα με τόσο ανοικτό διάφραγμα.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

Λοιπόν, μετά από τόσες λήψεις, νιώθω να έχω ανεβάσει ακόμη 1 βαθμό μυωπία στο δεξί μάτι. Επίπονη η εστίαση στις μεγάλες μεγεθύνσεις.
Αρχίζω και σκέφτομαι την 40D με το lifeview της και την 3'' οθόνη της... θα είναι μανούλα για μάκρο. Βρε λέτε; Χμμμμμ.......
 

Ηλίας Σ.

AVClub Enthusiast
13 October 2006
1,251
Re: διαφορετικά macro

Δεν είναι με ring flash, καθώς δεν μπορώ να το κουμπώσω στους ανεστραμμένους, είναι με τον φωτισμό που προανέφερα, θέλει δουλειά για να τα στήσω τα άλλα και εργαλεία (πχ τριποδάκια, διαχυτές) που δεν έχω.

Δεν γίνεται να το κουμπώσεις εύκολα, αλλά μπορείς να το χρησιμοποιήσεις με τα αφαιρούμενα στοιχεία του στερεωμένα σε ό,τι σε βολέψει. Αυτοκόλλητη χαρτοταινία που ξανα-ξεκολλάει εύκολα βολεύει αρκετά σε παρόμοια στησίματα...

Για ισότητα στη σύγκριση, μία με τον ίδιο φωτισμό, επίσης χωρίς ring flash (αν και στην περίπτωσή του παίρνει), με τον Canon MP-E 64/2.8.
Μεγέθυνση 4:1, f/9 (στην πραγματικότητα πάνω από f/32). Παρέλειψα να τον φυσήξω λιγάκι πριν.

και ένα crop από το κέντρο με μικρή σμίκρυνση

Απ' ότι βλέπεις όσο μεγαλώνει τόσο πιο ενδιαφέρον γίνεται! Δοκίμασε και σε μικρά λουλούδια να δεις τι υπάρχει!
 

Ηλίας Σ.

AVClub Enthusiast
13 October 2006
1,251
Re: διαφορετικά macro

Λοιπόν, μετά από τόσες λήψεις, νιώθω να έχω ανεβάσει ακόμη 1 βαθμό μυωπία στο δεξί μάτι. Επίπονη η εστίαση στις μεγάλες μεγεθύνσεις.
Αρχίζω και σκέφτομαι την 40D με το lifeview της και την 3'' οθόνη της... θα είναι μανούλα για μάκρο. Βρε λέτε; Χμμμμμ.......

Οι Pentax προσφέρουν βοήθεια εστίασης (κυρίως για τους παλιούς φακούς χειροκίνητης εστίασης) με ηχητική ειδοποίηση όταν το θέμα είναι εστιασμένο. Δεν ξέρω όμως κατά πόσο θα μπορούσε να σε βοηθήσει εστιάζοντας ακριβώς εκεί που θέλεις εσύ, ή ποιά άλλη μηχανή έχει παρόμοια δυνατότητα...
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

Και η Canon έχει τέτοια ειδοποίηση, αρκεί να υπάρχει στον φακό το τσιπάκι που θα κουμπώσει στις επαφές της μοντούρας. Όλοι οι φακοί Canon το έχουν, αλλά εάν δεν υπάρχει, η μηχανή συμπεριφέρεται σαν να μην υπάρχει φακός (διάφραγμα "0.0"). Κάποιοι από τους αντάπτορες που έχω διαθέτουν τέτοιο τσιπάκι (ουσιαστικά ξεγελάει τη μηχανή). Στο μάκρο δεν βοηθάει πάντως καθόλου, άντε να δώσει επιβεβαίωση μέχρι μεγεθύνσεις 1:3-1:2. Μετά τίποτα.
 

Ηλίας Σ.

