Μια νεανική άποψη για το βινύλιο

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Πάντως το έχουμε ξαναπεί ότι το ζήτημα της "κόντρας" που ήταν και η αφορμή του αρχικού thread που αναφέρθηκε, χωρίζεται σε δυο υπο-ζητήματα. Το ένα είναι καθαρά συναισθηματικό και έχει να κάνει με το μάτι περισσότερο και λιγότερο με το αυτί. Σε αυτό το κομμάτι είμαι κι εγώ οπαδός και μάλιστα πολλές φορές είμαι κοντά στην...κατηφόρα που οδηγεί στον κόσμο του βινυλίου. (Άλλως τε είμαι πρώην χρήστης! :flipout:)
Το άλλο όμως κομμάτι είναι το καθαρά ηχητικό, τι παίζει καλύτερα. Εδώ παραμένω σκεπτικιστής, ειδικά όταν πρόκειται να συγκριθούν συστήματα με ίδια κόστη.
 

pelopis85

AVClub Enthusiast
19 December 2007
716
Όντως είναι έντονος ο συλλεκτικός χαρακτήρας του βινυλίου.Από τη στιγμή που ένας δίσκος βγαίνει σε περιορισμένες κόπιες, αυτομάτως κατατάσσεται σε σπάνιο είδος.
Συνεπώς όταν έχεις ένα σπάνιο κομμάτι στα χέρια σου το προσέχεις σε μεγάλο βαθμό.Επίσης, με δεδομένο το γεγονός ότι με κάθε παίξιμο του γεράζει (όπως όλα τα αναλογικά πράγματα) αυτομάτως κάθε ακρόαση απαιτεί τη μέγιστη προσοχή σου.
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
πανω απ ολα αγαπη για τις μουσικαρες μας και απο εκει και πέρα οτι εμπνεει τον καθενα

Aυτή είναι η ουσία και μια πολύ καλή επαναδιατύπωση του κινήτρου για τον μουσικόφιλο :)
 

DIAMANTIS SVIGOS

AVClub Addicted Member
7 April 2008
2,887
ΕΛΛΑΔΑ
Μα πανω απ´ολα και μονο η αγαπη για τη μουσικη ειναι που τα κανει ολα αυτα κι εμας βεβαια ... junkies :worshippy:

Τωρα δε θα επεκταθω στο θεμα του βινυλιου ιδιαιτερα μια και ο τιτλος ειναι 'νεανικη αποψη' ... απλα οταν εμεις (οι ΛΙΓΟ παλαιοτεροι :grandpa:) ειμασταν εφηβοι κι αρχιζαμε ν' ακουμε μουσικη δεν υπηρχε το cd παρα μονο το βινυλιο (αντε και η κασετα) καπου γυρω στα μεσα της δεκαετιας το '70.

Σε καθε παρτυ λοιπον (τοτε παρα πολλα, σημερα ...?) τρεχαμε ολοι με τους δισκους μας παραμασχαλα και τσακωνομασταν ποιος θα παιξει τους δικους του. Οσο για τους djs της εποχης ξεχεριαζοντουσαν κυριολεκτικα...:flipout:
 

pelopis85

AVClub Enthusiast
19 December 2007
716
Τωρα δε θα επεκταθω στο θεμα του βινυλιου ιδιαιτερα μια και ο τιτλος ειναι 'νεανικη αποψη' ...

Υπάρχουν και οι νέοι στην ψυχή μην ξεχνάμε..:grandpa:
Όλες οι απόψεις δεκτές
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,740
πετρουπολη
ενα επισης σημαντικο προβλημα που αντιμετωπιζαμε ως dj με τα βινυλια ηταν οτι μετα απο αρκετα ξυδια κατα τη διαρκεια της νυχτας δεν βλεπαμε καλα για να βαλουμε τη βελονα στο σωστο κομματι....
ευτυχως με το cd λυθηκαν αυτα τα προβληματα...
 

Costas Coyias

Banned
19 June 2006
1,964
Αυστρία
...

