oi ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΕΙΣ μιας ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ

17 June 2006
62,722
Χολαργός
Α,και στον φόνο τής οικογένειας στο ´Βλέμμα´,στην σκηνή με τούς πυροβολισμούς στην ομίχλη,η οικογένεια ήταν Εβραϊκή(μέσα στα Βαλκάνια.!!!) θέλοντας να κάνει αναφορά στο Ολοκαυτωμα.Εντελώς επιφανειακά πράγματα δηλαδή,που σκοπό είχαν το βραβείο και μόνο.
 

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,865
Ελλαδα
μετα τις Καννες που πηρε το δευτερο βραβειο
η ταινια του Αγγελοπουλου πηρε και το felix καλυτερη ταινια της χρονιας απο τους ευρωπαιους κριτικους ....εδω δεν υπηρχε αριστερο λομπυ...-bye-
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Εδω λοιπον φιλε Σπυρο ο αγγ... συλλαμβανει την σκηνη μιας μεγαλειωδους κηδειας ειναι η εποχη
Που τα αγαλματα του λεννιν αποκαθηλωνονταν απο την πρωην Ε Σ Σ Δ και τα πουλουσαν σε συλλεκτες
Ο λεννιν περναει αργα πολυ αργαο κοσμος παρακολουθει και κανει τον σταυρο του

Ειναι το τελος ... ο επικηδειος μιας ολοκληρης εποχης
Για μενα μια απο της καλυτερες σκηνες της ταινιας
Για σενα ....πατατα

..

Εντελώς πατάτα.Κραυγαλέοι συμβολισμοί για δεκάχρονα παιδιά.Μήπως να τούς συγκρίνω με τούς ´Καταραμένους ´του Βισκόντι,μιά τομή πάνω στην επελαση τού φασισμού,με τον ´Αντρέϊ Ρουμπλιώφ ´ή ´Τα Παιδικά χρόνια του Ιβάν´του Ταρκόφσκι που η ποίηση προκύπτει ατόφια και όχι στυλιζαρισμένη???.Ο Αγγελόπουλος φωνάζει:'Kοιτάξτε με.Κάνω ποίηση´.Η Τέχνη δεν χρειάζεται τετοιες κραυγαλέες ´δηλώσεις´
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
μετα τις Καννες που πηρε το δευτερο βραβειο
η ταινια του Αγγελοπουλου πηρε και το felix καλυτερη ταινια της χρονιας απο τους ευρωπαιους κριτικους ....εδω δεν υπηρχε αριστερο λομπυ...-bye-

Εκεί υπάρχει το λόμπυ τής Liberation η οποία εξύβριζε τον Κουστουρίτσα γιατί ήταν Βόσνιος και καταδίκαζε τον πολεμο στην Γιουγκοσλαβία και τους βομβαρδισμούς.Δεν διάβαζες Γαλλικό τύπο τότε να δείς τι γινόταν και τι έγραφαν οι Γαλλοι για το Underground??Οχι για την ποιότητα τής ταινίας ,αλλά για το πολιτικό της μήνυμα,όπως το καταλαβαιναν αυτοί βέβαια.
Υ.Γ
Και έγραψα ´αριστερό λόμπυ´όχι αριστερό.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Σπυρο σεβομαι τις αποψεις σου ,αν και διαφωνω

παω να ετοιμασω τις καλυτερες ταινιες 1990 - 2000

Στέλιο μου στίς τέχνες δεν χρειάζεται να συμφωνούμε.Ειναι σαφές οτι παρακολουθείς το καλό σινεμά εξ ού και η συζήτηση που προέκυψε.
Και σίγουρα καλύτερα να διαφωνούμε για Αγγελόπουλο και Κουστουρίτσα παρά για Αντζελα Δημητρίου και Αντζυ Σαμίου.:flipout: :flipout:


:grinning-smiley-043 :ernaehrung004:
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Το γκροτέσκο στυλ που αναφέρεις Σπύρο, ο Κουστουρίτσα το ανακαλύπτει πολύ μετά τη βράβευση του στις Κάννες το 85. Μέχρι τότε η ίδια αργή επανάληψη, τα ίδια προβλήματα να παρουσιάζονται και να θίγονται, ή ίδια απλοϊκότητα -και όχι απλότητα- στη σκηνοθεσία σε όλες του τις ταινίες. Ούτε ένα "δύσκολο" πλάνο. Ένα για δείγμα. Τη στιγμή που ο Αγγελόπουλος κινηματογραφούσε έχοντας τον πιο δύστροπο διευθυντή φωτογραφίας που έβαζε ζελατίνες σε όλα τα φανάρια της παραλιακής της Θεσσαλονίκης για να είναι εντάξει η θερμοκρασία χρώματος. Όλα αυτά συντελλούν στη φιλμική γλώσσα. Το Underground και ο Καιρός των τσιγγάνων (η δική μου κορυφαία του Κουστουρίτσα) είναι πράγματι οι καλύτερες στιγμές του. Αλλά είναι προφανές ότι ο Κουστουρίτσα ενδιαφέρεται να γίνει auteur, δημιουργός. Πάει στις ΗΠΑ και δεν κοιτάει να γυρίσει ταινία στο Hollywood όπως ο Μπεσσον, αλλά ακολουθεί τα βήματα του Βέντερς και τρώει το κεφάλι του όπως το έφαγε ο Γερμανός στα τέλη του 70. Πιο ανώδεινα.

