oi ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΕΙΣ μιας ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ

Lepton

Supreme Member
19 June 2006
5,346
Γλυφάδα
Στο Αυτή η Νύχτα Μένει, μία κοπέλα που θέλει να γίνει τραγουδίστρια, βρίσκεται να τραγουδάει στα παρακμιακότερα μπουζουχτσήδικα που έχεις δει.

Από τις ελάχιστες ελληνικές που μου άρεσαν πολύ είναι και το Σώσε Με. Τη Μαρία Ζορμπά την απολαμβάνω συχνά στο θέατρο από τότε.

Σχετικά με το πρόβλημα του ελληνικού κινηματογράφου, μία ενδιαφέρουσα συζήτηση είχε γίνει στο περιοδικό Μοτέρ, νομίζω στο 2ο και στο 3ο τεύχος. Η συζήτηση ξεκινάει με σχεδόν δεδομένο ότι το σημαντικότερο πρόβλημα είναι το σενάριο. Από τις γνώμες που ακούστηκαν, η πιο σημαντική για εμένα είναι ότι οι έλληνες σκηνοθέτες δεν αναγνωρίζουν... τη σημασία του! Έχουν μια ιδέα, στήνουν ένα πρόχειρο κατασκεύασμα με βάση αυτή και η ταινία μένει εκεί. Ποτέ δε βλέπουν σενάρια άλλων και σπάνια δέχονται κάποιον επαγγελματία σεναριογράφο να δουλέψει πάνω στο σενάριό τους.


Υ.Γ. Μήπως τα μηνύματα που αφορούν τον ελληνικό κινηματογράφο να μεταφερούν σε ξεχωριστό θέμα;
 

suria

Senior Member
22 June 2006
364
Επανέρχομαι στις ταινίες του Τεό. Συμφωνώ με όσους εξέφρασαν αγανάκτηση με τη χοντροκομμένη συμβολολαγνία του. Σαφώς ο Κουστουρίτσα χρησιμοποιεί πιο χαρντ ροκ γλώσσα, πιο άμεση και σύγχρονη. Ωστόσο, σε όσους αρέσει η Αναπαράσταση συμβουλεύω επιτακτικά να αναζητήσουν και να δουν την "Εκπομπή". Μικρού μήκους που βραβεύτηκε στη Θεσσαλονίκη το '68. Το πρωτόλειο με την χαρακτηριστικά απέριττη, ντοκουμενταρίστικη σχεδόν, σκηνοθεσία της Αναπαράστασης αφήνει να διαφανεί η μαεστρία του Τεό. Γιατί o Τεό είναι αναμφισβήτητα μάστορας, Mai(s)tre της εικόνας!
Παίζει ο Θόδωρος Κατσαδράμης το θύμα και ο ...Νίκος Μαστοράκης τον εαυτό του. Η ταινιούλα είναι ακόμη επίκαιρη λόγω της σημερινής κατάστασης της τηλεόρασης.

Αλλά ακόμη και για τους μη κουλτουριάρηδες προτείνω την ταινία. Είναι η μοναδική "παλιά ελληνική ταινία" ίσως, που δείχνει ότι στην Αθήνα του 60 υπήρχαν κι ωραίες γυναίκες, πέρα από τις ηθοποιούς (για να μην παρεξηγηθούμε).
 

suria

Senior Member
22 June 2006
364
που δείχνει ότι στην Αθήνα του 60 υπήρχαν κι ωραίες γυναίκες

ekpompi.jpg


Ιδού και οι αποδείξεις, μιας και μπαν και μπουν οι κουμπουριές!
 