Συνειδητοποίησα την αδικία που υφίστανται ορισμένοι καλλιτέχνες όσον αφορά τη δουλειά τους.
Αυτό ήταν η συνειδητοποίηση!!
Το επόμενο βήμα ήταν να πάρω το Made in Japan των Deep Purple και να ακούσω το child in time.Αυτό ήταν το σημείο καμπής που με οδήγησε στην απόφαση να αποκτήσω τα τραγούδια που αξίζουν στην μορφή που τους αρμόζει.Το υπέροχο εξώφυλλο, το 20 λεπτο ακρόασης της κάθε μεριάς του δίσκου με κάθε προσοχή, τη συλλεκτική αξία του καθενός και βέβαια την ανωτερότητα αναπαραγωγής.
...

Δεν θέλω να σε αποκόψω από την περί τεχνών αντίληψη που έχεις σήμερα, αλλ’ απλώς να επισημάνω πως ίσως να βρίσκεσαι στο σωστό δρόμο, ώστε κάποτε να προσεγγίσεις την τέχνη τόσο, ώστε να την κατανοήσεις. Προς αυτήν την κατεύθυνση, προσπάθησε να διακρίνεις τα τρία στοιχεία που απαρτίζουν ένα αντικείμενο τέχνης: το οιουδήποτε έρματος καλλιτεχνικό περιεχόμενο, το μέσο, και τον χρόνο, υπό την έννοιαν ότι αυτός καθορίζει τη μορφή του μέσου, αφού το μέσο υφίσταται τη δυναμική της τεχνολογίας. Ανεξαρτήτως ποιο αξίζει, και τι νομίζουμε – εσύ, εγώ, ή οποιοσδήποτε άλλος- πως αρμόζει, όταν εξεδόθη για πρώτη φορά το Made in Japan, ο χρόνος δεν επέτρεπε και πολλά πράγματα, διαφορετικά από ένα χαρτονένιο φάκελο με ίχνος 12 x 12 ίντσες.

Ίσως προχτές, μάλλον χτες, αλλά οπωσδήποτε σήμερα, για κάθε «υπέροχο», μεγάλο, ή όπως αλλιώς μπορεί να χαρακτηρισθεί ένα εξώφυλλο φωνογραφικού δίσκου, μπορώ να σκεφθώ μια τοσοδούλα micro SD μνημούλα να συνοδεύει το μέσο, όποιο κι αν είναι αυτό, και η οποία μπορεί να περιέχει πληθώρα εικόνων, εξωφύλλων και δεν ξέρω τι άλλο, τα οποία μπορούν να προβληθούν σε έναν τηλεοπτικό δέκτη με έκταση πολλαπλάσια του χάρτινου εξωφύλλου. Ασχέτως εάν κάτι τέτοιο ίσως δεν το σκέφθηκε κανένας, για να το εισαγάγει στην αγορά. Και πάλι, όμως, και αυτή η λύση είναι περιοριστική. Σκέψου πόσα εξώφυλλα, πόσες αφίσες, πόσα διαφημιστικά πανώ δεκάδων τετραγωνικών μέτρων έχουν αποτυπώσει το όνομα και το καλλιτεχνικό στίγμα ενός εκ των σημαντικοτέρων συνθετών του 20ου αι., κατά την τεσσαρακονταετή πορεία του, και δες τι λέει:

Πρώτον, η φιλοδοξία και η αγάπη.
«Εγώ είμαι που τα άλλαξα όλα, δηλαδή εννοώ πως απλά ήθελα να ξεφύγω από κάτι που ήταν πραγματικά βαρετό. Βαρέθηκα να παίζω την ίδια μουσική συνέχεια, χρόνο με το χρόνο, τις ίδιες μελωδίες, τον ίδιο ρυθμό. Δεν υπήρχε τίποτα να ανακαλύψω, τίποτε δεν ήταν καινούργιο, όλα ήταν παλιά, και απλώς δεν τα αγαπούσα. Ανακάλυψα πως αγαπούσα αυτό που ήθελα να κάνω εγώ». (*)