Τώρα στον Οδυσσέα ο Αγγελόπουλος πράγματι παρουσιάζει τη σύγχρονη Βαλκανική ιστορία. Μπορεί να μην δείχνει ούτε μία μάχη, αλλά μην περιμένεις ποτέ να σου τη δείξει. Δεν πρόκειται. Είναι "αργός" σκηνοθέτης και αν θες αυτή είναι και η γραφή του. Δεν θα την αλλάξει για κανέναν και για τίποτα. Τα τράβελινγκ όμως που στήνει μέσα στη Φλώρινα είναι τρομερά. Αργά αλλά δύσκολα. Η φωτογράφιση της ομίχλης στο υποτιθέμενο Σεράγεβο είναι επίσης εκπληκτική. Και θεματολογικά ακόμα είναι πολύ δυνατή αυτή η σκηνή. Χωρίς να σου δείξει τίποτα σου περιγράφει ολόκληρο το δράμα εκεί. Για να σου προκαλέσει την ίδια συγκίνηση ο Κουστουρίτσα επιστρατεύει μια καμμένη εκκλησία και έναν νεκρό ανάπηρο να φλέγεται γυρνώντας γύρω γύρω. Το αίσθημα είναι το ίδιο. Η γλώσσα άλλη. Και αν θες τη γνώμη μου προτιμώ τη γλώσσα του Αγγελόπουλου που με αφήνει να συμπεράνω τη θλίψη, παρά τον Κουστουρίτσα που μου την πετάει στα μούτρα μασημένη τροφή.

Το άγλαμα του Λένιν ήταν όντως σπουδαίο πλάνο. Και μόνο αυτή η διάρκεια ήταν σωστή. Και χωρίς τυμπανοκρουσίες. Και γιατί σημαίνει πολλά και για τον ίδιο τον Αγγελόπουλο αυτή η εικόνα. Εγώ ξέρω ότι πάγωσα πάντως όταν το είδα. Ένα αντίστοιχο πιο γρήγορο όμως πλάνο, που θα ταίριαζε στην αισθητική του Κουστουρίτσα έκανε ο Wolfgang Becker στο Goodbye Lenin. Δεν είχε το ίδιο αποτέλεσμα όμως.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Μα ο Τεό ασχολείται με την ατομική του θλίψη για την αποτυχία τής αριστεράς.Και δεν εμβαθύνει καθόλου στίς αιτιες.
Ο Εμίρ δεν διδάσκει ουμανισμό.Μιλάει για τα Βαλκάνια.Και δεν μας λεει ´πόσο κακός είναι ο πόλεμος´,γενικά ή τι κρίμα που απέτυχε η αριστερά.
Και το υπόγειο όπου ο απλός κόσμος ξεγελιέται απο τους διανοούμενους του ,που ´τρώνε και πίνουν επάνω´ειναι καίρια σύλληψη για την εξουσία.
Το´Βλέμμα´δεν είχε σχέση με τα Βαλκάνια και την ιστορία τους.Για μένα οι συμβολισμοί τού Αγγελόπουλου είναι εντελώς επιφανειακοί και κραυγαλέοι.
Λυπάμαι.Αδυνατώ να τούς εκτιμήσω,όπως τούς είχα εκτιμήσει στον Μεγαλέξανδρο που ήταν όντως μεγάλη ταινία.
 

petros_m

Supreme Member
18 June 2006
8,210
Αλιμος
Απάντηση: Re: oi ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΕΙΣ μιας ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ

ο Wolfgang Becker στο Goodbye Lenin

πολυ καλη ταινια. απορω γιατι και οι ελληνες δεν κανουν τετοιες ταινιες οπως π.χ. το "τρεξε λολα, τρεξε" ή το "13 Τζαμετι". Φταιει μονο το σοβαρο προβλημα σεναριων που εχουμε? μηπως και κατι αλλο?
 

