Sensor Size & Format wars

  • Αγαπητοί φίλοι και φίλες.

    Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του AVClub στη Θεσσαλονίκη για το 2023 την Κυριακή 02 Απριλίου και ώρα 14.00

    Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ, θα χαρούμε πολύ να σας γνωρίσουμε από κοντά.

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
18,354
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Ψηφιακοί αισθητήρες και σωστή έκθεση...

Επειδή το συγκεκριμένο βίντεο αφορά κυρίως σύγκριση συστημάτων (με κάποια παραδείγματα σε μηχανές της κάθε κατηγορίας) τονίζοντας τα υπέρ και κατά κάθε συστήματος με βάση το μέγεθος του αισθητήρα, το βάζω εδω σε αυτή την υποενότητα και όχι στο νήμα των συγκριτικών μηχανων.

 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
19,030
Αθήνα
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν υπάρχουν αντίστοιχα παράπονα όταν βγαίνει η Z9 ή Α1 ή R3 που ακούνε τιμές 5500-6500 ευρώ. Ακόμα και άτομα που δεν δίνουν πάνω από 1000 ευρώ για σώμα θεωρούν ότι ειναι λογική η τιμής τους. Ακόμα και αυτοί που μετράνε την τιμή μόνο με τον αισθητήρα (λάθος αλλά συμβαίνει σε μεγάλο ποσοστό) εδώ τώρα έχουμε με την OM1 40% της τιμής των Ζ9/Α1/R3 αλλά όχι 40% της ποιότητας εικόνας...
Οι μεγάλες FF και οι φακοί τους - μην ξεχνιόμαστε - ως γνωστόν χρεώνονται με το κιλό. Και πάλι πανάκριβες βγαίνουν... :cry::ROFLMAO:
 
22 June 2006
33,855
NEO HRAKLEIO
οι μεγαλοι αισθητηρες εχουν μεγαλες απαιτησεις, ειδικα σε μεγαλα και καλα κρυσταλα, σε μεγαλη απαγωγη θερμοτητας, στη διαχειριση τεραστιου ογκου πληροφοριας (αναλυση, DR κλπ).

Δινουν επισης και μερικα πραγματα που δεν μπορουν να δωσουν οι m43... αλλο θεμα αν αυτο δεν αφορα ολους (παλι το Dr, low light , high iso) και κυριως απολυτο ελεγχο βαθους πεδιου, που επισης δεν εχεις στο m43 και με AF.

Μπορει οπως ειπα αυτο να μην αφορα εσας , αλλα πολλους (κι εμενα μεσα) τους ενδιαφερει και ειναι διατεθιμενοι να το πληρωσουν.


ειναι ο λογος που ακομα εχω μια sony a7s , κι εναν υπερφωτεινο φακο.... δεν ειναι οτι πιο χρησιμο, αλλα μου δινει κατι που μ ευχαριστει να το βλεπω!

πχ μια τετοια εικονα με αυτο το 3D separation μονο με FF το πετυχαινεις.
Μπορει βεβαια να ειναι εντελως αδιαφορο για πολλους, εμενα παντως (και πολλους αλλους) μας μαγευει.

Olive by Pavel Valchev, on Flickr
 
Last edited:

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
84,392
Εκεί ψηλά.....
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν υπάρχουν αντίστοιχα παράπονα όταν βγαίνει η Z9 ή Α1 ή R3 που ακούνε τιμές 5500-6500 ευρώ. Ακόμα και άτομα που δεν δίνουν πάνω από 1000 ευρώ για σώμα θεωρούν ότι ειναι λογική η τιμής τους. Ακόμα και αυτοί που μετράνε την τιμή μόνο με τον αισθητήρα (λάθος αλλά συμβαίνει σε μεγάλο ποσοστό) εδώ τώρα έχουμε με την OM1 40% της τιμής των Ζ9/Α1/R3 αλλά όχι 40% της ποιότητας εικόνας!

Επίσης να θυμίσω τιμές όταν πρωτοβγήκαν μοντέλα τα προηγούμενα χρόνια

ΕΜ1.1 1499$ - 1499 ευρώ στην Ελλάδα (2013)
ΕΜ1.2 1999$ - 2099 ευρώ στην Ελλάδα (2016)
ΕΜ1.3 1899$ - 1899 ευρώ στην Ελλάδα (2020)
ΟΜ-1 2199$ - 2299 ευρώ στην Ελλάδα (2022)
GH5 2099$ - 2199 ευρώ στην Ελλάδα (2016)


Παραπονα δεν υπαρχουν γιατι δεν υπαρχει ανταγωνισμος σοβαρος.

Οτι βγαλουν οι δυο εταιρειες αυτο ειναι δεν υπαρχει αλλος παιχτης και φανταζομαι οτι ολοι φοβουνται μην βγουν και αυτοι οι δυο απο την μεση προς χαριν (ειδικα η panasonic) του Apsc (για να χτυπησουν την Fuji που παιζει μονη της σε αυτο το μεγεθος (με evf) εως τωρα.

Η GH6 παντως εκει θα κινηθει οικονομικα, η OM ειναι που συνεχιζει την τιμολογιακη πολιτικη της Olympus ( που δεν ειχε ομως ουτε wow ουτε κατι που να το δικαιολογει)
 

evanfotis

Supreme Member
26 March 2008
4,980
χρόνια το λέμε, απορώ γιατί δε το υλοποιούν οι υπόλοιποι...
ιδίως η bmd που κατασκευάζει μόνο "cinema cameras"....
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
19,030
Αθήνα
Καλό άρθρο, εκλαϊκεύει (όσο γίνεται) την εξέλιξη και την παρούσα κατάσταση των πραγμάτων σε ότι αφορά τους αισθητήρες. Η κατάληξη είναι αρκετά κατατοπιστική, αφού αναφέρει κάποια "ζουμερά" συμπεράσματα:
- Οι ίδιοι οι αισθητήρες απέχουν πλέον "μόνο" ένα στοπ από την τελειότητα - αλλά μάλλον θα χρειαστεί άλλο ένα μεγάλο τεχνολογικό βήμα για να την φτάσουν.
- Η υπόλοιπη πρόοδος γίνεται μέσω του τρόπου με τον οποίο τους εκμεταλεύονται τα υπόλοιπα συστήματα της μηχανής, κατά βάση δηλαδή μέσω του software που αναπτύσουν οι μηχανικοί - το οποίο έχει πολύ μέλλον - αλλά και παρόν. Απλά (λέμε τώρα), ένα μεγάλο κομμάτι της (προόδου) ΔΕΝ αφορά αυτή καθ' εαυτή την ποιότητα εικόνας, αλλά διαφορετικά πράγματα, ταχύτητα, αποφυγή rolling shutter κ.λπ.
 
  • Like
Reactions: Kosh