Δεύτερον, ο πόνος της απόρριψης.
«Έχω μέγα πρόβλημα! Είναι η λέξη «Tango». Κάθε φορά που ταξιδεύω σε κάποια χώρα, οι άνθρωποι βλέπουν τη λέξη «Tango» αλλά δεν διαβάζουν και την άλλη πιο μπροστά, που μαζί σημαίνουν «New Tango». Είναι τελείως διαφορετικό πράγμα, ένας διαφορετικός ρυθμός. Βλέποντας τη λέξη «Tango», περιμένουν να ακούσουν το παλιομοδίτικο, παραδοσιακό τάνγκο, και όταν ακούν αυτή τη μουσική, τότε αμέσως σηκώνονται και, απλώς, εγκαταλείπουν την αίθουσα…» (*)

Έχοντάς τον προσεγγίσει σχετικά επαρκώς, εφέτος είπα να αναθερμάνω τη σχέση μου με την πίστα, να ξανα-ξεκλειδώσω τα πόδια μου. Πάνε κοντά δέκα χρόνια από τότε, καιρός ήταν πια. Η Όλγα είναι μια νεαρή κοπέλα που φέρει απώλεια της ακοής περίπου ενενήντα τοις εκατό, και επικοινωνεί διαβάζοντας τα χείλη του συνομιλητή της. Αυτό δεν την εμποδίζει καθόλου να έρχεται κι αυτή στη σχολή, και να χορεύει τάνγκο, αγαπώντας το έτσι όπως το αντιλαμβάνεται, όπως το αισθάνεται. Κι αυτό δε χωρεί σε κανένα εξώφυλλο, κανένα «άρτγουωρκ», κανένα καμβά, στέκει υπεράνω του τενάγους των κάθε λογής στερεοτύπων, και ενυπάρχει ως τέχνη στο μέσο. Όποιο κι είναι αυτό.


(*) Αποσπάσματα από μια ραδιοφωνική συνέντευξη του Αστόρ Πιατσόλα το έτος 1989, σταχυολογημένα και ενταγμένα στο πνεύμα αυτού εδώ του δίσκου.
 
Last edited:

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Βρε Κώστα, σόρρυ κιόλας, αλλά, what's your point?

Ανεβάζεις ολόκληρο λογύδριο, ουσιαστικά "τη λες" στον άλλον ότι δεν καταλαβαίνει από Τέχνη, μόνο και μόνο για να βγάλεις πάλι μπροστά το μένος σου κατά του βινυλίου.

Αν δεν ήσουν τόσο "κομματόσκυλο" υπέρ των ψηφιακών (με το συμπάθειο κιόλας, ξέρεις ότι σε πάω γενικά), θα κατάφερνες να κάνεις πολύ πιο εύκολα αποδεκτή τη γνώμη σου.

Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, ξέρεις. Το γεγονός ότι ευχαριστιόμαστε τη μουσική περισσότερο από το αναλογικό παρά το ψηφιακό, οφείλεται κατά ένα μεγάλο ποσοστό και στο φετιχισμό, δεν τρέφω αυταπάτες περί αυτού.

Ο φωνογραφικός δίσκος, επειδή σε "αναγκάζει" ν' ακούσεις τουλάχιστον μια πλευρά ολόκληρη, σε βάζει περισσότερο μέσα στη μουσική, κατά τη γνώμη μου.
Πλέον κάνω και την εξής "άσκηση" στον εαυτό μου: ακόμα κι όταν ακούω από ψηφιακά, δε μου επιτρέπω τη χρήση άλλου πλήκτρου από το Pause. Αλλιώς, ας καταργηθούν και τα albums κι ας βγαίνυν σκέτα tracks...
 

petros_m

Supreme Member
18 June 2006
8,210
Αλιμος
Δε νομιζω πως ειναι προς συζητηση αυτο. Οπως μεχρι τις αρχες των 60's κυριαρχουσαν τα τραγουδια, ετσι θα γινει και τωρα. Ειναι μονοδρομος.
 

Haagenti

AVClub Fanatic
18 November 2006
16,559
Ministry Of Silly Walks
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Μια νεανική άποψη για το βινύλιο

Ναι, για το 99% του συνολου.

μηπως εισαι λιιιγο υπερβολικος:grinning-smiley-043
οσες φορες παω στο μετροπολιταν (sic) δεκα δεκα τα αγοραζουν τα cd...
 