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,865
Ελλαδα
Απάντηση: Re: oi ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΕΙΣ μιας ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ

Το γκροτέσκο στυλ που αναφέρεις Σπύρο, ο Κουστουρίτσα το ανακαλύπτει πολύ μετά τη βράβευση του στις Κάννες το 85. Μέχρι τότε η ίδια αργή επανάληψη, τα ίδια προβλήματα να παρουσιάζονται και να θίγονται, ή ίδια απλοϊκότητα -και όχι απλότητα- στη σκηνοθεσία σε όλες του τις ταινίες. Ούτε ένα "δύσκολο" πλάνο. Ένα για δείγμα. Τη στιγμή που ο Αγγελόπουλος κινηματογραφούσε έχοντας τον πιο δύστροπο διευθυντή φωτογραφίας που έβαζε ζελατίνες σε όλα τα φανάρια της παραλιακής της Θεσσαλονίκης για να είναι εντάξει η θερμοκρασία χρώματος. Όλα αυτά συντελλούν στη φιλμική γλώσσα. Το Underground και ο Καιρός των τσιγγάνων (η δική μου κορυφαία του Κουστουρίτσα) είναι πράγματι οι καλύτερες στιγμές του. Αλλά είναι προφανές ότι ο Κουστουρίτσα ενδιαφέρεται να γίνει auteur, δημιουργός. Πάει στις ΗΠΑ και δεν κοιτάει να γυρίσει ταινία στο Hollywood όπως ο Μπεσσον, αλλά ακολουθεί τα βήματα του Βέντερς και τρώει το κεφάλι του όπως το έφαγε ο Γερμανός στα τέλη του 70. Πιο ανώδεινα.

Τώρα στον Οδυσσέα ο Αγγελόπουλος πράγματι παρουσιάζει τη σύγχρονη Βαλκανική ιστορία. Μπορεί να μην δείχνει ούτε μία μάχη, αλλά μην περιμένεις ποτέ να σου τη δείξει. Δεν πρόκειται. Είναι "αργός" σκηνοθέτης και αν θες αυτή είναι και η γραφή του. Δεν θα την αλλάξει για κανέναν και για τίποτα. Τα τράβελινγκ όμως που στήνει μέσα στη Φλώρινα είναι τρομερά. Αργά αλλά δύσκολα. Η φωτογράφιση της ομίχλης στο υποτιθέμενο Σεράγεβο είναι επίσης εκπληκτική. Και θεματολογικά ακόμα είναι πολύ δυνατή αυτή η σκηνή. Χωρίς να σου δείξει τίποτα σου περιγράφει ολόκληρο το δράμα εκεί. Για να σου προκαλέσει την ίδια συγκίνηση ο Κουστουρίτσα επιστρατεύει μια καμμένη εκκλησία και έναν νεκρό ανάπηρο να φλέγεται γυρνώντας γύρω γύρω. Το αίσθημα είναι το ίδιο. Η γλώσσα άλλη. Και αν θες τη γνώμη μου προτιμώ τη γλώσσα του Αγγελόπουλου που με αφήνει να συμπεράνω τη θλίψη, παρά τον Κουστουρίτσα που μου την πετάει στα μούτρα μασημένη τροφή.

Το άγλαμα του Λένιν ήταν όντως σπουδαίο πλάνο. Και μόνο αυτή η διάρκεια ήταν σωστή. Και χωρίς τυμπανοκρουσίες. Και γιατί σημαίνει πολλά και για τον ίδιο τον Αγγελόπουλο αυτή η εικόνα. Εγώ ξέρω ότι πάγωσα πάντως όταν το είδα. Ένα αντίστοιχο πιο γρήγορο όμως πλάνο, που θα ταίριαζε στην αισθητική του Κουστουρίτσα έκανε ο Wolfgang Becker στο Goodbye Lenin. Δεν είχε το ίδιο αποτέλεσμα όμως.


ετσι ακριβως.........


:SFGSFGSF: :SFGSFGSF: :SFGSFGSF: :SFGSFGSF:
 

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,865
Ελλαδα
Απάντηση: Re: oi ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΕΙΣ μιας ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ

πολυ καλη ταινια. απορω γιατι και οι ελληνες δεν κανουν τετοιες ταινιες οπως π.χ. το "τρεξε λολα, τρεξε" ή το "13 Τζαμετι". Φταιει μονο το σοβαρο προβλημα σεναριων που εχουμε? μηπως και κατι αλλο?