christos

Supreme Member
6 August 2006
5,483
πέρα μαχαλάς
Σχετικά με το πρόβλημα του ελληνικού κινηματογράφου, μία ενδιαφέρουσα συζήτηση είχε γίνει στο περιοδικό Μοτέρ, νομίζω στο 2ο και στο 3ο τεύχος. Η συζήτηση ξεκινάει με σχεδόν δεδομένο ότι το σημαντικότερο πρόβλημα είναι το σενάριο. Από τις γνώμες που ακούστηκαν, η πιο σημαντική για εμένα είναι ότι οι έλληνες σκηνοθέτες δεν αναγνωρίζουν... τη σημασία του! Έχουν μια ιδέα, στήνουν ένα πρόχειρο κατασκεύασμα με βάση αυτή και η ταινία μένει εκεί. Ποτέ δε βλέπουν σενάρια άλλων και σπάνια δέχονται κάποιον επαγγελματία σεναριογράφο να δουλέψει πάνω στο σενάριό τους.
Πως τη λενε την παροιμια ?της στραβης ... της φταινε οι τριχες
Νομιζω οτι δεν υπαρχουν σκηνοθετες στην Ελλαδα καν.
Απο που να βγουν ? υπαρχει σχολη σκηνοθεσιας η καποια εταιρεια παραγωγης ?
Η αιγυπτος εχει Σχολη κινηματογραφου πανεπιστιμιακου επιππεδου και η βουλγαρια επισης
Νομιζω ειναι ατοπο να μιλαμε για ελληνικο κινηματογραφο και ακομα περισσοτερο για σκηνοθετες .Τωρα αν καποιοι ευγενικοι ανθρωποι ειπαν και μια καλη κουβεντα για ενα συναδελφο τους δεν ειναι κακο.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Σημερα είδα μετά απο πολλά χρόνια σε D.V.D την ταινία του Μιζογκούτσι ´Ο Επιστάτης Σάντσο´ του 1954.
Πρόκειται για ένα μοναδικό ουμανιστικό αριστούργημα.Ο άνθρωπος αυτός δεν σκηνοθετούσε για να εντυπωσιάσει.Υπηρετούσε τα διαχρονικά στοιχεία τής φύσης και εκεί τοποθετούσε τον άνθρωπο.Και το ´Ουγκέτσου Μονογκατάρι´και ´Οι Σταυρωμένοι Εραστές´ τού ιδίου,παραπέμπουν σε μιά τέχνη μοναδική.
Οποιαδήποτε σύγκριση τέτοιου επιπέδου σκηνοθετών,με τον απόλυτο νάρκισσο του Ελληνικού κινηματογράφου,που βάζει τα τοπία να τον υπηρετούν και τον άνθρωπο να απουσιάζει επιδεικτικά και να υπάρχει μόνον σαν καρικατούρα,είναι τουλάχιστον ιερόσυλη.
 

Lepton

Supreme Member
19 June 2006
5,346
Γλυφάδα
Νομιζω οτι δεν υπαρχουν σκηνοθετες στην Ελλαδα καν.
Απο που να βγουν ? υπαρχει σχολη σκηνοθεσιας η καποια εταιρεια παραγωγης ?
Η αιγυπτος εχει Σχολη κινηματογραφου πανεπιστιμιακου επιππεδου και η βουλγαρια επισης
Νομιζω ειναι ατοπο να μιλαμε για ελληνικο κινηματογραφο και ακομα περισσοτερο για σκηνοθετες .Τωρα αν καποιοι ευγενικοι ανθρωποι ειπαν και μια καλη κουβεντα για ενα συναδελφο τους δεν ειναι κακο.

Υπάρχει τουλάχιστον μία σχολή σκηνοθεσίας (του Λυκούργου Σταυράκου), καθώς και κάποιες εταιρίες παραγωγής. Επίσης, θυμάμαι κάποιο πανεπιστημιακό τμήμα κινηματογράφου στη Θεσσαλονίκη υπό ίδρυση, αλλά δεν έχω ακούσει αν ξεκίνησε. Και φυσικά υπάρχουν και αυτοί που σπούδασαν στο εξωτερικό.

Αλλά είναι αυτό ικανή και αναγκαία συνθήκη για να υπάρξει καλός ελληνικός κινηματογράφος; Δυστυχώς όχι, εξ ου και η κουβέντα.
 