AVClub Enthusiast
13 October 2006
1,251
Re: διαφορετικά macro

Και η Canon έχει τέτοια ειδοποίηση, αρκεί να υπάρχει στον φακό το τσιπάκι που θα κουμπώσει στις επαφές της μοντούρας. Όλοι οι φακοί Canon το έχουν, αλλά εάν δεν υπάρχει, η μηχανή συμπεριφέρεται σαν να μην υπάρχει φακός (διάφραγμα "0.0"). Κάποιοι από τους αντάπτορες που έχω διαθέτουν τέτοιο τσιπάκι (ουσιαστικά ξεγελάει τη μηχανή). Στο μάκρο δεν βοηθάει πάντως καθόλου, άντε να δώσει επιβεβαίωση μέχρι μεγεθύνσεις 1:3-1:2. Μετά τίποτα.

Στην Pentax δεν χρησιμοποιεί τις επαφές της μοντούρας στους παλιούς φακούς αλλά εξακολουθεί να δουλεύει. Το πόσο σωστά μπορεί να το κάνει για μάκρο, μόνο μια δοκιμή θα σε πείσει... Δεν περιμένω θαύματα φυσικά, απλά αν σου πέσει κάποια φρέσκια Pentax στο χέρι δοκίμασέ το.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

Από την εμπειρία μου από Canon πάντως (δεν ξέρω πόσο σημαντικά καλύτερο σύστημα εστίασης μπορεί να έχει μια Pentax) μπορώ να πω ότι στις μεγάλες μεγεθύνσεις (και αρκετά πριν το lifesize) η μόνη βοήθεια είναι τα μάτια μας.
Σε κανονικές λήψεις, με βιδωτούς ή Pentax K ή Nikkor σε Canon με αντάπτορα με τσιπάκι (όπου η μηχανή ξεγελιέται και "βλέπει" τον φακό, και με μισοπατημένο το κουμπί κλείστρου δίνει την κουκίδα και τον ήχο επιβεβαίωσης εστίασης) η επιτυχία της επιβεβαίωσης της εστίασης εξαρτάται από το πόσο καλό είναι το σύστημα εστίασης της μηχανής (στην 350D δεν είναι και το κορυφαίο, σε 30D που δοκίμασα η μηχανή τα κατάφερνε αισθητά καλύτερα) και η φωτεινότητα του φακού. Πχ με φακούς 1.4 ή 2.0 άντε και 2.8 τα πράγματα είναι εύκολα, όταν κλείσω τους ίδιους φακούς στο f/5.6 ή και πιο πολύ σπανίως παίρνω επιβεβαίωση εστίασης. Πχ με έναν 300/5.6 θα πρέπει να είναι αρκετά καλές οι φωτιστικές συνθήκες για να πάρω επιβεβαίωση.
Η ευκολία που δίνουν οι φωτεινοί φακοί στην εστίαση είναι συνεπώς μεγάλη. Ακόμη και εάν ορισμένοι δεν αποδίδουν από ανοικτοί (πχ ο Super Takumar 50/1.4). Στο macro ειδικώς φαίνεται πολύ μεγάλη η διαφορά τους, σε πλάνο περίπου 1:1 είχα σχεδόν 3 στοπ πιο φωτεινή εικόνα σε σχέση με τον Nikkor 55/3.5
 
Last edited:

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

και όχι μόνο έχει οθόνη 3 ιντσών, αλλά και δυνατότητα για μεγέθυνση 5x-10x παρακαλώ. Πολύτιμο εργαλείο για μάκρο, ακούγεται...
 

Ηλίας Σ.