σεναριο και φαντασια ...ανυπαρκτα στην Ελλαδα
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Οι Ελληνες σκηνοθέτες Πέτρο,νομίζουν οτι με ένα αργό πλάνο και ένα ασαφές σενάριο έκαναν ταινία.Ολοι πάνε να αντιγράψουν ένα στύλ που δεν μάς ταιριάζει.
Και έχω μια απορία.Εάν κάποιος μετά απο 30 χρόνια θέλει να δεί πώς ήταν η ζωή στη Ελλάδα απο το 1990 και μετά θα βρεί ελάχιστες ταινίες,που να την αντιπροσωπεύουν
Για μένα ο σημαντικότερος σκηνοθέτης(περαν του Αγγελόπουλου)ειναι ο Γιάνναρης.Και´Η Ακρη της Πόλης´,και ´Ο Ομηρος´ειναι ταινίες σημερινές.
Ενδιαφέρον ,αλλά σε ένα ακραίο στύλ(προσωπικά μου αρέσει)έχει ο Οικονομίδης.
Και ο Γκορίτσας με το ´Βαλκανιζατέρ´έκανε μια συμπαθητική ταινία.
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Σπύρο ο Ήρωας στον Οδυσσέα ξεκινά ένα οδοιπορικό στα Βαλκάνια τόσο μέσα στο χώρο όσο και μέσα στον χρόνο. Συναντά τους προγόνους του στο Βουκουρέστι του 1910, συναντά τους έρωτες που χάθηκαν στον πόλεμο, και έρχεται στο σήμερα. Δεν είναι δωσμένα τυχαία όλα αυτά. Ο Κουστουρίτσα δούλεψε την αλληγορία με άλλο τρόπο και επικέντρωσε την ιστορία στον τόπο του. Μπράβο του. Εγώ με άλλα διαφωνώ και έγραψα που ακριβώς.
 

Δημήτρης Αντωνόγλου

AVClub Addicted Member
17 June 2006
2,493
Χίος
Re: Απάντηση: oi ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΕΙΣ μιας ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ

Πολύ ωραίο ήταν και το Όλα είναι δρόμος του Βούλγαρη. Ειδικά στο τρίτο μέρος ο Γιώργος Αρμένης δίνει ρεσιτάλ.
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Αυτό κατάλαβα εγώ.:flipout: :flipout:
Εσύ είχες ήδη πνιγεί στο υπόγειο και έφυγες στην μέση.:BXVZCBXZ6:

Δεν κάνω πλάκα . Δεν κατάλαβα κανένα νόημα , γι αυτό και αναρωτιέμαι ( τρόπον τινά μεγαλοφώνως ... μεταξύ μας ) .
Και για να πω την φτωχή μου γνώμη , ενοχλούμαι βαθύτατα όταν για να εκτιμήσω μιά ταινία θα πρέπει να αποκρυπτογραφήσω το καλά κρυμμένο νόημα της . Ούτε πιστεύω ότι πρέπει να είμαι ψυχίατρος για να ευχαριστηθώ μιά ταινία ( εδώ μου θυμίζει τον πατέρα μου που δεν έβλεπε ποτέ Μπέργκμαν , αφορίζοντας τις ταινίες του λέγοντας¨: "Σιγά να μην πάω σινεμά , να δώ αυτά που βλέπω στην δουλειά μου όλη μέρα" ) -bye-
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
συγγνώμην που επεμβαίνω και πάλι . Είχε κάποιο νόημα το "Τρέξε Λόλα τρέξε" ; Διότι και πάλι δεν .... ( αμα είσαι χαζός , πες , τι το παιδεύεις ; )
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Φυσικά και δεν είναι τυχαία οσα κάνει ο Τεό.Ακριβώς σε αυτό το ´μη τυχαίο´είναι που έχω ένα σωρό ενστάσεις.;)
Και στο ´Λειβαδι που δακρύζει´πάλι αναδρομές έκανε για έρωτες ιστορία κ.λ.π,αλλά εκεί το κακό παράγινε.Δεν υπήρχε κάν σενάριο.
Για μένα πιά ο κινηματογράφος του Τεό είναι εντελώς ναρκισσιστικός.Βλέπει συνέχεια τον εαυτό του στον καθρέφτη.Και επίσης με ενοχλεί όλη αυτή η ´μυθολογία´που στήνεται γύρο απο το πώς γυρίζει τίς σκηνές,απο τούς ηθοποιούς που επιλέγει και άλλα πολλά.
Εχω δεί όλες του τίς ταινίες(χαρα στο κουράγιο μου)ελπίζοντας οτι θα κάνει κάτι ενδιαφέρον πάλι.Ομως πάντα βγαίνω απο την αίθουσα όπως ο παντρεμένος με την ίδια γυναίκα μετά απο 40 χρόνια γάμου.:flipout: :flipout: