Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,766
Απάντηση: Re: Απάντηση: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Να υποθέσω ότι, όταν προστεθεί το αντίβαρο, η ενεργός μάζα διπλασιάζεται;

Αφου κανεις την μετρηση , μπορεις ακολουθως να γνωριζεις ποια θα ειναι η συχνοτητα συντονισμου. Το αντιβαρο θα το προσθεσεις για τελικη ρυθμιση του βαρους αναγνωσης.
Η ενεργος μαζα μετριεται χωρις αντιβαρο.
 

kimon

Established Member
Nα το εξετάσουμε λογικά το ζήτημα: κάπου στα προηγούμενα κείμενα διάβασα ότι δεν είναι θέμα μάζας, αλλά αδράνειας (δηλαδή ενεργός μάζα= μάζα χ απόστασή της από το κέντρο περιστροφής του βραχίονα). Ας υποθέσουμε ότι το δυναμόμετρο δείχνει βάρος 20 γρ(βάρους), άρα συνάγουμε ενεργός μάζα= 20γρ.
Προσθέτουμε το αντίβαρο, έτσι ώστε να έχουμε τον βραχίονα σε οριζόντια ισορροπία.
Για να συμβεί αυτό, δεν προσθέσαμε ίση ενεργό μάζα;
Όταν ρυθμίζουμε το βάρος ανάγνωσης, μειώνουμε την απόσταση του αντίβαρου από το κέντρο περιστροφής τόσο, όσο η δύναμη ανάγνωσης να εμφανιστεί στην βελόνα,ας πούμε 2 γρ. Μειώνουμε δηλαδή και την ενεργό μάζα, κατά 2γρ (χονδρικά)
Κάνω κάπου λάθος;
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,766
Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Ο δίσκος τεστ της Ορτοφον σε άμεση κοπή κυκλοφορεί στο εμπόριο;

Οχι.Ειναι και οι δυο πολυ παλιοι. Ειναι οι δυο πρωτοι.Ακολουθησαν κι αλλοι με μονο μουσικη.Ολοι ηταν αμεσης κοπης, με αποσπασματα δισκων της Opus3
 

ika

Supreme Member
20 September 2010
4,872
Αθήνα
Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

...Ας υποθέσουμε ότι το δυναμόμετρο δείχνει βάρος 20 γρ(βάρους), άρα συνάγουμε ενεργός μάζα= 20γρ.
.....

Με το δυναμόμετρο βλέπουμε το βάρος
(B) = (Μ) x (g)

https://www.thoughtco.com/mass-and-weight-differences-606116

https://en.wikipedia.org/wiki/Mass_...g_units_of_mass_to_equivalent_forces_on_Earth

https://www.basisaudio.com/effective-mass
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,766
Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Nα το εξετάσουμε λογικά το ζήτημα: κάπου στα προηγούμενα κείμενα διάβασα ότι δεν είναι θέμα μάζας, αλλά αδράνειας (δηλαδή ενεργός μάζα= μάζα χ απόστασή της από το κέντρο περιστροφής του βραχίονα). Ας υποθέσουμε ότι το δυναμόμετρο δείχνει βάρος 20 γρ(βάρους), άρα συνάγουμε ενεργός μάζα= 20γρ.
Προσθέτουμε το αντίβαρο, έτσι ώστε να έχουμε τον βραχίονα σε οριζόντια ισορροπία.
Για να συμβεί αυτό, δεν προσθέσαμε ίση ενεργό μάζα;
Όταν ρυθμίζουμε το βάρος ανάγνωσης, μειώνουμε την απόσταση του αντίβαρου από το κέντρο περιστροφής τόσο, όσο η δύναμη ανάγνωσης να εμφανιστεί στην βελόνα,ας πούμε 2 γρ. Μειώνουμε δηλαδή και την ενεργό μάζα, κατά 2γρ (χονδρικά)
Κάνω κάπου λάθος;

https://www.basisaudio.com/effective-mass
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,766
Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;


To ανεβασα ξανα (basisaudio) και μετα ειδα το ποστ σου. Το αφηνω ομως. Αν ειναι περιττο , ας το διαγραψει καποιος συντονιστης. :a0210:

@kimon, τον βραχιονα μπορεις να τον ισορροπησεις με πολλα αντιβαρα, απλα θα αλλαξει η θεση τους σε σχεση με το pivot.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,085
Αγιοι Αναργυροι
Re: Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

To ανεβασα ξανα (basisaudio) και μετα ειδα το ποστ σου. Το αφηνω ομως. Αν ειναι περιττο , ας το διαγραψει καποιος συντονιστης. :a0210:

@kimon, τον βραχιονα μπορεις να τον ισορροπησεις με πολλα αντιβαρα, απλα θα αλλαξει η θεση τους σε σχεση με το pivot.

και η θέση του αντίβαρου σε σχέση με το πίβοτ έχει άμεση επίδραση στο tracking και στο ηχητικό αποτέλεσμα.
το "as closer as possible" είναι λίγο παγίδα μιας και είδα με τα μάτια μου (άκουσα με τα αφτιά μου) αρμονικές να χάνονται και μπάσο να θολώνει όταν το αντίβαρο κόλλησε στο τέλος της διαδρομής του προς το πίβοτ.
ενώ ήμουν και με τα 2 subweights στην "πράσινη περιοχή" Σ.Σ.
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,766
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίον

και η θέση του αντίβαρου σε σχέση με το πίβοτ έχει άμεση επίδραση στο tracking και στο ηχητικό αποτέλεσμα.
το "as closer as possible" είναι λίγο παγίδα μιας και είδα με τα μάτια μου (άκουσα με τα αφτιά μου) αρμονικές να χάνονται και μπάσο να θολώνει όταν το αντίβαρο κόλλησε στο τέλος της διαδρομής του προς το πίβοτ.
ενώ ήμουν και με τα 2 subweights στην "πράσινη περιοχή" Σ.Σ.