Costas Coyias

Banned
19 June 2006
1,964
Αυστρία
...
Αλλιώς, ας καταργηθούν και τα albums κι ας βγαίνυν σκέτα tracks...

Έχουν ήδη καταργηθεί, και επιστρέψαμε στην πρακτική της προ του 1970 εποχής, όπου βασικό εργαλείο της δισκογραφικής βιομηχανίας ήταν το single. Και τον τρόπο τον συνέλαβε ο Στηβ, ένα από τα πλέον εξέχοντα πρόσωπα στην Ιστορία της τεχνολογίας. Μέσα σε ένα χρόνο έκανε τζίρο 100 εκατομμύρια δολλάρια, και όλοι έτρεχαν και δεν έφταναν. Στέργιο, αποσύνδεσε τη μορφή του μέσου από το καλλιτεχνικό βεληνεκές, και διάβασε σήμερα λίγη από την Ιστορία που θα διδάσκεται στα σχολεία αύριο.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,740
πετρουπολη
κατα τα αλλα οι αναλογικακηδες με τις εμμονες τους διωχνουν τη νεολαια απο τη μουσικη.εδω ενα νεο παιδι που δεν ειναι δεμενο συναισθηματικα με τα "παλια" και στα δικα του αυτια ο αναλογικος ηχος του φαινεται καλυτερος και αμεσως πεφτουν καποιοι να το φανε...
φιλαρακο ακου με τα δικα σου αυτια οτι σε ευχαριστει και μην ακους κανεναν...
 

Costas Coyias

Banned
19 June 2006
1,964
Αυστρία
Ο φωνογραφικός δίσκος, επειδή σε "αναγκάζει" ν' ακούσεις τουλάχιστον μια πλευρά ολόκληρη, σε βάζει περισσότερο μέσα στη μουσική, κατά τη γνώμη μου....

Μέσα στο μυαλό μου είσαι! Κάποτε είχα το Nighthawks at the diner σε διπλό LP. Ένα βράδι που το πήρα μαζί να το παίξω στο ραδιόφωνο, ξέχασα στο στούντιο τον ένα δίσκο, και μου έμεινε το άλμπουμ λειψό, (σιγά μη μου τον έβαζαν στην άκρη). Μετά το πήρα σε CD. Τώρα, το Nighthawks at the diner με προκαλεί να ακούσω όλο το δίσκο μονομιάς, χωρίς να αλλάξω καμιά πλευρά. Το ίδιο πιάνο, τα ίδια συριστικά, οι ίδιες χροιές - κι ακόμη καλύτερες, η δουλειά του Bones Howe και το σωστό mastering δεν κρύβονται. Και έχω φάει τον τόπο να βρω το «μισό» LP, και δεν το βρίσκω. Sssssshit…
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Μια νεανική άποψη για το βινύλιο

Έχουν ήδη καταργηθεί, και επιστρέψαμε στην πρακτική της προ του 1970 εποχής, όπου βασικό εργαλείο της δισκογραφικής βιομηχανίας ήταν το single. Και τον τρόπο τον συνέλαβε ο Στηβ, ένα από τα πλέον εξέχοντα πρόσωπα στην Ιστορία της τεχνολογίας. Μέσα σε ένα χρόνο έκανε τζίρο 100 εκατομμύρια δολλάρια, και όλοι έτρεχαν και δεν έφταναν. Στέργιο, αποσύνδεσε τη μορφή του μέσου από το καλλιτεχνικό βεληνεκές, και διάβασε σήμερα λίγη από την Ιστορία που θα διδάσκεται στα σχολεία αύριο.

Συμφωνώ απολύτως μαζί σου . Μόνο που αυτό , εγώ τουλάχιστον , το βρίσκω τραγικό. Η πιό εξελιγμένη τεχνολογία στην υπηρεσία της οπισθοδρόμηση στις φόρμες μιάς "μουσικής" που ψάχνει το τραγούδι που θα γίνει "χιτ" . Η τέχνη πεθαίνει οριστικά , το εμπόριο κυριαρχεί .