AVClub Enthusiast
13 October 2006
1,251
Re: διαφορετικά macro

Από την εμπειρία μου από Canon πάντως (δεν ξέρω πόσο σημαντικά καλύτερο σύστημα εστίασης μπορεί να έχει μια Pentax) μπορώ να πω ότι στις μεγάλες μεγεθύνσεις (και αρκετά πριν το lifesize) η μόνη βοήθεια είναι τα μάτια μας.
Σε κανονικές λήψεις, με βιδωτούς ή Pentax K ή Nikkor σε Canon με αντάπτορα με τσιπάκι (όπου η μηχανή ξεγελιέται και "βλέπει" τον φακό, και με μισοπατημένο το κουμπί κλείστρου δίνει την κουκίδα και τον ήχο επιβεβαίωσης εστίασης) η επιτυχία της επιβεβαίωσης της εστίασης εξαρτάται από το πόσο καλό είναι το σύστημα εστίασης της μηχανής (στην 350D δεν είναι και το κορυφαίο, σε 30D που δοκίμασα η μηχανή τα κατάφερνε αισθητά καλύτερα) και η φωτεινότητα του φακού.

Όπως το περιγράφεις μοιάζει ίδιο με της Pentax. Δεν νομίζω αν υπάρχει ουσιαστική διαφορά...

Πχ με φακούς 1.4 ή 2.0 άντε και 2.8 τα πράγματα είναι εύκολα, όταν κλείσω τους ίδιους φακούς στο f/5.6 ή και πιο πολύ σπανίως παίρνω επιβεβαίωση εστίασης. Πχ με έναν 300/5.6 θα πρέπει να είναι αρκετά καλές οι φωτιστικές συνθήκες για να πάρω επιβεβαίωση.

Μα νομίζω πρώτα εστιάζεις και μετά κλείνεις διάφραγμα στους χειροκίνητους οπότε δεν είναι μεγάλο το πρόβλημα. Αν θες και προθέαση του βάθους πεδίου με κλειστό το διάφραγμα τα πράγματα περιπλέκονται φυσικά...

Η ευκολία που δίνουν οι φωτεινοί φακοί στην εστίαση είναι συνεπώς μεγάλη. Ακόμη και εάν ορισμένοι δεν αποδίδουν από ανοικτοί (πχ ο Super Takumar 50/1.4). Στο macro ειδικώς φαίνεται πολύ μεγάλη η διαφορά τους, σε πλάνο περίπου 1:1 είχα σχεδόν 3 στοπ πιο φωτεινή εικόνα σε σχέση με τον Nikkor 55/3.5

Μα ναι, οι φωτεινοί είναι παντού και πάντα ευπρόσδεκτοι! Κι ένα μεγάλο και φωτεινό οφθαλμοσκόπιο επίσης, εδώ η Pentax κρατάει καλή φήμη ακόμα. Αλλά δες μήπως σε βολεύει να πάρεις προέκταση του οφθαλμοσκόπιου αυτή σαν "L" γιατί σε πολλές μάκρο φωτογραφίες πρέπει να πάρεις παράξενες στάσεις για να δεις σωστά μέσα απ' τον φακό... Η μέση κι ο λαιμός συχνά παρεμβάλλονται στην προσπάθεια...
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

Τον έχω σκεφτεί τον προσοφθάλμιο μεγεθυντήρα. Δίνει 2,5x στο κέντρο. Αλλά η οθόνη μιας 40D είναι σίγουρα πολύ μεγαλύτερο βοήθημα, στο μάκρο τουλάχιστον.
 

Ηλίας Σ.

AVClub Enthusiast
13 October 2006
1,251
Re: διαφορετικά macro

Τον έχω σκεφτεί τον προσοφθάλμιο μεγεθυντήρα. Δίνει 2,5x στο κέντρο. Αλλά η οθόνη μιας 40D είναι σίγουρα πολύ μεγαλύτερο βοήθημα, στο μάκρο τουλάχιστον.