Αυτο που επηρεαζεται με την αυξομειωση της συνολικης μαζας (αδρανειακης αν προτιμας) του βραχιονα, ειναι η αναρτηση της κεφαλης (damping). Αυτο εξηγει και το θεμα τρακινγκ και το θεμα αρμονικων , που μπορει να ειναι σωστες η οχι. Και αυτα μπορει να αλλαξουν, ακομη και χωρις να αλλαξει (πολυ εως καθολου) η ενεργος μαζα και κατ'επεκταση η συχνοτητα συντονισμου. Η Basis πολυ καλα τα λεει.
 

ika

Supreme Member
20 September 2010
4,872
Αθήνα
Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

To ανεβασα ξανα (basisaudio) και μετα ειδα το ποστ σου. Το αφηνω ομως.....
...

και που είναι το πρόβλημα;
:ernaehrung004:
"Επανάληψις μήτηρ πάσης μαθήσεως" που μας λέγαν στο σχολείο.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,085
Αγιοι Αναργυροι
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βρα

Αυτο που επηρεαζεται με την αυξομειωση της συνολικης μαζας (αδρανειακης αν προτιμας) του βραχιονα, ειναι η αναρτηση της κεφαλης (damping). Αυτο εξηγει και το θεμα τρακινγκ και το θεμα αρμονικων , που μπορει να ειναι σωστες η οχι. Και αυτα μπορει να αλλαξουν, ακομη και χωρις να αλλαξει (πολυ εως καθολου) η ενεργος μαζα και κατ'επεκταση η συχνοτητα συντονισμου. Η Basis πολυ καλα τα λεει.

DAMPING RULES φίλε μου;;;;;;;; :laugh:

πραγματικά! μια ροδέλα με άλλο υλικό αλλάζω στο κολάρο του headshell και ακούω διαφορά.
ένα άλλο υλικό για ματ στο πλατώ, πάλι διαφορά.
απομόνωση του βραχίονα από τον πλίνθο, ξανά διαφορά.
από την ακριβότερη ως και την φθηνότερη κεφαλή.
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,766
Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

και που είναι το πρόβλημα;
:ernaehrung004:
"Επανάληψις μήτηρ πάσης μαθήσεως" που μας λέγαν στο σχολείο.

:ernaehrung004:
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,766
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κ

DAMPING RULES φίλε μου;;;;;;;; :laugh:
Κατι κρυβεις και γελας γεροντα ???
 

kimon

Established Member
Re: Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Οχι.Ειναι και οι δυο πολυ παλιοι. Ειναι οι δυο πρωτοι.Ακολουθησαν κι αλλοι με μονο μουσικη.Ολοι ηταν αμεσης κοπης, με αποσπασματα δισκων της Opus3

Ναί, από τον πρώτο έχω δύο αντίτυπα.
 

kimon

Established Member
Re: Απάντηση: Re: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;


Έχω την γνώμη ότι, εάν ξαναδιαβάσεις τι έγραψα, θα κατανοήσεις ότι το σχόλιό σου είναι περιττό.
 

ika

Supreme Member
20 September 2010
4,872
Αθήνα
Έγραψα ότι άλλο η μάζα, άλλο το βάρος.
Καί άλλο η μάζα, άλλο ή ενεργή μάζα.
 

kimon

Established Member
Re: Απάντηση: Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Έγραψα ότι άλλο η μάζα, άλλο το βάρος.
Καί άλλο η μάζα, άλλο ή ενεργή μάζα.

Και ποιος είπε κάτι διαφορετικό, ώστε να πρέπει να τον διορθώσεις;
Ή λέγε τι σιγής κρείττον, ή σιγήν έχε (Είπα να σε μιμηθώ και να κάνω κι εγώ λίγο τον δάσκαλο).
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,622
Kως
Το 'αναλογικάριον θέλει πάρα πολύ πειραματισμό...εκτός της περίπτωσης φθοράς ακίδας-ανάρτησης..εκεί οι αρμονικές πάνε περίπατο.
Ακόμα και την 'σωστότερη' και μετά από πολύ 'ψείρισμα' μέτρηση να έχεις, το αποτέλεσμα να αναδεικνύεται με αμέσου κοπής, αλλά με 'Μοναστηρακίου κατοχής' να χάνεσαι..
Δυστυχώς δεν βοηθάει και η 'αγορά' για ασφαλή 'ταιριάσματα'... οπότε ακολουθούμε τις 'πεπατημένες' ή 'ψαχνόμαστε' μεταξύ μας.
Το ότι ο Vlad πειραματίζεται με ένα πλατό σε 'αβαθή' οικονομικά νερά, είναι επιτιμητικό.
Αν ανατρέξουμε στις mod/updates/upgrades από πότε και ποιους ξεκίνησαν , σε ποιες εποχές, ΚΥΡΙΩΣ όμως τα εξελίξιμα μοντέλα που επανακυκλοφόρησαν βασισμένα στο θρυλικό πλατό,θα δούμε ότι έχει ..πορεία.
Με SME βραχίονα βέβαια ή έστω Rega 300/600/1000 απογειώνεται.