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,864
Ελλαδα
Σημερα είδα μετά απο πολλά χρόνια σε D.V.D την ταινία του Μιζογκούτσι ´Ο Επιστάτης Σάντσο´ του 1954.
Πρόκειται για ένα μοναδικό ουμανιστικό αριστούργημα.Ο άνθρωπος αυτός δεν σκηνοθετούσε για να εντυπωσιάσει.Υπηρετούσε τα διαχρονικά στοιχεία τής φύσης και εκεί τοποθετούσε τον άνθρωπο.Και το ´Ουγκέτσου Μονογκατάρι´και ´Οι Σταυρωμένοι Εραστές´ τού ιδίου,παραπέμπουν σε μιά τέχνη μοναδική.
Οποιαδήποτε σύγκριση τέτοιου επιπέδου σκηνοθετών,με τον απόλυτο νάρκισσο του Ελληνικού κινηματογράφου,που βάζει τα τοπία να τον υπηρετούν και τον άνθρωπο να απουσιάζει επιδεικτικά και να υπάρχει μόνον σαν καρικατούρα,είναι τουλάχιστον ιερόσυλη.

Aργησες.....
αυτοι δεν ειναι σκηνοθετες ..ειναι δασκαλοι

οσο για τον ναρκισσο μονος σου κανεις συγκρισεις, αρα αξιζει !!


.
 

christos

Supreme Member
6 August 2006
5,483
πέρα μαχαλάς
Υπάρχει τουλάχιστον μία σχολή σκηνοθεσίας (του Λυκούργου Σταυράκου), καθώς και κάποιες εταιρίες παραγωγής. Επίσης, θυμάμαι κάποιο πανεπιστημιακό τμήμα κινηματογράφου στη Θεσσαλονίκη υπό ίδρυση, αλλά δεν έχω ακούσει αν ξεκίνησε. Και φυσικά υπάρχουν και αυτοί που σπούδασαν στο εξωτερικό.

Αλλά είναι αυτό ικανή και αναγκαία συνθήκη για να υπάρξει καλός ελληνικός κινηματογράφος; Δυστυχώς όχι, εξ ου και η κουβέντα.

Ναι γιατι για να υπαρξει πρεπει καποιος να το σπουδασει ,ο Σταυρακος νομιζω εχει κλεισει (αλλωστε εκει πηγαινανε για αναβολη ειτε για χαβαλε)
Ειμαι της αποψης οτι για να εχεις λουλουδια πρεπει να εχεις κηπο και κηπουρο
(που ξερει τι κανει)
Βεβαια μπορουμε να περιμενουμε και απο την φυση αλλα εκει παμε αλλου:BDBDG54:
 

suria

Senior Member
22 June 2006
364
Ναι γιατι για να υπαρξει πρεπει καποιος να το σπουδασει ,ο Σταυρακος νομιζω εχει κλεισει (αλλωστε εκει πηγαινανε για αναβολη ειτε για χαβαλε)
QUOTE]

Δεν έχει κλείσει, για τα υπόλοιπα εντός παρένθεσης επίσης νομίζεις ή είσαι σίγουρος;
 

christos

Supreme Member
6 August 2006
5,483
πέρα μαχαλάς
Ναι γιατι για να υπαρξει πρεπει καποιος να το σπουδασει ,ο Σταυρακος νομιζω εχει κλεισει (αλλωστε εκει πηγαινανε για αναβολη ειτε για χαβαλε)
QUOTE]

Δεν έχει κλείσει, για τα υπόλοιπα εντός παρένθεσης επίσης νομίζεις ή είσαι σίγουρος;
Νομιζω οτι ειμαι σιγουρος.:BDGBDGB53:
 

Lepton

Supreme Member
19 June 2006
5,346
Γλυφάδα
Εγώ πάλι θα σου πω ότι οι 4 απόφοιτοι που γνωρίζω προσωπικά (2 σκηνοθέτες και 2 εικονολήπτες) μάλλον δεν πήγαιναν για αναβολή, διότι εργάζονται κανονικά στο χώρο. Χώρια που οι 2 είναι κοπέλες.