Ναι η οθόνη μιας 40D όπως την περιγράφεις ακούγεται δελεαστική. Κάτι παρόμοια βολικά κάνει και η ταπεινή FZ-7 μου στην χειροκίνητη εστίαση. H οθόνη της 40D όμως δεν είναι περιστρεφόμενη σε κάθε γωνία (π.χ. όπως μιας S5is). Ειδικά στο μάκρο η μηχανή βρίσκεται συχνά σε κάπως άβολες θέσεις για να δει κανείς είτε μέσα απ' το σκόπευτρο, είτε και την οθόνη της...
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

ε τώρα περιστρεφόμενη οθόνη... σε λίγο θα θελήσουμε να μας τραβήξει και βίντεο.
Εάν πια βάλει κανείς τη μηχανή σε τόσο περίεργη θέση, χαμηλά ή ανάποδα στο τρίποδο, μπορεί να πάρει και καθρεφτάκι.
 
16 July 2006
7,501
HAMBURG
Απάντηση: Re: διαφορετικά macro

ε τώρα περιστρεφόμενη οθόνη... σε λίγο θα θελήσουμε να μας τραβήξει και βίντεο.
Εάν πια βάλει κανείς τη μηχανή σε τόσο περίεργη θέση, χαμηλά ή ανάποδα στο τρίποδο, μπορεί να πάρει και καθρεφτάκι.

πω πω μανικι.......

αντε να εστιασεις ετσι ......

αμα ειναι και στο χωμα αστα να πανε :ADFADF1::ADFADF1:

θελει κοπο το μακρο τι ...... ετσι βγαινουν οι φωτος ;


παντως εδω που τα λεμε ειναι λιγο μανουρα να φωτογραφιζεις εξωτερικο θεμα με φακο αναποδο και τριποδο !

μια φορα που ειχα βαλει μια φυσουνα για μακρο στην παλια ΕΟΣ μου επρεπε να κραταω και το τριποδο να μην τουμπαρει !
οποτε θελουμε πολυ καλο τριποδο πανω απο ολα !!!!!!!!!! :ADFADF1:
 

Ηλίας Σ.

AVClub Enthusiast
13 October 2006
1,251
Re: διαφορετικά macro

ε τώρα περιστρεφόμενη οθόνη... σε λίγο θα θελήσουμε να μας τραβήξει και βίντεο.

Μπράβο, κι αυτό!!
Κι έλεγα, κάτι ξέχασα... ;)

Εάν πια βάλει κανείς τη μηχανή σε τόσο περίεργη θέση, χαμηλά ή ανάποδα στο τρίποδο, μπορεί να πάρει και καθρεφτάκι.

Ευτυχώς πολλά παρόμοια κόλπα μπορούν να γίνουν! Και το macro είναι γενικά του αυτοσχεδιασμού και των απρόβλεπτων λύσεων...
 

Ηλίας Κ

Supreme Member
7 July 2006
4,931
Αθήνα
Re: διαφορετικά macro

Μπράβο και από μένα send, πολύ καλή δουλειά,:SFGSFGSF:
συμφωνώ με τον Ηλία, η πρώτη, η έκτη και η έβδομη μου άρεσαν περισσότερο,
με καλύτερη όλων, νομίζω, την πρώτη
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

Είναι οι λήψεις στο 1:1 περίπου, ίσως είναι που το θέμα δεν έχει τόση λεπτομέρεια για μεγαλύτερες μεγεθύνσεις.
Οι λήψεις ήταν περισσότερο δοκιμαστικές, για σύγκριση κάποιων από τους φακούς που ήδη διαθέτω ανεστραμμένων. Ίσως πάρω και κάποιο μεγαλύτερο δακτυλίδι αναστροφής, για να χρησιμοποιήσω ακόμη πιο ευρυγώνιους ή πιο φωτεινούς φακούς.
Προσωπικώς προτιμώ τον Asahi Takumar 28/3.5 εντελώς κλειστό, δίνει καλό βάθος πεδίου και διατηρεί οξύτητα. Εάν είχα στήσει κανονικά τον φωτισμό με στήριξη των φωτιστικών του φλας σε τριποδάκια, θα έδειχνε κανονικά το αποτέλεσμα. Τώρα μιλάμε για απλό φωτισμό περιβάλλοντος.